Paljonko sinkulla rahaa?

Köyhä mies

Paljonko sinulla on rahaa , entä velkaa?

Rahaa on pankissa 5300 euroa ja lompakossa 80 euroo eli yht: 5380 euroa

Velkaa nolla euroa

Ei muuta varallisuutta ( paitsi koti-irtain)

135

3198

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kurppa-yh

      Omaisuus
      - asunto 210-250t€
      - auto 13-15t€
      - säästötilillä 4t€
      - palkkatilillä nyt muutama satanen, parin päivän päästä n. 3.5t€ enemmän (palkka muita satunnaisia ja säännöllisiä saatavia).

      Velka
      -105t€
      -yhtiölaina n. 9t€

    • Mies1985

      Tilillä ehkä 300 euroa. Taskussa 11,5 euroa.

    • m40+

      Omaisuus: Asunto n. 200 t. euroa
      Tilejä ja sijoituksia n. 150 t. euroa

      Velka: 0 €

    • Sinkkujäbä 33v

      omaisuus: asunto noin 120 €, huvila metsää, arvoa en osaa sanoa
      pankissa noin 20 000 €
      velkaa asunnosta noin 10 000€

      • 1416

        Halvan olonen kämppä jos 120€.


    • Asunto ei oo
      Auto ei oo
      tilillä 1,75€
      Lompakossa 30€
      Taskussa 20 senttiä
      Velkaa 8000€ (opintolaina)

      Mitä voitin?

      • Voitit

        kahvipaketin ja joulukinkun


      • luuseritäällähei

        no hah, jos miehen taloudellinen jama on tuo niin ei toivookaan naisen saannista ja itsellänihän se on aika pitkälle samanlainen. :((.


      • Voitit kirjoitti:

        kahvipaketin ja joulukinkun

        Kummankin voit pitää kyllä itse.


      • luuseritäällähei kirjoitti:

        no hah, jos miehen taloudellinen jama on tuo niin ei toivookaan naisen saannista ja itsellänihän se on aika pitkälle samanlainen. :((.

        Miten niin? Tunnen useita työttömiä tai opiskelija miehiä, joilla ei ole ollut mitään vaikeuksia löytää seuraa.
        Itsekään en ole koskaan seurustellut kuin köyhien tai pienituloisten miesten kanssa.


      • mahdotonta, sillä
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Kummankin voit pitää kyllä itse.

        lunastomattamattomat voitot arvotaan kisän järjestäneen yrityksen työntekijöiden kesken


      • Syy ja seuraus
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Miten niin? Tunnen useita työttömiä tai opiskelija miehiä, joilla ei ole ollut mitään vaikeuksia löytää seuraa.
        Itsekään en ole koskaan seurustellut kuin köyhien tai pienituloisten miesten kanssa.

        Tosirakkaus katsoo lompakkoonkin. Sellaista rakkautta ei olekkaan, että telttaani uisi nainen vailla työtä ja asuntoa. Yksi kerta "aitoa" rakkautta riittää yhdelle miehelle kun se nainen vie muassaan puolet elinaikanani hankimastani, olkoonkin ettei tuo omaisuus vallaton ollut. Sen verran tasa-arvon puolesta kuitenkin, että kun seuraava oikea ihminen osuu kohdalle suoritetaan kemioiden kohdattua taloudellinen loppuselvitys ennakkoon, eikä loppumetreillä. Ihminen on oppivainen:)


      • KptKums
        Syy ja seuraus kirjoitti:

        Tosirakkaus katsoo lompakkoonkin. Sellaista rakkautta ei olekkaan, että telttaani uisi nainen vailla työtä ja asuntoa. Yksi kerta "aitoa" rakkautta riittää yhdelle miehelle kun se nainen vie muassaan puolet elinaikanani hankimastani, olkoonkin ettei tuo omaisuus vallaton ollut. Sen verran tasa-arvon puolesta kuitenkin, että kun seuraava oikea ihminen osuu kohdalle suoritetaan kemioiden kohdattua taloudellinen loppuselvitys ennakkoon, eikä loppumetreillä. Ihminen on oppivainen:)

        Saman opin itsekin - ensi kerralla avioehto, tai ei aviota ollenkaan.


      • itsestäänselvyys
        KptKums kirjoitti:

        Saman opin itsekin - ensi kerralla avioehto, tai ei aviota ollenkaan.

        Minä tiedän sen oppimattakin. Avioehto ehdottomasti, mies ei vie omaisuuttani.


      • ihmettelen vaan

        Millä pääset surffailemaan? Kirjastostako?


    • ikisinkku36

      Asun vuokralla.
      Tilillä noin 40 000
      taskussa n 20 euroo
      Autoo en omista
      velkaa 0 euroa

    • torpparin poika

      Sinkkumies 30 v.

      - asunto n. 165 t €
      - kesämökki maata, vaikea arvioida, 80 t € >
      - auto n. 17 t €
      - tilillä 168 € (ei siis juuri käyttörahaa!)
      - putkiremppavelkaa 30 t €

      yllättävän paljon omaisuutta jengillä on kun kyselee, joten aika köyhälistöä sitä Suomen mittakaavassa on tällä saldolla... Tietysti parisuhteen omaavat ovat (henkisesti) rikkaimmat...

    • ...

      No juuri laskuja maksoin ja tilille jäi 1800 euroa. Tässä kämpässä on ehkä pari tuhatta euroa irtaimistoa... tuo koostuu lähes pelkästään tietokoneesta ja telkkarista... Eihän tästä muusta mitään rahaa saisi... Eikä niistäkään varmaan saisi kuin... 1600 jos myisi...

      Mitenhän sitä ei ole kertynyt tuon enempää, vaikka on nyt ollu kuitenkin jo yli vuoden töissä... Pitää varmaan alkaa vähän katsomaan, että mihin sitä rahaa syytää. Vaan just nyt näyttää aika hyvä siivu jäävän tilistä jäljelle kuussa.

      • Niin joo... ei velkaa.


    • mustispeppers

      Asunto n. 60 000 €
      Auto n. 10 000 €
      Rahaa n. 200 egeä

      Velkana asuntolaina 50 000 €

    • Joo haistakaa!!!

      Tilillä noin 70€ taskussa 1,1€

      Velkaa, liikaa!
      Tuloja, liian vähän!


      Omaisuus: Minä itse ja olenhan korvaamaton :) ( kodin irtaimisto joka tuskin on minkään arvoinen :)

    • ikisinkku32

      -Asunto 140t
      -säästöt 20t
      - velkaa 0t
      -irtain x t

      • kuulostaa hyvältä...

        Onko säästöt kihlasormusta varten? ;)


      • ikisinkku 32
        kuulostaa hyvältä... kirjoitti:

        Onko säästöt kihlasormusta varten? ;)

        Toivoisin sen verran vanhoillisena miehen joskus niillä kihloilla yllättävän ;) Sinkulla siihen yllätykseen lienee aika pitkä tovi vielä.


    • Tosiköyhä M35

      Tilillä 7000€ ja velkaa 0€. Ei kiinteää omaisuutta (kuten asuntoa tai autoa) eikä myöskään perintöä tulossa. Kauhulla ajattelen miten selviän sitten joskus kun jään eläkkeelle, kun kovin vähän näyttää olevan kertynyt sitäkin.

      • näin joskus 0 euroll

        Jouduin itse työkyvyttömyyseläkkeelle yhtenä aamupäivänä,koska sydän sanoi sopimuksemme irti ja lakkasi pelittämästä.Minulta sinä aamuna meni työpaikka ja ennen ensinmäistä eläkettäni,johon meni silloin melkein vuosi,jouduin kaikki elämäni aikana ostamani, esimerkiksi autoni ja MP-ni myymään ja elelin niillä rahoilla sen aikaa,kunnes sain kelalta sen ensinmäisen eläkkeeni,joka oli todella pieni ja pamautti alle vyön,siinä sitten ihmettelemään,että mites loppuelämän pärjäisin,nyt olen autoni ja moottoripyöräni myynneistä saamilla rahoillani maksanut kaikki vuokrani aina ajallaan ja kaikki laskuni sain maksettuina pidetyksi,mutta joudun käymään vielä 4 kertaa vuodessa kolmessa eri lääkärissä,joihin menee niiden määräämiin läkkeisiin paljon rahaa,joten kaikki mitä saan 1500 euroa,menee vuokraan ja puhelinlaskuihin ,nettiin ja bussilippuun ja aina sillä osalla vuokran jälkeen koitan päästä seuraavaan eläkkeeseeni ja joskus olen loppuviikon makaroonikuurilla,mutta en ole velkaantunut ja olen omillani,mutten rikas,kuin sydämeltäni,koska se saatiin käyntiin uudestaan ja edelleen herään lintujen lauluun ja lumisiin aamuihin,kesällä taas aurinkoon joka lämmitttää aamulla ikkunastani,rahallisesti olenkin todella köyhä,mutta muilla arvoilla rikas,ennen en edes näitä pieniä asioita huomioinut lainkaan,onnellinen olen koska sain pitää elämäni ,vaikka sydän lopetti toiminnan 19 minuutin ajaksi ja jäi siitä vikoja,joita muut ei huomaa,mutta saan elää vielä ,vaikka perintöjä eikä muitakaan tuloja ole tulosssa,joskus joku motoristikaverini vie mukanaan muistelemaan raikkaita tuoksuja,joita itse aikoinaan koin sateen jälkeen ja ennen sitä,mutta eletttävä se köyhänkin on ja tuloni onkin kelan mielestä niin suuret ,siis 1500,etten saa asumistukea,enkä muitakaan avustuksia,edellisen takin ostin 5 vuotta sitten ja housut ostin viimeksi viimekuussa,tosin säästin niihin vuoden,mutta elämä on niillä korteilla jotka satut saamaan niin elettävä ja sinkkuna on oltava,koska jos naista haet ravintolasta,niin kohdalleni tulee joku juoppo aina ja sitä en ala katsomaan,kun se veisi senkin vähän mitä vielä jäljelle jäi,eli asuntoni,tanssipaikoilla saan aina naisseuraa,muttta se jää aina siihen yhteen iltaan,kun ei kukaan ala vakavaan suhteeseen köyhän ihmisen kanssa,joka köyhtyi sairauden takia ja menetti sen kaiken,mitä ette terveenä osaa arvostaa,sen arvostuksen oppii ymmärtämään,kun kaiken on menettänyt,töihin menijäksi minusta ei ole enään,mutta joskus ostan moottoripyörän vielä,mutta en velaksi,olen siihen kaikki nämä vuodet säästänyt sivuun satasen kuussa ja nyt tulevaksi kesäksi sen ostan ja kiertelen kesät sillä,koska kukaan ei missään minua odota,vaan alan elää sellaista elämää,kuin haluan,jos pärjään niin hyvä,jos en,myyn pyöräni pois,nautin olemassaolostani ja kun olen sen satasen sanut säästetyksi ,nin sillä maksan ne vakuutuksetkin,kun vuodessa niihin menee 600 euroa ilman kaskoa ja loput pistän bensaan ja leirielämään.köyhä,hieman muille kade,mutta jollakin tapaa onnellinen jatkoajastani,kaikki ei sitäkään saa,joten ei kannatta valittaakkaan.


    • ,....,

      Enpä viitsi lukuja laittaa mutta köyhä olen. Asun vuokralla, "säästötilillä" 3 numeroinen summa, velkaa ei oikeastaan muuta kuin isälleni, joka lainasi rahaa auton ostoon viime keväänä. Eli omaisuutta mulla on käytetty auto..

      Kyllä tähän ikään mennessä olisi pitänyt jotain kertyä mutta en ole koskaan mikä fiksu ollut raha-asioissa. Kädestä suuhun -periaatteella mennään :(

    • jaketsu84

      Ulosottovelkaa 17ke, tilillä rahaa noin tonni. Saan kahden viikon välein näppiin noin 900e. Hyvin elää ja varsinkin sitten kunhan nuo nuoruuden hölmöilyt on ensi vuonna kuitattu pois.

      Vuokraan menee vielä kaiken lisäksi nyt 750e/kk. Kohta tosin vain 300e/kk, kun muutan tyttöystävän luokse

    • KaroliinaK

      Tilillä vain tonni, lompakossa ei yhtään. Asunnosta saisin myydessä varmaan 40 000, loput menis pankille. Oottelen sitä rikasta ja komeaa miestä...;)

    • En minäkään mikään rikas ole, n. 300 000 € taitaa olla koko omaisuuteni (asunto mökki muut).

      • Niin ja siis ei ole velkaa. Tällä hetkellä en työskentele, joten velkaa ei voisi ollakaan.


    • Keskituloinen ATM

      Rahaa on riittävästi, velkaa ei yhtään.

    • 78994566666661233333

      Mitäpä noita omaisuuksia arvioimaan, rehvastelen velalla kun näyttää että minulla sitä nyt on enemmän kuin kellään muulla tässä ketjussa. Olen minä kyllä vanhempikin kuin muut.

    • Mynttinen

      Velkaa ei ole ja rahaa on pankissa. Omistus asunto on ja pari autoa sekä muuta varallisuutta.

    • Citynainen

      Ei kait nyt muut kuin hölmöt kerro paljonko rahaa perstaskussa. Varmasti vaikuttaa menekkiin hakumarkkinoilla. Toiset tuijottaa lompakkoa, toiset teryleenien etumusta ja toiset vain kasvoihin keskittyy. Miten on sisäelinten laita? Vitsi vitsi..

    • velkaa?

      tileillä n. 30k
      osakkeiden tän hetken arvosta ei tietoo
      asunto 450-500k
      omistan kaks autoo, neljä kakspyörästä joista yks moottorilla, ja jonkun verran taidetta ja arvoirtainta
      käteistä alle 10e

      • 44455555555588888999

        Onko asuntosi todella 450000-500000€ arvoinen nykyiseltä kauppahinnaltaan. Se on jo melkoisen arvokas asunto, varsinkin yksin omistettavaksi ja asuttavaksi.


      • K.Pennonen

        Aika huolimatonta jos et pidä osakkeiden arvosta mitään seurantaa, tsk tsk...


    • pärjäähän tuolla 26v

      Asunto 150ke josta lainaa 100ke
      auto 25ke
      tilillä 800e säästöjä
      bruttotulot n.2800e/kk

    • Stressipallo

      Kiusallinen kysymys, mutta vastaan rohkeasti:

      Velkaa pankille 87 000 (?)
      Maksamista odottava lasku 3 650
      n. 13 000 niin, etten voi sitä ottaa käyttöön

      Rahaa tilillä vain jokunen satanen ja tuloista ei tietoakaan. Lottoamista en harrasta.

      Miksi joku tämmöstä kysyy?

    • Palsta Täynnä paskaa

      Vittujako sinulle kuuluu.

      • vuokralainen

        käyttötilillä joku 500e
        säästössä n 11t euroa
        lainaa 0e mutta en ole vielä ostanut asuntoa


    • m37w

      käyttötilillä muutama tonni, säästötilillä n. 12.500e, yhteensä ehkä n. 15.000e, n. 5kk vanha uutena ostettu n. 10.000e pikkuauto, asun vuokralla, ei velkaa, ikää 37v ja mies.

    • No tarkkoja summia en halua täällä sanoa, mutta tässä nyt pientä tietoa.

      - Käyttötilillä rahaa muutama sata euroa ja huomenna tilipäivänä saan n. 1500 euroa/kahden viikon palkka siis.

      - Säästötilin summaa en halua sanoa, mutta sanotaan niin, että siellä n. viisinumeroinen summa rahaa säästössä.

      - Ei velkaa

      - Asun vuokralla, ei autoa.

      • Mies-46

        Talo
        Mummonmökki
        Saarimökki
        Auto, muutama vene, moottorikelkka, mönkijä.

        Kaikki vanhoja ,ei kuitenkaan perittyjä.

        Ei velkaa, pankissa muutama tonni.


      • sir_von_baughen

        "- Säästötilin summaa en halua sanoa, mutta sanotaan niin, että siellä n. viisinumeroinen summa rahaa säästössä. "

        Niiin, ja sitten sanot ettei ole varaa/on liian kallista lähteä laivamatkalle joka täyttää sen yhden ja ainoan unelmasi...


      • sir_von_baughen kirjoitti:

        "- Säästötilin summaa en halua sanoa, mutta sanotaan niin, että siellä n. viisinumeroinen summa rahaa säästössä. "

        Niiin, ja sitten sanot ettei ole varaa/on liian kallista lähteä laivamatkalle joka täyttää sen yhden ja ainoan unelmasi...

        "Niiin, ja sitten sanot ettei ole varaa/on liian kallista lähteä laivamatkalle joka täyttää sen yhden ja ainoan unelmasi... "

        Enkö mä ole sanonut jo miljoona kertaa sen, että kyse ei ole pelkästään rahasta, vaan siitä, etten halua lähteä yksin laivalle ja maksaa vielä turhan kalliita hintoja jostain kakkoslaadun risteilystä.

        Sitä paitsi, en mä säästötilin rahoja ole säästänyt joitakin laivaristeilyitä varten, vaan hieman isompia ja tärkeämpiä juttuja varten, kuten mm. omaa asuntoa varten.


    • Ahtaajan alku 23-wee

      Tulot noin 45 000 - 50 000 vuodessa, riippuu ylitöistä.
      Vuokralla toistaiseksi.
      Tileillä 55 000 euroa.
      Ei vielä omakotitaloa --> ensi vuonna mahdollisesti hyvä tontti sukulaisilta.
      Autona 01 v70 Volvo.. noh ei ainakaa pankin auto, mutta onpahan lämmin tulevalle tyttökaverille:)

    • ...

      Henkilökohtainen nettovarallisuus näyttää tänään olevan -13 798,56 €. Mulla on tarkka kirjanpito.

      Tilillä: 464,63 €
      Velkaa: 14 263,19 €, josta leijonanosa opintolainaa ja pieni osa visalainaa.

      Juuri katselemassa ensiasuntoa ja viimeistään parissa vuodessa pitäisi neton olla nollan yläpuolella.

    • epätasapainoa

      Omaisuus:
      - asunto noin 140 000,-
      - auto noin 5 000,-
      - kodin normaali irtaimisto eli tietokoneita, taulutelkkareita jne ehkä noin 15 000,-
      - käyttötilillä noin 2 000,-
      - säästötilillä noin 3 000,-
      - ei osakkeita tai muuta omaisuutta

      Velkaa:
      - asuntolainaa reilut 100 000,-
      - Visa-laskua noin 800,-
      - ei muuta lainaa. Pyrin ostamaan kaiken ennakkoon säästämällä käteisellä.

      Tarvetta olis uudelle autolle, mutta yritän säästää rahat kasaan ennen ostoa, joten pelkona on, että vanha romu hajoaa ennen kuin saan rahat kasaan.

      Näin nimettömänä sinkkunaisena voin kertoa rahatilanteen rehellisesti, mutta deittaillessa en puhu rahasta. Pitää ihastua ja rakastua ihmiseen, ei lompakkoon.

    • sdfghjkjhb

      Aika hyvin on vastaajien raha-asiat.

      • N51

        EI velkaa > omistus osake ja auto maksettu ja keittiön ja kylppärinkin remppa ja putkiremppa...matkoja suunnitteken kevääksi etelän lämpöön:)


    • ikisinkku vm 1971

      -sijoitettuna 200000€
      -asunto 350000€
      -käyttelytili 4000€
      -auto vene 4000€
      -velkaa 0€

      Arvatkaapa olenko onnellinen ja tyytyväinen saavutuksiini elämässäni kun olen onnistunut hankkimaan aivan itse yllämainitun omaisuuden.

      No en totisesti ole,olen tuhlannut parhaat vuoteni omaisuuteni tähden josta en osaa nauttia sen tähden koska olen yksinäinen ilman naisen lämpöä.
      Varallisuus ei todellakaan tuo onnea vaan kyllä sen täytyy löytyä aivan jostain muualta.
      Moni ajattelee että matkustele ja osta naisia itseäsi viihdyttämään mutta kun sekään ei tuo sitä aitoa onnea josta minä voin vain haaveilla.

      PS. En muuten ole milloinkaan kellekkään naiselle leveillyt omaisuudellani ja jos oma onneton tilanteeni jatkuu vielä muutaman vuoden niin aion vielä kokeilla tekeekö varallisuuteni minkäänlaista vaikutusta naisiin ja tämä aivan vaan kokeilu mielellä.

      • palstan vakihuutelijoiden mielestä sulla pitäis olla naisia jonoksi asti.


      • 77777788888888999999

        Jos et todellakaan yliarvioi asuntosi ja sijoituksiesi arvoa vaan ne ovat suurinpiirtein niiden tämän hetken markkinahintoja niin puolta miljoona lähentelevä varallisuutesi ilman mitäänkään velkoja on jo melkoinen yhden henkilön omaisuudeksi.

        Nämä asuntojen markkinahinnat saa suurin piirtein vaikka jostain Nordean/huoneistokeskuksen kaavoista.

        Sekin on muuten hyvin tavallista, että ihmiset arvioivat irtaimensa sen arvoiseksi mitä he siitä maksaneet ovat, ja tämä on lähes poikkeuksetta vähintäänkin tuplalti yli markkina-arvon.


    • rikassinkku

      Kuten suurimmalla osalla sinkkumiehistä, myös mulla rahhoo riittää. Miksikähän nuo naiset ei myy mulle itseään?

    • sinkkumies_vm78

      Ei velkaa
      Plussalla n. 100k€
      Auto n. 22k€
      Kiinteistössä n. 55k€
      Keräilyesineissä n. 5k€
      Tulot 0€/kk

    • NNN 35 kurp kurp

      Vuokralla asun
      Tilillä rahaa jotain 7000 euroa (kun kk-palkka on juuri tllut)
      Opintolainaa noin 2500 euroa
      Lompakossa ehkä 100 euroa ja lounasseteleitä 200 euron arvosta
      Huonekaluja on vähän, mutta ne on hyvin arvonsa säilyttäviä

    • rehellinen nainen 27

      Vuokralla asun.
      Tilillä n. 2000 euroa
      Omaisuutta auto (josta joku pöljä voisi maksaa tonnin) ja koti-irtaimisto (Ikeaa ja perintolastulevyä).
      Ei velkoja.

    • -68 nainen

      Velkaa ei ole,rahaa sen verran että elää,hyvin pärjää,en arvosta maallista mammonaa.

    • Vastavalmistunut FM

      Vuokralla.
      Säästötililla 10 000e
      Käyttötililla 2 000e
      Ei autoa
      Ei arvokasta omaisuutta
      Ei lainoja tai velkoja
      Ei elätettäviä (lemmikit, lapset, mies)

      • aikuinen nainen

        -ei omaisuutta, paitsi vanha auto ja koti-irtaimisto
        -ainoalla tilillä rahaa n.700e
        -erinäisiä velkoja n.9 000e
        -avustettavia opiskelevat lapset


    • Nainen35Pirkanmaa

      No huh huh. Ei tosiaan pääse täällä köyhälistö kasvamaan jos sinkkujen varallisuus on tämän ketjun luokkaa..

      Itselläni asunto 65ke, lainaa melkein saman verran. Tilillä jokunen satanen, ei suurempia säästöjä, vanha auto.

      Rahat kumminkin riittävät tavalliseen elämään, eli omillani toimeen tulen.. en tarvitse miestä elättäjäksi.. eikä minua suurilla tuloilla voi hurmatakaan. Varakkuus on ikäänkuin bonus, jos mies on muuten kaikin puolin sopiva.. pelkkä varallisuus ei yksinään riitä kiinnostuksen herättäjäksi.

    • duunarikin pärjää

      Mies 27vee

      pankissa 4000e

      kotona noin 1000e

      lompakossa 50e

      asunto maksettu,arvo noin 60tonnii

      auto, mp, arvo noin 20tuhatta

      sijoituksia enään noin 2500e

      velkaa ei yhtään.

      liikaa töitä-

    • väsynyt nainen

      Nainen 50. Rivari maksettu,arvo n.140 tuhatta, auto n.8 tuhatta, pankissa säästöjä n. 25 tuhatta. Plkka nettona n.2000, sen verran nyt käyttötilillä,

      Velkaa autosta muutama tuhat.

      Tässä on mukavat vuodet edessä kun alan matksutelemaan ja tuhlailemaan, tarkoitus on että kaksi poikaani jotka ovat olleet todella epäkiitollisia kasvatettavia eivät saa perintöä. Olisivat kohdelleet äitiään kunnioituksella, nyt en jaksa enä välittää. Tienatkoon itse omansa.

      • born in the 70's

        siinä taas yksi esimerkki ahneesta ja itsekkäästä suurien ikäluokkien edustajasta joka ei välitä jälkikasvuistaan. Osku Pajamäki on aivan oikeassa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ahne_sukupolvi_–_suurten_ikäluokkien_perintö


    • uteliask

      Miten moni täällä ilmoittaa asunnon arvon vähentämättä asuntovelkaa.. Esim. asunto 150 000, asuntovelkaa 100 000 euroa. Nettovarallisuus asunnon osalta on vain 50 000 euroa.

      • toinen utelias

        Ja miten moni uskottelee itselleen sen asunnon arvon väärin, 150 000 velkaa 100 000 asunnon todellinen arvo 110 000 ? Jos tarttee syystä tai toisesta muuttaa nopeasti rahaksi, ei saa edes loppuvelkaa...


    • Paskasta En Maksa

      pERKELE VELKAASUNTOJEN OLETUS HINTARVOIHIN toi perustuukin ja muihin mahdollisiin muuttujiin jotka ei oo viellä muuttuneet jos "omaisuudenarvo" muka
      noin vaan monintuhat kertaistuu jollain Velallisella pellellä joka ei osaa ees töitä
      tehdä.

    • huonot vaatteet

      Pari vuokra-asuntoa n. 180000, oma asunto 120000, mökki 25000, talletuksia 280000, oma yritys 600000 ym. jotain pientä. Ei velkaa ja kaikki hankittu omalla työllä mitään ei ole peritty. Tyhjästä aloitettu työttömänä 20 vuotta sitten ilman turhia lomia ym.

      • marinero

        osakkeita n. 180000
        tilillä 70000
        yksinäinen


    • gömeömhmörmjö

      Mulla on joku 11 000 ;)

    • Jone_

      Asunto n.100000€
      Auto n. 5000€
      Asuntovelkaa jäljellä 58000€

      Tilillä 4500€

      Perinnöillä maksettu velkoja pienemmäksi, joten ihan noin kovat tulot ei ole, että kolmessa vuodessa olisi saanut lainaa noin paljon muuten lyhennettyä.

      tv. 25-vuotias merkonomi.

    • Jarno Trolli

      Mul ihan vitusti massiiii!!!!!!11111!!!!111!!!1!!!!!!!111111!!!!1111!!!11!!!1!XD!!!!!!!!!11111!!!!!!OMG!!!!!!!111111111!

    • totuudentorvi

      mies 26v

      Asuntona kerrostalo yksiö, velkaa 20t siitä jäljellä. asunnon arvo ehkä jotain 40t.

      osakkeita n.6000€ arvosta, ei rahaa muilla tileillä

      Auto vene nykyhinnassa jotain 15t, ei velkaa niistä

      työtön ja tuloina päiväraha

      • Köyhä 38

        Talo on 300K€,mökki ei hintaa,harrasteet bmw gts,muutama moottoripyörä,kolme tölkkii kaljaa,lumilauta ja muuta kivaa...
        käyttöauto 500€,tilillä tonni,taskussa kymppi,
        velkaa enemmän ku omaisuutta,
        elämä on....


    • Heidulidei

      Omaisuus: ehkä 5 saunaa, muutamia huonokuntoisia soutuveneitä ja sen sellaista, en tiedä arvoa. Auto ehkä pari tuhatta hieman arvokkaampia soittimia. Ai niin, taidetta, on niitäkin…taulutelkkareita ei sen sijaan oo eikä tuu.

      Velka: 3 tuhatta opintolainaa

      Lompsassa alle 20 euroa, tileillä alle 200 euroa.

      Eletään kädestä suuhun, rahaa tulee silloin kun tarvitsee, pitää vaan luottaa korkeimpaan voimaan että se pitää huolta. Onhan tuo pitänyt. Teen töitä sen verran kun tarvitsee.

    • hioohohk

      Käyttötilillä 600€
      Säästötilillä n.5000€
      Auto 15 000€

      Asun vuokralla, ei velkoja, yrittäjän elämää, n20v :)

    • totuuden toope

      suurinosa sinkuista siis suomeksi vanhojapiikoja ja peräkammarin poikia ei ole omaisuutta just ollenkaan, korkeintaan osamaksu velkoja. persaukisia 98%näin faktat.

      • itse-llinen

        Millaisia heidän pitäisi sitten olla? Ei luulisi ulkopuolista haittaavan.


    • Mies 39

      12 sijotus asuntoa,oma koti
      Talletuksia 76000€
      Pussissa 23€
      Auto 300€
      Velkaa 0€

      • nyhjää tyhjää

        Että ihan itse olet maksanut kaikki 13 asuntoa? Ei siis perittyjä? Saavutushan on ihan hyvä jos sellaista arvostaa. Talletukset päälle.. :D


    • ikisinkku20wee

      auto: 1800e
      käyttötili: 11 270e
      sijoitukset: 13 0000e
      velka: 0e

      Hyvin pärjää :)

    • Joku vaan

      Varat:
      Asunto 110 k€
      Mökki 65 k€
      Auto 1,5 k€
      Käyttötili: 2,6 k€
      Yht: 179,1 k€

      Velat:
      Asunto- ja mökki 68 k€
      Luottokortti: 200 €

      Ikä: 38, sukupuoli mies

    • Toinen_köyhä_mies

      Köyhä oon kun ei ole kumppania, ystäviä, eikä sosiaalista hyväksyntää.

      Asunto n. 85000€
      Auto n. 15000€
      Tileillä 1500€
      Sijoitukset 27000€
      Lompakossa 61€
      Velkaa 23000€
      Nettovarallisuus n. 105000

      Joka mukava nainen sais tulla ja viedä mukanaan!!! Ei kai haittaa vaikka olen työtön???

    • Duunaripuunari

      Omakotitalo arvo noin 230-250.00€, velkaa siitä noin 170.000
      velaton auto jonka arvo 5000-6000€
      tilillä säästössä pari tonnia eikä enempää tule jäämäänkään kun on asuminen aika kallista tässä yksin.
      Pärjään silti eikä tarvi mistään tinkiä.

    • Auto n. 500e
      Lompakossa muutama hilu ja pankissa 200e käyttötilillä. Säästössä 4000e.
      Velkaa on nyt visalla varmaan n. -30e....

    • Henkisestiköyhä

      Tileillä 40 000 €
      Osakkeet ja rahastot 9 000 €
      Auto 10 000€

      Ei velkaa

    • HenkinenDuunari.

      Asunto osake 200K€
      Pankissa joku tonni.
      3000€ kk palkkaa. Verotettuna.
      1000€ kk "loppu elämän, indeksi korjattuna" Verotettuna.

      Tulen toimeen.

    • Sinkkumies 23v.

      Asunto n. 120.000e
      Autot (3kpl) n. 90.000e
      Tilillä 1.200e
      Osakkeissa 9.000e
      Velkaa 2.000e
      Ei vaimoa, niin täytyy panostaa autoihin. :(

    • tilillä 11te
      säästössä 38te
      vuokraa maksan 445e
      ei autoa
      työtön
      lompakossa noin 50e

      • jaa nii juu, olen velaton.


    • Nainen 22v

      Lompakossa 7.95€
      Tilllä 0,20€
      Vaatteet päällä
      Pari hernekeittopurkkia
      Tölkin avaaja ja lusikka

      • toimeen hyvin tuleva

        Mies 47 palkkaakin saan ,olen ns,keskituloinen 3589e/kk
        Tilillä 509 euroa,visa auki,masteri auki
        Vuokra maksettu,mökki maksettu,venekkin mökillä maksettu
        Sähkölaskut maksettu,tiemaksut maksettu
        Lompakossa noin 150 euroa
        Puhelin.Tietokone
        Autokin jo omana vuoden 2008 vm.volvo v70:nen
        Moottoripyörä maksettu
        Äitini perintö joskus hamassa tulevaisuudessa,ainakin lakiosuus,kun emme ole väleissä,arvo ehkä 250 000
        Sitä odotellessa,nautin elämästäni.
        Päivät treenaan kuntosalilla vit................,mutta kroppa treenattu
        Motoristi,kierrän euroopassa vuosittain noin 8000km ihaillen maisemia.
        Tämä ei ole mitään piruilua,todellista elämää,olen ollut onnellinen
        Mikä puuttuu,niin vaimo,koska kaikki ehdokaat kamalia dokuja.
        Jos joskus saan vaimon,itselleni,joka osaa käyttää alkoholia,niin nain hänet heti,koska yksinäisyys on kamalinta,mitä tiedän.


    • Yön kulkija

      Neljä yksiötä ja yhdessä asun arvo n.200000
      Velkaa viimeisestä 28000
      Tilieillä pari tonnia
      Auto ehkä 3000e
      Tulot työttömyyskorvaus nettovuokratulot n.1300e/kk
      Taidan jäädä sinkuksi, koska olen niin laiska. Onnesta tuloa on senverran, että elää.

    • kohta olenkin jo55v

      Sinulla on tilanteesi loistava,rahaa pankissa ja olet velaton,itselläni 1200 euron kuukausieläke,vuokra-asunto,jossa vuokra 600 euroa kuussa,elämiseen jää siis 600 e kuussa,josta makselen noita pieniä metkapuhelinkuluja noin 20 euron luokkaa ja netti sisältyy vuokraan,mutta nostin nopeuden,niin siihen menee 9,90 e kuussa,spotifain otin premiumin ja siihen 9,90 kuussa,ruokaan menee 200 euroa kuussa,ja olen velaton,ennen omistin asunnon,omistin mökin,olin korkeassa asemassa virassani,lama siirsi asemapaikkani pois asuntoalueeni lähettyviltä,noin 400 km päähän ja en mennyt mukana,joten jäin työttömäksi,joten kituutan nyt näillä,ikääkin vasta 55 vuotta.Kaiken asuntoni,mökkini,autoni,veneeni moottoripyöräni menetin,lopetti miehensä kanssa itsensä ja olin mennyt takaamaan hänen perheelleen lainan omakotitaloon,koska miehellänsä oli hyvät tulot,kuten sisarellani ja sitten tuli 90 luvun pahin lama ja siskoni jäi kahden asunnon loukkuun ja sitten mieheltänsä meni työpaikka ,samoin siskoltani,niin nyt olen hoitanut heidän tyttärensä kummityttöni maailmalle naimisiin ,koska sisareni ja miehensä meni velkaisella autollaan mökillensä,jonka myös olin taannut,silloin kun elämä hymyili meille kaikille ja kukaan ei lamaa osannut edes kuvitella suomeen,niin he pisti autonsa pakoputkesta letkun autonsa sisälle ja jäi sinne ja takaajana olen maksanut melkein 30 vuotta elämästäni heidän lainoja pankkkiin ja vuosi sitten maksoin sen viimeisen takauseni pois,,mutta elämä on joskus kamalaa,kun pitää rahan takia riistää henkensä,olisi jääneet henkiin,olisimme keksineet jotakin,sillä olisin mieluusti halunnut heidän elävän,vaikka jouduinkin heidän velkojensa maksumieheksi,raha ei ole se tärkein maailmassa,olisimme eläneet vaikka minun asunnossani,jonka pankki vei samassa konkurssissa ja vielä sen päälle meni mökistä kaikkeen,mistä rahaa sai,nyt 30 vuotta heidän kuolemastaan sain ostetuksi hautakiven,joka komistaa nyt 30 vuoden päästä vasta heidän hautaansa,silti en ole kovin katkera,ikävöin ja ajattelen heitä usein,vaimoni jätti minut,koska ei kestänyt rahatomuutta ja meni rikkaisiin naimisiin uudestaan,mutta se rikkaus lopahti,koska miehen rakennusliike meni konkurssiin,mukanaan ex-vaimoni osuudet entisestä eämästäni,elä vie ja elämä tuo,elämä on kuin lottoamista,jos voitat,niin voitat vähän,mutta kun voitat,niin olet onnellinen ja taas koitat saada isoa pottia hassua ,mutta totta.

      • 77789999999999955555

        Sellaista se on. Mutta tällä palstalla ei paljon muuta ole kuin sellaista nuorta väkeä ja paljon ihan teini-ikäisiäkin joilla ei paljon elämänkokmusta ole muuta kuin koulut ja p/s-kuviot ja niissä piehtarointi tai sitten niistä syrjäytymisuralle ajautuminen.


      • ...
        77789999999999955555 kirjoitti:

        Sellaista se on. Mutta tällä palstalla ei paljon muuta ole kuin sellaista nuorta väkeä ja paljon ihan teini-ikäisiäkin joilla ei paljon elämänkokmusta ole muuta kuin koulut ja p/s-kuviot ja niissä piehtarointi tai sitten niistä syrjäytymisuralle ajautuminen.

        Nuori olen, mutta vanhemmat ovat opettaneet, että ikinä ei saa mennä vääntämään nimeään minkäänlaisiin takaus-papereihin. Lama opetti heidätkin.


      • ,....,
        77789999999999955555 kirjoitti:

        Sellaista se on. Mutta tällä palstalla ei paljon muuta ole kuin sellaista nuorta väkeä ja paljon ihan teini-ikäisiäkin joilla ei paljon elämänkokmusta ole muuta kuin koulut ja p/s-kuviot ja niissä piehtarointi tai sitten niistä syrjäytymisuralle ajautuminen.

        " tällä palstalla ei paljon muuta ole kuin sellaista nuorta väkeä ja paljon ihan teini-ikäisiäkin joilla ei paljon elämänkokmusta ole muuta kuin koulut ja p/s-kuviot ja niissä piehtarointi tai sitten niistä syrjäytymisuralle ajautuminen."

        Saanen korjata..Tällä palstalla on paljon kolmenkympin molemmin puolin olevia miehiä, jotka valittavat kun eivät saa teininaisia. Siis heidät kyllä tavallaan voin rinnastaa teineihin vaikka eivät sitä oikeasti ole. Tuskin tänne nyt mitkään "oikeat teinit" ainakaan säännöllisesti kirjoittavat.

        Ja sitten on tietysti meitä vanhoja kurppia..


    • Anneli 34v

      Taskusa2€ mutta sillä pärjää huomiseen.Henkistä rikkautta paljon enemmän.

    • Suhteellista.

      Toiset perheet ovat varakkaita ja toiset köyhiä,samoin on laita myös sinkuilla.

      • Väärä vastaus.

        Aloittajaa ei kiinnostanut suhteellisuusteoria vaan taloustilanteesi. Ihan olet kuin presidentinvaalien kimpussa. Pitäisi valita presidentti ja keskustelet Haaviston seksuaalisista taipumuksista?


    • JL

      Pankissa n. 10 €, lompakossa 10 €.
      Velkaa n. 10 000 €.
      Muuta varallisuutta koti-irtaimiston lisäksi osuudet vaarin jättämästä perinnöstä. Siihen kuuluu osuus 2 omakotitalosta tontteineen, 2 mökistä tontteinee ja yhdestä rakentamattomasta tontista. Ja on sitten lisäksi auto mutta sillä ei oikeastaan ole mitään arvoa.
      Eli käytännössä ei ole muuta kuin velkaa ja huonopalkkainen työ.

      Onneksi tilipäivään ei ole kuin viikko niin saa taas maksaa laskuja.

    • 2500e/kk

      Omistusasunto: 135 000e
      Tilillä: n. 400e
      Säästössä: zero

      Velkaa n. 130 000

      Eli eipä paljon muutakuin velkaa...

    • SinkkuMikko34

      Asunto (ASO) 13000 euroa
      Sijoitukset 8000 euroa
      Tilillä 13000 euroa
      Auto 4000 euroa

      Perintöä tulossa 25000 euroa

    • 40v.

      Velkaa 0.
      Säästöt ja sijoitukset noin 115 000.
      Lompsassa ja taskussa 12,65.
      Metsää noin 90 000.
      Kokoelma keräilyjuttuja, noin 20 000.
      Auto noin 3000.
      Asun vuokralla.

    • sinkkumies 40+

      Asunto n 130 000 e
      Käyttelytili reilu 10 000 e
      Ajoneuvot 20 000 e
      Muut talletukset noin 100 000 e
      Velkaa 0 e

    • Varros, kurkkaan

      lompakkoon. 3012,65 euroa ja yks ristuksen vanha Suomen tasavallan markka, jonka arvo ei ole rahalla mitattavissa. Pankissa on jemma nimisessä paikassa muutama kymppitonni. Jos kiinteä omaisuus realisoidaan ja muutetaan rahaksi niin vähennettyäni siitä velat taidan olla plussalla 500k.euroa.
      Terveyttä jos piisaa niin edellä luetellut maalliset tunnusmerkit ovat merkityksettömiä.

    • Vanha poika 39v

      Asunto: 200t
      Osakkeet: 55t
      Talletukset: 50t
      Ei autoa.
      Ei velkaa

      Eipä sitä ole perhettä ja elämänkumppania sitten siunaantunut. Olen aika lailla omissa oloissani viihtyvä ja kovin nirso. Mutta silti aika lailla perheen perustamisessa epäonnistuminen harmittaa.

      Viime vuosina olen alkanut kuluttaakin enemmän kuin aikaisemmin. Vaikka silti rahaa tulee töistä enemmän kuin osaa kuluttaa.

    • työtön 76

      Lompakossa 10e
      Tilillä n. 240e
      Velkaa liikaa!!!
      Työttömän elämää...

    • Keskusrikospoliisi

      Tileillä, käteisenä ja osakkeissa yhteensä rahaa: n. 8700e
      Velkaa: 0e (just maksoin viimesen visalaskun pois!)

      Asun vuokralla
      En omista autoo tai muuta arvokasta omaisuutta koti-irtaimiston lisäksi.

      Palkka n. 1400e/kk verojen jälkeen

      Nainen 23v

    • Köyhä työläinen

      En taida edes mainita.
      Tuntuu, että suurimmalla osalla täällä ei ole minkäänlaista ongelmaa, silti puhutaan, että on paljon köyhiä. Ehkä niillä köyhillä on muutakin tekemistä kun istua koneella. Ja kyllä, luokittelen itseni köyhiin, vaikka käyn töissä. Tyhmänä nuorena olen asiani sotkenut, ja palkka tulee ja menee kokonaan samantien.

    • JK

      1000 EUROA

    • mari23v.

      Rahaa; 32€, lompakossa, tilillä 1220€. 2kk sitten ostettu asunto 83t€, velkaa siitä 85t€. Muuta varallisuutta; koira, tv, sänky ja muuta tarpeellista kotitavaraa, 2 polkupyörää. Palkka; liian pieni, mutta maksan asumiskuluja osin itselleni :o)

    • köyhiss

      Tilillä ei mitään, lompakossa 2e mutta varmaan löytyy jostain 5e että saisin viikoksi edes pari makarooni pussia yms.

      Tän tietokoneen sain joulu lahjaksi & 100e mutta nekin meni pariin vaatteeseen ja loput tietenkin ruokaan.

      Kurjaa elämää ainakin tässä vaiheessa :

    • -Sinkkuisäntä 33v-

      Omaisuus 940000 €
      Auto
      Omakotitalo
      Rivitalo-osake
      Tilillä 56000 €
      Velkaa 200000 €

    • Exxon Valdez

      Kolikoita housuntaskut täynnä,eivät meinaa enää pysyä ylhäällä.
      Sama rotsin kanssa,taskut repee kolikoiden painosta.
      Kävin putsaamassa peliautomaatit.........

    • Bom dia

      Asunto 170 000 €, josta lainaa ~68 000 euroa jäljellä
      Auto 28 000 €, ei lainaa jäljellä
      Mp 14 000, lainaa ~4 000 euroa jäljellä
      Säästöt 13 000 €

      Muut velat ~23 000 euroa

      Lompakossa ~600 luottokortit ;)

      Ei paljoa varallisuus silti, avioero vireillä. Eli päivitän lakanoiden jaon jälkeen. ;)

    • apjdoihu

      noita teidän laittamia lukuja kun kattoo niin vaikea on uskoa
      että teillä muka noin paljon olis rahaa..

      • semmosta se

        Se on tietysti vähän eri asia onko parikymppinen työtön vai onko ollut 20 vuotta työelämässä ja kerryttänyt omaisuutta. Jos on kohtuutulot ja elää yksin, niin ei ne menot ole kovin isot, omaisuutta kertyy väkisinkin ja aika on rahaa.

        Huomioitavaa myös se että jos on 20 vuotta sitten ostanut asunnon niin se on nyt maksettu ja luetaan varallisuudeksi.

        Ja kun ikää kertyy niin myös omat vanhemmat vanhenee – perintöjäkin alkaa kasautumaan.

        Paikkakunnallakin on merkitystä, pienituloiselta menee isossa kaupungissa kaikki rahat elämiseen. Sukutilalla elävä landepaukkupoikamies on velaton ja katselee kuinka metsä kasvaa ja tekee harvennushakkuita silloin tällöin ja pistää rahat jemmaan kun ei siellä landella ole edes mitään mihin rahaa törsätä, korkeintaan Alko ja S-market. Autoja ja traktoreita voi tietty ostella...


    • zinkku miez 42v

      kerrostalokämppä ~120.000
      Osakkeet ~30.000
      Omat kiinteistöt ~840.000
      Talo ~80.000
      Osuudet muista kiinteistöistä ~250.000
      Autoja, koneita yms ~60.000
      Tällä hetkellä rahaa tileillä ~75.000

      Omaa velkaa n. 20.000 ja osuuksia muista veloista n 50.000

      Tulot noin 65-80.000 / v

      Sitten kun joku vielä selvittäisi että miten tuo taloudellinen asema auttaa naisen saamisessa ..

      • nothing special

        Sitä rahaa pitää käyttää, että saa naisten huomion, siitä eteenpäin sillä ei merkitystä juuri ole.


      • lkajta

        No se on hyvä, kun et pelkän varallisuuden perusteella ole saanut naista: osoittaa naisten arviointikykyä.
        Joskus runsas varallisuus vaikuttaa luonteeseen negatiivisesti, ja jo sellainen runsaaseen varallisuuten perustuva itsetunto on vastenmielistä.


    • nothing special

      Auto kai jotain 25000, asunto varovaisesti arvioiden 120000, osakkeita noin 80000 edestä, käteistä noin 170000 edestä. Turhaa irtaimistoa joka pitäisi jaksaa myydä pois noin 5000-10000, muuta irtaimistoa kai saman verran tai hieman enemmän. 10000 arvosta kai metsää. Eiköhän se siinä eli reilu 400000. Asuntolainaa noin 100000. No, onhan mulle joku velkaakin.

      Pitäis varmaan alkaa säästämään niin ei tarvis turhaan miettiä raha-asioita. Nyt tulee tuhlattua vaikka mihinkä turhanpäiväiseen, kuten naisten juottamiseen baarissa. Ei ensimmäistä kaatoa...

      • nothing special

        ja siis ikää reilu 30


    • SePPo

      Vajaa litran pullo kossua ~ 20€
      Senkin juon tänään pois...

    • ikisinkku vm 1971

      Vuodatin jo tuolla ylempänä omia synkkiä ajatuksiani omasta elämästäni ja huomattuani kuinka tämä on suosittu viestiketju päätin jatkaa asiasta "itkemistä" jotta saan selville olenko vaan poikkeuksellisen epätoivoinen varallisuuteni ja yksinäisyyteni kanssa.
      Minun päässäni liikkuu ajatuksia kuka minut perii jo tällä iällä vaikka elämäni pitäisi olla vasta puolimatkassa.
      Minua ei kiinnosta minkäänlainen turhanpäinen kuluttaminen ja auton jatkuva vaihtaminen,autoa vaihtamallahan pääsisin vaivattomammin "eroon" ylimääräisestä varallisuudesta mutta helvetti kun minä haluan rakastavan perheen enkä mitään autoa.

      Toinen omituinen ajatus mikä pahimpina yksinäisyyden hetkinä pyörii ajatuksissani on että jos joku ikisinkku nainen tai lesbo tahtoisi lapselleen isän joka vielä haluaa maksaa elatusmaksuja niin minä suostuisin tälläiseen järjestelyyn jos vain saisin tunnustaa isyyteni ja saisin tapaamis oikeuden edes silloin tällöin vaikka nainen ei asuisikaan saman katon alla,näin elämäni saisi jonkun tarkoituksen ,olisi edes joku jonka vuoksi käydä töissä.
      Kuitenkin kuukauden hankkeista lähes puolet jää säästöön joten töissä käynti muuttuu yhä enemmän vain ajan kuluksi josta toki pidän,voi melkein sanoa että pitkä aikainen työttömyys olisi minun loppu nyky tilanteessa.

      Miten on ,liikkuuko teissä muissa varakkaissa sinkuissa tälläisiä ajatuksia ?

      • viraton virkaäijä

        Hei, sä oot vasta 40 , elämää edessä. Ajattele positiivisesti ja hakeudu ihmisten pariin enemmän, vaihda harrastusta(-tuksia) sellaisiin, jossa käy paljon aikuisia naisia. Heistä moni on eronnut ja pettynyt parisuhteisiin. Jos et leveile liikaa, niin voit tehdä oikean LÖYDÖN heistä.
        Minulla aika mennyt jo ohi, olen yli 70v ja kenelle olen tienannut koko elämäni? Kenen elämään olisin voinut päästä mukaan, jos en olisi liikaa tehnyt töitä ja tienannut, ollut muka korvaamaton ...niin kenelle?
        Perillisiä ei ole, sukulaiset ovat vieraita, oma vikani, testamenttaan omaisuuteni varmaankin johonkin tutkimustyöhön... ettei mene valtiolle ihansamamihinjohonkin..


      • nothing special

        No, vastaavia ajatuksia minunki päässä liikkui ennen, mutta nyt viime aikoina olen ymmärtänyt sen ettei minulle parisuhdetta ole koskaan tulossa. Syitä kyllä löytyy mutta en jaksa sen kummemmin niitä eritellä. Joka tapauksessa se on pistänyt miettimään tilannetta ja olen tullut siihen lopputulokseen, että pitää vain keskittyä siihen tämän hetkisen hyvän olon maksimointiin. Itse kun nautin mietiskelystä, niin teen sitä kun huvittaa ja nautin siitä. Pidän alkoholin rentouttavasta vaikutuksesta ja nautin siitä, toisinaan lueskellen, toisinaan musiikkia kuunnellen tai elokuvia katsellen. Nautin työstäni, joten pyrin siinä olemaan mahdollisimman hyvä. Nautin urheilusta, joten urheilen. Matkustelen, syön hyvää ruokaa, istuskelen baarissa, tanssin naisten kanssa ja tarjoilen juomia jne.

        Ehkä tämä ei ole sinulle tarkoitettu elämäntapa mutta sopii minulle. Ja eihän se elämälle tarkoituksen saaminen vaadi välttämättä omistamista, siis omaa perhettä tarkoitan. Voit tehdä siitä omasta elämästäsi merkittävän jollekin kehitysmaan lapselle, kotimaan köyhille tai jotain. Lähde kehitysmaahan tekemään hyväntekeväisyystyötä tai jotain vastaavaa.


      • nothing special
        nothing special kirjoitti:

        No, vastaavia ajatuksia minunki päässä liikkui ennen, mutta nyt viime aikoina olen ymmärtänyt sen ettei minulle parisuhdetta ole koskaan tulossa. Syitä kyllä löytyy mutta en jaksa sen kummemmin niitä eritellä. Joka tapauksessa se on pistänyt miettimään tilannetta ja olen tullut siihen lopputulokseen, että pitää vain keskittyä siihen tämän hetkisen hyvän olon maksimointiin. Itse kun nautin mietiskelystä, niin teen sitä kun huvittaa ja nautin siitä. Pidän alkoholin rentouttavasta vaikutuksesta ja nautin siitä, toisinaan lueskellen, toisinaan musiikkia kuunnellen tai elokuvia katsellen. Nautin työstäni, joten pyrin siinä olemaan mahdollisimman hyvä. Nautin urheilusta, joten urheilen. Matkustelen, syön hyvää ruokaa, istuskelen baarissa, tanssin naisten kanssa ja tarjoilen juomia jne.

        Ehkä tämä ei ole sinulle tarkoitettu elämäntapa mutta sopii minulle. Ja eihän se elämälle tarkoituksen saaminen vaadi välttämättä omistamista, siis omaa perhettä tarkoitan. Voit tehdä siitä omasta elämästäsi merkittävän jollekin kehitysmaan lapselle, kotimaan köyhille tai jotain. Lähde kehitysmaahan tekemään hyväntekeväisyystyötä tai jotain vastaavaa.

        Ja lisäänpä vielä sen, että tärkeintä ei ole se mitä teet, vaan se että hyväksyt tilanteesi. Ja kun siinä onnistut, niin sitten voit miettiä järjellä ratkaisuja. Jos epätoivoisesti yrität löytää jotain helppoa ratkaisua, niin hyvinkin mahdollista että tulet tekemään jotain mikä vain pahentaa tilannetta. Ja tuo lesbolle lapsen tekeminen kuulostaa juuri sellaiselta, mikä voi tilannetta vain pahentaa. Sitä en sano että se virhe olisi, mutta se kannattaa miettiä siinä vaiheessa kun jonkin asteisen mielenrauhan onnistut löytämään.


      • ikisinkku vm 1971
        viraton virkaäijä kirjoitti:

        Hei, sä oot vasta 40 , elämää edessä. Ajattele positiivisesti ja hakeudu ihmisten pariin enemmän, vaihda harrastusta(-tuksia) sellaisiin, jossa käy paljon aikuisia naisia. Heistä moni on eronnut ja pettynyt parisuhteisiin. Jos et leveile liikaa, niin voit tehdä oikean LÖYDÖN heistä.
        Minulla aika mennyt jo ohi, olen yli 70v ja kenelle olen tienannut koko elämäni? Kenen elämään olisin voinut päästä mukaan, jos en olisi liikaa tehnyt töitä ja tienannut, ollut muka korvaamaton ...niin kenelle?
        Perillisiä ei ole, sukulaiset ovat vieraita, oma vikani, testamenttaan omaisuuteni varmaankin johonkin tutkimustyöhön... ettei mene valtiolle ihansamamihinjohonkin..

        Moi !
        Kysyisin ihan uteliaisuuttani miten yli 70v liikkuu näillä sinkku palstoilla.
        Olen kyllä melko aktiivinen liikkumaan eri tilaisuuksissa joissa onkin jonkin verran sopivan ikäisiä naisia mutta kun sitä sopivaa ei ole löytynyt niin viimeisen parin vuoden ajan on ruvennut tuntumaan että kaikki on menetetty ja toisinaan tulee se hällä väliä tunne että millään ei ole enää merkitystä,ja tosiaankin muutama vuosi sitten naisen puute ei ollut mikään ongelma.
        Ihmetyttää mikä sen ongelmaksi teki sitten kun lähestyin neljääkymppiä ,kaipa tämä on jonkinlainen ikäkriisi.


    • heleenahh

      Työtön ja onnellinen, tulot 800e/menot pakolliset n.300 e /kk!

      Hyvin riittää meille koko perheelle!perhe:iso hurtta, äiti ja muutama pienituloisempi naapuri

    • nainen viiskyt

      Asunnon arvo n.100t
      Instrumentti n.45t
      Velkaa 83t (asuntovelkaa & kulutusluottoa remppaan)
      Tilillä 400e
      Tällä hetkellä kuukausitulot 1200 brutto (aikuisopintotuki)
      Opintojakson päätyttyä kuukausitulot n. 3500 netto

      Opinnot ovat aina kiinnostaneet enemmän kuin rahanhankinta. Ostin kerrostalokämpän, että pystyn mahd. eläkkeellä ollessa maksamaan yhtiövastikkeen.

      • nainen viiskyt

        Kiitos muuten topicista! Todellakin meni jakeluun, kuinka olen elänyt "kädestä suuhun" -periaatteella ja olisi syytä skarpata. Omissa vanhemmmissa, varsinkin isässä, lapsuuden aineellinen niukkuus sai aikaan neuroottisen säästäväisyyden. Melko pienistä tuloista isäni yritti säästää koko asunnon summan - metsäpalstan lisäksi. Kuoli pian eläkkeelle jäätyään, ja tileillä oli suuria summia, joiden mahdollistamista asioista hän ei koskaan nauttinut. Omaa irtiottoa vanhemmista on aikoinaan ollut erilaisen suhteen rahankäyttöön muodostaminen: se on nautittavaksi! En ole tahtonut juosta tarjousten perässä. Nyt voisin zoomata, omaksi edukseni! Säästökuuri opintotuilla eläessä opettaa säästeliäisyyttä - vaikka toisaalta näyttää sen, miten mukavaa on, kun voi elellä melko löysin rantein taloudellisesti arkipäivässä. Olen muuten asuntolainankin ottanut pitkäaikaiseksi, pienillä vähennyksillä, juuri, että arki olisi leveämpää ja pystyisin matkustelemaankin joskus. Taidan nostaa lainojenmaksutahtia, pitää mielessä oppimani säästöniksit ja silti matkustaa silloin tällöin. Autoa en halua ekologisista syistä.
        Mulla on ystäviä, joilla asiat ovat mielestäni balanssissa talousasioissa: ovat arjessaan järkevällä tavalla säästäväisiä, mutta tietyissä kohdissa ovat anteliaita ja aina vieraanvaraisia. Olin hiljattain treffeillä sinkkumiehen kanssa, joka oli kertomansa mukaan hyvässä taloudellisessa asemassa: oli oma talo, ei velkaa ja hän eli perintönsä ja työttömyyskorvauksen varassa. Suhdetta omaisuuteen tuntui sävyttävän kuitenkin kitsaus ja huolestuneisuus tietyn ylpeyden ohella. Tämä ei kuitenkaan ollut se syy, miksi välillämme ei jatkettu seurustelutunnusteluja. Oli ankeaa hänen passiivinen asenteensa elämään, kun itse olen vielä melko dynaamisessa vaiheessa - ikäeroa oli.


    • pärjään rahoineni

      Palkkapäivänä vähän enemmän, mut sit ku erehdyn maksamaan laskut, ni eipä paljoo rahaa tilille jää. Just sen verran et seuraavan palkkaan pärjään ja saan lapselleni ruokaa hankittua. Ja joskus uusia vaatteita. :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      148
      5226
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2252
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1688
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1574
    5. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1561
    6. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      322
      1561
    7. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      23
      1535
    8. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      131
      1326
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1319
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      47
      1187
    Aihe