Vanhempi nainen, nuorempi mies – mahdoton yhtälö?

tabu vs fakta

Helmi halusi tietää mitä lukijat ajattelevat parisuhteesta, jossa nainen on miestä vanhempi. Aihe nousi ajankohtaiseksi, kun puhuttiin Atrian mainoksen "puumanaisesta", jolla oli nuorempi miesystävä.


Helmen kyselyyn tuli yli 1000 vastausta. Lähes kaksi kolmesta vastanneista oli sitä mieltä, ettei iällä ole mitään väliä.


http://www.mtv3.fi/helmi/ihmissuhteet/artikkeli.shtml/980305

47

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9 v vanhempi nainen
    • eikö tää "puuma"-juttu ole jo niiiin vanha ja loppuunkaluttu aihe..?
      onko sillä loppujenlopuksi mitään väliä kuinka paljon ikäeroa parisuhteen osapuolilla on, kunhan ovat täysi-ikäisiä, jos ne tykkää toisistaan niin ihan sama muille ja muiden mielipiteille,

      mur

      • tabu vs fakta

        Et selkeästikään seurustele.


      • Ajatuksen tasolla ehkä, mutta käytäntö on tarua ihmeellisempää. Niin hyvässä kuin pahassakin.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Ajatuksen tasolla ehkä, mutta käytäntö on tarua ihmeellisempää. Niin hyvässä kuin pahassakin.

        niin, ehkä pahin ongelma siinä isossa ikäerossa parisuhteessa on että se nuorempi osapuoli väistämättä jää leskeksi verrattain nuorena
        (siis siinä tapauksessa että parisuhde kestää vanhuuspäiville asti ja että ylipäänsä molemmat elää vanhusikään)

        ja täytyis kyllä tosiaan olla hyvinkin vetreä, viehättävä ja nuorekas viisikymppinen, ennenkuin minä huolisin, jos siis olisin sinkku,

        mur


    • Enemmän merkitystä sillä on, että henkisesti kokee olevansa samalla aaltopituudella ja on yhteen sopivissa elämäntilanteissa.

      • sulla on

        väärä kuva


      • sulla on kirjoitti:

        väärä kuva

        Ja sulla ei ole kuvaa ollenkaan.


      • sagiac kirjoitti:

        Ja sulla ei ole kuvaa ollenkaan.

        Minulla on kokemusta moisesta, koska olen koko elämäni ollut enempi tai vähempi puumien perään. Jutun juoni vain on siinä, että vanhemmilla naisilla on ylensä lapsia. Kysymys onkin, haluatko sekaantua uusperheeseen? Miten pärjäät lasten, entisen miehen sun muun keskellä.


      • sagiac kirjoitti:

        Ja sulla ei ole kuvaa ollenkaan.

        No sinulla on siinä mielessä yhtä paljon kuvaa itsestäsi, kuin hänellä, niin kuin minä kuvan sinusta ja hänestä käsitän.

        Eli teillä ei ole kuvaa.


      • hahmotelma kirjoitti:

        No sinulla on siinä mielessä yhtä paljon kuvaa itsestäsi, kuin hänellä, niin kuin minä kuvan sinusta ja hänestä käsitän.

        Eli teillä ei ole kuvaa.

        No sinähän epäilemättä olet tämän alan erityisasiantuntija, joten mitäs minä vastaankaan väittämään...


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        No sinähän epäilemättä olet tämän alan erityisasiantuntija, joten mitäs minä vastaankaan väittämään...

        Ei tarvita erityisasiantuntijuutta tietämään kenellä ei ole kuvaa. Sinulla ei ole kuvaa. Ei ole tutkijan papereita tai mtn. minulla eikä tartte.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Ei tarvita erityisasiantuntijuutta tietämään kenellä ei ole kuvaa. Sinulla ei ole kuvaa. Ei ole tutkijan papereita tai mtn. minulla eikä tartte.

        Noh, lähäri sinkku sitten kertoo, miten näitä parisuhdeasiaoita paremmin hoidedaan. Minä voin sitten parin 10-vuotisen suhteeni jälkeen ottaa opikseni... ;-)


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Noh, lähäri sinkku sitten kertoo, miten näitä parisuhdeasiaoita paremmin hoidedaan. Minä voin sitten parin 10-vuotisen suhteeni jälkeen ottaa opikseni... ;-)

        Niin kuva... valokuva. Henkilöä esittävä... Newah mind...


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Noh, lähäri sinkku sitten kertoo, miten näitä parisuhdeasiaoita paremmin hoidedaan. Minä voin sitten parin 10-vuotisen suhteeni jälkeen ottaa opikseni... ;-)

        Vaan nyt kun aiheen sivusta puhut, niin mitähän se lähäri asiaan liittyy. Saati edes se sinkkuus. Olisiko kaikkein paras kertoja ehkä hän, joka on koko aikuis ikänsä ollut parisuhteessa? Miksi hän olisi?

        Voi on mulla jokunen juttu jotka voisin opettaa... Askel yksi: Itseriittoinen hymy perseeseen ja ne jalkapohjat maahan.


    • kirpeIa

      *!"¤#"&#¤(/¤&%!"%"!#!#&!&# ..tna!*

      Kokeiltu on, ei toimi.

      *puhisee nenäkarvat maitohapoil*

    • näin_on_

      Pitkän päälle on merkitystä. ei nuori mies vanhenevaa naista katsele kuin rajallisen ajan

    • Kellä mitenkin, itte en vanhempaan vaihtaisi kenenkään nokan nyrpistelystä huolimatta. Enkä varsinkaan hyvää mietä mihinkään muutenkaan. :-D

      Nuorempi tahi ei, pääasia että yksissä oleminen ja eläminen tuntuu oikealta.

      • Mietä eli miestä. Stana! :-D


      • Vaikea tässä

      • I..v

        Öippisii =07


      • Vaikea tässä kirjoitti:

        on väännellä siihen suuntaan että seurustelisit... Mutta ei se http://www.youtube.com/watch?v=HtP2yT-7N4o&feature=relatedmitään, en minäkään

        Kukaan ei ole pyytänyt sua vääntelemään mitään. Eikä varsinkaan avautumaan mulle asiasta. :-) Invaliidi linkki sulla. Korjaa se.


      • I..v kirjoitti:

        Öippisii =07

        Heko heko. :-) Mut öitä silti!


      • *spot*
        ol_io kirjoitti:

        Heko heko. :-) Mut öitä silti!

        krääk


    • Mikääm tabu ole...

      Toisekseen vaikka 3/3 olisi jotain mieltä, niin kyseessä ei silti ole välttämättä fakta, siinä mielessä kuin minä faktat käsitän.

      Eiheuttaa tiettyjä mutkia matkaan, vaan tottahan tuo... mahdotonta? No joo ei... Elävän norsun anuksesta sisään ryömiminen ja sisällä asuminen kaksi kuukautta, ilman lisähappea ja vettä, on mahdotonta... Niin minä käsitän sanan mahdotonta.

    • En usko, mutta kokeilemalla voisi tulla toisia tuloksia, No onko niitä minulla? Sitähän sinä et voi tietää :)

    • Eipä tuossa jutussa ollut muuta uutta kuin se, että minun olisi pitänyt aikoinani muuttaa Italiaan ;)

      Joo, siis siinä lisälinkissä olleessa pituus-osiossa oli tuo.

      Iästä sen verran, että mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. - Minusta on hyvä kun parilla ei ole paljon ikäeroa; muutama vuosi suuntaan tai toiseen. - Nainen voi olla viisi vuotta vanhempi, mutta yli kymmenen on jo liikaa.

      Kokemusta on sekä itseäni nuoremmasta että vanhemmasta kumppanista ja ehkä kuitenkin se itseäni vähän vanhempi on parempi :)?

      • Pst. Se iänikuinen kysymys niistä jälkeläisistä.


    • KoppavaHoro

      Minä kannatan! Siis rakkautta ilman ikärajoja.

      Onhan itsellänikin toyboy :)

      Ikä on vain numero ja kypsyys ihan eri asia.

      • ubw

        Kauniisti puhut Immusta :-)


      • KoppavaHoro
        ubw kirjoitti:

        Kauniisti puhut Immusta :-)

        Immu on vain yksi kolmesta! Hihi


      • Kiva hoksata nikkiäsi pitkästä aikaa. ;-)

        Noin muuten minusta tämä on kovin lapsikeskeinen aihe, vaikkei kukaan siitä haluakaan keskustella. Ihme ja kumma...


      • Suomen kansa
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Kiva hoksata nikkiäsi pitkästä aikaa. ;-)

        Noin muuten minusta tämä on kovin lapsikeskeinen aihe, vaikkei kukaan siitä haluakaan keskustella. Ihme ja kumma...

        Mielistelijämerkanttikin mönki kolostaan arvojohtajaa tapaamaan xD


      • KoppavaHoro
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Kiva hoksata nikkiäsi pitkästä aikaa. ;-)

        Noin muuten minusta tämä on kovin lapsikeskeinen aihe, vaikkei kukaan siitä haluakaan keskustella. Ihme ja kumma...

        Ukko läks, joten olen taas vaivoinanne, muhahaha ;)

        Milloinkas täällä on viimeksi itse aiheesta keskusteltu..?

        En muuten ole - vastoin odotuksiani - kihloissa, mutta ei se tällä hetkellä haittaa. Mulla on maailman ihanin ja sitoutunein ja ihanin mies. *tähän naaman hymistysrutistus*


      • Kaikki!Palstalaiset
        KoppavaHoro kirjoitti:

        Ukko läks, joten olen taas vaivoinanne, muhahaha ;)

        Milloinkas täällä on viimeksi itse aiheesta keskusteltu..?

        En muuten ole - vastoin odotuksiani - kihloissa, mutta ei se tällä hetkellä haittaa. Mulla on maailman ihanin ja sitoutunein ja ihanin mies. *tähän naaman hymistysrutistus*

        O_o (kiinnostuskiikarit)
        kyllä ehdottomasti olemme kaikki pohjattoman kiinnostuneita miehestäsi ja olet aivan oikeassa kun oletat että tottakai ihanista ihanin miehesi on kaikkien ykköskiinnostuksen kohde :-) sentään ulkomaalainen ammattilahtari


      • KoppavaHoro
        Kaikki!Palstalaiset kirjoitti:

        O_o (kiinnostuskiikarit)
        kyllä ehdottomasti olemme kaikki pohjattoman kiinnostuneita miehestäsi ja olet aivan oikeassa kun oletat että tottakai ihanista ihanin miehesi on kaikkien ykköskiinnostuksen kohde :-) sentään ulkomaalainen ammattilahtari

        Taidat olla uusi täällä jos tosissasi luulet, että mä välitan.


    • Lis MArie

      Miksi naisen moraalilta odotetaan täydellisyyttä (madonna/huora) mutta mies saa luonnollisesti tehdä mitä vaan? Nyt kun naiset ovat alkaneet seurustella itseään nuorempien miesten kanssa, se on Globaali uutinen!

      Onko äimistelijät miehiä, joiden oma motiivi nuoremman naisen ottamiseen oli...? Varsinkin kun oma "vanha" vaimo saattoi jäädä siinä samalla unholaan.

      Mitä jos nainen ei teekkään päätöksiään samoin perustein? Ei jätä "vanhaa" miestään vaan vapaana ollessaan valitsee nuoremman? Koska voi ja viihtyvät yhdessä. Eihän se ole keneltäkään pois.

    • Kyllä mä niin palijo haluan olla se parisuhteen ruttuusempi osapuoli, että en voisi kuvitella olla vanhemman naisen kanssa. Kerran kyllä yritin kaks viikkoa, mutta ei siitä mitää tullu.

      • Lis MArie

        Just näin, eikä kukaan edes hätkähdä. Ja ihan luonnollista että arvotat naisesi noin. Hmmm...miehet tekee päätöksensä eri perustein.

        Mut ajatteles Anna Nicolea ja pilkullista miljonääriä. Mitä jos pilkullinen miljonääri olis ollut 80v nainen ja 20v adonis olis ollut hoitsuna? Olisiko jo poliisitkin puuttuneet? Vaikka eikö vanhalla naisellakin ole oikeus (maksusta) valita mitä katselee päivät pitkät?

        Uutisten puumissa puhutaan kuitenkin useinmiten 20-50v aikuisista ihmisistä. Miksi miestä ei nimitellä puumaksi?


    • Tää puumajuttu on kyl niin ärsyttävä, sitä on jauhettu ihan liikaa.

      Mä en koe olevani puuma, vaikka olin 20 vuotta naimisissa itseäni 3,5 vuotta nuoremman miehen kans. Mulla on kyllä joku henkinen raja, et yli 10 vuotta nuoremmat ei oo mun juttu.

      Nuorempien kans joutuu kyl miettimään jälkikasvua. Joitakin häiritsee, ett' mulla sitä on. Joitakin ei. Mutta tiukimmin selvitän sen, haluaako nuorimies biologisia lapsia. Koska multa ei niitä saa. Miksi edes aloittaa mitään miehen kanssa jonka elämän suuri toive on oma biologinen lapsi? ei mitään järkeä

      Vanhemmat miehet taas olettavat ihan normina että pidän heitä potentiaalisina parisuhteeseen, sekun on se normi. No en ole kovin kiinnostunut yli 10v vanhemmista miehistä.

    • huomannut

      Enpä tiedä, mitä yksi nuorehko (alle 30v) mies minua kyylää, mutta epäilen, että voi olla seksuaalista kiinnostumista...

    • jonnyboy,.,.

      Itse aloitin seurustelee 21 vuotiaana härkä perseisen 34 vuotta olevan naisen kanssa. Kyllähän mä sit jossain vaiheessa tajusin jutun et kun mä olen 35 niin se on 48 mutta ei se mua sitten häirinny kun ajattelin et jätän sen kun se rupsahtaa ja neljä vuotta siihen sit meni. Että ei oikeesti kyl toimi mun mielestä...

    • ...happyman...

      Joo.. Kyllähän tollasta 35 vuotiasta naista on kiva painaa jos ei ole vielä edes synnyttäny. Mutta en kyllä mitään perhettä rupeis kymenen vuotta vanhemman naisen kanssa rupeisi suunittelee. Toisaalta jos heti 25 vuotiaana hoitais paksuks 35 vuotiaan puuma naisen niin lapsi olis täysi ikäinen joskus kun ite olis 43 niin ei kyllä olisi liian myöhäistä vaihtaa nuorempaa. Vaikka johonkin 30 vuotiaaseen. Tietysti sillä ehdolla että olisi pitäny itsestään huolta. Kuka nyt kalja mahaista 43 vuotta miestä haluisi. Olen 29 vuotias mies ja ex muijani oli saman ikäinen ja sillä alko olemaan hirvee tressi että pitäis saada lapsia ja niin pois päin. Onneks pääsin eroon koko naisesta koska tajusin että mulla ei ole vielä kiire saada lapsia ja olin muutenkin epävarma koko suhteesta. Jos en tossa kuuden vuoden aikana löydä sitä oikeata niin ei kai se sinkku elämäkään niin paha vaihto ehto ole. Vähemmän vastuuta ja enemmän aikaa omille harrastuksille! Tajusin juuri olevani tyytyväinen elämääni ja en kyllä tuomitse puuma nais tyylistä elämääkään. Teidän elämä, tehkää mitää haluutte. Jos Joku mies saa kiksejä vanhemmista naisista tai mummoista niin antaa palaa!

    • einuoriamiehiä

      Itse naisena en pystyisi ottamaan reilusti itseäni nuorempaa miestä. Vanhemman miehen voisin ottaa. Nuoremman miehen kanssa tuntisin oloni miehen "äidiksi". En tosin voisi ottaa paljoa itseäni vanhempaa sen takia, koska ajattelisin miehen haluavan vain nuorempaa ja nuorempaa ja kokisin pedofiiliefektin. Tosin olen vasta 22. En voisi kuvitellakaan seurustelevani 19 vuotiaan nuoren "pikkupojan" kanssa, mutta 30 vuotiaan miehen voisin ottaa. Voi olla, että se johtuu myös siitä, että koen itseni vanhemmaksi kuin olen. Näytän kuulemma kuitenkin nuoremmalta.

    • vanhempimiäsäänekosi

      Sua vois naida anukseen niin olisit jotain.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1885
    2. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      30
      1640
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      77
      1565
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1422
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      310
      1368
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1192
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1119
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1009
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      997
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      238
      894
    Aihe