Aika kovia lupauksia Raamatussa. Kaikki tietenkin pelkkää huuhaata.
Näitä lauseita ei voi ymmärtää väärin. Raamattu on siis yksinkertaisesti väärässä tai sit Jeesus valehteli.
Yksiselitteisiä lupauksia jotka eivät toteudu.
Tässä ei sanota että rukouksiin vastataan joskus, silloin tällöin, ehkä tai jotain vastaavaa.
Siinä sanoataan nimenomaan että Jumala kuulee rukoukset ja että niiin vastataan. Mitä tahansa pyydämme. Sen saamme.
- "Totisesti: jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi. Mikään ei olisi teille mahdotonta
- "Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen."
- "Ja kun tiedämme hänen kuulevan kaikki pyyntömme, tiedämme myös, että saamme sen mitä häneltä pyydämme."
Miksi Jeesus valehteli?
55
91
Vastaukset
Aika kovia väitteitä sulla on vastaan niitä tosiasioita mitä on vielä on loydettävissä Israelissa tänä päivänä että Jeesus ei valehdellut ja teki ihmeellisiä ihmeitä. Ja veiläpä sen että Raamattu on kokonaan totta ja Amen...
Elikä sun aloitus on vain sun oma mielipide jolla ei ole mitään merkitystä..- *
Suoraan Raamatusta kopioidut lauseet eivät ole minun mielipiteitä vaan Raamatun suuria totuuksia jotka ovat pelkkää puuta-heinää ja huuhaata.
Jos olet sitä mieltä että ne eivät ole huuhaata niin sen todistaminen on hyvin helppoa. Rukoile ja pyydä jotain mitä Raamattu lupaa antaa. Sit uskon että rukous toimii. Näin ei kuitenkaan tule tapahtumaan, vaan tulee lisää selityksiä uskovaisilta missä puolustetaan tuota säälittävää satukirja.
Maailma olisi hyvin erilainen jos rukouksissa olisi jotain voimaa. * kirjoitti:
Suoraan Raamatusta kopioidut lauseet eivät ole minun mielipiteitä vaan Raamatun suuria totuuksia jotka ovat pelkkää puuta-heinää ja huuhaata.
Jos olet sitä mieltä että ne eivät ole huuhaata niin sen todistaminen on hyvin helppoa. Rukoile ja pyydä jotain mitä Raamattu lupaa antaa. Sit uskon että rukous toimii. Näin ei kuitenkaan tule tapahtumaan, vaan tulee lisää selityksiä uskovaisilta missä puolustetaan tuota säälittävää satukirja.
Maailma olisi hyvin erilainen jos rukouksissa olisi jotain voimaa.Edelleen se on vain sun mielipidettä jolla ei ole mitään arvoa..
- *
savonarola kirjoitti:
Edelleen se on vain sun mielipidettä jolla ei ole mitään arvoa..
Edelleenkin kysyn,
Mitä kohtaa tässä lauseessa et ymmärrä?
"Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen." * kirjoitti:
Edelleenkin kysyn,
"Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen."* Onkohan sinulla tuota uskoa, edes sen "sinapinsiemenen" vertaa? Oletko edes uskossa Jeesuskeen. Ja se usko tarttee olla Jeesusken uskoa minussa, vain Hänen uskonsa uudestisyntyneessä voi tedä näitä Jeesuksen lupaamia tkoja. Millään omanapään ajatuksilla, tai luuloilla ei tapahdu mitään. Mutta jos saat tämän siemenistä pienimmän verran Jeesuksen uskoa, alkaa vuoret siirtymään , ja muuta valtavaa !
- *
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Onkohan sinulla tuota uskoa, edes sen "sinapinsiemenen" vertaa? Oletko edes uskossa Jeesuskeen. Ja se usko tarttee olla Jeesusken uskoa minussa, vain Hänen uskonsa uudestisyntyneessä voi tedä näitä Jeesuksen lupaamia tkoja. Millään omanapään ajatuksilla, tai luuloilla ei tapahdu mitään. Mutta jos saat tämän siemenistä pienimmän verran Jeesuksen uskoa, alkaa vuoret siirtymään , ja muuta valtavaa !
En ole uskossa tähän pronssiajan taikuriin eikä näytä olevan kukaan muukaan koska vuoret ovat pysyneet paikoillaan (poislukien mannerlaattojen luonnollisia liikkeitä)
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Onkohan sinulla tuota uskoa, edes sen "sinapinsiemenen" vertaa? Oletko edes uskossa Jeesuskeen. Ja se usko tarttee olla Jeesusken uskoa minussa, vain Hänen uskonsa uudestisyntyneessä voi tedä näitä Jeesuksen lupaamia tkoja. Millään omanapään ajatuksilla, tai luuloilla ei tapahdu mitään. Mutta jos saat tämän siemenistä pienimmän verran Jeesuksen uskoa, alkaa vuoret siirtymään , ja muuta valtavaa !
Niin se vaan on ja en Usko että tuo kaveri myöskään jolla on omia mielipiteitä antaa mitään kenelle muille kuin ystäville jos edes niille ?? Sama on Jumalan kohdalla jonka hän syyttää . Ainoastaan omille Hän antaa joka on todella tullut Hänen luo ,, heille Hän antaa Uskon. Ja niin me voimme nähdä kuinka paljon on todella tullut Hänen luoxe suomessa. Että tulee Hänen luoxe vaati että Isä vetää,,,, elikä että synnintunto ajaa ihmiset ja uskovaiset Jumalan syliin..
- *
savonarola kirjoitti:
Niin se vaan on ja en Usko että tuo kaveri myöskään jolla on omia mielipiteitä antaa mitään kenelle muille kuin ystäville jos edes niille ?? Sama on Jumalan kohdalla jonka hän syyttää . Ainoastaan omille Hän antaa joka on todella tullut Hänen luo ,, heille Hän antaa Uskon. Ja niin me voimme nähdä kuinka paljon on todella tullut Hänen luoxe suomessa. Että tulee Hänen luoxe vaati että Isä vetää,,,, elikä että synnintunto ajaa ihmiset ja uskovaiset Jumalan syliin..
Älä nyt vaihda puheenaihetta.
Miksi kukaan tosiuskova ei halua löytää syöpälääkettä?
Miksi kukaan tosiuskova ei halua ratkaista maailman nälänhätää?
Miksi kukaan tosiuskova ei halua pienentää lapsikuolleisuutta?
Miksi kukaan tosiuskova ei halua kääntää muslimit ja hidut kristityiksi?
Miksi kukaan tosiuskova ei halua estää onnettomuuksia?
Miksi kukaan tosiuskova ei halua estää luonnonkatastrofeja?
Miksi ette rukoile näitä asioita niin saadaan maailmasta parempi paikka? * kirjoitti:
Älä nyt vaihda puheenaihetta.
Miksi ette rukoile näitä asioita niin saadaan maailmasta parempi paikka?missä löydät näitä tosiuskovia ? Elikä vielä tä on vaan sun mielipide ???
- *
savonarola kirjoitti:
missä löydät näitä tosiuskovia ? Elikä vielä tä on vaan sun mielipide ???
En löydä niitä mistään ja sitä minä olen tässä sanonutkin koko ajan. Rukouksiin ei vastata.
Todistustaakka on sillä joka väittää että niihin vastataan.
En kuitenkaan odota että kukaan todistaa sitä, koska sellaista ei voi todistaa mitä ei ole olemassakaan. - <<<
Mohikaani_27 kirjoitti:
Onko kenelläkään ollut sitä uskoa edes sinapinsiemenen vertaa?
En ole kuullut että yksikään vuori olisi siirtynyt, tulivuoren purkauksia on, onkohan joku rukoillut niitä?
Kun tapahtuu edes kerran jotain konkreettista, todellinen ihme niin kuka tahansa, kaikki uskoisivat.
Miksi näin ei ole?
- ihminenmuuttuuaina
Seurasin jotain tyttöä sitten kerran helluntailaisten konferenssiin, oli tietenkin eväänä jotain kaljapurkkeja, mutta toisaalta tulin uskoon sillä reissulla, en siellä paikan päällä vaan kotona sitten kun pääsin kotiin sieltä.
Tytöt monesti tekevät tuollaista, mitäs nyt Nykäsellekin joku hyvä tyttö on tehnyt... Mitä ajattelet tapahtuvan, jos Jumala vastaisi kaikkiin meidän pyyntöihimme?
(Tarkoitan pyyntöjä, jotka ovat meidän mielemme mukaisia.)- *
Kuten sanoin, maailma olisi hyvin erilainen paikka jos näin olisi.
Ei kuitenkaan tarvitse mennä ääripäästä toiseen, vaan minulle riittäisi todisteeksi se, että rukous aiheuttaisi jonkun muutoksen joka olisi todennäköisempi kuin sattuma.
Jos lause kuuluu: "Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen."
Voisin esimerkiksi vedota Jeesuksen/Jumalan nimeen että saan 50 kertaa peräkkäin klaava kun heitän kolikkoa. Onko tämä liikaa pyydetty? * kirjoitti:
Ei kuitenkaan tarvitse mennä ääripäästä toiseen, vaan minulle riittäisi todisteeksi se, että rukous aiheuttaisi jonkun muutoksen joka olisi todennäköisempi kuin sattuma.
Jos lause kuuluu: "Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen."
Voisin esimerkiksi vedota Jeesuksen/Jumalan nimeen että saan 50 kertaa peräkkäin klaava kun heitän kolikkoa. Onko tämä liikaa pyydetty?Sanot: "Voisin esimerkiksi vedota Jeesuksen/Jumalan nimeen että saan 50 kertaa peräkkäin klaava kun heitän kolikkoa. Onko tämä liikaa pyydetty?
>>>>>>>>>>><
Jumalalle on kyllä kaikki mahdollista, mutta suostuuko Jumala aina meidän pyyntöihimme?
Uskoisitko silloin Jumalan olemassaoloon, jos pyyntöösi vastattaisiin?
Mieleeni tulee Raamatun kohta Joh. 4:48
" Niin Jeesus sanoi hänelle: "Ellette näe merkkejä ja ihmeitä, te ette usko".
Toisaalta, eikö Jumala ole monin tavoin ilmaissut itsensä!- *
Tapio522 kirjoitti:
Sanot: "Voisin esimerkiksi vedota Jeesuksen/Jumalan nimeen että saan 50 kertaa peräkkäin klaava kun heitän kolikkoa. Onko tämä liikaa pyydetty?
>>>>>>>>>>><
Jumalalle on kyllä kaikki mahdollista, mutta suostuuko Jumala aina meidän pyyntöihimme?
Uskoisitko silloin Jumalan olemassaoloon, jos pyyntöösi vastattaisiin?
Mieleeni tulee Raamatun kohta Joh. 4:48
" Niin Jeesus sanoi hänelle: "Ellette näe merkkejä ja ihmeitä, te ette usko".
Toisaalta, eikö Jumala ole monin tavoin ilmaissut itsensä!Jos Jumala ei aina suostu niin silloin Jeesus valehteli. Tätä minä juuri yritän sanoa.
Ei sinun tarvitse esittää minulle vastakysymyksiä koska en ole tässä väittämässä mitään muuta kuin sitä, että joko Jeesus valehteli tai Raamattu on väärässä.
Onko niin vaikea myöntää itsestäänselvä asiaa?
Onko sinussa enemmän uskoa kuin sinapinsiemenessä?
Jos on, niin siirrä vuori. Yksinkertainen pyyntö jonka Jumala on luvannut toteuttaa.
Jos hän ei sitä toteuta. On Jeesus valehdellut. - Niko.
* kirjoitti:
Voisin esimerkiksi vedota Jeesuksen/Jumalan nimeen että saan 50 kertaa peräkkäin klaava kun heitän kolikkoa. Onko tämä liikaa pyydetty?Eikö Jeesus sanonut, että jos teillä olisi USKOA edes sinapinsiemenen verran NIIN....
Siinäkö se USKO tulee esille, että "ketunhäntä kainalossa" pilkallisesti jotain kuvittelee Jumalalta kiusallaan pyytävänsä??
Sanassa myös sanotaan, että joka epäillen pyytää, niin älköön kuvitelko mitään saavansa!
Lopuksi sanottakoon, että kyllä rukouksella on siirretty myös vuoria, aivan kuten Jeesus lupasi. Niko. kirjoitti:
Eikö Jeesus sanonut, että jos teillä olisi USKOA edes sinapinsiemenen verran NIIN....
Siinäkö se USKO tulee esille, että "ketunhäntä kainalossa" pilkallisesti jotain kuvittelee Jumalalta kiusallaan pyytävänsä??
Sanassa myös sanotaan, että joka epäillen pyytää, niin älköön kuvitelko mitään saavansa!
Lopuksi sanottakoon, että kyllä rukouksella on siirretty myös vuoria, aivan kuten Jeesus lupasi.Niko.: "Siinäkö se USKO tulee esille, että "ketunhäntä kainalossa" pilkallisesti jotain kuvittelee Jumalalta kiusallaan pyytävänsä"??
>>>>>
Jeesustakin kiusattiin:
Matt. 16:1
" Ja fariseukset ja saddukeukset tulivat hänen luoksensa ja kiusasivat häntä pyytäen häntä näyttämään heille merkin taivaasta".- *
Niko. kirjoitti:
Eikö Jeesus sanonut, että jos teillä olisi USKOA edes sinapinsiemenen verran NIIN....
Lopuksi sanottakoon, että kyllä rukouksella on siirretty myös vuoria, aivan kuten Jeesus lupasi."Sanassa myös sanotaan, että joka epäillen pyytää, niin älköön kuvitelko mitään saavansa!"
Tästä syystä pyydän teitä uskovaisia tekemään sen, jolla tämä usko on.
Onko sinulla esimerkiksi joku tietty intressi sille että emme löydä tehokasta lääkettä syöpää vastaan? Minä en näe mitään pahaa siinä että löytäisimme sellaisen lääkkeen. Miksi uskovaiset ei pyydä Jumalalta kyseistä lääkettä, vaikka Jumala nimenomaan pyytää ruokoilla ja lupaa vielä toteuttaa pynnön.
Miksi ette pyydä? - armon-enkeli Nina A
,...mitä ajattelet tapahtuvan, jos Jumalakin laittaisi luurin kiinni, kun soitamme ja pyydämme lähimmäistemme puolesta,...
/ armon-enkeli Nina A - Niin tai näin
Tuossa edellä nimimerkki * kirjoitti : >>Älä nyt vaihda puheenaihetta.
Miksi ette rukoile näitä asioita niin saadaan maailmasta parempi paikka?>>
Sinä Tapio taas kysyt:: >>Mitä ajattelet tapahtuvan, jos Jumala vastaisi kaikkiin meidän pyyntöihimme?
(Tarkoitan pyyntöjä, jotka ovat meidän mielemme mukaisia)
Edellisestä kai voisi vetää useammanlaisia johtopäätöksi: joko niin tai näin.
"Jos Jumala ei aina suostu niin silloin Jeesus valehteli. Tätä minä juuri yritän sanoa".
>>>>>>>>- *
Onko sinulla lukihäiriö?
""Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen."" - ml213.
* kirjoitti:
Onko sinulla lukihäiriö?
""Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen.""Jälleen kerran tuo ratkaisev asana. "Minun nimessäni" ja se on paljon se.
Tää foorumi taitaa olla mestarillinen taidon näyte siitä,- ettei ihminen huomioi sanan merkityksiä,- olipa aihe mikä tahansa. - *
ml213. kirjoitti:
Jälleen kerran tuo ratkaisev asana. "Minun nimessäni" ja se on paljon se.
Tää foorumi taitaa olla mestarillinen taidon näyte siitä,- ettei ihminen huomioi sanan merkityksiä,- olipa aihe mikä tahansa.Oli miten oli. Totuus on se että rukoukset eivät toimi. Oli syy sitten mikä tahansa.
- ml213.
- "Totisesti: jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi. Mikään ei olisi teille mahdotonta"
Mutta, missä kohtaa Jeesus valehteli. Itse en huomaa.- *
Ota Jeesus-lasit pois silmistä ja pää pois pahvilaatikosta niin huomaat sen.
- ml213.
* kirjoitti:
Ota Jeesus-lasit pois silmistä ja pää pois pahvilaatikosta niin huomaat sen.
Lueppa tuo jae vielä uudestaan mieti mikä on sen opetus......."Jos teillä olisi uskoa jne....)
Jos luet Raamatusta opetuslasten tokaisuja, jotka olivat Jeesuksen seurassa, niin todellisuus on,- jota ei saisi kertoa, niin opetuslapset eiivät uskoneet. Tuomas olie kaikkein epäuskoisin.
Niin, eihän se tosiasia jos ihmisessä ei ole uskoa, niin tee Jeesusta valehtelijaksi. - *
ml213. kirjoitti:
Lueppa tuo jae vielä uudestaan mieti mikä on sen opetus......."Jos teillä olisi uskoa jne....)
Jos luet Raamatusta opetuslasten tokaisuja, jotka olivat Jeesuksen seurassa, niin todellisuus on,- jota ei saisi kertoa, niin opetuslapset eiivät uskoneet. Tuomas olie kaikkein epäuskoisin.
Niin, eihän se tosiasia jos ihmisessä ei ole uskoa, niin tee Jeesusta valehtelijaksi.Näinhän se aina menee. Kun ei muuta argumenttia löydy, laitetaan kaikki sen piikkiin että kyseessä on joku sanoma jota tässä tapauksessa minä en ymmärrä.
Pitäisikö tämä siis tulkita niin että maapallolta ei löydy ainuttakaan ihmistä jolla on enemmän uskoa kuin sinapinsiemenellä? Ja tässä syy siihen miksi rukouksiin ei vastata?
Jos näin on, niin mites sitten tämä:
"Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen."
Tässä uvataan vastata, oli sitten älykkyystaso sinapinsiemenen luokkaa tai ei. * kirjoitti:
Näinhän se aina menee. Kun ei muuta argumenttia löydy, laitetaan kaikki sen piikkiin että kyseessä on joku sanoma jota tässä tapauksessa minä en ymmärrä.
Pitäisikö tämä siis tulkita niin että maapallolta ei löydy ainuttakaan ihmistä jolla on enemmän uskoa kuin sinapinsiemenellä? Ja tässä syy siihen miksi rukouksiin ei vastata?
Tässä uvataan vastata, oli sitten älykkyystaso sinapinsiemenen luokkaa tai ei." Tässä uvataan vastata, oli sitten älykkyystaso sinapinsiemenen luokkaa tai ei. "
Älykkyystaosta ei tuossa puhuta.
Otapa selvää tästä Jeesuksen veratuksesta:
Markus 4:
26 Ja hän sanoi: "Niin on Jumalan valtakunta, kuin jos mies kylvää siemenen maahan;
27 ja hän nukkuu, ja hän nousee, öin ja päivin; ja siemen orastaa ja kasvaa, hän ei itse tiedä, miten.
28 Sillä itsestään maa tuottaa viljan: ensin korren, sitten tähkän, sitten täyden jyvän tähkään.
29 Mutta kun hedelmä on kypsynyt, lähettää hän kohta sinne sirpin, sillä elonaika on käsissä."
30 Ja hän sanoi: "Mihin vertaamme Jumalan valtakunnan, eli mitä vertausta siitä käytämme?
31 Se on niinkuin sinapinsiemen, joka, kun se kylvetään maahan, on pienin kaikista siemenistä maan päällä;
32 mutta kun se on kylvetty, niin se nousee ja tulee suurimmaksi kaikista vihanneskasveista ja tekee suuria oksia, niin että taivaan linnut voivat tehdä pesänsä sen varjoon."
Mietipä tätä uskon kannalta.
Palataan sitten löytösi pariin.- ?
* kirjoitti:
Näinhän se aina menee. Kun ei muuta argumenttia löydy, laitetaan kaikki sen piikkiin että kyseessä on joku sanoma jota tässä tapauksessa minä en ymmärrä.
Tässä uvataan vastata, oli sitten älykkyystaso sinapinsiemenen luokkaa tai ei.,...miksi tuossa teititellään? ,...entä jos siinä on käännösvirhe ja siinä pitäisi lukea, että,...´´ Mitä sinä minun nimeen vedoten pyydät minulta, sen minä teen.´´
,...vai pitääkö olla tarpeeksi monta,...jotta ,...´piip´,...ja niin eteenpäin,... - *
Jumalanhullu kirjoitti:
" Tässä uvataan vastata, oli sitten älykkyystaso sinapinsiemenen luokkaa tai ei. "
Älykkyystaosta ei tuossa puhuta.
Otapa selvää tästä Jeesuksen veratuksesta:
Markus 4:
26 Ja hän sanoi: "Niin on Jumalan valtakunta, kuin jos mies kylvää siemenen maahan;
27 ja hän nukkuu, ja hän nousee, öin ja päivin; ja siemen orastaa ja kasvaa, hän ei itse tiedä, miten.
28 Sillä itsestään maa tuottaa viljan: ensin korren, sitten tähkän, sitten täyden jyvän tähkään.
29 Mutta kun hedelmä on kypsynyt, lähettää hän kohta sinne sirpin, sillä elonaika on käsissä."
30 Ja hän sanoi: "Mihin vertaamme Jumalan valtakunnan, eli mitä vertausta siitä käytämme?
31 Se on niinkuin sinapinsiemen, joka, kun se kylvetään maahan, on pienin kaikista siemenistä maan päällä;
32 mutta kun se on kylvetty, niin se nousee ja tulee suurimmaksi kaikista vihanneskasveista ja tekee suuria oksia, niin että taivaan linnut voivat tehdä pesänsä sen varjoon."
Mietipä tätä uskon kannalta.
Palataan sitten löytösi pariin."Mietipä tätä uskon kannalta."
En minä mieti mitään uskon kannalta vaan todellisuuden kannalta.
Todellisuus on se että rukouksiin ei vastata. tai jos vastataan niin niihin vastataan samalla todennäköisyydellä kuin sattuma, joka teke rukoilemisesta turhaa.
Ei minua kiinnosta Raamatun sanomat ja vertaukset. Minua kiinnostaa se mikä on totta. Se taas mikä on totta todistetaan todisteilla eikä vertauksilla.
Se että rukouksiin vastataan on väite jota pystyy tieteellisesti testaamaan.
Vastaus on se, että joko rukouksiin vastataan tai ei vastata. Todistustaakka on sillä joka väittää että rukouksiin vastataan. - ml213.
* kirjoitti:
"Mietipä tätä uskon kannalta."
Todellisuus on se että rukouksiin ei vastata. tai jos vastataan niin niihin vastataan samalla todennäköisyydellä kuin sattuma, joka teke rukoilemisesta turhaa.
Ei minua kiinnosta Raamatun sanomat ja vertaukset. Minua kiinnostaa se mikä on totta. Se taas mikä on totta todistetaan todisteilla eikä vertauksilla.
Vastaus on se, että joko rukouksiin vastataan tai ei vastata. Todistustaakka on sillä joka väittää että rukouksiin vastataan."""Se että rukouksiin vastataan on väite jota pystyy tieteellisesti testaamaan.
Vastaus on se, että joko rukouksiin vastataan tai ei vastata. Todistustaakka on sillä joka väittää että rukouksiin vastataan."""
Joo, mutta ymmärtänet ja hyväksynet, ettei Jeesus anna kaikkea mitä ihminen haluaa ja rukoilee.
Esim. jos rukoilisin. " Anna Jeesus ja johdata minulle nuori kaunis nainen (alle 30v),- koska entinen ei oo ennee nuoren veroinen ja nuoren näköinen. Mie halluun."
Niin, ymmärtänet, etten saa tähän asiaa rukousvastausta,- koska en ole pyytänyt sitä "hänen" nimessään. Lyhyesti. Rukouksiin vastataan, jos ne on JUMALAN tahdon mukaisia asioita ja pyyntöjä ja todellisuus valitettavasti on, että ihminen rukoilee todella paljon omien etujen,- jopa nautintojensa saamiseksi eli rukoukset siten eivät ole Kristuksen nimessä rukoiltu. - Ei-uskovainen
* kirjoitti:
"Mietipä tätä uskon kannalta."
Vastaus on se, että joko rukouksiin vastataan tai ei vastata. Todistustaakka on sillä joka väittää että rukouksiin vastataan.>>En minä mieti mitään uskon kannalta vaan todellisuuden kannalta.
Todellisuus on se että rukouksiin ei vastata. tai jos vastataan niin niihin vastataan samalla todennäköisyydellä kuin sattuma, joka teke rukoilemisesta turhaa.>>
Siinäpä se! Uskova kuitenkin katsoo ja tulkitsee todellisuutta omasta uskostaan käsin. Mikä uskomattomalle näyttäytyy sattumana tai luonnollisen selityksen avulla, on uskovalle rukousvastaus. Taas, mikäli rukoukseen ei näytä tulevan vastausta, tai tapahtuu päinvastoin kuin on pyydetty, usko turvautuu selitykseen, että Jumala tietää kumminkin kaiken paremmin ja vastaa omalla ajalleen tai sitten jostakin meille ihmisille - myös rukoilijalle itselleen - salatusta syystä toimii toisin kuin ihminen on pyytänyt..
Uskon näkökulmasta todisteiden vaatiminen voi olla suorastaan merkki epäuskosta. - Ei-uskovainen
? kirjoitti:
,...miksi tuossa teititellään? ,...entä jos siinä on käännösvirhe ja siinä pitäisi lukea, että,...´´ Mitä sinä minun nimeen vedoten pyydät minulta, sen minä teen.´´
,...vai pitääkö olla tarpeeksi monta,...jotta ,...´piip´,...ja niin eteenpäin,...>>,...miksi tuossa teititellään? ,...entä jos siinä on käännösvirhe ja siinä pitäisi lukea, että,...´´ Mitä sinä minun nimeen vedoten pyydät minulta, sen minä teen.´´>>
Kyllä kai se on sanottu "opetuslapsille, siis uskovien yhteisölle. Jokin ntietty uskovien yhteisö, ollen osallisia samasta uskonmuodosta, jakavat keskenään saman todellisuuden tulkintamallin ja näin vahvistavat omaakin uskoaan. - *
ml213. kirjoitti:
"""Se että rukouksiin vastataan on väite jota pystyy tieteellisesti testaamaan.
Vastaus on se, että joko rukouksiin vastataan tai ei vastata. Todistustaakka on sillä joka väittää että rukouksiin vastataan."""
Joo, mutta ymmärtänet ja hyväksynet, ettei Jeesus anna kaikkea mitä ihminen haluaa ja rukoilee.
Esim. jos rukoilisin. " Anna Jeesus ja johdata minulle nuori kaunis nainen (alle 30v),- koska entinen ei oo ennee nuoren veroinen ja nuoren näköinen. Mie halluun."
Niin, ymmärtänet, etten saa tähän asiaa rukousvastausta,- koska en ole pyytänyt sitä "hänen" nimessään. Lyhyesti. Rukouksiin vastataan, jos ne on JUMALAN tahdon mukaisia asioita ja pyyntöjä ja todellisuus valitettavasti on, että ihminen rukoilee todella paljon omien etujen,- jopa nautintojensa saamiseksi eli rukoukset siten eivät ole Kristuksen nimessä rukoiltu."Joo, mutta ymmärtänet ja hyväksynet, ettei Jeesus anna kaikkea mitä ihminen haluaa ja rukoilee."
No mutta antaisi edes jotain sentään, jos ei kaikkea anna.
Antaisi edes kerran jotain sellaista joka rikkoisi edes yhden luonnonlain, niin saisimme konkreettisen todisteen.
Kuten aikaisemmin kirjoitin. En minä ole pyytämässä mitään moraalitonta.
Minulle riittäisi että saisin 50 kertaa peräkkäin klaavan kun heitän kolikkoa.
Jos näin tapahtuisi sen jälkeen kun olen rukoillut, pitäisin sen todisteena siitä että rukouksiin vastataan.
- Näin on
Professori Charles Taylorin mukaan länsimaisessa kulttuurissa on laajalle levinnyt käsitys, jonka mukaan älyllisesti rehellinen ja kriittinen ihminen ei voi uskoa Jumalaan.
- Usko Toivonen
>> Siinä sanoataan nimenomaan että Jumala kuulee rukoukset ja että niiin vastataan. Mitä tahansa pyydämme. Sen saamme. >>
Jumala todellakin kuulee jopa ajatuksemmekin ja vastaa rukouksiin, tästähän olen sinulle omakohtaisen todistukseni antanut jo monet kerrat.
Mutta mennäkseni tähän avaukseesi, niin olet poiminut joitakin yksittäisiä jakeita, mihin perustat väitteesi.
Otetaanpa vaikkapa tämä:
- "Ja kun tiedämme hänen kuulevan kaikki pyyntömme, tiedämme myös, että saamme sen mitä häneltä pyydämme."
Tämä jae on 1. Johanneksen kirjeen 5. luvusta, katsotanpa asiaa asiayhteydessään, ei irtireväistynä osana.
13. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
14. Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.
15. Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet.
" Jos anomme hänen tahtonsa mukaan, ...- *
Olet antanut kokemuksesi, kyllä.
Olen myös kertonut sinulle että muslimeilla ja hinduilla on vastaavanlaisia kokemuksia. Onko tämä siis todiste siitä että Allah ja Krishna on olemassa ja että Gita ja Koraani ovat absoluuttisia totuuksia?
Olen myös sanonnut että jos rukouksiin vastataan, tapahtuu se samalla todennäköisyydellä kuin sattuma.
Myös ateisteiltä katoaa kipu ilman lääkkeitä ja lääkärikäyntejä.
Onko tämä siis todiste siitä että Jumala ei ole olemassa, koska ateistitkin paranevat? - Usko Toivonen
* kirjoitti:
Olet antanut kokemuksesi, kyllä.
Olen myös kertonut sinulle että muslimeilla ja hinduilla on vastaavanlaisia kokemuksia. Onko tämä siis todiste siitä että Allah ja Krishna on olemassa ja että Gita ja Koraani ovat absoluuttisia totuuksia?
Olen myös sanonnut että jos rukouksiin vastataan, tapahtuu se samalla todennäköisyydellä kuin sattuma.
Myös ateisteiltä katoaa kipu ilman lääkkeitä ja lääkärikäyntejä.
Onko tämä siis todiste siitä että Jumala ei ole olemassa, koska ateistitkin paranevat?>> Olen myös kertonut sinulle että muslimeilla ja hinduilla on vastaavanlaisia kokemuksia. >>
Noihin on vähän hankala kommentoida, kun en tunne ko. tapauksia tarkemmin.
Mutta sen tiedän, että itse käännyin Raamatun ilmoittaman Jumalan, Isän puoleen ja vastaus tuli välittömästi, heti. - *
Usko Toivonen kirjoitti:
>> Olen myös kertonut sinulle että muslimeilla ja hinduilla on vastaavanlaisia kokemuksia. >>
Noihin on vähän hankala kommentoida, kun en tunne ko. tapauksia tarkemmin.
Mutta sen tiedän, että itse käännyin Raamatun ilmoittaman Jumalan, Isän puoleen ja vastaus tuli välittömästi, heti.Niin, onhan se vähän vaikea kommentoida kun minäkään en tunne sinun tapaustasi tarkemmin.
Jumalalla taitaa olla nämä prioriteetit vähän hakusessa kun parantaa ihmisen tällaisessa hyvinvointivaltiossa samalla kun antaa kymmeniä miljoonia ihmisiä kuolee malariaan ja ripuliin kehitysmaissa.
Täällä ollaan aborttia vastaan samaan aikaan kun miljoonia lapsia kuolee ympäri maailman. Jos Jumala on tällainen, voi hän mun puolesta mennä vaikka kahville Hitlerin ja Stalinin kanssa.
Minä olen tyytyvinen siihen että tuo on pelkkä fiktiivinen mielikuvituksen tuote, koska tuollaisen sadistin alaisuudessa en haluaisi elää. Ja onneksi ei tarvitsekaan. - ml213.
* kirjoitti:
Niin, onhan se vähän vaikea kommentoida kun minäkään en tunne sinun tapaustasi tarkemmin.
Jumalalla taitaa olla nämä prioriteetit vähän hakusessa kun parantaa ihmisen tällaisessa hyvinvointivaltiossa samalla kun antaa kymmeniä miljoonia ihmisiä kuolee malariaan ja ripuliin kehitysmaissa.
Täällä ollaan aborttia vastaan samaan aikaan kun miljoonia lapsia kuolee ympäri maailman. Jos Jumala on tällainen, voi hän mun puolesta mennä vaikka kahville Hitlerin ja Stalinin kanssa.
Minä olen tyytyvinen siihen että tuo on pelkkä fiktiivinen mielikuvituksen tuote, koska tuollaisen sadistin alaisuudessa en haluaisi elää. Ja onneksi ei tarvitsekaan.Toisaalta olet oikeilla jäljillä monissakin asioissa, mutta ymmärtänet,- ettei maailman pahuus ole JUMALAN aikeuttamaa tai JUMALAN syytä. Esim. jos minöä surmaisin naapurini tai tuttavani suutuspäissäni tai jonkun muun syyn takia, niin eikö tämä olisi minun syytäni,- ei Jumalan.
Toinen asia, johon liittyy uskovien ihmisten anatma väärä mielikuva, niin uskovalla ihmisellä rukoileminen ja vastauksien saaminen ei ole automaatti tms. Olisihan se "siistiä" elää arkeaan, jos rukoilun kautta poistuisi kaikki kielteiset asiat.
Todellisuus on, miten JUMALA on aivoittanut pelastaa turmeltuneen ihmisen ja vaikka ihminen ottaa tämän pelastuksen vastaan, niin hän elää edelleen ongelmoituneena ja ongelmiensa keskellä. Ihmisen elämä valitettavasti on ongelmasta siirtymistä toiseen ongelmaan, ja joku viisas on sanonut, miten ihminen kehittyy/ymmärrys laajentuu juuri ja vain ja ainoastaan vastoinkäymisten ja niiden läpielämisen kautta. Mutta, se on totta, miten usko JUMALAAN kasvattaa ihmisen ongelmien sietokykyä eli ihmisen mieli ei ongelmoidu/sairastu niin herkästi vaikka elää arkeaan ulkoisten ongelmiensa keskellä.
Kuten totesitekin, niin ihminen voi fiktiivisellä kuvittelullaan kuvitella ja paeta arkeaan vaikka ruusutarhaan ja vieläpä näin talvella.
PS.
Ihminen on siitä ihmeellinen kapsitus, jos ihmisen mieli on hyvä ja tasapainossa, niin tämä ihminen ei reagoi erityisesti ulkoisiin ongelmiin ja päin vastoin. Jos ihmisen mieli on ongelmoitunut, niin tämä ihminen taas ylireagoi ulkoisiin ongelmiin ja siten ongelmat laajenevat yhä laajemmiksi. - *
ml213. kirjoitti:
Toisaalta olet oikeilla jäljillä monissakin asioissa, mutta ymmärtänet,- ettei maailman pahuus ole JUMALAN aikeuttamaa tai JUMALAN syytä. Esim. jos minöä surmaisin naapurini tai tuttavani suutuspäissäni tai jonkun muun syyn takia, niin eikö tämä olisi minun syytäni,- ei Jumalan.
Toinen asia, johon liittyy uskovien ihmisten anatma väärä mielikuva, niin uskovalla ihmisellä rukoileminen ja vastauksien saaminen ei ole automaatti tms. Olisihan se "siistiä" elää arkeaan, jos rukoilun kautta poistuisi kaikki kielteiset asiat.
Todellisuus on, miten JUMALA on aivoittanut pelastaa turmeltuneen ihmisen ja vaikka ihminen ottaa tämän pelastuksen vastaan, niin hän elää edelleen ongelmoituneena ja ongelmiensa keskellä. Ihmisen elämä valitettavasti on ongelmasta siirtymistä toiseen ongelmaan, ja joku viisas on sanonut, miten ihminen kehittyy/ymmärrys laajentuu juuri ja vain ja ainoastaan vastoinkäymisten ja niiden läpielämisen kautta. Mutta, se on totta, miten usko JUMALAAN kasvattaa ihmisen ongelmien sietokykyä eli ihmisen mieli ei ongelmoidu/sairastu niin herkästi vaikka elää arkeaan ulkoisten ongelmiensa keskellä.
Kuten totesitekin, niin ihminen voi fiktiivisellä kuvittelullaan kuvitella ja paeta arkeaan vaikka ruusutarhaan ja vieläpä näin talvella.
PS.
Ihminen on siitä ihmeellinen kapsitus, jos ihmisen mieli on hyvä ja tasapainossa, niin tämä ihminen ei reagoi erityisesti ulkoisiin ongelmiin ja päin vastoin. Jos ihmisen mieli on ongelmoitunut, niin tämä ihminen taas ylireagoi ulkoisiin ongelmiin ja siten ongelmat laajenevat yhä laajemmiksi.Tarkoitat siis että kaikki kymmenet miljoonat lapset jotka tälläkin hetkellä ovat kuolemassa nälkään, ovat heidän omaa syytään?
"maailman pahuus ole JUMALAN aikeuttamaa tai JUMALAN syytä"
Otetaan pieni ajatusleikki:
Minä näen lapsen joka on hukumassa. Katson ympärilleni, mutta en näe lapsen vanhempia missään. Olen ainoa ihminen rannalla.
Ajattelen itsekseni, onko minun syytäni että tuo lapsi on hukkumassa?
Mietin hetken ja tulen siihen lopputulokseen että ei ole minun syytäni. Kävelen pois.
Olenko toiminut oikein? Ja ota huomioon että minä en ole edes kaikkivoipa. - ml213.
* kirjoitti:
Tarkoitat siis että kaikki kymmenet miljoonat lapset jotka tälläkin hetkellä ovat kuolemassa nälkään, ovat heidän omaa syytään?
"maailman pahuus ole JUMALAN aikeuttamaa tai JUMALAN syytä"
Otetaan pieni ajatusleikki:
Minä näen lapsen joka on hukumassa. Katson ympärilleni, mutta en näe lapsen vanhempia missään. Olen ainoa ihminen rannalla.
Ajattelen itsekseni, onko minun syytäni että tuo lapsi on hukkumassa?
Mietin hetken ja tulen siihen lopputulokseen että ei ole minun syytäni. Kävelen pois.
Olenko toiminut oikein? Ja ota huomioon että minä en ole edes kaikkivoipa."""Tarkoitat siis että kaikki kymmenet miljoonat lapset jotka tälläkin hetkellä ovat kuolemassa nälkään, ovat heidän omaa syytään?"""
Missees mie noin ooon sanonu. Tarkastellessamme ihmistä kollektiivisesti, niin ihminen on turmeltuneessa tilassa ja siten syntikäyttäytymisen (ja mielen) omaava. Maailma todella olisi toisenlainen, jos ei olisi tätä turmeltunutta mieltä ihmisessä ja ihminen olisi empaattinen ja toisestaan vastuuta ottava. Mutta kun näin ei ole.
Kun ihminen joutui syntiin lankeemuksen seurauksena pois paratiisista/JUMALAN luota tänne eri maihin elämään, niin JUMALA sallii ihmisten elävän ja tekevän ja käyttäytyvän tästä turmeltuneesta tilasta käsin. Ongelmahan on juuri siinä kun tämä turmeltunut ihminen vihaa JUMALAN tahtoa ja ei alistu siten toteuttamaan käyttäytymistä ja mieltä,- joka tekisi tämän maailman paremmaksi elää. Taas JUMALA ei tahtonut tehdä ihmisestä robottia tms.
Vai haluaisitko, että JUMALA muuttaisi suunnitelmiaan ja alistaisi ihmisen tekemään vastoin tahtoaan JUMALAN tahdon. Eli saman suuntainen tila kuin Kommunismin aatteessa. Ssen toteuttaminen käytännössä vaatisi JUMALAN tahdon toteuttamista/vaalimaan toisen parasta ja taas turmeltuneella ihmisellä ei ole tätä valmiutta/tilaa ja lopputuloksen nöet Kiinasta Pohjois- Koreasta. Vanki vankilassa vastoin omaa tahtoaan. - *
ml213. kirjoitti:
"""Tarkoitat siis että kaikki kymmenet miljoonat lapset jotka tälläkin hetkellä ovat kuolemassa nälkään, ovat heidän omaa syytään?"""
Missees mie noin ooon sanonu. Tarkastellessamme ihmistä kollektiivisesti, niin ihminen on turmeltuneessa tilassa ja siten syntikäyttäytymisen (ja mielen) omaava. Maailma todella olisi toisenlainen, jos ei olisi tätä turmeltunutta mieltä ihmisessä ja ihminen olisi empaattinen ja toisestaan vastuuta ottava. Mutta kun näin ei ole.
Kun ihminen joutui syntiin lankeemuksen seurauksena pois paratiisista/JUMALAN luota tänne eri maihin elämään, niin JUMALA sallii ihmisten elävän ja tekevän ja käyttäytyvän tästä turmeltuneesta tilasta käsin. Ongelmahan on juuri siinä kun tämä turmeltunut ihminen vihaa JUMALAN tahtoa ja ei alistu siten toteuttamaan käyttäytymistä ja mieltä,- joka tekisi tämän maailman paremmaksi elää. Taas JUMALA ei tahtonut tehdä ihmisestä robottia tms.
Vai haluaisitko, että JUMALA muuttaisi suunnitelmiaan ja alistaisi ihmisen tekemään vastoin tahtoaan JUMALAN tahdon. Eli saman suuntainen tila kuin Kommunismin aatteessa. Ssen toteuttaminen käytännössä vaatisi JUMALAN tahdon toteuttamista/vaalimaan toisen parasta ja taas turmeltuneella ihmisellä ei ole tätä valmiutta/tilaa ja lopputuloksen nöet Kiinasta Pohjois- Koreasta. Vanki vankilassa vastoin omaa tahtoaan.Taas on monta riviä pelkkää sanahelinää, vaikka yksi konkreettinen todiste ruokouksen voimasta tai Jumalan olemassaolosta riittäisi.
Niitä todisteita emme kuitenkaan tulla koskaan näkemään, vaan jatkossakin tulemme näkemään kaiken maailman selityksiä, vertauksia, satuja ja muuta huuhaata.
Näitä satuja kaikki uskonnot ovat pullollaan.
Yhtä monta mielipidettä kuin uskovaisia. Tuhansia eri näkemyksiä ja suuntia kristinuskosta. kaikki ristiriidassa keskenään ja kaikki ilman todisteita.
Kristinusko on yksi satu muiden joukossa. Ei eroa muista tuhansista uskonnoista ja taikauskoista millään tavalla. Pelkkää teksitiä tekstin perään. Satuja, satuja satuja ilman näyttöä.... ei mitään muuta koskaan. - Usko Toivonen
* kirjoitti:
Niin, onhan se vähän vaikea kommentoida kun minäkään en tunne sinun tapaustasi tarkemmin.
Minä olen tyytyvinen siihen että tuo on pelkkä fiktiivinen mielikuvituksen tuote, koska tuollaisen sadistin alaisuudessa en haluaisi elää. Ja onneksi ei tarvitsekaan.>> Täällä ollaan aborttia vastaan ... >>
Kuka on ja kuka ei, mutta kun tietää, että abortissa lapsen kallo murskataan pihdeillä, niin on vaikea olla puolesta.
>> Minä olen tyytyvinen siihen että tuo on pelkkä fiktiivinen mielikuvituksen tuote >>
Jos tarkoitit tällä välitöntä rukousvastaustani ja kivuista päästämistäni, niin tarkoitatko, että kuvittelin ennen tuota hetkeä kipua useiden viikkojen ajan, ja otin
särkylääkettä ajoittain huvikseni, vai tarkoitatko, että olen kuvitellut jo kolmen ja puolen vuoden ajan, että kipua ei enää ole, vaikka se onkin?
Kumma kyllä, en ole pystynyt kuvittelemalla poistamaan muita vaivojani.
Uskokoon kuka uskoo, mutta huokasin Isän puoleen " ota nämä kivut pois" ja ne otettiin samassa hetkessä. * kirjoitti:
Taas on monta riviä pelkkää sanahelinää, vaikka yksi konkreettinen todiste ruokouksen voimasta tai Jumalan olemassaolosta riittäisi.
Niitä todisteita emme kuitenkaan tulla koskaan näkemään, vaan jatkossakin tulemme näkemään kaiken maailman selityksiä, vertauksia, satuja ja muuta huuhaata.
Näitä satuja kaikki uskonnot ovat pullollaan.
Yhtä monta mielipidettä kuin uskovaisia. Tuhansia eri näkemyksiä ja suuntia kristinuskosta. kaikki ristiriidassa keskenään ja kaikki ilman todisteita.
Kristinusko on yksi satu muiden joukossa. Ei eroa muista tuhansista uskonnoista ja taikauskoista millään tavalla. Pelkkää teksitiä tekstin perään. Satuja, satuja satuja ilman näyttöä.... ei mitään muuta koskaan.tämän atestinen mielipide on vain ateistien oma,,, jolla ei ole mitään arvoa ja sen nimi on mirkalaisuus tai kuuluvat mirkalahkoon jotka syyttävät JUMALA Sellaisesta joka he eivät ymmärrä .
- *
Usko Toivonen kirjoitti:
>> Täällä ollaan aborttia vastaan ... >>
Kuka on ja kuka ei, mutta kun tietää, että abortissa lapsen kallo murskataan pihdeillä, niin on vaikea olla puolesta.
>> Minä olen tyytyvinen siihen että tuo on pelkkä fiktiivinen mielikuvituksen tuote >>
Jos tarkoitit tällä välitöntä rukousvastaustani ja kivuista päästämistäni, niin tarkoitatko, että kuvittelin ennen tuota hetkeä kipua useiden viikkojen ajan, ja otin
särkylääkettä ajoittain huvikseni, vai tarkoitatko, että olen kuvitellut jo kolmen ja puolen vuoden ajan, että kipua ei enää ole, vaikka se onkin?
Uskokoon kuka uskoo, mutta huokasin Isän puoleen " ota nämä kivut pois" ja ne otettiin samassa hetkessä."mutta kun tietää, että abortissa lapsen kallo murskataan pihdeillä, niin on vaikea olla puolesta."
Mielummin murskaa nopeasti kallon sellaiselta jolla ei ole tietoisuutta, toiveita, tulevaisuudensuunnitelmia tms. kuin pitää vuosikausia nälässä lasta jonka ainoa tie on hidas kuolema täynnä kärsimystä.
"tarkoitatko, että kuvittelin ennen tuota hetkeä kipua useiden viikkojen ajan, ja otin
särkylääkettä ajoittain huvikseni, vai tarkoitatko, että olen kuvitellut jo kolmen ja puolen vuoden ajan, että kipua ei enää ole, vaikka se onkin"
En. Tarkoitan sitä että tuollaista tapahtuu toisinaan, oli sitten uskossa tai ei, tai uskooko mihin tahansa jumalaan tai taruolentoon.
Ihmisen immuunijärjestelmä on evoluution kautta muokkaantunut sellaiseksi että tällaista sattuu toisinaan. On ihan ymmärrettävää että haluaisi kiittää jotakuta siitä kun näin käy. Totuus on kuitenkin se että ei ole ketään ketä kiittää, muuta kuin hyvää tuuria.
Jos miljoonat ihmiset rukoilevat jotta saisi kivut pois ja muutamalta ihmiseltä lähtee kivut. kyseessä on sattuma. Näöin se vaan on. Halusi tai ei.
"Kumma kyllä, en ole pystynyt kuvittelemalla poistamaan muita vaivojani."
Et tietenkään pysty. jos taas Jumala olisi olemassa, poistaisi hän tietenkin loputkin vaivat. - *
savonarola kirjoitti:
tämän atestinen mielipide on vain ateistien oma,,, jolla ei ole mitään arvoa ja sen nimi on mirkalaisuus tai kuuluvat mirkalahkoon jotka syyttävät JUMALA Sellaisesta joka he eivät ymmärrä .
Näinhän se on. Mielipiteinä nämä pysyvät kun uskovaiset eivät pysty todistamaan sitä mitä he väittävät.
Koko Raamattu on pelkkä mielipide ilman todisteita. - KTS (Ei kirj.)
Usko Toivonen kirjoitti:
>> Täällä ollaan aborttia vastaan ... >>
Uskokoon kuka uskoo, mutta huokasin Isän puoleen " ota nämä kivut pois" ja ne otettiin samassa hetkessä.Hmmm. Eikös abortti teijän lössin mukkaan merkitse sikiön sielulle pelastusta, joten teijänhän pitäisi kannattaa sitä...
- zzzccc
* kirjoitti:
Minä olen tyytyvinen siihen että tuo on pelkkä fiktiivinen mielikuvituksen tuote, koska tuollaisen sadistin alaisuudessa en haluaisi elää. Ja onneksi ei tarvitsekaan.Jumalalla taitaa olla nämä prioriteetit vähän hakusessa kun parantaa ihmisen tällaisessa hyvinvointivaltiossa samalla kun antaa kymmeniä miljoonia ihmisiä kuolee malariaan ja ripuliin kehitysmaissa.
- !"%&/)
Onko lopputulos nyt siis se että Raamattu on oikeassa, Jumala on olemassa ja rukoukset auttavat? Todisteena meillä on eräs henkilö jolla oli vuosia kipuja mutta ei ole enää.
- ddddddddd
Tuliko näkyvää muutosta, esim. kavoi uusi raaja menetetyn tilalle. Kivut tulevat ja menevät...
- helvettiii=(=(
Pakotetaanhan meidät "jollet tee ja elä kuten käsketään..elät ikuisuuden helvetin liekeissä" :(=(
- lasurusveljetOY
Entäpäs jos ne nälkäänkuolleet ihmiset ovat Jeesuksen vertauksen "lasaruksia" ja me länsimaalaiset ihrasäkit olemme "rikkaita miehiä" ja eläessämme me "saimme hyvämme" mitäpäs jos USA:laisten "Superpastorien" ilme on ollut haudan takana kuin puulla päähän lyödyn koska he ovat joutuneetkin helvettiin?..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1466907
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1505856- 1255056
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.444597Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?553998- 643150
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.553090Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m252732- 422364
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢162283