Laihdutus + väsynys + paineet

inkeriiella

Olen 18 v nuorinainen 162 cm pitkä ja 72kiloo painava. olen lihonut yli 10 kiloo lyhyessä ajassa ja se vaivaa ankaran paljon ja vaikuttaa itsetuntooni todellakin.

Ongelma on se että en jaksa liikkua paljon olen niin väsynyt aina hemoglobiini on 109 !! asialle on vasta nyt alettu tekemään jotain vasta 3 vuoden jälkeen. Syön rautaaa mitä minulle o määrätty. koulustakin kotia ja nukkuu ku on nii ankaran väsynyt vain.

Paineita luo kuvat lehdissä laihoista naisista jotka ovat todella todella laihoja. miksi isompi kokosia naisia ei arvosteta yhtä paljon? miksi joku "makkara" tai "bötsi" ällöttää jotakin niii paljon?! NAISILLE annteetu liikaa paineita ja vääräkuva ! pitäisi olla tyytyväinen itseensä tai hyväksyä mikä on? niihän sitä aina sanotaan. Ei ei se niiin mene vaikka kuinka haluaisi. Nuorten naisetn itseluottamus ala kantissa sehän helpottaa kun mies kahtoo vielä jotain naisia ja sanoo että pitisikö sunki ruveta liikkuu?

haluaisin että saisin laihutettua siihen mitä ennen painoin eli n 58 kiloa ja hemoglobiinin normaaliksi. ongelmia on paljon ja ratkaisuja olisi kiva saada jo pikku hiliaa.

Osaisiko joku antaa neuvoja? laihdututtaa tehokkaasti mutta pysyvästi, ateriakorvikkeet yksi vaihto ehto? Kertokaa mielipiteene kiitos !

1

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mamma maria

No se hemppa pitäsi kai saada ensin kohdilleen, sitten jaksat myös liikkua. Laihduttamisessa ei ole oikotietä onneen; se on vaan kuluttamista enempi kun syö.
      Noi naistenlehdet on sanonko mistä... samoin jotkut muodin huipulle ohjelmat.
      Ihan väärän kuvan saa jostain laihuuden ihannoimisesta, ja tuossa kun juttelin tuttavamiehen kanssa taannoin asiasta niin 90 % miehistä tykkää kuitenkin siitä runsaasta vartalosta eikä luuviulusta. Pääasia että on terve ja iloinen, ei sairalloissen laiha ja kiukkunen kun riihipiru.
      Mun tyttö on saman ikäinen kun sinä, iloinen pullukka eikä aiokkaan laihuttaa, enkä tosiaan velvota siihen. Hyvin maistuu ruoka ja siitä pitää vaan olla iloinen. Poikakaveri on laiha kun tikku (miehelle vähän epäluonnollista) ja syö kyllä mutta ei liho. Meillä on jokaisella se oma habitus ja kun me ei olla missejä niin miksi punnertaa asian eteen. Omana ihtenään pärjää kaikkein parhaiten ja kaupassa on myytävänä erikokoisia vaatteita. Hyvä ystäväni, nainen painaa 100 eikä siltikkään ole ruma, päinvastoin. Oikein hehkeä ja hehkuva. Vähäkö kadehdin koska ite en saa omaa painoa nousemaan vaikka mitä söis. Se väsymys mikä sulla on johtuu varmaan siitä hempasta. Kokeilehan semmosta että syöt päivittäin ruisleipää ja appelsiinin heti perään, tai appelsiinimehua. Rauta tarvitsee c-vitamiiniä imeytyäkseen. Kiiwi käy myös, maitoa ei leivän kanssa. Maito nimittäin ehkäisee raudan imeytymistä. Ja jos nukuttaa- nuku. Sehän on kun laittais rahaa pankkiin ja tämä pimeän aika väsyttää meitä kaikkia. Se vaaka joutaa heittää ikkunasta pellolle, peili ja siun oma olo on kaikista tärkeimpiä, onnellisuus ja että jaksat. Tsemppiä sulle !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      102
      4457
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      382
      1178
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1052
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1032
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      83
      903
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      901
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      891
    8. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      10
      847
    9. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      846
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      816
    Aihe