Suomessa eniten kokemattomia miehiä?

Mistä johtuu???

Onkohan suomi se maailman maa jossa on eniten p/s kokemattomia miehiä, siis miehiä - naisemmehan ovat hyvinkin kokeneita mutta miehistä löytyy paljonkin sellaista väkeä jolla kokemusta on vähän tai ei lainkaan.

Mistähän johtuu se että suomalaisnaiset hylkivät osaa miehistä ja lähes jumaloivat kaikenmaailman renttuja ja mamuja ym. ?

87

1223

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • µµµµµµµµµm

      Suomessa naiset antavat kaikki samoille miehille kuin muutkin naiset.

    • asdfghjklertyååååååå

      Kyllä minä uskon että me olemme hyvinkin maailmassa johtava maa siinä mielessä, että meillä on hämmästyttävän suuri osuus miehistä sellaisia joilla ei ole minkäänlaistakaan kokemusta naisista. Muualla n.s. liberaalin p/s-kulttuurin maissahan on jo tämä ammattilasnaispuolikin paljon paremman tasoista ja helpommin saatavilla, ja siksi naisettomat miehet tottuvat käyttämään paljon enemmän ainakin näiden naisten palveluksia ja sitä myötä eivät varsinkaan niin täydellisesti pääse syrjäytymään näistä p/s-kuvioista.

      • oletuksia taas

        Taitaa olla tämäkin juttu taas jonkinlaista mutu-tuntumaa, kun ei ole mitään todisteita tästä asiasta, eikä muutenkaan kirjoituksen aloittajalla ole varmaan minkäänlaista tietoa ulkomaiden parisuhdekulttuurista ja tarjonnasta ylipäätään.

        Kertoisitte joskus edes jotain kokemuksia ulkomaalaisista naisista tai ulkomaiden parisuhdekulttuurista, niin olisi kiva lukea muutakin kun vaan pelkkiä oletuksia.


      • sillitrooli
        oletuksia taas kirjoitti:

        Taitaa olla tämäkin juttu taas jonkinlaista mutu-tuntumaa, kun ei ole mitään todisteita tästä asiasta, eikä muutenkaan kirjoituksen aloittajalla ole varmaan minkäänlaista tietoa ulkomaiden parisuhdekulttuurista ja tarjonnasta ylipäätään.

        Kertoisitte joskus edes jotain kokemuksia ulkomaalaisista naisista tai ulkomaiden parisuhdekulttuurista, niin olisi kiva lukea muutakin kun vaan pelkkiä oletuksia.

        Minulla on kokemus yhdestä ulkomaalaisesta naisesta noin tapailumielessä. Oli helpompi olla mies hänen kanssaan, kun hän ei koko ajan yrittänyt tehdä kaikesta valtataistelua. Lisäksi on jotain juttuja, joissa olen yrittänyt iskeä ulkomaalaisen naisen, mutta ei sitten ole syntynyt mitään sen enempää, tai ehkä pussaileen on just ja just päästy. Yleisesti ottaen sanoisin vaikutelmaksi, että ulkomaalaiset naiset eivät yleensä vaadi mieheltä sellaista alfauros-renttu-supermies-uber komistus -meininkiä, mitä suomalaiset naiset usein vaativat. Heille mies on mies, vaikka olisikin ihan tavismies, kunhan vaan muistaa kohdella naista kuten naista kuuluu. Niin ja puhun tässä nyt siis lähinnä protestanttisten maiden ulkopuolelta olevista naisista. Esimerksiksi Ruotsista tai Tanskasta löytyy epäilemättä ihan samanlaisia, yhtä tyytymättömiä naisia kuin Suomestakin.

        Olen myös seurustellut/ tapaillut yhden puoliksi suomalaisen, puoliksi ulkomaalaisen naisen kanssa. Itse kutsuisin seurusteluksi, mutta tiedä sitten mitä tämä toinen osapuoli oli mieltä, sitoutumiskyvytön hän ainakin oli. Tämä nainen oli puoliksi eräästä Keski-Euroopan valtiosta, mutta arvot oli kyllä ihan suomalaiset. Oli asunut Suomessa niin pitkään, että jos mitään miehen arvostusta oli pikkutyttönä tarttunut siellä alkuperäisessä kotimaassaan, niin kaikki oli kyllä jo ehtinyt karista pois suomalaisessa feminismissä.


      • ,.,.,
        sillitrooli kirjoitti:

        Minulla on kokemus yhdestä ulkomaalaisesta naisesta noin tapailumielessä. Oli helpompi olla mies hänen kanssaan, kun hän ei koko ajan yrittänyt tehdä kaikesta valtataistelua. Lisäksi on jotain juttuja, joissa olen yrittänyt iskeä ulkomaalaisen naisen, mutta ei sitten ole syntynyt mitään sen enempää, tai ehkä pussaileen on just ja just päästy. Yleisesti ottaen sanoisin vaikutelmaksi, että ulkomaalaiset naiset eivät yleensä vaadi mieheltä sellaista alfauros-renttu-supermies-uber komistus -meininkiä, mitä suomalaiset naiset usein vaativat. Heille mies on mies, vaikka olisikin ihan tavismies, kunhan vaan muistaa kohdella naista kuten naista kuuluu. Niin ja puhun tässä nyt siis lähinnä protestanttisten maiden ulkopuolelta olevista naisista. Esimerksiksi Ruotsista tai Tanskasta löytyy epäilemättä ihan samanlaisia, yhtä tyytymättömiä naisia kuin Suomestakin.

        Olen myös seurustellut/ tapaillut yhden puoliksi suomalaisen, puoliksi ulkomaalaisen naisen kanssa. Itse kutsuisin seurusteluksi, mutta tiedä sitten mitä tämä toinen osapuoli oli mieltä, sitoutumiskyvytön hän ainakin oli. Tämä nainen oli puoliksi eräästä Keski-Euroopan valtiosta, mutta arvot oli kyllä ihan suomalaiset. Oli asunut Suomessa niin pitkään, että jos mitään miehen arvostusta oli pikkutyttönä tarttunut siellä alkuperäisessä kotimaassaan, niin kaikki oli kyllä jo ehtinyt karista pois suomalaisessa feminismissä.

        "Oli asunut Suomessa niin pitkään, että jos mitään miehen arvostusta oli pikkutyttönä tarttunut siellä alkuperäisessä kotimaassaan, niin kaikki oli kyllä jo ehtinyt karista pois suomalaisessa feminismissä."

        Nyt laittoi oikein mietityttämään, että miksi miestä pitäisi arvostaa? Tai siis pitääkö miestä yleensäkin arvostaa vain siksi, että mies on mies? Kyllä tietysti yksittäistä miestä henkilönä voi arvostaa mutta että kaikkia miehiä vain sukupuolensa takia..


      • mies!!
        ,.,., kirjoitti:

        "Oli asunut Suomessa niin pitkään, että jos mitään miehen arvostusta oli pikkutyttönä tarttunut siellä alkuperäisessä kotimaassaan, niin kaikki oli kyllä jo ehtinyt karista pois suomalaisessa feminismissä."

        Nyt laittoi oikein mietityttämään, että miksi miestä pitäisi arvostaa? Tai siis pitääkö miestä yleensäkin arvostaa vain siksi, että mies on mies? Kyllä tietysti yksittäistä miestä henkilönä voi arvostaa mutta että kaikkia miehiä vain sukupuolensa takia..

        Pitäisikö sinun mielestäsi miesten arvostaa naisia??


      • Olen sika
        ,.,., kirjoitti:

        "Oli asunut Suomessa niin pitkään, että jos mitään miehen arvostusta oli pikkutyttönä tarttunut siellä alkuperäisessä kotimaassaan, niin kaikki oli kyllä jo ehtinyt karista pois suomalaisessa feminismissä."

        Nyt laittoi oikein mietityttämään, että miksi miestä pitäisi arvostaa? Tai siis pitääkö miestä yleensäkin arvostaa vain siksi, että mies on mies? Kyllä tietysti yksittäistä miestä henkilönä voi arvostaa mutta että kaikkia miehiä vain sukupuolensa takia..

        En tiedä. Miksi ihmisiä pitäisi arvostaa (esimerkiksi miehiä?)

        Minulle sillä tavoin opetettiin lapsena ja nuorena mutta ehkä sinulle ja muille naisille on opetettu arvostamaan lähinnä itseä ja omaa sukupuolta.


      • ,.,.,
        Olen sika kirjoitti:

        En tiedä. Miksi ihmisiä pitäisi arvostaa (esimerkiksi miehiä?)

        Minulle sillä tavoin opetettiin lapsena ja nuorena mutta ehkä sinulle ja muille naisille on opetettu arvostamaan lähinnä itseä ja omaa sukupuolta.

        Oletko siis nainen? Ei mua kyllä lapsena ole muistaakseni opetettu arvostamaan miehiä sen paremmin kuin naisia. Yleensä kai lapsia opetetaan arvostamaan vanhempia ihmisiä, mutta ei kai vanhuksetkaan ole arvostusta ansainnut vain siksi, että ovat vanhoja. Omista vanhemmistani olen jotenkin aina arvostanut äitiäni, koska hän on henkisesti vahvempi (tai ainakin pystyy antamaan sellaisen vaikutelman).


      • wertyuioasdfghjklöå
        oletuksia taas kirjoitti:

        Taitaa olla tämäkin juttu taas jonkinlaista mutu-tuntumaa, kun ei ole mitään todisteita tästä asiasta, eikä muutenkaan kirjoituksen aloittajalla ole varmaan minkäänlaista tietoa ulkomaiden parisuhdekulttuurista ja tarjonnasta ylipäätään.

        Kertoisitte joskus edes jotain kokemuksia ulkomaalaisista naisista tai ulkomaiden parisuhdekulttuurista, niin olisi kiva lukea muutakin kun vaan pelkkiä oletuksia.

        Tiedät kyllä mitä tarkoitan kun puhun n.s. liberaalin p/s-kulttuurin maista. Itse asiassa suurin osa maista on nykyään ainakin aika pitkälle tällaisia.
        Kaikki myös tietävät sen miten esim. Saksassa on ammattilaisnaisia paljon helpommin saatavilla, itä-euroopan maista puhettakaan joissa on ammattilaisina malliluokan tyttöjä. Itse asiassa tämän voi todeta jo niinkin kun käy läpi maksullisten chattailusaittien mallityttöjä. Mistä maista niitä eniten on, ja vielä sellaisia jotka ovat hyvän näköisiä. Onko siellä suomalaisnaisia, ja jos joku suomalaisnainen sattuu löytymään niin minkä näköinen se on !!!

        Minä en ole koskaan väittänyt edes sitä, että tuosta läheltä Virosta olisi helppo saada itselleen nainen. Eihän sielläkään niitä naisia niin paljon ole yli sen mitä heillä siellä on miehiä ihan omasta takaakin.
        Ammattilaisnaisia Tallinnassa kyllä on paremmin kuin mitä meillä. Tosin tuskin suomalaiset AT-miehet näiden palveluksia juurikaan käytää, kun eivät ole sellaisiin tottuneet ja tuskin osaavat niitä hakeakkaan. Tosin Tallinnassa voi joskus joku ammattilaisnainen tulla ihan kadulla itseään tarjoamaankin.
        On minulla vähän kokemusta jenkkikulttuuristakin, joskin jo menneiden aikojen, ja ei siellä minään naisseikkailijana.


      • sillitrooli
        ,.,., kirjoitti:

        Oletko siis nainen? Ei mua kyllä lapsena ole muistaakseni opetettu arvostamaan miehiä sen paremmin kuin naisia. Yleensä kai lapsia opetetaan arvostamaan vanhempia ihmisiä, mutta ei kai vanhuksetkaan ole arvostusta ansainnut vain siksi, että ovat vanhoja. Omista vanhemmistani olen jotenkin aina arvostanut äitiäni, koska hän on henkisesti vahvempi (tai ainakin pystyy antamaan sellaisen vaikutelman).

        No haluatko että mies arvostaa sinua naisena?


      • 10+18
        mies!! kirjoitti:

        Pitäisikö sinun mielestäsi miesten arvostaa naisia??

        Minulle on pienestä pitäen toitotettu, että naisia pitää arvostaa. Nyt kun mietin niin jotenkin tämä opetus on aikojen saatossa vääriintynyt, ja pidän naisia nykyisin korokkeella. Ovat parempia kuin miehet, koska näin on opetettu... kehäpäätelmä.

        Äidit, miksi pilaatte poikanne tuollaisella hömpällä?


      • Faktahan on
        wertyuioasdfghjklöå kirjoitti:

        Tiedät kyllä mitä tarkoitan kun puhun n.s. liberaalin p/s-kulttuurin maista. Itse asiassa suurin osa maista on nykyään ainakin aika pitkälle tällaisia.
        Kaikki myös tietävät sen miten esim. Saksassa on ammattilaisnaisia paljon helpommin saatavilla, itä-euroopan maista puhettakaan joissa on ammattilaisina malliluokan tyttöjä. Itse asiassa tämän voi todeta jo niinkin kun käy läpi maksullisten chattailusaittien mallityttöjä. Mistä maista niitä eniten on, ja vielä sellaisia jotka ovat hyvän näköisiä. Onko siellä suomalaisnaisia, ja jos joku suomalaisnainen sattuu löytymään niin minkä näköinen se on !!!

        Minä en ole koskaan väittänyt edes sitä, että tuosta läheltä Virosta olisi helppo saada itselleen nainen. Eihän sielläkään niitä naisia niin paljon ole yli sen mitä heillä siellä on miehiä ihan omasta takaakin.
        Ammattilaisnaisia Tallinnassa kyllä on paremmin kuin mitä meillä. Tosin tuskin suomalaiset AT-miehet näiden palveluksia juurikaan käytää, kun eivät ole sellaisiin tottuneet ja tuskin osaavat niitä hakeakkaan. Tosin Tallinnassa voi joskus joku ammattilaisnainen tulla ihan kadulla itseään tarjoamaankin.
        On minulla vähän kokemusta jenkkikulttuuristakin, joskin jo menneiden aikojen, ja ei siellä minään naisseikkailijana.

        Niin eihän ne suomalaiset atm-miehet edes käyttäisi noiden maksullisten naisten palveluita, vaikka sellaisia olisikin saatavilla. On niin paljon helpompi ja mukavempi selitellä kaikkea että kun ei osaa hakea Tallinnassa näitä maksullisten naisten palveluita, kun on mukavempaa elää vanhaa tuttua ja turvallista elämää ilman minkäänlaisia naiskokemuksia. Sehän olisi näille atm-miehille liian suuri elämänmuutos, jos pääsisi eroon kokemattomuudestaan vaikka maksullisen naisen käsittelyssä.

        Kuten itsekin tossa sanoit, että Tallinnassa maksulliset naiset saattavat tulla tarjoamaan itseään jopa kadulla. Eli hyvällä säkällä naisia olisi siellä tarjolla ilman hakemistakin, mutta kun ei vaan haluta itse tehdä mitääm oman tilanteensa muuttamiseksi.


      • tottumuskysymys se
        Faktahan on kirjoitti:

        Niin eihän ne suomalaiset atm-miehet edes käyttäisi noiden maksullisten naisten palveluita, vaikka sellaisia olisikin saatavilla. On niin paljon helpompi ja mukavempi selitellä kaikkea että kun ei osaa hakea Tallinnassa näitä maksullisten naisten palveluita, kun on mukavempaa elää vanhaa tuttua ja turvallista elämää ilman minkäänlaisia naiskokemuksia. Sehän olisi näille atm-miehille liian suuri elämänmuutos, jos pääsisi eroon kokemattomuudestaan vaikka maksullisen naisen käsittelyssä.

        Kuten itsekin tossa sanoit, että Tallinnassa maksulliset naiset saattavat tulla tarjoamaan itseään jopa kadulla. Eli hyvällä säkällä naisia olisi siellä tarjolla ilman hakemistakin, mutta kun ei vaan haluta itse tehdä mitääm oman tilanteensa muuttamiseksi.

        " Kuten itsekin tossa sanoit, että Tallinnassa maksulliset naiset saattavat tulla tarjoamaan itseään jopa kadulla. Eli hyvällä säkällä naisia olisi siellä tarjolla ilman hakemistakin, mutta kun ei vaan haluta itse tehdä mitääm oman tilanteensa muuttamiseksi."

        Meillä siis naisettomaksi jääneet miehet eivät nimenomaan totu käyttämään ammattilaisnaistenkaan palveluksia. Ei totu siksi kun meillä on näitä naisia niin huonosti saatavilla, ja niiden vähienkin taso on lähinnä sitä luokkaa, että ei ne juuri naisina vetoa mitenkään. Meillä on sen sijaan paljon amatöörinaisia, jotka p/s-markkinoilta valitsevat nussijoikseen mielestään panettavimman oloisia ja/tai agressiivisesti päälle käyviä miehiä, joita miehiä heidän ympärillään heitä iskemässä aina parveilee.
        Jos ja kun ei tällaiseen ammattilaisnaisten palvelujen käyttöön totu, niin kynnys käyttää näitä naisia on varmasti vähintään samaa luokkaa mitä se jos lähtisi amatöörinaisia itselleen yrittämään. Onhan asia niin, että myös nämä ammattilaisnaiset palvelevat kuitenkin enimmäkseen niiden miesten lisänussintatarpeita joilla amatöörinaistakin on käytössään tai on ainakin ollut.

        Kyllä kait meilläkin jossain pintayökerhoissa pyörii paremman näköistäkin ammattilaista(lähinnä tuontitavaraa idästä), mutta ne ovat siis varakkaiden miesten tai kovien panomiesten käytössä. Ja tuskin heitä naisettomaksi jääneet miehet osaisivat yökerhoista edes mukaansa puhua, vaikka sinne menisivät ja varaa olisi paljon sellaiseen törsätä. Tällaiset vähänkin paremman näköiset ammattilaiset ovat siis myös hyvin hintavia meillä.


      • Faktahan on
        tottumuskysymys se kirjoitti:

        " Kuten itsekin tossa sanoit, että Tallinnassa maksulliset naiset saattavat tulla tarjoamaan itseään jopa kadulla. Eli hyvällä säkällä naisia olisi siellä tarjolla ilman hakemistakin, mutta kun ei vaan haluta itse tehdä mitääm oman tilanteensa muuttamiseksi."

        Meillä siis naisettomaksi jääneet miehet eivät nimenomaan totu käyttämään ammattilaisnaistenkaan palveluksia. Ei totu siksi kun meillä on näitä naisia niin huonosti saatavilla, ja niiden vähienkin taso on lähinnä sitä luokkaa, että ei ne juuri naisina vetoa mitenkään. Meillä on sen sijaan paljon amatöörinaisia, jotka p/s-markkinoilta valitsevat nussijoikseen mielestään panettavimman oloisia ja/tai agressiivisesti päälle käyviä miehiä, joita miehiä heidän ympärillään heitä iskemässä aina parveilee.
        Jos ja kun ei tällaiseen ammattilaisnaisten palvelujen käyttöön totu, niin kynnys käyttää näitä naisia on varmasti vähintään samaa luokkaa mitä se jos lähtisi amatöörinaisia itselleen yrittämään. Onhan asia niin, että myös nämä ammattilaisnaiset palvelevat kuitenkin enimmäkseen niiden miesten lisänussintatarpeita joilla amatöörinaistakin on käytössään tai on ainakin ollut.

        Kyllä kait meilläkin jossain pintayökerhoissa pyörii paremman näköistäkin ammattilaista(lähinnä tuontitavaraa idästä), mutta ne ovat siis varakkaiden miesten tai kovien panomiesten käytössä. Ja tuskin heitä naisettomaksi jääneet miehet osaisivat yökerhoista edes mukaansa puhua, vaikka sinne menisivät ja varaa olisi paljon sellaiseen törsätä. Tällaiset vähänkin paremman näköiset ammattilaiset ovat siis myös hyvin hintavia meillä.

        Aika selittelyltä ja tekosyiltä kuulostaa tollainen, kun sanotaan ettei muka ole tottunut käyttämään näiden maksullisten naisten palveluita. Ei kai sitä koskaan siihen totu jos ei uskalla edes kerran elämässään heitä kokeilla.

        On myös aika tekosyy selitellä etteikö muka suomesta tai Helsingistä löytyisi mistään maksullisia naisia. Jos oot yhtään uutisia seurannut, niin oot varmaan huomannut näitä juttuja hesarissa, iltasanomissa ja telkkarin ajankohtaisohjelmissa stadin keskustassa rehottavasta prostituutiosta, jossa ulkomaalaiset maksulliset naiset kauppaavat avoimesti palveluitaan tietyillä kaduilla ja yökerhoissa. Eräs tunnettu yökerho oli jopa poliisin toimesta suljettu, kun seksiä kaupattiin siellä niin avoimesti, eikä henkilökunta puuttunut tarpeeksi tämän "ongelman" poistamiseksi.

        Kuten tossa aikaisemmin kerroinkin jo siitä miten kyse on enemmänkin vaan siitä suomalaisten atm-miesten omasta saamattomuudesta, ujoudesta ja siitä, kun he eivät itse todellisuudessa edes halua tehdä mitään oman tilanteensa muuttamiseksi.

        Jos näillä atm-miehillä olisi yhtä paljon yritystä naisten saamiseksi, kun mitä heillä on näitä selityksiä ja tekosyitä, niin varmasti kaikki heistä olisi päässyt seksin makuun jo moneen monituiseen kertaan. Jos ei amatöörinaisten kanssa, niin ainakin sitten maksullisten.


      • asdfghjklertyuiopååå
        Faktahan on kirjoitti:

        Aika selittelyltä ja tekosyiltä kuulostaa tollainen, kun sanotaan ettei muka ole tottunut käyttämään näiden maksullisten naisten palveluita. Ei kai sitä koskaan siihen totu jos ei uskalla edes kerran elämässään heitä kokeilla.

        On myös aika tekosyy selitellä etteikö muka suomesta tai Helsingistä löytyisi mistään maksullisia naisia. Jos oot yhtään uutisia seurannut, niin oot varmaan huomannut näitä juttuja hesarissa, iltasanomissa ja telkkarin ajankohtaisohjelmissa stadin keskustassa rehottavasta prostituutiosta, jossa ulkomaalaiset maksulliset naiset kauppaavat avoimesti palveluitaan tietyillä kaduilla ja yökerhoissa. Eräs tunnettu yökerho oli jopa poliisin toimesta suljettu, kun seksiä kaupattiin siellä niin avoimesti, eikä henkilökunta puuttunut tarpeeksi tämän "ongelman" poistamiseksi.

        Kuten tossa aikaisemmin kerroinkin jo siitä miten kyse on enemmänkin vaan siitä suomalaisten atm-miesten omasta saamattomuudesta, ujoudesta ja siitä, kun he eivät itse todellisuudessa edes halua tehdä mitään oman tilanteensa muuttamiseksi.

        Jos näillä atm-miehillä olisi yhtä paljon yritystä naisten saamiseksi, kun mitä heillä on näitä selityksiä ja tekosyitä, niin varmasti kaikki heistä olisi päässyt seksin makuun jo moneen monituiseen kertaan. Jos ei amatöörinaisten kanssa, niin ainakin sitten maksullisten.

        Vieläkin intät siltä samalta pohjalta missä mistaat. Varmasti haluatkin mistata sen kaikkein keskeisemmän asian jota tarkoitan.

        Meillä naisettomaksi jäänet miehet eivät siis totu käyttämään ammattilaisnaistenkaan palveluja, kun näitä on huonosti saatavilla ja ne ovat huonotasoisia ja/tai hintaviakin(esim. verrattuna muihin n.s. liberaalin p/s-kulttuurin maihin).
        Näitä kelvollisen näköisiä ammattilaisnaisia siis pitäisi olla saatavilla jo ihan nuoresta, jotta niiden palveluksia tottuisi käyttämään. Myöhemmin näiden naisten käyttämisen kynnys lie p/s-kokemattomalle miehelle vähintäänkin yhtä korkea, kuin mitä se jos alkaisia yrittää iskeä amatöörinaisiamme.

        Varmasti Hesan yökerhoissa on ammattilaisnaisia, mutta ne on siellä Hesan yökerhoissa, ja heistä suhteessa naisettomiin miehiin jo kerroinkin.
        Saattaapa näitä naisia pyöriä siellä Hesan kadullakin, joskin epäilen tiedotusvälineiden ainakin vahvasti liioittelevan tällaisia juttuja. Mutta vaikka heitä olisikin, niin ne ovat silti vaan jossain siellä tietyillä kaduilla, joista ei muut kuin korkeintaan ihan paikalliset naisettomat miehet tietävät. Niin, ja taitavat ne kaduilla pyörivät ammattilaisnaiset olla siellä juuri niitä jokseenkin vähän vetävän näköisiä, josta asiasta jo kerroinkin.

        Minä en oikein käsitä miksi sinun pitää yrittää inttää minua vastaan tällaisessa ilmiselvässä asiassa.
        Sinulla lie joku pakkomielle siihen, että yhtäältä pitää naisettomat miehet syyllistää jotenkin kelvottoimiksi aloitekyvyttömiksi luusereiksi, ja toisaalta paljoon naisten nussintaan tottuneet ja keskittyvät miehet suuriksi sankareiksi.


      • Faktahan on
        asdfghjklertyuiopååå kirjoitti:

        Vieläkin intät siltä samalta pohjalta missä mistaat. Varmasti haluatkin mistata sen kaikkein keskeisemmän asian jota tarkoitan.

        Meillä naisettomaksi jäänet miehet eivät siis totu käyttämään ammattilaisnaistenkaan palveluja, kun näitä on huonosti saatavilla ja ne ovat huonotasoisia ja/tai hintaviakin(esim. verrattuna muihin n.s. liberaalin p/s-kulttuurin maihin).
        Näitä kelvollisen näköisiä ammattilaisnaisia siis pitäisi olla saatavilla jo ihan nuoresta, jotta niiden palveluksia tottuisi käyttämään. Myöhemmin näiden naisten käyttämisen kynnys lie p/s-kokemattomalle miehelle vähintäänkin yhtä korkea, kuin mitä se jos alkaisia yrittää iskeä amatöörinaisiamme.

        Varmasti Hesan yökerhoissa on ammattilaisnaisia, mutta ne on siellä Hesan yökerhoissa, ja heistä suhteessa naisettomiin miehiin jo kerroinkin.
        Saattaapa näitä naisia pyöriä siellä Hesan kadullakin, joskin epäilen tiedotusvälineiden ainakin vahvasti liioittelevan tällaisia juttuja. Mutta vaikka heitä olisikin, niin ne ovat silti vaan jossain siellä tietyillä kaduilla, joista ei muut kuin korkeintaan ihan paikalliset naisettomat miehet tietävät. Niin, ja taitavat ne kaduilla pyörivät ammattilaisnaiset olla siellä juuri niitä jokseenkin vähän vetävän näköisiä, josta asiasta jo kerroinkin.

        Minä en oikein käsitä miksi sinun pitää yrittää inttää minua vastaan tällaisessa ilmiselvässä asiassa.
        Sinulla lie joku pakkomielle siihen, että yhtäältä pitää naisettomat miehet syyllistää jotenkin kelvottoimiksi aloitekyvyttömiksi luusereiksi, ja toisaalta paljoon naisten nussintaan tottuneet ja keskittyvät miehet suuriksi sankareiksi.

        Näin aivan ekaksi haluan sanoa sen, että mä en ole mitään ylistämässä näitä kovia panomiehiä minkäänlaisiksi sankareiksi tai haukkumassa kokemattomia miehiä luusereiksi. Mutta mua vaan vituttaa tälläkin palstalla nämä samat atm-miehet jotka jaksavat valittaa vuodesta toiseen tästä samasta asiasta ja eivät sitten viitsi tehdä itse yhtään mitään oman elämänsä parantamiseksi.

        Sitä mä en kyllä vaan suoraan sanottuna ymmärrä, että miksi se ammattilaisnaisten "iskeminen" olisi muka kokemattomalle niin äärimmäisen vaikeaa ja verrattavissa tavisamatöörinaisten iskemiseen, vaikka ne maksulliset naiset ovat rahan takia valmiita saman tien mihin tahansa. Eikä sillä iällä pitäisi olla siinä merkitystä. Jos ei ole nuorena tottunut heidän palveluitaan käyttämään, niin sitten on hyvä opetella siihen vaikka vanhempana.

        Niin ja jos kerta suomen parisuhdekulttuuri ja maksullisten naisten tarjonta ei miellytä, niin ei täällä ole mikään pakko elää ja asua. Aina voi muuttaa myös ulkomaille tai jos ei muuttaa halua, niin yrittää etsiä sitä puolisoa ulkomailta tai suomessa asuvien ulkomaalaisten joukosta. Ai niin, mutta tossakin olisi näille atm-miehille se huono juttu, kun pitäisi tosiaan yrittää tehdä jotain oman elämänsä muuttamiseksi. Se kun olisi varmasti mukavempaa olla vaan yksin kotona ja valittaa netissä näistä samoista asioista ja haukkua suomalaisnaisia huoriksi ja elää muutenkin sitä vanhaa tuttua ja turvallista atm-elämää.


      • asdfghjklååååååååå
        Faktahan on kirjoitti:

        Näin aivan ekaksi haluan sanoa sen, että mä en ole mitään ylistämässä näitä kovia panomiehiä minkäänlaisiksi sankareiksi tai haukkumassa kokemattomia miehiä luusereiksi. Mutta mua vaan vituttaa tälläkin palstalla nämä samat atm-miehet jotka jaksavat valittaa vuodesta toiseen tästä samasta asiasta ja eivät sitten viitsi tehdä itse yhtään mitään oman elämänsä parantamiseksi.

        Sitä mä en kyllä vaan suoraan sanottuna ymmärrä, että miksi se ammattilaisnaisten "iskeminen" olisi muka kokemattomalle niin äärimmäisen vaikeaa ja verrattavissa tavisamatöörinaisten iskemiseen, vaikka ne maksulliset naiset ovat rahan takia valmiita saman tien mihin tahansa. Eikä sillä iällä pitäisi olla siinä merkitystä. Jos ei ole nuorena tottunut heidän palveluitaan käyttämään, niin sitten on hyvä opetella siihen vaikka vanhempana.

        Niin ja jos kerta suomen parisuhdekulttuuri ja maksullisten naisten tarjonta ei miellytä, niin ei täällä ole mikään pakko elää ja asua. Aina voi muuttaa myös ulkomaille tai jos ei muuttaa halua, niin yrittää etsiä sitä puolisoa ulkomailta tai suomessa asuvien ulkomaalaisten joukosta. Ai niin, mutta tossakin olisi näille atm-miehille se huono juttu, kun pitäisi tosiaan yrittää tehdä jotain oman elämänsä muuttamiseksi. Se kun olisi varmasti mukavempaa olla vaan yksin kotona ja valittaa netissä näistä samoista asioista ja haukkua suomalaisnaisia huoriksi ja elää muutenkin sitä vanhaa tuttua ja turvallista atm-elämää.

        No se nyt vaan on niin, että naisettomalle n.s vanhapoikamiehelle ei kertakaikkiaan ole missään sellaisia naisia, jotka olisivat sinne päinkään itselle sopivia.
        Pitäisi tinkiä naisen tasosta aivan tolkuttomasti pelkästään siksi kun ei ole riittävän p/s-kokenut, mitä taasen kaikki naiset aina niin paljon ovat, ja jo niin nuoresta. Lisäksi jos nainen epäileekin miestä naisettomaksi saati p/s-kokemattomaksi on mies naiselle täydellinen turn-off ja inhotus oli mies muuten sitten mitä tahansa. Ainoastaan upporikas ja siihen päälle vielä vähintään kohtalaisen hyvän näköinen p/s-kokematon mies voisi kelvata joillekkin rumimmille ja/tai jo muille miehille täysin kelpaamattomaksi käyneille naisille.
        Ja tämä juttu siis alkaa vaikuttaa p/s-kuivioista syystä tai toisesta tai vaikka ilman mitään erityisempää syytäkään ulos ajautuneelle miehelle jo hyvin nuorella iällä(jo joskus parikymppisenä). Ei sitä aluksi sellaiseksi edes tiedosta, mutta se tilanne naisasioita ajatellen vaan kehittyy ja vahvistuu ajan saatossa ikäänkuin varkain, eikä siitä enää mihinkään näiden asioiden kulkua voi myöhemmin muuttaa. Päinvastoin yhä varmemmin olet ikisinkku mitä enemmän aikaa kuluu.

        Naisia ne ammattilaisnaisetkin ovat, ja he ovat myös tottuneet lähinnä vain paljon naisia nussiviin asiakkaisiin. Kyllä heille joku p/s-kokematon mies olisi melkoinen kummajainen, ja tuskin järin innostava asiakas tästä nimenomaisesta syystä, ellei mies sitten olisi poikkeuksellisen varakas ja/tai komea.


      • ,.,.,
        sillitrooli kirjoitti:

        No haluatko että mies arvostaa sinua naisena?

        Haluan, että mies arvostaa minua ihmisenä eikä pelkkänä reikänä.


      • Faktahan on
        asdfghjklååååååååå kirjoitti:

        No se nyt vaan on niin, että naisettomalle n.s vanhapoikamiehelle ei kertakaikkiaan ole missään sellaisia naisia, jotka olisivat sinne päinkään itselle sopivia.
        Pitäisi tinkiä naisen tasosta aivan tolkuttomasti pelkästään siksi kun ei ole riittävän p/s-kokenut, mitä taasen kaikki naiset aina niin paljon ovat, ja jo niin nuoresta. Lisäksi jos nainen epäileekin miestä naisettomaksi saati p/s-kokemattomaksi on mies naiselle täydellinen turn-off ja inhotus oli mies muuten sitten mitä tahansa. Ainoastaan upporikas ja siihen päälle vielä vähintään kohtalaisen hyvän näköinen p/s-kokematon mies voisi kelvata joillekkin rumimmille ja/tai jo muille miehille täysin kelpaamattomaksi käyneille naisille.
        Ja tämä juttu siis alkaa vaikuttaa p/s-kuivioista syystä tai toisesta tai vaikka ilman mitään erityisempää syytäkään ulos ajautuneelle miehelle jo hyvin nuorella iällä(jo joskus parikymppisenä). Ei sitä aluksi sellaiseksi edes tiedosta, mutta se tilanne naisasioita ajatellen vaan kehittyy ja vahvistuu ajan saatossa ikäänkuin varkain, eikä siitä enää mihinkään näiden asioiden kulkua voi myöhemmin muuttaa. Päinvastoin yhä varmemmin olet ikisinkku mitä enemmän aikaa kuluu.

        Naisia ne ammattilaisnaisetkin ovat, ja he ovat myös tottuneet lähinnä vain paljon naisia nussiviin asiakkaisiin. Kyllä heille joku p/s-kokematon mies olisi melkoinen kummajainen, ja tuskin järin innostava asiakas tästä nimenomaisesta syystä, ellei mies sitten olisi poikkeuksellisen varakas ja/tai komea.

        Suurin osa näistä ns. atm-miehistä ovat hyvin tarkkoja siitä, että minkälaisia naisia he suostuisivat itselleen kelpuuttamaan. Lähes kaikki kun haluaisivat välttämättä aina itseään nuoremman naisen ja tietenkään naiselle ei heidän mielestä saisi olla lapsia tai entisiä parisuhteita takanaan. Sitten kun naisen pitäisi heidän mielestään olla aina joku mallityyppinen parikymppinen nuori tyttö, vaikka mies olisi itse kolmekymppinen tavallisen näköinen perusjamppa, joka ei viitsi turhaan panostaa omaan ulkonäköönsä muotivaatteita ostelemalla ja partavesiä käyttämällä.

        Jos se pelottaa liikaa että naiset suhtautuvat kielteisesti kokemattomiin miehiin, niin eihän siitä omasta kokemattomuudesta ole mikään pakko naisille kertoa. Asian voi hyvinkin pitää omana tietonaan ja kertoa silti naisille seurustelleensa joskus elämässään.

        Itse en suoraan sanottuna ymmärrä ollenkaan sitä, että miksi naisella ei saisi olla lapsia. Enkä ymmärrä myöskään sitä, että miksi naisen olisi aina pakko olla miestä nuorempi. Ja turha väittää että mä yrittäisin täällä vaan puolustella jotain ytm-panomiehiä ja syyllistää atm-luusereita, sillä en vaan ymmärrä näiden palstan atm-miesten liian korkeita vaatimuksia ja epäasiallista kielenkäyttöä naisia kohtaan.

        Mulle kelpaisi ihan hyvin itselleni mua vanhempi nainen ja sellainen jolla olisi jo lapsia, joten sen vuoksi mä en ymmärrä näiden atm-miesten liian suuria vaatimuksia siitä, kun he haluaisivat aina saada vain näitä teini-ikäisiä tai korkeintaan alle 25-vuotiaita lapsettomia naisia.

        Niin ja mitä noihin maksullisten naisten käyttämiseen tulee, niin he varmaan ymmärtävät tavisnaisia paremmin sen miesten kokemattomuuden ja eivät he varmasti maksavaa asiakasta hyllyttäisi sen takia, jos hän on tai vaikuttaa seksuaalisesti kokemattomalta.

        Kyllä on taas kerran niin selittelyn makua ilmassa, jos/kun maksullisten naisten palveluiden käyttämisen suurimpana esteenä on se, että mitä he ajattelevat ja miten suhtautuvat kokemattomiin miesasiakkaisiinsa:) No sitten ei auta mikään muu kun jäädä kokonaan eroon noista seksijutuista, jos ei itsellään ole edes sen verran kanttia että uskaltaisi vastata myönteisesti maksullisen naisen tarjoukseen esim. jossain Tallinnan yökerhossa.

        Kyllä mua vaan suoraan sanottuna ihmetyttää että miksi joku kokematon mies ei voisi tarttua maksullisen naisen tarjoukseen vain sen takia, että häntä pelottaa se mitä kyseinen ammattilaisnainen ajattelee hänen kokemattomuudesta. Vielä jos tuo kyseinen episodi tapahtuu jossain ulkomailla, ettei tuota kyseistä maksullista naista tarvitse tavata enää kertaakaan sen jälkeen koko elämänsä aikana. Eikä varmaan tarvisi tavata suomessakaan, jos vaikka stadissa jossain maksullisen naisen tapaisi ja mitä sitten vaikka joutuisikin. Aivan takuuvarmasti ne ammattilaisnaiset joutuvat hoitelemaan kokemattomia miehiä päivittäin tai ainakin viikottain niin Suomessa kun ulkomaillakin, eli eipä se miehen kokemattomuus olisi heille mikään maailman suurin ihme.


      • qwertyuiopasdfghjklö
        Faktahan on kirjoitti:

        Suurin osa näistä ns. atm-miehistä ovat hyvin tarkkoja siitä, että minkälaisia naisia he suostuisivat itselleen kelpuuttamaan. Lähes kaikki kun haluaisivat välttämättä aina itseään nuoremman naisen ja tietenkään naiselle ei heidän mielestä saisi olla lapsia tai entisiä parisuhteita takanaan. Sitten kun naisen pitäisi heidän mielestään olla aina joku mallityyppinen parikymppinen nuori tyttö, vaikka mies olisi itse kolmekymppinen tavallisen näköinen perusjamppa, joka ei viitsi turhaan panostaa omaan ulkonäköönsä muotivaatteita ostelemalla ja partavesiä käyttämällä.

        Jos se pelottaa liikaa että naiset suhtautuvat kielteisesti kokemattomiin miehiin, niin eihän siitä omasta kokemattomuudesta ole mikään pakko naisille kertoa. Asian voi hyvinkin pitää omana tietonaan ja kertoa silti naisille seurustelleensa joskus elämässään.

        Itse en suoraan sanottuna ymmärrä ollenkaan sitä, että miksi naisella ei saisi olla lapsia. Enkä ymmärrä myöskään sitä, että miksi naisen olisi aina pakko olla miestä nuorempi. Ja turha väittää että mä yrittäisin täällä vaan puolustella jotain ytm-panomiehiä ja syyllistää atm-luusereita, sillä en vaan ymmärrä näiden palstan atm-miesten liian korkeita vaatimuksia ja epäasiallista kielenkäyttöä naisia kohtaan.

        Mulle kelpaisi ihan hyvin itselleni mua vanhempi nainen ja sellainen jolla olisi jo lapsia, joten sen vuoksi mä en ymmärrä näiden atm-miesten liian suuria vaatimuksia siitä, kun he haluaisivat aina saada vain näitä teini-ikäisiä tai korkeintaan alle 25-vuotiaita lapsettomia naisia.

        Niin ja mitä noihin maksullisten naisten käyttämiseen tulee, niin he varmaan ymmärtävät tavisnaisia paremmin sen miesten kokemattomuuden ja eivät he varmasti maksavaa asiakasta hyllyttäisi sen takia, jos hän on tai vaikuttaa seksuaalisesti kokemattomalta.

        Kyllä on taas kerran niin selittelyn makua ilmassa, jos/kun maksullisten naisten palveluiden käyttämisen suurimpana esteenä on se, että mitä he ajattelevat ja miten suhtautuvat kokemattomiin miesasiakkaisiinsa:) No sitten ei auta mikään muu kun jäädä kokonaan eroon noista seksijutuista, jos ei itsellään ole edes sen verran kanttia että uskaltaisi vastata myönteisesti maksullisen naisen tarjoukseen esim. jossain Tallinnan yökerhossa.

        Kyllä mua vaan suoraan sanottuna ihmetyttää että miksi joku kokematon mies ei voisi tarttua maksullisen naisen tarjoukseen vain sen takia, että häntä pelottaa se mitä kyseinen ammattilaisnainen ajattelee hänen kokemattomuudesta. Vielä jos tuo kyseinen episodi tapahtuu jossain ulkomailla, ettei tuota kyseistä maksullista naista tarvitse tavata enää kertaakaan sen jälkeen koko elämänsä aikana. Eikä varmaan tarvisi tavata suomessakaan, jos vaikka stadissa jossain maksullisen naisen tapaisi ja mitä sitten vaikka joutuisikin. Aivan takuuvarmasti ne ammattilaisnaiset joutuvat hoitelemaan kokemattomia miehiä päivittäin tai ainakin viikottain niin Suomessa kun ulkomaillakin, eli eipä se miehen kokemattomuus olisi heille mikään maailman suurin ihme.

        "Kyllä on taas kerran niin selittelyn makua ilmassa"

        No ei se tosiaankaan selittely näy auttavan sellaiselle joka ei voi tai halua käsittää sitä, että myös ammattilaisnaisten palveluksia käyttämään pitää tottua siinä kuin amatöörinaistenkin.

        " jos ei itsellään ole edes sen verran kanttia että uskaltaisi vastata myönteisesti maksullisen naisen tarjoukseen esim. jossain Tallinnan yökerhossa"

        Kyllä tällaiseen asiaan liiittyy paljon enemmän. Esim. nuo pintayökerhot ovat jo pelkästään paikkana sellaisia että ei niihin niin vaan naisten käsittelyyn tottumattomat miehet edes mene, puhumattakaan että sieltä osaisi tottuneesti niitä naisia hakea.

        Minulla on muuten henkilökohtaisella tasolla kokemusta sellaisesta, kun yritin kolmikymppisenä olla itseäni noin 5 vuotta vanhemman naisen kanssa jolla tietenkin sitä mieskokemusta oli paljon. Selvästi jo parhaat päivänsä naisena oli hänellä takana päin. Nainen oli kyllä ihan mukava muuten ja ei periaatteessa niin pahan näköinenkään, ja myös ihastunut minuun. Mutta ei niistä seksijutuistakaan mitä hyvin vähän hänen kanssaan harrastettua tuli ollut minulle yhtään mitään, nainen kyllä piti niistäkin. Eikä tämä nainen enää olisi lapsiakaan halunnut ja tuskin sellaiseen enää kyennytkään, kun ei hänellä siihen mennessä niitä ollut.


      • tanganjika
        ,.,., kirjoitti:

        Haluan, että mies arvostaa minua ihmisenä eikä pelkkänä reikänä.

        Käyttäydy sitten niin, että saat arvostusta ihmisenä.


      • Faktahan on
        qwertyuiopasdfghjklö kirjoitti:

        "Kyllä on taas kerran niin selittelyn makua ilmassa"

        No ei se tosiaankaan selittely näy auttavan sellaiselle joka ei voi tai halua käsittää sitä, että myös ammattilaisnaisten palveluksia käyttämään pitää tottua siinä kuin amatöörinaistenkin.

        " jos ei itsellään ole edes sen verran kanttia että uskaltaisi vastata myönteisesti maksullisen naisen tarjoukseen esim. jossain Tallinnan yökerhossa"

        Kyllä tällaiseen asiaan liiittyy paljon enemmän. Esim. nuo pintayökerhot ovat jo pelkästään paikkana sellaisia että ei niihin niin vaan naisten käsittelyyn tottumattomat miehet edes mene, puhumattakaan että sieltä osaisi tottuneesti niitä naisia hakea.

        Minulla on muuten henkilökohtaisella tasolla kokemusta sellaisesta, kun yritin kolmikymppisenä olla itseäni noin 5 vuotta vanhemman naisen kanssa jolla tietenkin sitä mieskokemusta oli paljon. Selvästi jo parhaat päivänsä naisena oli hänellä takana päin. Nainen oli kyllä ihan mukava muuten ja ei periaatteessa niin pahan näköinenkään, ja myös ihastunut minuun. Mutta ei niistä seksijutuistakaan mitä hyvin vähän hänen kanssaan harrastettua tuli ollut minulle yhtään mitään, nainen kyllä piti niistäkin. Eikä tämä nainen enää olisi lapsiakaan halunnut ja tuskin sellaiseen enää kyennytkään, kun ei hänellä siihen mennessä niitä ollut.

        Niin tätä samaa asiaa tässä onkin jankattu nyt usean viestin verran, että miten ne kokemattomat atm-miehet eivät uskalla käyttää sen enempää amatööri- kun ammattilaisnaistenkaan palveluita.

        Suoraan sanottuna oon kyllä sitä mieltä, että sitten kannattaa olla vaan ikisinkkuna, poikamiehenä, atm-miehenä ja mikä tahansa nyt onkin, jos ei uskalla koskaan päästä edes siitä omasta kokemattomuudestaan eroon.

        Siinähän sitä kokemusta sitten kertyisi, jos/kun uskaltaisi hankkiutua siitä kokemattomuudestaan eroon vaikka maksullisten naisten kanssa. Varmaan monien mielestä olisi helpompi päästä siitä kokemattomuudesta eroon ammattilaisnaisen kanssa kun jonkun baarista bongatun tavisnaisen kanssa.

        En nyt ymmärrä, että miksi se suhde nuoremman miehen ja vanhemman naisen välillä ei voisi muka toimia. Eikä tossa sun esimerkissä ollut edes mitään suurta ikäeroa, jos toi nainen oli sua n. 5-vuotta vanhempi. Lasten hankkimisesta oon sitä mieltä, että ei se ole mikään maailman hirvein asia, jos mies ei saa mahdollisuutta päästä isäksi. Tämä nyt on tietenkin mun mielipide, mutta tätä mieltä mä vaan olen ja itse olen kolmekymppinen mies.


      • deft
        ,.,., kirjoitti:

        Haluan, että mies arvostaa minua ihmisenä eikä pelkkänä reikänä.

        Ei kannata kieltää sitä mitä on. Ööh...naiset naisina (ja ylpeästi), mitä vikaa siinä on?
        Eihän se voi olla niin, että joko mies, ihminen tai reikä?


      • JKPaasikivi
        qwertyuiopasdfghjklö kirjoitti:

        "Kyllä on taas kerran niin selittelyn makua ilmassa"

        No ei se tosiaankaan selittely näy auttavan sellaiselle joka ei voi tai halua käsittää sitä, että myös ammattilaisnaisten palveluksia käyttämään pitää tottua siinä kuin amatöörinaistenkin.

        " jos ei itsellään ole edes sen verran kanttia että uskaltaisi vastata myönteisesti maksullisen naisen tarjoukseen esim. jossain Tallinnan yökerhossa"

        Kyllä tällaiseen asiaan liiittyy paljon enemmän. Esim. nuo pintayökerhot ovat jo pelkästään paikkana sellaisia että ei niihin niin vaan naisten käsittelyyn tottumattomat miehet edes mene, puhumattakaan että sieltä osaisi tottuneesti niitä naisia hakea.

        Minulla on muuten henkilökohtaisella tasolla kokemusta sellaisesta, kun yritin kolmikymppisenä olla itseäni noin 5 vuotta vanhemman naisen kanssa jolla tietenkin sitä mieskokemusta oli paljon. Selvästi jo parhaat päivänsä naisena oli hänellä takana päin. Nainen oli kyllä ihan mukava muuten ja ei periaatteessa niin pahan näköinenkään, ja myös ihastunut minuun. Mutta ei niistä seksijutuistakaan mitä hyvin vähän hänen kanssaan harrastettua tuli ollut minulle yhtään mitään, nainen kyllä piti niistäkin. Eikä tämä nainen enää olisi lapsiakaan halunnut ja tuskin sellaiseen enää kyennytkään, kun ei hänellä siihen mennessä niitä ollut.

        Hankala kyllä ymmärtää. Ei Helsingissä ainakaan mitään yökerhoa ole, mihin kysyttäisiin naiskokemusta. Tai että joku ammattilainen sellaista kysyisi? Menee vain ja tekee, kävi miten kävi, niin tulee kokemusta.


      • deft
        Faktahan on kirjoitti:

        Niin tätä samaa asiaa tässä onkin jankattu nyt usean viestin verran, että miten ne kokemattomat atm-miehet eivät uskalla käyttää sen enempää amatööri- kun ammattilaisnaistenkaan palveluita.

        Suoraan sanottuna oon kyllä sitä mieltä, että sitten kannattaa olla vaan ikisinkkuna, poikamiehenä, atm-miehenä ja mikä tahansa nyt onkin, jos ei uskalla koskaan päästä edes siitä omasta kokemattomuudestaan eroon.

        Siinähän sitä kokemusta sitten kertyisi, jos/kun uskaltaisi hankkiutua siitä kokemattomuudestaan eroon vaikka maksullisten naisten kanssa. Varmaan monien mielestä olisi helpompi päästä siitä kokemattomuudesta eroon ammattilaisnaisen kanssa kun jonkun baarista bongatun tavisnaisen kanssa.

        En nyt ymmärrä, että miksi se suhde nuoremman miehen ja vanhemman naisen välillä ei voisi muka toimia. Eikä tossa sun esimerkissä ollut edes mitään suurta ikäeroa, jos toi nainen oli sua n. 5-vuotta vanhempi. Lasten hankkimisesta oon sitä mieltä, että ei se ole mikään maailman hirvein asia, jos mies ei saa mahdollisuutta päästä isäksi. Tämä nyt on tietenkin mun mielipide, mutta tätä mieltä mä vaan olen ja itse olen kolmekymppinen mies.

        Lapsista sen verran että, ei kukaan tahdo muistuttajia menneisyydestä. Vähän niin kuin kukaan ei todella (oikeasti) ole hyvillään siitä, että oman rakkaan välit entisiin seurustelukumppaneihin ovat hyvät. Olettaen, että parisuhdetta pidetään lähtökohtaisesti loppuelämän mittaisena ja muutenkin (liian) tärkeänä ja vakavasti otettavana ihmissuhteena.
        Lapsi on todellisin muistutus (uudelle) miehelle/naiselle siitä, että "nyt minun kanssani oleva on ollut joskus vakavissaan jonkun toisenkin kanssa". Ei se ole mieltä ylentävää, varsinkaan ATM:lle.
        Kun molemmat tietävät, että suhteen toinen osapuoli on niin sanotusti toisella kierroksella ja tämä ATM sitten taas "käyttämätön", tasa-arvoisuus (lue: reiluus) suhteessa voi olla ongelma.

        ...ja tässä ei ole vielä edes puhuttu isä-/äiti-puolena olemisesta.


      • asdfghjklöqwerftghju
        Faktahan on kirjoitti:

        Niin tätä samaa asiaa tässä onkin jankattu nyt usean viestin verran, että miten ne kokemattomat atm-miehet eivät uskalla käyttää sen enempää amatööri- kun ammattilaisnaistenkaan palveluita.

        Suoraan sanottuna oon kyllä sitä mieltä, että sitten kannattaa olla vaan ikisinkkuna, poikamiehenä, atm-miehenä ja mikä tahansa nyt onkin, jos ei uskalla koskaan päästä edes siitä omasta kokemattomuudestaan eroon.

        Siinähän sitä kokemusta sitten kertyisi, jos/kun uskaltaisi hankkiutua siitä kokemattomuudestaan eroon vaikka maksullisten naisten kanssa. Varmaan monien mielestä olisi helpompi päästä siitä kokemattomuudesta eroon ammattilaisnaisen kanssa kun jonkun baarista bongatun tavisnaisen kanssa.

        En nyt ymmärrä, että miksi se suhde nuoremman miehen ja vanhemman naisen välillä ei voisi muka toimia. Eikä tossa sun esimerkissä ollut edes mitään suurta ikäeroa, jos toi nainen oli sua n. 5-vuotta vanhempi. Lasten hankkimisesta oon sitä mieltä, että ei se ole mikään maailman hirvein asia, jos mies ei saa mahdollisuutta päästä isäksi. Tämä nyt on tietenkin mun mielipide, mutta tätä mieltä mä vaan olen ja itse olen kolmekymppinen mies.

        No minä olen sellaisessa ikävaiheessa ja tilanteessa muutenkin, että juuri se kun ei ole aikanaan saanut hankituksi omaa lasta on ikävä asia ja nyttemmin myös erinäisiä järjestelytoimenpiteitä vaativa ongemakin.
        Jos minulla olisi oma lapsi niin paskat minä mistään muusta välittäisin kuin pyrkisin jättämään hänelle mahdollisimman paljon varoja.


      • Faktahan on
        deft kirjoitti:

        Lapsista sen verran että, ei kukaan tahdo muistuttajia menneisyydestä. Vähän niin kuin kukaan ei todella (oikeasti) ole hyvillään siitä, että oman rakkaan välit entisiin seurustelukumppaneihin ovat hyvät. Olettaen, että parisuhdetta pidetään lähtökohtaisesti loppuelämän mittaisena ja muutenkin (liian) tärkeänä ja vakavasti otettavana ihmissuhteena.
        Lapsi on todellisin muistutus (uudelle) miehelle/naiselle siitä, että "nyt minun kanssani oleva on ollut joskus vakavissaan jonkun toisenkin kanssa". Ei se ole mieltä ylentävää, varsinkaan ATM:lle.
        Kun molemmat tietävät, että suhteen toinen osapuoli on niin sanotusti toisella kierroksella ja tämä ATM sitten taas "käyttämätön", tasa-arvoisuus (lue: reiluus) suhteessa voi olla ongelma.

        ...ja tässä ei ole vielä edes puhuttu isä-/äiti-puolena olemisesta.

        No itse en vaan ymmärrä sitä, että miksi ne atm-miehet eivät voi koskaan huolia sellaisia naisia, jotka ovat eronneita tai jos heillä on jo lapsia. Pitäisi osata ajatella, että ihmisillä on myös menneisyytensä ja mitä sitten jos olisikin lapsia ja ollut tosissaan joskus aikaisemmin jonkun toisen miehen kanssa, sillä jos aikaisempi suhde on jo historiaa, niin mitä tollaisia kannattaa turhaan miettiä.

        Pitäisi osata ajatella myös niin, että harvassa on ne ihmiset, jotka ovat täysin "käyttämättömiä". Yleensä kun sitä aikuisikään tullaan, niin todella todella harvassa ovat ne miehet ja naiset, joilla ei olisi ollut minkäänlaisia aikaisempia suhteita.

        Nämä täysin kokemattomat atm-miehet ovat niin marginaalista vähemmistöä, että turha heidän on itsensä odottaa ja toivoa aikuisiällä itselleen sellaisia naisia, jotka olisivat yhtä kokemattomia ja käyttämättömiä, kun mitä he itse ovat.

        Mutta jos ei halua tai pysty tällaisia asioita hyväksymään, niin sitten voi elää koko elämänsä ilman minkäänlaisia suhteita, jos kerran mikään ei ikinä kelpaa ja itselleen pitäisi aina olla kaikista parasta tarjolla, vaikka itse tuskin on mitenkään ulkonäöllisesti, henkisesti tai luonteellisesti muita ihmisiä parempi.


      • deft
        Faktahan on kirjoitti:

        No itse en vaan ymmärrä sitä, että miksi ne atm-miehet eivät voi koskaan huolia sellaisia naisia, jotka ovat eronneita tai jos heillä on jo lapsia. Pitäisi osata ajatella, että ihmisillä on myös menneisyytensä ja mitä sitten jos olisikin lapsia ja ollut tosissaan joskus aikaisemmin jonkun toisen miehen kanssa, sillä jos aikaisempi suhde on jo historiaa, niin mitä tollaisia kannattaa turhaan miettiä.

        Pitäisi osata ajatella myös niin, että harvassa on ne ihmiset, jotka ovat täysin "käyttämättömiä". Yleensä kun sitä aikuisikään tullaan, niin todella todella harvassa ovat ne miehet ja naiset, joilla ei olisi ollut minkäänlaisia aikaisempia suhteita.

        Nämä täysin kokemattomat atm-miehet ovat niin marginaalista vähemmistöä, että turha heidän on itsensä odottaa ja toivoa aikuisiällä itselleen sellaisia naisia, jotka olisivat yhtä kokemattomia ja käyttämättömiä, kun mitä he itse ovat.

        Mutta jos ei halua tai pysty tällaisia asioita hyväksymään, niin sitten voi elää koko elämänsä ilman minkäänlaisia suhteita, jos kerran mikään ei ikinä kelpaa ja itselleen pitäisi aina olla kaikista parasta tarjolla, vaikka itse tuskin on mitenkään ulkonäöllisesti, henkisesti tai luonteellisesti muita ihmisiä parempi.

        Hienosti puhuit itsesi heti pussiin, mutta en nyt kuitenkaan tarkoita tätä seuraavaa pahalla:
        Pitäisi osata ajatella, että oma menneisyys ei ole sen arvokkaampaa kuin sen atm:n, joka ei ole ehtinyt lapsia saamaan (huonosta suhteesta). Sitä sitten.
        Vaikka aikaisempi suhde olisikin historiaa, niin se lapsi ei ole. Se muistuttaa todennäköisesti koko loppuelämän epäonnistuneesta suhteesta.
        En tarkoita, että on ookoo leimata, mutta onko se oikeasti väärin, jos kokematon mies ei kilju onnesta kun miettii suhteen aloittamista naisen kanssa, joka (pahimmassa tapauksessa) myöntää tehneensä virheen menneisyydessä ja siitä seurauksena on lapsi?

        Pitäisi ja pitäisi. Eikä pidä osata ajatella mitään. Kyllä meistä jokainen tietää mitä tuntee asioita, tapahtumia elämässä ja ihmisiä kohtaan.
        Koeta välttää yleistämistä. Siitä ei ole hyötyä kenellekään.

        "Nämä täysin kokemattomat atm-miehet ovat niin marginaalista vähemmistöä, että turha heidän on itsensä odottaa ja toivoa aikuisiällä itselleen sellaisia naisia, jotka olisivat yhtä kokemattomia ja käyttämättömiä, kun mitä he itse ovat."
        Tätä vihaa mä en ymmärrä. Että kakkosluokan kansalaisia kaikki atm:t, joten olkoon keskenään ja pysykööt poissa "normaalien" ihmisten julkikuvasta, niinkö? Sehän se vasta reilua olisi.

        Haiskahtaa todella pahasti feministiltä. Pahimman luokan sellaiselta.
        Kun argumentit loppuvat, alkaa loanheitto. Ja se on mukamas oikein, koska miehet alottii....todella kypsää teiltä naisilta. Jos näin uskaltaisin yleistää ,)


      • Faktahan on
        deft kirjoitti:

        Hienosti puhuit itsesi heti pussiin, mutta en nyt kuitenkaan tarkoita tätä seuraavaa pahalla:
        Pitäisi osata ajatella, että oma menneisyys ei ole sen arvokkaampaa kuin sen atm:n, joka ei ole ehtinyt lapsia saamaan (huonosta suhteesta). Sitä sitten.
        Vaikka aikaisempi suhde olisikin historiaa, niin se lapsi ei ole. Se muistuttaa todennäköisesti koko loppuelämän epäonnistuneesta suhteesta.
        En tarkoita, että on ookoo leimata, mutta onko se oikeasti väärin, jos kokematon mies ei kilju onnesta kun miettii suhteen aloittamista naisen kanssa, joka (pahimmassa tapauksessa) myöntää tehneensä virheen menneisyydessä ja siitä seurauksena on lapsi?

        Pitäisi ja pitäisi. Eikä pidä osata ajatella mitään. Kyllä meistä jokainen tietää mitä tuntee asioita, tapahtumia elämässä ja ihmisiä kohtaan.
        Koeta välttää yleistämistä. Siitä ei ole hyötyä kenellekään.

        "Nämä täysin kokemattomat atm-miehet ovat niin marginaalista vähemmistöä, että turha heidän on itsensä odottaa ja toivoa aikuisiällä itselleen sellaisia naisia, jotka olisivat yhtä kokemattomia ja käyttämättömiä, kun mitä he itse ovat."
        Tätä vihaa mä en ymmärrä. Että kakkosluokan kansalaisia kaikki atm:t, joten olkoon keskenään ja pysykööt poissa "normaalien" ihmisten julkikuvasta, niinkö? Sehän se vasta reilua olisi.

        Haiskahtaa todella pahasti feministiltä. Pahimman luokan sellaiselta.
        Kun argumentit loppuvat, alkaa loanheitto. Ja se on mukamas oikein, koska miehet alottii....todella kypsää teiltä naisilta. Jos näin uskaltaisin yleistää ,)

        Ensinnäkään en puhunut itseäni pussiin ja toiseksi mä olen itse miespuolinen henkilö, usko tai älä!! Kerroin tässä nyt vaan oman mielipiteeni aika suorasanaisesti.

        Enhän mä ole edes puhunut mitään sellaista, että kenen menneisyys olisi tärkeämpi ja kenen vähemmän tärkeämpi. Totta kai lapsi on pysyvästi naisen elämässä ja varmaan kai muistuttaa myös siitä edellisestä suhteesta, mutta itse en suinkaan ole ajatellut tätä asiaa tällä tavalla, että jos omalla seurustelukumppanilla olisi lapsi(a), niin ajattelisin ihan ekana hänen epäonnistuneen edellisessä tai jossain aikaisemmassa suhteessa.

        Niin ja lisäksi mä haluan sanoa sen, että mä en todellakaan ole mikään feministi, enkä ole mitenkään haukkunut täällä näitä atm-tyyppejä kakkosluokan kansalaisiksi, jos se susta siltä vaikuttaa.

        Mua vaan risoo lukea tällä palstalla joka päivä näitä iänikuisen samoja kirjoituksia siitä, kuinka monet miehet haukkuvat täällä naisia huoriksi ja valittavat koko ajan siitä, kun he eivät pysty itse saamaan näitä parikymppisiä mallityttöjä ja lisäksi kehtaavat vielä haukkua yli kolmekymppisiä tai jopa yli 25-vuotiaita naisia parhaat päivänsä nähneiksi.

        Tollaisia mielipiteitä suoltaville idiooteille kun ei multa vaan löydy ymmärrystä, vai onko sun mielestä nämä älyn haamut ja kumppanit niin fiksuja, hyviä ja asiallisia tyyppejä, että heidän pitäisi muka saada seurustella joidenkin parikymppisten mallityttöjen kanssa.


      • deft
        Faktahan on kirjoitti:

        Ensinnäkään en puhunut itseäni pussiin ja toiseksi mä olen itse miespuolinen henkilö, usko tai älä!! Kerroin tässä nyt vaan oman mielipiteeni aika suorasanaisesti.

        Enhän mä ole edes puhunut mitään sellaista, että kenen menneisyys olisi tärkeämpi ja kenen vähemmän tärkeämpi. Totta kai lapsi on pysyvästi naisen elämässä ja varmaan kai muistuttaa myös siitä edellisestä suhteesta, mutta itse en suinkaan ole ajatellut tätä asiaa tällä tavalla, että jos omalla seurustelukumppanilla olisi lapsi(a), niin ajattelisin ihan ekana hänen epäonnistuneen edellisessä tai jossain aikaisemmassa suhteessa.

        Niin ja lisäksi mä haluan sanoa sen, että mä en todellakaan ole mikään feministi, enkä ole mitenkään haukkunut täällä näitä atm-tyyppejä kakkosluokan kansalaisiksi, jos se susta siltä vaikuttaa.

        Mua vaan risoo lukea tällä palstalla joka päivä näitä iänikuisen samoja kirjoituksia siitä, kuinka monet miehet haukkuvat täällä naisia huoriksi ja valittavat koko ajan siitä, kun he eivät pysty itse saamaan näitä parikymppisiä mallityttöjä ja lisäksi kehtaavat vielä haukkua yli kolmekymppisiä tai jopa yli 25-vuotiaita naisia parhaat päivänsä nähneiksi.

        Tollaisia mielipiteitä suoltaville idiooteille kun ei multa vaan löydy ymmärrystä, vai onko sun mielestä nämä älyn haamut ja kumppanit niin fiksuja, hyviä ja asiallisia tyyppejä, että heidän pitäisi muka saada seurustella joidenkin parikymppisten mallityttöjen kanssa.

        Lyhyesti sanottuna:
        Ei, ei nämä älyn haamut ja kumppanit ole niin fiksuja, hyviä tahi asiallisia tyyppejä, että heidän pitäisi muka saada seurustella joidenkin parikymppisten mallityttöjen kanssa.

        Nyt kun tämä kävi selväksi, sanon myös sen että ko. palstahiimut enemmän tai vähemmän ovat kertoneet olevansa surkeita ja katkeria naisia kohtaan. Ja siinä vaiheessa mä jäävään ne kaikki kirjoitukset enkä anna niille arvoa enkä huomiota. Tee sinäkin niin, sen sijaan että hyökkäisit. Muuten tästä koko palstasta tulee pelkkä eipäs-juupas-väittely.


      • ärsyttää..
        sillitrooli kirjoitti:

        Minulla on kokemus yhdestä ulkomaalaisesta naisesta noin tapailumielessä. Oli helpompi olla mies hänen kanssaan, kun hän ei koko ajan yrittänyt tehdä kaikesta valtataistelua. Lisäksi on jotain juttuja, joissa olen yrittänyt iskeä ulkomaalaisen naisen, mutta ei sitten ole syntynyt mitään sen enempää, tai ehkä pussaileen on just ja just päästy. Yleisesti ottaen sanoisin vaikutelmaksi, että ulkomaalaiset naiset eivät yleensä vaadi mieheltä sellaista alfauros-renttu-supermies-uber komistus -meininkiä, mitä suomalaiset naiset usein vaativat. Heille mies on mies, vaikka olisikin ihan tavismies, kunhan vaan muistaa kohdella naista kuten naista kuuluu. Niin ja puhun tässä nyt siis lähinnä protestanttisten maiden ulkopuolelta olevista naisista. Esimerksiksi Ruotsista tai Tanskasta löytyy epäilemättä ihan samanlaisia, yhtä tyytymättömiä naisia kuin Suomestakin.

        Olen myös seurustellut/ tapaillut yhden puoliksi suomalaisen, puoliksi ulkomaalaisen naisen kanssa. Itse kutsuisin seurusteluksi, mutta tiedä sitten mitä tämä toinen osapuoli oli mieltä, sitoutumiskyvytön hän ainakin oli. Tämä nainen oli puoliksi eräästä Keski-Euroopan valtiosta, mutta arvot oli kyllä ihan suomalaiset. Oli asunut Suomessa niin pitkään, että jos mitään miehen arvostusta oli pikkutyttönä tarttunut siellä alkuperäisessä kotimaassaan, niin kaikki oli kyllä jo ehtinyt karista pois suomalaisessa feminismissä.

        Ei helvata, kun ärsyttää typerät ihmiset, jotka syyttävät kaikesta feminismiä. Perinteisesti feminismi tarkoittaa miesten ja naisten tasa-arvon tavoittelua, se ei tarkoita miesvihaa tai miesten oikeuksien polkemista. Tai no, ehkä mun poikaystävä ja lukuiset kaveripojat on kaikki masokisteja, kun viihtyvät tälläisen feministin seurassa??? Kyllä suurin osa naisista kunnioittaa miehiä, kuten suurin osa miehistä kunnioittaa naisia. Jos koet, että et ole saanut naisilta kunnioitusta, niin ehkä se johtuu muista ominaisuuksistasi kuin siitä, että olet mies?! Ehkäpä naiset eivät esimerkiksi kunnioita miestä, joka haukkuu kaikki suomalaiset naiset ja ymmärtää siinä sivussa feminisminkin käsitteen väärin..


    • ...

      Suomalaisista miehistä moni vähän arempi ja hiljaisempi on ollut koulukiusattu, armeijassa kiusattu, työpaikkakiusattu ja kaikkien naisten hylkimä. Maksullisia naisiakaan ei saisi käyttää. Lisäksi meillä tuomitaan myös suhteet Venäläisiin ja Aasialaisiin naisiin.Suomi on maailman paras maa elää vai onko sittenkään?

      • asdfghjkwertyhujkilo

        " Suomi on maailman paras maa elää vai onko sittenkään? "

        Niin. Kelle on kelle ei.


    • hde3dsc

      Suomi on maailman paras maa elintasopakolaiselle ja vihervasemmistolaiselle feministille. Lihaa syövälle heteromiehelle suomessa alkaa olla varsin tukalat paikat.

      • asdfghjqwertyhujkilj

        No tuon lihansyömisen tuosta voisit jättää pois. Esim. minä en pidä oikeastaan mistään liuhatuotteista enkä niitä siksi syö. Joskus aniharvoin jauhelihapullia syön.
        Jotain hirvenlihaa voisin syödä useammin, mutta kun en harrasta metsästystäkään eikä sellainen kiinnosta niin sekin sitten saa olla.


      • vhm----

        Valkoihoinen-hetero-mies, on se jolla kumminkin pohjimmiltaan on suitset kädessä, onko tämän takia vhm vapaata riistaa?


    • Hö, no tuskin on kelaa. :)

    • Ongelmia kullakin

      Syynä on oikeastaan kaksi asiaa:

      Feministiliike, tasa-arvon ajaminen ja toisaalta naisten halu kuitenkin pitää kiinni ITSE vanhoista maskuliiniisista arvoista mitä tulee miesten valintaan.

      Feministien kauniisti kasvattamat hyvätapaiset ja liian kohteliaat pojat jotka yrittävät pärjätä "omina itsenään" huomaavat kuinka heidän nenän edestä viedään tytöt ja naiset kun nämä ihannoivat äijiä, jätkiä ja retkuja sekä juuri niitä kukkoja ja munastelijoita jotka naisten puheissa ovat "iljettäviä alistajia".

      Mutta kun tosipaikka tulee ja valinnanhetki niin se alistaja ja dominoiva uros pääsee naista pedissä painamaan.

      Sitten nämä samat naiset haluaisivat että mies on nykyisellään esimerkiksi metroseksuaali kunhan omaa edelleen noita samoja piirteitä.

      Eli kun feministikulttuuri ensin kasvattaa poikia tiettyyn muottiin niin tämän jälkeen se hylkään ne koska omat fantasiat naisilla siitä mitä he IHANNOIVAT ovat TÄYSIN VÄÄRIÄ siihen verrattuna mitä he OIKEASTI VALITSEVAT.

      Sitten täällä Suomessa myös vähätellään miehiä ja varsinkun suomalainen mies nähdään vaaleine vaatimattomine ehkä juroine geeneineen vähemmän suotavana kuin tummaa alkuperään oleva itseään esille tuovat macho ja elostelijageenit.

      • Jaska'

        Hä hä heh. Vittu mitä paskaa pojat jauhaa.
        Ainakin kaikki naisettomat miehet joita minä tunnen, ovat naisettomia siksi kun ne ei käy missään, ovat passiivisia.
        Kyllä on niin rumiakin naisia tarjolla,että joka ukolle löytyy jos välttämättä haluaa. Missiä ei tietenkään kaikki saa.


      • asdfghjklwertyhujkil

        Joo. Tässä ne kaikkein keskeisemmät syyt minustakin ovat tiivistettynä.
        Minä tuolla aiemmin otin yhdeksi syyksi sen, että meillä on ammattilaisnaisia huonosti saatavilla ja niiden taso on huono verrattuna muihin n.s. liberaalin p/s-kulttuurin maihin. Tämä siis selittää lähinnä sitä, että meillä on hämmästyttävän paljon myös täysin vailla minkäänlaisiakaan naiskokemuksia olevia miehiä, ja myös pysyvästikkin näistä p/s-kuvioista kokonaan syrjäytyneitä miehiä.


      • asdfghjklöwertyuiopå
        Jaska' kirjoitti:

        Hä hä heh. Vittu mitä paskaa pojat jauhaa.
        Ainakin kaikki naisettomat miehet joita minä tunnen, ovat naisettomia siksi kun ne ei käy missään, ovat passiivisia.
        Kyllä on niin rumiakin naisia tarjolla,että joka ukolle löytyy jos välttämättä haluaa. Missiä ei tietenkään kaikki saa.

        Lue huviksesi vaikka tästä ketjusta kommentteja

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10382772


      • Ongelmia kullakin
        Jaska' kirjoitti:

        Hä hä heh. Vittu mitä paskaa pojat jauhaa.
        Ainakin kaikki naisettomat miehet joita minä tunnen, ovat naisettomia siksi kun ne ei käy missään, ovat passiivisia.
        Kyllä on niin rumiakin naisia tarjolla,että joka ukolle löytyy jos välttämättä haluaa. Missiä ei tietenkään kaikki saa.

        Mikähän nuo miehet on passivoinut?

        Olisiko heidän huomattuaan että eivät pärjää noille maskuliinisilla arvoilla kilpaileville heimoveljilleen feministsessä parinvalinnassa?2

        "Kyllä on niin rumiakin naisia tarjolla,että joka ukolle löytyy jos välttämättä haluaa. Missiä ei tietenkään kaikki saa. "

        "joka ukolle " on todella paksua köyttä ja tiedät sen itsekin.

        Useista naisista saa kyllä siinä vaiheessa kun ovat itse pettyneet tekemiinsä omiin valintoihin miehissä tai toisaalta luovuttaneet kilpailun siinä vaiheessa kun niihin ihastuksiin ei ole ollut mahdollisuutta mm. ylipainon tai toisen miehen lapsen takia.

        Lisäksi kun sanot että "ei käy missään" on jonkinlainen ad hominem suunnattu todennäköisesti Suomessa miehille jotka eivät käy baarissa. Koska baarihan on ainut paikka missä naisiin voi tutustua parisuhdemielessä. Tässä taas osoitus tämän feministikulttuuriin vaikutuksista. Muut alueet ovat sukupuolisesti neutraaleja joissa naisen lähestyminen on suorastaan rikollista.

        Silti edelleen arvostetaan alkoholiin liittyvää sosialisointia johon sitten liitetään tämä ajatus että "käy jossain".


      • asdfghjkltyuiopååååå
        Ongelmia kullakin kirjoitti:

        Mikähän nuo miehet on passivoinut?

        Olisiko heidän huomattuaan että eivät pärjää noille maskuliinisilla arvoilla kilpaileville heimoveljilleen feministsessä parinvalinnassa?2

        "Kyllä on niin rumiakin naisia tarjolla,että joka ukolle löytyy jos välttämättä haluaa. Missiä ei tietenkään kaikki saa. "

        "joka ukolle " on todella paksua köyttä ja tiedät sen itsekin.

        Useista naisista saa kyllä siinä vaiheessa kun ovat itse pettyneet tekemiinsä omiin valintoihin miehissä tai toisaalta luovuttaneet kilpailun siinä vaiheessa kun niihin ihastuksiin ei ole ollut mahdollisuutta mm. ylipainon tai toisen miehen lapsen takia.

        Lisäksi kun sanot että "ei käy missään" on jonkinlainen ad hominem suunnattu todennäköisesti Suomessa miehille jotka eivät käy baarissa. Koska baarihan on ainut paikka missä naisiin voi tutustua parisuhdemielessä. Tässä taas osoitus tämän feministikulttuuriin vaikutuksista. Muut alueet ovat sukupuolisesti neutraaleja joissa naisen lähestyminen on suorastaan rikollista.

        Silti edelleen arvostetaan alkoholiin liittyvää sosialisointia johon sitten liitetään tämä ajatus että "käy jossain".

        Sanoisin niin että kyllä meillä naiset hyväksyvät ulkomaalaiselta mieheltä naisiin kiinni puskemisen melkein missä vaan, mutta eivät hyväksy tätä sumalaiselta mieheltä, eikä varsinkaan mieheltä jota vaan epäilevätkin naisettomaksi.

        Tuo 'ei kaikki voi saada missiä' on ihan sitä itteänsä. Aivan kuin ei sen jonkun yli-ikäisen mummon tai pahimman rumiluksen ja loppuun nussitun välillä olisi mitään vaihtoehtoja. Tosin, ikävä kyllä, ei näitä välissä olevia vaihtoehtoja meillä käytännössä jollekkin naisettomalle vanhalle pojalle paljon ole, mutta ainakin periaatteessa voisi olla ja pitäisikin olla.
        Se on tämä sitä samaa juttua, kun jossain paskamurjussa asuvalle sanottaisiin 'well, this ain't White House'


      • hgaätav343bp
        asdfghjkltyuiopååååå kirjoitti:

        Sanoisin niin että kyllä meillä naiset hyväksyvät ulkomaalaiselta mieheltä naisiin kiinni puskemisen melkein missä vaan, mutta eivät hyväksy tätä sumalaiselta mieheltä, eikä varsinkaan mieheltä jota vaan epäilevätkin naisettomaksi.

        Tuo 'ei kaikki voi saada missiä' on ihan sitä itteänsä. Aivan kuin ei sen jonkun yli-ikäisen mummon tai pahimman rumiluksen ja loppuun nussitun välillä olisi mitään vaihtoehtoja. Tosin, ikävä kyllä, ei näitä välissä olevia vaihtoehtoja meillä käytännössä jollekkin naisettomalle vanhalle pojalle paljon ole, mutta ainakin periaatteessa voisi olla ja pitäisikin olla.
        Se on tämä sitä samaa juttua, kun jossain paskamurjussa asuvalle sanottaisiin 'well, this ain't White House'

        Sen kyllä on huomannut tällä palstalla että jos joku mies joskus sanoo haluavansa suhteeseen normaalipainoisen naisen tai jopa hoikan naisen, niin heti siihen syöksyy jostain nainen kirjoittamaan että sinä olet yksin siitä syystä, kun vain missit kelpaavat sinulle. No tiedoksi näille naisille että kaikki hoikat naiset eivät ole missejä niin että mistään missin tai supermallin tavoittelusta ei todellakaan ole kyse. Suomalaiset naiset kuitenkin yrittävät ahkerasti luoda sellaista mielikuvaa että ylipainoisuus naisella on jotenkin normi ja ihan ok ja jokaisen miehen pitäisi olla suunnattoman onnellinen, jos voi saada omakseen jenkkakahvoilla varustetun persevän naisen jolla on reidet kuin uppotukit.


      • Nyljetty Nakki
        hgaätav343bp kirjoitti:

        Sen kyllä on huomannut tällä palstalla että jos joku mies joskus sanoo haluavansa suhteeseen normaalipainoisen naisen tai jopa hoikan naisen, niin heti siihen syöksyy jostain nainen kirjoittamaan että sinä olet yksin siitä syystä, kun vain missit kelpaavat sinulle. No tiedoksi näille naisille että kaikki hoikat naiset eivät ole missejä niin että mistään missin tai supermallin tavoittelusta ei todellakaan ole kyse. Suomalaiset naiset kuitenkin yrittävät ahkerasti luoda sellaista mielikuvaa että ylipainoisuus naisella on jotenkin normi ja ihan ok ja jokaisen miehen pitäisi olla suunnattoman onnellinen, jos voi saada omakseen jenkkakahvoilla varustetun persevän naisen jolla on reidet kuin uppotukit.

        Mikään ei ole kuvottavampi ajatus, kuin kymmenien kilojen mahaläski ja sen alta nyrpistävä pieni kalpea pippeli.
        Ehkä jotkut naiset tykkää.


      • Jaska'
        Ongelmia kullakin kirjoitti:

        Mikähän nuo miehet on passivoinut?

        Olisiko heidän huomattuaan että eivät pärjää noille maskuliinisilla arvoilla kilpaileville heimoveljilleen feministsessä parinvalinnassa?2

        "Kyllä on niin rumiakin naisia tarjolla,että joka ukolle löytyy jos välttämättä haluaa. Missiä ei tietenkään kaikki saa. "

        "joka ukolle " on todella paksua köyttä ja tiedät sen itsekin.

        Useista naisista saa kyllä siinä vaiheessa kun ovat itse pettyneet tekemiinsä omiin valintoihin miehissä tai toisaalta luovuttaneet kilpailun siinä vaiheessa kun niihin ihastuksiin ei ole ollut mahdollisuutta mm. ylipainon tai toisen miehen lapsen takia.

        Lisäksi kun sanot että "ei käy missään" on jonkinlainen ad hominem suunnattu todennäköisesti Suomessa miehille jotka eivät käy baarissa. Koska baarihan on ainut paikka missä naisiin voi tutustua parisuhdemielessä. Tässä taas osoitus tämän feministikulttuuriin vaikutuksista. Muut alueet ovat sukupuolisesti neutraaleja joissa naisen lähestyminen on suorastaan rikollista.

        Silti edelleen arvostetaan alkoholiin liittyvää sosialisointia johon sitten liitetään tämä ajatus että "käy jossain".

        Jos mies on pelkkä nolla, niin miksi sen pitäis saada mitään muuta ku nolla.?
        Jo sanoin,että naisissa on suoranaisia tunkioita tarjolla, joka ukolle on joku, kun tajuaa, et on ihmisenä perseestä vedetty ja tajuaa hakea kaltaistaan.

        Edelleen sanon, et te ei käy missään, jos käytte, te ei puhu kenellekkään. Satuja kyllä osataan kirjotella.


      • Usko mitä lystäät

        Joo, just näin. Minä feministi vain satun seurustelemaan hyvin kohteliaan ja kiltin pojan kanssa. Nuo piirteet ovat vain plussaa. Mutta pidä vain kiinni kuvitelmistasi, niin voit taas syyttää muita siitä, kuinka olet sinkku. Veikkaampa, että monet täällä sekoittavat passiivisen ja sisäänpäin kääntyneen persoonan kohteliaaseen ;) . Kohtelias, ulospäinsuuntautunut ja aktiivinen ihminen kyllä löytää kumppanin ennemmin tai myöhemmin. Kohteliaalle, sisäänpäin kääntyneelle ja passiiviselle ihmiselle se saattaa taas olla vaikeampaa.


    • Nyyh ja Byääh

      No eipä ole ei. Esimerkiksi Kiinassa tilanne on huomattavasti pahempi. Suomessa on vaan harvinaisen paljon näitä palstoilla vinkuvia draamakuninkaita, joiden mielestä ulkomailla on kaikki aina paremmin.

      • pahempaa kuin Suomes

        Totta. Kiinassa yhden lapsen politiikka ja poikien suosiminen on johtanut siihen, että siellä on abortoitu tyttölapsia, jotta saadaan ainoaksi jälkeläiseksi poika. Tämä on aiheuttanut sen, että maassa on MILJOONIEN naisten vaje. Siellä varsinkin koulutetuilla naisilla on se tilanne, että ei ole pakko sitoutua, koska avioliitto tarkoittaisi heti perinteistä roolia, jossa vaimo hoitaa lapsen ja kodin miehen keskittyessä uraan, joten naiset pääsevät paljon helpommalla pysyttelemällä uranaisena ilman miestä.

        Tilanne on siis siellä monikertaisesti pahempi kuin täällä. Kiinassa maaseudulle haetaan ulkomailta köyhemmistä maista vaimoja (esim. Burma, Indonesia).


      • Tsing Tsong
        pahempaa kuin Suomes kirjoitti:

        Totta. Kiinassa yhden lapsen politiikka ja poikien suosiminen on johtanut siihen, että siellä on abortoitu tyttölapsia, jotta saadaan ainoaksi jälkeläiseksi poika. Tämä on aiheuttanut sen, että maassa on MILJOONIEN naisten vaje. Siellä varsinkin koulutetuilla naisilla on se tilanne, että ei ole pakko sitoutua, koska avioliitto tarkoittaisi heti perinteistä roolia, jossa vaimo hoitaa lapsen ja kodin miehen keskittyessä uraan, joten naiset pääsevät paljon helpommalla pysyttelemällä uranaisena ilman miestä.

        Tilanne on siis siellä monikertaisesti pahempi kuin täällä. Kiinassa maaseudulle haetaan ulkomailta köyhemmistä maista vaimoja (esim. Burma, Indonesia).

        Hoh, ei voi kun ihmetellä etteikö muka kellään siellä vinosilmien maassa tullut mieleen että kun kaikki tyttövauvat hävitetään niin ei niitä mistään tyhjästäkään ilmesty. OHOHOH MITEN EI OLE MEIDÄN POJALLE NAISTA, OHHOH


    • vcxvcvxcvc

      En tiedä asummeko samassa maassa, mutta täällä ei todellakaan ihannoida saatika jumaloida mamuja. Toki ulkomaalaiset miehet ja naiset ovat kiinnostavia, mutta näitä maahanmuuttajia, joita Suomessa valtaosa on, ei todellakaan ihannoida.

      • ihan vapaasti

        haluaisin korjata miesten käitystä, että ei naiset hetkahda mitenkään jos hankitte venäläisen tai aasialaisen vaimon. Päinvastoin, olen naisena aina onnellinen jos onnellinen perhe muodostuu. samoin en tuomitse maksullisilla käyntiä. ihan vapaasti käykää kun vaan erotatte yksityisyrittäjät joukosta eli ihmiskaupan järjestelemät vaihtuvat "hierojat" ovat yleensä näitä.

        Olen jo ymmärtänyt kauan sitten että mies haluaa ensisijaisesti päästä ns. vetelemään eikä välitä onko nainen kiihottunut tai edes sovelias äiti mahdolliselle lapselle joka siemenen heitossa on aina mahdollinen seuraus pöpöliikenteestä puhumattakaan.

        Olen yksinäinen nainen mutta ei minulla ole mitään ongelmia elää ilman seksiä. En myöskään kykene ns. h..ran hommiin joten tehköön sen homman ne naiset jotka siihen kykenee.


      • Ylermi Yleistäjä
        ihan vapaasti kirjoitti:

        haluaisin korjata miesten käitystä, että ei naiset hetkahda mitenkään jos hankitte venäläisen tai aasialaisen vaimon. Päinvastoin, olen naisena aina onnellinen jos onnellinen perhe muodostuu. samoin en tuomitse maksullisilla käyntiä. ihan vapaasti käykää kun vaan erotatte yksityisyrittäjät joukosta eli ihmiskaupan järjestelemät vaihtuvat "hierojat" ovat yleensä näitä.

        Olen jo ymmärtänyt kauan sitten että mies haluaa ensisijaisesti päästä ns. vetelemään eikä välitä onko nainen kiihottunut tai edes sovelias äiti mahdolliselle lapselle joka siemenen heitossa on aina mahdollinen seuraus pöpöliikenteestä puhumattakaan.

        Olen yksinäinen nainen mutta ei minulla ole mitään ongelmia elää ilman seksiä. En myöskään kykene ns. h..ran hommiin joten tehköön sen homman ne naiset jotka siihen kykenee.

        "Olen jo ymmärtänyt kauan sitten että mies haluaa ensisijaisesti päästä ns. vetelemään eikä välitä onko nainen kiihottunut tai edes sovelias äiti mahdolliselle lapselle joka siemenen heitossa on aina mahdollinen seuraus pöpöliikenteestä puhumattakaan. "

        Miehiä ja tilanteitakin on erilaisia.


    • Reipas Mies

      Suomen p/s-kulttuurin on tullut lyhyellä jänteellä se tyyli että tietyt ihmiset ovat suosittuja ja heille seksi on elämän tapa. Ennen parisuhteiden muodostus oli vakaampaa kohti perhettä ja yhteistä elämää sekä avioliittoa. Tämäkin tapahtui nuorena, oikeana tapana elää.

      Nyt ei ole väärin olla sinkku, silti pitäen miehiä tai mies naisia vakiseksi ringissään, eli saa olla itsenäinen muttei ilman seksin iloja.

      Näin suosittu ihminen ei demonisoidu kuten ps-syrjäytyvä ikisinkku mies, joka menettää sosiaalisen piirinsä silmissä arvostuksensa.

      Seksi hurjastelut on naisille helppoa koska miehet iskevät heitä, ja pyrkivät olemaan suosittuja naisille, vain pienin mieseliitti voi valkata ikäryhmästään parhaat naiset omaan seuraansa. Juuri ne super sosiaaliset smoothit jutun iskijät joista naiset niin tavattomasti pitävät ja miehet kehuvat.

      Eli mies tarvitsee hyvää puhetta ja nainen sitä naisellista kauneutta ja viehkeää käytöstä. Silti, vaikka nainen olisi umpiujo, joku mies tekee hänelle aloitteen ja jos ko mies naista miellyttää on avaimet parisuhteen alkuun siinä.

      Umpiujo mies on meidän ps-kulttuurissa lähinnä postimyynti morsioiden haun toivossa elämistä tai muuten elämän kaltoinkohteleman naisen löytymisen toivossa.

      Eli siis miehen tulee täyttää tietyt määreet miehenä jotta normi naiset alkavat hänestä ps-mielessä kiinnostua.

      Siinä on nykyajan pointti että miehet yhtä lailla haluavat kauniimpia naisia samoin kuin naiset niitä smoothimpia sävytetukka hurmureita. Yhtälö ei vain natsaa kun toiselta ei onnistu toinen yhtä aikaa.

      Joka ikinen tietämäni naisasiamestari ei ole hiljainen kiltti mies, kuten usea ps-syjäytynyt mies niin usein voi olla. Siis tottakai hyvä naiselleen ja perheelleen mutta ei ujosta runopojasta tykkää kuin alle prosentin ikäluokan tytöistä kun taas tupakoivasta tatuoidusta jääkiekko pelaajasta 99% ikäryhmän naisista. Eli kumman on helpompi saada naisen kanssa natsaamaan. Siitä on kyse. Raavas uros on ihan monenlaisten naisten mieleen kun nössömpi mies ei.

      Se mihin nainen tarvitsee ronskin panomiehen on palstan tabu. Mitä asiaa ujo runopoika ei osaa tai ei voisi oppia. Mutta ei.

      Oikeastaan tämä BAARIELÄMÄ on se joka siis on vedenjakaja kuka saa ja kenelle annetaan: Suomesa on tavanomaista että laadukas mies vie hyvännäköisen naisen asunnolleen nussittavaksi noin parin tunnin jännän, naiselle hyvänolon antavan supliikin ja iskemis show'n johdosta siinä ei ole mitään demonisoitavaa. Se jos mies ei tähän pysty on vika miehen laadussa.

      Se on asia joka syö monia miehiä sisältä ulospäin: miksi taas kävi näin, vaikka olen siisti, asiallinen ja hyvä käytöksinen kiva mies. Mutta siinä se ero tulee.

      Tietyissä asioissa olemme yhä viettimemme varassa eläviä, joskus annamme näille vieteille vallan. Olkoon se sitten se himmeä diskoluola ja drinkkilasi jossa vain pikkareiden kosteus naisella määrää kuka mies lähtee mukaan. Se on tärkeintä pystyykö mies supliikillaan tämän tunteen iskettävälle naiselle tarjoilemaan kiihkeässä rytmissä, hyvässä fiilingissä ja smoothilla tatsilla. Kuten ne baariasiamestarit, joita näemme joka puolella.

      Eivät he ota paineita naisten iskemisestä: heille se on läpän heittoa, hyvää jutskaa naisen kanssa ja kivaa tutustumista, ei totista "nyt on pakko saada" tavis miehen hapuilevaa pimeassä suunnistusta koi perhosen tavoin naisen iskennässään.

      Suomessa on siksi paljon kokemattomia miehiä kun suhteessa suuri osa miehistä voi asua parhaan nuoruutensa syjässä ps-elämästä, tai siinä määrin että ei tule läheistä elämää seksiin haluavien naisten kanssa läheistesti vietetty jo hyvin nuorena mikä on tärkeintä syrjäytymisen estossa. Harjoittelu naisten kanssa tulee tehdä silloin kun naisetkin ovat ps-kokemattomia. Tasoitusta ei nimittäin mies enää saa, kokematon mies ei kelpaa kovinkaan monelle parisuhteessa olleelle naiselle.


      Eivät kaikki vähän ps-kokemusta omaavat miehet ole kammarien looseri paskoja! Ihan ujouskin, se että ei vedä viinaa ja huumeita joka vkl mestoilla riittää siihen että naisiin vain ei Suomen kulttuurissa tutustu jos ei omasta tuttava piiristä sopupelillä tule tutuksi.

      Tuo on ihan hiekkalaatikko keskustelua "pikku nakki läski maha mies" , hyvin atleettinen mies voi jäädä ihan täysin ilman naista jos muuten klikkaa! Sillä on hintansa "the price", että alkaa natsata naisten kanssa. Ei se tule että naps. kuten naiselle mies, vaan se duuni on rankkaa mutta palkitsevaa.

      • RM

        Viesti liian pitkä :D
        "Mamut ja retkut antavat sen kipinän naisen stringeihin mitä ujo tradenomi poika ei tee. Kovaa panoa ja silleen.

        Mikäli meillä olisi avoin sivistysmaiden bordelli kulttuuri, niin miesten hyvinvointi juuri alle ktm tason paranisi helvetin paljon masennuksen, rikollisuuden ja itsetuhoisuuden sektorilla. Eivät aatee miehet ota tatskoja, rötöstele ja saa linnaan kauniilta naisilta kirjeita. Ei. He nöyristelevät, sitten pinna palaa ja lukio dooris saa puukosta, otetaan pistooli ja herra ties mitä kamalaa aina vaan tapahtuu. Kun syy on niin selvä ja ilmeinen: jokaisella on tarve tulla hyväksytyksi.

        Ei sitä korvaa maksullisen naisen pumppaaminen, ei känni pano, ei teininaisen saaminen. Ei huumeet ei viina. Ne auttaa hetkellisesti, mutta morkkis voi olla kahta kauheampi kun tajuaa mihin se hetki perustui.

        Uskon että nykyajan ihmiset vaativat paljon enemmän ps-kumppaniltaan kuin ennen eivätkä katso pikku virheitä sormiensa läpi? Ps, pika kirjoitus.


      • joopa jooo josssssss
        RM kirjoitti:

        Viesti liian pitkä :D
        "Mamut ja retkut antavat sen kipinän naisen stringeihin mitä ujo tradenomi poika ei tee. Kovaa panoa ja silleen.

        Mikäli meillä olisi avoin sivistysmaiden bordelli kulttuuri, niin miesten hyvinvointi juuri alle ktm tason paranisi helvetin paljon masennuksen, rikollisuuden ja itsetuhoisuuden sektorilla. Eivät aatee miehet ota tatskoja, rötöstele ja saa linnaan kauniilta naisilta kirjeita. Ei. He nöyristelevät, sitten pinna palaa ja lukio dooris saa puukosta, otetaan pistooli ja herra ties mitä kamalaa aina vaan tapahtuu. Kun syy on niin selvä ja ilmeinen: jokaisella on tarve tulla hyväksytyksi.

        Ei sitä korvaa maksullisen naisen pumppaaminen, ei känni pano, ei teininaisen saaminen. Ei huumeet ei viina. Ne auttaa hetkellisesti, mutta morkkis voi olla kahta kauheampi kun tajuaa mihin se hetki perustui.

        Uskon että nykyajan ihmiset vaativat paljon enemmän ps-kumppaniltaan kuin ennen eivätkä katso pikku virheitä sormiensa läpi? Ps, pika kirjoitus.

        " Tasoitusta ei nimittäin mies enää saa, kokematon mies ei kelpaa kovinkaan monelle parisuhteessa olleelle naiselle."

        Joo. Tämä on juuri keskeinen asia mikä johtaa miehillä n.s. ikisinkkuuteen ja nimenomaan siis naisettomaan sellaiseen.


      • assssssssss
        RM kirjoitti:

        Viesti liian pitkä :D
        "Mamut ja retkut antavat sen kipinän naisen stringeihin mitä ujo tradenomi poika ei tee. Kovaa panoa ja silleen.

        Mikäli meillä olisi avoin sivistysmaiden bordelli kulttuuri, niin miesten hyvinvointi juuri alle ktm tason paranisi helvetin paljon masennuksen, rikollisuuden ja itsetuhoisuuden sektorilla. Eivät aatee miehet ota tatskoja, rötöstele ja saa linnaan kauniilta naisilta kirjeita. Ei. He nöyristelevät, sitten pinna palaa ja lukio dooris saa puukosta, otetaan pistooli ja herra ties mitä kamalaa aina vaan tapahtuu. Kun syy on niin selvä ja ilmeinen: jokaisella on tarve tulla hyväksytyksi.

        Ei sitä korvaa maksullisen naisen pumppaaminen, ei känni pano, ei teininaisen saaminen. Ei huumeet ei viina. Ne auttaa hetkellisesti, mutta morkkis voi olla kahta kauheampi kun tajuaa mihin se hetki perustui.

        Uskon että nykyajan ihmiset vaativat paljon enemmän ps-kumppaniltaan kuin ennen eivätkä katso pikku virheitä sormiensa läpi? Ps, pika kirjoitus.

        Siinä oli asiaa. Itse olen jo vanhempi mies (yli 50 v) ja naimisissakin.
        Kyllä oli nuorena vaikeaa minulla.
        Jotkut ihmenaiset ovat kyllä olleet minun perääni, vaikka olen tällainen B.Z:n tai jopa Hjalliksen näköinen. Eivät kovin rumiakaan ole olleet.
        Suurin osa naisista ei ole minusta välittänyt, siis ulkonäkövikaa.
        Onneksi on kohtalaisen tasoinen yliopistokoulutus ja työpaikka. Kunnon töistä on nykyään monella puutetta. Suomessa menee monia asia päin helvettiä. Keskiluokka varmaan häviää kun uusliberalismi jyllää ja kaikki työpaikat loppuvat.


    • lghködfgködf

      Suomalaisten pari-kolmekymppisten isät eivät ole tainneet joutua tekemään vielä mitään suurempia liikkeitä naisen saadakseen, vai eivätkö vain osaa opettaa miten naisten kanssa pitää toimia?

      • sdfghjklöertyuiopå

        Taitaa olla vielä yleistä se, että näissä asioissa poikaa neuvoo pelkästään äiti, sen minkä sitten neuvoo.


      • kdgfftioiteot987
        sdfghjklöertyuiopå kirjoitti:

        Taitaa olla vielä yleistä se, että näissä asioissa poikaa neuvoo pelkästään äiti, sen minkä sitten neuvoo.

        Niinkö teillä oli? Äitisi siis neuvoi sinua kuinka toimia naisten kanssa? En ihan jaksa uskoa tuota.


      • 8+18
        sdfghjklöertyuiopå kirjoitti:

        Taitaa olla vielä yleistä se, että näissä asioissa poikaa neuvoo pelkästään äiti, sen minkä sitten neuvoo.

        Siis saavatko muksut näissä asioissa jotain ohjeita vanhemmilta? Minä en muista koskaan keskustelleeni vanhempieni kanssa mistään seksuaalisuuteen tai rakkauteen liittyvästä.


      • asdfghjklqwertyuiolö
        kdgfftioiteot987 kirjoitti:

        Niinkö teillä oli? Äitisi siis neuvoi sinua kuinka toimia naisten kanssa? En ihan jaksa uskoa tuota.

        No siitä on jo todella paljon aikaa kun minä pikkupoika olin. Faijani kuoli jo ollesani 12 vuotias, enkä hänestä paljon muuta muista kuin sen että hän uhkasi tappaa minut ja äitin, ja piti aina olla valmiina pakenemaaan henkensä kaupalla.
        PS- asioissa ei ole äitinikään minua mitenkään opastanut, vain torjunut niitä naisia joita minulla teini-iässä oli. Kai hän piti sitä itsestään selvänä, että minulle loputtomiin niitä naisia riittä mistä vaan valitsee mieleisimmän.


      • Reipas Mies

        Nykyään uskoisin että naisen iskeminen on yleisesti joka tavalla erilaista sekä vaikeampaa tässä baarikulttuurissamme. Esim. ulkomaalaiset vaikutteet kulttuurissamme ja se että nykyään tavisnaiset meikkkaavat ja stailaavat itsensä "ylitasonsa" jotta mahdollinen alfa kiinnostuisi, tekee asian vaikeaksi normimiehille. Supliikkinsa puitteissa toki.

        Mies ei niin radikaalisti voi nostaa kiinostavuuttaan naisten silmissä kun iskeminen pohjautuu miehen sosiaaliseen käytökseen, toki ulkoinen habitus vaikuttaa ja sitä voi kehittää. Mikä onkin suotavaa.

        Ehkä ikisinkku miehet ovat vähitellen suomettuneet, eivät liiku esim. laivoilla, ulkomailla, näissä mestoissa joissa on riski saada "helppoa seksiä".


      • lghködf
        8+18 kirjoitti:

        Siis saavatko muksut näissä asioissa jotain ohjeita vanhemmilta? Minä en muista koskaan keskustelleeni vanhempieni kanssa mistään seksuaalisuuteen tai rakkauteen liittyvästä.

        Pointtina itselläni oli, että itse en ole ainakaan lähiympäristössäni kasvuiässä oikein nähnyt, miten naisia isketään tai flirttaillaan. Myöhemmin olen nähnyt, että jossain Etelä-Euroopassa tällainen on kulttuuriin sisäänrakennettua, joka paikassa flirttaillaan kevyesti tai rankemmin. Vaikea joskus kuvitellakaan miten jotkut sukulaiseni ovat ylipäätään päässeet suhteeseen.


      • asssssssssss
        8+18 kirjoitti:

        Siis saavatko muksut näissä asioissa jotain ohjeita vanhemmilta? Minä en muista koskaan keskustelleeni vanhempieni kanssa mistään seksuaalisuuteen tai rakkauteen liittyvästä.

        Isänä en itsekään ole rohjennut puhua mitään pojilleni jotka ovat jo lähes 2-kymppisiä. Vaimo yritti jostain puhua, ja vanhempi poika sanoi (aivan hiljattain):
        Kuinka sä kehtaat ? Eikä poika halunnut kuulla mitään seksuaalisuuteen liittyvää neuvoa.


    • TällainenkinTeoria

      Jos Suomessa on enemmän naisettomia ja parisuhde- sekä seksielämästä syrjäytyneitä ihmisiä, niin se johtuu aivan varmasti siitä, mistä koko muukin suomalainen syrjäytymiskehitys useimmiten johtuu.

      Ja se syy on se iänikuinen yksipärjäämisen ja kasvojenmenettämisen pelon kulttuuri. Jos täällä jää jossain kehityksessä jälkeen, ja jos se tapahtuu sellaisella elämän osa-alueella, mihin mikään ns. virallinen taho ei voi puuttua, niin on melko todennäköistä, että apua ei ole mistään tiedossa.

      Kaikki tietävät että on joku ihminen lähipiirissä, jolla on huono olla, mutta omasta kylmästä tapakulttuuristamme johtuen tämä jätetään mieluummin oman onnensa nojaan, ilmeisesti siksi että asia olisi liian epämukava ja kiusallinen esiin otettavaksi.

      Miten sitten lähipiiri voisi auttaa esim. "naista saamatonta" miestä? Ei tietenkään niin, että tutut naiset antaisivat sääliseksiä, sitä en tarkoita ollenkaan. Sen sijaan tällaista ihmistä pitäisi pystyä aktivoimaan ja ehkä jollain pienillä teoilla saada hänet huomaamaan omat vahvuutensa. Kannustushan on Suomessa hirveän vähässä, ellei jopa olematonta.

      Ja miksipä kaveripiirit eivät voisi yrittää myös tehdä pientä matchmakingia, mikäli tämä yksinäinen osapuoli ei ole sosiaalisesti aivan toivoton? Harvemmin minä olen Suomessa mitään matchmakingia todistanut, voi silti toki olla että sitäkin tapahtuu. Ja myönnän että toisten maitten tavoista en tiedä mitään.

      Yksinäisyys on yksi maamme suurista, yleisyyteensä nähden kohtuullisen vaietuista tragedioista. Normaali-ihmisen psyykkeelle vuosikausia, vuosikymmeniä kestävä yksinäisyys ja siitä aiheutuva omanarvontunnon lasku on aivan varmasti johdettavissa myös ihan kansantalouteen asti, joten siinä mielessä ongelma on kaikkien yhteinen.

      Tässä tällainen yleisluonteinen mututeoria kaikkien näiden "feminismi & sovinismi on tuhonnut parisuhdemarkkinat"-teorioiden vastapainoksi. Ja kirjoittajana tässä siis yli kolmekymppinen mies.

      • sillitrooli

        Sinänsä kirjoitat asiaa, mutta väitätkö ettei Suomessa kohdella miehiä kovemmalla kädellä kuin naisia? Juuri miesten kohdalla se tulee kaikkein parhaiten esiin, että Suomessa kukaan ei halua auttaa eikä tukea, vaan pikemminkin vain naureskellaan kulman takana, että onneksi ei käynyt minulle.


      • gsdjj
        sillitrooli kirjoitti:

        Sinänsä kirjoitat asiaa, mutta väitätkö ettei Suomessa kohdella miehiä kovemmalla kädellä kuin naisia? Juuri miesten kohdalla se tulee kaikkein parhaiten esiin, että Suomessa kukaan ei halua auttaa eikä tukea, vaan pikemminkin vain naureskellaan kulman takana, että onneksi ei käynyt minulle.

        Miesten maailma on tunneasioissa kylmempi kuin naisten, mutta siitä ei voi syyttää naisia. Myös miehet voisivat puhua asioista keskenään ja tukea toisiaan.


      • kreatoria

        Tässä oli paljon järkipuhetta. Minuakin on kummastuttanut se, miten alhaisella tasolla kaveripiirien sisäinen sosiaalinen äly juoksee erityisesti koulutetuissa porukoissa. Yliopisto-opintojen alkuvaiheessa jelppasin muutamia kurssikavereita (juuri tuollaisia ujoja, kokemattomia ja täysin kyvyttömiä tapauksia) pariutumaan pitämällä kotibileitä, hieman puhumalla hyvää näistä toisilleen, yksi tällainen pari meni alttarille asti, toinen menossa lähiviikkoina.. ainoa ongelma on, että pariutumisen jälkeen nämä ihmiset lakkasivat vähitellen pitämästä yhteyttä, koska entisiä kavereita ei ilmeisesti tarvita. Ja jos epäsuoraan on joskus tullu vinkattua että voisitteko tehdä pienen vastapalvelun, kutsua joihinkin pippaloihin tai järkkää tilanteita missä voisin tutustua vähän eteenpäin samanikäisiin naisiin, niin vastaus on ollut luokka "sori, ei käy, ei kerkee" tai pahimmillaan "ei oo meidän ongelma".
        varmasti sisimmissään kuitenkin huokaisevat helpotuksesta, ettei tarvitse juosta baareissa, tulla torutuksi, saada silmiä mustaksi vankilakundilta vain siitä hyvästä että sattuu kysymään joltain naiselta miten menee :)


    • Niin se vain on

      Uskoisin, että Itäaasian maissa taitaa olla enemmän kokemattomia suhteessa asukaslukuun, kun siellä on paljon syrjäytymistä, videopeliriippuvuutta, tyypillinen mies on 160-170cm pitkä tuppikulli ja naiset taas erittäin kauniita ja sitten vielä rikkaat länsimiehet tulee sekoittamaan p/s markkinoita.

      Mutta vaikka suomessa ei ole eniten p\s kokemattomia miehiä niin suomessa on kuiteskin tasokkaimmat kokemattomat miehet, kun tyypilliset kokemattomat ovat korkeasti koulutettuja, työssäkäyviä, normaalipituisia\painoisia ja ulkoisesti ovat ihan tavallisen näköisiä ja jotkut jopa komeahkoja.

      • asdfghjklååååååååååå

        Aivan. Se asia on hyvä aina pitää mielessä että kaikissa maissa niitä naisia ja miehiä syntyy suurin piirtein yhtä paljon, ja siten nuorissa paritteluikäisissä on suurin piirtein yhtä paljon naispuolisia kuin mitä on miehiäkin(vanhoissa ikäluokissa on yleensä naisia enemmän). Tätä pakkaa jos tulee ulkopuolisia sekottamaan niin että se rokottaa näistä naisista, niin varmasti tämä merkitsee sitä että myös naisettomia miehiä on vastaavasti. Näin ellei sitten myös naisia jostain tule vastaavasti tilalle.


      • Vähän eri mieltä

        No eipä ihan keskiverto itäaasialainen nainen mikään erittäin kaunis ole. Eksotiikka tietysti hämää hieman, mutta ei ne keskivertotavikset mitään mallipimuja ole.

        Jos kokemattomia miehiä kokonaisuutena katsoo, niin kyllä heiltä yleensä joku puute löytyy, joka siihen kokemattomuuteen on ajanut. Joukosta varmasti löytyy niitäkin jotka ovat korkeasti koulutettuja, komeahkoja, työssäkäyviä ja muutenkin ihan normaaleita, mutta valtaosa sellaisista kyllä löytää itselleen naisen. Täysin naisettomat ovat kuitenkin edelleen vain pieni osa miehistä, eivät mikään massiivinen joukkio. Ikäkin tietysti vaikuttaa asiaan.


    • ...

      itä-aasian lisäksi myös arabimaissa taitaa olla paljon p/s kokemattomia johtuen moniavioisuudesta ja ylijäämä miehiä sitten aivopestään itsemurhapommittajiksi.

    • Jaa että mistäkö johtuu? No etupäässä harhakuvitelmasta. Ihanko tosissasi luulet, että keskivertojampalla jossain konservatiivisessa kehitysmaassa, onpa sitten muslimi- tai minkä tahansa muun uskonnon valtaama, on paljon naiskokemuksia? Turkkilainen rantapoikakin on harvinainen poikkeus kaikkien turkkilaisten keskuudessa.

    • ???

      Muistan lukeneeni väestörekisteristä sellaisen tilastokummajaisen, että maassamme taisi olla 25-40 vuotiaita miehiä noin 30000 enemmän kuin naisia. Yli 40-vuotiaita naisia olikin sitten vuorostaan enemmän kuin miehiä. Ei heti kuulosta kovinkaan suurelta luvulta viiden miljoonan populaatiossa, mutta jos nämä jakautuu vaikka kymmeneen suurimpaa kaupunkiin niin jokaisessa on 3000 nuorta miestä jotka jää joka tapauksessa ns. akattomaksi. Tietenkin jokainen voi olla lyhytnäköinen ja yksilöidä tämän ongelman, mutta kyllä tämä taitaa olla ennemmin myös yhteiskunnallinen ongelma. Onko kukaan koskaan pohtinut miksi esimerkiksi nettitreffisivuilla on yhtä naista kohden varmaan parikymmentä miestä.

      • Ikäluokassa 25-40 vuotta on noin 900.000 ihmistä, joten miehiä on noin 7% enemmän. Jos kaikki naiset pariutuisivat, niin joka 15 mies jäisi ilman. Miehet kuitenkin naivat useammin ulkomaalaisen, joten tuo ei juurikaan selitä ATM:en naisettomuutta.


    • Senkin idiotti! Eihän meitä olisi olemassakaan ilman naisia.

    • mies lomailija

      Kävin ulkomailla lomalla ja sain heti pil..lua. Suomessa näin ei tapahdu. Enkä käynyt maksullisissa edes!

      • Hyvä hyvä!

        Sä et varmasti olekaan mikään saamaton atm-mies, joka vaan valittaa samoista asioista illasta toiseen tällä palstalla. Hyvä kun kävit, tätä samaa suosittelisin myös näille tän palstan valittajille, kuten mm. älyn haamulle, naisasialuuserille ym. vastaaville tyypeille.

        Missä maassa muuten kävit lomalla, kun sait noin helpolla? Mahdollisesti Venäjällä tai Virossa?


      • mies lomailija
        Hyvä hyvä! kirjoitti:

        Sä et varmasti olekaan mikään saamaton atm-mies, joka vaan valittaa samoista asioista illasta toiseen tällä palstalla. Hyvä kun kävit, tätä samaa suosittelisin myös näille tän palstan valittajille, kuten mm. älyn haamulle, naisasialuuserille ym. vastaaville tyypeille.

        Missä maassa muuten kävit lomalla, kun sait noin helpolla? Mahdollisesti Venäjällä tai Virossa?

        Kävin brasiliassa, mut olen mä virossakin käynyt. siel naiset on suvaitsevaisempia kuin suomes. virolaiset haluu tutustuu.Brasiliassa sain helposti pimppii. Siellä tällänen valkoinen suomi mies olis kovassa huudossa.


      • lomaromanssia
        mies lomailija kirjoitti:

        Kävin brasiliassa, mut olen mä virossakin käynyt. siel naiset on suvaitsevaisempia kuin suomes. virolaiset haluu tutustuu.Brasiliassa sain helposti pimppii. Siellä tällänen valkoinen suomi mies olis kovassa huudossa.

        Jees, kivat sulle. Vähän pistää kyllä naurattamaan silti, kun suominaisia syytetään lomaromansseista, mutta useiden kommenttien perusteella kyllä ne suomimiehetkin osaa ;) .


    • menkää itään

      suomalaisella läski naisella ei tee mitään. Venäläiset tiukka kroppaiset naiset on parhaita.

    • klxcvkzxcv.jklcxjklx

      Nämä pelokkaat miehet kiertävät naiset kaukaa. Apua, jos joku nainen puhuu jotain niin juostaan karkuun. Naisia pelätään ja haukutaan salaa sinkut palstalla.

    • Reipas Mies

      Kun tämä asia vaivaa jo statisti-väkeä niin, tämä pelko/naisviha on väärä termi millä yritätte alemmuutta kokevia miehiä lokeroida yhdeksi massaksi jolla on syy miksi naiset eivät kiinnostu.

      Ei tälläinen arjalainen ajatusmalli pelaa oikein, kun väitän että kuka vain alemmus-mies pyrkisi löytämään naisensa jos siihen oikeat karaktäärit olisi.

      Mutta ongelma tulee siinä miten alemmus-mies voi vastata ikäisensä sinkku naisen vaatimuksiin millainen miehen tulee olla, ja asiaa pahentaa alemmuusmiehen ohuempi parisuhde-cv joka kertoo oitis naiselle mädästä omenasta.

      Naisethan jopa ovat yläasteelta alkaen suhteissa, vain mies vaihtuu jos on tarpeeen( tiedon perustan erääseen sanomalehden artikkeliin ko. ikäryhmän ps-elämistä).

      Miten kuvittelet että jos random lähes kolmekymppinen mies koettaa treffata naisia ja kokemus on nolla?

      Random seksin saanti Suomessa onnistuu ihan keltä vaan kerta suorituksena. Se yksi pokaus humaltuneen puolin ja toisin ja jos pokkaa on niin valehdellen ei pitäs olla onglelma miehelle. Naista pitää haluta, ei pelätä.

      Puhumalla se tie vie sinne makkariin, ja milläs siihen pääsee jos puhe on huonoa ja naista kiinnostamatonta?


      Ainoa tapa on määritella tasoa on mielestäni miten ja millaisia naisia parhaat suositut miehet saavat ja tähän iskemistapaan verrata alemmusmiesten taitoja tehdä lähestyminen.

      Naisten iskeminen on kuin ruotisin kieli, siihen on valmis teoria olemassa kun vaan jaksaa päntätä ja loppu menee soveltamalla.

      Sanoisin että nämä alemmus-miehet ovat kielitaidottomia naisten silmissä.

      • Jaska'

        No jos ei naista kykene "iskemään" (tyhmä sana), niin sitten ei naista tarvitsekkaan. Nämä loputtomat jorinat ja pähkäilyt on yhtä tyhjän kanssa, ei nämä edistä mitään. Sun mielestä naisten iskemiseen tarvitaan taikatemppuja joilla saadaan naiset pitämään itsestäs. Yhyy miksette pidä minusta vaikka sitten väkisin tyyliin,,, tätähän nämä jorinat täällä on. Kehoittaisin poikain relaamaan asian suhteen ja miettiin muita harrastuksia. Jos nyt joku nainen teistä joskus kiinostuu oma-aloitteisesti niin antaa mennä sitten. Päätään ei kannata lyödä seinään tyhjän vuoks.
        Tyhmyyden määritelmähän on toistaa samaa asiaa yhä uudelleen toivoen erilaista lopputulosta... Antakaa olla jo . Oon niin monesti nähny kuin helppoo se naisten iskeminen on kun on eväät siihen,, Jos on päätynyt mailmaan eväittä, niin se pitää kuule vaan hyväksyä. ON ihmisiä jotka hyväksyy vieläkin suurempia asioita.


      • On nähty tuo
        Jaska' kirjoitti:

        No jos ei naista kykene "iskemään" (tyhmä sana), niin sitten ei naista tarvitsekkaan. Nämä loputtomat jorinat ja pähkäilyt on yhtä tyhjän kanssa, ei nämä edistä mitään. Sun mielestä naisten iskemiseen tarvitaan taikatemppuja joilla saadaan naiset pitämään itsestäs. Yhyy miksette pidä minusta vaikka sitten väkisin tyyliin,,, tätähän nämä jorinat täällä on. Kehoittaisin poikain relaamaan asian suhteen ja miettiin muita harrastuksia. Jos nyt joku nainen teistä joskus kiinostuu oma-aloitteisesti niin antaa mennä sitten. Päätään ei kannata lyödä seinään tyhjän vuoks.
        Tyhmyyden määritelmähän on toistaa samaa asiaa yhä uudelleen toivoen erilaista lopputulosta... Antakaa olla jo . Oon niin monesti nähny kuin helppoo se naisten iskeminen on kun on eväät siihen,, Jos on päätynyt mailmaan eväittä, niin se pitää kuule vaan hyväksyä. ON ihmisiä jotka hyväksyy vieläkin suurempia asioita.

        "Jos on päätynyt mailmaan eväittä, niin se pitää kuule vaan hyväksyä. ON ihmisiä jotka hyväksyy vieläkin suurempia asioita. "

        Haistapppa kuule jaska paska.

        Kerro missä asut niin tulen vetämään sinua turpaan. Jos ei ole eväitä puolustaa itteään niin sitä kuolee. Se pitää vaan sunkin hyväksyä. ;)

        Niin alentavasti puhut toisista miehistä että turpaas saat jos oikeasti alat tosielämässä tuollaista jauhamaan. Täällä nimettömänä on tietysti pientä kikkeliään mukava isona kehuskella.

        Vai ei naista tarvitse jos ei pysty tätä iskemään tietyillä "eväillä"?

        Mitä sinä selität? Työmuurahaisenko haluat miesten sitten elävän toisten miesten ja naisten vuoksi täällä?

        Lyöt pääsi seinään tyhjän vuoksi jos tuollaisia selität jossakin muualla kuin täällä anonyyminä.

        Mikä sinä olet kertomaan mitä ihmisen tulisi hyväksyä ja mitä ei?
        Et mikään. Et ole yhtään mitään.

        Tosiasiassa jaska joka ottaa turpaansa todennäköisesti joka ikiseltä näiltäkin mieheltä jotka täällä ehkä naisettomana "valittavat".

        Joten lopeta sinä toi "yhyy miksi te valitatte, mulla on pikku kikkeli..." jorinat.


      • Jaska'
        On nähty tuo kirjoitti:

        "Jos on päätynyt mailmaan eväittä, niin se pitää kuule vaan hyväksyä. ON ihmisiä jotka hyväksyy vieläkin suurempia asioita. "

        Haistapppa kuule jaska paska.

        Kerro missä asut niin tulen vetämään sinua turpaan. Jos ei ole eväitä puolustaa itteään niin sitä kuolee. Se pitää vaan sunkin hyväksyä. ;)

        Niin alentavasti puhut toisista miehistä että turpaas saat jos oikeasti alat tosielämässä tuollaista jauhamaan. Täällä nimettömänä on tietysti pientä kikkeliään mukava isona kehuskella.

        Vai ei naista tarvitse jos ei pysty tätä iskemään tietyillä "eväillä"?

        Mitä sinä selität? Työmuurahaisenko haluat miesten sitten elävän toisten miesten ja naisten vuoksi täällä?

        Lyöt pääsi seinään tyhjän vuoksi jos tuollaisia selität jossakin muualla kuin täällä anonyyminä.

        Mikä sinä olet kertomaan mitä ihmisen tulisi hyväksyä ja mitä ei?
        Et mikään. Et ole yhtään mitään.

        Tosiasiassa jaska joka ottaa turpaansa todennäköisesti joka ikiseltä näiltäkin mieheltä jotka täällä ehkä naisettomana "valittavat".

        Joten lopeta sinä toi "yhyy miksi te valitatte, mulla on pikku kikkeli..." jorinat.

        Heh, ja nytkö pitäis juosta puuhun vai.
        Ihan sama elätkö muurahaisena eli hyttysenä, kunhan painut vittuun täältä jankuttamaan -atm- jorinoitasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      334
      1678
    2. Milloin on kaivattusi nimi päivä?

      Otsikossa kysymys. Osumien kautta illaksi viä treffeille 💁💁💁
      Ikävä
      73
      1404
    3. Vanhan Mestarin porttikieltolaiset?

      VM lopettaa ja uutta tulee tilalle. Onnea uudelle yrittäjälle! Tuli vaan tuossa mieleen, että säilyvätkö vanhat porttiki
      Suomussalmi
      36
      1218
    4. Alan kyllästyä ihmisiin

      Hyvää yötä ja loppuiltaa. ☀️🥱🌌💤🌃✨🍁👍👎👐🫶🖖🧟‍♀️🫅🏼❄️💫
      Ikävä
      176
      1147
    5. Mitä pidät

      Siitä että suhde alkaa pettämisen kautta
      Ikävä
      162
      1103
    6. Sofia Virta sanoi totuuden suoraan....

      ....Suomessa ei tarvita Persuja maamme taloutta hoitanaan. Hyvin sanottu.
      Maailman menoa
      344
      1086
    7. Kimmeliin yöksi?

      Sopii minulle, mutta en tiedä sopisiko se sinuun.
      Ikävä
      66
      1002
    8. Machokultti vai tasa-arvoa

      Oikein hyvää päivää kaikki Vedatietäjät ja Hare Krishnat! Tarkoitukseni ei ole provosoida vaan monen pettymyksen jälkeen
      Hindulaisuus
      265
      960
    9. Venäjän ydinaseet??

      Tuntuvat olevan muutamille jonkinlainen lähes seksuaalinen fantasia ja kierouma. Uskonnollinen (?) fetissi. Niillä sit
      Maailman menoa
      241
      956
    10. Millon näit kaivattusi viimeksi? Missä??

      saitko vihdoin kerrottua häälle mitä tunnet? Oliko hetki lämmin vai kylmä.
      Ikävä
      31
      884
    Aihe