Sulhaspiirakka muikulla

Vanha kokki

Minä tässä näköjään sekoilen noiden E/S markettien kanssa , Sorry, ja nämä kalareseptitkin kirjoitin tietysti väärin,
Mutta selvisi kuitenkin mitä tarkoitin,
Minulla on paljon sukulaisia Itä-Karjalassa, kävin pari viikkoa sitten Vitelessä, Muutaman päivän visiitti, Siellä kyselin näistä keitinpiirakoista, joissa on muikkua päällä. Mutsin serkku (82v)
sanoi että ne tehdään valkoisista jauhoista, Soitin myös pikkuserkulleni Viel-järvelle, hän sanoi myös että valkoisista jauhoista, ja maitoon,, Sanoi myös että ennen oli tehty myös ruisjaoista, Sain myös aikoinani yhdeltä pikkuserkulta Aunuksessa ( Joskus -90 luvun alussa ) Kuisjauhoista tehtyjä keitinpiiraita muikulla, Niinkuin sanoin en ala väittelemään mikä on oikea tapa valmistaa sulhaspiirakoita, mutta olen yrittänyt netistä etsiä ohjetta näiille valkoisista jauhista tehdyille piiraille, mutta ei sieltä ohjetta löydy.
Aloin jo itsekkin epäillä että muisitinko väärin ja aloin kysellä tuolta idästä,
ja he vahvistivat että myös vehnäjauhoista näitä myös tehdään, Ja muistini mukaan nämä valkoisesta jauhosta tehdyt, anteeksi vaan, on mielestäni parempia,
Ja ne nautitaan suoraan pannulta pöytään, kun ovat vielä lämpöisiä..
Hommasin tarpeet kaupasta, ja meinaan yrittää, saa nähdä mitä siitä sitten tuleekaan.. En ole mikään jauhopeukalo (eläkkeellä oleva kokkendaali) Mutta
pitää ainaskin kokeilla,,
Olen myös tuonut kurkut, muikut ja hapankaalit kun olen käynyt rajan takana, saanut myös usein itsetehtyä suolakurkkua tuliaisina sukulaisilta,, Nam
Kunhan saan piirakat valmiiksi, lähetän maistiaisia

4

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Curdo Crudo

      Vesi kielellä täällä myös odotellaan mitä Vanhalla kokille on tarjota. Tule kyläilemään niin vietetään mukava ilta ihan poikain kesken.

    • keitinpiirakka

      eli sulhaspiirakka perimätiedon mukaan
      KUORITAIKINA 2 dl vettä, 1tl suolaa, 4dl ruisjauhoja, 1dl vehnäjauhoja.
      TÄYTE 5 dl vettä, 3 dl puuroutumaton riisi, 1 tl suolaa, 50 gr voita.
      Ko on piirasta ja kukko,tok janottaa ukkoo.

    • vanha pukki

      morsiamen piirakka vaikuttaa myös herkullisesta. pitänee koettaa lähitulevaisuudessa.

    • Apuhoitaja-Abu

      Siis hetkinen nyt......En ole sulhaspiirakasta koskaan kuullutkaan, mutta toki sulhasen piirakkaa olen monet kerrat mulkullani sohinut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1703
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1330
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1118
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      905
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      891
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe