Uskonnon levittäminen

Toimiiko uskonnon levittäminen paremmin ateismin leimaamisena Stalinistisena diktatuuri mörkönä.
Vai armon uskoa lahjana tarjoavan pelastuksen työläisenä?

- Mielestäni jälkimmäinen toimii paremmin. Koska se antaa pehmeän ja inhimillisen kuvan uskovaisesta, joka pyrkii tarjoamaan valoa elämään.

Mutta uskovaiset lyövät mielestäni kirveensä kiveen yrittäessään leimata ateisteja diktaattoreiksi ja massamurhaajiksi. Koska se antaa vain kaksinaamaisen kuvan uskonnon omista edustajista. Ja uskonnosta joka on jo kurkkuaan myöten täynnä seksiskandaaleja jo muutenkin ynnä muut rikkeet.

Jolloin uskonnosta että sen edustajista itsestään tulee lähes hirviömäinen ja kovasydämminen mielikuva. Kun yrittävät ateisteja leimata.

""Minua ei haittaa yhtään, jos joku tappaa kristinuskon nimissä"
SamiA24.12.2011 00:36

7

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittajalle

      >>>...uskovaiset lyövät mielestäni kirveensä kiveen yrittäessään leimata ateisteja diktaattoreiksi ja massamurhaajiksi. Koska se antaa vain kaksinaamaisen kuvan uskonnon omista edustajista.

    • Esko

      Ateistien pää täytetään roskalla ja propagandalla. Tämä ateismissa on kaikkein säälittäväntä. Ateisti ei saa mistään asiasta oikeaa kuvaa, vaan täysin sepitetyn valhekuvan. Se ei ole kovin hauskaa katsoa kanssaihmisistä.
      Tulee ajateltua ateistien mielen toimintaa. He eivät pysty ollenkaan harkitsemaan erilaisia vaihtoehtoja, vaan valitsevat nopeasti valheet, joita pitävät totuutena.

      • "Ateistien pää täytetään roskalla ja propagandalla."

        - Eli millä?

        "Tämä ateismissa on kaikkein säälittäväntä. Ateisti ei saa mistään asiasta oikeaa kuvaa, vaan täysin sepitetyn valhekuvan."

        -2 2=4. - näin opetettiin koulussa. Onko minulta mennyt sitten jotain ohi?

        "Se ei ole kovin hauskaa katsoa kanssaihmisistä."

        -Siis mikä?

        "Tulee ajateltua ateistien mielen toimintaa. He eivät pysty ollenkaan harkitsemaan erilaisia vaihtoehtoja, vaan valitsevat nopeasti valheet, joita pitävät totuutena."

        -Ai kuten että maapallon on pyöreä tai että ammoniakki on emäksistä? - Mikä näissä nyt on vialla?


      • elämän pilasi

        Tänäänkin joku kertoi minulle tarinansa miten hänen "tosiuskovainen" isänsä oli pilannut hänen elämänsä jo suurinpiirtein kehdosta lähtien...

        Minusta siinä on riittävästi syytä vastustaa uskontoja. Jos uskonto ei paranna elämän laatua, verrattuna uskonnottomuuteen, mitä virkaa on uskonnoilla?


      • Esko
        elämän pilasi kirjoitti:

        Tänäänkin joku kertoi minulle tarinansa miten hänen "tosiuskovainen" isänsä oli pilannut hänen elämänsä jo suurinpiirtein kehdosta lähtien...

        Minusta siinä on riittävästi syytä vastustaa uskontoja. Jos uskonto ei paranna elämän laatua, verrattuna uskonnottomuuteen, mitä virkaa on uskonnoilla?

        Tässä on paha virhe, kun puhutaan uskonto, uskonto, uskonto, ollenkaan selittämättä millaisesta uskonnosta on kysymys. Sehän voi olla melkein mitä tahansa. Pitäisi kertoa tarkemmin mistä on kysymys. Eri uskonsuuntien nimitykset ovat kyllä jo aika hyviä vihjeitä. Ne ovat määriteltyjä.

        Kristinuskossakin on kyllä sellaista, että halutaan herättää ihmisessä syyllisyyden tunteita. Puhutaan synnintunnosta. Tästä syystä pitäisi tehdä parannus. Kuulija ei halua tehdä parannusta, vaan rypee entisessä syntisessä elämässään. Tästä syntyy erimielisyyttä ja vastenmielisyyttä. Kysymys on kuitenkin vain paremmasta elämästä.


      • Metsä vastaa
        Esko kirjoitti:

        Tässä on paha virhe, kun puhutaan uskonto, uskonto, uskonto, ollenkaan selittämättä millaisesta uskonnosta on kysymys. Sehän voi olla melkein mitä tahansa. Pitäisi kertoa tarkemmin mistä on kysymys. Eri uskonsuuntien nimitykset ovat kyllä jo aika hyviä vihjeitä. Ne ovat määriteltyjä.

        Kristinuskossakin on kyllä sellaista, että halutaan herättää ihmisessä syyllisyyden tunteita. Puhutaan synnintunnosta. Tästä syystä pitäisi tehdä parannus. Kuulija ei halua tehdä parannusta, vaan rypee entisessä syntisessä elämässään. Tästä syntyy erimielisyyttä ja vastenmielisyyttä. Kysymys on kuitenkin vain paremmasta elämästä.

        "vaan rypee entisessä syntisessä elämässään"

        Ja tuossa sinä todistit avauksen täsmällisen oikeaksi. Taas kerran uskova, jonka pakkomielteenä on ateismin ja ateistien täydellinen demonisointi ja jonka mielestä kukaan ateisti ei voi elää mitään ihan tavallista normaalia ihmisarvoista elämää kaikessa rauhassa, ehei. Ateistihan ei tee muuta kuin "rypee synnissä".

        Ja tuon jälkeenkin ihmettelet, jos minä pidän sinua vastenmielisenä idioottina?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe