Tästä on puhuttu muutoinkin kuin kehityskeskustelussa, mutta puhuttiin myös siinä. Olen kutakuinkin loppu ihan fyysisestikin tekemään kymmentuntista työpäivää, joskus pitempääkin ja kuukaudesta toiseen. Olen yrittänyt pomon luvalla jakaa toisille töitäni, niistä on luistettu, valitettu miten pakotan muut tekemään firman töitä. Ne on todellakin firman eikä kenenkään henkilökohtaisesti, niin pomokin on sanonut. On kuitenkin pehmeä komentamaan muita, jois näitä huvittaa luistaa ties minkä syyn varjolla.
Tuli silmät ja suut täyteen kun sanoin etten suostu enää moiseen epätasaiseen työnjakoon, uhattiin siirtää johonkin ihan muihin tehtäviin.
Työssä ei ilmeisesti saisi pitää puoliaan, asettaa omalle työlle rajoja silloin kun menee perusteetta överiksi.
Saako työssä pitää puoliaan, asettaa rajat?
7
537
Vastaukset
- Heletele
Sitten kun uupuu niin se loppuu automaattisesti. Selitä työnantajallesi ettet todella enää jaksa ja ettei kestä enää kauaa. Suomessa on orjatyöpaikkoja joissa työntekijät todella joutuvat rikkomaan ruumiinsa pysyvästi eikä kukaan auta. Itse meinasin oksentaa kun kuulin erään suuren sairaalapesulan toiminnasta täällä pääkaupunkiseudulla. Pitkäaikaiset työntekijät eivät pysty kääntämään päätään paljoa sillä niskaranka on niin kulunut. Kyseisellä tehtaalla käytetään rangaistusmenetelmiä jotka kestävät viikkoja. (Siirretään hieman raskaampiin töihin vähäksi aikaa ja senjälkeen kyseinen työntekijä ei kukkoile enää pitkään aikaan). Näitä on paljon ja se ei ole oikein. Se että siirretään muihin töihin on hieman huono juttu sillä ne "muut työt" ovat usein raskaampia tai sitten sinua odottaa ns "ylennys" ja sitten se ylennysvirka vain lopetetaan kannattamattomana jonkin ajan jälkeen. Itse en suostuisi moiseen orjatyöhön sillä aina on mahdollisuuksia. Ne pitää vaan nähdä.
- koita tätä
Toki saa pitää puoliaan, Onko työsi sen luonteista että voi tehdä sitä vähänä hitaammassa tahdissa, vähemmän päivittäin? Vai oletko liukuhihnan armoilla tai muuten pakkotahtisessa hommassa.
- 10VTYOELAMA
PITÄKÄÄ PUOLIANNE töissä, koska kukaan ei jälkikäteen kiitä teitä siitä, että olette pilanneet terveytenne.
Minua henkilökohtaisesti ärsyttää, kun edes luen epätasa-arvoisesta kohtelusta työpaikoilla. Minä kerran sanoin työnantajalle, että en jaksa tehdä 12 h päiviä kolme kertaa viikossa. Työnantaja ei tykännyt kuulemastaan ja väitti minua oman tieni kulkijaksi. Ihan vain terveisiä, että minä haluan huolehtia terveydestäni. Minä nimittäin tunsin, että 12 h työpäivän jälkeen olin liian rikki palautuakseni seuraavana päivänä työkuntoon.
Loppujen lopuksi on jokaisen oma asia millaista kohtelua sietää työpaikoilla. Jos joku tuntuu pahalta SE ON SITÄ. Ihan turha uskoa muita, koska itse tietää parhaiten millaista työtä jaksaa ja millaista ei. Myös työnantajan henkinen väkivalta voi olla raskasta työntekijälle, jos on tunneherkkä. - 8h töitä ja sit koti
Sano pomolles et suostut teet tästälähin vain työsopmuksessa määrätyt 8 h päivässä. Se on tehtävä laittaa ne muut töihin. Jos ei sana tehoa niin käy pyytämässä pari viikkoa sairaslomaa. se tulee varoittamatta ja pomo joutuu jakamaan työt muille pakolla. Muut ihmettelee sitten miten kerkesit tehdä kaikki ne hommat.
- kokoomuslainen_musta
Ei saa pitää puoliaan täytyy vaan painaa pe räsuoli pitkällä niin kauan kuin on ihan lopussa, ihmisraato. Näin se menee nykyajattelun mukaan. Vauhtia, vauhtia! Tehoa, Tehoa!!!!
- kyökkifilosofi
Toi on niin totta, on tutkittu että esim. keski-ikäisten siivoojien työ on liian kuormittavaa heidän hengitys- ja verenkiertoelimistölle! Tätä työnantajat eivät halua myöntää. Suomessa on työssä on/offf-tilanne; joko olet työtön tai teet liikaa duunia,
välimuoto puuttuu. Esim. Ruotsissa on kuulemma "pehmeän laskun "- systeemillä toimivia työpaikkoja raskaissa ammateissa, niissä ikääntynyt työntekijä voi tehdä "kevyempää" työtä lopputyöajan, toimis varmaan meilläkin! Ja eläkkeelle ei varmaankaan lähdettäis yhtä aikaisin kuin nyt! Yhteiskunta säästäis ja työntekijä säästyis... - Lyhyesti:
Näyttää ilmiselvästi siltä, että sinua on kusetettu oikein urakalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1976078Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442847- 442307
- 932069
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291405- 771392
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131316Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61246