http://www.poliisi.fi/poliisi/lappi/home.nsf/pfbd/FAAC5081EDE98AEBC225798600233995?opendocument
"Partiot mittasivat autoille nopeudeksi 140-143 km/h. Kohdalla on nopeusrajoitus 80 km/h" "Tapauksesta on kirjattu rikosilmoitus nimikkeellä törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen"
Minun tietääkseni yli 50km/h ylitys on aina vakava piittaamattomuus liikenteessä, ei enää törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Voiko joku näistä asioista tietävä vahvistaa luuloni?
Ei olisi nimittäin ensimmäinen kerta kun Rovaniemen poliisi epäilee väärästä rikoksesta. Viime vuoden aikana Sudentiellä murtauduttiin asuttuun kerrostaloasuntoon parvekkeen kautta, rosvot jäivät kiinni. Poliisi ilmoitti tiedotteessaan rosvoja epäiltävän varkaudesta vaikka asuttoon asuntoon murtautuminenhan on AINA törkeä varkaus!
Lapin pääpoliisiasema Rovaniemi
4
304
Vastaukset
- 123234
Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen on vakavin liikennerikkomus, mikäli et aja jonkun päälle tai aiheuta henkilövahinkoja..
- Suoli24
Kappas niinpäs onkin. Jokapuolella on termi "vakava piittamattomuus liikenteessä" näkynyt, joten oletin sen olevan ankarin pykälä. Olisi pitänyt sittenkin tutkia TLL tarkemmin.
Noh tuossa mainitsemassani varkaustörkeä varkaus asiassa olen sentään tietääkseni oikeassa.
- niinkö
mitä väliä millaisella rikosnimikkeen poliisi antaa? Poliisi tutkii ja syyttäjä syyttää.
- ROI Marshall
No kai nyt rikosnimikkeen on oltava oikein. Vai meinaakko että on se ja sama jos rikosnimike on vaikkapa näpistyksessä murha? Niinhän sinä itse sanoit: "mitä väliä millaisella rikosnimikkeen poliisi antaa".
Ja tuo nyt on ihan yleistä perustietoa että kyseessä olisi ollut törkeä varkaus, luulisi poliisin moisen tienneen. Vaikka ei siinä, eivät kaikki poliisit tiedä kaikkea. Mm. siinä Poliisit sarjassa, olisikohan ollut 2-tuotantokausi, poliisipartio ei tiennyt ilman puhelinvarmistusta että moottoritonta kulkupeliä (tässä tapauksessa hevonen), saa kuljettaa myös alkoholin vaikutuksen alaisena jos se ei aiheuta vaaraa, eli linjat pysyy suorana ja toiminta selkeänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3434342Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1422438Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822056- 1421578
- 261117
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!421104- 281047
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein140999- 77989
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337931