Arkipäivän psykologiaa

sykiatrii-dazzuu

Otatko tatuoinnin/napakorun siksi, että kaikilla muillakin on sellainen vai siksi, että se merkitsee sinulle jotain?

Kysyttävää?

Se siitä.

22

111

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jep,

      miksi tuo "se siitä" joka viestisstäsi?

      • sykiatrii-dazzuu

        Se tarkoittaa sitä, että tämä oli tässä minun osaltani.


    • en.

      mur.

      • y.b..

        Kumpaa vaihtoehtoa tarkoitat?


      • y.b.. kirjoitti:

        Kumpaa vaihtoehtoa tarkoitat?

        en siksi että muillakin on.

        tatuointeja olen suunnitellut ja harkinnut jo melkein kymmenen vuotta
        alan olla aika varma siitä mitä kuvia haluan ja mihin kohti.
        ja niillä kuvilla siis on merkitystä.

        napakorulle en näe mitään syvällisempää merkitystä,
        pelkkää turhamaisuutta

        mur


    • No en. Musta tatuoinnit on aina ollu rumia ja napakorutkaan ei oo keski-ikästen naisten juttu.

      • sykiatrii-dazzuu

        Mutta jos ottaisit sellaisen, niin mikä olisi motiivi.


      • sykiatrii-dazzuu kirjoitti:

        Mutta jos ottaisit sellaisen, niin mikä olisi motiivi.

        En mitenkään pystyis ottamaan kumpaakaan, joten aivan mahdoton kehittää siihen edes pientä motivaation tynkää :)


    • -----

      Sxthsense hus puskasta.

    • iso karvainen mies

      En minä tiedä.

    • en ottais kumpaakaan mistään syystä. ei kiinnosta

    • tietenki sen takia että jotain merkkais vaikka nää korutki yleensä on aika turhamaisuutta mutta jos tykkää niin se on sitte siinä.. jos kaikilla muillaki ois jotain niin vois olla että sen takia jättäisin kokonaan ottamattaki tai jos muuten tekis hirrrveesti mieli niin ottaisin mutten tekis siitä mitään numeroa.

      se siitä.

    • Napankorun olis voinut nuorena ottaa vaikka kihloihin mennessä, mutta en mä enää sellaista ottais, mistään syystä, näin 42vuotiaana.. Vaikka sinänsä mulla onkin yhä nätti napa ;)

      Tatuoinnit ei ole koskaan iskeneet, etenkin siksi, kun niitä on "kaikilla" ja toisekseen siksi, että ne ei näytä minusta (mun iholla) hyviltä.

      • Äläs nyt taas

        kiroile sitä ikääsi ,) Oli jo tiedossa että olet esihistoriallinen


      • Äläs nyt taas kirjoitti:

        kiroile sitä ikääsi ,) Oli jo tiedossa että olet esihistoriallinen

        En kiroile yhtään. En ole kahteen vuoteen enää ollut epätyytyväinen ikääni :)


    • Napakoru... merkitsee sinulle jotain...

      Joo se on syvän filosofinen juttu mulle...

      Tä ettekö tienneet että mulla on napakoru? No nyt tiedätte.

    • KoppavaHoro

      No kun juuri tänään olin tatuoitavana 2,5 tuntia, niin vastaan tähän.

      Ensinnäkään kaikilla muilla EI ole tatuointeja eikä lävistyksiä, joten se siitä selityksestä.

      Olen käynyt tatuoitavana nyt kolme kertaa, tänään tehtiin kaksi kuvaa. Jokaisella kerralla minulla on ollut aihe tai kuva mielessä ennen paikkaa ja päätöstä. Ensin tuli broidin nimi ranteeseen. Sitten rekkujen nimet niskaan. Ja nyt - muistoksi Perun reissusta - nazca-intiaanien aihetta, koska siihen ihastuin.

      Napakorua minulla ei ole, mutta läväreitä olen ottanut yhteensä neljä, joista kaksi vielä paikallaan. Tykkään lävistyksistä, myös muilla. Harmitti, kun mies päätti ottaa kielikorunsa pois.

      Poikaystävä pitää tatuoinneista ja lävistyksistä, siis naisella(kin), joten kynnys on hänen myötään madaltunut, jos kohta päätökset ovat olleet omiani ja oman mieleni mukaisia.

    • Olen ymmärtänyt, että tatuoinnit ja napakorut ovat hyvin yksilöllisiä. Niillä halutaan viestittää omaa persoonallisuutta, ajatus- ja asennemaailmaa.
      Tuskin tässä asiassa muiden valinnat vaikuttavat kenenkään omiin päätöksiin, ei ainakaan pitäisi.

      Itselläni ei ole kumpaakaan.

      • sykiatrii-dazzuu

        Napakorut ovat muoti-ilmiö samoin kuin tatuoinnitkin.


      • sykiatrii-dazzuu kirjoitti:

        Napakorut ovat muoti-ilmiö samoin kuin tatuoinnitkin.

        Molemmissa tapauksissa halutaan ilmaista yksilön omaa identiteettiä. Varsinkin jotkut tatuoinnit ovat todella upeita, kuin taideteoksia. Ne varmasti erottuvat joukosta ja korostavat henkilön persoonallisuutta.

        Hankalaa. jos myöhemmin tulee katumapäälle. Tatuointien poistattaminen taitaa olla aika kalllista ja kivuliasta lystiä.


    • Minulla ei ole korua, eikä tatuointia.

      Olisin tahtonut laittaa alavatsalle, pienen tatuoinnin pari vuotta sitten.
      Lääkärini kielsi moisen idean infektioriskin vuoksi, ja kuva olisi voinut mennä pilalle antibioottiakin olisin joutunut käyttämään 2 viikkoa estoon ja se ei olisi poistanut infektioriskiä.
      Mulla on C4B- totaalipuutos ja se altistaa minut kaikille ihopöpöille, harmi.

    • Pidin joskus 10 vuotta sitten tatskoja ja läväreitä siisteinä. Harkitsin jopa itse tatskan ottamista. Nykyään ne lähinnä oksettaa. On vissiin vanhuus iskeny.

      Onneksi ei tullut otettua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      95
      4121
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2142
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1668
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1534
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      317
      1498
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1401
    7. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1303
    8. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      127
      1290
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1259
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1107
    Aihe