Lidlin ruoat...

Neitsyt-nainen :)

Tunnen hieman epäluuloa Liiterin tuotteita kohtaan. En pääse mihinkään siitä tunteesta, että ne ovat jotenkin epähygieenisiä ja pahoja, vaikka eivät suinkaan ole! Mutta tunne sanoo muuta kuin järki. Muilla tälläistä kompleksia Lidlin kanssa?
Minulla on lievä bakteerikammo, joten se voi selittää jotain...tiedän Lidlin elintarvikkeiden olevan yhtä turvallisia kuin vaikkapa K-Kauppojen, mutta mutta...
Johtuu varmaan siitä, että tuotteet eivät ole Suomessa valmistettuja...(paitsi Kartanon).

106

8685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scorpionW

      Kaikki neistyet, sekä miehet ja naiset ovat päästään vinskahtaneita
      epäluuloisia itkupillejä. Pilkunviilaajia.
      Neitsyelle ei saa koskaan sanoa vastaan tai pahasti, muuten se menee buduaariinsa murjottamaan huonoa kohtelua.
      Koitapa arvostella neitsyen tekemisiä, se saa elin ikäisen trauman.
      Bakteerikammo ja turvallisuuden tason määritys kuvaa hyvin tätä
      tähtimerkkiä.
      Varmaan oikea ammatti ois terveystarkastaja, alkon tarkastaja, vessapaerirullan oikein päin olon tarkastaja.
      Lidlin ruoat on aivan yhtä hyviä kun kotimaiset. Vai mikä selittää sen että saksalaiset on yhä hengissä.

      • E

        Mun mielestäni päästään vinksahtaneempi on kyllä se, joka tuomitsee ihmisiä ja tekee näiden luonteista tökeröjä yleistyksiä johonkin horoskooppimerkkiin perustuen :) Ja alkuperäistä viestiä kommentoidakseni mielestäni Lidlin tuotteet ovat ihan ookoo. Välillä käy kyllä epäluuloiselle luonteelleni ominaisesti mielessä, et "onks näissä jotain vikaa kun on näin halpaa?!", heh... Mut eipä missään sieltä ostamassani sapuskassa oo valittamista ollut. Ja Lidl on oiva paikka siks, et ainakin meikäläisen lähi-Lidlissä Pepsi Max 2-pack maksaa aina 2.99 e :D Loistava juttu tämmöiselle kolan suurkuluttajalle.


      • jasu51

        niin tunnen minäkin ....kaikki mikä on valmistettu suomessa ja myydään siellä, epäilyttää..... en osta sieltä suomalaista, jos haluan sitä niin menen sit siwaan... ;))


      • asdadsadsads

        Nyt on 2012 ja jotkut uskovat vieläkin horoskooppeihin... "Jumalasta" puhumattakaan... hohhoijakkaa.


      • Tryben
        E kirjoitti:

        Mun mielestäni päästään vinksahtaneempi on kyllä se, joka tuomitsee ihmisiä ja tekee näiden luonteista tökeröjä yleistyksiä johonkin horoskooppimerkkiin perustuen :) Ja alkuperäistä viestiä kommentoidakseni mielestäni Lidlin tuotteet ovat ihan ookoo. Välillä käy kyllä epäluuloiselle luonteelleni ominaisesti mielessä, et "onks näissä jotain vikaa kun on näin halpaa?!", heh... Mut eipä missään sieltä ostamassani sapuskassa oo valittamista ollut. Ja Lidl on oiva paikka siks, et ainakin meikäläisen lähi-Lidlissä Pepsi Max 2-pack maksaa aina 2.99 e :D Loistava juttu tämmöiselle kolan suurkuluttajalle.

        Onhan siinä vikaa, kun tuotteista 20% on muutakuin pitäisi.
        Esim. perunasalaatti sokeri20g/100g. Kartanon (atria) kana/broilerin sisäfile 20g vettä/100g. Eli loppupeleissä kaikki tuotteet ovat k-markettien tasossa

        Itse ostan liiteristä mm. makkarat ja nahkahousut ;-)


      • Anonyymi

        Ostin Lidlistä 4 päivää sitten
        valkoista leipää. Kun avasin
        pussin niin se haisi hiton
        pahalta.
        Usein aikaisemminkin Lidlin
        leivät ovat homehtuneet jo
        2 päivän kuluttua ostosta.


    • Lidl

      Napakka kommenttini tälle nimimerkki scorpionW sinä taidat itsekin olla se vinksahtanut,epäluuloinen itkupilli ja pilkunviilaaja.Sinullekaan ei saa koskaan sanoa vastaan tai pahasti,muuten menet buduaariisi murjottamaan huonoa kohtelua.Koitetaanpa arvostella myös sinun tekemisiäsi,niin saat elinikäisen trauman.Bakteerikammo ja turvallisuuden tason määritys kuvaa hyvin tätäkin nimimerkkiä.Varmaan oikea ja paras ammatti myös sinulle olisi terveystarkastaja tai alkon tarkastaja tai vessapaperirullan oikein päin olon tarkastaja.Sanompa senkin että sinä et näköjään osaa muuta kuin v*ttuilla ja sinunlaiset ihmiset tiedetään ja on aivan oikein että sinunlaisille ihmisille v*ttuillaan takaisin,niin että antaa palaa vaan ja kunnolla,joka on oikein.Se ei riipu horoskooppimerkistä oli ihminen minkälainen ja mikä hyvänsä,niin että ihan turha siihen takertua.Lidlin ruoat on hyviä ja turvallisia ostaa ja tuo scorpionW menköön itse sinne buduaariinsa murjottamaan.

    • Satunnaiskävijä

      Minun lähi-K-Supermarketini ja Lidlini ovat aivan vierekkäin. Kummassakin tulee asioiduksi, K-Superissa toki paljon enemmän (ehkä suhteessa 4 : 1). Lidlistä haetaan tiettyjä tuotteita ja tarjoustavaraa, K-kaupasta ruokia laidasta laitaan.

      Lidlin elintarvikkeiden laadusta ja maukkaudesta minulla on lähes pelkkää hyvää sanottavaa. Eniten kiusaa valikoimien suppeus ja se, että tiettyjen tuotteiden saatavuus on kovin satunnaista tai ajoittaista.

      Esimerkiksi Lidlin avokadot ovat olleet huomattavasti parempia kuin K-kaupan vastaavat, mutta niitä ei ole läheskään aina tarjolla.

      Kilon pakkauksissa Lidlissä myytävät kokonaiset alaskanseitifileet ovat puolestaan tuottaneet kaksi kertaa pettymyksen: kala on ollut kaikkea muuta kuin herkullista ja fileistä on löytynyt ruotoja luvattoman paljon. Koetan muistaa olla ostamatta kolmatta pakkausta.

      Vaatetavara ei tietenkään kuulu tälle palstalle, mutta voin todeta ostaneeni Lidlistä yhden T-paidan ja kolmen parin pakkauksen sukkia – ja päättäneeni kiertää Lidlin rättihyllyt vastedes kaukaa!

      Lidlin ongelma ei ole saksalaisuus vaan umpimielinen yrityskulttuuri, valikoiman suppeus ja myymälöiden apea ilottomuus. Halpuus näkyy ja tuntuu. Olisi ikävää, jos koko ruuanlaitto pitäisi perustaa pelkästään Lidlissä asioimisen varaan!

      Alkuunsa yritys teki maihinnousun Suomeen asenteella "me tehdään täälläkin kaikki Lidlin tapaan", mutta joissakin asioissa on jo opittu ottamaan lusikka kauniiseen käteen: kassapöydät ovat vaihtuneet sellaisiksi, joilla tavarat pääsee pakkaamaan suoraan kasseihin ja VISA-korttikin on kelvannut jo jonkin aikaa.

      • Kolmekaks

        "Eniten kiusaa valikoimien suppeus ja se, että tiettyjen tuotteiden saatavuus on kovin satunnaista tai ajoittaista."

        Olet oikeassa. Valikoimista puuttuu aika paljon vaihtoehtoja esimerkiksi kasvistuotteiden osalta. Kirja Suomalainen ruokalasku tosin ylistää Lidliä ja on totta, että kilpailua päivittäistavarapuolella on liian vähän. Silti Lidlistä ei löydy esimerkiksi pakattuja linssejä, tofua tms jotka ovat jo pitkään ollut (viimeisin aikamoiseen kiskurihintaan) valikoimassa muissa marketeissa jo pitkään.

        Valitettavasti kaikki ostokset eivät vielä suju "liiteristä", kun siellä ei ole kaikkea tarvittavaa, mutta hyvään suuntaan se näyttää vähitellen kulkevan.


      • tuotteet hukassa
        Kolmekaks kirjoitti:

        "Eniten kiusaa valikoimien suppeus ja se, että tiettyjen tuotteiden saatavuus on kovin satunnaista tai ajoittaista."

        Olet oikeassa. Valikoimista puuttuu aika paljon vaihtoehtoja esimerkiksi kasvistuotteiden osalta. Kirja Suomalainen ruokalasku tosin ylistää Lidliä ja on totta, että kilpailua päivittäistavarapuolella on liian vähän. Silti Lidlistä ei löydy esimerkiksi pakattuja linssejä, tofua tms jotka ovat jo pitkään ollut (viimeisin aikamoiseen kiskurihintaan) valikoimassa muissa marketeissa jo pitkään.

        Valitettavasti kaikki ostokset eivät vielä suju "liiteristä", kun siellä ei ole kaikkea tarvittavaa, mutta hyvään suuntaan se näyttää vähitellen kulkevan.

        Sekin ärsyttää Lidleissä, että siellä tiettyjen tavaroiden paikat tuntuvat vaihtuvan viikoittain... Ainakin täällä alueella missä minä asun.

        Muutoin Lidlissä ei ole minusta mitään vikaa :)


    • frost

      Itse asioin lidlissä joka viikko k - kaupan ohella. Tuttuni on myös töissä HK:lla että muutama myös Kariniemellä. Tuotteita tulee siis näiltä tuottajilta ( Lidlin omat merkit ). Hän siis kertonut ja näyttänyt. Niin juu, Karlens, senpä valmistaa Laitilan Wirvoitusjuomatehdas ;)

      Ottakaa selvää ensin, kyllä roskaa myydään K - kaupassakin ja muissakin kaupoissa ilman alkuperää ja halpatuotantomaissa.

      • Kissanviikset1213

        K-kaupan pirkka tuotteista suurin osa on ulkomailla valmistettua joten se siitä kotimaisuudesta =((


    • meikä

      Minä kipittelen ostamassa lidlistä kaikki mitä muista liikkeistä ei löydy tai saa halvemmalla. Lidlissähän sattuu välillä takaisinvetoja, viimeinen jostain lihapullista, mutta en anna sen haitata. En ostá sieltä lihapullia. Juomat (ainakin mehut ja limsat) ovat siellä edullisempia. Kannattaa käydä lidlissä! Lasku on halvempi kassalla vaikka kaikki tuotteet eivät ole kotimaisia. Ps. Olen itsekin hieman bakteerikammoinen

      • pihistelijä

        Lidlissä tulee asioitua usein..mm. maustamaton jugurtti alle puolen hintaa verrattuna Valion vastaavaan ¨¨¨leikkeleet edullisia ja laadukkaita Saksalaisia tai Italialaisia..juomat,keksit,karkit,ym.edullisia..siksi usein asioin Lidlissä..aivan jees mesta..vaikka olenkin S-ryhmän asiakas-omistaja..ei haittaa.


      • Anonyymi

        Ostan koko perheen ruuat lidl kaupasta
        Tavaraa on valikoimaa piisaa on kotimaista jos sitä haluaa. Ei ole epähygieenista kaikki tuotteet ovat olleet ihan hyviä. Laitan kans, liha ja kala ruuat kaikki sieltä ostetuista. Hyvin on maistunut. Ihan täyttä p... ska puhetta tuotteetovat ihan samaa kuin muissakin kaupoissa erona on HINTA perheelläni ei ole tarvetta maksaa ruuasta enempää. Molemmat käymme töissä rahallisesti voisimme ostaa ruokamme ihan mistä ketjusta tahansa mutta miksi maksaa enemmän säästän mieluummin rahani


    • Eräs123

      K-kauppa on kotimainen, vai onko? Katsokaa ihmiset valmistusmaa, esim
      Euroshopper tuotteista. Eikä se että paketissa lukee Pouttu, takaa sitä että
      liha on suomalaista. Yhtä hyviä tai huonoja ovat kaikkien kuppojen tuotteet
      tänä päivänä, sen verran ovat ketjuuntuneet tuottajat, valmistajat ja kaupat.
      Aikoinaan ostin makkaroita ja juustoja Tallinan Mustamäen torilta, maalaisten
      irtomyyntitiskiltä. Olivatpa hyviä. Sellaisia tuotteita ei Suomesta saa.

      • Pohojanmaalta

        K-kaupan oma tuote Pirkka ovat kaikki jos jonkinmaalaisia eli ei suomalaista. Katselkaa sinistä joutsen -merkkiä jos taatusti suomalaista haluatte. Suomen kaikki liha- ja makkaratuotteet on PA.... nykyään. 40 v. sitten oli Atrialla kaikki tuotteet hyviä, enää ei tarvi mitään suomalaista ostaa. Liiallisuuksiin menty jalostuksissa, muka terveyssyistä, lihakin on sitkeää, kuivaa ja pomppii pannulta pois. Voi kunpa saisikin joskus vielä samanlaista kuin ennen Atrian Kytösavumeetwurstia, Tomaattiherkkumaksamakkaraa, Gotleria, Lauantaita, Balkania jne. kaikki aivan inhottavaksi muuttui kun tuli uusi Etelän johtaja.


    • Lidlin asiakas

      No on siellä nykyään aika isokin osa tuotteista Suomessa valmistettuja. Siellähän näkyy nykyään paljon myös samoja merkkejä kuin muissa kaupoissa, kuten Valiota, Floraa, Ingmania, Atriaa, HK:ta, Kariniemeä, Myllyn Parasta, Marlia... Ja muistaakseni Lidlin leivät ovat nykyään kaikki Suomessa valmistettuja, ruisleivät ainakin. Lidlin oma leipämerkkikin on nykyään LeipäAitta. Lisäksi esim. Milbona -merkkisistä tuotteista suurin osa on täysin suomalaisia (maito on Valion), ja Karlens -juomat ovat peräisin Laitilan Wirvoitusjuomatehtaalta.

    • leipojatyttö

      Minä käyn lidlissä ja s-marketissa. Lidlissä on selvästi halvempaa, vaikka sieltä ei saa kaikkea tarvittavaa ruokaa.

      Lidlistä ostan aina maitoa, kaurahiutaleita, jauhoja, limsoja, mehuja, siidereitä, alennustuotteita (esim. pekoni, juusto, lihatuotteet), voita... Kaikki tuotteet mitä on hyvä olla kotona ruoanlaiton varalla on todella edullisia. Käyn yleensä n3k/kk lidlissä.

      S-marketista ostan yleensä vihannekset ja muutkin tuotteet, kun käyn siellä useammin.

    • s-kauppaan

      Ei minulla ole epäluuloja Lidliä kohtaan, sieltä vaan ei löydy sitä mitä hakee. K-kaupoissa kannattaa seurata päiväyksiä ja tarkkaan, ettei osta sitä eilistä. Liian usein niissä olen joutunut todella penkomaan, että löytää edes huomista.

    • Lidl on paras

      Lidlin tuotteet parempia, ladukkaampia, halvempia kuin S ja K ketjuissa.
      Esim. vaatteet ovat tosi kestäviä, sukat-alusvaatteet ym. suosittelen.
      Ihme että kuluttajat valittavat jatkuvasti ruoan kalleudesta kun tänne on tullut kilpailijakin joka on huomattavasti halvempi. Ja mitä järkeä on Kanta-asiakkaiden bonuksissa jos saat 2% takaisin niin kuitenkin maksat n. 10-40% tuotteista enemmän kuin Lidlissä?
      Ja huomatkaa että kaikki taustamusiikki, kaupan tontin valaistus ym. maksatetaan hinnoissa, Lidl on kustannustehokas, järkevän ja taloudestaan tarkan laatutietoisen kuluttajan kauppa. Joka muuta väittää elää mielikuvitusmaailmassa.

      • ??????

        Miten niin halvempia ? Esim. minun lähikaupassa 400 g nauta-sika jauhelihaa maksaa 1,99 paljonko lidlissä ? Perunoita saa 5 kiloa, alle kolmen euron, paljonko Lildlissä ? Entäpä sitten leipä, 10 kpl:n sämpyläpussi 1,29, paljonko Lidlissä ? Hedelmät ja vihannekset ovat tuoreita ja edullisempia kuin Lidlissä, niin miksi menisin Lidliin ?


      • eienää...

        ...ostinpa Lidlistä 3 paria miesten sukkia....vahvikkeita siellä sun täällä...ja istuvat jalassa...jne....kestivät kukin pari semmoiset ....parisen viikkoa ja jo oli kantapäät puhki....että semmoisia.....


      • jees jees Lidil
        eienää... kirjoitti:

        ...ostinpa Lidlistä 3 paria miesten sukkia....vahvikkeita siellä sun täällä...ja istuvat jalassa...jne....kestivät kukin pari semmoiset ....parisen viikkoa ja jo oli kantapäät puhki....että semmoisia.....

        eienää:lle,vastauksena jos sukat kuluvat kantapäästä rikki nopeaan,lienee syynä kantapäiden karheus ja siihen ei auta muu kuin "raspaaminen"...itsellä sama vika ollut kului sukkia tuhottomasti...vika ei varmaankaan Lidlin sukissa koska itse käytän ko.liikkeen sukkia nykyään.
        Laadultaan Lidlin tuotteet ovat täysin vertailukelpoisia ,minkä vaan liikkeen tuotteiden kanssa..itse asioin paljon ja olen tyytyväinen..jos nyt jotain pientä se ei minua vaivaa(käytän D-vitmiinia yli 100mg/pv ei ahdista pikkuasiat..tehkää samoin).


    • mimisms

      kuinkakohan lidlin purkeista ja ruoista on löydetty jotain epämääräistä?? aika helvetin monta. mulla löyty jäävuorisalaatista iso mato, sen jälkeen kun olin jo syönyt salaattia! ja olikin sitten aika saatanan huono olo koko päivän. Lidlistä saatiin 10e korvausta. Ei todellakaan kannata kaikkea sieltä ostaa.

      • joskususku

        Mutta minusta on reilua, jos oikein ymmärsin niin tuo viimeisin takaisinvetokin tapahtui heidän omavalvonnassa selvinneestä listeriaa sisältävästä erästä.

        Eli valvonta toimii.


      • mimisms:lle

        mato sen jälkeen kun jo syönyt salaattia!!!

        Luepas nyt aakkoset ruoka-aineiden käsittelystä. Salaatissa voi olla etanoita tms, koska ne kasvavat maassa.

        Salaatti pestään huolellisesti ainakin kaksi kertaa ja tarkistetaan sitten vielä, ettei ole mitään eläviä.
        Kukkakaali laitetaan veteen 15 min. ennen leikkelyä, silloin tulee mönkijäiset ulos. Sitten kukkakaali lohkotaan, huonot kohdat leikataan pois ja tarkistetaan vielä, että kaali on virheetön.


      • ...

        Kyllä niitä matoja löytyy muistakin kaupoista ostetuista salaateista toisinaan. Ja kyllä niitä epämääräisiä juttuja voi löytyä muidenkin kauppojen ruuista. Ei todellakaan oo pelkästään Lidlin ongelma.


      • anegl1

        Mä oon löytänyt ötököitä melkein kaikkien kauppojen salaateista. Joten kannattais varmaan pestä ennen kuin syö. Syötkö sä mielummin sitten tuholaismyrkkyä?


    • AlfMelmac

      Osa Lidlin tuotteista on Suomessa valmistettuja. Sen sijaan S-markerketista tai K-kaupoista on tullut yllätyksiä eteen. Hius leivässä -yöäks.

    • ruokaterroristi

      En käy Lidlissä. Mä ostan mieluummin lähellä tuotettua ruokaa sellaisesta kaupasta, jonka tuottamia voittoje ei viedä ulkomaille.

    • 33

      kaikista kaupoista menee rahaa ulkomaille.puolet elintarvikkeista tuodaan ulkomailta,hedelmät varmaan suurintuontierä

      • Ruokaterroristi

        Jep, niin menee. Kaupan kannattavuudessa kysymys on aina kaupan sisäänostohinnan ja ulosmyyntihinnan välisestä erotuksesta, eli myyntikatteesta. Tilanteesta riippuen näitä portaita saattaa olla useampiakin (ulkomainen tukku - maahantuoja - kotimainen tukku - vähittäiskauppias), riippuen tuotteille vakiintuneen jakelutien rakenteesta.

        Kotimaisilla elintarvikkeilla valtaosa tuotoista kulkee kotimaassa, ulkomaille maksetaan ehkä pakkausmateriaaleista ja tuotannon tai logistiikan energiasta. Kun kotimainen kauppa ostaa tuontitavaroita, vain ketjun loppuosan tuotot jäävät Suomeen.

        Suomessa toimiva ulkomaisessa omistuksessa oleva kauppaketju tavallisesti kikkailee ostojensa osalta vielä niin, että tänne myyntiin tuotavat tavarat ostetaan ulkomaiselta emoyhtiöltä keinotekoisen korkealla hinnalla, jotta maayhtiö ei tee liian hyvää tulosta, eikä joudu maksamaan tarpeettomia veroja täällä tehdystä liikevoitosta. Rahaa siis valuu ulkomaille koko ajan, vaikka toiminta ei olisikaan paperilla kovin kannattavaa.

        Tämä ei ehkä ole ihan tavanomainen perustelu lähiruoan suosiminelle, mutta lisänä rikka rokassa. Sen lisäksi, että lähiruoka on terveellistä ja energiatehokasta, se on myös kansantaloudellisesti järkevää. :-)


    • MV

      Ostipa sen salaatin Lidlistä tai mistä tahansa muualta, voi sieltä löytyä mato! Salaatti on salaattia ja kasvaa maassa, siksihän salaatti pestään huolellisesti ennen kuin se syödään! Maassa on matoja, se fakta on ymmärrettävä! ;)

    • :)

      hedelmät ja vihannekset taatusti tuoreempi ja hyvälaatuisia.. oikein inhottaa käydä s tai k-kaupassa sen verta "sontaa" sieltä tiskistä löytyy.. ja se että salaatissa on ollut mato tai etana niin missähän ne kasvaa...että varmasti löytyy välillä muittenkin kauppojen salaateista :)) tuoreleivät on kaikki kotimaisia, leipäaitta on lidlin oma tuotemerkki niinkuin k-kaupalla pirkka. täällä ainakin on lidlin henkilökunta nuorekasta ja iloista porukkaa :)

    • Säästyy puolet

      Todellakin järki käteen ostoksilla.
      Lidl on maailman suurin kauppa, jos tuotteet olis huonoja niin saksalaiset kuolis kovin nopeasti. Kaikki tuotteet on hyviä.

      Kato vaikka kinkkua, ei oo mitään limakinkkua niinku K.kaupan kinkku.
      Kehtaa laittaa leivän päälle.
      Jogurtit on kans hyviä. Kävin ennen kotimaisilla ryöstäjillä kaupas. En käy enää.
      Pääsen paljon halvemmalla. Kato vertailut!

    • lidlinkannnattaja

      Mie liputan ja kunnolla Lidlin puolesta!
      Jää rahaa muuhunkin.
      Muista kaupoista ostetaan vaan täydennystä.
      Kysykää myyjiltä, missä on mikäkin tuote valmistettu, yllätytte!
      Nytkin oli Valion valmistama maitojuoma vasta euron/ purkki tarjouksessa ja minusta se on jo iso säästö talouksiin, joissa joudutaan erikoismaitoja juomaan!

      • kso paras

        ootko itte kysyny, mä kysyin mistä Lildlin maito tulee. Kassa ei tiennyt.


    • hyvää ja kohtuus

      Olen laskenut että kun kaikki ostaa Lidlistä mitkä on halvempia (sama tavara),kun K-kaupassa tai Sokoksessa, niin meillä syödään marraskuun puolesta välistä saakka vuoden loppuun ILMAISEKSI.Huom.leivon itse kaikki paitsi tumman leivän.Liharuuatkin valmistan ja keitot kotona.Shamppoot ja wc paperitkin ovat halvempia.Verteile aina kun ostat samaa niin silloin se on vertailukelpoinen.Lidl shempoot olivat testissä parempia kuin esim.kampaamojen kalliit shampoot,älä haksahda niihin .Asui Saksassa 2 vuotta ja jo silloin ostin sieltä kaikkea tätä.

    • Haen.

      Vain määrättyjä tuotteita Lidlistä,loput jäävät sovinnolla hyllyyn. On omakohtaista kokemusta lidlin"laadukkaista" tuotteista,eli mennyt kotona suoraan roskiin.

      • roskiinko ostat

        Vain suomalainen NAINEN laittaa ruokaa roskiin valtavat määrät,se on tutkittu.Ei edes MIES


    • tyhmäämaksaaliikaa

      Asion vain sellaisissa elintarvike kaupoissa, jossa ei ole käytössä plussa/bonus kortti järjestelmää. Maksat vain ylihintaa plussa/bonuskorttijärjestelmän tuotteista

      Lidl on halvempi kuin K tai S kaupat, sen pystyy helposti toteamaan kuitista.
      Laatu on aivan yhtä hyvää kuin K / S-kaupoissa.

      Esimerkiksi saksalaiset makkarat hakkaavat maussa/laadussa mennentullen kotimaiset sotkut, joita en syöttäisi koirallekaan.
      Jogurtit ovat paljon parempia kotimaisiin vastaaviin.

    • saku paskaa..

      saksalaista "E-vitamiinia",eineksiä

      • ei ikinä lidliin enä

        Lidlin tuotteissa on enemmän rasvaa, sokeria, kermaa ja keinotekoisia makeutusaineita. Suomalaiset tuotteet ovat valmistajien jämiä, siksi halvempia kuin muissa kaupoissa. Koska tuotteet ovat halpoja, asiakkaat menevät halpaan. Ja sitäpaitsi, saksalaisethan ovat tunnettuja pihiydestään, siksi Lidl porskuttaa. Minua yököttää jo sisään mennessä kaupan haju.


      • Elintarviketyöläinen
        ei ikinä lidliin enä kirjoitti:

        Lidlin tuotteissa on enemmän rasvaa, sokeria, kermaa ja keinotekoisia makeutusaineita. Suomalaiset tuotteet ovat valmistajien jämiä, siksi halvempia kuin muissa kaupoissa. Koska tuotteet ovat halpoja, asiakkaat menevät halpaan. Ja sitäpaitsi, saksalaisethan ovat tunnettuja pihiydestään, siksi Lidl porskuttaa. Minua yököttää jo sisään mennessä kaupan haju.

        Mun työpaikallani valmistetaan tuotteita Lidlille, K-kaupoille Pirkkaa, S-kaupoille Rainbowia jne, myös ulkomaan vientiin sellaisiakin tuotteita, mitä Suomesta ei saa. Monelle on ollut yllätys, että "Ai tääkin on suomalaista", kun on joku uus tuote tullut tekoon. Suomalaiset Lidlin tuotteet ei tosiaan oo valmistajien jämiä! Eikä halpoja tai huonoja.


    • miesneitsyt

      Mene nyt lueskelemaan niistä tuotteista, missä ne on valmistettu, ennen kuin alat paskaa puhumaan. Johan kirjoituksestasi käy ilmi, että kammo, fobia, mikä lie, on korvies välissä!

    • ration kuuntelija

      On siellä natsi Siwassa ihan kelpo ruokaa,ei ole kukhaan kuollunna viellä.Ja mitä niitten
      rompetorilta ostettuihin tavaroihinkin vielä takuun antavat.(joka toimii,vaihtovat kympin
      radoinkin toimivaksi alta aikayksikön.)Varjona vain tarjoustuotteita rajoitettu määrä.

    • Lidlonhalpa

      Mulla jää laskujen jälkeen n 300 euroa kuukaudessa käyttörahaa ja olen työssäkäyvä ihminen. Siksi todellakin käyn Lidlissä ja ostan sieltä kaikki mitä tarvitsen. Tarjoushaukkana käyn kyllä muissakin paikoissa jos jotain "helmiä" löytyy :)
      Ruokakassillinen Lidlissä parikymppiä. K- ja S-marketeissa noin kolmekymppiä. Loppukuusta kun rahat on loppu niin kassillisen saa kympillä ku kattoo mitä sinne laittaa. Jos on rahaa niin mitä väliä missä sitä käy?

    • tasarahatavara

      Lidl in ylikäyvä etu on että se on ainoa kauppa joka mahdollistaa mielenosoituksen meidän korttihuijarikauppaketjuille.
      Koska asiakkaat eivät muuten käsitä minkälainen kusetus bonus ja plussakorti järjestelmä on se ilmenee kouriintuntuvasti lidl in halvoissa hinnoissa.
      Siellä rahalla maksava asiakas on tasa-arvoinen riippumatta korteista ja ostosten määrästä.
      Tästä korttihuijauksesta ei tiedotusvälineet hiiskahdakkaan kun ovat mainosrahojen ansiosta vahvassa liekanarussa.
      Itse vältän niin lidl iä kuin Ikeaakin mutta menkää suurin joukoin lidl iin, ehkä omat kauppaketjut heräävät käsittelemään asiakkaitaan yhdenveroisina

    • tilidil

      parempaa kamaa kuin monella muulla

    • asdfar

      Ostan Lidlistä aika useinkin. Kokeilemalla olen löytänyt omat suosikkini ja laadussa ei ole ollut moittimista ainakaan sen enempää kuin s- ja k-ryhmänkään kaupoissa.

      Lidlissä on aika paljonkin suomessa valmistettuja elintarvikkeita, paljon enemmän kuin mainitsemasi Kartano-merkki. Tämä varmistaa sen, että Lidl on todella edullinen. Monet suomalaiset täsmälleen samat tuotteet kuin s- ja k-kaupoissa ovat selvästi halvempia. Pari esimerkkiä. Pyöreä näkkäri 0,89e hinta laski joku aika sitten kun oli aikaisemmin 0,95e, s-marketissa 1,19e. Kermaviili 0,39e s:ssä ja k:ssa jotain 70 senttiä.

      Pakastepitsat on hinta-latu suhteeltaan ylivoimaisia suomalaisiin eineslättypitsoihin verrattuna.

      • asdfar

        Jatkan vielä vähän.

        Esim pastat ja riisit Lidlissä halpoja. Samoin lasagnet, sekä mikrossa että uunissa lämmitettävät ja niistä on aika usen vielä hyviä tarjouksia. Esim. kilon lasagne, muistaakseni ranskalainen, ja sianlihasta, 3,99e ja tasaisin väliajoin tarjouksessa 2,99e. Siinä on vielä tosi runsaasti kastiketta, joten voi keittää pastaa lisäksi niin riittää useammalle syöjälle, tai yhdelle useammaksi ateriaksi.

        400 g lasagne 1,99e, silloin tällöin tarjouksessa 1,39e, muistaakseni belgialainen ja naudasta. Siinäkin runsaasti kastiketta, voi keitää lisuketta.


        Mikrolasagne 400 g 1,99e tarjouksessa 1,39e. siinä oudoksuttaa se, että siinä on sinappia ja se myös maistuu sinapille. outoa minusta, mutta ei se pahaa ole. Makuasia. Suomalaisiin mikrolasagneihin, 300 g (naurettavan pieni) ja luokkaa 2,50e, verrattuna Lidlin lasagnehinnat ja laatu kohdallaan.

        Erilaisia suklaakeksejä saa Lidlistä halvalla ja niistäkin aika usein tarjouksia, jotka todella edullisia. Joskus on ollut jopa 0,79e:lla 165g:n suklaakeksipaketti, jossa suklaata 63%, eli noin 100g per paketti? Mistä saa edes100g:n suklaalevyn tolla hinnalla? Tuota keksiä on tarjolla kaksi vaihtoehtoa vaalealla ja tummalla suklaalla, tosin tumma menee nopeasti loppuun, enkä ihmettele.

        Sitten vielä Lidlin paistopiste, jota ei kyllä ole kaikissa myymälöissä. Sieltä saa tuorettaa vastapaistettua leipää, sämpylää, croissattia, patonkia ja kahvileipää halvemmalla kuin muualta. Esim. todella hyvä vehnäpatonki 0.79 e paino 250g. On siellä terveelisempikin patonkivaihtoehto tarjolla, mutta mä tykkään tosta täysvaaleesta.

        Tarjoukset Lidlissä on erityisen hyviä, niiden perassä kannattaa juosta. Mm. superlauantaitarjoukset. Tosi hyvää gulassia sai alle 2 e 500g, jossa 80% lihaa, normihinta elle 3e. Tarjolla sika ja nauta versio. Nauta versio on parempi ja sen huomaa. Se loppuu aina ensin. Siinä on tosi hyvää lihaa ja kastiketta. Saan siitä itselle kaksi annosta. Sikaversiossa on vähän läski ja siitä en tykkää. Kova homma räpiä ne pois.


    • kauvan elänyt

      Minulla on sama tunne kun Sinuulla.Muuten koin sielä tänään epämiellyttävän kokemuksen,hallituskadun myymälässä,siirsin yhtä laatikkoa,myyjä karjui perään laita se laatikko paikoilleen,en ensin meinannu tajuta että se huutelee minun perään,palasin laittamaan laatikon paikalleen,olen ollut itse asiakas palvelussa ja potkut olisi tullut jos olisin alkanut huuteleen asiakkaille.

      • ex-mix-max

        Me haetaan Kanarialla Vecindarion takana olevasta LIDL:stä hyviä lihoja, 400 gr. lampaanfilettä ja vasikan ulkofilettä marinoituna. Pestään marinointi pois, paistetaan korkealla lämmöllä lyhyesti, että jää punaiseksi sisältä, otetaan pois pannusta lämpimään paikkaan, punaviinia pannuun, keitetään kokoon, lisätään kermaa, keitetään kokoon. Hyvää! Samoin on ankanrinta, nahka toisella puolella, hyvää, kun haluaa herkutella. Ruudutetaan nahka. Paistetaan molemmin puolin korkealla lämmöllä 3 min, sitten haudutetaan 15 min. Kastike paistinliemestä kerman kanssa, johon lisätään appelsiinimarmelaadia.
        Samoin on kreikkalainen jugurtti ERIDANOUS 1000 g. erittäin hyvää, teemme siitä smootheja hedelmien kanssa vähän mehua.


      • Don Mega

        mitä sä laatikoita lähet sinne siirteleen? oisit voinu jättää paikalleen


    • Atso

      Monissa Lidlin karkeissa ja limsoissa käytetään atsoväriaineita, jotka on todettu terveysvaikutuksiltaan vähintäänkin epäilyttäviksi. Atsoväriaineiden käyttö oli Suomessa kiellettyä ennen EU:hun liittymistä. Veikkaan että muissakin LIDLin tuotteissa käytetään aika huolettomasti kaikkia mahdollisia lisäaineita.

      • ei vain lidlissä

        kyseisiä väriaineita ja lukuisia muita lisäaineita on muissakin kuin lidlin tuotteissa. tuotteen pakkauksessa on tuoteseloste, josta voi ennen ostopäätöstä tarkistaa, sisältääkö tuote lisäaineita.


      • Atso
        ei vain lidlissä kirjoitti:

        kyseisiä väriaineita ja lukuisia muita lisäaineita on muissakin kuin lidlin tuotteissa. tuotteen pakkauksessa on tuoteseloste, josta voi ennen ostopäätöstä tarkistaa, sisältääkö tuote lisäaineita.

        Ainakin K-kaupat ilmoittivat aikoinaan etteivät myy tuotteita, joissa käytetään atsoväriaineita. En tiedä noudattavatko päätöstä edelleen.


      • Don Mega
        ei vain lidlissä kirjoitti:

        kyseisiä väriaineita ja lukuisia muita lisäaineita on muissakin kuin lidlin tuotteissa. tuotteen pakkauksessa on tuoteseloste, josta voi ennen ostopäätöstä tarkistaa, sisältääkö tuote lisäaineita.

        todellakin!

        valion jogurtit on mennyt aivan lisäaine mössöksi, löytyy aspartaami ja asesulfaatti k:ta, molemmat todistetusti syöpää aiheuttavia ja huijarikonstein saatiin EU valtuuttamaan moiset aineet USA:n painostuksen alla ja puolueellisin testein. EU ei taida pistää pahakseen vaikka saisitkin syövän, koska sehän vain lisää lääkeyhtiöiden voittoja. omaa tyhmyyttäs siis

        lidin jogurteista ei löydy moista, eikä säilöntäaineita. löytyi jopa säilöntäaineetonta ananas limsaa, joka on ennenkuulumatonta muissa marketeissa joissa kyseiset mömmöt isketään joka limsaan tuottojen nostamiseksi asiakkaiden terveyden kustannuksella.


    • Tykkään!

      Asun kahden K-marketin välissä, mutta välillä vierailen myös vaihtelun vuoksi Lidlissä, jonne on kaksi kertaa pidempi matka. Ostan herkut, kuten sipsit, jäätelöt ja makeiset ja juomat Lidlistä, koska pidän Lidlin tuotteista enemmän. Joskus olen ostanut joitakin siivousvälineitä ja leivontatarvikkeita Lidlistä. En pidä jugurtista, mutta Milbonan jugurtit ovat mielestäni jopa hyviä. Maidon, vihannekset ja lihan ostan K-kaupasta. Pari kertaa olen ostanut Lidlistä vihanneksia enkä ole ollut tyytyväinen. Käyttämäni lihatuotteet nyt ovat enimmäkseen samoja kaikissa kaupoissa joten en jaksa vaivautua kävelemään pidempää matkaa jos tarvitsee ostaa vain esim kinkkua ja jauhelihaa. Kalaa ostan kauppahallista tai palvelutiskistä, joten Lidlistä sitä ei ole tullut ostettua koskaan. Lidlissä tulisi ehkä käytyä enemmän jos asuisin lähempänä. :)

      Italian Lidlissä oli hyvä viinavalikoima! ;D

    • vain lidlissä asioiv

      Kannattaa lukea ne valmistajan tiedot, valtavan paljon suomalaisia tuotteita ! Lidlin omat tuote nimet vain hämää. maidot, jogurtit, kermat, leivät, vihannekset, lihat suurin osa suomalaisia. Mutta voihan sitä sokeanakin taivaltaa......

    • HaavistoAuki

      LIDLIN tuotteet on parasta ruokaa mitä maa päällään kantaa. Ja halvempaa kuin K ja S ketjujen riistokalliit tuotteet.

      Käyttäkää LIDLIÄ niin nekin joutuvat tinkimään katteistaan ja alentamaan hintojaan.

      • Don Mega

        itseasiassa mikäli myyntimäärät laskee tarkoittaa se hintojen nousua. ja niinhän siinä on käynytkin lidlin asiakasmäärien noustessa ja kilpailijoiden laskiessa kuten huomataan viimesen 5 vuoden 30% ruoan hinnan noususta euroopan pankkien pelleilyjen ja huijausten takia!

        ps. hirteen vaan


    • man from street

      Niin Lidlin tuitteethan lienevät samoja mitä Saksassa myydään.Ja voit uskoa että Sakemannit ei samaa p..kaa syö kuin me Suomen kusetetut kuluttajat.Nixmannit osaavat vaatia laatua.Joten Neitsyen nyt kannattaa vaan popsia kerrankin kunnon kamaa,kun voipi saada hiukan huokeammallakin! Tuolla jo joku ennemmin luonnehti neitsyttä,yhdyn häneen,kaikkiin pilkunviilauksiin jne..

    • Kanta-asiakas

      Lidlissä on suuri osa Suomessa valmistettuja tuotteita. Koskaan ei ole tarvinnut heidän tuotteisiinsa pettyä! Esim. juustot ja muut maitotaloustuotteet ovat huomattavasti parempia kuin K-kaupan. Suosittelen ehdottomasti!

      • Testaajaa

        Lidlistä löytyy tämän maan kammottavin kermajuusto. Yrittää matkia Oltermannia mutta on ihan kuin muovia söisi. Ihme jos joku tuostakin tykkää. Sieltä saa kyllä aitoakin Oltermannia. Sen sijaan ainakaan saksassa valmistettu emmental ei meikäläistä vakuuttanut. Samoin sulatejuustoviipaleissa tuntui maistuvan vain suola, vaikka halpoja olivatkin. Leipä-aitan ruisleipä pierettää niin että kohta menee vaimokin vaihtoon jos sen syöminen ei lopu. Pakko lopettaa...

        Sitten kehujakin. Esim lidlin jahtimakkara on todella hyvää. Suosittelen!

        Vaatepuolesta sen verran, että varmaan osin hyviäkin, mutta juuri nyt mulla on Lidlin kalsarit päällä ja on kyllä tosi epämukavat. Merkki on Lidorelely vai mikä se nyt on...

        Työkalut monin paikoin ihan kelpo tavaraa. Olen huomannut ja jopa käyttänyt. Sen sijaan mikroaaltouuni päästi savumerkit puolen vuoden jälkeen mutta takuu toimi.

        Lidlin maidot valmistaa Valio. Mutta Kartanon tuotteet tehdään ympäri eurooppaa. Joukossa muutamia suomessakin tehtyjä, esim lihapullat (atria).

        Ostakaa muuten sieltä niitä 1,99 valmisruokia ja niistä nimenomaan se pannupihvi sienikastikkeella ja perunamuusilla. Tosi hyvää! Samoin se parsajuttu on ihan kokeilemisen arvoinen!

        Suurin puute Lidlissä on valikoimien suppeus. Siksi itse käyn siellä harvakseltaan.


      • Kalan savustaja
        Testaajaa kirjoitti:

        Lidlistä löytyy tämän maan kammottavin kermajuusto. Yrittää matkia Oltermannia mutta on ihan kuin muovia söisi. Ihme jos joku tuostakin tykkää. Sieltä saa kyllä aitoakin Oltermannia. Sen sijaan ainakaan saksassa valmistettu emmental ei meikäläistä vakuuttanut. Samoin sulatejuustoviipaleissa tuntui maistuvan vain suola, vaikka halpoja olivatkin. Leipä-aitan ruisleipä pierettää niin että kohta menee vaimokin vaihtoon jos sen syöminen ei lopu. Pakko lopettaa...

        Sitten kehujakin. Esim lidlin jahtimakkara on todella hyvää. Suosittelen!

        Vaatepuolesta sen verran, että varmaan osin hyviäkin, mutta juuri nyt mulla on Lidlin kalsarit päällä ja on kyllä tosi epämukavat. Merkki on Lidorelely vai mikä se nyt on...

        Työkalut monin paikoin ihan kelpo tavaraa. Olen huomannut ja jopa käyttänyt. Sen sijaan mikroaaltouuni päästi savumerkit puolen vuoden jälkeen mutta takuu toimi.

        Lidlin maidot valmistaa Valio. Mutta Kartanon tuotteet tehdään ympäri eurooppaa. Joukossa muutamia suomessakin tehtyjä, esim lihapullat (atria).

        Ostakaa muuten sieltä niitä 1,99 valmisruokia ja niistä nimenomaan se pannupihvi sienikastikkeella ja perunamuusilla. Tosi hyvää! Samoin se parsajuttu on ihan kokeilemisen arvoinen!

        Suurin puute Lidlissä on valikoimien suppeus. Siksi itse käyn siellä harvakseltaan.

        Tiedoksesi vaan. Aitoa Oltermannia ei ole saanut pariin vuosikymmeneen. Nykyinen Oltermanni on alkuperäiseen verrattuna hajuton ja mauton jäljitelmä, jota ei ole edes kunnolla kellaroitu maun aikaansaamiseksi. Selvästi enemmän sitä alkuperäistä Oltermannia muistuttaa maultaan Milbona Tilsit-juusto Lidlistä.


    • jaskanetto

      Saksalaiset valmisruoat , leikkeleet ja makkarat on kyllä ihan tönkkosuolattuja, niitä ei voi syödä ollenkaan. Hirveät määrät suolaa..
      Ostan Lidlista kissanhiekkaa, wc-paperia, hedelmäsmoothieta, rasvalevitettä (jota saa myös muista kaupoista). Siinäpä ne. Joitakin pakasteista voin myös ostaa. Jotakin sieltä vois siis hakea, mutta pääosa tarvikkeista pitää ostaa jostakin muualta.

      • .........

        Saksalaisissa makkaroissa on se hyvä puoli, että ne on valmistettu lihasta. Suomalaisten makkaroiden konsistenssi on niin epämääräistä sileäksi jauhettua massaa, että sisältö voi olla mitä tahansa.

        Lihathan täällä peitetään makuaistin turmelevalla litkulla, jotta huonompi ja vähemmän tuorekin menisi paremmin kaupaksi.


    • Otan osaa..

      Hah, esimerkiksi hapankorput ovat ihan samoja suomalaisia, mitä myydään kalliimmalla hinnalla erilaisessa, "suomalaisessa", pakkauksessa.

      Ihmisethän on mainonnalla pantu uskomaan ummet ja lammet silkkaa mielikuvaroskaa ja pitämään tuttuja "brändituotteita" parempina kuin vaikka kaupan omia ns. "halpamerkkejä", vaikka niissä olisi samaa tavaraa sisällä.

      Kannatan Lidliä jo senkin takia, että täällä olisi kaupan alalla edes jotain kilpailua, Suomessahan kaksi suurta suomalaista saavat kuoria maitotuotteistakin törkeitä katteita ja kansa senkin maksaa.

    • moro

      Natsi siwa o paskaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    • lucid dreamer

      Käyn Lidlissä aina kaupassa, tosin siellä ei ole aina kaikkea mitä etsii/suosii.

      Hedelmät ja vihannekset Lidlissä ovat paljon halvempia kuin s-marketissa, ja olen tarkistanut osan, aivan samat laadut ja kotimaat tuotteilla. Voivat olla jopa tuoreempia kuin s-marketin sama valikoima.

      Jugurtit ja viilit sekä mehut ja vedet ovat laatua Lidlissä, niitä myös ostelen. Useimmiten ostan kuitenkin lihan tai pakasteet s-marketista tottumuksen ja valikoiman vuoksi. Samoin leivän. Lidlin kalat ovat kyllä todella hyviä. Ja jäätelöt paljon parempia ja edullisempia.

      Vaikka lidlin oma valikoima taitaakin olla suolaisempi, se ei tarkoita etteikö siellä laadukasta ja maukasta ruokaa saa.

      • lucid dreamer

        Aluksi olin ollut hyvinkin epäluuloinen mutta kun tuotteita tarkisteli, niissä ei ollut mitään kummallista, ja kokeilemalla löytää sen parhaimman tuotteen.


      • Yber Alles

        Saippua varsinkin huippulaatua! Onhan sakemanneilla pitkä kokemus kyseisen tuotteen valmistamisesta.


    • imlasii

      Alussa minäkin osti ruokaa 'liiteristä' mutta huomasin että tomaatit on niinkuin vedellä täytettyjä. Hinnat on nousseet muiden kauppojen yli.
      Ostan vain joitain erikoisia niinkuin lämpömittarin mutta sekin oli joku huuhaa mittari ,

    • 21

      Olen huomannut Lidlin vehnäjauhoista ötököitä, ja kaverikin sanoin että heidän keittiöön ne ilmeistyivät Lidlin vehnäjauhoista. Myös mahatauti iski vähän ajan sitten kun söi jotain huonoa, ja silloin ruoka oli tuotu Lidlista.... muuten olen aika tyytyväinen Lidliin.

    • ikkremimiN2

      Ihan turhaa skrivata muuta ku todeta et Lidl on ihan hyvä mesta ku tietää mitä nappaa.

      • Rupale

        Näinhän se on. Lidlin kohdalla täytyy vain olla hieman tietoisempi, mitä ostaa, kuin muiden kauppojen kohdalla koska huonojakin tuotteita siellä on.


    • kkiusaus

      Tunnen kyllä vahvaa epäluuloa Lidlin tuotteita kohtaan. En edes käy siellä enää.

    • Niinku LIDL

      Lidlissä töissä ja voin sanoa että tosi laadukasta tavaraa mitä sinne tulee, ja edullisempaa monesti kuin muualla, omassa työmaallani vielä olemme muistaneet että asiakkaita olemme täällä palvelemassa ja sen vuoksi muistamme olla kohteliaita kaikille. Montaa eri jogurttia, pitsaa, limukkaa, vihanneksia vaikka mitä olen syönyt ja tosi hyviä ovat. laadun ja hintojen takia siellä käydään ja monet vielä kiittävät hyvästä palvelusta, kiitos asiakkaille siittä :)

      • Entinen Lidlinkävijä

        Onneksi olkoon! Minä sain Lidlissä kolme päivää sitten niin huonoa palvelua, että harkitsen palautteen antamista!!

        Lidlin Jogurtit ovat aikamoisia sokeripommeja. Kevytjogurtit taas vähän turhankin köykäisiä, eli maku puuttuu. Pidätkö muuten vakavissasi Lidlin pitsoista???? Tämä on tyypillistä mainosmiesten puhetta. Itse olen kuullut vähän toisenlaista puhetta esim. logistiikan hoitamisesta. Kuulema ei oikein toimi. Tämän voi jokainen kaupassakävijä todeta, koska teiltä on tuotteet melkein aina loppu.


    • Kaikki kuolee

      Minä ostan sieltä mistä halvemmalla saa.Olen jo niin vanha ,että on ihan sama mitä ne sisältää,kunha pysyy jotenkin hengissä siihen asti ,kun kuolee.
      Ei ole varaa köyhän nirsoilla.

      • pienestä kiinni.....

        Minä ostan kaiken muun ruuan Lidlistä, lukuunottamatta aitoa maalais ruisleipää sekä pannujauhettua kahvia. Kunhan puhtaasta ruista tehty leipä tulee myyntiin niin silloin olen yhden kaupan asiakas!


    • Liha- ja kalatiski puuttuu ja tuotteet, mitä olen joskus satunnaisesti ostanut, eivät ole olleet makuuni. En pidä kaupan yleisilmeestä, värit yms.

    • ATOT

      Elä epäröi,erittäin hyviä tuotteita.Ja sitäpaitsi paljon miutakin suomalaisia tuotteita kun kartano,esim kariniemi,Valio,Atria yms..Lidil maitokin on Valion maitoa

    • Hajuosatuoreutta

      Kaikki LIDLin tuotteet eivät ole hyviä, laitoimme kerran ranskalaisia uuniin ja ihmettelimme hajua; haisi virtsalle, koko satsi ranskalaisia haisi kuin niille olisi kussut saksalainen työmies. Menin vaihtamaan ruokaa, eivät uskoneet. Myyjällä hajuaistissa ei vikaa?, eikä asiaa saatu sen pidemmälle ketjujohdossa. Jotkut asiat ovat tosia, vaikka voivat kuulostaa erikoisilta. Siihen loppui sen ranskanperuna-merkin osto.

    • asssssssssss

      Kesämökkipaikkakunnallani naapuri, maanviljelijä, oli yllättynyt Lidl:n tuotteista positiivisesti. Hän sanoi kuulleensa rttä suomalaisperäisiä tuotteita on jopa enemmän kuin kilpailijalla. Joissain tuotteissa laki vaatii tuotantolaitoksen tunnuksen: Ellipsikuvion sisällä on joku koodi, joka kertoo valmistusmaan.

      Usko tai älä, eivätkö saksalaiset ole vielä tarkempia joka asiasta kuin suomalaiset-- ?

      • Anonyymi

        Se, että suomalaisperäisiä tuotteita on paljon ulkomaidenkin Lidleissä, ei ole yllätys. Asun Ruotsissa ja huomioinut suomalaisten tuotteiden olevan halvempia siellä kuin kalliissa Suomessa. Kannattaa miettiä sitä, mistä moinen johtuu!?


    • jussikuusket9

      Lidl on hyvä kauppa, tosin kaikkea sieltä ei saa. Jos kaikki kykenevät käyttäisivät enemmän Lidliä, niin saataisiin kotimaisille ketjuille vähän kilpailua.

      Lidlistä ostan/kannattaa ostaa:
      Limsaa
      Karkkia
      Keksejä
      Meetvursteja
      Makkaroita
      Juustoja
      Kaikkia aivan loistavia ja edullisia pakasteita
      Säilykkeitä, jolloin saa hiukan vaihtelua kolmeen eri "kotimaiseen". Ja hieman halvemmalla.
      Rahkaa, kermaviiliä yms.
      Lidlin tarjoustuotteet ovat yleensä oikeasti halpoja

      Lidlistä EN osta:
      - Maitoa?? Milbona ollut ainakin joskus epätasalaatuista, eli välillä kuin vettä ja välillä ok. Nykyistä tilannetta en tiedä. Tosin hintaero esim. pirkka-maitoon on kohtuu pieni.
      - Leipää?? Olen huomannut jonkun leivän maistuvan raa´alta ja siksi yleistänyt kaikki Lidlin leivät huonoiksi. Tosin meillä leivotaan suurin osa leivistä nykyään itse.
      - Vihannekset on hiukka doupatun näköisiä ja hinnaltaan samaa luokkaa k-kaupan kanssa. Ostan satunnaisesti.

      Kaksi kertaa ollut Milbona maitorahka homeessa vaikka päivämäärää vielä jäljellä, muuten ei ole ollut laadussa valittamista.

      • no joo

        Se sun milbonas on valion maitoa, joten ostatko valion maitoa ? Minä en ostan Prismasta tai S-marketista ruotsalaista maitoa, jos ei ole niin sitten ingmannin maitoa (suonenjoelta).


    • Vähän rahaa

      Lidlissä ovat monet tuotteet halvempia, esim. voimariini, wc paperi, juustot, jälkiuunileipä, hedelmät, vihannekset, kuivatut hedelmät. Ostan sieltä aina, kun tarvitsen. Joskus on myös hyviä ja halpoja vaatteita. Kissanruuatkin ovat halvempia, kuin K-kaupassa.

    • S-ketju rulaa

      Lidl = listeria, oikeesti älkää ostako sieltä mitään jos haluatte pysyä terveenä!!!

      • Ruokapolisi

        Suomalaisia ruokarasistit koko porukka,ostaaka vaan suomalaista mömmö ja maksatkaa kovia Hintoja,ne Ovat tosiaan aitoja???????. Tiedän mista puhun.olen toiminut 35 v. Ravintolaallalle.se sitä,höylätkaa vaan bonuskorttit ne Ei Ole ilmaisia.laatu ja hintapolisi.


    • LPRMLI

      Kyllä ne varmaan on ihan turvallisia syödä, mutta suurin osa, etenkin pakasteet, on niin mitättömän makuisia, etteivät ne kelpaa ihmisravinnoksi.

    • KIPEÄKSI TULIN !!!

      Alkaa olla ruokakiintiö täynnä tai ainakin koskien eineksiä ja teollisia elintarvikkeita. Lähes joka kerta olen pettynyt makuihin, kuten kuvittelin saavani tosi herkullista frikadellia, mutta oli niin paskaa jauhelihaa ja mausteet mm. ylisuolaista, että loput jäivät syömättä. Samoin perunasalaatti ei maistu edes kunnolla perunalle, niin paksua ja tunkkaista ja suolaista. Viimeksi ostin lasagnea ja taas petyin, tosi mautonta ja surkea laatuista ja suolaista, millä peitellään vaan huonoa laatua ja mauttomuutta.

      Ihan viimeinen niitti oli toissa viikolla ruotsalaiset lihapullat kilon rasiassa, mistä sain aivan helvetilliset vatsanväänteet ja suoraan terveyskeskuksen päivystykseen. Lääkäri ei tuolloin osannut vielä sanoa, mutta oireet täsmäsivät ja itsekin aloin epäillä ruokamyrkytystä ja vaikka mitä, sillä äitini oli syönyt täsmälleen samoja, mutta erehdyin ajattelemattomasti syömään suoraan lihapulla rasiasta nälissäni jääkaappikylmänä. Arvatenkin seuraavalla viikolla Lidl veti pois tuotteen Listeria-löydöksen takia. Bakteeri elää maaperässä ja juomavedessä (muistaakeni vielä ulosteperäinen) ja kyse on niin vakavasta asiasta, että tartunnan saaneista sairastuneista joka neljäs kuolee, tosin en kuulu riskiryhmään, kuten vanhuksiin, lapsiin, muuten sairaisiin kuten AIDS-potilaihin,mutta silti. Ei todellakaan naurata sitten pätkäkään.

      Ja miten LIDL on menetellyt asiassa? Yllättäen todella hiljaa eli pieni yhden palstan lehtiartikkeli, minkä vahingossa huomasin ohimennen. Tuossa luvattiin hyvittää rahat takaisin ostoksesta, siinä kaikki. Kukaan ei ole esittänyt edes minkäänlaista pahoittelua, saati kuka maksaa heistä johtunut terveyskeskuskäynti ja lääkkeet, entä sairaspäivät.

      Opetus: ÄLÄ IKINÄ SYÖ MITÄÄN JÄÄKAAPPIKYLMÄÄ MUKA ESIKYPSENNETTYÄ LIHAA TAI KANAA TAI EINESTÄ!!!!!! Pitää olla vähintään 5-6min 80asteista ruuan, että bakteeri tuhoutuu.

      • LidlRules

        Ja sinä ääliö vaan jatkat pään hakkamista petäjään että saat valittaa kaikesta. Minkä hiton takia sitten käyt siellä jos tulee p-tauti (hah hah haa) tai että maistuu pahalle. Ookkonä ihan pöljä ? Oot.
        Tyypillinen joka asiasta vailittaja.
        Luuletko saavas jotain korvausta p-taudistasi tai huonosta mausta.
        Vedit kilon lihapullia ja tuli "vatsanväänteitä", oot vaan taas yks peräsuoli
        keskeinen TYHMÄ.


      • turvallisia ovat

        Noita lihapullia, kananugetteja ym. eineksiä on tullut syötyä puiston penkillä tuhannet kerrat, kun ei varsinkaan kesäisin jaksa lähteä himaan nyhjöttämään ja ruokaa lämmittelemään. Eikä ikinä ole tullut maha kipeäksi.


    • KIPEÄKSI TULIN

      Sulla se sutii hiukan enemmänkin tyhjää ja kytkin luistaa kaiken aikaa. Jos syö n. kaksi (2kpl) jääkaappikylmää lihapullaa hätänälkään ennen ruuan laittoa, se on hiukan eri asia kuin kilo. Mieti nyt edes hiukan, mitä sekoilet!!!

      Olen antanut Lidlille ihan samanlaiset mahdollisuudet kuin jollekin S-ryhmän tai Keskon kaupoille, tasan yhtä hyvää tai paskaa saa sieltäkin, ei se todellakaan ole ketjusta kiinni. Sen sijaan on kohtuutonta teilata koko ketju yhden epäonnistuneen ruokaostoksen takia. No, yllättäen siinäkin asiassa sulla se vaan suti taas kerran.

      Joka asiasta valittaja? Ootko ihan sekaisin, yhä vaan sutii kolmannen kerran? En ole valittanut kertaakaan, vaan olen nuollut pettymyksen haavat itsekseni ja ottanut opikseni, että tuota paskaa ei meille enää tule ikinä.

      Neljännellä kerralla kerron, että sulla jos kellä on viimeisenä varaa arvotella täysin ventovieraiden järjenjuoksua, kun itse on sekaisin kuin seinäkello ojassa, etkä näytä tietävän edes kuluttajasuojalaista hevon vit%ua. Jos jumala&ta saa helvetinmoiset viiltävät vatsanväänteet saastuneesta ruuasta, susta se on turhaan valittamista? Huhhuh, pitäisit hiukan taukoa niiden aineiden kanssa. Viidennellä kerralla yllättäen ryssit senkin, kun keksit ihan itse noita tauteja ja oireita. Mistään paskataudista ei ole kyse, mutta jatka vaan sitä piri-idiootin hörötystä vaikka maailman tappiin, aivan sama.

      Lidl on kolkko ja kalsa myymälä joka paikassa ja yrityksen toimintakuva ala-arvoista, mutta maidot, mehut ja jogurtit, samoin juustot ja leikkeleet ovat edullisempia ja parempia. Paistopistemyymälöistä saa tosi edullisesti tummaa ja vaaleata leipää ja tuoreita sämpylöitä puoleen markettien hinnoista, samoin karjalan piirakat, pullat ja croisantit jne.
      Mutta käy sinä vatipää hakemassa kaljasi Siwasta tai Salesta tai mistä vaan, E.V.V.K!

    • kiitos lidl

      "Muilla tälläistä kompleksia Lidlin kanssa? "

      minun äitini ja isäni on syöny Lidl aterioita melkein 10 vuotta ja hyvin ovat voimneet ja terveyttä riittää, iskä on 92v ja äiti 94v.
      Auinakin saksalaiset ja espoolaiset elävät paljon pitkäikäisemmäksi kun suomalaista ruokaa syövät suomalaiset ruoantuottajat, mitä se kertoo ?


      seuraava lähin kauppa on 1,8 km päässä, harvoin sinne viitsivät lähteä ja me lapset 200 km päässä, eli apuja ei ole, tosin, pian kaiki muuttavat lähekkäin kun ostettiin maalaistalo,
      mutta se on eri asia

      • Vertailun kohdaksi

        Saksassa on muitakin kauppoja ja parempiakin (myös vastaavia)...
        Kumma jos ne sakut on terveitä joka paikassa sairaaloita ja ruokakaupassa hyllyt täynnä halpaa alkoholia ja tupakointi paljon yleisempää...
        Mitä tähän sanaa tereveysvirastojen kaljan lantraajat ja tupakkien piilotuksesta vastaavat agitaattorit?

        Ysikymppisenä ei tarvitse enää välittää aiheuttako ruoka jotain neljännes vuosisadan päässä omalle terveydelle.


    • haisuli21

      käyn kaikissa kaupossa jotten suututa yhtäkään kauppiasta puolueellisuudella : )
      ainkin tampereella oli joku ihme politiikka kauppiatten ja niiden fanien kautta,
      jopa oikeus salissa kirjurina oli lähikaupan täti, kaupan jonka maineena oli että vaihtoehtoihmisiä ei suvaita.....ASIAAN

      ostin lidlistä soijamaitoa, koska en ole maistanut sitä, ihan kokeillakseni. ja sitten leivonta suklaata (sisällysluettelo oli sama kuin ekoreilunkaupan suklaalla hinta n. 70% halvempi) join tässä aamukahvia laitoin suklaanpalan ja maitoa lidlstä. toisella kupillisella suuhun tuli limainen ensin (kuolutta) lehteä muistuttva kapple. tutkisteltuani tarkemmin se alkoi muistuttamaan lapamatoa, sisällä suoni jossa kakkaa. selkeesti kuollut mutta limainen ja sitkeä joutui oikein repiin sitä kappleiksi. no pitäsi laittaa kuluttajan suojaan mutta ei ne vit... mitään suojaa, oli suussa jo. paha ja epähygieeninen ei ole yhtään väärä ilmaisu. eeevilll

      • Miritta

        ...ja sitten heräsin ja päästin kissan ulos,

        Olipa taas uskomatonta tuubaa ja ihan muualla kuin suussasi unessasi.


    • Anonyymi

      Suurin osa lidlin tuotteista valmistetaan nimettömissä ja huonokuntoisissa tehtaissa, missä työskentelee paperittomia pakolaisia ja muuta halpatyövoimaa eikä työturvallisuudesta ole tietoakaan, saatikka hygieniapelisäännöistä. Ei ole mitenkään tavatonta, että työntekijöiden eritteitä löytyy saaveista, missä eri raaka-aineita sekoitellaan toisiinsa. Nämä raaka-aineet ovat käytännössä aina jo parasta ennen -päivämäärän ylittäneitä, joista valmistetut tuotokset eivät kelpaa minnekään muualle kuin lidlin hyllyjä koristamaan. Kuljetuksen ainana kylmäkontit suljetaan merimatkan ajaksi säästöjen ajaksi, ja kytketään takaisin päälle vastaanottavassa satamassa. Samoissa konteissa kulkee paljon myös huumeita, dopingia ja jopa lapsiprostituoituja sekä muita ihmiskaupan uhreja, koska halpaa. Koska käytännössä koko toimitusketju aina tuotteen valmistuksesta kuluttajan ostoskoriin on korruption syömä, tukee kuluttaja pahamaineista järjestäytynyttä rikollisuutta ostamalla lidlin tuotteita.

      • Anonyymi

        Kamalaa, onko Suomessa asiat noin huonosti, ilmankos tääll on niin paljon työttömiä. Minkähän maalaisia ne Saarioisen "äidit" ovat?


    • Anonyymi

      Saksassa ilmeisesti pidetään läskiä lihana. Esimerkiksi pakastetuissa viininleikkeissä.
      Viimeisin innovatio oli niinsanotut pakastetut Ruotsalaiset "" liha""pullat.
      Tulin siihen tulokseen että ne oli tehty rasvan ja jauhon sekoituksesta.
      Ne olivat epäillyttävän sileitä pinnaltaan. Myöskään mausteita ei ollut ilmeisesti ollenkaan.
      Koska pidän ruoan heittämistä melkein syntinä, pakottauduin syömään ne.
      Mausteita paljon ja käristystä. Seurauksena vatsa tuli sellaiseen kuntoon ettei kehtaa mainita.
      Kuolemanpelkokin kävi mielessä.

    • Anonyymi

      Atria on kamalaa säästöliekillä väsättyä velliä ym. jätöstä.

      Parhaimmillaankin 20€ "filee"suikale on sitkeetä jännettä.

      Tuli kokeiltua tarjouksessa kun oli juhlat.

      Lidlin Dulanot on osa Atrian tekemiä.
      ValmisLihapullat 0,79€ 400gr.
      Jotakin luuta ja hiekan oloista tavaraa narskui suussa.

      On tää Atria koettu jo aiemminkin tän suuntaisesti, mut nyt koronaaikana, jos se siitä edes johtuu, säästetään vielä enemmän /laaduttomuus on koiranruokatasolla.

      Tai noh, itte asiassa moni koiranruoka on koiralle ihan ok. Atriaa en syöttäs eläimillekään.

      Toivottavasti en joudu pakosta hinnan takia ostamaan tota Atrian tavaraa ikinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2013
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1660
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe