Toista voi kehittää toista on annettu lusikalla syntymän yhteydessä.
Toinen kertoo, että täällä sataa. Toinen taas kertoo, että mennää sisälle
ettemme palellu ja saa flunssaa.
Olen mielumin järkevä kuin älykäs, toimintakykyinen kuin ajattelija.
Olisi mukavaa tunkea jokun Mensaan kuuluva henkilö tilanteeseen,
missä järkevä ihminen toimii ensin ja ajattelee sitten.
Ja sen jälkeen katsoa miten tämä huippuälykäs toimii ko. tilanteessa.
Mensa on siis kerho, minkä mukaan sokeat eivät ole älykkäitä.
Tai muutkaan vammaset.
Pitäisi päästä konkreettisesti puhumaan jonkun
Mensalaisen kanssa, ennen kuin voin antaa lausunnon
siitä onko hän järkevä omalla asteikollani.
Muutaman älykkään olen tavannut je heidän juttunsa ovat
vähän irti maasta ja ja aika lähellä pilviä. Kuitenkin tällainen ihminen
kokee tarpeelliseksi mennä samanlaiseen toimintakyvyttömien
sakkiin, enkä siitä syytä jokainen etsii oman laumansa.
Mutta kyllä se nyt syö kaltaistani idioottia, kun käyn laittamassa
älykkäälle johtoa seinään, että tietokone toimisi...
Tai iskemässä vasaralla startin kylkeen kun yöllä oli se 1-4 miinus pakkasta,
ja sitten se auto ei enään startannut...
Tässä kun miettii niin tuntuu älykkyys vammalta enemmän kuin siunaukselta,
mutta kait huippuälykkäät ovat sitten huippu onnelisia...
Pitäisi oikein isompaan porukkaan päästä kuuntelemaan,
kuin oikeat ihmiset puhuvat ja verrata sitä sitten tänne ameban
maailmaan uskoisin, etten kadehdi =D
Äly Vs järki
3
177
Vastaukset
- zsexdrcft
Taidat stereotypioida älykkäitä. Kyllä monet älykkäätkin osaavat vaikkapa korjata autoja, kysymys on enemmänkin mielenkiinnosta asiaan. Teknisesti osaavaa kutsuisin ennemminkin taitavaksi kuin järkeväksi, järkevyys liittyy laajemmin elämänhallintaan
- hoh-hoijaa
Voisinpa omalta osaltani kertoa tarinoita siitä, miten olen pelastanut muutaman "toimivat ensin ja ajattelevat sitten" -tyypin pääsemästä Darwinin palkinnon ehdokkaaksi. Meitä on todella moneksi...
- Anonyymi
Vs aloitus
Asiaan naisten shortsit kuntosalilla naiset eivät vielä ole älyä oppineet, kaatavat toinen toisiaan kun pariskuntaa kulkevat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578777Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123459Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262650Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142030Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht802030Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3571747Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411442FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01211Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101095Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu681050