Mitä herkkua särjistä?

1+7

Kannattaako keittää, paistaa vai laittaa uuniin?

8

410

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kala-Victor

Kannattaa Teppo kysyä kissaltasi, miten mirri kulloinkin haluaa.

• fish and särki

Siitä on vähä vaikea saada yhtään mitään hyvää...oon kerran saanut kyllä lahjaksi purkin särkisäilykettä. Sen voi tehdä vaikka sähköuunissa ja ihan OK ruisleivän päällä. Tämä oli leivinuunissa tehty tomaattinen versio , vähän kuin sardiini. Kokeile ja kerro mimmosta tuli, ohje löytyy googlettamalla.

• Särkikala

Peratut kalat pari kertaa lihamyllyn läpi ja sitten vaan kalapullien tekoon.
      Samaan tyyliin kuin lihapullat.

• särkijärki

USKO HÄNTÄ!!!!! TULEE IHAN SAIRAAN HYVÄÄ!

Paitsi jos on surkimus ja ei tykkää kalasta.

• hyvää on kyllä

Isot sär¨jet ovat erinomaisia graavattuna, maistuu jopa paremmakta kuin siika.

• intohimona
    • Särjestysmies

Olen joskus verkoilla isompia särkiä saatuani tehnyt ”särkisardiinimössöä” siten, että olen fileoinut särjet, heittänyt selkäruodon menemään mutta jättänyt kylkiruodot fileisiin, heittänyt fisut, tomaattisosetta, suolaa ja ruokaöljyä kattilaan ja keittänyt hiljaisella tulella pari-kolme tuntia. Olenpa saattanut käyttää ripauksen sitruunapippuriakin mausteena.

Ihan syötävätä tavarata vaikka leivän päällä. Purkitetut särjet tehdään käsittääkseni jokseenkin samoista ainesosista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      133
      1725
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      228
      875
    3. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      144
      861
    4. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      36
      792
    5. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      73
      757
    6. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      47
      737
    7. 54
      722
    8. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      83
      632
    9. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      64
      623
    10. Mistäkö haaveilen

Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä
      Ikävä
      29
      561
    Aihe