Tästä on syntynyt niinpaljon hämminkiä että on pakko kysyä, että kumpi on yleisempi sana: kylkimyyry vaiko driftaus?Vai onko kukaan kuullut kummastakaan mitään puhuttavan? Itse olisin sillä kannalla että driftaus on yleisempi, mutta vastatkaa ihmeessä.
kumpi on suositumpi/käytetympi sana, kylkimyyry vaiko driftaus?
10
329
Vastaukset
sitä minäki olen mieltä, mutta näin ne jotku ihmiset väittävät että sellanenki sana on olemassa.
- Kylkimyyrääjä
Tottakai drifting (driftaus) on yleisempi termi "kilpa"autoilussa. Kylkimyyry on kuvaava suomennos ja ihan perinteinen vanha sana kävelyssä ym. liikkumisessa kylki edellä (kapeissa paikoissa tai muuten vaan).
- voanonnii
Ainakin täällä Savon sydämessä vanha kansa on aina puhunut pelkästään driftauksesta. Ei ne edes tunne mittään myyräystä.
- jhfjyf
Ei kumpikaan vaan sivuluisu, kahva edellä, sladi, latikainen.
- Ratakuski 1970-2004
Sivuluisua, kahva edellä, sladia, latikaista (ja myös perinteistä kylkimyyryä) voidaan ajaa missä tahansa autourheilulajissa. Drifting on ihan oma lajinsa. Suomenkielistä nimeä sillä ei taida olla (driftaus on pelkkä väännös, ei käännös).
(ks. Nykysuomen sanakirja: kylkimyyryä = kylki edellä, sivuttain.) - kjbvk
Ratakuski 1970-2004 kirjoitti:
Sivuluisua, kahva edellä, sladia, latikaista (ja myös perinteistä kylkimyyryä) voidaan ajaa missä tahansa autourheilulajissa. Drifting on ihan oma lajinsa. Suomenkielistä nimeä sillä ei taida olla (driftaus on pelkkä väännös, ei käännös).
(ks. Nykysuomen sanakirja: kylkimyyryä = kylki edellä, sivuttain.)Aloittajan kysymyksessä ei puhuttu mistään lajista. Siinä käytettiin sanaa driftaus, joka voi olla yleisempikin ilmaisu kuin ko. lajin sisällä.
- Ratakuski 1970-2004
kjbvk kirjoitti:
Aloittajan kysymyksessä ei puhuttu mistään lajista. Siinä käytettiin sanaa driftaus, joka voi olla yleisempikin ilmaisu kuin ko. lajin sisällä.
Ei puhuttu, mutta sanaa driftaus ei ollut olemassakaan, ennen kuin laji tuli Suomessa tunnetuksi. Myöhemmin tätä sanaa on saatettu käyttää muissakin yhteyksissä, joskaan itse en ole sellaista osunut kuulemaan.
- Ratakuski 1970-2004
Lisäyksenä aikaisempaan (15.1.2012 22:55) vastaukseeni: Sivuluisua, kahva edellä, sladia, latikaista (ja myös perinteistä kylkimyyryä) voidaan ajaa tai joutua menemään millaisessa tilanteessa tahansa, vaikkapa täysjarrutuksessa. Driftaus sen sijaan tarkoittaa tahallista sivuluisun aikaansaamista vetäviä takapyöriä sudittamalla. Etuvetoisella autolla ei voi driftata.
- herrahomo
vittu mitä paskaa
ps. nyt otto nukkumaan - lippua myyrä
Mitä sitten tarkoittaa myyry?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221691
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658