Uskonnon levittäminen

Toimiiko uskonnon levittäminen paremmin ateismin leimaamisena Stalinistisena diktatuuri mörkönä.
Vai armon uskoa lahjana tarjoavan pelastuksen työläisenä?

- Mielestäni jälkimmäinen toimii paremmin. Koska se antaa pehmeän ja inhimillisen kuvan uskovaisesta, joka pyrkii tarjoamaan valoa elämään.

Mutta uskovaiset lyövät mielestäni kirveensä kiveen yrittäessään leimata ateisteja diktaattoreiksi ja massamurhaajiksi. Koska se antaa vain kaksinaamaisen kuvan uskonnon omista edustajista. Ja uskonnosta joka on jo kurkkuaan myöten täynnä seksiskandaaleja jo muutenkin ynnä muut rikkeet.

Jolloin uskonnosta että sen edustajista itsestään tulee lähes hirviömäinen ja kovasydämminen mielikuva. Kun yrittävät ateisteja leimata.

""Minua ei haittaa yhtään, jos joku tappaa kristinuskon nimissä"
SamiA24.12.2011 00:36

7

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittajalle

>>>...uskovaiset lyövät mielestäni kirveensä kiveen yrittäessään leimata ateisteja diktaattoreiksi ja massamurhaajiksi. Koska se antaa vain kaksinaamaisen kuvan uskonnon omista edustajista.

• Esko

Ateistien pää täytetään roskalla ja propagandalla. Tämä ateismissa on kaikkein säälittäväntä. Ateisti ei saa mistään asiasta oikeaa kuvaa, vaan täysin sepitetyn valhekuvan. Se ei ole kovin hauskaa katsoa kanssaihmisistä.
      Tulee ajateltua ateistien mielen toimintaa. He eivät pysty ollenkaan harkitsemaan erilaisia vaihtoehtoja, vaan valitsevat nopeasti valheet, joita pitävät totuutena.

• "Ateistien pää täytetään roskalla ja propagandalla."

- Eli millä?

"Tämä ateismissa on kaikkein säälittäväntä. Ateisti ei saa mistään asiasta oikeaa kuvaa, vaan täysin sepitetyn valhekuvan."

-2 2=4. - näin opetettiin koulussa. Onko minulta mennyt sitten jotain ohi?

"Se ei ole kovin hauskaa katsoa kanssaihmisistä."

-Siis mikä?

"Tulee ajateltua ateistien mielen toimintaa. He eivät pysty ollenkaan harkitsemaan erilaisia vaihtoehtoja, vaan valitsevat nopeasti valheet, joita pitävät totuutena."

-Ai kuten että maapallon on pyöreä tai että ammoniakki on emäksistä? - Mikä näissä nyt on vialla?

• elämän pilasi

Tänäänkin joku kertoi minulle tarinansa miten hänen "tosiuskovainen" isänsä oli pilannut hänen elämänsä jo suurinpiirtein kehdosta lähtien...

Minusta siinä on riittävästi syytä vastustaa uskontoja. Jos uskonto ei paranna elämän laatua, verrattuna uskonnottomuuteen, mitä virkaa on uskonnoilla?

• Esko
        elämän pilasi kirjoitti:

Tänäänkin joku kertoi minulle tarinansa miten hänen "tosiuskovainen" isänsä oli pilannut hänen elämänsä jo suurinpiirtein kehdosta lähtien...

Minusta siinä on riittävästi syytä vastustaa uskontoja. Jos uskonto ei paranna elämän laatua, verrattuna uskonnottomuuteen, mitä virkaa on uskonnoilla?

Tässä on paha virhe, kun puhutaan uskonto, uskonto, uskonto, ollenkaan selittämättä millaisesta uskonnosta on kysymys. Sehän voi olla melkein mitä tahansa. Pitäisi kertoa tarkemmin mistä on kysymys. Eri uskonsuuntien nimitykset ovat kyllä jo aika hyviä vihjeitä. Ne ovat määriteltyjä.

Kristinuskossakin on kyllä sellaista, että halutaan herättää ihmisessä syyllisyyden tunteita. Puhutaan synnintunnosta. Tästä syystä pitäisi tehdä parannus. Kuulija ei halua tehdä parannusta, vaan rypee entisessä syntisessä elämässään. Tästä syntyy erimielisyyttä ja vastenmielisyyttä. Kysymys on kuitenkin vain paremmasta elämästä.

• Metsä vastaa
        Esko kirjoitti:

Tässä on paha virhe, kun puhutaan uskonto, uskonto, uskonto, ollenkaan selittämättä millaisesta uskonnosta on kysymys. Sehän voi olla melkein mitä tahansa. Pitäisi kertoa tarkemmin mistä on kysymys. Eri uskonsuuntien nimitykset ovat kyllä jo aika hyviä vihjeitä. Ne ovat määriteltyjä.

Kristinuskossakin on kyllä sellaista, että halutaan herättää ihmisessä syyllisyyden tunteita. Puhutaan synnintunnosta. Tästä syystä pitäisi tehdä parannus. Kuulija ei halua tehdä parannusta, vaan rypee entisessä syntisessä elämässään. Tästä syntyy erimielisyyttä ja vastenmielisyyttä. Kysymys on kuitenkin vain paremmasta elämästä.

"vaan rypee entisessä syntisessä elämässään"

Ja tuossa sinä todistit avauksen täsmällisen oikeaksi. Taas kerran uskova, jonka pakkomielteenä on ateismin ja ateistien täydellinen demonisointi ja jonka mielestä kukaan ateisti ei voi elää mitään ihan tavallista normaalia ihmisarvoista elämää kaikessa rauhassa, ehei. Ateistihan ei tee muuta kuin "rypee synnissä".

Ja tuon jälkeenkin ihmettelet, jos minä pidän sinua vastenmielisenä idioottina?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      38
      1950
    2. Taas pedofiliatuomio Haapaveelle

Vastenmielisiä ja vakavia rikostapauksia pikkupaikkakunnan alueellekin näyttää riittävän. Tämän alan rikoksien tuomiot
      Haapavesi
      40
      1536
    3. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      60
      1495
    4. Joka kolmas työtön on työkyvytön

Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      175
      1405
    5. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      68
      1229
    6. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      8
      1211
    7. Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!

Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti
      Haapavesi
      19
      913
    8. Me ei voida olla yhdessä

Järki päähän ja realiteetit huomioon ottaen.
      Ikävä
      58
      858
    9. Mitä tapahtuu?

Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?
      Outokumpu
      13
      844
    10. Kuhmon K-kaupan vanhenevat hapannaamat kassoilla

Pitemmän aikaa olen ihmetellyt kaverin kanssa miksi Kuhmon K-kaupassa on aina tympeimmät kassattöntekijät? Kesällä tulee
      Kuhmo
      14
      815
    Aihe