Totuutta vuodelle 2012

Semper.Fidelis

Mikäpä olisi tärkeämpää vuodelle 2012 kuin olla Totuudessa. Jeesukseen Kristukseen uskovina saamme olla onnellisessa asemassa, koska Hänessä meillä ON totuus. Eikä ainoastaan totuus, vaan totuuden lisäksi Hänessä on myös Tie ja Elämä.

Mitä meiltä enää puuttuu: Jeesus antaa totuuden, joka murskaa kaikki vihollisen valheet, Hän antaa tien, joka johtaa uskomme päämäärään, Hän antaa elämän, joka jatkuu ikuisena Isämme luona kirkkaudessa.

Mitä lupaa eksynyt ihminen, jonka 'totuus' on jotain muuta kuin se, minkä Jeesus ilmoittaa? Alempana yksi murheellinen esimerkki, jonka tarjoaa nimim. savonarola. En tunne hänen vaikuttimiaan, enkä ole katkera hänelle. Silti tuon luokan syytös sopii ottaa esille varoittavana esimerkkinä siitä, mitä valheellinen mieli saa aikaan:

>>Niin se on juuri mitä hän pelkää että Raamatun sanoma on Totuus ja hänen oma hengellinen elämä on täysin valhe . Uhkaa häntä kohtiin joka nousee,,, kun tänäänkin näyttää,, että Jumala on voittanut ja liha on kuollut ristillä,, saa semperin liha raivomaan .. Niinkauan kun liha saa taistella omassa ylpeydessä oma liha vastaan on kaikki kunnossa semperin mielestä ja hänen opetuxen muka..

49

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoneenhaltija

      Semper.Fidelis

      Rauha sinulle!
      Siunausta ja hyvää alkanutta vuotta 2012.
      Kiitos monista hyvistä kirjoituksistasi.

      1. Joh. 1:7
      Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

      • Kiitos viestistäsi, huoneenhaltija! Siunausta sinulle vuonna 2012; olkaamme vuoden jokaisena päivänä Kristuksen käskyläisiä ja Jumalan salaisuuksien uskollisia huoneenhaltijoita.

        1.Korinttolaiskirje:
        4:1 Niin pitäköön jokainen meitä Kristuksen käskyläisinä ja Jumalan salaisuuksien huoneenhaltijoina.
        4:2 Sitä tässä huoneenhaltijoilta ennen muuta vaaditaan, että heidät havaitaan uskollisiksi."


    • Toivon myös että Uusi Vuosi tuo mukanaan oikein Rakkaudellinen pamaus sun sisälle ja tulet padam ja pox Uusi ihminen. : ) Siunausta vaan !!!

      • ..padam ja pox..

        Haloo, onko ketään kotona, kuuletko...
        Sun siunaus ei tullu sydämestä, kuuletko....
        Pamaus on käynyt sun päässä. kuuletko...


    • Rakas Semper !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Koin sen tarpeellisexi antaa sulle vastineen mixi minä en hyväxyy oppisi jonka olet saanut seurakunnasta ja oppinut sieltä. Ensinä sehän on kyllä henkilökohtaista koska ilmeisesti sulla ei ole kukaan joka antaisi sulle tietoa ja mahdolisuutta löytää pääsy synneistä kun Jumala ja minä ja Green ?? Ja se on jo osoitus siitä suurta Rakkauutta millä me rakastamme ja ehkä tuhlaamme aika sinun kohdalla niinkuin myöskin Jaikal ja hänen ystäväien kohdalla.

      Jaikal taas on saanut menestyvirtuaalioppinsa uudesta viinistä joka on niin uusi kenneth haigin perustava menestyspuhtaus ja pyhitysoppi että ei ole oikein kuivunut vielä vaan hakee vielä suunta ja uusia virityxiä,, mutta jo se antaa monille kaatajille surta intoa.

      Mutta siinä teillä jaikalin kanssa on se ero, että sinä pyrit näkyvän pyhitys ja puhdistus elämässä vapaaxi synneistä vaikka sulla ei ole Usko että se onnistuu surullista kyllä,, koska sun oppisi ei opeta kokonaan Pyhä Puhdas oleminen ja tie Taivaaseen. Kun taas Jaikal opettaa kokonaan Puhdas Ja Pyhä virtuaalisesti elikä teoriassa eikä käytännössä.

      Elikä Jaikal tulis saada omaan elämään näkyviin se mitä hän opettaa ja sinä Rakas Semper kokonaan puhdas ja Pyhä elämä NYT eikä sitten joskus taivaassa kun silloin on jo myöhässä..

      Tääs maan päällä hän puhdistaa itselle täysin PUHDAS JA PYHÄ SEURAKUNTA !!!
      Koska ei mitään epäpyhä ja likaista voi tulla sisään Taivaaseen...
      Ef 5
      25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
      26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
      27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.

      • >>Jumala ja minä ja Green ??antaisi sulle tietoa ja mahdolisuutta löytää pääsy synneistä


      • ..padam ja pox..
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        >>Jumala ja minä ja Green ??antaisi sulle tietoa ja mahdolisuutta löytää pääsy synneistä

        Ei ole savonarolasta opettajaksi. Saa kirjoituksillaan hämminkiä aikaan ja ikävä kyllä Jumalan pilkkaamistakin palstaa lukevien ei-uskovaisten keskuudessa.

        PS. Jatkan nimimerkillä "padam ja pox", jonka lainasin savonarolan tekstin sanoista sulle. Toivottavasti herättää miehessä mietiskeltävää.


      • ..padam ja pox.. kirjoitti:

        Ei ole savonarolasta opettajaksi. Saa kirjoituksillaan hämminkiä aikaan ja ikävä kyllä Jumalan pilkkaamistakin palstaa lukevien ei-uskovaisten keskuudessa.

        PS. Jatkan nimimerkillä "padam ja pox", jonka lainasin savonarolan tekstin sanoista sulle. Toivottavasti herättää miehessä mietiskeltävää.

        : ) Ole hyvä vaan jos et näe pilkkan aihe tai tarkoitus sun käytöxessä kun lihasi on suuttunut minuun uuskarismaattisten hengen yllyttämänä...


      • Semper.Fidelis kirjoitti:

        >>Jumala ja minä ja Green ??antaisi sulle tietoa ja mahdolisuutta löytää pääsy synneistä

        Rakas Senper onko se mahdollista että liha on naulittu Jeesuxessa ja Jeesuxen kanssa ristillä ???


      • savonarola kirjoitti:

        Rakas Senper onko se mahdollista että liha on naulittu Jeesuxessa ja Jeesuxen kanssa ristillä ???

        Elikä 24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.

        (Gal. 5:24)


      • jt
        savonarola kirjoitti:

        Elikä 24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.

        (Gal. 5:24)

        En ole sinun ja Semperin keskustelua juurikaan lukenut, mitä nyt tästä ketjusta. Eihän sinunkaan liha vielä kuollut ole, kun kerran täällä kirjoittelet. Silloin sinussa asuu vielä synti. Vai oletko Paavalia suurempi? Lihan pitää olla naulittuna ristille, mutta ei se tarkoita, että liha on kuollut.

        Room.7:15-25

        Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Ja tämän myöntäminen ei tarkoita sitä, ettei taistelisi syntiä vastaan ja pyrkisi kasvamaan uskossaan, juuri sitä tarkoittaa, että liha on naulittu ristille.


      • jt kirjoitti:

        En ole sinun ja Semperin keskustelua juurikaan lukenut, mitä nyt tästä ketjusta. Eihän sinunkaan liha vielä kuollut ole, kun kerran täällä kirjoittelet. Silloin sinussa asuu vielä synti. Vai oletko Paavalia suurempi? Lihan pitää olla naulittuna ristille, mutta ei se tarkoita, että liha on kuollut.

        Room.7:15-25

        Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Ja tämän myöntäminen ei tarkoita sitä, ettei taistelisi syntiä vastaan ja pyrkisi kasvamaan uskossaan, juuri sitä tarkoittaa, että liha on naulittu ristille.

        höpö höpö mikä sellainen Uskova olis uskossa jolla ei ole voima pysyä Puhtaana ja Pyhinä. Ei siasta voi sanoa etä se olisi Pyhä vaikka se todistaisi olevansa miten uskossa. Eihän ?? Ja eihän sellainen lankeileva uskovainen joka välillä asuu kadulla täysin juoppona mutta lankeilee.
        Raamatusta hän kyllä jakeilee jakeita niinkuin mikäkin opettaja,, muuta Uskossa ei sellainen ole vaikka kyllä tietää kuka Jeesus on. Ja hän tietää hyvin mitä pitäis tehdä ja totella Hänen Käskyjänsä mukaan että olisi Hänen Ystävä. Eihän Jumalan Ystävä ole niinkuin pomppiva pallo tuon kaltainen mikä Paavali kuvaa Room 7 että hän on ollut EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEii Ja Ei


      • savonarola kirjoitti:

        höpö höpö mikä sellainen Uskova olis uskossa jolla ei ole voima pysyä Puhtaana ja Pyhinä. Ei siasta voi sanoa etä se olisi Pyhä vaikka se todistaisi olevansa miten uskossa. Eihän ?? Ja eihän sellainen lankeileva uskovainen joka välillä asuu kadulla täysin juoppona mutta lankeilee.
        Raamatusta hän kyllä jakeilee jakeita niinkuin mikäkin opettaja,, muuta Uskossa ei sellainen ole vaikka kyllä tietää kuka Jeesus on. Ja hän tietää hyvin mitä pitäis tehdä ja totella Hänen Käskyjänsä mukaan että olisi Hänen Ystävä. Eihän Jumalan Ystävä ole niinkuin pomppiva pallo tuon kaltainen mikä Paavali kuvaa Room 7 että hän on ollut EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEii Ja Ei

        Kirjoitit --> Eihän sinunkaan liha vielä kuollut ole, kun kerran täällä kirjoittelet. Silloin sinussa asuu vielä synti

        Muuten ,,, Jeesus ei kirjoitellut vaan puolusti Sanan niinkuin Apostolit puhumalla !! Minäkin puolustan Sanan täällä myöskin ja sanoisin Hengessä koska en ole ollut vihainen vielä kenellekään. : )


      • jt
        savonarola kirjoitti:

        höpö höpö mikä sellainen Uskova olis uskossa jolla ei ole voima pysyä Puhtaana ja Pyhinä. Ei siasta voi sanoa etä se olisi Pyhä vaikka se todistaisi olevansa miten uskossa. Eihän ?? Ja eihän sellainen lankeileva uskovainen joka välillä asuu kadulla täysin juoppona mutta lankeilee.
        Raamatusta hän kyllä jakeilee jakeita niinkuin mikäkin opettaja,, muuta Uskossa ei sellainen ole vaikka kyllä tietää kuka Jeesus on. Ja hän tietää hyvin mitä pitäis tehdä ja totella Hänen Käskyjänsä mukaan että olisi Hänen Ystävä. Eihän Jumalan Ystävä ole niinkuin pomppiva pallo tuon kaltainen mikä Paavali kuvaa Room 7 että hän on ollut EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEii Ja Ei

        Eihän Paavali tuossa puhu menneessä muodossa vaan hän on sellainen kirjoitushetkellä.


      • totuutta 2012

        Vaikka suomen kieli on sinulla Savonarola vähän hakusalla, ei se peitä sitä, että oppisi on Raamatun mukaista sanomaa. Olet selvästikin Jeesuksen opetuslapsi, joka ei mene ihmisten kehittelemiin oppeihin.


      • totuutta 2012 kirjoitti:

        Vaikka suomen kieli on sinulla Savonarola vähän hakusalla, ei se peitä sitä, että oppisi on Raamatun mukaista sanomaa. Olet selvästikin Jeesuksen opetuslapsi, joka ei mene ihmisten kehittelemiin oppeihin.

        Jos jotain tökkii saarnoissa tai puheissa tai kirjoituxessa. Niin silloin olen aina kääntynyt Jumalan puoleen kysymään mitä tämä on eikä lihalta ja ihmisistä ja niin mua on opetettu Herran Hengestä ja Armosta ja sentakia olen sitä mitä olen !!


    • Syntiähän ei ole...

      ...pelkästään joku alkoholiongelma tai muu sellainen vaan myös esim. pahan puhuminen on syntiä. Ja vaikka malttaisi mielensä niin, ettei puhuisi pahaa, niin jo pahat ajatukset toisesta ihmisestä on syntiä. Kuka pystyy tällaiseen täydellisyyteen? Ja kuitenkin Jumala vaatii täydellisyyttä koska Hän on Pyhä.

      Ei uskovatkaan pysty täydellisyyteen elämässään ja siksi hekin tarvitsee armoa joka päivä. Tämän ei kuitenkaan saa olla tekosyy tehdä väärin vaan niinkuin Paavali opettaa, niin synti riippuu minussa kiinni, mutta minun on päivittäin taisteltava sitä vastaan. Ja kun joka tapauksessa joka päivä siinä taistelussa enemmän tai vähemmän jään häviölle, tarvitsen armoa.

      • jt

        Juuri näin minäkin asian ymmärrän.


      • jt kirjoitti:

        Juuri näin minäkin asian ymmärrän.

        Sanot ---> Kuka pystyy tällaiseen ----> pelkästään joku alkoholiongelma tai muu sellainen vaan myös esim. pahan puhuminen on syntiä. Ja vaikka malttaisi mielensä niin, ettei puhuisi pahaa, niin jo pahat ajatukset toisesta ihmisestä on syntiä. Kuka pystyy tällaiseen täydellisyyteen? Ja kuitenkin Jumala vaatii täydellisyyttä koska Hän on Pyhä.

        Mutta sun tulis tietää ettei sun tulis olla apua tähän vaan jos ei tule Jumalasta yliluonnollinen apu tähän että pystyt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Niin opetuslapset näki myöskin tämän mahdottomuuden !!!!! Mutta Jumalalla oli vastaus ja ratkaisu tähän !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Matt. 19:26

        Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".


      • totuutta 2012
        savonarola kirjoitti:

        Sanot ---> Kuka pystyy tällaiseen ----> pelkästään joku alkoholiongelma tai muu sellainen vaan myös esim. pahan puhuminen on syntiä. Ja vaikka malttaisi mielensä niin, ettei puhuisi pahaa, niin jo pahat ajatukset toisesta ihmisestä on syntiä. Kuka pystyy tällaiseen täydellisyyteen? Ja kuitenkin Jumala vaatii täydellisyyttä koska Hän on Pyhä.

        Mutta sun tulis tietää ettei sun tulis olla apua tähän vaan jos ei tule Jumalasta yliluonnollinen apu tähän että pystyt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Niin opetuslapset näki myöskin tämän mahdottomuuden !!!!! Mutta Jumalalla oli vastaus ja ratkaisu tähän !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Matt. 19:26

        Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".

        Savonarola kirjoittaa jälleen Raamatun mukaista asiaa.


      • jt
        savonarola kirjoitti:

        Sanot ---> Kuka pystyy tällaiseen ----> pelkästään joku alkoholiongelma tai muu sellainen vaan myös esim. pahan puhuminen on syntiä. Ja vaikka malttaisi mielensä niin, ettei puhuisi pahaa, niin jo pahat ajatukset toisesta ihmisestä on syntiä. Kuka pystyy tällaiseen täydellisyyteen? Ja kuitenkin Jumala vaatii täydellisyyttä koska Hän on Pyhä.

        Mutta sun tulis tietää ettei sun tulis olla apua tähän vaan jos ei tule Jumalasta yliluonnollinen apu tähän että pystyt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Niin opetuslapset näki myöskin tämän mahdottomuuden !!!!! Mutta Jumalalla oli vastaus ja ratkaisu tähän !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Matt. 19:26

        Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".

        1.Joh.1: 8

        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.


      • jt kirjoitti:

        1.Joh.1: 8

        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        Aivan varmasti on jokainen meistä ollut syntiä ennenkuin ollaan tullut uskoon. Ja sentakia varmasti sinäkin tarvitsi Vapahtaja niinkuin minäkin,,, koska mistä muusta Hän vapahtaa meitä kun synneistä..


      • jt
        savonarola kirjoitti:

        Aivan varmasti on jokainen meistä ollut syntiä ennenkuin ollaan tullut uskoon. Ja sentakia varmasti sinäkin tarvitsi Vapahtaja niinkuin minäkin,,, koska mistä muusta Hän vapahtaa meitä kun synneistä..

        Mitä sitten on se kilvoittelu, mistä esim. Paavali kirjoittaa? Sinulla sitä ei ilmeisesti enää ole, koska et tee syntiä.


      • jt
        savonarola kirjoitti:

        Aivan varmasti on jokainen meistä ollut syntiä ennenkuin ollaan tullut uskoon. Ja sentakia varmasti sinäkin tarvitsi Vapahtaja niinkuin minäkin,,, koska mistä muusta Hän vapahtaa meitä kun synneistä..

        Pietari kyllä teki syntiä vielä helluntaipäivän tapahtumien jälkeenkin, lankesi nimittäin ihmispelkoon, mikä on syntiä. Sinä olet ilmeisesti löytänyt paremman tien?

        Gal.2:11-14

        Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.
        12. Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
        13. ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
        14. Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"


      • jt kirjoitti:

        Mitä sitten on se kilvoittelu, mistä esim. Paavali kirjoittaa? Sinulla sitä ei ilmeisesti enää ole, koska et tee syntiä.

        Kilvottelu voi alkaa vasta kun on pääsyt lihasta.


      • jt kirjoitti:

        Pietari kyllä teki syntiä vielä helluntaipäivän tapahtumien jälkeenkin, lankesi nimittäin ihmispelkoon, mikä on syntiä. Sinä olet ilmeisesti löytänyt paremman tien?

        Gal.2:11-14

        Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.
        12. Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
        13. ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
        14. Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"

        Tietysti sitä oli syntiä. Ja et voi alkaa sillä ratsastaa ja antaa itselle lupa tehdä syntiä niinkuin eräs juoppo kerran mulle alkoi kovasti kehua miten hän oli ollut uskossa mutta kun ne uskovaiset oli ollut inhottavia ja tehnyt vääryyttä häntä vastaan niin hän oli masentunut ja langennut ryyppämään joka oli kestänyt keymmenkunta vuotta. Niin kysyin häneltä oliko Jumala myös ollut inhottava ja tehnyt vääryyttä häntä vastaan ??
        Vaikka Pietari oli langennut niin oliko Jeesus kans langennut ?? Seura minua Hän sanoi eikä Pietari ?? Aina löydät joku uskovainen joka on langkeilee jos tarvitset puolustus että eläät synnissä.. Mutta et löydä Jeesusta ja Hänen Apua sillä lailla...


      • jt
        savonarola kirjoitti:

        Tietysti sitä oli syntiä. Ja et voi alkaa sillä ratsastaa ja antaa itselle lupa tehdä syntiä niinkuin eräs juoppo kerran mulle alkoi kovasti kehua miten hän oli ollut uskossa mutta kun ne uskovaiset oli ollut inhottavia ja tehnyt vääryyttä häntä vastaan niin hän oli masentunut ja langennut ryyppämään joka oli kestänyt keymmenkunta vuotta. Niin kysyin häneltä oliko Jumala myös ollut inhottava ja tehnyt vääryyttä häntä vastaan ??
        Vaikka Pietari oli langennut niin oliko Jeesus kans langennut ?? Seura minua Hän sanoi eikä Pietari ?? Aina löydät joku uskovainen joka on langkeilee jos tarvitset puolustus että eläät synnissä.. Mutta et löydä Jeesusta ja Hänen Apua sillä lailla...

        Sinä et ole yhtään Pietaria puhtaampi vaan olen varma, että asia on päinvastoin.


      • jt kirjoitti:

        Sinä et ole yhtään Pietaria puhtaampi vaan olen varma, että asia on päinvastoin.

        Mitä sä olet arvostelemaan Pietaria? Mistä sä tiedät miten puhdas hän tuli siinä synnintunnon kautta mitä hän sai kun hänet nuhdeltiin niinkuin,, vierasta sika ??? Kyllä mä uskon että hänellä oli melko voimakas etsikkoaika tuon jälkeen että löytäis Jeesuxen Veri Joka puhdistaa niin puhdas ihminen että kelpaa Kristuxeen olemaan...


      • jt
        savonarola kirjoitti:

        Mitä sä olet arvostelemaan Pietaria? Mistä sä tiedät miten puhdas hän tuli siinä synnintunnon kautta mitä hän sai kun hänet nuhdeltiin niinkuin,, vierasta sika ??? Kyllä mä uskon että hänellä oli melko voimakas etsikkoaika tuon jälkeen että löytäis Jeesuxen Veri Joka puhdistaa niin puhdas ihminen että kelpaa Kristuxeen olemaan...

        Enhän minä Pietaria ole arvostellutkaan vaan sinua.


      • jt kirjoitti:

        Enhän minä Pietaria ole arvostellutkaan vaan sinua.

        Sun kuvitelmia Pietarin langenneesta tilasta tulee hyvin esiin sun syytöxissä mua kohtaan..


      • jt
        savonarola kirjoitti:

        Sun kuvitelmia Pietarin langenneesta tilasta tulee hyvin esiin sun syytöxissä mua kohtaan..

        Enhän minä mitään kuvittele, vaan tuossa Raamatun kohdassa sanotaan, että Pietari lankesi ihmispelkoon, mikä on epäuskon synti.

        sananlaskut 29:25

        Ihmispelko panee paulan, mutta Herraan luottavainen on turvattu.


      • jt kirjoitti:

        Enhän minä mitään kuvittele, vaan tuossa Raamatun kohdassa sanotaan, että Pietari lankesi ihmispelkoon, mikä on epäuskon synti.

        sananlaskut 29:25

        Ihmispelko panee paulan, mutta Herraan luottavainen on turvattu.

        Minä sanoin SUN KUVITELMA että Pietarin elämä myöskin jatkui tuolla tavalla sanoo minulle paljon...


      • jt
        savonarola kirjoitti:

        Minä sanoin SUN KUVITELMA että Pietarin elämä myöskin jatkui tuolla tavalla sanoo minulle paljon...

        En ole mistään muusta kirjoittanut, kuin että Pietari teki syntiä. Pietarin elämän jatkumista en ole kommentoinut millään tavalla, se on sinun kuvitteluasi.


      • jt
        savonarola kirjoitti:

        Minä sanoin SUN KUVITELMA että Pietarin elämä myöskin jatkui tuolla tavalla sanoo minulle paljon...

        Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.


      • säälittävä tapaus.
        jt kirjoitti:

        Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

        Savonarola on niin lain kiihkon orja ja vanki ettei kuule eikä näe, sokea taluttaja, muiden kirjoitusten vääntäjä. Sanalla sanoen: säälittävä


      • teidän keskustelua
        säälittävä tapaus. kirjoitti:

        Savonarola on niin lain kiihkon orja ja vanki ettei kuule eikä näe, sokea taluttaja, muiden kirjoitusten vääntäjä. Sanalla sanoen: säälittävä

        seuranneena pitää itse kommentoida tähän muutamalla raamatun kohdalla!

        tässäpä olisikin jokaisen syytä mennä itseensä ja tutkia ettei vaan kukaan ole Jumalalle ja Jumalan Pojalle "vihainen" ja "katkera"?

        vaan hyväksyy Jumalalta sen mikä on tullut omaksi osaksi eikä juokse karkuun ja ottaa vastaa kaikken mitä Herra antaa ja sen että on saanut armon ja armo on suotu omalle kohdalle ja ottaa armon vastaan eikä vastustele armoa.

        tässä meille jokaiselle mietittävää!

        Luukkaan evankeliumista

        Luku 5:8

        8. Sen nähdessään Simon Pietari lankesi jeesuksen polvien eteen ja sanoi:
        "mene POIS minun luotani, Herra, sillä minä olen SYNTINEN ihminen.

        22:60-62

        60. Mutta Pietari sanoi: Mies, en ymmärrä, mitä sanot. siinä samassa, hänen vielä puhuessaan, kukko lauloi.

        61. Herra kääntyi ja katsoi Pietariin.
        Niin Pietari muisti, että Herra oli sanonut: Ennen kuin kukko tänään laulaa sinä kiellät minut kolmesti.

        62. Hän meni ulos ja itki KATKERASTI.

        sitten Joonan taupaus

        Luku 1:3

        3. Mutta Joona päätti paeta Herran edestä Tarsiiseen.
        Hän meni rannikolle Jaafoon ja löysi laivan, joka oli lähdössä Tarsiiseen.
        Maksettuaan laivamaksun Joona astui siihen mennäkseen heidän kanssaan Tarsiiseen, pois Herran kasvojen edestä.

        4:1-4 ja 9-11

        1. Joona pahastui tästä kuitenkin kovin ja hän vihastui.

        2. Hän rukoili Herraa: Voi Herra! enkö minä sitä sanonut, kun olin vielä omassa maassani?
        Siksihän minä ensin lähdin pakenemaan Tarsiiseen.
        Minä näet tiesin, että sinä olet armahtava ja laupias Jumala, pitkämielinen ja armosta rikas, ja että sinä säälit pahaa kärsiviä.

        3.Nyt Herra, ota minun henkeni, sillä kuolema on minulle parempi kuin elämä.

        4. Herra kysyi Joonalta: Onko vihastumisesi oikea?

        9. Jumala sanoi Joonalle: Onko vihastumisesi riisinikasvin tähden oikea?
        Tämä vastasi: Oikea on vihastumiseni kuolemaan asti.

        10. Niin Herra sanoi: Sinä olet pahoillasi risiini kasvista, josta et ole nähnyt vaivaa, jota et ole kasvattanut, ja joka yhden yön lapsena yntyi ja yhden yön lapsena kuoli.

        11. Enkö minä siis säälisi Niiniveä, suurta kaupunkia. Siinä on enenmmän kuin 120.000 ihmistä, jotka eivät tiedä kumpi käsi on oikea, kumpi vasen, ja lisäksi paljon eläimiä.

        mitäpä vastasi Mooses Herralle ennen kuin astui tehtäväänsä?

        2 Mooseksen kirja

        luku 3:11 ja 4:13

        11. Mutta Mooses sanoi: Jumalalle:
        Mikä minä olen menemään faraon luo ja viemään israelilaisia pois egyptistä?

        4

        13. Mutta Mooses sanoi: Herra, lähetä joku muu, jonka näet hyväksi!

        ymmärrättekö tämän?


      • yksi kohta unohtu
        teidän keskustelua kirjoitti:

        seuranneena pitää itse kommentoida tähän muutamalla raamatun kohdalla!

        tässäpä olisikin jokaisen syytä mennä itseensä ja tutkia ettei vaan kukaan ole Jumalalle ja Jumalan Pojalle "vihainen" ja "katkera"?

        vaan hyväksyy Jumalalta sen mikä on tullut omaksi osaksi eikä juokse karkuun ja ottaa vastaa kaikken mitä Herra antaa ja sen että on saanut armon ja armo on suotu omalle kohdalle ja ottaa armon vastaan eikä vastustele armoa.

        tässä meille jokaiselle mietittävää!

        Luukkaan evankeliumista

        Luku 5:8

        8. Sen nähdessään Simon Pietari lankesi jeesuksen polvien eteen ja sanoi:
        "mene POIS minun luotani, Herra, sillä minä olen SYNTINEN ihminen.

        22:60-62

        60. Mutta Pietari sanoi: Mies, en ymmärrä, mitä sanot. siinä samassa, hänen vielä puhuessaan, kukko lauloi.

        61. Herra kääntyi ja katsoi Pietariin.
        Niin Pietari muisti, että Herra oli sanonut: Ennen kuin kukko tänään laulaa sinä kiellät minut kolmesti.

        62. Hän meni ulos ja itki KATKERASTI.

        sitten Joonan taupaus

        Luku 1:3

        3. Mutta Joona päätti paeta Herran edestä Tarsiiseen.
        Hän meni rannikolle Jaafoon ja löysi laivan, joka oli lähdössä Tarsiiseen.
        Maksettuaan laivamaksun Joona astui siihen mennäkseen heidän kanssaan Tarsiiseen, pois Herran kasvojen edestä.

        4:1-4 ja 9-11

        1. Joona pahastui tästä kuitenkin kovin ja hän vihastui.

        2. Hän rukoili Herraa: Voi Herra! enkö minä sitä sanonut, kun olin vielä omassa maassani?
        Siksihän minä ensin lähdin pakenemaan Tarsiiseen.
        Minä näet tiesin, että sinä olet armahtava ja laupias Jumala, pitkämielinen ja armosta rikas, ja että sinä säälit pahaa kärsiviä.

        3.Nyt Herra, ota minun henkeni, sillä kuolema on minulle parempi kuin elämä.

        4. Herra kysyi Joonalta: Onko vihastumisesi oikea?

        9. Jumala sanoi Joonalle: Onko vihastumisesi riisinikasvin tähden oikea?
        Tämä vastasi: Oikea on vihastumiseni kuolemaan asti.

        10. Niin Herra sanoi: Sinä olet pahoillasi risiini kasvista, josta et ole nähnyt vaivaa, jota et ole kasvattanut, ja joka yhden yön lapsena yntyi ja yhden yön lapsena kuoli.

        11. Enkö minä siis säälisi Niiniveä, suurta kaupunkia. Siinä on enenmmän kuin 120.000 ihmistä, jotka eivät tiedä kumpi käsi on oikea, kumpi vasen, ja lisäksi paljon eläimiä.

        mitäpä vastasi Mooses Herralle ennen kuin astui tehtäväänsä?

        2 Mooseksen kirja

        luku 3:11 ja 4:13

        11. Mutta Mooses sanoi: Jumalalle:
        Mikä minä olen menemään faraon luo ja viemään israelilaisia pois egyptistä?

        4

        13. Mutta Mooses sanoi: Herra, lähetä joku muu, jonka näet hyväksi!

        ymmärrättekö tämän?

        Jaakobin kirjeestä

        Luku 5:17 ja 18

        17. Elija oli ihminen, yhyä vajavainen kuin mekin. Hän rukoili rukoilemalla, ette sataisi, eikä maan päälle satanut kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.

        18. Hän rukoili uudelleen, niin taivas antoi sateen, ja maa kasvoi satonsa.


      • tärkeä kysymys
        yksi kohta unohtu kirjoitti:

        Jaakobin kirjeestä

        Luku 5:17 ja 18

        17. Elija oli ihminen, yhyä vajavainen kuin mekin. Hän rukoili rukoilemalla, ette sataisi, eikä maan päälle satanut kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.

        18. Hän rukoili uudelleen, niin taivas antoi sateen, ja maa kasvoi satonsa.

        Teidän keskustelua ja yksi kohta unohtui. Teen tärkeän kysymyksen sinulle: OLIVATKO NUO IHMISET SAANEET TUOSSA VAIHEESSA PUOLUSTAJAN, MUISTUTTAJAN, SANAN KIRKASTAJAN ITSEENSÄ?


      • olen yksi ja
        tärkeä kysymys kirjoitti:

        Teidän keskustelua ja yksi kohta unohtui. Teen tärkeän kysymyksen sinulle: OLIVATKO NUO IHMISET SAANEET TUOSSA VAIHEESSA PUOLUSTAJAN, MUISTUTTAJAN, SANAN KIRKASTAJAN ITSEENSÄ?

        sama ihminen.

        miksi kysyt tämmösen kysymyksen etkö itse tiedä vastausta? etkö ole tutkinut raamttua,itseäsi ja muita tässä asiassa?

        jos olet tutkinut itseäsi ja raamattua niin kyllä sinun pitäisi tietää vastaus?

        tämä on vähän kaksi piippunen juttu, kuten kolikossa on kaksi puolta niin on tässäkin!

        en tiedä kuinka hyvin ymmärrät raamattua ja kuinka paljon, olet sitä lukenut?
        ja minkälainen elämän kokemus sinulla on? ja mitä olet kokenut ennen uskoon tuloa? ja uskoon tulon jälkeen? vai oletko koko ikäsi ollut uskova ja olet uudistunut jossakin vaiheessa uskossa?

        tämä kun on vähän hankala kysymys ja vaikea jopa selittää raamatulla, itse olen tätä asiaa tutkinut raamatusta ja tutkinut tätä omalla kohdallani ja muiden kohdalla.

        sitten pitää vielä selvittää ja tietää sekin mikä on Johanneksen kaste ja mikä on tuli ja Pyhän Hengen kaste? eli vesi ja tuli kaste mitä nämä ovat?

        onko joillakin ihmisillä jo Pyhä Henki syntyessään ja saako jotkut ihmiset sen vasta myöhemmin uskoon tulossa?

        oliko jo vanhan liiton ihmisillä Pyhä Henki vaiko vaan uuden?

        tiedättekö te näihin kysymyksiin vastauksen?

        tämän olen saanut selville näistä asioista ja tämä ymmärrys minulle on annettun kun olen kysellyt Herralta tästä.

        Luukkaan evankeliumista

        Luku 22:31, 32 ja 45, 46

        31. Simon, Simon, Saatana on tavoitellut teitä valtaansa seuloakseen teitä kuin viljaa.

        32. Mutta minä olen rukoillut sinun puolestasi ettei uskosi raukeaisi tyhjiin.
        Kun olet palannut takaisin, vahvista veljiäsi.

        45. Kun hän sitten nousi opetuslastensa luo, hän tapasi heidät murheen tähden nukkumasta.

        46. Hän sanoi heille: Miksi te nukutte?
        Nouskaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen.

        Luku 24:47-49

        47. ja että parannusta ja syntien anteeksiantamusta on saarnattava hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen jerusalemista.

        48. Te olette tämän todistajia.

        49. Minä lähetän teille Hänet [Pyhän Hengen], jonka Isäni on luvannut.
        Pysykää tässä kaupungissa, kunnes päällenne puetaan voima korkeudesta.

        Markuksen evakeliumista

        luku 16:14 ja 16

        14. Jeesus ilmestyi niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla.
        Hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänen ylösnousseena.

        16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta epäuskoisena pysynyt tuomitaan kadotukseen.

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 3:11

        11. Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta Hän, joka tulee minun jäljessäni, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään en ole kelvollinen kantamaan.
        Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Apostolien teoista

        Luku 1:4,5 ja 8,15

        4. Ollessaan apostolien kanssa Jeesus käski heitä ja sanoi: Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, minkä olette minulta kuulleet.

        5. Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä muutamien päivien jälkeen.

        8. Kun Pyhä Henki tulee teidän päällenne, te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajiani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa, samariassa, ja maan ääriin asti.

        15. Miehet, veljet, sen Raamatun sanan piti käydä toteen, minkä Pyhä Henki oli Daavidin suulla edeltä puhunut Juudaasta, joka rupesi Jeesuksen vangitsijain oppaaksi.

        Luku 2: 2-4 ja 32-34 ja 36

        2. Taivaasta tuli yhtäkkiä humaus, kuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.

        3. He näkivät kukin tulen lieskoja, jotka jakaantuivat ja asettuivat kunkin heidän päälleen.

        4. He kaikki tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Pyhä Henki antoi heille puhuttavaksi.

        32. Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, ja sen todistajia me kaikki olemme.

        33. Jumalan oikealle puolelle korotettuna hän on Isältä saanut hänen lupaamansa Pyhän Hengen, jonka vuodattamisen te näette ja kuulette.

        34. Eihän Daavid noussut taivaisiin, vaan hän itse sanoo: Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelle.

        36. Varmasti tietäköön siis koko Israelin kansa, että Jumala on asettanut Herraksi ja Kristukseksi tämän Jeesuksen, jonka te riistiinnaulitsitte.

        Luku 18:24 ja 25

        24. Efesoon saapui Apollos-niminen juutalainen, syntyisin Aleksandriasta, puhetaitoinen mies ja hyvä Raamatun tuntia.

        25. Hänelle oli opettettu Herran tie, ja hän puhui hengessä palavana, opettaen tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi vain Johanneken kasteen.

        Luku 19:1-4

        1. Apolloksen ollessa Korintossa Paavali vaelsi ylämaakuntien läpi ja tuli Efesoon. Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia.

        2. ja kysyi heiltä. Saitteko Pyhän Hengen tullessanne uskoon?
        He vastasivat hänelle: Emme ole edes kuulleet, että on Pyhä Henki.

        3. Hän kysyi: Millä kasteella teidät sitten on kastettu?
        He vastasivat: Johanneksen kasteella.

        4. Niin Paavali sanoi: Johannes kastoi parannuksen kasteella ja kehotti kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva, se on, Jeesukseen.


      • jatkoa2
        olen yksi ja kirjoitti:

        sama ihminen.

        miksi kysyt tämmösen kysymyksen etkö itse tiedä vastausta? etkö ole tutkinut raamttua,itseäsi ja muita tässä asiassa?

        jos olet tutkinut itseäsi ja raamattua niin kyllä sinun pitäisi tietää vastaus?

        tämä on vähän kaksi piippunen juttu, kuten kolikossa on kaksi puolta niin on tässäkin!

        en tiedä kuinka hyvin ymmärrät raamattua ja kuinka paljon, olet sitä lukenut?
        ja minkälainen elämän kokemus sinulla on? ja mitä olet kokenut ennen uskoon tuloa? ja uskoon tulon jälkeen? vai oletko koko ikäsi ollut uskova ja olet uudistunut jossakin vaiheessa uskossa?

        tämä kun on vähän hankala kysymys ja vaikea jopa selittää raamatulla, itse olen tätä asiaa tutkinut raamatusta ja tutkinut tätä omalla kohdallani ja muiden kohdalla.

        sitten pitää vielä selvittää ja tietää sekin mikä on Johanneksen kaste ja mikä on tuli ja Pyhän Hengen kaste? eli vesi ja tuli kaste mitä nämä ovat?

        onko joillakin ihmisillä jo Pyhä Henki syntyessään ja saako jotkut ihmiset sen vasta myöhemmin uskoon tulossa?

        oliko jo vanhan liiton ihmisillä Pyhä Henki vaiko vaan uuden?

        tiedättekö te näihin kysymyksiin vastauksen?

        tämän olen saanut selville näistä asioista ja tämä ymmärrys minulle on annettun kun olen kysellyt Herralta tästä.

        Luukkaan evankeliumista

        Luku 22:31, 32 ja 45, 46

        31. Simon, Simon, Saatana on tavoitellut teitä valtaansa seuloakseen teitä kuin viljaa.

        32. Mutta minä olen rukoillut sinun puolestasi ettei uskosi raukeaisi tyhjiin.
        Kun olet palannut takaisin, vahvista veljiäsi.

        45. Kun hän sitten nousi opetuslastensa luo, hän tapasi heidät murheen tähden nukkumasta.

        46. Hän sanoi heille: Miksi te nukutte?
        Nouskaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen.

        Luku 24:47-49

        47. ja että parannusta ja syntien anteeksiantamusta on saarnattava hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen jerusalemista.

        48. Te olette tämän todistajia.

        49. Minä lähetän teille Hänet [Pyhän Hengen], jonka Isäni on luvannut.
        Pysykää tässä kaupungissa, kunnes päällenne puetaan voima korkeudesta.

        Markuksen evakeliumista

        luku 16:14 ja 16

        14. Jeesus ilmestyi niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla.
        Hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänen ylösnousseena.

        16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta epäuskoisena pysynyt tuomitaan kadotukseen.

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 3:11

        11. Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta Hän, joka tulee minun jäljessäni, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään en ole kelvollinen kantamaan.
        Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Apostolien teoista

        Luku 1:4,5 ja 8,15

        4. Ollessaan apostolien kanssa Jeesus käski heitä ja sanoi: Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, minkä olette minulta kuulleet.

        5. Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä muutamien päivien jälkeen.

        8. Kun Pyhä Henki tulee teidän päällenne, te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajiani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa, samariassa, ja maan ääriin asti.

        15. Miehet, veljet, sen Raamatun sanan piti käydä toteen, minkä Pyhä Henki oli Daavidin suulla edeltä puhunut Juudaasta, joka rupesi Jeesuksen vangitsijain oppaaksi.

        Luku 2: 2-4 ja 32-34 ja 36

        2. Taivaasta tuli yhtäkkiä humaus, kuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.

        3. He näkivät kukin tulen lieskoja, jotka jakaantuivat ja asettuivat kunkin heidän päälleen.

        4. He kaikki tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Pyhä Henki antoi heille puhuttavaksi.

        32. Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, ja sen todistajia me kaikki olemme.

        33. Jumalan oikealle puolelle korotettuna hän on Isältä saanut hänen lupaamansa Pyhän Hengen, jonka vuodattamisen te näette ja kuulette.

        34. Eihän Daavid noussut taivaisiin, vaan hän itse sanoo: Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelle.

        36. Varmasti tietäköön siis koko Israelin kansa, että Jumala on asettanut Herraksi ja Kristukseksi tämän Jeesuksen, jonka te riistiinnaulitsitte.

        Luku 18:24 ja 25

        24. Efesoon saapui Apollos-niminen juutalainen, syntyisin Aleksandriasta, puhetaitoinen mies ja hyvä Raamatun tuntia.

        25. Hänelle oli opettettu Herran tie, ja hän puhui hengessä palavana, opettaen tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi vain Johanneken kasteen.

        Luku 19:1-4

        1. Apolloksen ollessa Korintossa Paavali vaelsi ylämaakuntien läpi ja tuli Efesoon. Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia.

        2. ja kysyi heiltä. Saitteko Pyhän Hengen tullessanne uskoon?
        He vastasivat hänelle: Emme ole edes kuulleet, että on Pyhä Henki.

        3. Hän kysyi: Millä kasteella teidät sitten on kastettu?
        He vastasivat: Johanneksen kasteella.

        4. Niin Paavali sanoi: Johannes kastoi parannuksen kasteella ja kehotti kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva, se on, Jeesukseen.

        Luukkaan evankeliumista

        Luku 1:15

        15. Hän on oleva suuri Herran edessä. Viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä aitinsä kohdusta asti

        toisesta Samuelin kirjasta

        Luku 23:2

        2. Herran Henki on puhunut minulle ja hänen sanansa on minun kielelläni.

        Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille

        Luku 10:1-4

        1. veljet, en tahdo pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämmme olivat kaikki pilven alla, kulkivat kaikki meren läpi,

        2. saivat kaikki kasteen Mooseksen pilvessä ja meressä,

        3. söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa

        4. ja joivat kaikki samaa hengelistä juomaa. He näet joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi. se kallio oli KRISTUS.

        Paavalin kirjeestä roomalaisille

        Luku 8:9-11

        9. Mutta te ette ole turmeltuneen luontonsa hallitsemia, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.

        10. Jos Kristus on teissä niin langennut luonto tosin on kuollut synnin tähden, mutta Henki on elämä vanhurskauden tähden.

        11. Jos siis Jumlan Henki asuu teissä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen, on tekevä eläviksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne teissä asuvan Henkensä kautta.

        nytpä niille ketkä uskoo kolmiyhteiseen Jumalan tuleekin ongelma että mitä ihmettä?
        minä kun en usko kolmiyhteisen Jumalaan.

        jotta tämän voi ymmärtää niin tässä yksi kohta joka todistaa että Jumala ei ole kolmiyhteinen

        kuka on ylentänyt Jeesuksen Kristuksen?

        Apostolien teoista

        Luku 7:55 ja 56

        55. Mutta pyhää henkeä täynnä Stefanus nosti katseensa taivasta kohti ja näki
        Jumlan kirkkauden ja Jeesuksen seisomassa Jumalan oikealla puolella.

        56. Hän sanoi: Minä näen taivaat auenneina ja ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella.

        miten jos Jeesus olisi itse Isä niin miten Isä seisoisi itsensä oikealla puolellla? ja kuka on tämä kuka seisoo Jumalalan oikealla puolella?

        " vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

        "Jos siis Jumlan Henki asuu teissä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen, on tekevä eläviksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne teissä asuvan Henkensä kautta."

        ensimmäinen kysymys kuuluu näin mitä eroa on niillä joilla on pelkkä Johanneksen kaste, niihin joilla on Pyhän Hengen tuli kaste/henkikaste?

        toinen kysymys kuuluu näin onko Johanneksen kasteen omaavat Isän ja Pyhän Hengen tuli kasteen/henki kasteen omaavat Kristuksen?

        kolmas kysymys kuuluu näin mitä eroa on niilä ketkä on Jumalan ja ketkä Kristuksen Jeesuksen Jumalana pojan?

        neljäs kysymys kuuluu mitä eroa meissä on ketkä on Isän ja ketkä Pojan?

        itse kun uudistuin uskossa n. 3,5 vuotta sitten ja olen ollut koko ikäni uskova kylläkin luopio.

        mutta silloin kun uudistuin uskossa en saanut mitään henki kastetta/pyhänhengen tuli kastetta enkä ole vieläkään saanut.
        en ole ikinä ees puhunut kielillä jne.

        mutta eihän Johanneskaan tehnyt mitään ihmeitä vaikka hänellä oli Pyhä Henki.

        eli minulla on Johanneksen kaste, mitä eroa meillä on niiden kanssa jotka on saanut Pyhän Hengen tuli kasteen/henkikasteen?

        tässä hyvä juttu Johannes kastajasta lukekaa!

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/2750570


      • jatkoa 3
        jatkoa2 kirjoitti:

        Luukkaan evankeliumista

        Luku 1:15

        15. Hän on oleva suuri Herran edessä. Viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä aitinsä kohdusta asti

        toisesta Samuelin kirjasta

        Luku 23:2

        2. Herran Henki on puhunut minulle ja hänen sanansa on minun kielelläni.

        Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille

        Luku 10:1-4

        1. veljet, en tahdo pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämmme olivat kaikki pilven alla, kulkivat kaikki meren läpi,

        2. saivat kaikki kasteen Mooseksen pilvessä ja meressä,

        3. söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa

        4. ja joivat kaikki samaa hengelistä juomaa. He näet joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi. se kallio oli KRISTUS.

        Paavalin kirjeestä roomalaisille

        Luku 8:9-11

        9. Mutta te ette ole turmeltuneen luontonsa hallitsemia, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.

        10. Jos Kristus on teissä niin langennut luonto tosin on kuollut synnin tähden, mutta Henki on elämä vanhurskauden tähden.

        11. Jos siis Jumlan Henki asuu teissä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen, on tekevä eläviksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne teissä asuvan Henkensä kautta.

        nytpä niille ketkä uskoo kolmiyhteiseen Jumalan tuleekin ongelma että mitä ihmettä?
        minä kun en usko kolmiyhteisen Jumalaan.

        jotta tämän voi ymmärtää niin tässä yksi kohta joka todistaa että Jumala ei ole kolmiyhteinen

        kuka on ylentänyt Jeesuksen Kristuksen?

        Apostolien teoista

        Luku 7:55 ja 56

        55. Mutta pyhää henkeä täynnä Stefanus nosti katseensa taivasta kohti ja näki
        Jumlan kirkkauden ja Jeesuksen seisomassa Jumalan oikealla puolella.

        56. Hän sanoi: Minä näen taivaat auenneina ja ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella.

        miten jos Jeesus olisi itse Isä niin miten Isä seisoisi itsensä oikealla puolellla? ja kuka on tämä kuka seisoo Jumalalan oikealla puolella?

        " vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

        "Jos siis Jumlan Henki asuu teissä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen, on tekevä eläviksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne teissä asuvan Henkensä kautta."

        ensimmäinen kysymys kuuluu näin mitä eroa on niillä joilla on pelkkä Johanneksen kaste, niihin joilla on Pyhän Hengen tuli kaste/henkikaste?

        toinen kysymys kuuluu näin onko Johanneksen kasteen omaavat Isän ja Pyhän Hengen tuli kasteen/henki kasteen omaavat Kristuksen?

        kolmas kysymys kuuluu näin mitä eroa on niilä ketkä on Jumalan ja ketkä Kristuksen Jeesuksen Jumalana pojan?

        neljäs kysymys kuuluu mitä eroa meissä on ketkä on Isän ja ketkä Pojan?

        itse kun uudistuin uskossa n. 3,5 vuotta sitten ja olen ollut koko ikäni uskova kylläkin luopio.

        mutta silloin kun uudistuin uskossa en saanut mitään henki kastetta/pyhänhengen tuli kastetta enkä ole vieläkään saanut.
        en ole ikinä ees puhunut kielillä jne.

        mutta eihän Johanneskaan tehnyt mitään ihmeitä vaikka hänellä oli Pyhä Henki.

        eli minulla on Johanneksen kaste, mitä eroa meillä on niiden kanssa jotka on saanut Pyhän Hengen tuli kasteen/henkikasteen?

        tässä hyvä juttu Johannes kastajasta lukekaa!

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/2750570

        sitten kysymykseesi

        "OLIVATKO NUO IHMISET SAANEET TUOSSA VAIHEESSA PUOLUSTAJAN, MUISTUTTAJAN, SANAN KIRKASTAJAN ITSEENSÄ?"

        Apostolien teoista

        Luku 19:9

        9. kun jotkut paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan kansan edessä puhuivat pahaa Herran tiestä, hän meni pois heidän luotaan, erotti opetuslapset heistä ja keskusteli päivittäin Tyrannuksen koulussa.

        Luukkaan evankeliumista

        Luku 17:1

        1. Jeesus sanoi opetuslapsilleen: Mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta. mutta voi sitä, jonka kautta sellainen tulee!

        Johanneksen 1 kirjeestä

        Luku 5:18

        18. Me tiedämme, ettei kukaan Jumalasta syntynyt elä synnissä, vaan Jumalasta syntynyt valvoo itseään, eikä se Paha saa itetta häneen

        Pietarin 1 kirjeestä

        Luku 5:8

        8. Olkaat raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, Perkele, käy ympäri kuin ärjuvä leijona ja etsii kenet voisi niellä.

        Kirjeestä Hebrealaisille

        Luku 3:12 ja 14

        12. Varokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta.

        15. Sanotaahan: Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, kuten teitte kapinoidessanne.

        Luku 12:25

        25. Varokaa torjumasta häntä, joka puhuu. Jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin sitäkin vähemmän pääsemme me, jos käännymme pois Hänestä, joka ilmoittaa sen taivaasta.

        sinulle suositelisin että luet nämä keskustelut lisäksi

        1.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10344102

        2.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10339237

        3.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10357761

        4.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10357387

        ymmärrättekö tämän?


      • muutama kesksutelu
        jatkoa 3 kirjoitti:

        sitten kysymykseesi

        "OLIVATKO NUO IHMISET SAANEET TUOSSA VAIHEESSA PUOLUSTAJAN, MUISTUTTAJAN, SANAN KIRKASTAJAN ITSEENSÄ?"

        Apostolien teoista

        Luku 19:9

        9. kun jotkut paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan kansan edessä puhuivat pahaa Herran tiestä, hän meni pois heidän luotaan, erotti opetuslapset heistä ja keskusteli päivittäin Tyrannuksen koulussa.

        Luukkaan evankeliumista

        Luku 17:1

        1. Jeesus sanoi opetuslapsilleen: Mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta. mutta voi sitä, jonka kautta sellainen tulee!

        Johanneksen 1 kirjeestä

        Luku 5:18

        18. Me tiedämme, ettei kukaan Jumalasta syntynyt elä synnissä, vaan Jumalasta syntynyt valvoo itseään, eikä se Paha saa itetta häneen

        Pietarin 1 kirjeestä

        Luku 5:8

        8. Olkaat raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, Perkele, käy ympäri kuin ärjuvä leijona ja etsii kenet voisi niellä.

        Kirjeestä Hebrealaisille

        Luku 3:12 ja 14

        12. Varokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta.

        15. Sanotaahan: Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, kuten teitte kapinoidessanne.

        Luku 12:25

        25. Varokaa torjumasta häntä, joka puhuu. Jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin sitäkin vähemmän pääsemme me, jos käännymme pois Hänestä, joka ilmoittaa sen taivaasta.

        sinulle suositelisin että luet nämä keskustelut lisäksi

        1.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10344102

        2.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10339237

        3.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10357761

        4.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10357387

        ymmärrättekö tämän?

        unohtu laittaa, lukekaa!

        5.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9409555

        6.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10349525

        7.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/1587926


      • muutama vieläkin

      • täältä linkistä
        muutama vieläkin kirjoitti:

        unohtu!

        11.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10343670

        12.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10329254

        ymmärrättekö kaiken tämän mitä näissä keskusteluissa on käyty läpi ja keskusteltu?

        löytyy minun todistus, ketä kiinostaa?

        tästä linkistä voi lukea koko tarinani tänne asti on tullut vähä uusia käänteitä matkalle ja olen kertonut henkilökohtaisemmin itsestäni ja elämästäni uusia asioita.
        minulla ei ole keskustelussa nimimerkkiä.

        23.11.2011 17:41 eli alkaa tästä

        anna kun kerron sulle pienen tarinan omasta elämästäni ja tästä profetia tuohusta

        tarinani alkaa tästä kohtaa sen kun lukee alas päin kyllä minut tunnistaa

        ja loppuu tähän kohtaan

        minulla ei ole 5.1.2012 00:56 loppuu tähän
        noissa keskusteluissa nimi merkkiä mutta kyllä minut tunnistaa kirjoitus tyylistä ja siitä että käytän paljon raamattua.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10213956


      • yksi keskustelu
        täältä linkistä kirjoitti:

        löytyy minun todistus, ketä kiinostaa?

        tästä linkistä voi lukea koko tarinani tänne asti on tullut vähä uusia käänteitä matkalle ja olen kertonut henkilökohtaisemmin itsestäni ja elämästäni uusia asioita.
        minulla ei ole keskustelussa nimimerkkiä.

        23.11.2011 17:41 eli alkaa tästä

        anna kun kerron sulle pienen tarinan omasta elämästäni ja tästä profetia tuohusta

        tarinani alkaa tästä kohtaa sen kun lukee alas päin kyllä minut tunnistaa

        ja loppuu tähän kohtaan

        minulla ei ole 5.1.2012 00:56 loppuu tähän
        noissa keskusteluissa nimi merkkiä mutta kyllä minut tunnistaa kirjoitus tyylistä ja siitä että käytän paljon raamattua.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10213956

        vielä löytyi

        13.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10347788


    • raamatusta

      Toisesta Samuelin kirjasta

      Luku 22:28

      28. Sinä pelastat nöyrän kansan, mutta sinun silmäsi ovat ylpeitä vastaan, sinä alennat heidät.

      Sananlaskuista

      Luku 6:12-19

      12. Kelvoton ihminen, väärä mies on se, joka kulkee suu täynnä vilppiä,

      13. iskee silmää, antaa jaloillaan merkkiä, sormillaan viittoo.

      14. kavaluus mielessä aina hankkii pahaa, rakentaa riitoja.

      15. Hänen turmionsa tulee siksi äkkiä tuokiossa hänet rusennetaan, eikä apua ole.

      16. näitä kuutta Herra vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu:

      17. ylpeitä silmia, valheellista kieltä, käsiä jotka vuodattavat viatonta verta,

      18. sydäntä, joka miettii häijyjä juonia, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahuuteen,

      19. väärää todistajaa, joka puhuu valheita, ja riidan rakentajaa veljesten kesken.

      Luukkaan evankeliumista

      Luku 9:53-56

      53. Siellä ei kuitenkaan otettu häntä vastan, koska hän oli matkalla Jerusalemia kohti.

      54. Saadessaan tietää tämän hänen opetuslapsensa Jaakob ja Johannes sanoivat: Herra tahdotko, niin sanomme, että tuli taivaasta tulee ala ja tuhoaa heidät [niin kuin Elijakin teki]

      55. Jeesus kääntyi ja nuhteli heitä [sanoen: Ettekö tiedä, minkä hengen lapsia te olette?

      56. Sillä Ihmisen Poika ei tullut saattamaan ihmisten sieluja kadotukseen vaan pelastamaan heitä] Niin he menivät toiseen kylään.

      Luku 10:30-37

      30. Jeesus vastasi hänelle: Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui rosvojen kässiin. Nämä riisuivat hänet alasti, löivät haavoille ja menivät pois, jättäen hänet puolikuolleeksi.

      31. Eräs pappi sattui kulkemaan sitä tietä, näki hänet ja meni ohi.

      32. Samoin muuan leeviläinen: tullessaan sille paikalle ja nähdessään hänet hän meni ohi.

      33. Mutta eräs sitä tietä matkustava samarialainen tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, hänen tuli tätä sääli.

      34. Hän meni miehen luo, sitoi hänen haavansa, vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään, vei hänet majataloon ja hoiti häntä.

      35. Seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria, antoi ne majatalon isännälle ja sanoi: Hoida häntä, ja mitä sinulta kuluu lisää, minä maksan sen sinulle palatessani.

      36. Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osottautui rosvojen käsiin joutuneen lähimmäiseksi?

      27. Mies vastasi: Se, joka sääli ja auttoi häntä. Jeesus sanoi hänelle. Mene ja tee sinä samoin.

      Jaakobin kirjeestä

      luku 2:13

      13. Tuomio on näet armoton sille, joka ei ole osoittanut laupeutta.
      Laupeus kerskaa tuomiota vastaan.

      Luku 3:1

      1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

      Johanneksen ilmestyksestä

      Luku 3:16-19

      16. Mutta koska olet PENSEÄ, etkä ole palava etkä kylmä, minä oksennan sinut suustani ulos.

      17. Sinähän sanot: Minä olen rikas, olen rikastunut enkä mitään tarvitse, etkä tiedä että juuri sinä olet viheliäinen, kurja, köyhä, sokea, ja ryysyihin puettu.

      18. Minä neuvon sinua ostamaan minulta tulessa puhdistettua kultaa, että rikastuisit, valkoiset vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä ryysyisyytesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

      19. kaikkia, joita minä pidän rakkaina minä nuhtelen ja kuritan.
      AHKEROI SIIS JA TEE PARANNUS.

      • jatkoa2

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 23:1-36

        2. Kirjanoppineet ja fariseukset ovat istuneet Mooseksen ituimelle

        3. Sen tähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; Älkää kuitenkaan tehkö heidän tekojensa mukaan, sillä he sanovat, mutta eivät tee.

        4. He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.

        5. He suorittavat kaikki tekonsa sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat.
        He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja viittansa tupsut suuriksi.

        6. He rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagogissa

        7. he tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset puhuttelevat heitä nimellä rabbi.

        8. älkää te antako sanoa itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.

        9. Isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, Hän joka on taivaissa.

        10. Älkääkä antako sanoa itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne,Kristus.

        11. Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne.

        12. sillä joka itsensä ylentää, hänet alennetaan ja joka itsensä alentaa hänet ylennetään

        13. voi teitä te ulkokullatut kirjanoppineet ja fariseukset!
        Te suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä. Te ette itse mene sisälle. ettekä salli menevien mennä

        [14.Voi teitä, te ulkokullatut kirjanoppineet ja fariseukset!
        Te syötte leskien talot ja näön vuoksi pidätte pitkiä rukouksia!
        Te saatte sen vuoksi sitä kovemman tuomion

        15. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, te kierrätte meret ja mantereet.
        Tehdäksenne yhden käänynnäisen! kun joku on siksi tullut, te teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman kuin itse olette!

        16. voi teitä, te sokeat taluttajat, jotka sanotte: 'Jos joku vannoo temppelin kautta,
        se ei merkitse mitään; mutta jos joku vannoo temppelin kullan kautta, hän on valaansa sidottu'!

        17. Te tyhmät ja sokeat! Kumpi on suurempi, kultako vai temppeli, joka kullan pyhittää?

        18. Ja: 'Jos joku vannoo alttarin kautta, niin se ei ole mitään; mutta jos joku vannoo sen päällä olevan uhrilahjan kautta, niin hän on valaansa sidottu'.

        19. Te sokeat! Kumpi on suurempi, uhrilahjako vai alttari, joka uhrilahjan pyhittää?

        20. Sentähden, joka vannoo alttarin kautta, vannoo sen kautta ja kaiken sen päällä olevan kautta.

        21. Ja joka vannoo temppelin kautta, vannoo samalla Hänen kauttaan, jonka läsnäolon* paikka seon.

        22. joka vannoo taivaan kautta, vannoo Jumalan valtaistuimen kautta ja sillä istuvan kautta.

        23. voi teitä te ulkokullatut kirjanoppineet ja fariseukset! te annatte kymmenykset mintuista, tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä [Jumalan] laissa on tärkeintä:
        Oikeuden, laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa eikä noitakaan jättää.

        24. Te sokeat oppaat siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!

        25. voi teitä! te ulkokullatut kirjanoppineet ja fariseukset!
        Te puhdistate maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältäne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä.

        26. SINÄ SOKEA FARISEUS: PUHDISTA ENSIN MALJAN SISUS, ETTÄ SEN ULKOPUOLIKIN TULISI PUHTAAKSI!

        27. Voi teitä te teeskentelevät kirjanoppineet ja fariseukset!
        Te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia:
        ulkopuolelta, ne näyttävät kyllä kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa.

        28.SAMOIN TEKIN KYLLÄ NÄYTÄTTE HURSKAILTA ULKOPUOLELTA, IHMISTEN SILMISSÄ, MUTTA SISÄLTÄ TE OLETTE TÄYNNÄ TEESKENTELYÄ JA VÄÄRYYTTÄ.

        29. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettojen hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita,

        30. ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isiemme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettojen vereen'!

        31. niin te tunnustatte olevanne niiden jälkeläisiä, jotka murhasivat profeettoja

        32. Täyttäkää siis te isäinne mitta.

        33. Te käärmeet, te kyykäärmeen sikiöt, kuinkate pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        34. Kuulkaa siis! minä lähetän teidän tykönne profeettoja, viisaita ja kirjanoppineita. Muutamat heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin;

        35. että te tulisitte syyllisiksi kaikkeen viattomaan vereen, joka maan päällä on vuodatettu vanhurskaan Aabelin verestä Sakarjan, barakjan pojan, vereen asti, hänen, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välillä.

        36. TOTISESTI MINÄ SANON TEILLE: TÄMÄ SUKUPOLVI ON JOUTUVA VASTAMAAN TÄSTÄ KAIKESTA.

        ymmärrättekö tämän?


      • jatkoa2 kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 23:1-36

        2. Kirjanoppineet ja fariseukset ovat istuneet Mooseksen ituimelle

        3. Sen tähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; Älkää kuitenkaan tehkö heidän tekojensa mukaan, sillä he sanovat, mutta eivät tee.

        4. He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.

        5. He suorittavat kaikki tekonsa sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat.
        He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja viittansa tupsut suuriksi.

        6. He rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagogissa

        7. he tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset puhuttelevat heitä nimellä rabbi.

        8. älkää te antako sanoa itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.

        9. Isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, Hän joka on taivaissa.

        10. Älkääkä antako sanoa itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne,Kristus.

        11. Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne.

        12. sillä joka itsensä ylentää, hänet alennetaan ja joka itsensä alentaa hänet ylennetään

        13. voi teitä te ulkokullatut kirjanoppineet ja fariseukset!
        Te suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä. Te ette itse mene sisälle. ettekä salli menevien mennä

        [14.Voi teitä, te ulkokullatut kirjanoppineet ja fariseukset!
        Te syötte leskien talot ja näön vuoksi pidätte pitkiä rukouksia!
        Te saatte sen vuoksi sitä kovemman tuomion

        15. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, te kierrätte meret ja mantereet.
        Tehdäksenne yhden käänynnäisen! kun joku on siksi tullut, te teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman kuin itse olette!

        16. voi teitä, te sokeat taluttajat, jotka sanotte: 'Jos joku vannoo temppelin kautta,
        se ei merkitse mitään; mutta jos joku vannoo temppelin kullan kautta, hän on valaansa sidottu'!

        17. Te tyhmät ja sokeat! Kumpi on suurempi, kultako vai temppeli, joka kullan pyhittää?

        18. Ja: 'Jos joku vannoo alttarin kautta, niin se ei ole mitään; mutta jos joku vannoo sen päällä olevan uhrilahjan kautta, niin hän on valaansa sidottu'.

        19. Te sokeat! Kumpi on suurempi, uhrilahjako vai alttari, joka uhrilahjan pyhittää?

        20. Sentähden, joka vannoo alttarin kautta, vannoo sen kautta ja kaiken sen päällä olevan kautta.

        21. Ja joka vannoo temppelin kautta, vannoo samalla Hänen kauttaan, jonka läsnäolon* paikka seon.

        22. joka vannoo taivaan kautta, vannoo Jumalan valtaistuimen kautta ja sillä istuvan kautta.

        23. voi teitä te ulkokullatut kirjanoppineet ja fariseukset! te annatte kymmenykset mintuista, tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä [Jumalan] laissa on tärkeintä:
        Oikeuden, laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa eikä noitakaan jättää.

        24. Te sokeat oppaat siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!

        25. voi teitä! te ulkokullatut kirjanoppineet ja fariseukset!
        Te puhdistate maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältäne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä.

        26. SINÄ SOKEA FARISEUS: PUHDISTA ENSIN MALJAN SISUS, ETTÄ SEN ULKOPUOLIKIN TULISI PUHTAAKSI!

        27. Voi teitä te teeskentelevät kirjanoppineet ja fariseukset!
        Te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia:
        ulkopuolelta, ne näyttävät kyllä kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa.

        28.SAMOIN TEKIN KYLLÄ NÄYTÄTTE HURSKAILTA ULKOPUOLELTA, IHMISTEN SILMISSÄ, MUTTA SISÄLTÄ TE OLETTE TÄYNNÄ TEESKENTELYÄ JA VÄÄRYYTTÄ.

        29. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettojen hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita,

        30. ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isiemme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettojen vereen'!

        31. niin te tunnustatte olevanne niiden jälkeläisiä, jotka murhasivat profeettoja

        32. Täyttäkää siis te isäinne mitta.

        33. Te käärmeet, te kyykäärmeen sikiöt, kuinkate pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        34. Kuulkaa siis! minä lähetän teidän tykönne profeettoja, viisaita ja kirjanoppineita. Muutamat heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin;

        35. että te tulisitte syyllisiksi kaikkeen viattomaan vereen, joka maan päällä on vuodatettu vanhurskaan Aabelin verestä Sakarjan, barakjan pojan, vereen asti, hänen, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välillä.

        36. TOTISESTI MINÄ SANON TEILLE: TÄMÄ SUKUPOLVI ON JOUTUVA VASTAMAAN TÄSTÄ KAIKESTA.

        ymmärrättekö tämän?

        KYLLÄ


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1770
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      77
      1388
    3. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      193
      1356
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1308
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1081
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1063
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      912
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      896
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      836
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe