Kuka presidentiksi??

aya.

Pistetään gallup pystyyn. Kaikki nyt kertomaan ketä aiotte äänestää tai kenelle olette jo antaneet äänenne. Halutessaan lyhyt perustelu perään.

Oma vastaus: Sauli Niinistö. Ainut varteenotettava ehdokas. Äänestin Saulia jo 6 vuotta sitten. Hän on erittäin pätevä, ammattitaitoinen, tulevaisuuteen katsova, älykäs ja edustava. Täydellistä presidenttiainesta!

88

251

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäilen.

      Sauli Niinistökö muka edustava? Hänen pituutensa on luokkaa 170 cm.
      Muutenkin häntä tukee Suomen eliitti, eli rikkaat. Keskiluokalle hänellä ei ole tarjottavana muuta kuin velkavankeutta.

      Paavo Väyrynen on parempi ehdokas. Pituus 177 cm, ja hänellä on tohtorin tutkinto, ja enemmän kokemusta politiikasta kuin muilla ehdokkailla.

      • asdfghjwertyuiopåååå

        Onko Väyrynen tosiaankin 177cm sentään. Näyttää aika lyhyeltä mieheltä.
        Minulle ratkaisee paljon talouspolitiikan tuntemus ja linjat siinä. Näin siltikin vakka nämä eivät nykyään niin kuulu presidentille.
        Uskon että kaikki ehdokkaat pystyisivät ulkopolitiikan hoitamaan hyvin, ja kaikki muutkin presidentin tehtävät. Ei ne lopultakan niin paljon edes vaadi.
        Talouspolitiikassa ja näissä eurojutuissa ainakin Lipponen ja Niinistö ovat samoilla linjoilla ja Haavistokin ja Biaudet.
        Kun en halua Niinistöä äänestä, enkä Haavistoa siksi kun hän on vihreän puolueen ehdokas niin äänestin Lipposta. Äänestin häntä myös siksi kun media on pyrkinyt painamaan häntä alas. En kyllä usko hänen toiselle kierrokselle pääsevän.

        Uskon että Niinistö voittaa vaalin, mutta voi mennä toiselle klierroksellekin. Jos ja kun silloin toisella kierroksella on Niinistö ja joku muu kuin Lipponen niin jätän äänestämättä muuten ellei Soini ole toisena jolloin menen äänestämään Niinistöä.


      • realismus

        Ai, pituuden mukaanko presidentti valitaan, kiitos tiedosta, en ole ennen kuulkutkaan :D

        Miksi köyhillä on äänioikeus? Pitäisi kumota se säännös....


      • asdfghjklöåååååååååå
        asdfghjwertyuiopåååå kirjoitti:

        Onko Väyrynen tosiaankin 177cm sentään. Näyttää aika lyhyeltä mieheltä.
        Minulle ratkaisee paljon talouspolitiikan tuntemus ja linjat siinä. Näin siltikin vakka nämä eivät nykyään niin kuulu presidentille.
        Uskon että kaikki ehdokkaat pystyisivät ulkopolitiikan hoitamaan hyvin, ja kaikki muutkin presidentin tehtävät. Ei ne lopultakan niin paljon edes vaadi.
        Talouspolitiikassa ja näissä eurojutuissa ainakin Lipponen ja Niinistö ovat samoilla linjoilla ja Haavistokin ja Biaudet.
        Kun en halua Niinistöä äänestä, enkä Haavistoa siksi kun hän on vihreän puolueen ehdokas niin äänestin Lipposta. Äänestin häntä myös siksi kun media on pyrkinyt painamaan häntä alas. En kyllä usko hänen toiselle kierrokselle pääsevän.

        Uskon että Niinistö voittaa vaalin, mutta voi mennä toiselle klierroksellekin. Jos ja kun silloin toisella kierroksella on Niinistö ja joku muu kuin Lipponen niin jätän äänestämättä muuten ellei Soini ole toisena jolloin menen äänestämään Niinistöä.

        Niin itse asiassa juuri tämä Lipponen lähdeveroineen ja kommentteineen 'kiinteistövero on vielä paljolti käyttämätön lähde' on minulle siltä osin hyvin vastenmielinen. Se vaan että ei mielestäni nyt tähän paikkaan sovi euron ja euroopan hajoamisen puolesta propakantaa tehdä.


      • sillitrooli

        Kaikki ehdokkaat on ihan perseeestä... Väyrynenkin on varsinainen ketku, oikeasti mies on noussut 29-vuotiaana ekaa kertaa ministeriksi. Mitä vitttua tietää koko elämänsä eliitissä ollut mies mitään siitä millaista on vähemmän onnekkaiden miesten elämä nykyisessä, ei-niin-hyvinvointi-Suomessa? En äänestä tuotakaan tyyppiä.

        Kai se on pakko äänestää Soinia.


      • Ulkopolitiikkaa

        Antaisin kirjoituksellesi plussaa, mutta laskuri on suljettu.

        Niinistön ulkopoliittinen kokemus on häviävän pieni. Ei sovi presidentiksi.


    • Ääh Nestäjä

      Äänestäkää kaikki homppelia, ollaan taas kuuluisia ja erikoisia Conan O'brieneita myöten ja homopakolaiset virtaa tänne jokaisesta tautisesta maasta kuin muurahaiset omenanjämälle.

    • t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

      väyrynen,ainut hyödyllinen ehdokas,muut on jenkkien persvaon nuolijoita,,,,....

    • PS77

      Timo Soini, ainoa joka puhuu asiat niin kuin ne ovat. Rehellinen, fiksu, suomalaisuutta arvostava. Sitä mitä Suomi tarvitsee tänä päivänä.

      • werwerwer

        Timo Soini vetoaa vain tyhmiin laumasieluihin, joiden argumentointitaito rajoittuu lausahduksiin:
        - Kyllä kansa tietää
        - Sanoo, niin kuin asiat on
        - Kyllä joku roti on oltava!
        - jne

        Missä on substanssi?


    • realismus

      Niinistö - ainoa jota ei tarvitse heittää vuoteesta ;)

      • asdfghjklöäååååååååå

        Tuolla aiemmin kyseenalaistit sitä miksi köyhillä on äänioikeus.
        Oletko itse rikas. Senkö perusteella josko ehdokas kelpaisi panoseuraksi sinä presidentin valitsisit ?
        Minä kyllä vähän ihmettelen miksi lyhytsäärinen kuuskymppinen äijänjässikkä naisiin vetoaa..


      • sauli rulez!
        asdfghjklöäååååååååå kirjoitti:

        Tuolla aiemmin kyseenalaistit sitä miksi köyhillä on äänioikeus.
        Oletko itse rikas. Senkö perusteella josko ehdokas kelpaisi panoseuraksi sinä presidentin valitsisit ?
        Minä kyllä vähän ihmettelen miksi lyhytsäärinen kuuskymppinen äijänjässikkä naisiin vetoaa..

        Niinistöhän on ikäisekseen vielä melko hyvännäköinen ja hänellä on valtavasti karismaa. Onhan hän myös urheilullinen ja eikös valta ole aina seksikästä... ;)


      • sillitrooli
        sauli rulez! kirjoitti:

        Niinistöhän on ikäisekseen vielä melko hyvännäköinen ja hänellä on valtavasti karismaa. Onhan hän myös urheilullinen ja eikös valta ole aina seksikästä... ;)

        Kai Arhinmäki nyt noista äijistä seksikkäin on naisten mielestä, jos joku sillä perusteella äänestää?


      • sauli rulez! kirjoitti:

        Niinistöhän on ikäisekseen vielä melko hyvännäköinen ja hänellä on valtavasti karismaa. Onhan hän myös urheilullinen ja eikös valta ole aina seksikästä... ;)

        Yök. Karismaa on vähemmän kuin hyttysenpaskassa.


      • sauli rulez!
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Yök. Karismaa on vähemmän kuin hyttysenpaskassa.

        Valitettavasti karismaa on vaikea löytää ainakaan homoseksuaali Haavistosta. Näin naisena.


      • sauli rulez! kirjoitti:

        Valitettavasti karismaa on vaikea löytää ainakaan homoseksuaali Haavistosta. Näin naisena.

        Miten karisma liittyy seksuaalisuuteen? Tiedän useita karismaattisia homoja.
        Näin naisena.

        Minua ei kuitenkaan voisi vähempää kiinnostaa onko Haavisto karismaattinen tai kiinnostaako minua seksuaalisesti. Pohjaan äänestyspäätökseni ihan muuhun kuin haaroväliini.


      • realismus
        asdfghjklöäååååååååå kirjoitti:

        Tuolla aiemmin kyseenalaistit sitä miksi köyhillä on äänioikeus.
        Oletko itse rikas. Senkö perusteella josko ehdokas kelpaisi panoseuraksi sinä presidentin valitsisit ?
        Minä kyllä vähän ihmettelen miksi lyhytsäärinen kuuskymppinen äijänjässikkä naisiin vetoaa..

        miksi köyhillä on äänioikeus?


      • asdfghjklöäertyuiopå
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Miten karisma liittyy seksuaalisuuteen? Tiedän useita karismaattisia homoja.
        Näin naisena.

        Minua ei kuitenkaan voisi vähempää kiinnostaa onko Haavisto karismaattinen tai kiinnostaako minua seksuaalisesti. Pohjaan äänestyspäätökseni ihan muuhun kuin haaroväliini.

        "Realismus" kuitenkin lie nainen, ja hän sanoo vetävänsä äänestyspäätöksensä nimenomaan haarojensa välistä heijastuvien tunteiden perusteella. Tämä minua tuolla aiemmin tässä Niinistö-fanituksessa askarrutti.


      • asdfghjklöäertyuiopå kirjoitti:

        "Realismus" kuitenkin lie nainen, ja hän sanoo vetävänsä äänestyspäätöksensä nimenomaan haarojensa välistä heijastuvien tunteiden perusteella. Tämä minua tuolla aiemmin tässä Niinistö-fanituksessa askarrutti.

        Hän on sitten ei vain idiootti vaan myös perverssi :)
        Niinistö on ihan karmean näköinen. Ainoastaan yhtä astetta paremman näköinen kuin Soini. Kummatkin näyttävät piirrospahiksilta.


      • AT-Man
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Hän on sitten ei vain idiootti vaan myös perverssi :)
        Niinistö on ihan karmean näköinen. Ainoastaan yhtä astetta paremman näköinen kuin Soini. Kummatkin näyttävät piirrospahiksilta.

        On idiotismia äänestää seksuaalisuuden perusteella, mutta ulkonäön perusteella äänestäminen on OK? Ei Halostakaan kaiketi tämän upean ulkonäön takia äänestetty (vaan lähinnä sukupuolen).

        Haavistoa nolompaa ehdokasta ei ole. Ottaa pyllyyn latinolta ja koulutusta peräti yo-tutkinnon verran. Täytyy olla nainen (eli tyhmä), että pystyy Haavistoa äänestämään.

        Itse äänestän Väyrystä. Eniten kokemusta, löytyy tohtorin tutkinto, on sotilasarvoltaan kapteeni ja on Haaviston pahin kilpailija. Lisäksi se vituttaa kaikkia aivottomia bimboja (kuten esim. gloriana_demeter), kun Haavisto tippuu toiselta kierrokselta.


      • AT-Man kirjoitti:

        On idiotismia äänestää seksuaalisuuden perusteella, mutta ulkonäön perusteella äänestäminen on OK? Ei Halostakaan kaiketi tämän upean ulkonäön takia äänestetty (vaan lähinnä sukupuolen).

        Haavistoa nolompaa ehdokasta ei ole. Ottaa pyllyyn latinolta ja koulutusta peräti yo-tutkinnon verran. Täytyy olla nainen (eli tyhmä), että pystyy Haavistoa äänestämään.

        Itse äänestän Väyrystä. Eniten kokemusta, löytyy tohtorin tutkinto, on sotilasarvoltaan kapteeni ja on Haaviston pahin kilpailija. Lisäksi se vituttaa kaikkia aivottomia bimboja (kuten esim. gloriana_demeter), kun Haavisto tippuu toiselta kierrokselta.

        Ei vaan se on yhtä idioottimaista...ihan kuin kirjoitinkin.

        Jos täällä joku on bimbo niin se olet sinä. Ethän osaa edes lukea.


      • realismus
        asdfghjklöäertyuiopå kirjoitti:

        "Realismus" kuitenkin lie nainen, ja hän sanoo vetävänsä äänestyspäätöksensä nimenomaan haarojensa välistä heijastuvien tunteiden perusteella. Tämä minua tuolla aiemmin tässä Niinistö-fanituksessa askarrutti.

        Huumorintaju lienee vieras käsite?


    • ghjghjghj

      On kaikki vaihtoehdot niin huonoja, että pitää äänestää vähiten huonoa.

      Annan ääneni Niinistölle. Entinen valtionvarainministeri ja eduskunnan puhemies joka ei ole ryvettynyt mediassa. Järkevän oloinen tyyppi joka hoitaa varmasti myös ulkomaan suhteita kuntoon. Arvojohtajana varmasti erilainen kuin Haloska joka taas tykkäsi hyssytellä ja paapoa mamuja ja lebsoja.

      heitä en äänestä:

      haavisto-homo
      soini-olisi hirviö presidenttinä, helposti hermostuva
      lipponen-vanhus "jyrähtelijä"
      väyrynen-vanhus,pelle
      arhinmäki-liian nuori
      biudet-rakastaa mamuja suomessa
      yessayiah-uskis

      • sillitrooli

        Olen pitänyt Niinistöä vuosikaudet hyvänä vaihtoehtona presidentiksi, mutta nyt en rehellisesti sanottuna tiedä. Niinistö ei ole kovaan ääneen tuominnut Käteisen ja Urpolaisen temppuja EU:ssa, vaan lähtenyt jopa tukemaan rahanpainantaa. Rahanpainanta eli rikollisten sijoittajien velkojen sulattaminen inflaatiolla on laajamittainen ryöstö kansalta rikollisille sijoittajille ja pankkiireille. Ei se ole mitään markkinataloutta, se on diktatuuria ja sortoa. Häpeällistä, että Niinistö kehtaa tukea sellaista toimintaa.


    • Mustispeppers

      Äänestin sitä ehdoksta, joka apuri jaksoi minunkin postilaatikkooni mainoksen tuoda. Sain ainoastaan YHDEN mainoksen, kyllä siitä hyvästä saattoi äänensä antaa :) Samoilla perusteilla äänestän yleensä eduskuntavaaleissakin. Yleensä nämä, jotka jaksavat panostaa ehdokkaansa vaalityöhön ovat tuolta vasemmalta puolen tai pienpuoluista. Se ei minua haittaa, kun joku edes viitsii, niin äänen saa.

    • Heitin ääneni viime tingassa Haavistolle. Alkoi vituttaa niin paljon se että idiootit eivät äänestä ihmistä ainoastaan koska hän on homo. Ja myös se että luulevat että kaikille muillekin seksuaalisella suuntautumisella on painoarvoa äänestyksessä. Hyvä tyyppihän se on ja omaa paremman läpi pääsyn mahdollisuudet kuin se ehdokas, jota minun piti äänestää.
      Niinistöä tosiaan kannattavat vain etuoikeutetut. Olen elänyt elämästäni liian suuren osan köyhänä, jotta voisin häntä kannattaa. Hihhuleille ei myöskään ääntä anneta.

      • kkkkkkk

        Toisinpäinhän tuo just menee. Haavistoa pidetään jotenkin trendikkäänä, koska hän on homo ja häntä äänestetään vain sen takia.


      • kkkkkkk kirjoitti:

        Toisinpäinhän tuo just menee. Haavistoa pidetään jotenkin trendikkäänä, koska hän on homo ja häntä äänestetään vain sen takia.

        Kyllä useat hihhulit ovat jankuttaneet tuota. Itse he kuitenkin jättävät hänet syrjään VAIN koska hän on homo. Ja lässyttävät, että kukaan heteromies ei homoa voi äänestää. Olette idiootteja.

        Minä äänestin tyyppiä, koska hän on useammin fiksu kuin ei ja hän välittää ympäristöstä ja ihmisistäkin. Toisin kuin (Arhinmäkeä lukuunottamatta) kaikki muut.
        Toki teidän sekopäitten kiusaaminen on suuri bonus myös.


      • kkkkkkk
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Kyllä useat hihhulit ovat jankuttaneet tuota. Itse he kuitenkin jättävät hänet syrjään VAIN koska hän on homo. Ja lässyttävät, että kukaan heteromies ei homoa voi äänestää. Olette idiootteja.

        Minä äänestin tyyppiä, koska hän on useammin fiksu kuin ei ja hän välittää ympäristöstä ja ihmisistäkin. Toisin kuin (Arhinmäkeä lukuunottamatta) kaikki muut.
        Toki teidän sekopäitten kiusaaminen on suuri bonus myös.

        No eipä sinullakaan kovin kypsä ja suvaitsevainen suhtautuminen uskoviin kuulosta olevan. Kuinkahan paljon Essayahia jätetään äänestämättä sen takia, että hän on uskovainen? Haavisto ei kyllä kovin vihreältä vaikuta formula -harrastuksineen.


      • gloriana_demeter
        kkkkkkk kirjoitti:

        No eipä sinullakaan kovin kypsä ja suvaitsevainen suhtautuminen uskoviin kuulosta olevan. Kuinkahan paljon Essayahia jätetään äänestämättä sen takia, että hän on uskovainen? Haavisto ei kyllä kovin vihreältä vaikuta formula -harrastuksineen.

        Hihhuli on eriasia kuin uskovainen. Hihhuli on fanaatikko, mitä uskovainen ei välttämättä ole.


      • gloriana_demeter kirjoitti:

        Kyllä useat hihhulit ovat jankuttaneet tuota. Itse he kuitenkin jättävät hänet syrjään VAIN koska hän on homo. Ja lässyttävät, että kukaan heteromies ei homoa voi äänestää. Olette idiootteja.

        Minä äänestin tyyppiä, koska hän on useammin fiksu kuin ei ja hän välittää ympäristöstä ja ihmisistäkin. Toisin kuin (Arhinmäkeä lukuunottamatta) kaikki muut.
        Toki teidän sekopäitten kiusaaminen on suuri bonus myös.

        Hihhulit? Äänestin Soinia, olenko hihhuli?


      • omanlainen_tallaaja kirjoitti:

        Hihhulit? Äänestin Soinia, olenko hihhuli?

        En tiedä. Oletko?


      • gloriana_demeter kirjoitti:

        En tiedä. Oletko?

        Mikäs se hihhuli oikeastaan on? :D Samanlainen määre kuin ATM. :D


      • omanlainen_tallaaja kirjoitti:

        Mikäs se hihhuli oikeastaan on? :D Samanlainen määre kuin ATM. :D

        Minun sanavarastossani hihhuli tarkoittaa fanaatikkoa. Yleensä tarkoitetaan uskonnollista sellaista tosin.
        Äitini kertoi joskus että sana tulee siitä kun jossain kirkossa hihkuttiin jumalanpalveluksessa...tiedä sitten miten todenperäinen juttu.


      • omanlainen_tallaaja kirjoitti:

        Mikäs se hihhuli oikeastaan on? :D Samanlainen määre kuin ATM. :D

        Ja en tiedä oletko hihhuli mutta Soini kyllä on.


      • gloriana_demeter kirjoitti:

        Ja en tiedä oletko hihhuli mutta Soini kyllä on.

        Soini on aatteen mies. Hmm... Kyllä itsekin monissakin arvoissa pidän luontoni ja aatteeni. En niitä vaihda, johtuen siitä puhuuko faktat mitä asian puolesta tai vastaan. Mun täytyy sanoa että osa Soinin mietteistä on todellakin enemmän uskontohommaa, mutta kyllähän EUssa on viimeiset vuodet todellakin löyhkänny ja pahasti. Ootko perehtynyt siihen politiikkaan joka EUssa on vallinnut? Valtioiden talouksiin ja muuhun? Jos sitä pidät Soinissa fanaattisena puolena, niin sitten kyllä kenties itsekin olen.

        Joskin... Olen hitusen missä tahansa joko fanaattinen tai totaalinen off-tyyppi. Tarkoitan sitä, että joko ryhdyn asiaan ja sitten siihen perehdytään kunnolla tai en ala ollenkaan. Olen siis hetkittäin fanaatikko, eli osa-aikahihhuli. :D Esimerkiksi Eurooppatalouksista opettelin puolessa vuodessa lähes kaiken mitä irti vaan kykenin saamaan, jotta pystyin käymään asian tuntevia keskusteluita asian tiimoilta.

        Hmm... Jos nuo tulokset kuitenkin muuttuisi, niin olisin valmis muuntamaan omaa mielipidettä sen mukaan. Uskonto taas lähtee siitä olettamuksesta, että joku asia on totta, vaikkei sitä järjellä selitettäisikään, joten loppupäätelmäni on, että en ole hihhuli sittenkään, vaikka fanaattisesti hetkittäin saatan jonkin asian takana ollakkin.

        Jos tuoltakantilta vertailen mun ja Soinin eriäväisyyttä EU politiikassa, niin en ole aivan varma onko Soinikaan hihhuli. Oletko ihan varma että olet oikeassa tuossa sun päätelmässäsi? Kuitenkin kaikki luvut Eurooppapolitiikassa tukee Soinin kantoja. Sen sijaan nää aborttikysymykset ja muut... Niissä Soini on hihhuli joo tuolla määritelmällä. Eli jos pelkästään Soinin uskonnolliseen puoleen tuon perustit niin sitten nielen kaiken ja olen hiljaa. :D Soinilla ja mulla on tuolla osiolla eroa kuin yöllä ja päivällä. Tai yöllä ja aamupäivällä. :D


    • Mustispeppers

      Haavisto on kyllä hyvä siihen duuniin, on jo valmiiksi hyviä suhteita ulkomaihin. Ainoa ongelma tietysti tulisi maissa, jotka ovat todella homovastaisia, kuka sitten sinne lähetettäisiin.

    • ihan sama

      yks vi..tun hailee kuka on pressa kun ei sillä ole valtaa suomes päättää asioista. eikä pressa saa muutenkaan mitään aikaiseksi

    • Äänestin jo ennakkoon sellaista ehdokasta joka tuskin tulee pääsemään toiselle kierrokselle... joten toista kierrosta en äänestä, jos ei ole hän mukana.

    • VäyrynenPop

      Äänestin Väyrystäsen, koska hän on ehdokkaista kaikkein kokenein ja pätevin presidentiksi. Ei ajattele liian Helsinki-keskeisesti vaan puolustaa myös maaseudulla asuvia. Kannattaa sitä, että koko Suomi pidetään asuttuna, eikä elämä keskity pääkaupunkiseudulle. On sympaattinen, tarpeeksi itsevarma ja sitkeä tyyppi, joka saa jotain aikaiseksikin.

    • vanhempi ATM

      Oma ykkösehdokkaani olisi ollut Arhinmäki. Äänestin kuitenkin viime tingassa Haavistoa, koska tällä on realistiset mahdollisuudet toiselle kierrokselle.

      Arvot ratkaisivat valinnan. Haavistokin on ihan hyvä valinta. Itse ainakin äänestin suvaitsevamman ja moniarvoisemman yhteiskunnan puolesta.

      • Taidat olla

        suoleenottaja etkä oikea ATM. ATM:n ei todellakaan kannata äänestää jotain homoa. Soini on oikea valinta - perinteisten arvojen puolesta. Juuri liiallinen suvaitsevaisuus ja moniarvoisuus ovat johtaneet siihen, että niin moni kunnollinen mies on ilman naista.


      • vanhempi ATM
        Taidat olla kirjoitti:

        suoleenottaja etkä oikea ATM. ATM:n ei todellakaan kannata äänestää jotain homoa. Soini on oikea valinta - perinteisten arvojen puolesta. Juuri liiallinen suvaitsevaisuus ja moniarvoisuus ovat johtaneet siihen, että niin moni kunnollinen mies on ilman naista.

        Ihan hetero ollaan, mutta mitään minulla ei ole homoja vastaan. En ymmärrä miksi ihmeessä pitäisi.

        Puhu vaan omasta puolestasi älä meidän kaikkien naisettomien miesten puolesta. En usko ollenkaan että olen ainoa suvaitsevainen ja arvoiltani punavihreisiin kallellaan oleva yksinäinen mies.


      • Taidat olla kirjoitti:

        suoleenottaja etkä oikea ATM. ATM:n ei todellakaan kannata äänestää jotain homoa. Soini on oikea valinta - perinteisten arvojen puolesta. Juuri liiallinen suvaitsevaisuus ja moniarvoisuus ovat johtaneet siihen, että niin moni kunnollinen mies on ilman naista.

        Haista paska. Ainoastaan kaltaisillesi pelleille on jonkun seksuaalisuudella merkitystä.
        Minä voisin jopa äänestää uskovaista jos olisi hyvä tyyppi. Soini on kuitenkin hihhuli, mulkku ja idiootti, joka ei varmaan edes osaa kirjoittaa sanaa empatia.


      • Tarkoitat tavallisia suomalaisia MIEHIÄ kohtaan....ja heistäkin vain valkoisia, heteroita.


      • asdfghjkltpyråüiyååå
        Taidat olla kirjoitti:

        suoleenottaja etkä oikea ATM. ATM:n ei todellakaan kannata äänestää jotain homoa. Soini on oikea valinta - perinteisten arvojen puolesta. Juuri liiallinen suvaitsevaisuus ja moniarvoisuus ovat johtaneet siihen, että niin moni kunnollinen mies on ilman naista.

        Joo, mutta Soini tekee propakantaa sen puolesta jotta euro-valuutta-alue romahtaisi. Minä katson että nyt tässä vaiheessa ei misssään nimessä saisi sellaista tehdä. Tästä kriisistä pitää nyt vaan selvitä, ja Saksasta kaikki viime kädessä riippuu, ja Saksan kanssa on syytä olla näissä talousjutuissa samaa mieltä.


      • asdfghjkltpyråüiyååå kirjoitti:

        Joo, mutta Soini tekee propakantaa sen puolesta jotta euro-valuutta-alue romahtaisi. Minä katson että nyt tässä vaiheessa ei misssään nimessä saisi sellaista tehdä. Tästä kriisistä pitää nyt vaan selvitä, ja Saksasta kaikki viime kädessä riippuu, ja Saksan kanssa on syytä olla näissä talousjutuissa samaa mieltä.

        EI kyse ole tuosta. Et selkeästi ole perillä mitä kaikkea Euroalueella oikein tapahtuu? Itselle alkoi oikeasti avautumaan asiat vasta kun aloin tutkimaan mitä EMU itseasiassa on ja miten kaikkien talous EMUssa oikein lepää ja mitkä motiivit kelläkin on. Italiallakin valtionvelka ollut 20 vuotta yli 100% BKTsta eikä kiinnostusta ole pätkääkään hoitaa asiaa. Kreikan valtionvelka sen 300% ja Portugalilla 93% BKTsta ja nousee ensi vuonna 96% arvioiden mukaan.

        Portugalin, Kreikan ja Italian ongelmia kaikkia yhdistää kaksi asiaa: kaikkien velkaantumista kannattaa Ranska ja Saksa koska ne on niiden markkina-aluetta ja toisaaltaan se, että jokaisessa jätetään veroja keräämättä joko alhaisilla verotasoilla tai sitten harmaalla taloudella. Harmaa talous... Se on koko Euroopan mätä ja sitä suositaan. Myös Suomen Kokoomus hallitusneuvotteluissa oli harmaan talouden estämistä vastaan.

        No tuo on siis tuo talouskuvio, mutta sitten tuleekin koko kriisin syy-yhteys. Saksalaiset ja Ranskalaiset pankit kummatkin ovat luotottaneet kriisimaita sadoilla miljardeilla Euroilla. Lisäksi Saksalla ja Ranskalla kummallakin on kriisitakauksia tai -luottoja näille kriisimaille. Ja miksikö? No koska koko EMU on tällä hetkellä Saksan ja Ranskan markkinaliitto.

        Se mitä Soini yrittää, on saada EMUsta se mikä sen alkuperäinen tarkoituskin oli, eli olla rahaliitto, joka ei luotota ketään. ERVV ei oikeasti toimi. IMF sen sijaan toimii. Syyt miksi ERVV tai EVM ei toimi on yhtä ilmeisiä kuin miksi yksityiselle henkilölle joka on korviaan myöten veloissa ei anneta vastikkeetonta rahaa. Lisäsitoumuksilla ei ole mitään arvoa, koska todellista peloitetta esimerkiksi Italiaa kohtaa ei ole. Kreikka ja Portugali kumpainenkin pitäisi hoitaa ulos EMUsta ja sen jälkeen tiukka velkaohjelma Italialle, Belgialle ja muille joilla ongelmia alkaa olemaan yllin kyllin.

        Europarlamentissa on mm hoputeltu tiettyjen ratkaisujen hoitamista, jottei kansalla olisi mahdollisuutta päättää mitä he haluavat. Tämä on totta. Siitä uutisoitiin aika pliisusti mutta kuitenkin myös Suomessa. Eli liittovaltiopelko on varsin aiheellinen. EMU ja EU alkaa olemaan se joka "tietää" kansaa paremmin mitä kansa haluaa. Ranskan ja Saksan määrätessä miten heidän markkina-alueensa tulisi levätä.

        Usko sä vaan lööppejä, mutta tutustu kuitenkin EU politiikkaan ja faktoihin siellä.


      • dfghjklörtyuiopååååå
        omanlainen_tallaaja kirjoitti:

        EI kyse ole tuosta. Et selkeästi ole perillä mitä kaikkea Euroalueella oikein tapahtuu? Itselle alkoi oikeasti avautumaan asiat vasta kun aloin tutkimaan mitä EMU itseasiassa on ja miten kaikkien talous EMUssa oikein lepää ja mitkä motiivit kelläkin on. Italiallakin valtionvelka ollut 20 vuotta yli 100% BKTsta eikä kiinnostusta ole pätkääkään hoitaa asiaa. Kreikan valtionvelka sen 300% ja Portugalilla 93% BKTsta ja nousee ensi vuonna 96% arvioiden mukaan.

        Portugalin, Kreikan ja Italian ongelmia kaikkia yhdistää kaksi asiaa: kaikkien velkaantumista kannattaa Ranska ja Saksa koska ne on niiden markkina-aluetta ja toisaaltaan se, että jokaisessa jätetään veroja keräämättä joko alhaisilla verotasoilla tai sitten harmaalla taloudella. Harmaa talous... Se on koko Euroopan mätä ja sitä suositaan. Myös Suomen Kokoomus hallitusneuvotteluissa oli harmaan talouden estämistä vastaan.

        No tuo on siis tuo talouskuvio, mutta sitten tuleekin koko kriisin syy-yhteys. Saksalaiset ja Ranskalaiset pankit kummatkin ovat luotottaneet kriisimaita sadoilla miljardeilla Euroilla. Lisäksi Saksalla ja Ranskalla kummallakin on kriisitakauksia tai -luottoja näille kriisimaille. Ja miksikö? No koska koko EMU on tällä hetkellä Saksan ja Ranskan markkinaliitto.

        Se mitä Soini yrittää, on saada EMUsta se mikä sen alkuperäinen tarkoituskin oli, eli olla rahaliitto, joka ei luotota ketään. ERVV ei oikeasti toimi. IMF sen sijaan toimii. Syyt miksi ERVV tai EVM ei toimi on yhtä ilmeisiä kuin miksi yksityiselle henkilölle joka on korviaan myöten veloissa ei anneta vastikkeetonta rahaa. Lisäsitoumuksilla ei ole mitään arvoa, koska todellista peloitetta esimerkiksi Italiaa kohtaa ei ole. Kreikka ja Portugali kumpainenkin pitäisi hoitaa ulos EMUsta ja sen jälkeen tiukka velkaohjelma Italialle, Belgialle ja muille joilla ongelmia alkaa olemaan yllin kyllin.

        Europarlamentissa on mm hoputeltu tiettyjen ratkaisujen hoitamista, jottei kansalla olisi mahdollisuutta päättää mitä he haluavat. Tämä on totta. Siitä uutisoitiin aika pliisusti mutta kuitenkin myös Suomessa. Eli liittovaltiopelko on varsin aiheellinen. EMU ja EU alkaa olemaan se joka "tietää" kansaa paremmin mitä kansa haluaa. Ranskan ja Saksan määrätessä miten heidän markkina-alueensa tulisi levätä.

        Usko sä vaan lööppejä, mutta tutustu kuitenkin EU politiikkaan ja faktoihin siellä.

        Joo. Noissa argumenteissasi on kyllä monissa perää. Ja en minäkään kannata ainakaan sitä että kaikille valtioille annettaisiin velkarahaa samalla korkoprosentilla niinkun mitä tämä Barassokin on ehdottanut.
        Olen vaan sitä mieltä että nyt tästä kriisistä on euron kanssa selvittävä, koska seuraamukset euron romahtamisesta olisivat liian kovat.
        Ei tästä kyllä muuten selvitä kuin tavalla tai toisella uutta velkarahaa kehiin talikoimalla, mutta uskon Saksan pitävän huolen siitä, että ei inflaatio pääse ainakaan ryöstäytymään. Sekin on huomattava että esim. Italia on ihan toista kuin joku Kreikka. Se on huomattava teollisuusmaa ja siellä sentään on potentiaalia hoitaa asiat kuntoon(BKT sijalla 10 maailmassa http://fi.wikipedia.org/wiki/Italia).


      • dfghjklörtyuiopååååå kirjoitti:

        Joo. Noissa argumenteissasi on kyllä monissa perää. Ja en minäkään kannata ainakaan sitä että kaikille valtioille annettaisiin velkarahaa samalla korkoprosentilla niinkun mitä tämä Barassokin on ehdottanut.
        Olen vaan sitä mieltä että nyt tästä kriisistä on euron kanssa selvittävä, koska seuraamukset euron romahtamisesta olisivat liian kovat.
        Ei tästä kyllä muuten selvitä kuin tavalla tai toisella uutta velkarahaa kehiin talikoimalla, mutta uskon Saksan pitävän huolen siitä, että ei inflaatio pääse ainakaan ryöstäytymään. Sekin on huomattava että esim. Italia on ihan toista kuin joku Kreikka. Se on huomattava teollisuusmaa ja siellä sentään on potentiaalia hoitaa asiat kuntoon(BKT sijalla 10 maailmassa http://fi.wikipedia.org/wiki/Italia).

        Niimpä! Sitä suuremmalla syyllä. Italialla ei pitäisi olla sitä kroonista velkaa, mutta kun näin vain on. Ja mietitäämpä tosiasioita. Ainakin muutama vuosi sitten Italian mafian arveltiin työllistävän jopa 25% työväestöstä. Ja siis suurissakin yrityksissä ja korruptio ylsi varmuudella myös rahalaitoksiin ja virkamiehiin sekä poliitikkoihin. Suuri puhdistus politiikan kentällä nosti Berlusconin johtoasemiin, mutta silti koko Italian menneisyys on tuota ketkuilua täynnä. Berlusconin aikana suureen ääneen kailotettiin erästä syyllistä Italian ongelmiin: Se mikä sopii minulle (rikkaille), sopii myös Italialle.

        Se tarkoitti mm alhaisia veroja rikkaille ja yrityksille ja matalia palkkoja kansalaisille. Italian budjetit ja BKT oli vain hiukan plussalla kaiken sen aikaa, minkä aikana esimerkiksi Suomessa oli 3% kasvun aikaa. Elivät siis kädestä suuhun, vaikka mahdollisuus olisikin ollut korottaa veroja joka puolella ja hoitaa ongelmansa. Italian historia ei tue mitään muuta kuin jatkuvaa ongelmaa. Sen sijaan jos verrataan Italiaan vaikkapa Espanjaa, niin siellä mielellään hoidettaisiin asiat hyvin, mutta ei vain ole mahdollista. Italiaa ei siis kiinnosta.

        Itse olen sitä mieltä, että kapitalismi on kuin tuli. Se on hiton hyvä silloin kun se on hallinnassa ja tiukassa kurissa. Nyt Italia on käytännössä myyty markkinavoimille. Kaikki raha pitää kerätä ahneudella Italian valtiolta ja kansalta ja tulonsiirtoina rikkaimmille, jolloin myös talouskasvu jäi sinne lähelle nollaa, vaikka rikkaimmat rikastui ennästysmäärin.

        Kreikallakin ongelmana on pitkälle tahtotilan puutos. Kyllä verot saataisiin kerättyä, mikäli olisi tahtoa poistaa verojen kierto. Sama Portugalissa. Tai Suomessa pimeä työvoima...

        BKT ei sinällään kerro asioita, vaan maan tahtotila tehdä asioita, sekä se, että miten sitä BKTtä kasvatetaan.


      • asdfghjklsdfghjklöää
        omanlainen_tallaaja kirjoitti:

        Niimpä! Sitä suuremmalla syyllä. Italialla ei pitäisi olla sitä kroonista velkaa, mutta kun näin vain on. Ja mietitäämpä tosiasioita. Ainakin muutama vuosi sitten Italian mafian arveltiin työllistävän jopa 25% työväestöstä. Ja siis suurissakin yrityksissä ja korruptio ylsi varmuudella myös rahalaitoksiin ja virkamiehiin sekä poliitikkoihin. Suuri puhdistus politiikan kentällä nosti Berlusconin johtoasemiin, mutta silti koko Italian menneisyys on tuota ketkuilua täynnä. Berlusconin aikana suureen ääneen kailotettiin erästä syyllistä Italian ongelmiin: Se mikä sopii minulle (rikkaille), sopii myös Italialle.

        Se tarkoitti mm alhaisia veroja rikkaille ja yrityksille ja matalia palkkoja kansalaisille. Italian budjetit ja BKT oli vain hiukan plussalla kaiken sen aikaa, minkä aikana esimerkiksi Suomessa oli 3% kasvun aikaa. Elivät siis kädestä suuhun, vaikka mahdollisuus olisikin ollut korottaa veroja joka puolella ja hoitaa ongelmansa. Italian historia ei tue mitään muuta kuin jatkuvaa ongelmaa. Sen sijaan jos verrataan Italiaan vaikkapa Espanjaa, niin siellä mielellään hoidettaisiin asiat hyvin, mutta ei vain ole mahdollista. Italiaa ei siis kiinnosta.

        Itse olen sitä mieltä, että kapitalismi on kuin tuli. Se on hiton hyvä silloin kun se on hallinnassa ja tiukassa kurissa. Nyt Italia on käytännössä myyty markkinavoimille. Kaikki raha pitää kerätä ahneudella Italian valtiolta ja kansalta ja tulonsiirtoina rikkaimmille, jolloin myös talouskasvu jäi sinne lähelle nollaa, vaikka rikkaimmat rikastui ennästysmäärin.

        Kreikallakin ongelmana on pitkälle tahtotilan puutos. Kyllä verot saataisiin kerättyä, mikäli olisi tahtoa poistaa verojen kierto. Sama Portugalissa. Tai Suomessa pimeä työvoima...

        BKT ei sinällään kerro asioita, vaan maan tahtotila tehdä asioita, sekä se, että miten sitä BKTtä kasvatetaan.

        Niinn ei tosiaankaan pelkkä BKT kerro maan talouden vahvuudesta, mutta se kertoo vahvuudesta Italian kohdalla että se on myös merkittävä teollisuusmaa ihan toisin kuin vaikkapa Kreikka.
        Ainakin minä olen aina ollut perillä siitä, että juuroi Italiassa on polkitikot tottuneet budjettejaan kattamaan setelipainoilla, ja että siellä on pimeän talouden osuus suuri . Se on myös selvä että ei tällaisista tavoista yhtäkkiä voida eroon päästä eurovaluuttaan siirtymisen yhteydessä. Eli eipä tämä Italian tapaus minua yllätä mitenkään, päinvastoin. Se kuitenkin on että Italialla, toisin kuin jollain Kreikalal, on ainakin potentiaalia hoitaa ongelmansa, samoin Espanjakin on vahvempi tässä samssa mielessä kuin mitä Kreikka.

        No osaa ne sentään Kreikassa bailata ja pitää hauskaa niinkuin tästä videostakin esiin käy, samoin kuin se että siellä on hienot maisemat.

        http://www.youtube.com/watch?v=aRzn8NBOspg


      • asdfghjklsdfghjklöää kirjoitti:

        Niinn ei tosiaankaan pelkkä BKT kerro maan talouden vahvuudesta, mutta se kertoo vahvuudesta Italian kohdalla että se on myös merkittävä teollisuusmaa ihan toisin kuin vaikkapa Kreikka.
        Ainakin minä olen aina ollut perillä siitä, että juuroi Italiassa on polkitikot tottuneet budjettejaan kattamaan setelipainoilla, ja että siellä on pimeän talouden osuus suuri . Se on myös selvä että ei tällaisista tavoista yhtäkkiä voida eroon päästä eurovaluuttaan siirtymisen yhteydessä. Eli eipä tämä Italian tapaus minua yllätä mitenkään, päinvastoin. Se kuitenkin on että Italialla, toisin kuin jollain Kreikalal, on ainakin potentiaalia hoitaa ongelmansa, samoin Espanjakin on vahvempi tässä samssa mielessä kuin mitä Kreikka.

        No osaa ne sentään Kreikassa bailata ja pitää hauskaa niinkuin tästä videostakin esiin käy, samoin kuin se että siellä on hienot maisemat.

        http://www.youtube.com/watch?v=aRzn8NBOspg

        Mutta jos tahto puuttuu niin potentiaali on lähes nollan arvoinen. Käyttämätön potentiaali ei ole paljon mitään. Ja se että pystyisikö Italia muuttamaan kurssin vaikkapa heti, niin kyllä pystyisi jos sen olisi pakko. Mutta kun mitään sitoumuksia ei ole. Sopimukset kyllä on jotka sen velvoittaa, mutta sanktioita ei lainkaan, eikä liioin velkaohjelmaa miten ja millä aikataululla asiat hoitaa.

        Itsekin uskon Italian hoitavan asiansa kyllä, jos vaan saada pelote, että mitä siitä seuraa, jos ei hoida asioita. Kreikka, jolla ei ole mitään saumaa saavuttaa sitä 30% budjettialijäämää kuin todella massiivisella uudelleen järjestelyllä, miksei sitä voitaisi potkia Eurosta ulos ja painostaa tällä tavoin Italialle uusi suunta.

        Portugalikin periaatteessa olisi mahdollista nousta, mutta kun korkoprosentti on taas aivan järkyttävissä lukemissa, niin miten se tuosta... Vielä taantumaa Euroopassa luvassa. Miksei siis noudatettaisi niitä säädöksiä joita EMUssa on ja potkita nuo pois ja vakauteta usko Euroon. Se kenties tietäisi tappioita pankeille Ranskassa ja Saksassa, mutta sittenkin vahvempi Euro ja Eurooppa voisi saada aikaan vetoa myös Kreikalle ja Portugalille. Pitää muistaa että kumpikin edelleen olisi EUn jäseniä ja kauppasopimukset ei sittenkään niin rajusti putoa pelkästä EMUsta jättäytymisestä.

        Espanjan ongelmat ei edes ole kovin pahoja muuten kuin työttömyyden saralla. Niin ja jokunen pankkihan siellä tais kaatuakin. Siellä pelastaisi paljon, jos ne laittaisi tuossa vaikeassa tilanteessa sosiaaliturvansa kuntoon. Silloin kenties kotimarkkinoiden alkaessa vetää työttömyys alkaisi pudota. Kestämätön tuollainen 23% työttömyys ja jatkuvat mellakat ja anarkia. Espanja on siinä mielessä parempi kuin Italia, että Espanjalla ei ole mitään kroonista velkaantumisvikaa, vaan enemmänkin pankkikriisin jälkitilaa. Suomen 90-luvun lamaa muistuttava tilanne.


      • Nämä ovat just hyvin tärkeitä arvoja, joissa ehdokkaat puhuvat suvaitsevaisemman, moniarvoisemman ja oikeudenmukaisuuden puolesta. Äänestin Lipposta just sen takia, koska hän kertoi vaaliteemoissaan myös näistä asioista ja lisäksi Lipponen on myös kansainvälisyyden ja EU:n kannalla.

        Kaikkein eniten vastustan just näitä perussuomalaisten kaltaisia rasistisia ehdokkaita ja puolueita, jotka haluavat olla rajoittamassa maahanmuuttoa ja kannattavat jotain "suomi suomalaisille" -ideologiaa.


      • no voi itku
        DarkFear kirjoitti:

        Nämä ovat just hyvin tärkeitä arvoja, joissa ehdokkaat puhuvat suvaitsevaisemman, moniarvoisemman ja oikeudenmukaisuuden puolesta. Äänestin Lipposta just sen takia, koska hän kertoi vaaliteemoissaan myös näistä asioista ja lisäksi Lipponen on myös kansainvälisyyden ja EU:n kannalla.

        Kaikkein eniten vastustan just näitä perussuomalaisten kaltaisia rasistisia ehdokkaita ja puolueita, jotka haluavat olla rajoittamassa maahanmuuttoa ja kannattavat jotain "suomi suomalaisille" -ideologiaa.

        "haluavat olla rajoittamassa maahanmuuttoa"

        Sinäkö haluat siis rajoittamatonta maahanmuuttoa? Voisitko selittää mulle, miten Suomi hyötyy esim. 80-90%:sti lukutaidottomista somaliturviksista?

        "kannattavat jotain "suomi suomalaisille" -ideologiaa"

        Hui kauheaa, miten ne kehtaa!? :D

        Kenelle se sitten kuuluu? Mitä järkeä on ylläpitää Suomen valtiota, jos se ei valvo suomalaisten etua? Ei ihme, ettei sulla ole kavereita, kun inhoat noin syvästi omaa kansaasi.


      • 78996564123654789978
        omanlainen_tallaaja kirjoitti:

        Mutta jos tahto puuttuu niin potentiaali on lähes nollan arvoinen. Käyttämätön potentiaali ei ole paljon mitään. Ja se että pystyisikö Italia muuttamaan kurssin vaikkapa heti, niin kyllä pystyisi jos sen olisi pakko. Mutta kun mitään sitoumuksia ei ole. Sopimukset kyllä on jotka sen velvoittaa, mutta sanktioita ei lainkaan, eikä liioin velkaohjelmaa miten ja millä aikataululla asiat hoitaa.

        Itsekin uskon Italian hoitavan asiansa kyllä, jos vaan saada pelote, että mitä siitä seuraa, jos ei hoida asioita. Kreikka, jolla ei ole mitään saumaa saavuttaa sitä 30% budjettialijäämää kuin todella massiivisella uudelleen järjestelyllä, miksei sitä voitaisi potkia Eurosta ulos ja painostaa tällä tavoin Italialle uusi suunta.

        Portugalikin periaatteessa olisi mahdollista nousta, mutta kun korkoprosentti on taas aivan järkyttävissä lukemissa, niin miten se tuosta... Vielä taantumaa Euroopassa luvassa. Miksei siis noudatettaisi niitä säädöksiä joita EMUssa on ja potkita nuo pois ja vakauteta usko Euroon. Se kenties tietäisi tappioita pankeille Ranskassa ja Saksassa, mutta sittenkin vahvempi Euro ja Eurooppa voisi saada aikaan vetoa myös Kreikalle ja Portugalille. Pitää muistaa että kumpikin edelleen olisi EUn jäseniä ja kauppasopimukset ei sittenkään niin rajusti putoa pelkästä EMUsta jättäytymisestä.

        Espanjan ongelmat ei edes ole kovin pahoja muuten kuin työttömyyden saralla. Niin ja jokunen pankkihan siellä tais kaatuakin. Siellä pelastaisi paljon, jos ne laittaisi tuossa vaikeassa tilanteessa sosiaaliturvansa kuntoon. Silloin kenties kotimarkkinoiden alkaessa vetää työttömyys alkaisi pudota. Kestämätön tuollainen 23% työttömyys ja jatkuvat mellakat ja anarkia. Espanja on siinä mielessä parempi kuin Italia, että Espanjalla ei ole mitään kroonista velkaantumisvikaa, vaan enemmänkin pankkikriisin jälkitilaa. Suomen 90-luvun lamaa muistuttava tilanne.

        Ihan hyviä huomioita sinulla tuossa. En nyt kuitenkaan viitsi lähteä enemmän tällaiselle palstalle taloudesta kommentoimaan, vaikka se onkin alue josta olen kiinnostunut ihan yleensäkin ja myös omia bisnessjuttujanikin ajatellen.
        Noin nyrkkisääntönä pidän kuitenkin sitä että Saksan kanssa kannattaa aina olla. Saksa on edelleen tosivahva ja edelleen talouden suurvalta globaalissa sarjassakin. Euro kestää tai kaatuu ihan sen mukaan miten Saksa jaksaa tai haluaa sen kohtalon menevän.


      • no voi itku kirjoitti:

        "haluavat olla rajoittamassa maahanmuuttoa"

        Sinäkö haluat siis rajoittamatonta maahanmuuttoa? Voisitko selittää mulle, miten Suomi hyötyy esim. 80-90%:sti lukutaidottomista somaliturviksista?

        "kannattavat jotain "suomi suomalaisille" -ideologiaa"

        Hui kauheaa, miten ne kehtaa!? :D

        Kenelle se sitten kuuluu? Mitä järkeä on ylläpitää Suomen valtiota, jos se ei valvo suomalaisten etua? Ei ihme, ettei sulla ole kavereita, kun inhoat noin syvästi omaa kansaasi.

        Enhän mä ole sanonut missään sellaista, että Suomeen tulevien maahanmuuttajien pitäisi olla jotain lukutaidottomia somaleita. Persut vaan nyt ovat antaneet sellaisia lausuntoja, että Suomen pitäisi rajoittaa kaikenlaista maahanmuuttoa ja vetäytyä muutenkin kokonaan pois EU:sta ja kaikenlaisesta kansainvälisyydestä.

        Mä kun kannatan vapaata maahanmuuttopolitiikkaa, Euroopan Unionia, eurorahan säilyttämistä ja muutenkin kaikkea kansainvälisyyttä ja avointa yhteiskuntaa, jollaista taas perussuomalaiset just vastustavat.

        En mä ole mitään sanonut myöskään sellaista, että inhoaisin Suomen kansaa. Mutta kun te persujen kannattajat vaan väitätte heti sellaista, jos joku vähänkin vastustaa tätä teidän ihailemaa "suomi suomalaisille" -iskulausetta.

        Suvaitsevaisena ja tasavertaisuuden kannattajana mulla ei myöskään ole mitään sitä vastaan, jos ne persujen vihaamat ulkomaalaiset miehet seurustelevat suomalaisnaisten kanssa. Tosiasia kun on just se, miten ne rasistiset persujen kannattajat eivät koskaan osaa hyväksyä mitään suomalaisten ja ulkomaalaisten välisiä seurustelusuhteita.


    • Tyttönen_82

      Nämä on kyllä oudot vaalit. Kukaan ehdokkaista ei tunnu "omalta". Mietin vieläkin ketä äänestäisin, mutta kohta se on päätettävä. Kukaan ehdokkaista ei ärsytä millään tavalla, kaikki ehdokkaat omat omalla tavallaan hyviä, mutta kaikissa on kuitenkin jotain sellaista etten osaa nähdä oikein ketään presidenttinä. Niinistö sopisi ehkä parhaiten hommaan, mutta en haluaisi äänestää kokoomuslaista. Katsotaan...Toisella kierroksella on varmaan helpompi valita.

      • Väyrynen on pätevin, jos ansioita katsoo. Vieläpä viime vuosien ulkomaankauppaministerinä. Ja hiton hyvin perillä siitä mikä sotku Euroopassa tällä hetkellä on. Sitä paitsi paras ehdotus JOS Euro ei olekkaan hyvä vaihtoehto tulevaisuudessa Suomelle.

        Niinistöä kannattaa äänestää jos kuuluu siihen rikkaimpaan kahteen prosenttiin.

        Seuraava presidentti tekee mahdollisesti merkittäviä päätöksiä pitkälle meneviä sopimuksia liittovaltion suuntaan. Jos siellä on oikea mies, niin Suomi pysyy Suomena, vaikka sitoutuneena EUhun ja sen tekemisiin jollain tasolla.


    • Niinistö

      Niinistö sai meidän perheestä 4 ääntä, edellisissä vaaleissa oli vain 2 äänioikeutettua, joten toivotaan parasta. Biaudet olisi kyllä edustavampi, mutta mielipiteet syvältä ja poikittain, joten ei saanut ääntä.

      Eduskuntavaaleissa jo säikähdin, että tulee lopullisesti muutto Espanjan lämpöön, mutta onneksi persuilla meni pupu pöksyihin, eivätkä uskaltaneet ottaa hallitusvastuuta.. jotenkin ymmärrän noiden demarisossujen äänestäjät, mutta persujen äänestäjienhän täytyy olla jo täysin aivottomia.. vaikka väyrynen jo mieluummin, vaikka pirun huono ehdokas hänkin.

      • Sitä voi kukin arvioida, että kummalla vaikkapa meistä kahdesta on aivot.


    • Niinistöä kannattaa äänestää jos on rikkaimman kahden prosentin joukossa Suomessa. Porvaripolitiikka on poistanut mm osinkoverotuksen 90,000 euroon saakka, perintöveron, KELA-maksun työnantajilta, aloittanut terveyshuoltomuutoksen joka eriarvoisti terveydenkin. Kuntaliitokset, verohelpotukset rikkaimmille, lisäksi tämän hetkinen suuntaus sekä kaupanalalla, että rakennusalalla on 10% korkeammat konkurssiluvut kuin vuosi sitten. Syynä kasvaneet elinkustannukset ja sen vaikutus ostovoimapohjan kaventumiseen. Menneellä vuodella oli kuitenkin 3% nousukausi BKTssa.

      Suurin työllistäjä yksityisellä sektorilla on pk-yritykset ja niiden taloutta tukee mahdollisimman laaja ostovoimapohja ja aluepolitiikka, joka tukee yrittämistä kaikkialla. Ihmisten niputtaminen kerää suurista ostoskeskuksista voitot talteen ja suuri osa pienyrittäjistä joutuu ahtaalle. Tästä kertookin ne 10% korkeammat konkurssiluvut joka kuukausi menneellä vuodella.

      Eli siis... Kaksi presidenttiehdokasta on julistautunut tukemaan mahdollisimman laajaa aluepolitiikkaa, joka tarkoittaisi yrittäjyyden olevan kannattavaa kaikkialla. Siis työllisyys kasvaisi. Nämä kaksi ovat Väyrynen ja Soini. Väyrynen on kaikilla mittareilla mitattuna pätevin presidentiksi, mutta kun olen sitä mieltä, että Väyrynen on politikko ja Soini aatteenmies, niin äänestin aatteenmiestä. Toisella kierroksella arvioin asian uudelleen sitten.

      • Heh, jos tuo on äänestämisen syy, niin siinähän sitten. :) Väyrynen on paras vaihtoehto kyllä kaikilla mittareilla mitattuna, mutta jotenkin tuo syy hitusen ontuu.


    • Tyttönen_82

      Olen samaa mieltä, että Väyrysellä on pätevyyttä. Silloin kun hän oikeasti pysyy asialinjalla, hän esiintyy edukseen. Minua kuitenkin häiritsee hänen vetämänsä show ja ulosanti. Ihmeellistä ilmeilyä, liian varma että pääsee toiselle kierrokselle. Myös se häiritsee, miten ikävällä tavalla hän on käynyt Niinistön kimppuun. Vaalikeskustelut - jopa yksinhaastattelut - koostuvat liiaksi astelemasta Väyrynen syyttää, Niininstö puolustautuu. Niinistö ei saa tuotua omaa asiaansa kunnolla esille, koska hänen aikansa menee puolustautuessa Väyrysen syytöksiltä.

      • Tuo Niinistön haastaminen on hyvää taktiikkaa ja oikeastaan pakollistakin siinä asetelmassa, jossa Niinistö pitää kannatuksen olemalla hiljaa tai vain toimittajien haastettavana. Toimittajat kun tuppasivat olemaan selkeästi puolueellisia. Ilmeilyt ja muut... Kieltämättä sillä on ilmeilyjä. :) Mutta kun on nähnyt miehen menettelyn ministeriaikoina ja muutenkin, niin empä usko että asioita hoitaa ilmeillen, vaan asiat asioina. Vaalikampanjat on kansalaisia ja mediaa varten. Yleensä hymy luo paremman imagon kuin harmaa petonipatsas.

        Niinistö sen sijaan ei edes halua tuoda asiaansa esille. Syystä että... Hiljaiselo säilyttää paremmin kannatuksen kuin äänessä oleminen. Nyt sit lopuksi vetosi esimerkiksi optioiden suhteen omatuntoon... Ihan kuin muka omatunto olisi yritysjohtamisessa joku arvo. Yrityssäädöksissä sanotaan tuoton tekemisen yritykselle olevan ensisijainen tarkoitus ja voiton tekeminen omistajilleen. Totta ihmeessä yritys haluaa kannustaa johtajiaan tekemään mahdollisimman hyvää tulosta arvoista piittaamatta ja globaalin kilpailun aikana johtajaa voidaan vaihtaa vaikka kvartaalin jälkeen jos omistajia ei mielytä. En oikeastaan usko että Niinistöllä on mitään sellaista asiaa mitä ei olisi saanut tuotua esiin tenttien aikana.


      • p97tvlibgnjn,.
        omanlainen_tallaaja kirjoitti:

        Tuo Niinistön haastaminen on hyvää taktiikkaa ja oikeastaan pakollistakin siinä asetelmassa, jossa Niinistö pitää kannatuksen olemalla hiljaa tai vain toimittajien haastettavana. Toimittajat kun tuppasivat olemaan selkeästi puolueellisia. Ilmeilyt ja muut... Kieltämättä sillä on ilmeilyjä. :) Mutta kun on nähnyt miehen menettelyn ministeriaikoina ja muutenkin, niin empä usko että asioita hoitaa ilmeillen, vaan asiat asioina. Vaalikampanjat on kansalaisia ja mediaa varten. Yleensä hymy luo paremman imagon kuin harmaa petonipatsas.

        Niinistö sen sijaan ei edes halua tuoda asiaansa esille. Syystä että... Hiljaiselo säilyttää paremmin kannatuksen kuin äänessä oleminen. Nyt sit lopuksi vetosi esimerkiksi optioiden suhteen omatuntoon... Ihan kuin muka omatunto olisi yritysjohtamisessa joku arvo. Yrityssäädöksissä sanotaan tuoton tekemisen yritykselle olevan ensisijainen tarkoitus ja voiton tekeminen omistajilleen. Totta ihmeessä yritys haluaa kannustaa johtajiaan tekemään mahdollisimman hyvää tulosta arvoista piittaamatta ja globaalin kilpailun aikana johtajaa voidaan vaihtaa vaikka kvartaalin jälkeen jos omistajia ei mielytä. En oikeastaan usko että Niinistöllä on mitään sellaista asiaa mitä ei olisi saanut tuotua esiin tenttien aikana.

        Jossain näin päättötodistusten keskiarvot:
        Niinistö 6,5
        Väyrynen 9,46

        Äänestin tuota fiksumpaa.


    • Tyttönen_82

      Mitä muuten luulet, miksi Biaudetin kannatus ei lähtenyt nousuun? Viime kertoina vaaleissa, myös presidentinvaaleissa, on ollut vahvoja naisehdokkaita. Nyt Biaudet ei ole vedonnut edes naisehdokkaisiin. Syynä tuskin on ainakaan suomenruotsalaisuus, koska Rehn oli myös suomenruotsalainen. Erityisesti nuoret naiset ovat antaneet äänensä Haavistolle. Mikähän Biaudetissa siis tökki?

      • AT-Man

        "Mikähän Biaudetissa siis tökki?"

        Halosen nepotistisesti virkaan nimittämä, alikoulutettu, ei mitään kokemusta ja mielipiteet ovat suorastaan pelottavan naiiveja.


      • Biudet on aivan pihalla asioista. Liian vähän ymmärrystä ulkopolitiikasta tai Suomesta. RKP on käytännössä kuin Kokoomus ja en oikein näe mitään syytä miksi Eva saisi mitään pisteitä olemalla blondi. Onhan Eva kaunis papukaija, mutta oikeastaan ei mitään muuta. Uskoo Euroon. Siis uskoo kuten Jumalaan uskottaisiin. Ja sen jälkeen kaikki perustelut lähtee siitä että ollaan jotakin mieltä. Tarja Halonen sittenkin ajatteli ja oli asioista perustellusti mieltä. Vaikka joskus väärässäkin, niin silti ne perustellut mielipiteet on eriarvoisia kuin vain jos ollaan viehättävä nainen.

        Sitä paitsi nyt kun on oikeakin kriisi ja kysymys olemassa, niin mies vastaan nainen ei ole niin suuri kysymys. Jos olisi, niin uskoisin sittenkin Sarin voittavan koska tahansa Evan. Selkeästi älykkäämpi, mutta poliittinen uskottavuus vielä puuttuu, kun takana ei ole ministerin titteliä. Jos äänestäisin mies-nais näkökulmasta, niin asioita ymmärtävä pätevä perustelija saisi ennemmin ainakin mun äänen kuin joku päätään heilutteleva kaunistus, jonka arvo perustuu kaikilta osin naiseuteen. Elämän piiri Evalla pyörii korttelin sisällä ja todella ulkona jopa Suomen rakenteista, saati ulkopolitiikasta. Okei, Nigerian nimesi hyvin kriisialueena muiden keskittyessä Iranin ongelmiin ja öljyn liikkumiseen.

        Haavisto saanee ääniä kyllä, mutta trendikkäänä tekijänä. Eipä kamalasti ihmetytä. Homous ja Bi-seksuaalisuus on nuorilla aika olennainen asia. Mun mielestä neljän lapsen äiti joka papattaa mantraa jolla ei ole oikeastaan mitään uutta missään lauseessa... Haavistollakin on poikkeavia näkemyksiä. Itse en vain pidä Haaviston Kokoomuksellisesta ajattelusta.


    • Tyttönen_82

      "mielipiteet ovat suorastaan pelottavan naiiveja"

      Kerrotko jonkun esimerkin. Mulle tämä ehdokas jäi todella etäiseksi. En katsonut yhtään hänen haastatteluaan ja ryhmäkeskusteluissa hän jäi jotenkin vaisuksi.

      • AT-Man

        No esim. Biaudetin maahanmuuttopoliittiset tai puolustuspoliittiset mielipiteet. En tiedä, onko näitä vaalitenteissä käsitelty kovin paljon, mutta kaikillehan sen pitäisi olla selvää, mitä tämä suomenruotsalainen täti on mieltä näistä asioista. Ei lepää, ennen kuin Suomi on muutettu Afrikaksi ja puolustusvoimat lakkautettu turhana ja nekin rahat käytetty somppujen elättämiseen. Suomen pitää tietysti myös jatkossakin kiltisti maksaa muiden velkoja ja pyytää nöyrästi anteeksi olemassaoloaan kaikilta. Itsenäisyyspäivän puheet käsittelisivät lähinnä sitä, miten Suomi kuuluu kaikille (paitsi suomalaisille, joille kuuluu vain maksajan rooli yhteiskunnassa) ja kuinka kauheita rasisteja kaikki geneettiseen sisäsiittoisuuteensa tukahtuvat suomalaiset ovat. Ei kiitos. Lähettäkää tämä ämmä johonkin Afrikkaan tai Lähi-itään suurlähettilääksi ja polttakaa sen passi.


      • Tyttönen_82
        AT-Man kirjoitti:

        No esim. Biaudetin maahanmuuttopoliittiset tai puolustuspoliittiset mielipiteet. En tiedä, onko näitä vaalitenteissä käsitelty kovin paljon, mutta kaikillehan sen pitäisi olla selvää, mitä tämä suomenruotsalainen täti on mieltä näistä asioista. Ei lepää, ennen kuin Suomi on muutettu Afrikaksi ja puolustusvoimat lakkautettu turhana ja nekin rahat käytetty somppujen elättämiseen. Suomen pitää tietysti myös jatkossakin kiltisti maksaa muiden velkoja ja pyytää nöyrästi anteeksi olemassaoloaan kaikilta. Itsenäisyyspäivän puheet käsittelisivät lähinnä sitä, miten Suomi kuuluu kaikille (paitsi suomalaisille, joille kuuluu vain maksajan rooli yhteiskunnassa) ja kuinka kauheita rasisteja kaikki geneettiseen sisäsiittoisuuteensa tukahtuvat suomalaiset ovat. Ei kiitos. Lähettäkää tämä ämmä johonkin Afrikkaan tai Lähi-itään suurlähettilääksi ja polttakaa sen passi.

        Tuon minäkin tiesin, että hän on erittäin ulkomaalaismyönteinen. Ja että hän on naisasianainen ja puhuu paljon naisten oikeuksista. Ja puolustaa turkistarhausta. :o) Muut mielipiteet ja ajatukset ovatkin jääneet pimentoon...


    • ..............

      Kävin antamassa ns akuankkaäänen. Kirjoitin lappuun "(lutkan nimi) imee mustia kyrpiä". Haavistolle varmaan laskettiin.

    • hjhjhj

      Sauli just joo. Saulilla ei ole ulkopolitiikan osaamista eikä Saulin kokoomuslaiset riistokapitalistiarvot sovi pohjoismaisen hyvinvointivaltion presidentille. Jumalauta sentään ihmetyttää kyllä miten tässä maassa voi olla niin paljon typeryksiä, että kokoomuslaisilla on 20-25% kannatus siitä huolimatta että puolue ajaa rikkaan 5% etua.

      • Suomessa on vain Uudella maalla ja Helsingissä 30% kannatus Kokoomukselle ja muualla sen kannatus on lähellä 15%. Tämä johtuu suurelta osin monien täydestä tietämättömyydestä politiikkaa kohtaan. Ja vaikka jotain tietäisikin, niin sittenkin vain lööppien perusteella uskotaan, että kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Mitäs luulisit, että omistaako lehdet ja muun median Kokoomuksen kannattajat vai ketkä? Eli oikeanlaista lööppien kirjoittamista voisi kutsua melkeempä mainostamiseksi Kokoomukselle.

        Siten 5% saadaan kasvatettua sinne päälle 20%:n.


    • Jaska'

      Saas nähä onnistuuko hesalaiset homo pojat äänestään haaviston toiselle kierrokselle. Uskomatonta,että joku haluaa hänen laistaan ruskeanreiän ritaria, suomen presidentiksi. Oon hyvin huolestunu siitä,et mihin tämä maa on menossa........ Ihmiset on vitun sekasi nykyään, ei mitään järkeä enää.
      Olisitte vaan kaikki homot pysyneet siellä kaapissanne niinku ennenki.!
      Siellä se taas lässyttää niinku olis muna suussa toi haavisto.

      • Kylläpäs sinua harmittaa. Hassua että olet niin sekaisin, ettet voi hyväksyä sitä että seksuaalisella suuntautumisella ei ole mitään merkitystä useiden mielestä.
        Suurinosa tuntemistani heteromiehistä äänesti Haavistoa.
        Juuri kaltaisesi pellet olivat hyvä bonus plussa äänestää Haavistoa.


      • Jaska'
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Kylläpäs sinua harmittaa. Hassua että olet niin sekaisin, ettet voi hyväksyä sitä että seksuaalisella suuntautumisella ei ole mitään merkitystä useiden mielestä.
        Suurinosa tuntemistani heteromiehistä äänesti Haavistoa.
        Juuri kaltaisesi pellet olivat hyvä bonus plussa äänestää Haavistoa.

        Niin. Entäs jos se nussis vaikka lampaita, äänestätkö edelleen. Pässin kans itsenäisyys juhliin, kun on niin vitun letkeetä tää meno suomessa nykyään.


      • Jaska' kirjoitti:

        Niin. Entäs jos se nussis vaikka lampaita, äänestätkö edelleen. Pässin kans itsenäisyys juhliin, kun on niin vitun letkeetä tää meno suomessa nykyään.

        Vitsailetko vai sekoitatko tosiaan eläinten hyväksikäytön kahden suostuvaisen aikuisen ihmisen suhteeseen?
        Sinulle ilmeisesti suostumus on toissijainen asia...pelottavaa mutta hyvin yleinen aivovamma homofoobikoiden parissa.


    • jabadapaduu

      Eihän pressalla juuri valtaa ole, muuta kuin nimitysvaltaa. Siksi Sale on edustavana ja tietävänä pappana kaikkein sopivin, ja tasottaa vähän puntteja kaikkien näiden demarivirkamiesten nimitysten jälkeen.

      Heh, tuleekohan Haavisto toiselle kiekalle?

    • 10+6

      "Vitsailetko vai sekoitatko tosiaan eläinten hyväksikäytön kahden suostuvaisen aikuisen ihmisen suhteeseen?
      Sinulle ilmeisesti suostumus on toissijainen asia...pelottavaa mutta hyvin yleinen aivovamma homofoobikoiden parissa."

      Yleensä näillä samoilla miehillä on ongelmia suhtautumisessa naisten seksuaalisuuteen. Miehen seksuaalisuus naiseen on ok, mutta muuta seksuaalisuuden muotoja ei olekaan. Näiden ihmisten on pakko olla todella epävarmoja itsestään, kun pyrkivät rajoittamaan muiden elämää.

    • Hämärän rajoilta

      Kuten johonkin aiempaan vaaliketjuun kirjoitin, punnitsin pitkään Haaviston ja Väyrysen välillä (vaikka hyvin erilaisia poliitikkoja niin näkemyksiltään kuin tyyleiltään ovatkin). Päädyin sitten näistä kahdesta Haavistoon, enkä vähiten siitä syystä, että kun ennusteessa hän keikahti ensimmäisen kerran Väyrysen edelle, isäni lähti vihaisesti mutisten nukkumaan todeten ettei kisa enää kiinnosta ja nuorten ei pitäisi saada ollenkaan äänestää jne.

      Älkää käsittäkö väärin, mitään Jani Toivolan kaltaista tanssivaa mielensäpahoittajaa ilman asiaosaamista en olisi äänestänyt pelkän vähemmistöytensä tähden, jos sellainen olisi ollut ehdolla. Tässä tapauksessa diplomaattisimman ja miellyttävimmän oloinen ehdokas nyt vain sattui olemaan homo. Tämän illan tuloksesta tuli tämän seikan ansiosta samalla viesti isäni - ja anonyymien nettimölöttäjien - kaltaisille ihmisille. Vaikka yhä on kotini kaltaisia paikkoja, jossa vähemmistön edustajan menestystä ei voi ääneen juhlia, kokonaan ette tekään enää voi vaientaa.

      Muistan kyllä, että ei ole montaakaan päivää, kun mainitsin jossakin että koko julkinen media suitsuttaa suvaitsevaisuuden nimeen: se on totta. Sillä ei vain ole paljoakaan tekemistä yksityisen kanssa: mediassa voisi sanoa paljon sellaista mitä ei kotonaan. Kansan syvistä riveistä ja jytkyjengin maakuntasarjan junttiosastolta odotan lähipäivinä tikahtumista ja avautumista, ja ai että tekee hyvää. (Paitsi isääni en kyllä jaksaisi kuunnella, kun pitää olla näyttämättä tyytyväiseltä.) Se korvaa hyvin sen mielipahan, että Väyrynen olisi luultavasti ollut kovempi vastus suurpääoma-Nikotiinistölle grande finalessa.

      • hämärää hyvinkin

        "Älkää käsittäkö väärin, mitään Jani Toivolan kaltaista tanssivaa mielensäpahoittajaa ilman asiaosaamista en olisi äänestänyt pelkän vähemmistöytensä tähden, jos sellainen olisi ollut ehdolla."

        Älä nyt viitsi jauhaa paskaa. Sinä ja gloriana_demeter todellakin äänestitte Haavistoa pelkästään tämän homouden takia. Haavisto ei nimittäin millään saralla voita esim. Väyrystä. Mitattiinpa pätevyyttä sitten koulutuksella, kokemuksella, johtamistaidoilla, sotilasarvolla tai esiintymistaidoilla, niin Haavisto häviää kaikessa, paitsi ehkä esiintymistaidoissa, mutta sekin menee mielestäni about tasan. Jäljelle jää ainoastaan "suvaitsevaisuustekijä" eli Haaviston homous. Olisit varmasti äänestänyt jotain Jani Toivolaakin. Siinä olisi ollut tuplasti suvaittavaa, sekä homous että ihonväri.

        Haavisto olisi saanut ehkä 5% kannatuksen, jos olisi hetero. Muuta pois peräkammarista, jos isukin "konservatiiviset" mielipiteet haittaavat. Seksuaalisen suuntautumisen tai sukupuolen perusteella äänestäminen on kuitenkin aika typerää ja lapsellista.


      • hämärää hyvinkin kirjoitti:

        "Älkää käsittäkö väärin, mitään Jani Toivolan kaltaista tanssivaa mielensäpahoittajaa ilman asiaosaamista en olisi äänestänyt pelkän vähemmistöytensä tähden, jos sellainen olisi ollut ehdolla."

        Älä nyt viitsi jauhaa paskaa. Sinä ja gloriana_demeter todellakin äänestitte Haavistoa pelkästään tämän homouden takia. Haavisto ei nimittäin millään saralla voita esim. Väyrystä. Mitattiinpa pätevyyttä sitten koulutuksella, kokemuksella, johtamistaidoilla, sotilasarvolla tai esiintymistaidoilla, niin Haavisto häviää kaikessa, paitsi ehkä esiintymistaidoissa, mutta sekin menee mielestäni about tasan. Jäljelle jää ainoastaan "suvaitsevaisuustekijä" eli Haaviston homous. Olisit varmasti äänestänyt jotain Jani Toivolaakin. Siinä olisi ollut tuplasti suvaittavaa, sekä homous että ihonväri.

        Haavisto olisi saanut ehkä 5% kannatuksen, jos olisi hetero. Muuta pois peräkammarista, jos isukin "konservatiiviset" mielipiteet haittaavat. Seksuaalisen suuntautumisen tai sukupuolen perusteella äänestäminen on kuitenkin aika typerää ja lapsellista.

        Ketä kiinnostaa joku sotilasarvo? Minä äänestin ainakin arvojen perusteella. Ja kyllä olisin äänestänyt vihreitten tai vasemmiston edustajaa jokatapauksessa.

        "Seksuaalisen suuntautumisen tai sukupuolen perusteella äänestäminen on kuitenkin aika typerää ja lapsellista. "

        Olen samaa mieltä. Samoin on äänestämättä jättäminen näistä syistä idiotismia.


      • sillitrooli
        hämärää hyvinkin kirjoitti:

        "Älkää käsittäkö väärin, mitään Jani Toivolan kaltaista tanssivaa mielensäpahoittajaa ilman asiaosaamista en olisi äänestänyt pelkän vähemmistöytensä tähden, jos sellainen olisi ollut ehdolla."

        Älä nyt viitsi jauhaa paskaa. Sinä ja gloriana_demeter todellakin äänestitte Haavistoa pelkästään tämän homouden takia. Haavisto ei nimittäin millään saralla voita esim. Väyrystä. Mitattiinpa pätevyyttä sitten koulutuksella, kokemuksella, johtamistaidoilla, sotilasarvolla tai esiintymistaidoilla, niin Haavisto häviää kaikessa, paitsi ehkä esiintymistaidoissa, mutta sekin menee mielestäni about tasan. Jäljelle jää ainoastaan "suvaitsevaisuustekijä" eli Haaviston homous. Olisit varmasti äänestänyt jotain Jani Toivolaakin. Siinä olisi ollut tuplasti suvaittavaa, sekä homous että ihonväri.

        Haavisto olisi saanut ehkä 5% kannatuksen, jos olisi hetero. Muuta pois peräkammarista, jos isukin "konservatiiviset" mielipiteet haittaavat. Seksuaalisen suuntautumisen tai sukupuolen perusteella äänestäminen on kuitenkin aika typerää ja lapsellista.

        Nyt on pakko iskeä takaisin, vaikka itse äänestinkin Soinia. Kommentoit: "Sinä ja gloriana_demeter todellakin äänestitte Haavistoa pelkästään tämän homouden takia."

        Tähän voisi kommentoida lähinnä, että sinä jätät äänestämättä Haavistoa pelkästään tämän homouden takia. Tedätkö mitä siitä tulee mieleen?

        Lainaan sinua uudestaan: "Seksuaalisen suuntautumisen tai sukupuolen perusteella äänestäminen on kuitenkin aika typerää ja lapsellista."


      • hämärää hyvinkin
        sillitrooli kirjoitti:

        Nyt on pakko iskeä takaisin, vaikka itse äänestinkin Soinia. Kommentoit: "Sinä ja gloriana_demeter todellakin äänestitte Haavistoa pelkästään tämän homouden takia."

        Tähän voisi kommentoida lähinnä, että sinä jätät äänestämättä Haavistoa pelkästään tämän homouden takia. Tedätkö mitä siitä tulee mieleen?

        Lainaan sinua uudestaan: "Seksuaalisen suuntautumisen tai sukupuolen perusteella äänestäminen on kuitenkin aika typerää ja lapsellista."

        Ei vaan äänestin Väyrystä, koska hän on kaikilla mittareilla pätevämpi kuin Haavisto. Niinistö on myös pätevämpi kuin Haavisto. Haavistossa oksettaa myös hänen puolueensa, jota en voisi ikinä missään tilanteessa äänestää.


      • hämärää hyvinkin
        hämärää hyvinkin kirjoitti:

        Ei vaan äänestin Väyrystä, koska hän on kaikilla mittareilla pätevämpi kuin Haavisto. Niinistö on myös pätevämpi kuin Haavisto. Haavistossa oksettaa myös hänen puolueensa, jota en voisi ikinä missään tilanteessa äänestää.

        Voin toki myöntää, etten pidä Haaviston homoseksuaalisuudesta, mutta se on vain yksi monista syistä olla äänestämättä Haavistoa. Hämärän rajoilta ja gloriana_demeter äänestää pelkän homoseksuaalisuuden takia. Siinä on iso ero.


      • Hämärän rajoilta
        hämärää hyvinkin kirjoitti:

        Voin toki myöntää, etten pidä Haaviston homoseksuaalisuudesta, mutta se on vain yksi monista syistä olla äänestämättä Haavistoa. Hämärän rajoilta ja gloriana_demeter äänestää pelkän homoseksuaalisuuden takia. Siinä on iso ero.

        No hyvä on, myönnän äänestäneeni Haavistoa siksi, että asia ottaa kaltaistasi kyrväkettä pannuun. Joko helpottaa vai vieläkö tekee mieli jatkaa omien tulkintojen tekemistä muista kirjoittajista piittaamatta lainkaan siitä, mitä he kirjoittavat?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      202
      4360
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      63
      1528
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      50
      1367
    4. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      117
      1138
    5. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      58
      1100
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      63
      1029
    7. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      70
      990
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      68
      947
    9. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      105
      928
    10. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      74
      913
    Aihe