Profetiaa Jesaja

mitähänkö

Jesaja 4. Puhdistetun Siionin kunnia ja kirkkaus

2 Sinä päivänä on Herran vesa oleva Israelin pelastuneille kaunistus ja kunnia ja maan hedelmä heille korkeus ja loisto.
3 Ja ne, jotka Siionissa ovat säilyneet ja Jerusalemissa jäljelle jääneet, kutsutaan pyhiksi, kaikki, jotka ovat kirjoitetut Jerusalemissa elävien lukuun-
4 silloin kun Herra on pessyt pois Siionin tytärten saastan ja huuhtonut Jerusalemista sen verenviat tuomion ja puhdistuksen hengellä.
5 Ja Herra luo Siionin vuorelle koko asuinsijansa ylle ja sen juhlakokousten ylle pilven päivän ajaksi ja savun ynnä tulenliekin hohteen yöksi, sillä kaiken kirkkauden yllä on oleva peite
6 ja verho varjoamassa päivän helteeltä sekä turvaamassa ja suojaamassa rajuilmalta ja sateelta.P

Selittäisikö Raamatun osaavat.

43

871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksin armosta

      Emmeköhän tule vielä näkemään, mitä se tarkoittaa!

    • 4:1

      1. Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen sanoen: "Me syömme omaa leipäämme ja vaatetamme itsemme omilla vaatteilla, kunhan vain meidät otetaan nimiisi; poista meidän häpeämme".

      tämäkin on varsin mielenkiintoinen kohta, mitä tämä tarkoittaa? ja koska tämä tapahtuu vai onko jo tapahtunut?

      • tuhat ja yksi

        Juudan tuhon jälkeisestä ajasta.


    • 10:14-16

      tämä kohta on myös mielenkiintoinen, mitä paavali tällä tarkoittaa?

      14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?

      15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"

      16. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. sanoohan Jesaja: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"

      selittäiskö raamattua osaavat?

      • tuhat ja yksi

        >>> 15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"

        16. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. sanoohan Jesaja: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?" >>>
        Paavali käyttää omiin tarkoitusperiinsä juutalaisten kirjoituksia esim, Jesajaa joka kertoo juutalaisten vapautumisesta pakkosiirtolaisuudesta ja tuo ilosanoman tuoja on siellä Jesajassa se joka tulee kertomaan jotta kansa on vapaa palaamaan entisille asuinsijoilleen palestiinaan.

        14. on taas sitä Paavalin aikaa jossa hän viittaa Rooman ja Kreikan Jumaliin ",,johon eivät usko".

        Ja kuulee kun kuulee taas Paavalia ja muita sitä samaa uskontoa julistavia !


      • Filadelfi

        Tulevan maailman valtioitten johtajana olemisen aikaa kirjoitus tarkoittaa.

        Room.10 jakeet tarkoittavat uskon syntymisen Kristukseen, sanan kuulemisen kautta siinä merkityksessä ettei se jää turhaksi.
        Mutta jokainen ihminen joutuu kuoltuansa tuomiolle, ja jossa on Jumalan vanhurskas tuomio; Room.1:19,20, 2:14-16.


      • yksin armosta

        Jae 17: "Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana."

        "Ilman uskoa ei kukaan voi olla otollinen."
        "Joka uskoo minuun, se ei ikinä kuole."
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." (Joh.14:6)

        Usko Jeesuksen sovitustyöhön on pelastuksen edellytys.

        "Onhan kirjoitettu: Jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu." (Room.10:13)

        Tämä Herra on Jeesus.

        Kuinka kukaan voi huutaa avuksi Jeesusta, ellei ole hänestä kuullut? Kuinka voi kiinalainen tai juutalainen tai suomalainen pelastua Jumalan vihalta, ellei ole Jeesuksen sovitustyöstä kuullut? Tämän sanoman vieminen, eli julistaminen, on meidän uskovien tehtävä. Tähän perustuu lähetyskäsky. "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, tuomitaan kadotukseen." (Mark.16:15,16)

        Tuo taas, että "kuinka kukaan voi julistaa, ellei häntä ole lähetetty". Ketään ei ole tarkoitettu toimimaan omassa voimassaan - tarvitsemme Pyhän Hengen voiman ja viisauden kyetäksemme täyttämään lähetyskäskyn. Tarvitsemme myös sen, että ymmärrämme ja vastaanotamme tuon tehtävän omalle kohdallemme. Tarvitsemme myös toisten uskovien tuen, vähintään uskovien yhteyden ja esirukouksia.

        Tarvitsemme joskus myös taloudellista tukea ja srk:n suorittamaa "lähettämistä" - esim. ulkomaille lähetystyöhön lähtiessä. Niinpä Paavali halunneekin tässäkin herätellä seurakuntaa tajuamaan, että heillä on aina myös lähettämistehtävä - etsiä ja kasvattaa ja kouluttaa niitä, jotka voidaan lähettää eteenpäin.

        Sanoisin, että tässä on paljon tehtävää nykysrk:llekin. Ymmärtää, miksi srk on: evankeliumin levittämistä varten - ja siksi, että me itsekukin kasvamme Kristuksessa aikuisuuteen ja kykenemme täyttämään lähetystehtävän omalla kohdallamme - oli se sitten lähettämistä tai lähetetyksi tulemista, tai "vain" voimallisena Kristus-kirjeenä olemista joka päivä siinä ympäristössä, johon Jumala meidät kutsuu (oma työpaikka, asuinympäristö, perhe yms.)

        Kaikki eivät kuitenkaan evankeliumia usko, vaikka kuulevatkin. Kuuleminen on kuitenkin uskon edellytys.


      • Jes.53:1

        1. Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?

        tämäkin on, mielen kiintoinen kohta, mitä Jesaja tällä tarkoittaa?


      • He uskoivat
        Jes.53:1 kirjoitti:

        1. Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?

        tämäkin on, mielen kiintoinen kohta, mitä Jesaja tällä tarkoittaa?

        "Ja vaikka hän (Jeesus) oli tehnyt niin monta tunnustekoa heidän nähtensä, eivä he uskoneet häneen."
        (Joh 12:37
        "Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eiväktä uskoneet..." (Apt 19:9).
        "Mutta muutamat liittyivät häneen ja uskoivat..." (Apt 17:34)
        "Sen kuullessaan pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään." (Apt 13:48
        "Ja se tuli tiedoksi koko Joppessa, ja monet uskoivat Herraan" (Apt 9:42)


    • 11:1

      1. Iisin kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristaan.

      tämä on mielenkiintoinen kohta mitä Jesaja tällä tarkoittaa?

      • tuhat ja yksi

        Iisain suvun historiaa kohdasta jossa Sesbassar on !


    • 3:8 ja 6:12

      3:8. Kuule, Joosua, ylimmäinen pappi, sinä ja sinun ystäväsi, jotka istuvat edessäsi. Ennusmerkin miehiä he ovat.
      Minä lähetän palvelijani Vesan.

      6:12. ja sano hänelle: Näin sanoo herra Sebaot: Mies nimeltä Vesa on kasvava omalta pohjaltaan, ja hän on rakentava Herran temppelin.

      mitä sakarja tällä tarkoittaa?

      • tuhat ja yksi

        Ylipappi joosuan ajasta on aikaa jolloin Serubbabelin temppeli tuli valmiiksi.3.8 Sakarja.

        Sakarja 6:12. viittaa Serubbabeliin, vesa tai uusiverso ! Iisain sukuun.


    • 23:5

      5. Päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan Vesan.
      Hän hallitsee kuninkaana ja menestyy, noudattaa oikeutta ja vanhurskautta maassa.

      mitä jeremia tällä tarkoittaaa?

      selittäiskö raamattua osaavat?

      • tuhat ja yksi

        Babylonian pakkosiirtolaisuuden loppumis ajankohdan tapahtumaa.

        Daavidin suvista juutalaisille ruhtinas Persian kuninkaan päästessä valtaan Babyloniassa ja tuon ruhtinaan nimi on Serubbabel/ Sesbassar.


    • kohtia...

      selittäiskö raamattua osaavat?

    • ja 37:24,25

      34:23,24

      23. Minä nostan heille yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin [jälkeläisen].
      Hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa.

      24. Minä, Herra, olen heidän Jumalansa, ja minun palvelijani Daavid on ruhtinas heidän keskellään.
      Minä Herra olen puhunut.

      37:24,25

      24. Palvelijani Daavid on oleva heidän Kuninkaansa, ja heillä kaikilla on oleva yksi paimen.
      He vaeltavat minun oikeuksieni mukaan, noudattavat minun käskyjäni ja pitävät ne.

      25. He saavat asua maassa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille, ja jossa teidän isänne ovat asuneet. Siinä saavat asua he, heidän lapsensa ja lasten lapset ainaisesti, ja minun palvelijani Daavid on oleva heidän kuninkaansa. ainiaan!

      Tämäkin on mielenkiintoinen kohta mitä Hesekiel tällä tarkoittaa?

      • tuhat ja yksi

        Siitä ajasta kun juutalaiset olivat pakkosiirtolaisuudessa ja kansaa agiteerettiin palaamaan palestiinaan takaisin.
        Ja Iisain pojasta Daavid kuninkaasta polveutuvaa kuningassukua juutalaiset pitivät vallassa , se vaan katksei Samarian ja Jerusalemin tuhoon tuo koko juutalaisten hegemonia suurempien kansojen ottaessa vallan itselleen.
        Kyyroksen tultua valtaan tuo ihanne toteutui juutalaiset saivat palata maahansa ja Kats. Serubbabel/ Sesbassar.


    • 30:3,9

      3. Sillä tulee aika, sanoo Herra, jolloin minä palautan kansani Israelin poisviedyt, sanoo Herra.
      Minä tuon heidät takaisin maahan, minkä olen antanut heidän isilleen, ja he saavat sen omakseen.

      9. Vaan he saavat palvella Herraa, Jumalaansa, ja Daavidia, kuningastaan jonka minä heille herätän.

      mielenkiintoinen kohta tämäkin mitä Jeremia tällä tarkoittaa?

      selittäiskö Raamaattua osaavat?

      • yksin armosta

        Olen itsekin hieman hämilläni näiden Raamatun kohtien kanssa. Perinteisestihän niiden ajatellaan kuvaavan Jeesusta, ja näin varmasti onkin. Mutta en voi välttyä ajatukselta, että tulee vielä joku ihminen, joka saa Jumalalta tuon tehtävän. Hesekielin lopussa kuvataan temppeliä, jota ei ole vielä tehty. Kuuntelin juuri Pawsonia, joka selitti tuosta temppelistä, ettei siellä ole esim. kaikkein pyhintä ollenkaan, ja monta muutakin asiaa puuttuu. Hänkään ei lähtenyt sitä selittämään.

        Kyseisissä Hesekielin luvuissa on kuitenkin kyse ajasta, jolloin Jumala on ottanut Israelin kansan kokonaan omakseen ja palauttanut heidät maahansa. Maa jaetaan heimojen kesken eri tavoin kuin ennen, ja ruhtinaalle on varattu oma osuutensa. Ruhtinaan tehtävä on myös toimittaa uhrit (Hes.45:17). Koska kaikkein pyhintä ei ole, noiden ihmisten täytyy olla tietoisia Jeesuksen uhrityöstä Golgatalla (temppelin esirippu repesi Jeesuksen kuollessa - kaikkein pyhintä ei enää tarvita). Samoin laki on jo kirjoitettu "sydämen tauluihin".

        Sakarjassa taas puhutaan Daavidin suvusta näin: "Sinä päivänä Herra on kilpenä Jerusalemin asukkaiden ympärillä, ja silloin heikoinkin heistä on kuin Daavid, ja Daavidin suku heidän johdossaan on k u i n Jumala, kuin Herran enkeli."

        Jos tässä sanotaan k u i n, niin eihän kyseessä v o i olla Jumala! Ja silloin "Minä vuodatan heihin armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa Häneen, jonka ovat lävistäneet."

        Olen ajatellut sitä näin: Jeesus on tuo Daavidin vesa, niin kuin UT:ssa mainitaan. Meidät on kuitenkin kutsuttu kasvamaan Hänessä ja Häneen, niin kuin Hän oli Isässä ja Isä Hänessä. Näin toteutuu tuo Paavalin sana: Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Silloin teemme kaikki tehtävät Hänen voimassaan.


      • yksin armosta
        yksin armosta kirjoitti:

        Olen itsekin hieman hämilläni näiden Raamatun kohtien kanssa. Perinteisestihän niiden ajatellaan kuvaavan Jeesusta, ja näin varmasti onkin. Mutta en voi välttyä ajatukselta, että tulee vielä joku ihminen, joka saa Jumalalta tuon tehtävän. Hesekielin lopussa kuvataan temppeliä, jota ei ole vielä tehty. Kuuntelin juuri Pawsonia, joka selitti tuosta temppelistä, ettei siellä ole esim. kaikkein pyhintä ollenkaan, ja monta muutakin asiaa puuttuu. Hänkään ei lähtenyt sitä selittämään.

        Kyseisissä Hesekielin luvuissa on kuitenkin kyse ajasta, jolloin Jumala on ottanut Israelin kansan kokonaan omakseen ja palauttanut heidät maahansa. Maa jaetaan heimojen kesken eri tavoin kuin ennen, ja ruhtinaalle on varattu oma osuutensa. Ruhtinaan tehtävä on myös toimittaa uhrit (Hes.45:17). Koska kaikkein pyhintä ei ole, noiden ihmisten täytyy olla tietoisia Jeesuksen uhrityöstä Golgatalla (temppelin esirippu repesi Jeesuksen kuollessa - kaikkein pyhintä ei enää tarvita). Samoin laki on jo kirjoitettu "sydämen tauluihin".

        Sakarjassa taas puhutaan Daavidin suvusta näin: "Sinä päivänä Herra on kilpenä Jerusalemin asukkaiden ympärillä, ja silloin heikoinkin heistä on kuin Daavid, ja Daavidin suku heidän johdossaan on k u i n Jumala, kuin Herran enkeli."

        Jos tässä sanotaan k u i n, niin eihän kyseessä v o i olla Jumala! Ja silloin "Minä vuodatan heihin armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa Häneen, jonka ovat lävistäneet."

        Olen ajatellut sitä näin: Jeesus on tuo Daavidin vesa, niin kuin UT:ssa mainitaan. Meidät on kuitenkin kutsuttu kasvamaan Hänessä ja Häneen, niin kuin Hän oli Isässä ja Isä Hänessä. Näin toteutuu tuo Paavalin sana: Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Silloin teemme kaikki tehtävät Hänen voimassaan.

        Tässä viestissä on yksityskohtia Hesekielistä, jotka eivät ole totta. Joko Pawson siteerasi Hesekieliä väärin tai sitten minä siteerasin häntä väärin. Oikeat tiedot saamme Raamatusta.


    • 51:18 ja 52:10

      41:2,25,26

      2. Kuka herätti päivänkoiton maasta hänet, jota vanhurskaus seuraa joka askeleella? kuka antaa kansat hänen valtaansa, kukistaa kuninkaat hänen jalkoihinsa? kuka muuttaa heidän miekkansa tomuksi, heidän jousensa lentäviksi oljenkorsiksi?

      25. Minä herätin pohjoiseta hänet, ja hän tuli, päivänkoitosta hänet, joka rukoilee minun nimeäni. Hän tallaa käskynhaltioita kun lokaa, kuten savenvalaja sotkee savea.

      26. Kuka on sen alunpitäen ilmoittanut että olisimme tienneet, ja edeltä päin, että voisimme sanoa: Hän oli oikeassa? Ei kukaan sitä ilmoittanut, ei kukaan sitä kuuluttanut, ei kukaan kuullut teiltä sanaakaan.

      42:19

      19. Kuka on niin sokea kuin minun palvelijani, ja niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän?
      kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?

      51:18

      18. Kukaan hänen synnyttämistään lapsista ei ollut häntä taluttamassa.
      Hänen kasvattamistaan lapsista kukaan ei tarttunut hänen käteensä.

      52:10

      10. Herra paljastaa pyhän käsivartensa [voiman] kaikkien kansojen nähden, ja kaikki maan ääret saavat nähdä meidän Jumalamme pelastuksen.

      mitä Jesaja näilla kohdilla tarkoittaa?

      • Jes.51:18 ja 19

        18. Kukaan hänen synnyttämistään lapsista ei ollut häntä taluttamassa.
        Hänen kasvattamistaan lapsista kukaan ei tarttunut hänen käteensä.

        19. Nämä kohtasivat sinua kaksittain: tuho ja turmio, nälkä ja miekka.
        Kuka sinua surkuttelee?
        Millä voin sinua lohduttaa?

        mitä tällä tarkoitetaan?


      • Jes.57:17 ja 18
        Jes.51:18 ja 19 kirjoitti:

        18. Kukaan hänen synnyttämistään lapsista ei ollut häntä taluttamassa.
        Hänen kasvattamistaan lapsista kukaan ei tarttunut hänen käteensä.

        19. Nämä kohtasivat sinua kaksittain: tuho ja turmio, nälkä ja miekka.
        Kuka sinua surkuttelee?
        Millä voin sinua lohduttaa?

        mitä tällä tarkoitetaan?

        17. Hänen ahneutensa synnin tähden minä vihastuin, löin häntä, kätkin itseni ja olin vihastunut. Minusta luopuneena hän kulki oman sydämensä tietä.

        18. Minä olen nähnyt hänen tiensä, mutta minä parannan hänet, johdatan häntä ja annan jälleen lohdutuksen hänelle ja hänen surevilleen

        mitä tällä tarkoitetaan?


    • 63:1-6

      1. Kuka tulee tuolla Edomissa, kirkkaan punaisessa puvussa Bosrasta, tuo puvultaan komea, joka uljaana astelee suuressa voimassaan? Minä joka puhun vanhurskautta, joka olen voimallinen auttamaan.

      2. Miksi on puunaa puvussasi, miksi ovat vaatteesi kuin viinikuurnan polkijan?

      3. Kuurnan minä poljin, minä yksinäni, ei ketään kansojen joukosta ollut kanssani. Minä poljin heitä vihassani, tallasin heitä kiivaudessani, ja niin vaatteilleni pirskui heidän vertaan, ja minä tahrasin koko pukuni.

      4. Rankaisun päivä oli mielessäni, ja minun lunastettujen vuosi oli tullut.

      5. Minä katselin, mutta ei ollut auttajaa ihmettelin. kun ei kukaan tullut tueksi.
      Silloin oman käsivarteni voima auttoi minua, ja kiivauteni vahvisti minua.

      6. Minä tallasin kansoja vihassani ja juovutin heitä kiivaudessani.
      Minä vuodatin maahan heidän verensä.

      mielenkiintoisia kohtia nämä, mitä Jesaja näillä tarkoittaa?

      selittäiskö raamattua osaavat?

    • kirjoitukset

      Valitettavasti en kerro,vaikka tiedänkin.Koska siitä ei saa muuta,kuin haukkumista-niiltä,jotka eivät ole juurtuneet Jeesukseen Kristukseen Herraan.Eivätkä ymmärrä Raamatun profetioita.Kyllä ohjaan henkilökohtaisesti minä sivulla.En tässä.

    • ???

      ???

    • jesajasta

      Luku 63:7-19

      7. Herran armotöitä minä julistan, Herran ylisttettäviä tekoja, kaikkea, mitä Herra on meille tehnyt. Hänen laupeudestaan minä puhun, kerron hänen suuresta armostaan ja hyvyydestään, jota hän on osoittanut israelin kansaa kohtaan.

      8. Hän sanoi: Ovathan he minun kansani, he ovat lapsia, joissa ei ole vilppiä. Niin hän tuli heille vapahtajaksi.

      9. Kaikissa heidän ahdistuksissaan oli hänelläkin ahdistus, ja hänen kasvojensa enkeli vapahti heidät. Rakkaudessaan ja sääliväisyydessään hän lunasti heidät, nosti ja kantoi heitä kaikkina muinaisina päivinä.

      10. Mutta he niskoittelivat ja saattoivat murheelliseksi hänen pyhän Henkensä.
      Niin hän muuttui heidän vihollisekseen, hän itse soti heitä vastaan.

      11. Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä heidät ja hänen laumansa paimenen?
      Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä.

      12. hän, joka antoi kunniansa käden kulkea Mooseksen oikealla puolella?
      Hän halkaisi vedet heidän edestään tehdäkseen itselleen ainaisen nimen.

      13. Hän kuljetti heitä syvyyksissä kuin hevosia erämaassa, eivätkä he kompastelleet.

      14. Kuten karja astuu alas laaksoon, niin Herran Henki vei heidät lepoon.
      Niin sinä olet kansaasi johdattanut, tehdäksesi itselleen kunniakkaan nimen.

      15. Katsele taivaasta, pyhyytesi ja kirkkautesi asunnosta.
      Missä ovat päättävyytesi ja voimatekosi?
      Sydämesi sääli ja armahtavaisuutesi ovat sulkeutuneet minulta.

      16. Sinähän olet Isämme. Aabraham ei meistä tiedä eikä Israel meitä tunne:Sinä, Herra olet Isämme. Meidän Lunastajamme on ikiajoista sinun nimesi.

      17. Miksi sallit meidän eksyä pois teiltäsi, Herra, ja annoit sydämenne paatua, niin ettemme sinua pelkää?
      Käänny takaisin palvelijoittesi täheden, perintöosasi tähden.

      18. vain vähän aikaa pyhä kansasi sai pitää perintönsä.
      Meidän ahdistajamme ovat tallanneet sinun puhäköäsi.

      19. Me olemme kuin et olisi koskaan hallinnut meitä, kuin ei meitä olisi otettu sinun nimiisi.

      mielenkiintoista eikö?

    • ???

      ???

    • mielenkiintoista...

      Jer.30:21

      21. Heidän valtiaansa nousee heidän omasta joukostaan, heidän hallitsijansa lähtee heidän keskeltään. Minä annan hänen tulla luokseni, niin että hän saattaa lähestyä minua. Kuka lähestyy minua vakain sydämin?
      sanoo Herra.

      Jer.49:19

      19. Kuten leijona karkaa Jordanin rantatiheiköstä lakastumattomalle laitumelle, niin minä äkisti karkotan heidät sieltä pois. Ja sen jonka olen valinnut,
      minä asetan sinne kaitsijaksi. Kuka on minun vertaiseni? Kuka vetää minut tilille? Kuka on se paimen, joka voi kestää minun edessä?

      Jes.53:2

      2. Hän kasvoi Herran edessä kuin vesa, kuin juuri kuivasta maasta.
      Ei hänellä ollut muotoa eikä kauneutta.
      Me näimme hänet, mutta hänellä ei ollut hahmoa, mihin olisimme mielistyneet.

      Jes. 60:15

      15. Sen sijaan, että olet ollut hylätty ja vihattu, niin ettei ole ollut kauttasi kulkijaa, miä korotan sinut pysyvään kunniaan, oloksi polvesta polveen.

      mitä Jesaja ja Jeremia tällä tarkoittaa?

    • Profetian Henki on

      todistus Jeesuksesta!

    • Ei turvata ihmisiin

      siis toisiimme vaan avuksemme anokaamme Jeesuksen hyvää hengellistä Totuuden Hengen opetusta ja sitä toivon sinulle aloituksentekijä.

    • Tietysti Jeesus voi

      ja tahtookin nimenomaan käyttää pyhiään myös näitä asioita esillepitämään ja selittämään totuudessa ja näin Jumalan armo ja valkeus vaikuttaa Jeesuksessa ja Jumalan valtakunnassa.

    • tiivistys ketjusta

      Room.10:14-16

      14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?

      15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"

      16. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. sanoohan Jesaja: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"

      Jes.11:1

      1. Iisin kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristaan.

      Jer.30:3,9

      3. Sillä tulee aika, sanoo Herra, jolloin minä palautan kansani Israelin poisviedyt, sanoo Herra.
      Minä tuon heidät takaisin maahan, minkä olen antanut heidän isilleen, ja he saavat sen omakseen.

      9. Vaan he saavat palvella Herraa, Jumalaansa, ja Daavidia, kuningastaan jonka minä heille herätän.

      Jer.23:5

      5. Päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan Vesan.
      Hän hallitsee kuninkaana ja menestyy, noudattaa oikeutta ja vanhurskautta maassa.

      Jes.53:1 ja 2

      1. Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?

      2. Hän kasvoi Herran edessä kuin vesa, kuin juuri kuivasta maasta.
      Ei hänellä ollut muotoa eikä kauneutta.
      Me näimme hänet, mutta hänellä ei ollut hahmoa, mihin olisimme mielistyneet.

      sak.3:8 ja 6:12

      3:8. Kuule, Joosua, ylimmäinen pappi, sinä ja sinun ystäväsi, jotka istuvat edessäsi. Ennusmerkin miehiä he ovat.
      Minä lähetän palvelijani Vesan.

      6:12. ja sano hänelle: Näin sanoo herra Sebaot: Mies nimeltä Vesa on kasvava omalta pohjaltaan, ja hän on rakentava Herran temppelin.

      Hes.34:23,24 ja 37:24,25

      23. Minä nostan heille yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin [jälkeläisen].
      Hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa.

      24. Minä, Herra, olen heidän Jumalansa, ja minun palvelijani Daavid on ruhtinas heidän keskellään. Minä Herra olen puhunut.

      37:24,25

      24. Palvelijani Daavid on oleva heidän Kuninkaansa, ja heillä kaikilla on oleva yksi paimen.
      He vaeltavat minun oikeuksieni mukaan, noudattavat minun käskyjäni ja pitävät ne.

      25. He saavat asua maassa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille, ja jossa teidän isänne ovat asuneet. Siinä saavat asua he, heidän lapsensa ja lasten lapset ainaisesti, ja minun palvelijani Daavid on oleva heidän kuninkaansa. ainiaan!

      Jer.30:21

      21. Heidän valtiaansa nousee heidän omasta joukostaan, heidän hallitsijansa lähtee heidän keskeltään. Minä annan hänen tulla luokseni, niin että hän saattaa lähestyä minua. Kuka lähestyy minua vakain sydämin?
      sanoo Herra.

      Jer.49:19

      19. Kuten leijona karkaa Jordanin rantatiheiköstä lakastumattomalle laitumelle, niin minä äkisti karkotan heidät sieltä pois. Ja sen jonka olen valinnut,
      minä asetan sinne kaitsijaksi. Kuka on minun vertaiseni? Kuka vetää minut tilille? Kuka on se paimen, joka voi kestää minun edessä?

      Jes.41:2,25,26 ja 42:19 ja 51:18,19 ja 57:17 ja 18 ja 52:10

      2. Kuka herätti päivänkoiton maasta hänet, jota vanhurskaus seuraa joka askeleella? kuka antaa kansat hänen valtaansa, kukistaa kuninkaat hänen jalkoihinsa? kuka muuttaa heidän miekkansa tomuksi, heidän jousensa lentäviksi oljenkorsiksi?

      25. Minä herätin pohjoiseta hänet, ja hän tuli, päivänkoitosta hänet, joka rukoilee minun nimeäni. Hän tallaa käskynhaltioita kun lokaa, kuten savenvalaja sotkee savea.

      26. Kuka on sen alunpitäen ilmoittanut että olisimme tienneet, ja edeltä päin, että voisimme sanoa: Hän oli oikeassa? Ei kukaan sitä ilmoittanut, ei kukaan sitä kuuluttanut, ei kukaan kuullut teiltä sanaakaan.

      42:19

      19. Kuka on niin sokea kuin minun palvelijani, ja niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän?
      kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?

      51:18

      18. Kukaan hänen synnyttämistään lapsista ei ollut häntä taluttamassa.
      Hänen kasvattamistaan lapsista kukaan ei tarttunut hänen käteensä.

      19. Nämä kohtasivat sinua kaksittain: tuho ja turmio, nälkä ja miekka.
      Kuka sinua surkuttelee?
      Millä voin sinua lohduttaa?

      Jes.57:17 ja 18

      17. Hänen ahneutensa synnin tähden minä vihastuin, löin häntä, kätkin itseni ja olin vihastunut. Minusta luopuneena hän kulki oman sydämensä tietä.

      18. Minä olen nähnyt hänen tiensä, mutta minä parannan hänet, johdatan häntä ja annan jälleen lohdutuksen hänelle ja hänen surevilleen

      52:10

      10. Herra paljastaa pyhän käsivartensa [voiman] kaikkien kansojen nähden, ja kaikki maan ääret saavat nähdä meidän Jumalamme pelastuksen.

      Jes. 60:15

      15. Sen sijaan, että olet ollut hylätty ja vihattu, niin ettei ole ollut kauttasi kulkijaa, miä korotan sinut pysyvään kunniaan, iloksi polvesta polveen.

      • tiivistys ketjusta2

        Jes.63:1-6

        1. Kuka tulee tuolla Edomissa, kirkkaan punaisessa puvussa Bosrasta, tuo puvultaan komea, joka uljaana astelee suuressa voimassaan? Minä joka puhun vanhurskautta, joka olen voimallinen auttamaan.

        2. Miksi on puunaa puvussasi, miksi ovat vaatteesi kuin viinikuurnan polkijan?

        3. Kuurnan minä poljin, minä yksinäni, ei ketään kansojen joukosta ollut kanssani. Minä poljin heitä vihassani, tallasin heitä kiivaudessani, ja niin vaatteilleni pirskui heidän vertaan, ja minä tahrasin koko pukuni.

        4. Rankaisun päivä oli mielessäni, ja minun lunastettujen vuosi oli tullut.

        5. Minä katselin, mutta ei ollut auttajaa ihmettelin. kun ei kukaan tullut tueksi.
        Silloin oman käsivarteni voima auttoi minua, ja kiivauteni vahvisti minua.

        6. Minä tallasin kansoja vihassani ja juovutin heitä kiivaudessani.
        Minä vuodatin maahan heidän verensä.

        Jes.63:7-19

        7. Herran armotöitä minä julistan, Herran ylisttettäviä tekoja, kaikkea, mitä Herra on meille tehnyt. Hänen laupeudestaan minä puhun, kerron hänen suuresta armostaan ja hyvyydestään, jota hän on osoittanut israelin kansaa kohtaan.

        8. Hän sanoi: Ovathan he minun kansani, he ovat lapsia, joissa ei ole vilppiä. Niin hän tuli heille vapahtajaksi.

        9. Kaikissa heidän ahdistuksissaan oli hänelläkin ahdistus, ja hänen kasvojensa enkeli vapahti heidät. Rakkaudessaan ja sääliväisyydessään hän lunasti heidät, nosti ja kantoi heitä kaikkina muinaisina päivinä.

        10. Mutta he niskoittelivat ja saattoivat murheelliseksi hänen pyhän Henkensä.
        Niin hän muuttui heidän vihollisekseen, hän itse soti heitä vastaan.

        11. Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä heidät ja hänen laumansa paimenen?
        Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä.

        12. hän, joka antoi kunniansa käden kulkea Mooseksen oikealla puolella?
        Hän halkaisi vedet heidän edestään tehdäkseen itselleen ainaisen nimen.

        13. Hän kuljetti heitä syvyyksissä kuin hevosia erämaassa, eivätkä he kompastelleet.

        14. Kuten karja astuu alas laaksoon, niin Herran Henki vei heidät lepoon.
        Niin sinä olet kansaasi johdattanut, tehdäksesi itselleen kunniakkaan nimen.

        15. Katsele taivaasta, pyhyytesi ja kirkkautesi asunnosta.
        Missä ovat päättävyytesi ja voimatekosi?
        Sydämesi sääli ja armahtavaisuutesi ovat sulkeutuneet minulta.

        16. Sinähän olet Isämme. Aabraham ei meistä tiedä eikä Israel meitä tunne:Sinä, Herra olet Isämme. Meidän Lunastajamme on ikiajoista sinun nimesi.

        17. Miksi sallit meidän eksyä pois teiltäsi, Herra, ja annoit sydämenne paatua, niin ettemme sinua pelkää?
        Käänny takaisin palvelijoittesi täheden, perintöosasi tähden.

        18. vain vähän aikaa pyhä kansasi sai pitää perintönsä.
        Meidän ahdistajamme ovat tallanneet sinun puhäköäsi.

        19. Me olemme kuin et olisi koskaan hallinnut meitä, kuin ei meitä olisi otettu sinun nimiisi.

        Jes.4:1-6

        1. Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen sanoen: Me syömme omaa leipäämme ja vaatetamme itsemme omilla vaatteilla, kunhan vain meidät otetaan nimiisi. Poista meidän häpeä.

        2. Sinä päivänä on Herran Vesa oleva kaunis ja loistava. Eloon jääneille israelilaisille maan hedelmä nousee rehevänä ja kukoistavana.

        3. Siionissa säilyneitä ja Jerusalemissa jäljellä olevia kutsutaan pyhiksi, kaikkia, jotka Jerusalemissa ovat kirjoitettut elävien lukuun,

        4. kun Herra on pessyt pois Siionin tyttärien saastan ja huuhtonut Jerusalemista verenviat Hengellä, joka tuomitsee ja puhdistaa.

        5. Herra luo Siionin vuorelle koko asuinsijansa ylle ja sen juhlakokouksen ylle pilven päivän ajaksi sekä savun ja tulenloimun yöksi. Kaiken kirkkauden yllä on oleva peite.

        6. ja verho varjoamassa päivän helteeltä sekä turvaamassa ja suojaamassa rajuilmalta ja sateelta.

        mitä näillä kohdilla tarkoitetaan?


      • nämä kaikki kohdat
        tiivistys ketjusta2 kirjoitti:

        Jes.63:1-6

        1. Kuka tulee tuolla Edomissa, kirkkaan punaisessa puvussa Bosrasta, tuo puvultaan komea, joka uljaana astelee suuressa voimassaan? Minä joka puhun vanhurskautta, joka olen voimallinen auttamaan.

        2. Miksi on puunaa puvussasi, miksi ovat vaatteesi kuin viinikuurnan polkijan?

        3. Kuurnan minä poljin, minä yksinäni, ei ketään kansojen joukosta ollut kanssani. Minä poljin heitä vihassani, tallasin heitä kiivaudessani, ja niin vaatteilleni pirskui heidän vertaan, ja minä tahrasin koko pukuni.

        4. Rankaisun päivä oli mielessäni, ja minun lunastettujen vuosi oli tullut.

        5. Minä katselin, mutta ei ollut auttajaa ihmettelin. kun ei kukaan tullut tueksi.
        Silloin oman käsivarteni voima auttoi minua, ja kiivauteni vahvisti minua.

        6. Minä tallasin kansoja vihassani ja juovutin heitä kiivaudessani.
        Minä vuodatin maahan heidän verensä.

        Jes.63:7-19

        7. Herran armotöitä minä julistan, Herran ylisttettäviä tekoja, kaikkea, mitä Herra on meille tehnyt. Hänen laupeudestaan minä puhun, kerron hänen suuresta armostaan ja hyvyydestään, jota hän on osoittanut israelin kansaa kohtaan.

        8. Hän sanoi: Ovathan he minun kansani, he ovat lapsia, joissa ei ole vilppiä. Niin hän tuli heille vapahtajaksi.

        9. Kaikissa heidän ahdistuksissaan oli hänelläkin ahdistus, ja hänen kasvojensa enkeli vapahti heidät. Rakkaudessaan ja sääliväisyydessään hän lunasti heidät, nosti ja kantoi heitä kaikkina muinaisina päivinä.

        10. Mutta he niskoittelivat ja saattoivat murheelliseksi hänen pyhän Henkensä.
        Niin hän muuttui heidän vihollisekseen, hän itse soti heitä vastaan.

        11. Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä heidät ja hänen laumansa paimenen?
        Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä.

        12. hän, joka antoi kunniansa käden kulkea Mooseksen oikealla puolella?
        Hän halkaisi vedet heidän edestään tehdäkseen itselleen ainaisen nimen.

        13. Hän kuljetti heitä syvyyksissä kuin hevosia erämaassa, eivätkä he kompastelleet.

        14. Kuten karja astuu alas laaksoon, niin Herran Henki vei heidät lepoon.
        Niin sinä olet kansaasi johdattanut, tehdäksesi itselleen kunniakkaan nimen.

        15. Katsele taivaasta, pyhyytesi ja kirkkautesi asunnosta.
        Missä ovat päättävyytesi ja voimatekosi?
        Sydämesi sääli ja armahtavaisuutesi ovat sulkeutuneet minulta.

        16. Sinähän olet Isämme. Aabraham ei meistä tiedä eikä Israel meitä tunne:Sinä, Herra olet Isämme. Meidän Lunastajamme on ikiajoista sinun nimesi.

        17. Miksi sallit meidän eksyä pois teiltäsi, Herra, ja annoit sydämenne paatua, niin ettemme sinua pelkää?
        Käänny takaisin palvelijoittesi täheden, perintöosasi tähden.

        18. vain vähän aikaa pyhä kansasi sai pitää perintönsä.
        Meidän ahdistajamme ovat tallanneet sinun puhäköäsi.

        19. Me olemme kuin et olisi koskaan hallinnut meitä, kuin ei meitä olisi otettu sinun nimiisi.

        Jes.4:1-6

        1. Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen sanoen: Me syömme omaa leipäämme ja vaatetamme itsemme omilla vaatteilla, kunhan vain meidät otetaan nimiisi. Poista meidän häpeä.

        2. Sinä päivänä on Herran Vesa oleva kaunis ja loistava. Eloon jääneille israelilaisille maan hedelmä nousee rehevänä ja kukoistavana.

        3. Siionissa säilyneitä ja Jerusalemissa jäljellä olevia kutsutaan pyhiksi, kaikkia, jotka Jerusalemissa ovat kirjoitettut elävien lukuun,

        4. kun Herra on pessyt pois Siionin tyttärien saastan ja huuhtonut Jerusalemista verenviat Hengellä, joka tuomitsee ja puhdistaa.

        5. Herra luo Siionin vuorelle koko asuinsijansa ylle ja sen juhlakokouksen ylle pilven päivän ajaksi sekä savun ja tulenloimun yöksi. Kaiken kirkkauden yllä on oleva peite.

        6. ja verho varjoamassa päivän helteeltä sekä turvaamassa ja suojaamassa rajuilmalta ja sateelta.

        mitä näillä kohdilla tarkoitetaan?

        sopivat minuun? tässä muutama kohta lisää. olen ollut tällä palstoilla keskustelemassa jo kolme vuotta.

        Jesajasta

        Luku 57:1-4

        1. Vanhurskas häviää, eikä kukaan pane sitä sydämelleen, hurskaat miehet otetaan pois kenenkään siitä välittämättä. Vanhurskas otetaan pois pahuutta näkemästä.

        2. Hän menee rauhaan: vakaasti vaeltavat saavat maata leposijoillaan.

        3. Mutta te noidan lapset, tulkaa tänne, te huosrimusten ja porttovaimojen sikiöt.

        4. Kenelle te ilkamoitte? kenelle avaatte suunne ammolleen ja kieltä pitkälle pistätte? Ettekö te ole rikoksen lapsia, valheen sikiöitä?

        5. Te jotka hehkutte himoista tammien varjossa, jokaisen vihreän puun alla te, jotka teurastatte lapsia laaksoissa, kallion rotkoissa!

        6. Laakso sileät paadet ovat sinun osasi, siinä on arpaosasi. Niille sinä olet vuuodattanut juomauhreja, uhrannut ruokauhreja. Siihenkö minä olisin tyytyväinen!

        7. Korkealle ja ylhäiselle vuorelle sinä valmistit vuoteesi. Sinne sinä myös nousit uhraamaan teurasuhria.

        8. Oven ja pihtipielen taakse sinä panit oman merkkisi.
        Minusta luopuneena sinä paljastit itsesi ja nousit vuoteellesi.
        Sinä teit sen tilavaksi ja sovit kaupoista heidän kanssaan, makasit heidän kanssaan mielelläsi, näin heidän häpynsä.

        9. Sinä menit kuninkaan luo öljyinesi, runsaine voiteinesi, lähetit viestin viejäsi kauas, laskeuduit alas hautaan asti.

        10. Sinä väsyit matkasi pituudesta, et silti sanonut: Turha vaiva! Sinä sait elpynyttä, sen tähden et käynyt heikoksi.

        11. ketä sinä arkailit ja pelkäsit, koska et muistanut minua, et minusta välittänyt?
        Eikö niin: Minä olen ollut vaiti muinaisajoista asti, ja niin et pelkää minua?

        12. Minä ilmoitan, mitä ovat sinun vanhurskautesi ja tekosi. Ne eivät sinua auta.

        13. Kun sinä huudat, auttakoon sinua jumaliesi joukko!
        Mutta tuuli vie ne kaikki, henkäys ottaa ne pois. Mutta joka minuun turvaa, perii maan ja ottaa omakseen minun pyhän vuoreni.

        14. Hän sanoo: Tehkää, valmistakaa tasoittakaa tie, poistakaa kompastuskivet minun kansani tieltä.

        Hesekielistä

        luku 16:16

        16. Sinä otit vaatteitasi ja teit itsellesi kirjavia uhrikukkuloita ja harjoitit haureutta niiden päällä.
        Moista ei ole tapahtunut eikä ole tapahtuva.

        Johanneksen evankelumista

        Luku 3:32

        32. Hän todistaa siitä, mitä on nähnyt ja kuullut, mutta hänen todistustaan ei kukaan ota vastaan.

        Luku 12:44

        44. Jeesus huusi ja sanoi: joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan lähettäjääni.

        Apostolien teoista

        Luku 7:55 ja 56

        55. Mutta pyhää henkeä täynnä Stefanus nosti katseensa taivasta kohti ja näki
        Jumlan kirkkauden ja Jeesuksen seisomassa Jumalan oikealla puolella.

        56. Hän sanoi: Minä näen taivaat auenneina ja ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella.


      • jatkoa 2
        nämä kaikki kohdat kirjoitti:

        sopivat minuun? tässä muutama kohta lisää. olen ollut tällä palstoilla keskustelemassa jo kolme vuotta.

        Jesajasta

        Luku 57:1-4

        1. Vanhurskas häviää, eikä kukaan pane sitä sydämelleen, hurskaat miehet otetaan pois kenenkään siitä välittämättä. Vanhurskas otetaan pois pahuutta näkemästä.

        2. Hän menee rauhaan: vakaasti vaeltavat saavat maata leposijoillaan.

        3. Mutta te noidan lapset, tulkaa tänne, te huosrimusten ja porttovaimojen sikiöt.

        4. Kenelle te ilkamoitte? kenelle avaatte suunne ammolleen ja kieltä pitkälle pistätte? Ettekö te ole rikoksen lapsia, valheen sikiöitä?

        5. Te jotka hehkutte himoista tammien varjossa, jokaisen vihreän puun alla te, jotka teurastatte lapsia laaksoissa, kallion rotkoissa!

        6. Laakso sileät paadet ovat sinun osasi, siinä on arpaosasi. Niille sinä olet vuuodattanut juomauhreja, uhrannut ruokauhreja. Siihenkö minä olisin tyytyväinen!

        7. Korkealle ja ylhäiselle vuorelle sinä valmistit vuoteesi. Sinne sinä myös nousit uhraamaan teurasuhria.

        8. Oven ja pihtipielen taakse sinä panit oman merkkisi.
        Minusta luopuneena sinä paljastit itsesi ja nousit vuoteellesi.
        Sinä teit sen tilavaksi ja sovit kaupoista heidän kanssaan, makasit heidän kanssaan mielelläsi, näin heidän häpynsä.

        9. Sinä menit kuninkaan luo öljyinesi, runsaine voiteinesi, lähetit viestin viejäsi kauas, laskeuduit alas hautaan asti.

        10. Sinä väsyit matkasi pituudesta, et silti sanonut: Turha vaiva! Sinä sait elpynyttä, sen tähden et käynyt heikoksi.

        11. ketä sinä arkailit ja pelkäsit, koska et muistanut minua, et minusta välittänyt?
        Eikö niin: Minä olen ollut vaiti muinaisajoista asti, ja niin et pelkää minua?

        12. Minä ilmoitan, mitä ovat sinun vanhurskautesi ja tekosi. Ne eivät sinua auta.

        13. Kun sinä huudat, auttakoon sinua jumaliesi joukko!
        Mutta tuuli vie ne kaikki, henkäys ottaa ne pois. Mutta joka minuun turvaa, perii maan ja ottaa omakseen minun pyhän vuoreni.

        14. Hän sanoo: Tehkää, valmistakaa tasoittakaa tie, poistakaa kompastuskivet minun kansani tieltä.

        Hesekielistä

        luku 16:16

        16. Sinä otit vaatteitasi ja teit itsellesi kirjavia uhrikukkuloita ja harjoitit haureutta niiden päällä.
        Moista ei ole tapahtunut eikä ole tapahtuva.

        Johanneksen evankelumista

        Luku 3:32

        32. Hän todistaa siitä, mitä on nähnyt ja kuullut, mutta hänen todistustaan ei kukaan ota vastaan.

        Luku 12:44

        44. Jeesus huusi ja sanoi: joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan lähettäjääni.

        Apostolien teoista

        Luku 7:55 ja 56

        55. Mutta pyhää henkeä täynnä Stefanus nosti katseensa taivasta kohti ja näki
        Jumlan kirkkauden ja Jeesuksen seisomassa Jumalan oikealla puolella.

        56. Hän sanoi: Minä näen taivaat auenneina ja ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella.

        tässä minun todistus, sukupuoleltani olen mies

        en kuulu mihinkään kirkoon ja lahkoon en oo ees käynny rippileiriä!

        ainoa oikea tulkinta on uskoa niin kuin raamattu sanoo!

        tiedättekö nykyisin maailmassa on yli 4000 tuhatta uskon suuntaa, lahkoa ja oppia ja kaikki ovat harha oppeja paitsi raamattu!

        ja kaikki käyttää oppi pohjanaan raamattua!

        tässä minun todistukseni!

        koin n. 3,5 vuotta sitte herätyksen, tulin uudestaan uskoon, minut on kastettu pienenä mutta uudistumisen jälkeen en ole käynyt kasteella.

        enkä usko kolmiyhteiseen jumalaan

        ennen elin ja uskoin näin!

        vanha elämäni oli tämmönen!

        johon kuului

        bi-seksuallisuus, ryyppäääminen/ kaikkien päihteiden käytäminen ja lääkkeiden väärin käyttäminen, pelaaminen,varastaminen, irtosuhteet (vapaa seksi), itsetyydytys, itsekeskeisyys,välinpitämättömyys, vanhat elämän arvot ja epäusko, porno, seksilelut, tv(en katso mitään huuhaata vaan asiaohjelma) ja musiikki.

        ennen uskoin näin!

        Minä uskon Jumalaan
        Isään Kaikkivaltiaaseen
        taivaan ja maan Luojaan

        Ja Jeesukseen Kristukseen
        Jumalan ainoaan Poikaan
        meidän Herraamme
        joka sikisi Pyhästä Hengestä
        syntyi neitsyt Mariasta
        kärsi Pontius Pilatuksen aikana
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        astui alas tuonelaan,
        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan,
        oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan
        eläviä ja kuolleita

        Ja Pyhään Henkeen
        pyhän yhteisen seurakunnan
        pyhäin yhteyden
        syntien anteeksiantamisen
        ruumiin ylösnousemisen
        ja iankaikkisen elämän

        ja ite ei tartvii tehdä mitään kun jeesus on kuollut ristillä meidän puolesta ja meidän syntimme on anteeksi annetut.

        mutta eletään niin että tehdään ite mitä halutaan ja eletään omien himojen ja halujen mukaan eikä olla mistään teoista vastuussa kenellekkään kun syntimme on anteeksi annetut.

        sen voin sanoa että tommosella uskolla ja elämällä ei pääse taivaaseen vaikka kuinka uskois!

        mun tarina on kuin tuhlaaja pojan tarina rankemmalla tavalla.

        sen voin sanoa että raamattu on totta joka sana siltäkin osin joka koskee parannuksen tekoa ja helvettiä!

        jotain vielä ittestäni!

        oon koko ikäni ollu uskova ("epäuskova")/pinnallinen kristitty

        kaikki oli niin kauan hyvin kun täytin 15 vuotta sit tuli synti elämään ja syntielämä vei mukanaa kunnes olin kokonaan synnin ja saatanan orja.

        tätä ennen ei juuri taivas asiat kiinnostannu yhtää, muuta kun sen verran et usko,
        raamattua ei tullu luettua juuri yhtään,
        joskus pienenä tuli luettuu semmosta lasten opetus kirjaa kuin uskollinen ystävä ei muuta!

        kunnes noin 3,5 vuotta sitten koin herätyksen, ja tulin uudestaan uskoon, sitä tuli vietettyy noin 8,5 vuotta syntielämässä.

        siten vielä vähä lisää ittestäni!

        olen pienenä nähnyt jumalan, mutta silti syntielämä vei mukanaan.

        se tapahtui samalla lailla kun moosekselle kun mooses pyysi nähdä Jumalan mutta Jumala ei antanut mooseksen nähdä kuin selkä puolensa niin minäkin näin vain Jumalan selkäpuolen.

        kerroin aina pienenä kaikille jumalasta johku 12 vuotiaaseen asti mutta sitten kun täytin
        15 vuotta ni syntielämä vei mukanaan.
        sit oli myös semmonen kaveripiiri et vei mukanaan.

        kunnes syntini mitta tuli täytteen, vaellukseni/elämäni annettiin kaaatua päälle

        tuli ihan järjettömän huono olo, olin kolme päivää järkyttynny.

        sitte pari päivää siitä eteenpäin, menin illalla nukkumaan ja sit saatanan annettiin tulla hakemaan mua helvettiin

        multa otettiin henki pois ja annettiin takas, ei ollu mun aika viel lähtee anneettin uus mahdollisuus.

        nostettii mut kadotuksesta takas elämään ja jeesuksen tykö.

        sen jälkee olin 1,5 kk kovassa kurituksessa.

        olin niin saatanan ja synnin koukussa et jos näin ei ois käynny ni en ois ikinä päässy syntielämästä irti ja ruvennu tekee parannusta.

        olin niin luopunnu et jos mut ois annettu tolloin mennä, kun ******* tuli hakee ni oisin nyt helvetissä mut mulle annettiin uus mahdollisuus.

        kiitos tästä Isälle ja Pojalle


      • jatkoa 3
        jatkoa 2 kirjoitti:

        tässä minun todistus, sukupuoleltani olen mies

        en kuulu mihinkään kirkoon ja lahkoon en oo ees käynny rippileiriä!

        ainoa oikea tulkinta on uskoa niin kuin raamattu sanoo!

        tiedättekö nykyisin maailmassa on yli 4000 tuhatta uskon suuntaa, lahkoa ja oppia ja kaikki ovat harha oppeja paitsi raamattu!

        ja kaikki käyttää oppi pohjanaan raamattua!

        tässä minun todistukseni!

        koin n. 3,5 vuotta sitte herätyksen, tulin uudestaan uskoon, minut on kastettu pienenä mutta uudistumisen jälkeen en ole käynyt kasteella.

        enkä usko kolmiyhteiseen jumalaan

        ennen elin ja uskoin näin!

        vanha elämäni oli tämmönen!

        johon kuului

        bi-seksuallisuus, ryyppäääminen/ kaikkien päihteiden käytäminen ja lääkkeiden väärin käyttäminen, pelaaminen,varastaminen, irtosuhteet (vapaa seksi), itsetyydytys, itsekeskeisyys,välinpitämättömyys, vanhat elämän arvot ja epäusko, porno, seksilelut, tv(en katso mitään huuhaata vaan asiaohjelma) ja musiikki.

        ennen uskoin näin!

        Minä uskon Jumalaan
        Isään Kaikkivaltiaaseen
        taivaan ja maan Luojaan

        Ja Jeesukseen Kristukseen
        Jumalan ainoaan Poikaan
        meidän Herraamme
        joka sikisi Pyhästä Hengestä
        syntyi neitsyt Mariasta
        kärsi Pontius Pilatuksen aikana
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        astui alas tuonelaan,
        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan,
        oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan
        eläviä ja kuolleita

        Ja Pyhään Henkeen
        pyhän yhteisen seurakunnan
        pyhäin yhteyden
        syntien anteeksiantamisen
        ruumiin ylösnousemisen
        ja iankaikkisen elämän

        ja ite ei tartvii tehdä mitään kun jeesus on kuollut ristillä meidän puolesta ja meidän syntimme on anteeksi annetut.

        mutta eletään niin että tehdään ite mitä halutaan ja eletään omien himojen ja halujen mukaan eikä olla mistään teoista vastuussa kenellekkään kun syntimme on anteeksi annetut.

        sen voin sanoa että tommosella uskolla ja elämällä ei pääse taivaaseen vaikka kuinka uskois!

        mun tarina on kuin tuhlaaja pojan tarina rankemmalla tavalla.

        sen voin sanoa että raamattu on totta joka sana siltäkin osin joka koskee parannuksen tekoa ja helvettiä!

        jotain vielä ittestäni!

        oon koko ikäni ollu uskova ("epäuskova")/pinnallinen kristitty

        kaikki oli niin kauan hyvin kun täytin 15 vuotta sit tuli synti elämään ja syntielämä vei mukanaa kunnes olin kokonaan synnin ja saatanan orja.

        tätä ennen ei juuri taivas asiat kiinnostannu yhtää, muuta kun sen verran et usko,
        raamattua ei tullu luettua juuri yhtään,
        joskus pienenä tuli luettuu semmosta lasten opetus kirjaa kuin uskollinen ystävä ei muuta!

        kunnes noin 3,5 vuotta sitten koin herätyksen, ja tulin uudestaan uskoon, sitä tuli vietettyy noin 8,5 vuotta syntielämässä.

        siten vielä vähä lisää ittestäni!

        olen pienenä nähnyt jumalan, mutta silti syntielämä vei mukanaan.

        se tapahtui samalla lailla kun moosekselle kun mooses pyysi nähdä Jumalan mutta Jumala ei antanut mooseksen nähdä kuin selkä puolensa niin minäkin näin vain Jumalan selkäpuolen.

        kerroin aina pienenä kaikille jumalasta johku 12 vuotiaaseen asti mutta sitten kun täytin
        15 vuotta ni syntielämä vei mukanaan.
        sit oli myös semmonen kaveripiiri et vei mukanaan.

        kunnes syntini mitta tuli täytteen, vaellukseni/elämäni annettiin kaaatua päälle

        tuli ihan järjettömän huono olo, olin kolme päivää järkyttynny.

        sitte pari päivää siitä eteenpäin, menin illalla nukkumaan ja sit saatanan annettiin tulla hakemaan mua helvettiin

        multa otettiin henki pois ja annettiin takas, ei ollu mun aika viel lähtee anneettin uus mahdollisuus.

        nostettii mut kadotuksesta takas elämään ja jeesuksen tykö.

        sen jälkee olin 1,5 kk kovassa kurituksessa.

        olin niin saatanan ja synnin koukussa et jos näin ei ois käynny ni en ois ikinä päässy syntielämästä irti ja ruvennu tekee parannusta.

        olin niin luopunnu et jos mut ois annettu tolloin mennä, kun ******* tuli hakee ni oisin nyt helvetissä mut mulle annettiin uus mahdollisuus.

        kiitos tästä Isälle ja Pojalle

        nämäkin sopivat minuun?

        Johanneksen ilmestyksestä

        Luku 3:1-6

        1. Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: Näin sanoo Hän, jolla on Jumalan seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekos: sinulla on nimi, että elät. MUTTA OLET KUOLLUT

        2. Herää valvovaan ja vahvista jäljelle jääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemailsillaan: sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalan edessä.

        3. Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ota siitä vaari ja tee parannus.
        ellet valvo, minä tulen kuin varas, etkä tiedä, millä hetkellä minä sinut yllätän.

        4. Sinulla on kuitenkin Sardeessa muutamia harvoja, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan. He saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat sen arvoisia.

        5. JOKA VOITTAA, HÄNET NÄIN PUETAAN VALKEIHIN VAATTEISIIN, ENKÄ MINÄ PYYHI POIS HÄNEN NIMEÄÄN ELÄMÄN KIRJASTA, VAAN TUNNUSTAN HÄNEN NIMENSÄ ISÄNI EDESSÄ JA HÄNEN ENKELIENSÄ EDESSÄ.

        6. Jolla on korva, kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.

        Luku 13:8

        8. Sitä kumartavat kaikki ne maan päällä asuvat, joiden nimet eivät ole kirjoitetut maailman perustamisesta asti teurastetun Karitsan elämänkirjaan.

        Luku 17:8

        8. Peto, jonka näit, on ollut, mutta ei enää ole, Se on nouseva syvyydestä, mutta joutuva tuhotuksi. Ne maan päällä asuvat, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan maailman perustamisesta asti, hämmästyvät nähdessään pedon, että se on ollut ja mennyt, MUTTA ON JÄLLEEN OLEVA TÄÄLLÄ.


        näistä linkeistä löytää kaikki minun kirjoituksen tältä kolmen vuoden aikana ja kehitykseni. ketä kiinoostaa? ehkä tämä on vaivan arvoista tutkia kirjoitukseni?
        minut kyllä tunnistaa kirjoitus tyylistäni ja siitä että käytän paljon raamattua.

        1.

        tästä linkistä voi lukea koko tarinani tänne asti on tullut vähä uusia käänteitä matkalle ja olen kertonut henkilökohtaisemmin itsestäni ja elämästäni uusia asioita.
        minulla ei ole keskustelussa nimimerkkiä.

        23.11.2011 17:41 eli alkaa tästä

        anna kun kerron sulle pienen tarinan omasta elämästäni ja tästä profetia tuohusta

        tarinani alkaa tästä kohtaa sen kun lukee alas päin kyllä minut tunnistaa

        ja loppuu tähän kohtaan

        minulla ei ole 5.1.2012 00:56 loppuu tähän
        noissa keskusteluissa nimi merkkiä mutta kyllä minut tunnistaa kirjoitus tyylistä ja siitä että käytän paljon raamattua.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10213956


        2. http://keskustelu.suomi24.fi/node/10350577


        3. tästä linkistä löytyy minun vanhempi todistus ja suppeampi kirjoitus elämästäni ja minusta

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9255144

        sitten tässä on vielä muutama linkki jotka sopivat minuun!

        Ashaman 20.3.2010 18:53

        Pohjolasta nousee Jumalan mies, joka on paljon kärsinyt. Tämä mies saa vallan suoraan Jumalalta ja tuo tuomion Suomen kansalle.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8939436

        asun lahen lähellä, semmosessa kylässä kun urajärvi, urajärveltä on 25km lahteen.

        lahestahan on tullut profetiaakin

        Nimimerkin A.L. näky 30.12.2011

        Seuraavaksi näin suunnilleen Lahden seudulla suuren pinsetin (Merkitys ?) Sitten näin jonnekin samoille seuduille iskevän suuren lekan.

        uskokaa tai älkää aika näyttää!


      • muutma profetia
        jatkoa 3 kirjoitti:

        nämäkin sopivat minuun?

        Johanneksen ilmestyksestä

        Luku 3:1-6

        1. Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: Näin sanoo Hän, jolla on Jumalan seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekos: sinulla on nimi, että elät. MUTTA OLET KUOLLUT

        2. Herää valvovaan ja vahvista jäljelle jääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemailsillaan: sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalan edessä.

        3. Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ota siitä vaari ja tee parannus.
        ellet valvo, minä tulen kuin varas, etkä tiedä, millä hetkellä minä sinut yllätän.

        4. Sinulla on kuitenkin Sardeessa muutamia harvoja, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan. He saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat sen arvoisia.

        5. JOKA VOITTAA, HÄNET NÄIN PUETAAN VALKEIHIN VAATTEISIIN, ENKÄ MINÄ PYYHI POIS HÄNEN NIMEÄÄN ELÄMÄN KIRJASTA, VAAN TUNNUSTAN HÄNEN NIMENSÄ ISÄNI EDESSÄ JA HÄNEN ENKELIENSÄ EDESSÄ.

        6. Jolla on korva, kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.

        Luku 13:8

        8. Sitä kumartavat kaikki ne maan päällä asuvat, joiden nimet eivät ole kirjoitetut maailman perustamisesta asti teurastetun Karitsan elämänkirjaan.

        Luku 17:8

        8. Peto, jonka näit, on ollut, mutta ei enää ole, Se on nouseva syvyydestä, mutta joutuva tuhotuksi. Ne maan päällä asuvat, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan maailman perustamisesta asti, hämmästyvät nähdessään pedon, että se on ollut ja mennyt, MUTTA ON JÄLLEEN OLEVA TÄÄLLÄ.


        näistä linkeistä löytää kaikki minun kirjoituksen tältä kolmen vuoden aikana ja kehitykseni. ketä kiinoostaa? ehkä tämä on vaivan arvoista tutkia kirjoitukseni?
        minut kyllä tunnistaa kirjoitus tyylistäni ja siitä että käytän paljon raamattua.

        1.

        tästä linkistä voi lukea koko tarinani tänne asti on tullut vähä uusia käänteitä matkalle ja olen kertonut henkilökohtaisemmin itsestäni ja elämästäni uusia asioita.
        minulla ei ole keskustelussa nimimerkkiä.

        23.11.2011 17:41 eli alkaa tästä

        anna kun kerron sulle pienen tarinan omasta elämästäni ja tästä profetia tuohusta

        tarinani alkaa tästä kohtaa sen kun lukee alas päin kyllä minut tunnistaa

        ja loppuu tähän kohtaan

        minulla ei ole 5.1.2012 00:56 loppuu tähän
        noissa keskusteluissa nimi merkkiä mutta kyllä minut tunnistaa kirjoitus tyylistä ja siitä että käytän paljon raamattua.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10213956


        2. http://keskustelu.suomi24.fi/node/10350577


        3. tästä linkistä löytyy minun vanhempi todistus ja suppeampi kirjoitus elämästäni ja minusta

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9255144

        sitten tässä on vielä muutama linkki jotka sopivat minuun!

        Ashaman 20.3.2010 18:53

        Pohjolasta nousee Jumalan mies, joka on paljon kärsinyt. Tämä mies saa vallan suoraan Jumalalta ja tuo tuomion Suomen kansalle.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8939436

        asun lahen lähellä, semmosessa kylässä kun urajärvi, urajärveltä on 25km lahteen.

        lahestahan on tullut profetiaakin

        Nimimerkin A.L. näky 30.12.2011

        Seuraavaksi näin suunnilleen Lahden seudulla suuren pinsetin (Merkitys ?) Sitten näin jonnekin samoille seuduille iskevän suuren lekan.

        uskokaa tai älkää aika näyttää!

        lisää jotka sopivat minuun!

        17.9.2008

        Uskovan naisen saama sanoma 7.8.2008

        Kirjoitin päiväkirjaani 7.8.2008 klo 22.30 tällaisen saamani tekstin (seuraavana päivänähän alkoi Venäjä-(Etelä-Ossetia)-Georgia sota):

        Huomenna 8.8. asiat muuttuvat, emme elä enää rauhan maassa, vaan alkaa epävarmuus, huoli, unettomat yöt.

        Se, minkä luulimme olevan pysyvää, varmaa ja luotettavaa romahtaa äkisti. Kansa, joka on unohtanut menneisyytensä joutuu toteamaan, kuinka historia toistaa itseään eikä mikään ole muuttunut. Karhu, jonka luulimme nukkuvan ikiunta, on tuskin torkahtanut noustakseen taas voimansa tunnossa takajaloilleen uhmaten kaikkea. Mikään ei tule olemaan kuin ennen eikä mikään myöskään palaudu entiselleen.

        Sitä ei kuitenkaan tämä kansa tiedä eikä myöskään karhu tiedä, että tämän kansan keskellä asuu leijona, joka on kruunattu Juudan kuninkaan kruunulla, jonka suonissa virtaa Jumalan omaisuuskansan veri ja joka on pyhitetty Herra Sebaotille.

        Se, joka uhmaten nousee pyhää sukua vastaan tuhotakseen sen, vetää päällensä tuomion.

        Tämän pakanakansan keskellä asuu Israelin Jumalan kansan jäännös, mutta vaikka se on määrältään vähäinen, voimassaan se on vahvempi kuin mikään suurvalta, onhan sen voimana Väkevä Jumala.

        Vaikka karhu yrittääkin polkea jalkoihinsa tämän kansan, se ei saa sitä saaliikseen, sillä Jumala itse on sokaissut sen silmät. Se kyllä yrittää katsoa, mutta ei silti näe.

        Me, Israelin sukukuntien jäännös, olemme turvassa Pyhän Jumalan silmien alla.

        Pidä lujasti kiinni lapseni viittani liepeistä, turvaudu vaikka viimeisillä voimillasi kiinni minuun, sillä tämä kansa joutuu ahdinkoon. Tämä kansa ei ole ymmärtänyt kääntyä teiltänsä Jumalan puoleen, vaikka aikaa on ollut, ajat ovat olleet suotuisat ja se on saanut osakseen monenlaista hyvää, siksi sen tuho tulee äkisti.

        Teille, te Israelin sukukunnat ahdingon alku on tie vapautukseen, jolloin puhalletaan sofariin ja uusi aikakausi alkaa, sillä minun sanani on tosi. Nostakaa siis päänne pystyyn silloin, kun pakanakansat painavat päänsä alas kauhusta ja tähyilkää merkkiviiriä, joka nousee niin korkealle, että pienin ja vähäpätöisinkin kansastani sen kyllä näkee ja ymmärtää käskyksi.

        "Lähtekää piilopaikoistanne kohti Jerusalemia!"



        onhan lappalainen saanut profetian joka menee näin!

        Seurakunnat, Hel,Evl, Vapaa K. Adv, ja muut yleiset seurakunnat.

        lappalainenjukka

        4.10.2011 17:41

        Edellä mainituista seurakunnista ei herätys Suomeen ala.
        Näin se annettiin, en tiedä ketä siinä tarkoitetaan, mutta sinä joka koet sen
        että olet Armosta valittu ja Armoitettu julistamaan totuutta, koet kyllä sen että se on sinulle.

        SINÄ ET OLE SIDOTTU IHMISTEN OPPEIHIN, SINUN TAHTOSI ON KULKEA TOTUUDESSA, SINÄ OLET OLLUT KUULIAINEN MINULLE HERRALLESI
        JEESUKSELLE KRISTUKSELLE JUMALAN POJALLE, SINÄ OLET OKSA

        JOTA MINÄ VAHVISTAN JA VOITELEN TYÖHÖN.

        TYÖSSÄNI SINÄ SAATPALJON VASTUSTUSTA, MUTTA PYSY LUJANA ÄLÄKÄ TOTUUDESTA POIKKEA.

        SILLÄ MONET VÄÄRÄT JULISTAJAT SINUA SORTAVAT JA SINUA VALHE VELJEKSI SANOVAT.

        ÄLÄ PELKÄÄ ÄLÄ ARKAILE, MINÄ OLEN SINUN KANSSASI JA SINUA VAHVISTAN, SIUNAAN JA SUOJELEN VOIMASSANI.


      • muutama kohta
        muutma profetia kirjoitti:

        lisää jotka sopivat minuun!

        17.9.2008

        Uskovan naisen saama sanoma 7.8.2008

        Kirjoitin päiväkirjaani 7.8.2008 klo 22.30 tällaisen saamani tekstin (seuraavana päivänähän alkoi Venäjä-(Etelä-Ossetia)-Georgia sota):

        Huomenna 8.8. asiat muuttuvat, emme elä enää rauhan maassa, vaan alkaa epävarmuus, huoli, unettomat yöt.

        Se, minkä luulimme olevan pysyvää, varmaa ja luotettavaa romahtaa äkisti. Kansa, joka on unohtanut menneisyytensä joutuu toteamaan, kuinka historia toistaa itseään eikä mikään ole muuttunut. Karhu, jonka luulimme nukkuvan ikiunta, on tuskin torkahtanut noustakseen taas voimansa tunnossa takajaloilleen uhmaten kaikkea. Mikään ei tule olemaan kuin ennen eikä mikään myöskään palaudu entiselleen.

        Sitä ei kuitenkaan tämä kansa tiedä eikä myöskään karhu tiedä, että tämän kansan keskellä asuu leijona, joka on kruunattu Juudan kuninkaan kruunulla, jonka suonissa virtaa Jumalan omaisuuskansan veri ja joka on pyhitetty Herra Sebaotille.

        Se, joka uhmaten nousee pyhää sukua vastaan tuhotakseen sen, vetää päällensä tuomion.

        Tämän pakanakansan keskellä asuu Israelin Jumalan kansan jäännös, mutta vaikka se on määrältään vähäinen, voimassaan se on vahvempi kuin mikään suurvalta, onhan sen voimana Väkevä Jumala.

        Vaikka karhu yrittääkin polkea jalkoihinsa tämän kansan, se ei saa sitä saaliikseen, sillä Jumala itse on sokaissut sen silmät. Se kyllä yrittää katsoa, mutta ei silti näe.

        Me, Israelin sukukuntien jäännös, olemme turvassa Pyhän Jumalan silmien alla.

        Pidä lujasti kiinni lapseni viittani liepeistä, turvaudu vaikka viimeisillä voimillasi kiinni minuun, sillä tämä kansa joutuu ahdinkoon. Tämä kansa ei ole ymmärtänyt kääntyä teiltänsä Jumalan puoleen, vaikka aikaa on ollut, ajat ovat olleet suotuisat ja se on saanut osakseen monenlaista hyvää, siksi sen tuho tulee äkisti.

        Teille, te Israelin sukukunnat ahdingon alku on tie vapautukseen, jolloin puhalletaan sofariin ja uusi aikakausi alkaa, sillä minun sanani on tosi. Nostakaa siis päänne pystyyn silloin, kun pakanakansat painavat päänsä alas kauhusta ja tähyilkää merkkiviiriä, joka nousee niin korkealle, että pienin ja vähäpätöisinkin kansastani sen kyllä näkee ja ymmärtää käskyksi.

        "Lähtekää piilopaikoistanne kohti Jerusalemia!"



        onhan lappalainen saanut profetian joka menee näin!

        Seurakunnat, Hel,Evl, Vapaa K. Adv, ja muut yleiset seurakunnat.

        lappalainenjukka

        4.10.2011 17:41

        Edellä mainituista seurakunnista ei herätys Suomeen ala.
        Näin se annettiin, en tiedä ketä siinä tarkoitetaan, mutta sinä joka koet sen
        että olet Armosta valittu ja Armoitettu julistamaan totuutta, koet kyllä sen että se on sinulle.

        SINÄ ET OLE SIDOTTU IHMISTEN OPPEIHIN, SINUN TAHTOSI ON KULKEA TOTUUDESSA, SINÄ OLET OLLUT KUULIAINEN MINULLE HERRALLESI
        JEESUKSELLE KRISTUKSELLE JUMALAN POJALLE, SINÄ OLET OKSA

        JOTA MINÄ VAHVISTAN JA VOITELEN TYÖHÖN.

        TYÖSSÄNI SINÄ SAATPALJON VASTUSTUSTA, MUTTA PYSY LUJANA ÄLÄKÄ TOTUUDESTA POIKKEA.

        SILLÄ MONET VÄÄRÄT JULISTAJAT SINUA SORTAVAT JA SINUA VALHE VELJEKSI SANOVAT.

        ÄLÄ PELKÄÄ ÄLÄ ARKAILE, MINÄ OLEN SINUN KANSSASI JA SINUA VAHVISTAN, SIUNAAN JA SUOJELEN VOIMASSANI.

        lopuksi raamatusta

        5 mooseksen kirja

        Luku 4:27-31

        27. Herra hajottaa teidät kansojen keskuuteen, ja vain vähäinen joukko teitä on jäävä niiden kansojen joukkoon, joiden pariin Herre teidät kuljettaa.

        28. Siellä te palvelette jumalia, jotka ovat ihmiskätten tekoa, puuta ja kiveä, jotka eivät näe eivätkä kuule, eivät syö eivätkä tunne hajua.

        29. Mutta sitten sinä siellä etsit Herraa, Jumalaasi, ja sinä löydät hänet, kun kysyt häntä kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi.

        30. Kun olet ahdistuksessa, ja kaikki tämä kohtaa sinua AIKOJEN LOPUSSA, niin sinä käännyt Herran, sinun Jumalasi, puoleen ja kuulet hänen ääntään.

        31. Herra, sinun Jumalasi, on laupias Jumala, Hän ei jätä sinia eikä tuhoa sinua. Hän ei unohda sinun isiesi kanssa tekemää liittoa, jonka hän on heille vahvistanut.

        Luku 30:1-5

        1. Jos sinä silloin, kun tämä kaikki kohtaa sinua, siunaus tai kirous, jotka minä olen asettanut sinun valittavaksesi, painat sen sydämeesi kaikien KANSOJEN PARISSA, joiden luo Herra, Jumalasi, on sinut karkottanut,

        2. käännyt Herran, Jumalasi, puoleen ja kuulet hänen ääntään kaikesta sielustasi, sinä itse ja sinun lapsesi, kaikessa, mitä minä tänä päivänä sinua käsken,

        3. niin Herra, sinun Jumalasi, PALAUTTAA sinun karkotettusi ja armahtaa sinua.
        Herra sinun Jumalasi, KOKOAA sinun jälleen kaikista kansoista, joiden keskuuteen hän on sinut hajottanut.

        4. Vaikka karkottettusi olisivat taivaan äärissä, niin Herra, Jumalasi, kokoaa ja noutaa sinut sieltäkin.

        5. Herra, sinun Jumalasi, TUO sinut siihen maahan, jonka isäsi ovat OMISTANEET, ja niin sinä otat sen omaksesi. Hän tekee sinulle hyvää ja antaa sinun lisääntyä enemmän kuin isiesi.

        Paavalin 2 kirjeestä tessalonikalaisille

        Luku 2:7

        7. Laittomuus on jo salakavalasti vaikuttamassa, kunnes sen keskuudesta tulee poistetuksi estäjä.

        Paavalin kirjeestä roomalaisille

        Luku 9:6-8 ja 24-26

        6. Jumalan sana ei kuitenkaan ole mennyt mitättömäksi.
        Eiväthän kaikki israelilaiset kuulu [Jumalan] israeliin.

        7. Eivät kaikki ole lapsia sen tähden, että ovat Aabrahamin jälkeläisiä.
        Onhan sanottu: vain Iisakin jälkeläisiä sanotaan sinun lapsiksesi.

        8. Se on: eivät ne, jotka ovat luonnollisia lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset luetaan jälkeläisiksi.

        24. Sellaisiksi hän on kutsunut meidätkin, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös muista kansoista.

        25. Sanoohan hän Hoosean kirjassa: Minä olen kutsuva kansakseni sen joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.

        26. Ja siinä paikassa, missä heille on sanottu: Te ette ole minun kansaani heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi.

        Luku 10:12

        12. Tässä ei ole eroa juutalaisen ja kreikkalaisen välillä, sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.

        Luku2:28 ja 29

        28. Eihän oikea juutalainen ole se, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä oikea ympärileikkaus ole vain ulkonaisesti ruumiissa tapahtuva.

        29. Oikea JUUTALAINEN on se, joka on SISÄLLISESTI juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus HENGESSÄ eikä pelkkä ulkonainen toimitus. Hän saa kiitoksensa Jumalalta eikä ihmisiltä.

        Paavalin kirjeestä Filippiläisille

        Luku 3:2 ja 3

        2. Kavahtakaa noita koiria, varokaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalle leikattuja.

        3. OIKEITA YMPÄRILEIKATTUJA olemme näet me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa, kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota itseemme ihmisinä.

        5 mooseksen kirja

        Luku 10:16

        16. Ympärileikatkaa sen tähden sydämenne älkääkä enää niskoitelko


      • tämänkin...
        muutama kohta kirjoitti:

        lopuksi raamatusta

        5 mooseksen kirja

        Luku 4:27-31

        27. Herra hajottaa teidät kansojen keskuuteen, ja vain vähäinen joukko teitä on jäävä niiden kansojen joukkoon, joiden pariin Herre teidät kuljettaa.

        28. Siellä te palvelette jumalia, jotka ovat ihmiskätten tekoa, puuta ja kiveä, jotka eivät näe eivätkä kuule, eivät syö eivätkä tunne hajua.

        29. Mutta sitten sinä siellä etsit Herraa, Jumalaasi, ja sinä löydät hänet, kun kysyt häntä kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi.

        30. Kun olet ahdistuksessa, ja kaikki tämä kohtaa sinua AIKOJEN LOPUSSA, niin sinä käännyt Herran, sinun Jumalasi, puoleen ja kuulet hänen ääntään.

        31. Herra, sinun Jumalasi, on laupias Jumala, Hän ei jätä sinia eikä tuhoa sinua. Hän ei unohda sinun isiesi kanssa tekemää liittoa, jonka hän on heille vahvistanut.

        Luku 30:1-5

        1. Jos sinä silloin, kun tämä kaikki kohtaa sinua, siunaus tai kirous, jotka minä olen asettanut sinun valittavaksesi, painat sen sydämeesi kaikien KANSOJEN PARISSA, joiden luo Herra, Jumalasi, on sinut karkottanut,

        2. käännyt Herran, Jumalasi, puoleen ja kuulet hänen ääntään kaikesta sielustasi, sinä itse ja sinun lapsesi, kaikessa, mitä minä tänä päivänä sinua käsken,

        3. niin Herra, sinun Jumalasi, PALAUTTAA sinun karkotettusi ja armahtaa sinua.
        Herra sinun Jumalasi, KOKOAA sinun jälleen kaikista kansoista, joiden keskuuteen hän on sinut hajottanut.

        4. Vaikka karkottettusi olisivat taivaan äärissä, niin Herra, Jumalasi, kokoaa ja noutaa sinut sieltäkin.

        5. Herra, sinun Jumalasi, TUO sinut siihen maahan, jonka isäsi ovat OMISTANEET, ja niin sinä otat sen omaksesi. Hän tekee sinulle hyvää ja antaa sinun lisääntyä enemmän kuin isiesi.

        Paavalin 2 kirjeestä tessalonikalaisille

        Luku 2:7

        7. Laittomuus on jo salakavalasti vaikuttamassa, kunnes sen keskuudesta tulee poistetuksi estäjä.

        Paavalin kirjeestä roomalaisille

        Luku 9:6-8 ja 24-26

        6. Jumalan sana ei kuitenkaan ole mennyt mitättömäksi.
        Eiväthän kaikki israelilaiset kuulu [Jumalan] israeliin.

        7. Eivät kaikki ole lapsia sen tähden, että ovat Aabrahamin jälkeläisiä.
        Onhan sanottu: vain Iisakin jälkeläisiä sanotaan sinun lapsiksesi.

        8. Se on: eivät ne, jotka ovat luonnollisia lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset luetaan jälkeläisiksi.

        24. Sellaisiksi hän on kutsunut meidätkin, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös muista kansoista.

        25. Sanoohan hän Hoosean kirjassa: Minä olen kutsuva kansakseni sen joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.

        26. Ja siinä paikassa, missä heille on sanottu: Te ette ole minun kansaani heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi.

        Luku 10:12

        12. Tässä ei ole eroa juutalaisen ja kreikkalaisen välillä, sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.

        Luku2:28 ja 29

        28. Eihän oikea juutalainen ole se, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä oikea ympärileikkaus ole vain ulkonaisesti ruumiissa tapahtuva.

        29. Oikea JUUTALAINEN on se, joka on SISÄLLISESTI juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus HENGESSÄ eikä pelkkä ulkonainen toimitus. Hän saa kiitoksensa Jumalalta eikä ihmisiltä.

        Paavalin kirjeestä Filippiläisille

        Luku 3:2 ja 3

        2. Kavahtakaa noita koiria, varokaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalle leikattuja.

        3. OIKEITA YMPÄRILEIKATTUJA olemme näet me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa, kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota itseemme ihmisinä.

        5 mooseksen kirja

        Luku 10:16

        16. Ympärileikatkaa sen tähden sydämenne älkääkä enää niskoitelko

        kohta sopii minuun, voisin hyvin olla toinen säkkipukusista1

        Johanneksen ilmestyksestä

        Luku 11:3-14

        3. Minä annan kahdelle todistajalleni tehtävän säkkikankaaseen puettuina profetoida 1260 päivää.

        4. Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.

        5. Jos joku tahtoo tehdä heille pahaa, heidän suustaan lähtee tuli, joka tuhoaa heidän vihollisensa. Heille pahaa yrittävä on siten saava surmansa.

        6. Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei tule sdetta heidän profetoimisensa päivinä. Heillä on myös valta muuttaa vesiä vereksi ja lyödä maata kaikenlaisilla vitsauksilla niin usein kuin haluavat.

        7. kun he ovat päättäneet todistamisensa, käy syvyydestä nouseva peto taisteluun heitä vastaan. Se voittaa ja surmaa heidät.

        8. Heidän ruumiinsa lojuvat sen suuren kaupungin kadulla, jota hengellisesti puhuen sanotaan Sodomaksi ja Egyptiksi, ja jossa myös Heidän Herransa ristiinnaulittiin.

        9. Ihmisiä eri kansoista, heimoista, kielistä ja kansanheimoista katselee heidän ruumiitaan kolme ja puoli päivää sallimatta haudata niitä.

        10. Maan asukkaat iloitsevat heidän kohtalostaan, riemuitsevat ja lähettävät lahjoja toisilleen, sillä nämä kaksi profeettaa olivat olleet vaivana maan asukkaille.

        11. Niiden kolmen ja puolen päivän kuluttua heihin meni Jumalasta elämän henki, ja he nousivat jaloilleen. Kauhu valtasi ne, jotka näkivät heidät.

        12. He kuulivat kovan äänen taivaasta sanovan heille: Nouskaa tänne! Viholistensa nähden he nousivat pilvessä taivaaseen.

        13. Sillä hetkellä tapahtui suuri maanjäristys.
        kymmenes osa kaupungista sortui ja järistyksessä sai surmansa 7000 nimeä. Muut pelästyivät ja antoivat kunnian taivaan Jumalalle.

        14. Toinen voi-huuto on mennyt. Kolmas voi-huuto tulee pian.


    • hyvä keskustelu
    • kantsii lukea

      Hyvä on keskustelu kyllä!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      268
      2669
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      206
      1718
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1454
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1201
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      233
      1064
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1012
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      43
      913
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      69
      786
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      730
    Aihe