profetaalista

sanaa...

Profeettat Ja Profetiat

koko nykyisen profeettaliikkeen mukaan UT:n profeetat ovat eri asia kuin VT:n profeetat.

Nykyiset profeetat voivat olla väärässä. Tällainen selitys vie pohjan pois koko profetoinnista.

Nykyprofetia on siis pelkkää arvailua, spekulatiivista peliä. Liikkeen mukaan UT:n profeetta voi olla ajoittain väärässä ja ajoittain oikeassa. Profeetta itse ei ota vastuuta sanoistaan, vaan väärinkäyttäen 1.Kor.14:29 he siirtävät vastuun kuulijalle, jonka tulee ottaa siitä hyvä ja erottaa huono pois.

Tämä selitys on Paavalin kirjoituksen vääristelyä, sillä asiayhteydessään Paavali nimenomaan painottaa, että kristityn tulee tehdä erotus väärän ja oikean profeetan välillä.

(Ainoa tapa erottaa väärä ja oikea profeetta on selvittää onko Herran sanana
esille tuotu profetia toteutunut.
Jos profetia on väärä, niin profeetta on väärä.
Joidenkin mukaan tällaista erotusta ei ole.
Täten he tekevät tyhjäksi Raamatun sanan).

Raamattu ei tue mahdollisuutta olla ”oikea profeetta”, joka antaa vääriä profetioita.

Raamattu ei selvitä kuinka UT:n profeetat eroavat VT:n profeetoista.
Tarkoitus on painottaa ja keskittää huomio siihen että, onko esitetty profetia/profeetta oikea vai väärä.

Ei niin, että se jaetaan osiin, joista toinen osa oikeaa ja toinen väärää.
Tällainen ajatus on vastoin Raamatun käytäntöä.
Missään ei sanota, että UT:n ajan profetioissa olisi oikeaa ja väärää sekaisin.

Oikea profeetta ei saata antaa vääriä profetioita.
Kun arvostelet näiden itse itsensä profeetoiksi nimittäneiden sanomia,
he leimaavat sinut ”fariseukseksi”, ”uskonnolliseksi” tai että sinulla on ”Iisebelin henki”.

Näiden mukaan asioita tutkivat ovat ”tuhoisa voima”.
Ei ole epätavallista, että raamatullisesti asioita tutkivien
ja arvostelevien sanotaan toimivan ”saatanan hengessä”.

Eräs tapa koettaa välttää arvostelu on vääristää sitä koskevat raamatunkohdat.
Joidenkin mukaan on väärin arvostella julkisesti.

(nämä viittaa Matt.18:15-17, joka kuitenkin puuttuu eri asiaan.
Tämä raamatunpaikka ei puhu menettelystä koskien väärää opetusta.
Jos väärä opetus on julkista, niin myös sen arvostelun pitää olla julkista. Menettely on raamatullinen).

Profetiat on alennusmyynnissä.
Kun Raamattu asettaa profetian suureen arvoon ja
painottaa Jumalan vaikuttaman profetian myös toteutuvan
niin nämä opettavat, että n. 66%:n tarkkuus profetoinnissa riittää
ja sinut voidaan julistaa Jumalan profeetaksi.

Tästä suora seuraus on, että profetoida voi kuka tahansa.

Näin profetialta on viety arvokkuus, luottamus ja kunnioitus. Profetia voi olla mitä tahansa ja mistä lähteestä tahansa pääasia on,
että profeettaa arvostetaan ja kunnioitetaan.

Raamatun malli on aivan toinen - profeetalla ei ole omaa

arvovaltaa vaan hän ainoastaan tuo esille Jumalan haluaman ilmoituksen.

Koska Jumala on kaikkivaltias Hän valvoo antamansa profetian oikeellisuuden
ihmisen vajavaisuudesta huolimatta.

Jumalan vaikuttamaa profetiaa ei tarvitse jälkeenpäin puolustella eikä selitellä.

Nykyinen hengellinen liikehdintä on laittanut profetian lahjan halpahallin myyntitiskille, josta kuka tahansa voi sen ostaa 66%:lla todellisesta hinnasta.

Jumalan vaikuttama profetia toteutuu aina 100 %:sti, koska

painopiste ei ole vajavaisen ihmisen kyvyssä vaan Jumalan kaikkivaltiudessa.

Raamattu ei siis kehota pelkästään arvostelemaan profetiaa, vaan profeettaa.
Jos sanoma on väärä, profeetta paljastuu vääräksi.

Nykyinen profetia-käsitys leikittelee Jumalan arvovallalla. Jumala on voimallinen
antamaan ja valvomaan oikean profetian.

Kun Raamattu sanoo, ”Profetoimista älkää halveksuko” (1.Tess.5:20)
se on käännetty tarkoittamaan, että kunhan vain profetoimisen vuoksi profetoidaan niitä näitä, niin se on merkki profetian arvostamisesta.

Asiahan on päinvastoin. Väärä ja turha profetointi, sekä mitään sanomattomien ilmoitusten antaminen Herran nimessä on profetian ja Herran lahjojen halveksumista.

36

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvää sanaa tutkikaa

      Oikeita profeettoja on vain piskuinen joukko joita Jumala käyttää, mutta vääriä on paljon kuten sanakin meille sen ilmoittaa.

      Edellä oli todella hyvää sanaa. Ennenkaikkea väärä profeetta alkaa paisua väärällä tavalla. Hän ryhtyy pilkkaamaan ja jopa väittää etten ole näin sanonut. Tällaiselt profeetalta puuttuu terveänlainen Jumaanpelko.

      Hän ei tiedä että hänet tullaa tuomitsemaan, eikä välitä ojennuksista. Tällainen vastaa ojennuksiin omilla uusilla profetioimisillaan, kuten omassa hengessään kielillä puhuva korottaa ääntään toivoen ettei hänen ihmismieltymyksiään havaittaisi.

      Samoin ne jotka opettavat, ja opettavat, mutta joukkoon sekoittuu paljon omia ajatuksia ja päätelmiä. Nuokaan eivät nuhdetta kuuntele.

      Tämä aika on paha, ja uskoville annetaan paljon lustetta jotta usko voisi perustua Totuuteen ja kestävään kuuliaiseen vaellukseen josta Herramme meille ilmoittaa.

      Tahdon käsitellä vertauksella erästä Raamatunkohtaa joka puhuu profetoimisen vajavaisuudesta.

      1. Kor. 13:9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.

      Tämä ei kuitenkaan tarkoita väärää profetoimista vaan vajavaista kuten se on kirjoitettukin. Esim. sanotaan että on tuleva huomenna sininen kuorma-auto joka on törmäävä lastenvaunuihin mutta poikavauva selviää ja äiti joutuu pyörätuoliin, koska ei uskonut Jumalaa ja hälle annettua profetiaa että selvittäisi välit miehensä kanssa.

      Jos jokin profeetta ilmoittaa että kuorma-auto on punainen, niin profetia on jollain tapaa vahingollinen, ja sen motiivi on silloin väärä. Jumala ei anna valhetta mukaan, vaikka tuo muutoin voisikin olla oikein.

      Profetoitu saattaa kylläkin säikähtää, mutta siitä voi olla seurauksena profeettauskovaisuus ja mahdollisesti ennustelu jatkossa, joka aikaansaa vain murhetta profetian saaneen hengelle tai muuta inhottavaa ja vahingollista.

      Profetia voi kuitenkin olla vajaavainen esim siten että se ei mainitse halvaantumista, tai auton väriä, tai jotain muuta ja silleen saatetaan tutkia olevan vajaavainen. Herran tahto onkin, että tutkimme kaiken ja että katsoisimme häneen.
      ******* tahtoo kopioida ja Jumala sen sallii.

      Kun Mooses antoi profetioita oli monia jotka jäljittelivät oikeaa, kuten siinä jossa annettiin merkki kun keppi muuttui käärmeeksi.

      Tämä on hankala aihe, mutta tutkikaa oletteko uskossa. Tärkein seikka on aboluuttinen rehellisyys kaikessa. Kuuliaisuus, nöyryys, lujuus jne. meille tullaan antamaan kaikenlaista sinnepäin olevaa informaatiota, mutta Jumalan tahto on yksinkertainen.

      Se on se että Hänet voitaisiin löytää ja uudestisyntyä. Tätä seuraa se että Hän antaa meille taidollisuuden eroittaa henkiä (ehkei jokaiselle, koska Jumalan kansan tulee voida toimia yhdessä, eikä yhdelle anneta liikaa kaikkea, jottei ylpistyttäisi; saamme vain uskomme mukaan).

      Kartaakaa kuritonta ja pöyhkeilevää, ettette tulisi osaksi heidän hengestään.

    • Jochanan (Ei kirj.)

      Paavali kirjoittaa näin: "Profetoimista älkää halveksuko, MUTTA koetelkaa KAIKKI, pitäkää se, mikä hyvää on;" (1.Tess.5:19-21)

      Paavali ei tee tässä vastakkainasettelua oikeiden ja väärien profeettojen välillä, vaan käskee koettelemaan KAIKEN - siis myös "oikean profeetan" sanoman.

      Miksi oikean profeetan sanoma täytyy koetella? Siitä yksinkertaisesta syystä, että profetointi on vajavaista.

      Uuden liiton profeettoja ei voi verrata suoralta kädeltä vanhan liiton profeettoihin, koska Henki on uudessa liitossa vuodatettu kaiken lihan päälle. Ennen Henki oli vain profeettojen päällä. Systeemi on eri.

      Koska Henki on vuodatettu kaiken lihan päälle, Paavali saattaa kirjoittaa, että "te saatatte kaikki profetoida" (1.Kor.14:31). Jumala toimii uudessa liitossa armolahjojen kautta. Armolahjoja Jumala jakaa kullekin miten tahtoo. Kun Uusi testamentti puhuu profeetoista, niin sillä yksinkertaisesti tarkoitetaan ihmistä, jolla toimii profetian lahja. Tämä henkilö on "profeetta" silloin kun hän profetoi. Uuden testamentin "profeetta" ei siis ole sama asia kuin Vanhan testamentin profeetta, jonka Jumala oli erityisesti valinnut äänitorvekseen ja laskenut Henkensä (vain) hänen ylleen. Uudessa liitossa Jumala voi puhua kenen kautta tahansa.

      Koko profetian käsite on vääristynyt, jos sillä tarkoitetaan vain tulevaisuuden ennustamista. Jumalan sanan julistaminen ja Raamatun selittäminen ja sen avaaminen on myös profetoimista. Se, kun Jumala yleensä puhuu - ja Hän puhuu ihmisen kautta hyvin monella eri tavalla - se on profetoimista.

      • profetiassa ja

        profetoimisessa onkin pieni ero, profetia ja profetoiminen on ihan eri asia!

        profetoimisesta raamatussa

        Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille

        luku 14:3 ja 4

        3. Profetoiva taas puhuu ihmisille rakennukseksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi.

        4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa

        tässä raamatun kohdassa tulee ilmi mikä ero on profetialla ja profetoimisella!

        eikö?


      • onko näissä eroa?
        profetiassa ja kirjoitti:

        profetoimisessa onkin pieni ero, profetia ja profetoiminen on ihan eri asia!

        profetoimisesta raamatussa

        Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille

        luku 14:3 ja 4

        3. Profetoiva taas puhuu ihmisille rakennukseksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi.

        4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa

        tässä raamatun kohdassa tulee ilmi mikä ero on profetialla ja profetoimisella!

        eikö?

        eikö tämä ole profetiaa?


        Nimimerkki Juokun uni 4.3.2008

        Uniin suhtaudun unina, mutta näin silti viime yönä mieleenpainuvan unen, missä syttyi kolmas maailmansota ja unessa sota syttyi Venäjän ja Naton välille sekä mukana oli myös Israel.

        Olin unessa työpaikkani henkilöstön kanssa viettämässä yhteistä teemapäivää ulkosalla luonnon helmassa ja teimme huumorilla höystettyjä tiimitöitä porukalla. Uni keskittyi pitkälti juuri noiden tiimitöiden parissa askarteluun, mutta sitten yhtäkkiä unen lopussa kaikki keskeytyi, kun kuulimme tiedonannon naishenkilöltä, että Venäjä olisi juuri pommittanut rajulla kädellä Viroa ja kuolleita tai uhreja olisi tullut 80 000.

        Lisäksi nainen kertoi sodan koskettavan kaikkia NATO-maita. Suomen kohtalo jäi tässä unessa auki. Israel mainittiin vielä tuossa unessa, että sota liittyi varsinaisesti Israeliin, mutta Viro oli NATO-maana saanut ensimmäisenä Venäjän vihat päälleen.

        Unet ovat unia, mutta tässä unessa mieleenpainuvinta oli se sodan syttymisen ja rauhan menettämisen tunne, kun maailma muuttui yhdessä hetkessä.



        Australialaisen miehen näky 1980-luvun puolivälissä

        Etsin 1980-luvun puolivälissä Herraa Australian hengellisen elämän surullisen tilan takia. Näin monia näkyjä ja minulla oli paljon keskusteluja Jumalan kanssa, mikä jatkuu edelleen tänä päivänäkin.

        Näin monia tätä maata ja muita maita kohtaavia asioita: taloudellisia ongelmia, luonnonkatastrofeja sekä Indonesian maahantunkeutumisen.

        Kysyin kaiken keskellä Herralta, miten mikään maa voisi valloittaa maatamme, kun USA on meidän liittolaisemme. Jumala vastasi, että maailmassa on muutakin kuin Australia.

        Näin näyssä, miten USA joutui ydiniskujen kohteeksi pohjoisesta etelään. Juuri äskettäin kuulin joidenkin amerikkalaisten sanovan, miten heillä on ensimmäinen afroamerikkalainen presidentti. Uskon Hengen sanoneen minulle, että Obama on viimeinen presidentti.

        Meidän tulee päästä irti siitä ajatuksesta, että USA on maailman keskus, koska se tilanne tulee muuttumaan. Meidän tulee katsoa Herraamme, koska lännen perustukset ovat mädäntyneet ja länsi tulee pian romahtamaan.


      • onko näissä eroa?2
        onko näissä eroa? kirjoitti:

        eikö tämä ole profetiaa?


        Nimimerkki Juokun uni 4.3.2008

        Uniin suhtaudun unina, mutta näin silti viime yönä mieleenpainuvan unen, missä syttyi kolmas maailmansota ja unessa sota syttyi Venäjän ja Naton välille sekä mukana oli myös Israel.

        Olin unessa työpaikkani henkilöstön kanssa viettämässä yhteistä teemapäivää ulkosalla luonnon helmassa ja teimme huumorilla höystettyjä tiimitöitä porukalla. Uni keskittyi pitkälti juuri noiden tiimitöiden parissa askarteluun, mutta sitten yhtäkkiä unen lopussa kaikki keskeytyi, kun kuulimme tiedonannon naishenkilöltä, että Venäjä olisi juuri pommittanut rajulla kädellä Viroa ja kuolleita tai uhreja olisi tullut 80 000.

        Lisäksi nainen kertoi sodan koskettavan kaikkia NATO-maita. Suomen kohtalo jäi tässä unessa auki. Israel mainittiin vielä tuossa unessa, että sota liittyi varsinaisesti Israeliin, mutta Viro oli NATO-maana saanut ensimmäisenä Venäjän vihat päälleen.

        Unet ovat unia, mutta tässä unessa mieleenpainuvinta oli se sodan syttymisen ja rauhan menettämisen tunne, kun maailma muuttui yhdessä hetkessä.



        Australialaisen miehen näky 1980-luvun puolivälissä

        Etsin 1980-luvun puolivälissä Herraa Australian hengellisen elämän surullisen tilan takia. Näin monia näkyjä ja minulla oli paljon keskusteluja Jumalan kanssa, mikä jatkuu edelleen tänä päivänäkin.

        Näin monia tätä maata ja muita maita kohtaavia asioita: taloudellisia ongelmia, luonnonkatastrofeja sekä Indonesian maahantunkeutumisen.

        Kysyin kaiken keskellä Herralta, miten mikään maa voisi valloittaa maatamme, kun USA on meidän liittolaisemme. Jumala vastasi, että maailmassa on muutakin kuin Australia.

        Näin näyssä, miten USA joutui ydiniskujen kohteeksi pohjoisesta etelään. Juuri äskettäin kuulin joidenkin amerikkalaisten sanovan, miten heillä on ensimmäinen afroamerikkalainen presidentti. Uskon Hengen sanoneen minulle, että Obama on viimeinen presidentti.

        Meidän tulee päästä irti siitä ajatuksesta, että USA on maailman keskus, koska se tilanne tulee muuttumaan. Meidän tulee katsoa Herraamme, koska lännen perustukset ovat mädäntyneet ja länsi tulee pian romahtamaan.

        eikö tämä ole profetoimista?


        Leena-Maija Saarvirran 6.7.2008 saama ankara varoitus Suomelle

        Herran ankara varoitus Suomelle:

        Älä sinä vääristele Herran sanaa omien mielihalujesi mukaan korvasyyhysi, sillä siitä seuraa kadotus. Koko kansa saa syyn niskoillensa jos ei tee parannusta tästä.

        Olen tuhoamalla tuhoava johtomiehet jos eivät parannusta tee. Olen vetämällä vetänyt sinua puoleeni rakkauden köysin ja armon sitein, mutta jos hylkäät Jumalasi, mihin menet maa?

        Omaa leipää sinulla ei tule olemaan ja toisten nurkissa joudut asumaan, pakolaisena omalla maallasi.

        Tämä on Herran varoitus niille jotka pitävät Minua pilkkanaan ja kestitsevät itseään seurakuntien tiloissa ja korvasyyhyyn opettavat.

        Tee parannus sinä ja koko papisto, koko maa, sillä omaa maata ei sinulla kohta ole.

        Herran Jeesuksen tahto on että käännyt pois pahuudestasi, haureudesta, veren syömisestä, ihmisen jumalana pitämisestä, saatanan palvonnasta, noituudesta, okkultismista, vääryydestä edessäni, sanoo Hän jolla on valta
        päättää elämästä ja kuolemasta.

        Usko ja kadu maa, sillä tuhoon sinä kuljet ilman Minua. Sanoo Hän, joka voitti tuonelan ja kuoleman vallat, jolla on niiden avaimet. Joka sulkee ja kukaan ei voi avata, joka päästää pahasta ja parantaa. Joka lyö ja sitoo, haavoittaa ja parantaa

        Jos et usko sanojani maa, tuhoon joudut. Kansa jakaantuu ja syö toisiaan, miekka nielee rajan takaa - se on – sota-aseet.

        Tämä varoitus ota todesta, sillä vielä on vähän aikaa tehdä parannus. Jos et parannusta tee, tiedät mihin joudut maa.



        Markku Koivusen profetia 22.12.2009

        Profetia Suomelle saatu 22.12.2009 n. klo. 05.00 aamulla Salossa

        Näin sanoo Herra, Herra: ”Älkää pelätkö, nyt on pimein hetki yöstä. Paholainen on jo päästetty valloilleen, mutta älkää te nukkuko. Herätkää Suomen uskovat ja huutakaa Herran puoleen, sillä nyt se tulee. Kaaos tulee teidän maahanne, sillä te ette ole kuulleet minun profeettojani, vaan olette hylänneet heidät, ettekä ole nöyrtyneet parannukseen.

        Mutta on vielä joitakin uskollisia veljiä ja sisaria, joiden alttarilla palaa tuli. Teidän ihana maanne on tullut tiensä päähän ja armoa ei enää anneta tälle kansalle, vaan teidän täytyy kulkea koettelemuksien läpi kunnes te ymmärrätte, että Korkein Jumala hallitsee ihmisten valtakuntaa. Ja Hän antaa vallan sille kenelle Hän hyväksi näkee.

        Minä olen antanut teille monta hyvää vuotta, sanoo Herra, siunaukset tälle maalle. Älkää enää kehuko olevanne viisaita Suomen päättäjät, sillä pian, aivan pian, kohtaa viha ja häpeä teidän päätänne, sillä te olette häpäisseet köyhän, ettekä ole armoa tunteneet.

        Niin en minäkään armoa tunne teitä kohtaan, vaan te tulette niittämään sitä hedelmää, jonka te olette kylväneet. Tuomion aika on tullut.

        Mutta minun kansani, valittuni, nostakaa päänne ja katselkaa vainioita, kuinka ne ovat vaalenneet leikattaviksi. Saarnatkaa Sanaa ja kootkaa minun kallis viljani aittoihin. Pimeyden keskelläkin Minä teitä suojelen, ja Minun Henkeni valo murtautuu esiin teissä ja teidän kauttanne, siksi älkää pelätkö. Sillä teidän rukouksiinne vastataan ja te saatte tuntea, kokea ja elää todeksi, että Hän, joka valtaistuimella istuu, huolehtii teistä ja teidän tarpeistanne eikä teitä hylkää.

        Siksi nöyrtykää Herran, Herran edessä, että Hän teidät ajallansa korottaisi. Ja olkaa valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen tien perustusta, joka pantu on. Ja ottakaa vastaan Hengen miekka ja pelastuksen kypärä tehdäksenne sen, mihin Jumala teitä kutsuu taistellen uskon kilpi vasemmassa kädessä ja puettuina Kristuksen lahjavanhurskauteen, jaloissanne alttius rauhan evankeliumille ja vyötettyinä Jumalan Sanan totuudella.

        Tämä on teidän tehtävänne minun lampaani, minun karitsani. Rakastakaa toinen toistanne minun rakkaudellani ja puhtaasta sydämestä, niin Minä tulen ja sytytän tuleni. Ja niin te taas tulette näkemään, että Minä totisesti elän, ettekä te joudu häpeään minun kansani ja minun valittuni.


        onko näissä mitää eroa?


      • raamatusta

        "Paavali ei tee tässä vastakkainasettelua oikeiden ja väärien profeettojen välillä, vaan käskee koettelemaan KAIKEN - siis myös "oikean profeetan" sanoman."

        ai ei vai?

        Paavali sanoo kylläin näin toisaalla!

        Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille

        Luku 5:9-13

        9. Kirjoitin teille kirjeessäni, ETTETTE seurustelisi huorintekijöiden kanssa.

        10. En TARKOITTANUT yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita, anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.

        11. Kirjoitin teille, että jos joku VELJEKSI SANOTTU on huorintekijä tai ahne, epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja, juomari tai anastaja, ETTE SEURUSTELISI ETTEKÄ SÖISI SELLAISEN KANSSA.

        12. Onko minun asiani tuomita ulkopuolella olevia?
        Ettekö tekin tuomitse sisäpuolella olevia?

        13. Ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala.
        POISTAKAA KESKUUDESTANNE MIES, JOKA ON PAHA.

        Paavalin 2 kirjeestä tessalonikalaisille

        Luku 3:14

        14. Jos joku ei tottele tässä kirjeessä sanomamme, MERKITKÄÄ hänet älkääkä seurustelko hänen kanssaan, ETTÄ HÄN HÄPEÄISI.

        Paavalin 1 kirjeestä timoteukselle

        Luku 1:20

        20. Heitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka olen antanut Saatanan haltuun kuritettaviksi, etteivät enää PILKKAISI Jumalaa.


    • Jochanan (Ei kirj.)

      Profetia on substantiivi ja profetoiminen on verbi. Ne tarkoittavat samaa asiaa, ihan niin kuin puhe ja puhuminen.

    • raamatusta

      5 mooseksen kirjasta

      luku 18:20-22

      20. Profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessä jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tai puhuu muiden jumalien nimesssä, sellaisen profeetan on kuoltava.

      21. jos sinä ajattelet sydämessäsi: 'Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?' niin huomaa:

      22. kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen,
      niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."

      Jeremiaasta

      Luku 23:19,20 ja 21

      19.Herran myrsky ja kiivastus puhkeaa, pyörremyrsky vyöryy kohti jumalattomien päätä.

      20.Herran viha ei asetu, ennen kuin hän on toteuttanut ja täyttänyt aikeensa ja päätöksensä.
      AIKOJEN LOPUSSA TE TULETTE SEN HYVIN YMMÄRTÄMÄÄN.

      21.Minä en ole lähettänyt noita profeettoja,
      mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, ja kuitenkin he PROFETOIVAT.

    • Inhottava realisti

      Samaa höpöttelyä kaikki.

      VT:n profetiat voi näin jälkikäteen tulkita aivan miten vain. Niin uskovaiset jatkuvasti tekevätkin.

      Nykypäivän "profetiat" ovat lähinnä ihmisten pettämistä. On enimmäkseeen surullista, että löytyy niihin uskovia ihmisiä.

    • Jochanan (Ei kirj.)

      VT:n profetioita voi tulkita "ihan miten vain" ainoastaan, jos ei ymmärrä, mitä ne tarkoittavat. valitettavasti suurin osa ihmisistä ei ymmärrä. Harvassa ovat ne, jotka ovat asiaan perehtyneitä ja tutkivat Jumalan sanaa ja lukevat historiaa.

      • Inhottava realisti

        Höpön höpön, Jochanan.

        Tilanne näyttäisi enemmänkin siltä, että uskovaisilla on ihan omat käsityksensä historiasta. Reaalimaailma näyttää kovin kaukaiselta ainakin niistä jutuista päätellen, mitä täällä saa lukea.

        Enemmänkin vaikuttaisi siltä, että varsin moni uskova määrittelee historiaa pitkälti Raamatun kautta. Jos jokin asia on Raamatussa mainittu, se muuttuu absoluuttiseksi totuudeksi vaikkei siitä olisi olemassa MITÄÄN Raamatun ulkopuolisia todisteita. Koko Vanha Testamenttihan oin pullollaan tarinoita, joiden todistaminen on joko mahdotonta tai vaikeaa. Paljon on muilta lainattua.

        Jos joku ihminen olisi kykenevä tulkitsemaan VT:n profetiat, niitä ei tarvitsisi aina uudelleen selittää. Sama koskee käytännössä koko Raamattua.


    • filadelfi

      Profetian toteutumiseen vaikuttaa myös se mitä se vaikuttaa kuulijoissa.
      Joonan ennusteeseen ei kuulunut parannusjulistus vaan ainoastaan tuomion saarna: >> Vielä neljäkymmentä päivää, ja Niinive hävitetään>>.

    • Suomessa tietääkseni

      ei ole tapana lainkaan kutsua ketään profeetaksi. Jos joku tuntee yhden, niin tuokoon esille nimen. Myös jos pidät jotakuta profeettana, voit sen tuoda esille ja perustelut tuolle nimitykselle.

      Raamatun Ilmestyskirja on Isän Jumalan antama profetia. Tulkinnat siitä ja muista Raamatun profetiasta eivät tee kenestäkään mitään profeettaa. Asioiden tutkiminen ja niistä keskusteleminen ja näkemysten esittäminen eivät tee kenestäkään mitään profeettaa.

      Miten profeetat sitten Uudessa Testamentissa asetettiin ei ole tarkempaan ilmoitettu. Armolahjat eivät tee kenestäkään profeettaa. Profetian henki on todistus Jeesuksesta. Antikristuksen henki kieltää sekä Isän että Pojan Jeesuksen, samoin Pyhän Hengen. Tällaisisia seuroja Jeesukseen uskovia kehotetaan karttamaan, niinkuin on kirjoitettu.

      Anotaan armolahjoja rakennukseksi ja tuodaan esille se, mitä saadaan. Jumala puhuu tavalla ja toiselle, kuten on kirjoitettu ja kannattaa varoa sellaisia, jotka pyrkivät tekemään tyhjäksi sitä, mitä Jumala voi puhua ja vaikuttaa tavalla ja toisella. Tietysti tärkeintä on pysyä Isän Jumalan antamien pyhien kirjoituksien opetuksessa ja Jeesuksen Hengen yhteydessä.

      Varotaan myös väärää opetusta, sillä on paljon yleisempää kuin konsanaan väärät profetiat vaikka toki protetoiminenkin on rakennukseksi.

      Vääriä opettajia ovat kaikki, jotka eivät tunnusta Jeesuksen Herrautta ja opettavat muutenkin Isän Jumalan tahdon vastaisesti Jumalan valtakunnasta ja siihen liittyvistä asioista.

      Tämä aika on Jeesuksen omien sanojen mukaan kuin Nooan ja Sodoman ja samoin varoitti vääristä profeetoista ja tarkoittaneen niitä, jotka tuovat esille vääriä profetioita.

      Olen kuullut profetoimista, mutta asioista, jotka ovat henkilökohtaisia, en osaa sanoa ovatko olleet Jumalasta vai ei, sillä mahdotonta on mielestäni kysyä näistä profetian antaneelta tunnustaako tuo henki Jeesuksen lihaan tulleeksi Herraksi.

      Olen myös kysynyt profetioista seurakunnan johtajilta ja työntekijöiltä, kun olikohan kolme henkilöä profetoi peräjälkeen voimakkaasti. Ja työntekijä kysyi minulta että pitäisikö niitä arvostella julkisesti ja sanoi että ei ole sellaista tapaa. Sen enempää ei asiaan kantaa ottaneet työntekijät ja rehellisesti sanottuna en usko että myöskään he tiesivät tuliko nuo profetiat Jumalalta vai muusta hengestä. Varmaa on etteivät olleet ihmisten sielullista omaa tuotosta.

      Olen sitä mieltä että jos profetoiminen koskee sellaista, mitä ei ole Raamatussa ilmoitettu kirjallisesti, niin aika hankala on kenenkään ihmisen sanoa, tuleeko varmuudella Jumalta tai muualta. Tietenkään ei tämä tee mitenkään tyhjäksi sitä etteikö koko Raamattu ole Jumalalta ja samoin paljon muuta annetaan anoville.

      Pysytään vain mahdollisimman hyvin Jumalan opetuksissa, niin Isä pitää huolta omista lapsistaan. Varmaa on että jokainen Jeesukseen turvaava myös pelastuu Uuteen Jerusalemiin, sillä Herra on hyvä paimen ja nimessään saamme kiittää ja kunnioittaa Isää.

    • Inhottava realisti

      "Profetiat" tuottaa ihmisen oma psyyke. Kun jotakin asiaa aikansa jankkaa, asia jää uniinkin. Alitajuntamme toimii lukuisin eri tavoin. Tuota puolta asioista uskovaisista jotkut eivät näytä mieltävän.

      Kun joku alkaa nähdä esim. erilaisia näkyjä, järkevää olisi useimmiten tutkia ihmisen henkinen tasapaino ja elämäntilanne. Tulos saattaa yllättää. Jos "profeetta" ei oikein enää erota sitä, onko hereillä vaiko ei, mikä tahansa saattaa tuntua yliluonnolliselta.

      "Tämä aika on Jeesuksen omien sanojen mukaan kuin Nooan ja Sodoman ja samoin varoitti vääristä profeetoista ja tarkoittaneen niitä, jotka tuovat esille vääriä profetioita."

      Jeesus ei ilmeisesti elänyt nykyaikana, joten älä sönkötä ja tee omia tulkintojasi Raamatusta. Siinä nyt ei tosin mitään uutta ole.

      • lalli1

        Kenesta olet / et ole leipomassa profeettaa. Sinulla näyttää olevan joku kiikarissa, jonka elämää olet tarkasti seurannut. Tietääkö se "profeetta" itse siitä.

        Ongelma on myös se, että Sanan mukaan "Sillä Jeesus itse todisti, ettei profeetalla ole arvoa omassa isiensä maassa." (Matt4:44).

        Elia pakeni Isebeliä luolaan. Se oli puhdasta tervettä itsesuojeluvaistoa. Ei hänenkään henkinen tasapaino järkkynyt vaan se oli mielestäni hyvin tervettä. Eikä profeettojen tai evankelistojen elämä ole kovin tavanomaista, sillä useammat joutuvat vainon kohteeksi ja työtä on silti tehtävä.

        Monella "profeetalla" voi olla sisäisiä kamppailuja ei toisten vaan Jumalansa kanssa.Toki se heijastuu myös ulkopuolelle. Joona, Jeremia alussa, Mooses alussa, eivät olleet halukkaita olemaan profeettoina.

        Eihän se "profeettana" olo ole aina niinkuin Saulilla, jota Herra kutsui. 1 Samuelin kirja 10:10-13:
        -"Ja kun he tulivat sinne, Gibeaan,niin katso, joukko profeettoja tuli häntä vastaan. Silloin Jumalan Henki tuli häneen ja hänkin joutui hurmoksiin heidän keskellänsä. kun kaikki, jotka ennestään tunsivat hänet, näkivät hänet hurmoksissa niinkuin profeetatkin, sanoivat he toisillensa: "Mikä Kiisin pojalle on tullut? onko Saulkin profeettojen joukossa?"

        Miten sitten kun Pyhä Henki annetaan kaiken lihan päälle?


      • Jochanan (Ei kirj.)
        lalli1 kirjoitti:

        Kenesta olet / et ole leipomassa profeettaa. Sinulla näyttää olevan joku kiikarissa, jonka elämää olet tarkasti seurannut. Tietääkö se "profeetta" itse siitä.

        Ongelma on myös se, että Sanan mukaan "Sillä Jeesus itse todisti, ettei profeetalla ole arvoa omassa isiensä maassa." (Matt4:44).

        Elia pakeni Isebeliä luolaan. Se oli puhdasta tervettä itsesuojeluvaistoa. Ei hänenkään henkinen tasapaino järkkynyt vaan se oli mielestäni hyvin tervettä. Eikä profeettojen tai evankelistojen elämä ole kovin tavanomaista, sillä useammat joutuvat vainon kohteeksi ja työtä on silti tehtävä.

        Monella "profeetalla" voi olla sisäisiä kamppailuja ei toisten vaan Jumalansa kanssa.Toki se heijastuu myös ulkopuolelle. Joona, Jeremia alussa, Mooses alussa, eivät olleet halukkaita olemaan profeettoina.

        Eihän se "profeettana" olo ole aina niinkuin Saulilla, jota Herra kutsui. 1 Samuelin kirja 10:10-13:
        -"Ja kun he tulivat sinne, Gibeaan,niin katso, joukko profeettoja tuli häntä vastaan. Silloin Jumalan Henki tuli häneen ja hänkin joutui hurmoksiin heidän keskellänsä. kun kaikki, jotka ennestään tunsivat hänet, näkivät hänet hurmoksissa niinkuin profeetatkin, sanoivat he toisillensa: "Mikä Kiisin pojalle on tullut? onko Saulkin profeettojen joukossa?"

        Miten sitten kun Pyhä Henki annetaan kaiken lihan päälle?

        Aamen edelliseen!


      • Kun et itse ole

        IR kokenut sitä mitä esimerkiksi minä niin ymmärrän kommenttisi ja käsityksesi.

        Jos olisit kokenut saman mitä minä, niin et kirjoittaisi ja ajattelisi niinkuin nyt teet.

        Olen nähnyt unia paljonkin ja osaan erottaa sellaiset unet, jotka jäävät mieleen ja annetaan aivan heräämisen yhteydessä, samoin olen saanut näkyä tai ilmestystä samoin heräämisen kynnyksellä ja tiedän, että eivät ole sielullista tuotetta vaan Hengen tai hengen vaikutusta.

        Ymmärrän hyvin, että ulkopuolisen on mahdotonta ymmärtää näitä.

        Olet kenties aiemmin lukenutkin sen kun kielilläpuhujaa tutkittiin puhuessaan kielillä ja aivokuvauksessa todistettiiin, että henkilö itse ei sielullisena vaikuttanut kielilläpuhumistaan vaan aivojen toinen alue (en muista mikä) oli aktivoinut. Jos henkilö itse olisi puhunut vaikka suunsa kautta sanat tulivatkin niin se olisi näkynyt aivokuvauksissa aktiivisena siinä aivojen osassa, jossa puhe normaalisti muodostetaan. Tämä on ihan tosi ja juutalainen koneen käyttäjä (varmaankin lääkäri, en muista enää) sanoi, että olisihan se hienoa pystyä todistamaan että Jumala on olemassa tuolla kokeella.

        Todistus kielilläpuhumisesta oli yksiselitteinen, sitä ei ihminen itse vaikuttanut vaan Henki hänessä tai ainakin hänen kauttaan.

        Tiedän, että monet väittää että uskomme Jeesukseen, koska olemme tänne nimikristittyyn maahan syntyneet, mutta ainakaan minua eivät vanhempani eikä kukaan muukaan sukulainen Jeesukseen johdattanut eikä edes todistanut, kuten itse olen tehnyt kyllä monille heille ja myös veljeni perhe kummityttöni kautta tulikin näistä asioista valveutuneeksi. Akateeminen isosiskoni sen sijaan on ihan mahdoton sielu voitettavaksi, koska on samaa maata kuin sinä IR. Nyt hänen tyttärensä seurustelaa muslimin kanssa, jonka äiti on kristitty. Saa nähdä miten asiassa käy. Jo aiemmin tuo siskon tyttö luisui noihin idän uskontojen asioihin, mutta tietysti Jumala voi hänet pelastaa samoin kuin siskonikin. Miehellään oli vakava sydänkohtaus mutta sai lisäajan, mutta akateemisena asenteensa on kuin siskollani. Toki tietenkään ei ole kiinni pelkästään akateemisuudesta vaan ihan sydämen uskosta, mutta omaan viisauteensa turvaavan on hankala uskoa ja turvata jokaisen ihmisen ainoaan Pelastuksen Kallioon. Näin se vain yksinkertaisesti on.


      • filadelfi
        lalli1 kirjoitti:

        Kenesta olet / et ole leipomassa profeettaa. Sinulla näyttää olevan joku kiikarissa, jonka elämää olet tarkasti seurannut. Tietääkö se "profeetta" itse siitä.

        Ongelma on myös se, että Sanan mukaan "Sillä Jeesus itse todisti, ettei profeetalla ole arvoa omassa isiensä maassa." (Matt4:44).

        Elia pakeni Isebeliä luolaan. Se oli puhdasta tervettä itsesuojeluvaistoa. Ei hänenkään henkinen tasapaino järkkynyt vaan se oli mielestäni hyvin tervettä. Eikä profeettojen tai evankelistojen elämä ole kovin tavanomaista, sillä useammat joutuvat vainon kohteeksi ja työtä on silti tehtävä.

        Monella "profeetalla" voi olla sisäisiä kamppailuja ei toisten vaan Jumalansa kanssa.Toki se heijastuu myös ulkopuolelle. Joona, Jeremia alussa, Mooses alussa, eivät olleet halukkaita olemaan profeettoina.

        Eihän se "profeettana" olo ole aina niinkuin Saulilla, jota Herra kutsui. 1 Samuelin kirja 10:10-13:
        -"Ja kun he tulivat sinne, Gibeaan,niin katso, joukko profeettoja tuli häntä vastaan. Silloin Jumalan Henki tuli häneen ja hänkin joutui hurmoksiin heidän keskellänsä. kun kaikki, jotka ennestään tunsivat hänet, näkivät hänet hurmoksissa niinkuin profeetatkin, sanoivat he toisillensa: "Mikä Kiisin pojalle on tullut? onko Saulkin profeettojen joukossa?"

        Miten sitten kun Pyhä Henki annetaan kaiken lihan päälle?

        "Elia pakeni Isebeliä luolaan. Se oli puhdasta tervettä itsesuojeluvaistoa."

        Ja johdatusta, ensin hän pelastaaksensa henkensä matkasi vain Beersebaan ja siitä yksin päivän matkan erämaahan kinsteripensaan juurelle, toivoen kuolemaa. Mutta enkelin jo toista kertaa häntä ruokkiessa sanoi >> nouse ja syö, muutoin käy matka sinulle liian pitkäksi>>. Ja sen ruuan voimalla hän kulki neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä Jumalan vuorelle, Hoorebille, asti.
        Paavalin mukaan Siinain vuori on (Akabanlahden itäisellä puolella) Arabiassa.


      • Inhottava realisti
        Kun et itse ole kirjoitti:

        IR kokenut sitä mitä esimerkiksi minä niin ymmärrän kommenttisi ja käsityksesi.

        Jos olisit kokenut saman mitä minä, niin et kirjoittaisi ja ajattelisi niinkuin nyt teet.

        Olen nähnyt unia paljonkin ja osaan erottaa sellaiset unet, jotka jäävät mieleen ja annetaan aivan heräämisen yhteydessä, samoin olen saanut näkyä tai ilmestystä samoin heräämisen kynnyksellä ja tiedän, että eivät ole sielullista tuotetta vaan Hengen tai hengen vaikutusta.

        Ymmärrän hyvin, että ulkopuolisen on mahdotonta ymmärtää näitä.

        Olet kenties aiemmin lukenutkin sen kun kielilläpuhujaa tutkittiin puhuessaan kielillä ja aivokuvauksessa todistettiiin, että henkilö itse ei sielullisena vaikuttanut kielilläpuhumistaan vaan aivojen toinen alue (en muista mikä) oli aktivoinut. Jos henkilö itse olisi puhunut vaikka suunsa kautta sanat tulivatkin niin se olisi näkynyt aivokuvauksissa aktiivisena siinä aivojen osassa, jossa puhe normaalisti muodostetaan. Tämä on ihan tosi ja juutalainen koneen käyttäjä (varmaankin lääkäri, en muista enää) sanoi, että olisihan se hienoa pystyä todistamaan että Jumala on olemassa tuolla kokeella.

        Todistus kielilläpuhumisesta oli yksiselitteinen, sitä ei ihminen itse vaikuttanut vaan Henki hänessä tai ainakin hänen kauttaan.

        Tiedän, että monet väittää että uskomme Jeesukseen, koska olemme tänne nimikristittyyn maahan syntyneet, mutta ainakaan minua eivät vanhempani eikä kukaan muukaan sukulainen Jeesukseen johdattanut eikä edes todistanut, kuten itse olen tehnyt kyllä monille heille ja myös veljeni perhe kummityttöni kautta tulikin näistä asioista valveutuneeksi. Akateeminen isosiskoni sen sijaan on ihan mahdoton sielu voitettavaksi, koska on samaa maata kuin sinä IR. Nyt hänen tyttärensä seurustelaa muslimin kanssa, jonka äiti on kristitty. Saa nähdä miten asiassa käy. Jo aiemmin tuo siskon tyttö luisui noihin idän uskontojen asioihin, mutta tietysti Jumala voi hänet pelastaa samoin kuin siskonikin. Miehellään oli vakava sydänkohtaus mutta sai lisäajan, mutta akateemisena asenteensa on kuin siskollani. Toki tietenkään ei ole kiinni pelkästään akateemisuudesta vaan ihan sydämen uskosta, mutta omaan viisauteensa turvaavan on hankala uskoa ja turvata jokaisen ihmisen ainoaan Pelastuksen Kallioon. Näin se vain yksinkertaisesti on.

        Höpön höpön.

        Erilaisia "enneunia" voi ihan kuka vain väittää nähneensä. Unet voi varsinkin jälkikäteen tulkita aivan miten haluaa.

        Kielilläpuhuminen on pelkkää soopaa. Kuka tahansa voi massahysterian yhteydessä solkata sitä sekamelskaa, mikä joidenkin tulkintojen mukaan on "kielilläpuhumista".

        Ihmisten sairastumisista ja "akateemisuuksista" puhuminen on höpötystä. Jokainen kuolee ajallaan. Sairaudet iskevät ihan kaikkiin.


    • lalli1

      Hesekiel33:30-33:

      "Ja sinä ihmislapsi! Sinun kansasi lapset puhuvat sinusta
      seinänvierustoilla ja talojen ovilla ja sanovat keskenään,
      toinen toisellensa, näin: `lähtekää kuulemaan, millainen
      sana nyt on tullut Herralta`.He tulevat luoksesi
      joukottain, istuvat edessäsi minun kansanani ja kuuntelevat
      sinun sanojasi, mutta he eivät tee niitten mukaan, sillä he
      osoittavat rakkautta suullansa, mutta heidän sydämensä kulkee
      väärän voiton perässä.

      Ja katso, sinä olet heille kuin rakkauslaulu, kauniisti laulettu ja
      hyvin soitettu: he sanojasi kyllä kuuntelevat, mutta eivät tee niitten
      mukaan.

      Mutta kun se toteutuu- ja katso, se toteutuu- silloin he tulevat
      tietämään, että heidän keskuudessaan on ollut profeetta."

      • tuhat ja yksi

        Sattuu vain olemaan niin ettei oikeaa profetiaa ole olemassakaan.

        Ihmisille ei kukaan ei mikään ei Jumala ei Jeesus ilmoita tulevaisuutta!

        Turhaan tänne on tulleet uusina parkumaan " lalli 1" ,"Jochanan", ja muutkin.

        Asioihin on perehdytty, keskuudessamme on jo riittävästi kaltaisianne vääriä profeettoja.

        Höpönassuja olette väittämienne kanssa.


      • paula
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        Sattuu vain olemaan niin ettei oikeaa profetiaa ole olemassakaan.

        Ihmisille ei kukaan ei mikään ei Jumala ei Jeesus ilmoita tulevaisuutta!

        Turhaan tänne on tulleet uusina parkumaan " lalli 1" ,"Jochanan", ja muutkin.

        Asioihin on perehdytty, keskuudessamme on jo riittävästi kaltaisianne vääriä profeettoja.

        Höpönassuja olette väittämienne kanssa.

        En usko sinua, höpönassukka!
        Suomi on VIELÄ vapaa maa ja saa VIELÄ tulla oli sitten uusi tai vanha joko parkumaan tai kirjoittamaan asiallisesti tai sitten siltä väliltä.

        Jos kukaan ei kommentoi selvistä new age-, luonnon kansojen, yms profetioista niin kyllä riviuskova on valtuutettu sen tekemään.Eksytystä on niin paljon.

        Opettajille on varattu kyllä totiset paikat, jos yhtään ymmärrän.
        Jer.25:34-38. Enkä yhtään kadehdi heitä. Heidän pitäisi oikein ohjata eikä olla vain kuulolla. Ruostuneita sirppejä on maat ja mannut täynnä.

        En olisi uskossa, jos riviuskova ei olisi minua vienyt Jeesuksen luo.


      • paula
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        Sattuu vain olemaan niin ettei oikeaa profetiaa ole olemassakaan.

        Ihmisille ei kukaan ei mikään ei Jumala ei Jeesus ilmoita tulevaisuutta!

        Turhaan tänne on tulleet uusina parkumaan " lalli 1" ,"Jochanan", ja muutkin.

        Asioihin on perehdytty, keskuudessamme on jo riittävästi kaltaisianne vääriä profeettoja.

        Höpönassuja olette väittämienne kanssa.

        Sinäkö olet se belsebul, joka kiusaat...


    • raamatusta

      Jaakobin kirjeestä

      Luku 3:1

      1. veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

      Paavalin 1 kirje korinttolaisille

      Luku 12:1-11 ja 28-30

      1. Mitä tulee Pyhän Hengen lahjoihin, haluan, veljet, että olette niistä kaikista selvillä.

      2. Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.

      3. minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", muuten kuin Pyhässä Hengessä.

      4. Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;

      5. Palvelu tehtävät ovat moninaisia, mutta Herra on sama;

      6. voimavaikutukset ovat moninaisia, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

      7. Hengen ilmoitus annetaan kullekin yhteiseksi hyödyksi.

      8. joku saa Hengen kautta viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;

      9. Joku saa [ihmeitä tekevän] uskon samassa Hengessä, toinen taas parantamisen armolahjat samassa Hengessä;

      10. joku saa lahjan tehdä voima tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.

      11. kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

      28. Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi ja kolmansia opettajiksi. Muutamille hän antoi voiman tehdä ihmetekoja, toisille lahjan parantaa tauteja, avustaa, toimia johtajina, puhua eri kielillä.

      29. Eiväthän kaikki ole apostoleja, eivät kaikki profeettoja, eivät kaikki opettajia, eiväthän kaikki tee voimatekoja,

      30. eihän kaikkilla ole parantamisen armolahjoja, eiväthän kaikki puhu kielillä, eivätkä kaikki kykene niitä selittämään?

      • raamatusta2

        Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille

        luku 14:1-40

        1. Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, etenkin profetoimisen lahjaa.

        2. kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.

        3. Profetoiva taas puhuu ihmisille rakennukseksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi.

        4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa

        5. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.

        6. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?

        7. Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin?

        8. Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?

        9. Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        10. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä.

        11. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.

        12. kun te kerran olette innoikkaita tavoittelemaan henkilahjoja, pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti.

        13. kielillä puhuva rukoilkoon, että voisi myös selittää.

        14. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.

        15. Minun on siis rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.

        16.Jos sinä kiität Jumalaa vain hengessä, kuinka oppimattoman saattaa sanoa saattaa sanoa kiitoksekseesi aamenen
        Eihän hän ymmärrä, mitä sanot.

        17. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.

        18. Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;

        19. mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.

        20. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa kehittymättömiä; mutta ajattelussanne olkaa aikuisia.

        21. Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra".

        22. Kielillä puhuminen ei siis ole merkiksi uskoville, vaan uskoa vailla oleville.
        Profetoiminen taas ei ole merkiksi epäuskoisille, vaan uskoville.

        23. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?

        24. Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku epäuskoinen tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki nuhtelisivat häntä ja paljastaisivat hänen tilansa.

        25. hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja tunnustaisi, että Jumala totisesti on teissä.

        26. Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: kenellä on virsi, kenellä opetus, kenellä ilmestys, kuka puhuu kielillä, kuka selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

        27. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja joku selittäköön;

        28. mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.

        29. Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

        30. mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon edellinen.

        31. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.

        32. profeettain henget ovat profeetoille alamaiset;

        33. sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala.

        34. kuten kaikissa pyhien seurakunnissa olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

        35. jos he haluavat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä on sopimatonta naisen puhua seurakunnassa.

        36. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?

        37. Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.

        38. Mutta jos joku ei tätä tunnusta, häntä ei tunnustteta.

        39. Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.

        40. Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.


      • raamatusta
        raamatusta2 kirjoitti:

        Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille

        luku 14:1-40

        1. Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, etenkin profetoimisen lahjaa.

        2. kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.

        3. Profetoiva taas puhuu ihmisille rakennukseksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi.

        4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa

        5. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.

        6. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?

        7. Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin?

        8. Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?

        9. Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        10. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä.

        11. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.

        12. kun te kerran olette innoikkaita tavoittelemaan henkilahjoja, pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti.

        13. kielillä puhuva rukoilkoon, että voisi myös selittää.

        14. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.

        15. Minun on siis rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.

        16.Jos sinä kiität Jumalaa vain hengessä, kuinka oppimattoman saattaa sanoa saattaa sanoa kiitoksekseesi aamenen
        Eihän hän ymmärrä, mitä sanot.

        17. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.

        18. Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;

        19. mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.

        20. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa kehittymättömiä; mutta ajattelussanne olkaa aikuisia.

        21. Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra".

        22. Kielillä puhuminen ei siis ole merkiksi uskoville, vaan uskoa vailla oleville.
        Profetoiminen taas ei ole merkiksi epäuskoisille, vaan uskoville.

        23. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?

        24. Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku epäuskoinen tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki nuhtelisivat häntä ja paljastaisivat hänen tilansa.

        25. hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja tunnustaisi, että Jumala totisesti on teissä.

        26. Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: kenellä on virsi, kenellä opetus, kenellä ilmestys, kuka puhuu kielillä, kuka selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

        27. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja joku selittäköön;

        28. mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.

        29. Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

        30. mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon edellinen.

        31. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.

        32. profeettain henget ovat profeetoille alamaiset;

        33. sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala.

        34. kuten kaikissa pyhien seurakunnissa olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

        35. jos he haluavat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä on sopimatonta naisen puhua seurakunnassa.

        36. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?

        37. Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.

        38. Mutta jos joku ei tätä tunnusta, häntä ei tunnustteta.

        39. Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.

        40. Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.

        tähän voisi vielä lisätä nämä linkit, lukekaa!

        1. http://keskustelu.suomi24.fi/node/10266245
        2. http://keskustelu.suomi24.fi/node/9466038
        3. http://keskustelu.suomi24.fi/node/6802958
        4. http://keskustelu.suomi24.fi/node/9953440


      • tämä Raamatusta

      • raamatusta
        tämä Raamatusta kirjoitti:

        on hengellisesti parasta ja luotettavinta, mutta samalla myös profetoivaa.

        tässä minun todistus, sukupuoleltani olen mies

        en kuulu mihinkään kirkoon ja lahkoon en oo ees käynny rippileiriä!

        ainoa oikea tulkinta on uskoa niin kuin raamattu sanoo!

        tiedättekö nykyisin maailmassa on yli 4000 tuhatta uskon suuntaa, lahkoa ja oppia ja kaikki ovat harha oppeja paitsi raamattu!

        ja kaikki käyttää oppi pohjanaan raamattua!

        tässä minun todistukseni!

        koin n. 3,5 vuotta sitte herätyksen, tulin uudestaan uskoon, minut on kastettu pienenä mutta uudistumisen jälkeen en ole käynyt kasteella.

        enkä usko kolmiyhteiseen jumalaan

        ennen elin ja uskoin näin!

        vanha elämäni oli tämmönen!

        johon kuului

        bi-seksuallisuus, ryyppäääminen/ kaikkien päihteiden käytäminen ja lääkkeiden väärin käyttäminen, pelaaminen,varastaminen, irtosuhteet (vapaa seksi), itsetyydytys, itsekeskeisyys,välinpitämättömyys, vanhat elämän arvot ja epäusko, porno, seksilelut, tv(en katso mitään huuhaata vaan asiaohjelma) ja musiikki.

        ennen uskoin näin!

        Minä uskon Jumalaan
        Isään Kaikkivaltiaaseen
        taivaan ja maan Luojaan

        Ja Jeesukseen Kristukseen
        Jumalan ainoaan Poikaan
        meidän Herraamme
        joka sikisi Pyhästä Hengestä
        syntyi neitsyt Mariasta
        kärsi Pontius Pilatuksen aikana
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        astui alas tuonelaan,
        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan,
        oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan
        eläviä ja kuolleita

        Ja Pyhään Henkeen
        pyhän yhteisen seurakunnan
        pyhäin yhteyden
        syntien anteeksiantamisen
        ruumiin ylösnousemisen
        ja iankaikkisen elämän

        ja ite ei tartvii tehdä mitään kun jeesus on kuollut ristillä meidän puolesta ja meidän syntimme on anteeksi annetut.

        mutta eletään niin että tehdään ite mitä halutaan ja eletään omien himojen ja halujen mukaan eikä olla mistään teoista vastuussa kenellekkään kun syntimme on anteeksi annetut.

        sen voin sanoa että tommosella uskolla ja elämällä ei pääse taivaaseen vaikka kuinka uskois!

        mun tarina on kuin tuhlaaja pojan tarina rankemmalla tavalla.

        sen voin sanoa että raamattu on totta joka sana siltäkin osin joka koskee parannuksen tekoa ja helvettiä!

        jotain vielä ittestäni!

        oon koko ikäni ollu uskova ("epäuskova")/pinnallinen kristitty

        kaikki oli niin kauan hyvin kun täytin 15 vuotta sit tuli synti elämään ja syntielämä vei mukanaa kunnes olin kokonaan synnin ja saatanan orja.

        tätä ennen ei juuri taivas asiat kiinnostannu yhtää, muuta kun sen verran et usko,
        raamattua ei tullu luettua juuri yhtään,
        joskus pienenä tuli luettuu semmosta lasten opetus kirjaa kuin uskollinen ystävä ei muuta!

        kunnes noin 3,5 vuotta sitten koin herätyksen, ja tulin uudestaan uskoon, sitä tuli vietettyy noin 8,5 vuotta syntielämässä.

        siten vielä vähä lisää ittestäni!

        olen pienenä nähnyt jumalan, mutta silti syntielämä vei mukanaan.

        se tapahtui samalla lailla kun moosekselle kun mooses pyysi nähdä Jumalan mutta Jumala ei antanut mooseksen nähdä kuin selkä puolensa niin minäkin näin vain Jumalan selkäpuolen.

        kerroin aina pienenä kaikille jumalasta johku 12 vuotiaaseen asti mutta sitten kun täytin
        15 vuotta ni syntielämä vei mukanaan.
        sit oli myös semmonen kaveripiiri et vei mukanaan.

        kunnes syntini mitta tuli täytteen, vaellukseni/elämäni annettiin kaaatua päälle

        tuli ihan järjettömän huono olo, olin kolme päivää järkyttynny.

        sitte pari päivää siitä eteenpäin, menin illalla nukkumaan ja sit saatanan annettiin tulla hakemaan mua helvettiin

        multa otettiin henki pois ja annettiin takas, ei ollu mun aika viel lähtee anneettin uus mahdollisuus.

        nostettii mut kadotuksesta takas elämään ja jeesuksen tykö.

        sen jälkee olin 1,5 kk kovassa kurituksessa.

        olin niin saatanan ja synnin koukussa et jos näin ei ois käynny ni en ois ikinä päässy syntielämästä irti ja ruvennu tekee parannusta.

        olin niin luopunnu et jos mut ois annettu tolloin mennä, kun ******* tuli hakee ni oisin nyt helvetissä mut mulle annettiin uus mahdollisuus.

        kiitos tästä Isälle ja Pojalle


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        tässä minun todistus, sukupuoleltani olen mies

        en kuulu mihinkään kirkoon ja lahkoon en oo ees käynny rippileiriä!

        ainoa oikea tulkinta on uskoa niin kuin raamattu sanoo!

        tiedättekö nykyisin maailmassa on yli 4000 tuhatta uskon suuntaa, lahkoa ja oppia ja kaikki ovat harha oppeja paitsi raamattu!

        ja kaikki käyttää oppi pohjanaan raamattua!

        tässä minun todistukseni!

        koin n. 3,5 vuotta sitte herätyksen, tulin uudestaan uskoon, minut on kastettu pienenä mutta uudistumisen jälkeen en ole käynyt kasteella.

        enkä usko kolmiyhteiseen jumalaan

        ennen elin ja uskoin näin!

        vanha elämäni oli tämmönen!

        johon kuului

        bi-seksuallisuus, ryyppäääminen/ kaikkien päihteiden käytäminen ja lääkkeiden väärin käyttäminen, pelaaminen,varastaminen, irtosuhteet (vapaa seksi), itsetyydytys, itsekeskeisyys,välinpitämättömyys, vanhat elämän arvot ja epäusko, porno, seksilelut, tv(en katso mitään huuhaata vaan asiaohjelma) ja musiikki.

        ennen uskoin näin!

        Minä uskon Jumalaan
        Isään Kaikkivaltiaaseen
        taivaan ja maan Luojaan

        Ja Jeesukseen Kristukseen
        Jumalan ainoaan Poikaan
        meidän Herraamme
        joka sikisi Pyhästä Hengestä
        syntyi neitsyt Mariasta
        kärsi Pontius Pilatuksen aikana
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        astui alas tuonelaan,
        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan,
        oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan
        eläviä ja kuolleita

        Ja Pyhään Henkeen
        pyhän yhteisen seurakunnan
        pyhäin yhteyden
        syntien anteeksiantamisen
        ruumiin ylösnousemisen
        ja iankaikkisen elämän

        ja ite ei tartvii tehdä mitään kun jeesus on kuollut ristillä meidän puolesta ja meidän syntimme on anteeksi annetut.

        mutta eletään niin että tehdään ite mitä halutaan ja eletään omien himojen ja halujen mukaan eikä olla mistään teoista vastuussa kenellekkään kun syntimme on anteeksi annetut.

        sen voin sanoa että tommosella uskolla ja elämällä ei pääse taivaaseen vaikka kuinka uskois!

        mun tarina on kuin tuhlaaja pojan tarina rankemmalla tavalla.

        sen voin sanoa että raamattu on totta joka sana siltäkin osin joka koskee parannuksen tekoa ja helvettiä!

        jotain vielä ittestäni!

        oon koko ikäni ollu uskova ("epäuskova")/pinnallinen kristitty

        kaikki oli niin kauan hyvin kun täytin 15 vuotta sit tuli synti elämään ja syntielämä vei mukanaa kunnes olin kokonaan synnin ja saatanan orja.

        tätä ennen ei juuri taivas asiat kiinnostannu yhtää, muuta kun sen verran et usko,
        raamattua ei tullu luettua juuri yhtään,
        joskus pienenä tuli luettuu semmosta lasten opetus kirjaa kuin uskollinen ystävä ei muuta!

        kunnes noin 3,5 vuotta sitten koin herätyksen, ja tulin uudestaan uskoon, sitä tuli vietettyy noin 8,5 vuotta syntielämässä.

        siten vielä vähä lisää ittestäni!

        olen pienenä nähnyt jumalan, mutta silti syntielämä vei mukanaan.

        se tapahtui samalla lailla kun moosekselle kun mooses pyysi nähdä Jumalan mutta Jumala ei antanut mooseksen nähdä kuin selkä puolensa niin minäkin näin vain Jumalan selkäpuolen.

        kerroin aina pienenä kaikille jumalasta johku 12 vuotiaaseen asti mutta sitten kun täytin
        15 vuotta ni syntielämä vei mukanaan.
        sit oli myös semmonen kaveripiiri et vei mukanaan.

        kunnes syntini mitta tuli täytteen, vaellukseni/elämäni annettiin kaaatua päälle

        tuli ihan järjettömän huono olo, olin kolme päivää järkyttynny.

        sitte pari päivää siitä eteenpäin, menin illalla nukkumaan ja sit saatanan annettiin tulla hakemaan mua helvettiin

        multa otettiin henki pois ja annettiin takas, ei ollu mun aika viel lähtee anneettin uus mahdollisuus.

        nostettii mut kadotuksesta takas elämään ja jeesuksen tykö.

        sen jälkee olin 1,5 kk kovassa kurituksessa.

        olin niin saatanan ja synnin koukussa et jos näin ei ois käynny ni en ois ikinä päässy syntielämästä irti ja ruvennu tekee parannusta.

        olin niin luopunnu et jos mut ois annettu tolloin mennä, kun ******* tuli hakee ni oisin nyt helvetissä mut mulle annettiin uus mahdollisuus.

        kiitos tästä Isälle ja Pojalle

        näistä linkeistä löytää kaikki minun kirjoituksen tältä kolmen vuoden aikana ja kehitykseni. ketä kiinoostaa? ehkä tämä on vaivan arvoista tutkia kirjoitukseni?
        minut kyllä tunnistaa kirjoitus tyylistäni ja siitä että käytän paljon raamattua.

        1.

        tästä linkistä voi lukea koko tarinani tänne asti on tullut vähä uusia käänteitä matkalle ja olen kertonut henkilökohtaisemmin itsestäni ja elämästäni uusia asioita.
        minulla ei ole keskustelussa nimimerkkiä.

        23.11.2011 17:41 eli alkaa tästä

        anna kun kerron sulle pienen tarinan omasta elämästäni ja tästä profetia tuohusta

        tarinani alkaa tästä kohtaa sen kun lukee alas päin kyllä minut tunnistaa

        ja loppuu tähän kohtaan

        minulla ei ole 5.1.2012 00:56 loppuu tähän
        noissa keskusteluissa nimi merkkiä mutta kyllä minut tunnistaa kirjoitus tyylistä ja siitä että käytän paljon raamattua.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10213956

        2. http://keskustelu.suomi24.fi/node/10350577

        3. tästä linkistä löytyy minun vanhempi todistus ja suppeampi kirjoitus elämästäni ja minusta

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9255144


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        näistä linkeistä löytää kaikki minun kirjoituksen tältä kolmen vuoden aikana ja kehitykseni. ketä kiinoostaa? ehkä tämä on vaivan arvoista tutkia kirjoitukseni?
        minut kyllä tunnistaa kirjoitus tyylistäni ja siitä että käytän paljon raamattua.

        1.

        tästä linkistä voi lukea koko tarinani tänne asti on tullut vähä uusia käänteitä matkalle ja olen kertonut henkilökohtaisemmin itsestäni ja elämästäni uusia asioita.
        minulla ei ole keskustelussa nimimerkkiä.

        23.11.2011 17:41 eli alkaa tästä

        anna kun kerron sulle pienen tarinan omasta elämästäni ja tästä profetia tuohusta

        tarinani alkaa tästä kohtaa sen kun lukee alas päin kyllä minut tunnistaa

        ja loppuu tähän kohtaan

        minulla ei ole 5.1.2012 00:56 loppuu tähän
        noissa keskusteluissa nimi merkkiä mutta kyllä minut tunnistaa kirjoitus tyylistä ja siitä että käytän paljon raamattua.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10213956

        2. http://keskustelu.suomi24.fi/node/10350577

        3. tästä linkistä löytyy minun vanhempi todistus ja suppeampi kirjoitus elämästäni ja minusta

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9255144

        minulla ei ole noissa keskusteluissa tämä nimerkki eikä mitään "vaki nimimerkkiä" kuten nytten kyllä joisskin ketjuissa käytän samanlaista niumimerkki sydeemiä mutta muuten minulla ei ole mitään nimimerkkejö mutta kyllä minut tunnistaa noista ketjuista kuka ne lukee?


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        minulla ei ole noissa keskusteluissa tämä nimerkki eikä mitään "vaki nimimerkkiä" kuten nytten kyllä joisskin ketjuissa käytän samanlaista niumimerkki sydeemiä mutta muuten minulla ei ole mitään nimimerkkejö mutta kyllä minut tunnistaa noista ketjuista kuka ne lukee?

        tähän voisi vielä lisätä tämän ketjun

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9591407

        Jobista

        Luku 33:14

        14. Jumala puhuu tavalla tai toisella.
        sitä ei vain huomata.


    • raamatusta

      Jobista

      Luku 33:14,17,18,29 ja 30

      14. Jumala puhuu tavalla tai toisella.
      sitä ei vain huomata.

      17. Kääntääkseen heidät pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,

      18. säästääkseen hänen elämänsä turmiosta ja hänet juoksemasta keihäiden saaliiksi.

      29. Kaikkea tätä Jumala tekee kahdesti ja kolmastikin ihmiselle

      30. Palauttaakseen hänet turmiosta ja antaakseen hänelle elämän valon.

    • Elitepvpers

      Profetoiminen ja kielillä puhuminen, melko hyvää tekstiä.
      Eipä taida palstan sheriffikään ymmärtää mitä seurakuntaa rakentava profetoiminen on?

      • Inhottava realisti

        Profetiointi on ihmisten päässä. Mitään yliluonnollista asiaan ei liity.


      • Lue Raamattua
        Inhottava realisti kirjoitti:

        Profetiointi on ihmisten päässä. Mitään yliluonnollista asiaan ei liity.

        "mitä minulla ei ole sitä ei voi toisillakaan olla" kö?


    • Anonyymi

      Oikea profeetta on se joka kestää Jumalan sanalla tutkistelun ja myös ojennuksen . Profetian sisältö ja perusta pitää löytyä Raamatusta jolla voidaan arvostella esille tullut profetia. Mikään profetia tuskin on prikulleen kirjaimellisesti virheetön ja oikea ,koska profetian tuojana on vajavainen ihminen . Profetian hedelmä kertoo paljon siitä kuinka aito ja tarkka se on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1134
    Aihe