Profetiat,näyt ja unet

Sergei Kuusela

Miksi Jumala antaa näitä ihmisille?Eikö näillä ole tarve ohjata ihmistä tai kansaa oikealle tai vahvistaa oikeassa vaelluksessa.Kun ihminen on tässä välikappaleena on ne siitä syystä vajaita.Niin kauan kun on profetoitu niin kauan on pilkattu niitä.Varsinkin kun ne eivät korvaa mielytä.

Oikea profetia ei ole Jumalan sanan vastainen.Näin ollen sellaiset profetiat jossa ilmoitetaan Jeesuksen tulo päivä ei ole uskottava.Koska sanassa sanotaan ei meidän tule tietää päivistä jotka yksin Jumala tietää.Taas sellaiset profetiat pian,aika on tullut,jne,missä Herra antaa aikaa ihmiselle parannukseen tekoon,koska aika on vähän.

Väärä vai oikea profetia se pitää mielestäni punnita rukouksessa.Onko sana Herralta vai tietäjähengeltä tai vastaavalta.Profeetta tunnetaan profetioiden toteutumisesta,sillä jos ei toteudu on vääriä tai on tehty parannus.Parannusta tapahtuu kansa kohtaisesti vähän,mutta kun esirukoilijat alkavat rukoilla niin muutaman hurskaan tähden Jumala voi säätää vitsaukselta.On muistettava ettei paholainen tiedä tulevaa,joten näin hän jää kiinni valheistaan.

Arvostelijoiden on pidettävä mielessään kuinka arvostelet.Jos olet pilkkaamassa et tiedä mitä teet koska onko profetia oikeahenkinen vai väärä.Ei meillä ole oikeutta pilkata edes paholaista,vaan vastustaa sitä.Mitä jos pilkkaat oikeaa profetiaa,joka on Pyhästähengestä.Varokaa siis miten tuomitsette.

Täällä on paljon kristittyjä jotka odottavat mullistuksia ja katastrofeja,kun ovat kuin kanttinen kappale pyöreässä maalimassa.Ymmärrän hyvin tätä koska heillä on paha olla tämän kaiken synnin keskellä,aivan kuin Loottikin kärsi aikanaan.Halutaan nähdä niitä merkkejä joita nähdessämme voimme nostaa katseen ylös sillä vapautuksemme on lähellä.Näin minäkin odotan merkkejä Herran tulemuksesta.Tahdon tehdä Herran tahdon mukaan,älköön siis suuni puhuko,sormeni kirjoittako,ellei se ole Jeesuksen tahto.

21

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • prof sana

      Kommenttia aloittajalle:

      Kirjoitus sisältää paljon hyvää ja tervettä näkökulmaa!

      Aloittaja: "Profeetta tunnetaan profetioiden toteutumisesta,sillä jos ei toteudu on vääriä tai on tehty parannus..."
      _______________________________________
      Kommentt.

      UT:n profetoiminen; profetian lahja ja profeetan tehtävä ei ole "ennustelemisen" tasolla. Toki sitäkin, osin. "Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehotukseksi ja lohdutukseksi." (1 Kor 14:3)

      Apostolien teoissa kyllä on esimerkkejä, joissa myös "tulevia asioita" nähtiin mm. Agabus profeetan näkeminä
      ( Apt 11:27-28, 21:10-11, jne) ja erikseen on mainittava apostoli Johannekselle annettu lopunajan Näky, Ilmestyskirjassa luettava.

      Näkemys profetian lahjasta, profeetan tehtävästä on paljolti vääristynyt. Usein kuvitellaan, että profeetta on "ennustaja". Ja tässä on jo vaara mennä pieleen!

      Ja kun sitten ollaan niin sivussa, että käsitetään profeetan tehtävä PELKÄKSI ennusteluksi, on tilanne epäterve.

      Aivan kuten aloittaja hyvin toteaa, kaikki tulee "koetella ja arvostella". Sekä rukouksessa, mutta ennen kaikkea arvosteluväline on Raamatun Sana! Sanan esimerkit, opetukset ja terve linja. Hengen tuottama terve profeetallinen toiminta ei ole KOSKAAN ristiriidassa Sanan kanssa! Pyhä Henki ei "sodi" Sanaa vastaan!

      (Joh 16: 13-15)

      Kun alvariinsa ennustellaan päiviä, hetkiä, aikoja.... tilanne on sairas. Ja nämä tyhjät ja ontot "ennustelut" tuottavat vain sekaannusta, koska --- ne jäävät toteutumatta!

      Tämä maailma on tarpeeksi paljon täynnä "ennustelua". Selvänäkijöitä, noitia, korteista, palloista, tähdistä.... ennustajia! Horoskooppeja, ja vaikka mitä!

      Jumalan lapset sanoutukoot irti näistä "noituuksien" synneistä, ja luvattomasta "aikojen ennustamisesta" Jumalan nimissä. Siitä seuraa Herran toimenpiteet. ( Matt 7:22) Kyseessä on hyvin usein taikuuden synti. Ihmiset ovat liian uteliaita tulevaan, ja eksyvät paholaisen henkien ( mm. tietäjähenki) siteisiin.

      Ne, jotka Jumala itse kutsuu profeetalliseen tehtävään, käsittävät tehtävän vakavuuden ja vastuun. Se on pitkälle varoittavan "koiran louskutusta".... Koira "haistaa" missä mennään, mitä on? Koiran hajuaisti on 500 x ihmisen hajuaisiin nähden. Kun Jumala asettaa näitä "vartiokoiria" kansansa pariin, he eivät ole monesti suosikkeja..... koska Hengen maailma, Hengen lahjat ovat toisia varten, ja on vain louskutettava, varoitettava. Henki "näyttää" sitä ja tätä, näyttää ja paljastaa valhehenget, valeprofeetat. ( 1 Kor 2: 10-15) Ja koira "louskuttaa"... varokaa, valvokaa, olkaa valmiit!

      Tällä tavalla ja tasolla VT:n profeetat - Jumalan asettamat - toimivat. Ja valeprofeetat? Höpöttivät tyhjää... tyynnyttivät, unettivat!

      Mutta Herramme kysyy uskollisuutta. Vähässä taikka paljossa. Näkyvässä taikka näkymättömässä. Pienessä taikka isommassa. Uskollisuutta. Rakkautta Häneen ja Hänen sanaasa. Hänen lampaistaan välittämistä.

      Voimia ja siunausta aloittajalle!

      • Sergei Kuusela

        Hengen tuottama terve profeetallinen toiminta ei ole KOSKAAN ristiriidassa Sanan kanssa! Pyhä Henki ei "sodi" Sanaa vastaan

        -----------------------------------------------------------

        Kiitos,hyvin täydensit.Tämä on tärkeä pointti.Jos on ristiriidassa on profetia väärä tai se osio ihmisestä.Monesti profetia eksyy jotain ihmisestä,kun me olemme niin vajaita.

        Voimia ja siunausta myös sinulle prof sana


      • paula

        On helpompi kalkita muuri kuin seistä muurin aukossa.
        On helpompi rakentaa itseään kuin antautua altiiksi.

        On vaikea olla Lasu, vartioida paikallaan uskollisesti,
        kun tekee mieli lähteä juoksemaan ympäriinsä.

        Ja kuitenkin Herra haluaa uskollisia palvelijoita olkoon
        se talentti sitten minkäkin kokoinen kulloinkin.


    • Kun asiat tapahtuu

      voidaan ymmärtää kun valvotaan ja rukoillaan ja anotaan ymmyrrystä ja kannattaa anoa kaikille ja varsinkin pyhille.

      Tulee tehdä ero profetioiden ja Raamatun profetioiden tulkintojen välille myös tulevista. Herra on hyvä ja suo anoville, eikä henkilöön katsota. Lisäksi opetus on selvä miksi ei ole armolahjoja vaikka varsinkin terveeksitekemisen tarvittaisiin sillä turhaa on sairastaa kun Herra Jeesus tahtoo parantaa, näin uskon, ja näin myös on kirjoitettu kuinka monet paranivat ja Herra tahtoi parantaa eikä ole muuttunut vaan on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti, hyvä Paimen, Hallelujah!

    • mitä Loot edellä...

      >>...aivan kuin Loottikin kärsi aikanaan...

      • ....................

        "Loot se tarjosi tyttäriään raiskattaviksi enkelten sijaan."

        Ymmärrätkö mitä se tarkoittaa?
        Loot oli hurskas mies, mutta jumalattomuus oli niin suuri ympärillä, ettei Loot pystynyt estämään sitä. Tämä kuvaa tekoa jonka isä estää viimeiseen asti.

        Tämä on kuin olisi kirjoitettu tästä päivästä, kuinka monet uskovat vanhemmat ovat jo menettäneet lapsensa tämän maailman raiskattavaksi. Eli lapset eivät seuraa enää vanhempien jalanjäljissä.

        Tämä maailma ei ole yhtään parempi kun Lootin aikana, jos nyt enkelit tulisi vieraaksi, niin ei riittäisi lapsemme, vaan haluaisitte raiskata enkelimmekin.
        Tälle maailmalle ei ole enää mikään pyhää, Jumalaa, Jeesusta ja enkeleitä pidetään jopa kirosanoina. Eikö se ole kirjaimellisesti raiskaamista?


      • paula
        .................... kirjoitti:

        "Loot se tarjosi tyttäriään raiskattaviksi enkelten sijaan."

        Ymmärrätkö mitä se tarkoittaa?
        Loot oli hurskas mies, mutta jumalattomuus oli niin suuri ympärillä, ettei Loot pystynyt estämään sitä. Tämä kuvaa tekoa jonka isä estää viimeiseen asti.

        Tämä on kuin olisi kirjoitettu tästä päivästä, kuinka monet uskovat vanhemmat ovat jo menettäneet lapsensa tämän maailman raiskattavaksi. Eli lapset eivät seuraa enää vanhempien jalanjäljissä.

        Tämä maailma ei ole yhtään parempi kun Lootin aikana, jos nyt enkelit tulisi vieraaksi, niin ei riittäisi lapsemme, vaan haluaisitte raiskata enkelimmekin.
        Tälle maailmalle ei ole enää mikään pyhää, Jumalaa, Jeesusta ja enkeleitä pidetään jopa kirosanoina. Eikö se ole kirjaimellisesti raiskaamista?

        Myös sitä hengellistä raiskausta on tänä aikana.
        On helpompi ryöstää niitä hengellisiä rikkauksia
        kuin itse toteuttaa. Tallettaa taivalliselle pankkitilille.

        Mitä tehdä kun isä ja/tai äiti raiskaa hengellisesti.

        Myös Joelin kirjassa 2:4-9 ja 25 on oiva kuvaus.
        Myös Hesekiel 38:10-12. Joita mielestäni voidaan
        soveltaa kaikkiin kristittyihin, uskoviin.

        Mutta joka tapauksessa Joh 10:
        27. "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja
        minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän,
        ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä
        minun Isäni kädestä.
        29.Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurmpi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."


    • Jeremiaasta

      8:11 ja 15 / 9:4 ja 23:22,28 ja 29

      8:11,15

      11. Kevyesti he parantavat tyttären, minun kansani, vamman sanoen: Rauha, rauha! vaikka rauhaa ei ole.

      15. Odotetaan rauhaa, mutta hyvää ei tulem paranemisen aikaa, mutta tuleekin kauhun aika!

      9:4

      4. Varokaa kukun lähimmäistänne, älkää luottako yhteenkään veljeen.
      Jokainen veli näet pettää viekkaasti ja jokainen lähimmäinen liikkuu panettelijana.

      23:22,28,29

      22. Jos he olisivat seisoneet minun neuvotteluissani, he julistaisivat minun sanani kansalleni ja kääntäisivät heidät pois pahalta tieltään ja pahoista teoistaan.

      28. Profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa. Mutta jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti.
      Mitä tekevät oljet jyvien seassa?
      Sanoo Herra.

      29. Eikö minun sanani ole kuin tuli, sanoo Herra ja vasara, joka murtaa kallion?

    • Jeremiaasta

      luku 23:32

      32. minä käyn niiden kimppuun,jotka ennustavat valeunia, sanoo Herra, kertovat niitä ja EKSYTTÄVÄT minun kansaani valheillaan ja kerskumiselleen, vaikka minä en ole lähettänyt enkä käskenyt, ja vaika HEISTÄ EI OLE MITÄÄN HYÖTYÄ TÄLLE KANSALLE, SANOO HERRA.

    • Jesajasta

      Luku 44:25

      25. Minä teen tyhjiksi enustelijain merkit, osoitan taikurit pettureiksi, panen tietäjät perääntymääm ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.

      • K.E.

        Niin on? MITÄ HYÖTYÄ tälle kansalle on ollut tämän palstan tyhjää ennustelleista touhuajista? Ei yhtään mitään. Ei Edes kristityille. Tyhjän saa tilaamattakin.


      • ??????
        K.E. kirjoitti:

        Niin on? MITÄ HYÖTYÄ tälle kansalle on ollut tämän palstan tyhjää ennustelleista touhuajista? Ei yhtään mitään. Ei Edes kristityille. Tyhjän saa tilaamattakin.

        Samaa aattelen. Jatkuvia aikaennustuksia täällä, ja mikään ei käy toteen.


      • ei tämä olekaan
        ?????? kirjoitti:

        Samaa aattelen. Jatkuvia aikaennustuksia täällä, ja mikään ei käy toteen.

        seurakunta, jossa profetiat annetaan. tämä on keskustelupalsta profetioista.


    • Tässä yksi esimerkki

      Herran Jeesuksen apostoli Paavalin kirjoittamana ja "tehkää parannus" tulee esille:

      ´ Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion, hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä. ´ (1. Kor. 14:24-25)

      Tämän ajan väärät profeetat voisivat sanoa: "Rauhaa, rauhaa, tule sellaisena kuin olet, kelpaat Jumalalle sellaisenaan, pelastus on armoa eikä omia tekoja!"

      Kumpaa profetointia kuuntelisit mieluummin ensimmäistä vai jälkimmäistä?

    • Hyvä opetus:

      ´ Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta: saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella. Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin. Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti. ´ (2. Tim. 4:1-5)

      Tietysti Jeesus opetti olemaan alkuunkaan vannomatta, mutta ei Paavali sitä ollut kenties vielä kuullut Herran opetuslapsien opettamana, joten on ymmärrettävää kuin käännös ´vannotan´. Jeesus opetti: "Älkää vannoko".

      • * * *

        Paavali kirjoitti, että
        Tulee aika, jolloin he eivät tahdo kuulla tervettä oppia, vaan
        korvasyyhyynsä haalivat ....

        Niin mitä?

        Täälläkin vaaahdotaan kuinka Jeesus tulee ja tempaa! Kuin kiikkutuolissa istuen...


        Mutta entäpä kun sitä ennen tulee AHJDISTUS? Tulee vainot, tulevat koetukset...

        Niin - silloin monen usko kaatuu. Odotettiin ja ennusteltiin tempausta, kuin illuusiona - että tästä menestysteologian ihanasta maallisesta menestyksestä noin vain tullaan temmatuksi taivaan menestykseen...

        Ei. Älkää pettykö. NIin ei Herra toimi. Hän koettelee jokaisen lapsensa.
        Hän tahtoo nähdä kuka on se morsiussielu, joka rakastaa Ylkää?

        Tottelee? On uskollinen, kuuliainen?

        Ole valmis, mihin?

        Kärsimyksiin, lopunajan ahdistukseen.

        Matt 24:21-22

        Nyt? Uskovat kuvittelevat, että Herra tempaa heidät lusmuilemasta TV-epäjumaliensa, raha-epäjumaliensa, jne keskeltä? Ei tempaa.

        Hän koettelee, jokaisen. Sinutkin. Mutta jos elät illuusioissasi, niin uskosi ei kestä niitä ahdistuksia, joiden läpi Herra morsiusseurkuntansa kuljettaa.

        Ja puhdistaa.


      • pitkälle olen
        * * * kirjoitti:

        Paavali kirjoitti, että
        Tulee aika, jolloin he eivät tahdo kuulla tervettä oppia, vaan
        korvasyyhyynsä haalivat ....

        Niin mitä?

        Täälläkin vaaahdotaan kuinka Jeesus tulee ja tempaa! Kuin kiikkutuolissa istuen...


        Mutta entäpä kun sitä ennen tulee AHJDISTUS? Tulee vainot, tulevat koetukset...

        Niin - silloin monen usko kaatuu. Odotettiin ja ennusteltiin tempausta, kuin illuusiona - että tästä menestysteologian ihanasta maallisesta menestyksestä noin vain tullaan temmatuksi taivaan menestykseen...

        Ei. Älkää pettykö. NIin ei Herra toimi. Hän koettelee jokaisen lapsensa.
        Hän tahtoo nähdä kuka on se morsiussielu, joka rakastaa Ylkää?

        Tottelee? On uskollinen, kuuliainen?

        Ole valmis, mihin?

        Kärsimyksiin, lopunajan ahdistukseen.

        Matt 24:21-22

        Nyt? Uskovat kuvittelevat, että Herra tempaa heidät lusmuilemasta TV-epäjumaliensa, raha-epäjumaliensa, jne keskeltä? Ei tempaa.

        Hän koettelee, jokaisen. Sinutkin. Mutta jos elät illuusioissasi, niin uskosi ei kestä niitä ahdistuksia, joiden läpi Herra morsiusseurkuntansa kuljettaa.

        Ja puhdistaa.

        samaa mieltä, itse asiassa en löytänyt mitään erilaista näkemystä. Tärkeää on anoa ja valmistautua ja pyhittyä, sillä se on Herra tahto vaikka ei tulisikaan elinaikanamme. Toki suuri ahdistus voi tullakin eikä enää vuosikymmeniä, mutta tärkeää olla öljy astioissa kun yö koittaa ja tulee nopeasti, mutta myös on annettu selvät merkit tulostaan, joten raittiutta ja rohkeutta ja ennenkaikkea rakkautta tarvitsemme Jeesusta ja ristiä ja lähimmäisiä kohtaan, ihan kaikkia, kuten on opetettu.

        Isän Jumalan siunausta Jeesuksen nimessä sinulle " * * * ".


    • Veli Hopea

      Paavali tunsi lain ja säädökset kuin omat taskunsa, hän oli ne opiskellut
      temppelissä opissa ollessaan, jonka mukaan sai vannoa Jumalan ni-
      meen vain se, joka oli tullut Totuuden tuntemaan.

      Jeesus opetti kansalle kansan kova sydämellisyyden ja paatumuksen
      vuoksi, ettei se vannoisi ensinkään ja näin keräisi syntiä synnin päälle
      itselleen, koska kansa vaelsi omissa mieltymyksissään.

      • Paavalin kasvatus

        oli tiukan farisealainen ja edistyi pidemmälle kuin toiset ja jopa vainosi Jeesuksen seurakuntaa ihan toispaikkakuntia myöten, mutta sai armon tulle Herran tuntemaan. Kiitos Isälle hyvyydestään Paavalin kohdalla ja saamme lukea myös kirjeitään ja selvästi Herran Hengen vaikutus on niissä havaittavissa, kiitos Isälle Jeesuksen nimessä.


    • ...

      ...

      • paula

        Jumalan Sana on totta, niin totta erityisesti seuraavat * 3, 4, 8 ja erityisesti 9, 13:

        1 Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,
        2 että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet.

        *3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
        *4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."

        5 Sillä TIETENSÄ HE EIVÄT OLE TIETÄVINÄÄN, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
        6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
        7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut TULELLE, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

        *8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".
        *9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

        10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
        11 Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla PYHÄSSÄ VAELLUKSESSA JA JUMALISUUDESSA,
        12 teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!

        *13 Mutta hänen LUPAUKSENSA mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.

        14 Sentähden, rakkaani, PYRKIKÄÄ tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
        15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin OLKAA VARUILLANNE, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
        18 ja KASVAKAA meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1305
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1066
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      70
      853
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      787
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      668
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      644
    Aihe