Oletteko huomannut kellongelman

Jotain tapahtumassa?

Ennen niin vakaasti käyneet kellot alkaneet heittää ihan kuukausi sitten..

mistä tämä johtuu!

26

1733

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 09009909

Lyön vetoa vanhentuneen pariston puolesta.

• Ääni myös

vanhentuneelle paristolle.

• jeps.

iPhonen kello heittänyt pari minuuttia eteenpäin oikeasta ajasta. Piti käsin säätää telkun kelloa vastaamaan.

• 6757657575765676576

Vika on kellossasi tai päässäsi. Mitään ERITYISTÄ (varsinkaan salaliittoja) ei ole tapahtumassa.

• hffhdh

Olen huomannut ja ihmetellyt samaa!

• öiguiylufy

Minulla on kämpässäni viisi kelloa ja kaupungilla liikkuessani näen paljon lisää. Kaikki tuntuvat olevan ajassa.

Seuraava on tosi tarina. Kaverini ihmetteli joskus -80 luvulla, että kuinka hänen hieno digikellonsa edisti aina ruokatunnin jälkeen. Pojat olivat rahjanneet varastosta taukotilaansa vanhan teollisuusmikron, jolla lämmittivät ruokaansa. Tämä kaverini tapasi kaiken lisäksi istuskella mikroon nojaten. Uuni pakana vuoti niin vahvasti, että magnetronin taajuus alkoi kellottaa rannekelloa. Siitä tuli kuin se kansalliseen vähemmistöryhmään kuuluvan henkilön kello, joka ei tarinen mukaan kauaa tuntia huitissut. Hai. Kokeillessa kuulemma metalliranneke lämpesi luukun sauman kohdalla roikotettaessa.
        On se kai mahdollista.

• kaaameetaa

Salakiittoa ilmassa jos googlettaa vaikka raijasiivu. Sieltä se on perääsin.

• Tunti puntari

Ovatko muut havainnoineet, että myös aika kulkee nopeammin.
      Yhtenä aamuna keittiökellon sekuntiviisari loikki 3 liikkeekkä viiden sekunnin aikavälin, kun normaalistihan siihen menee 5 liikettä eli sekunti/yksi liikahdus.
      Päivät kuluvat myöskin paljon nopeammin ja viikot erityisesti.
      Nykyään viikko menee niin nopeasti, ettei perässä meinaa pysyä.
      Ennen aika meni paljon hitaammin ja viikot hyvin hitaasti.

Jotain erikoista on nyt tapahtumassa eli ajan nopeutuminen on todellista.
      Tämä liittyy nyt tähän 2012 vuoden tuleviin tapahtumiin.

• Vanha rannekelloni osasi ilmoittaa patterin vaihtamistarpeesta alkamalla siirtää sekuntiviisaria vain joka toinen sekunti, hyppien aina yhden sekuntipykälän ylitse.

• Hitaammin kulki

Kyllä se aika on vaan hidastunut. Eilen hiihdin 16 km:n lenkin kelloni mukaan n. 6 min nopeammin kuin edellispäivänä. Yhtä kovaa huhkin ladulla. Ainoa selitys on, että eilen aika kulki hitaammin.

• Arrakis

Kyllä minäkin olen pannut merkille ajan nopeutumisen. Joskus 10-vuotiaana kersana vuosi oli käytännössä ikuisuus. Nyt kun ikä alkaa jo painaa, niin vuodet vilistävät silmissä.

• Arrakis
        Kollimaattori kirjoitti:

Vanha rannekelloni osasi ilmoittaa patterin vaihtamistarpeesta alkamalla siirtää sekuntiviisaria vain joka toinen sekunti, hyppien aina yhden sekuntipykälän ylitse.

Tämä nykyinen titaanista valmistettu Citizen Eco-Drive kelloni ei tarvitse lainkaan paristoja, riittää kun aurinko paistaa riittävästi.

• Arrakis kirjoitti:

Kyllä minäkin olen pannut merkille ajan nopeutumisen. Joskus 10-vuotiaana kersana vuosi oli käytännössä ikuisuus. Nyt kun ikä alkaa jo painaa, niin vuodet vilistävät silmissä.

Lapsena oli kymmenen minuutin odottelu junaa tai bussia pieni ikuisuus, jona aikana ehti tuskailla ja kirota kurjuuttaan, kun nykyään tunnin odottelu hujahtaa päätä käännellessä eikä tunnu missään.

• Arrakis kirjoitti:

Tämä nykyinen titaanista valmistettu Citizen Eco-Drive kelloni ei tarvitse lainkaan paristoja, riittää kun aurinko paistaa riittävästi.

Tämä noin 40 v sitten rosterista valmistettu Eterna-Matic 1000 kelloni ei tarvitse lainkaan paristoja eikä auringonvaloa. Riittää, että se liikkuu ranteeni mukana.

• Kollimaattori kirjoitti:

Lapsena oli kymmenen minuutin odottelu junaa tai bussia pieni ikuisuus, jona aikana ehti tuskailla ja kirota kurjuuttaan, kun nykyään tunnin odottelu hujahtaa päätä käännellessä eikä tunnu missään.

Se johtuu vain siitä, että olemme kaatumassa loppusijoituslaatikkoomme. Mitä enemmän olemme kallellaan, sitä kovempi on vauhti.

• Olet vaan tulossa vanhaksi.

• Tavallaan....

Maan kiertorata on ellipsin muotoinen, mistä johtuen maan etäisyys auringosta ei ole vakio eikä vastaavasti kiertonopeuskaan ole vakio ympäri vuoden. Kiertoradan epäkeskeisyydestä ja kiertonopeuden vaihtelusta seuraa, että Aurinko joko "edistää" tai "jätättää" viralliseen kellonaikaan verrattuna. Ilmiö aikaistaa tai viivästyttää auringonnousuaikaa enimmillään noin 15 minuuttia. Käytännössä tämä havaitaan Suomessa siitä, että vuodenvaihteessa päivät näyttävät pitenevän nopeammin iltapuolesta kuin aamusta. Tällöin keskipäivän hetki samoin kuin auringonnousu on siirtynyt keskimääräistä myöhemmäksi.

• raijasiivu

Niin se on kai. Itsekii olen huomioinu että aamut ovat ptempiä kuin illat. Keskipäivän paikkehilla ramasee armottomasti, Meilläpäim kellot on aina noin vartin jäljessä kun laskee matemaattista aikaa gmt:n mukaan tosiasiassa.
      Syynähän on se säteily mikä tulee noista seinätöpseleistä ulospäin. Se om todistettu juttu.

• Vitun KelloT

Samaa huomannut, kellot epävakaita.. yskään ei pysy ajassa..

MITÄ on tekeillä?

• Säteilytason muutos

Selitys on yksinkertainen mutta huolestuttava. Kaikki nykykellot perustuvat kvatrsikiteiden värähtelyyn. Siis ovat jonkin sortin atomitason värähtelyä. Fukusiman ydinonnettomuuden seurauksena ilmakehään vapautui sellaiset määrät säteilyä, että se haittaa kellokiteiden värähtelyä. Ja kun noin käy kelloille, niin mieti mitä säteily tekee sinun päänupilles? Vaikutus näkyy jo.

Minä ratkaisin ongelman ostamalla vanhan vedettävän seinäkellon, sitä eivät säteilyt hetkauta.

• f-hatten

Minä katson ajan tuosta näytän oikeasta alalaidasta. Siinä ei usein vuosilkukaan pidä paikkaansa. Pitääkö foliota laittaa päähän vai koneeseen?

• ?? ?? ?? ?? ??

kellot tosiaan olleet epävakaita..
      mistä se johtuu..

• selvä asia

Se on tulosta tipattoman tammikuun loppumisesta. Monet jatkavatkin sitä humalaisella helmikuulla.

• Ihme juttu!

Halpa kellot käy mitem sattuu nykyään ja jopa iPhonen kellokin heittää jo muutamalla minuutilla edistäen.

Vielä parikuukautta sitten kaikki kävi aikaa ihan ok.

• påö7od6

Älä höpötä. Minulla on useita kelloja ja kaikki käyvät kuten ennenkin. Mihin se kiteen värähtelytaajuus muuttuisi ja miksi?

• Ihminen elää itse luomassaan psykologisessa ajassa, ja se ilmenee joksikin tulemisena jonakin olemisena ja ajankulu on siinä suhteellista, odottavan aika on pitkä ja kiireisen lyhyt
      Kello on stä varten että on joku yhteimitalline aika joka on kaikille sama
      Me elämme menneisyydessä ja kun reagoimme nykyhetkessä niin se muuttuu menneisyydessä hankitun tiedon mukaiseksi
      Tuosta menneisyydestä me projisoimme tulevaisuuden elämättä
      koskaan nykyhetkessä joka on ajaton.
      Nykyhetki sisältää kaiken ajan sekä menneen että tulevan
      Kun menneisyys päättyy niin sillon voimme elää nykyhetkessä
      joka on ajaton
      Tuo tila oli ihmisen luonnollinen tia jossa hän eli mutta materiasta kehityksen kautta syntynyt ego sitoi ihmismielen sisällön aikaan, ja se on tuonut mukanaan sen kaiken kärsimyksen ja tuskan jota ihminen kokee
      Vpaus menneisyydestä on tuon kärsimyksen päättymistä
      ja elämistä nykyhetkessä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      84
      3462
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2033
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      194
      1941
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      343
      1338
    5. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      86
      1313
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      89
      1137
    7. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      12
      945
    8. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      82
      943
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      23
      855
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      61
      790
    Aihe