Olen irtisanottu Joulukun alusta ja irtisanomisaika 6kk eli toukokuun loppuun eikä ole työvelvoitetta. Talviloma sovittiin tammikuun viimeiselle viikolle kuuluuko loma-ajan palkka tulla ylimääräisenä normaalin palkan päälle vai samalla tavalla kuin olisin töissä. Tavallaanhan loma jää pitämättä kun ei työvelvoitetta ole. Kiitos jos joku viitsisi valistaa epätietoista.
Epätietoinen lomakorvauksista
6
210
Vastaukset
- ei vaurastu ei
Ei lomista tienaa ylimääräistä paitsi ehkä lomarahan. Sen saaminen riippuu työehtosopimuksesta. Sitten kun työsuhteesi päättyy saat pitämättömistä nyt kuluvan lomanmäärätymisvuoden lomista lomakorvauksen.
- 28uykf
Samalla tavalla kuin olisit töissä, eli käytännössä noista lomista ei sinulle ole mitään iloa, jos et ole saamassa lomarahaa.
Toivottavasti sinua ei määrätä pitämään kesälomaa toukokuussa. Jos kesälomasi määrätään toukokuulle, niin lopputilissä saat lomakorvauksen vain 11 päivältä (6 päivää pitämättömästä talvilomasta ja 5 päivää huhti/2012 - touko/2012 ajalta).- yksi taas
Jos en pidä kesälomaa toukokuussa niin sittenhän saan lomarahat käteen mutta kannattaako olla pitämättä kun liiton päiväraha suhteutetaan lomakorvauksiin ja sitten joutuu olemaan vielä pitempään ilman päivärahaa ja onko se työnantajan päätettävissä pidänkö loman toukokuussa vai voinko itse valita vaihtoehdon, vielä yksi kysymys jos jään heti sairaspäivärahalle kun työttömyys alkaa niin lasketaanko lomarahaosuus kuinka, mietin että miten saisin nuo lomarahat pitää tavallaa ylimääräisenä ettei niitä rokotettaisi liiton päiväraha laskentaan, olenhan ne itse tienannut niin oikeudenmukaista olisi jos saisin ne myös pitää. Kiitos jos vielä jaksatte avittaa tietämätöntä.
- kuuklaaja
yksi taas kirjoitti:
Jos en pidä kesälomaa toukokuussa niin sittenhän saan lomarahat käteen mutta kannattaako olla pitämättä kun liiton päiväraha suhteutetaan lomakorvauksiin ja sitten joutuu olemaan vielä pitempään ilman päivärahaa ja onko se työnantajan päätettävissä pidänkö loman toukokuussa vai voinko itse valita vaihtoehdon, vielä yksi kysymys jos jään heti sairaspäivärahalle kun työttömyys alkaa niin lasketaanko lomarahaosuus kuinka, mietin että miten saisin nuo lomarahat pitää tavallaa ylimääräisenä ettei niitä rokotettaisi liiton päiväraha laskentaan, olenhan ne itse tienannut niin oikeudenmukaista olisi jos saisin ne myös pitää. Kiitos jos vielä jaksatte avittaa tietämätöntä.
Vuosilomasta http://www.erto.fi/tyosuhdeopas/tyosopimuksen-irtisanominen/217-irtisanomisaika-ja-vuosiloma
Sairauspäiväraha määräytyy pääsääntöisesti verotuksessa vahvistettujen tulojen mukaan. Tänä vuonna vuoden 2010 tulojen. Sairauspäivärahassa on 9 päivän omavastuuaika. Jos haluat tietää enemmän, soita Kelan palvelunumeroon. - lentoonlähdössä
yksi taas kirjoitti:
Liity liittoon sitten, kun saat seuraavan työpaikan. Noin tietämättömältä voi jäädä saamatta sellaisia rahoja, joiden olemassa olosta hänellä ei ole aavistustakaan. Tai tulee toimineeksi ihan tollon lailla, kun uskoo näillä palstoilla saatuihin neuvoihin. Jos kumminkin kaikesta huolimatta olet liiton jäsen, soita sinne. Saat kerrankin jäsenmaksuille kunnon vastinetta.
- palkanlaskijana
Valitettavasti vaikka työvelvoitetta ei ole saat loma-ajan palkkasi täysin sen mukaan kuin olisit töissä. Mutta vaikka työvelvoitetta ei ole, etkä sinällään "palaa" töihin (mikäli se on lomaltapaluurahan saamisen ehto) niin olet lomaltapalauurahaan oikeutettu. Ja tietysti edellyttää että sitä alallasi maksetaan.
Työnantajalla on oikeus sijoittaa loma haluamaansa ajankohtaan ja sen todellakin voi sijoittaa näin tuon irtisanomisajan ajankohtaan.
Tämän uuden kertymän (lomamääräytymisvuoden 01.04.2011 - 31.03.2012) lomakorvaukset saat työsuhteen päättyessä rahana (ilman lomaltapaluurahaa)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1005415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453623Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503225Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512526Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2581572- 861314
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771248
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321243Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1461172