Kuka kokeillut Antti Heikkilän Diabetes ruokavaliota?

valma mummo

Kokemuksia? Auttaako? Ostaisin tuon kirjan ,myykö kenties joku joka jo kokeillut tuota diettiä?

22

5045

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huutonetti

      Mitä sitä ostat. Hae kirjastosta. Kyllästyt viikossa kuitenkin niin ei mene raha hukkaan.

      • Diabetes

        Lääkefirmat ovat erittäin tyytyväisiä pohjoismaiden lääkemyönteiseen linjaan ja Kiittävät isoilla bonuksilla eräitä. Olin juuri isossa Diabetes seminaarissa ja siellä oli riippumaton lääketutkija / lääketutkijat puhumassa ammattilaisille siitä, kuinka yksikään diabeteslääke ei ole saanut merkintää terveyttä edistävänä lääkkeenä. Kaikki diabeteslääkkeet edistävät sydän- ja verisuonitautien syntymistä ja pahenemista. Ihmettelen, miksi ihmiset väkisin pistävät itseensä enenevässä määrin insuliineja ja syövät diabeteslääkkeitä. Lääkitystä voi vähentää kummassakin, diabetes l ja ll:ssa, jos ruokavalio on terveellinen VHH-ruokavalio.


    • aitta ja emäntä

      Meillä on , taitaa tällä hetkellä olla aitan ulko oven pönkänä. Sinne se myös joutaa. Jos on diabetes niin parhaat neuvot saa diabeteshoitajalta, eikä mistään hörhöheikkilän kirjasta joka rahastaa tällä asialla.
      Isännällä on kakkostyyppi, kirjasta ei ollut kyllä mitään apua muuten
      paitsi se pönkä.

      • Hah !

        Ei tietenkään jos ei ymmärrä, mistä siinä puhutaan. Ja eikun herkkuja lisää naamaan, kyllä se siitä ...


    • ex diabeetikko

      Kyllä, yli kaksi vuotta pysynyt, en ole kyllästynyt, kaupat täynnä ohje kirjoja myös leivonnaisia. Sokerit normaalit, myös kaikki muut veriarvot normaalit, pallovatasta pääsin eroon lisäämättä juuri lainkaan liikuntaan, olen energinen ja jaksan käydä kunnon lenkeillä kun tulee sellainen olo.

      Kannattaa kokeilla totuuden nimissä, toki kaikki ruokavaliot voi kyllästyttää mutta ruokia vaihtelemalla pärjää pitkälle. :)

    • Heikkilän uskossa

      Minulla pian 70 vuotiaalla nuorukaisella on Heikkilän kirja kun piti lukea ensin parikin kertaa että ymmärsi oikein. En myy kun lainailen sitä kavereille.
      Vähensin oikealla ruualla eli vähemmän jauhotuotteita ja perunaa, ym sopimatointa mitä Heikkilä mainitsee.
      Paino alkoi putoamaan kunto kohenemaan pienellä liikunna lisäyksellä. Kolestrolilääkkeet heitin heti roskikseen ja nyt olen pudottanut sokeri- ja verenpainelääkkeet puoleen ja edelleen arvot kohdallaan.
      Pyrin siihen että lääkkeet mieluimmin pois kokonaan ja itseä pitää hoitaa oikeammalla ruokavaliolla jos ei maksa yhtään enempää kuin tuo roskaruokakaan. Pitää vain seurata tilanteen kehittymistä omassa kropassa ja jättä suunsoittajat sivuun.
      Läkkelillä hoidetaan noita sairauksien jälkioireita eikä sairauden syytä hoideta kuntoon kuten laajalti tiedetää. Minulla lääkäri terveydenhoitaja ihmetteli hyviä verituloksiani, mutta en puhun heikkilästä vaan terveemmistä elintavoistani.
      Moini vain ei usko ruokavalion vaikutukseen mutta eivät ole ilmeisesti koskaan kokeilleet. Terveydenhoitajatkin uskovat tuloksiin ja ovat hyviä kannustajia jatkamaan mutta monet kun uskovat vain pillerin voimaan.

      • påpåpå

        Totta, ruokavalio on oleellinen osa hoitoa. Olen kuullut, että joissain TA:lla ei oteta kuuleviin korviinkaan Heikkilän ohjeita, vaikka hänen ohjeilla diabeetikot saavat selkeitä tuloksia aikaiseksi, eikä lääkkeitä tarvita. Bisnes on pääasiassa virallisessa hoidossa. Heikkilä taas ajattelee enemmän potilaitaan.

        Ymmärrän, että useimmat vastustaa Heikkilän ohjeita, kuitenkaan edes kokeilematta. Ihmiset ovat tottuneet pillerikauppaan ja nopeisiin tuloksiin, jolloin ei tarvitse tehdä its mitään, eikä tarvitse itse ottaa vastuuta omasta terveydestä, kun on helpompi syyttää sitten lääkkeitä tai lääkäreitä, jos kaikki ei ihan nappiin menekään "hoidosta" huolomatta.
        __________________________________________________________

        MTV3 04.10.2010
        DIABETES JA RUOKAVALIO, Studio 55:n vieraana Antti Heikkilä
        www.studio55.fi


        http://www.katsomo.fi/?progId=48174

        ______________________________________________________

        "Ruotsin viranomaiset julkaisivat näkemyksensä diabeetikon ruokavaliosta sopivasti hetkellä, jolloin Suomessa asiasta vastaavilla on nuppi sekaisin ja päreitä kainalo täynnä. Nyt viimeistään jokaisen pitäisi herätä todellisuuteen, ettei tämän maan ”asiantuntijoilla” todellakaan ole mitään käsitystä siitä, miten potilaita hoidetaan. Suomalaiset ovat naulanneet itsensä vähärasvaisuuden teesin kanssa THL:n seinään. Mitään muuta todellisuutta ei ole olemassa. Muutos vaatii kykyä ajatella. Ajattelu näyttää olevan hyvin tuskainen prosessi tässä ryhmäajattelun maassa."...



        http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=257


      • Tuhkala1

        Kertokaa hyvät immeiset minkälainen se ruokavalio on kun minä en löydä minkäänlaista selostusta


    • :::::::::::::
    • Heikkilä uskovainen

      Kyllä tietysti lääkärienkin neuvot ovat tarpeen kun on niin paljon noita "lääkäriuskovaisia" jota mielellään syövä lääkkeitä ja haluavat pitää myös makkarat ym roskaruuat ruokalistallaan. Silloin pitää muiden olla vain hiljaa ja ihmetellä sisäänpäin.
      Muutokseen tarvitaan jonkiverran myös omaa ymmärrystä ja halua selviytymiseen. Itselläni tuli ruokavalion myötä halua jatkaa elämää kymmenellä lisävuodella ja vähemmällä lääkemäärällä.
      Olen myös alkanut epäilemaan noiden lääkärienkin suosituksia lääkintään, eli kolestrolit usein aivan turhaan. Toinen on noiden sokerilääkkeidenkin suositusten alarajat alarajat jotka joissakin ohjeistuksissa on määrityksiltään jonkinverran korkeammalla.
      Toisaalta tämäkin liittynee lilanteeseen että ruokavalioita ei osata muuttaa piiruakaan ja lopputuloksena on diabetes lisätautineen. Suomi on sittenkin "sarvikuonojen maa".

    • langerhansin saareke

      Kumpaako poruikoilla on 1- vai 2-tyypin diabetes? Ja onko Heikkilän ohjeet tepsineet myös 1-tyypin diabeteksessa? 1-tyypin diabeteshan on pääsääntöisesti lapsuus- ja nuoruusiässä ilmenevää, mutta kuulin juuri, että jopa jo lähemmäs 5-kymppisilläkin todetaan 1-tyyppiä PLV:stä (virtsanäyte),josta ilmenee insuliinintuoton heikkeneminen, Langerhansin saarekkeiden tuhouduttua haimasta.

    • Heikkilä uskovainen

      Minulla on 1 tyypin diabetes mutta kirjsaa on tietoa myös 2 tyypin hoidostakin eli . Insuliinia tarvitaan kun södään vääriä määriä vääriä aineita, mutta Heikkilä kertoo ne oikeammin ja kyllä maailmalla tietoa löytyy tueksi.

      • langerhansin saareke

        Henkilö, jolla todettiin 1-tyypin diabetes on elänyt aina terveellisesti, harrastanut monipuolisesti liikuntaa koko elämän, käy kuntosalilla, ei juo kahvia, ei tupakoi, eikä juo alkoholia, ei käytä sokeria, ei syö makeisia eikä leivonnaisia. Ei syö makkaroita, ei pizzoja, ei hampurilaisia, ei mitään roskaruokaa. Juo vettä 2-3 l/vrk, paljon kasviksia ja juureksia, rasvaa hipaisten leivälle.

        .Lääkäri oli ihmeissään, kun ei osannut enää neuvoa, kun kaiken on jo koko elämän ajan tehnyt niin kuin pitäisi. Silti diabetes korttia heilutti. Tosin tässä vaihees ei insuliinia aleta, koska VS 11 on raja,eikä niin korkeaa VS:a ole kuitenkaan. On hyvin hoikka ihminen ollut aina.

        Suvussa tosin kulkee 2-tyypin diabetes.


      • Heikkilä uskovainen
        langerhansin saareke kirjoitti:

        Henkilö, jolla todettiin 1-tyypin diabetes on elänyt aina terveellisesti, harrastanut monipuolisesti liikuntaa koko elämän, käy kuntosalilla, ei juo kahvia, ei tupakoi, eikä juo alkoholia, ei käytä sokeria, ei syö makeisia eikä leivonnaisia. Ei syö makkaroita, ei pizzoja, ei hampurilaisia, ei mitään roskaruokaa. Juo vettä 2-3 l/vrk, paljon kasviksia ja juureksia, rasvaa hipaisten leivälle.

        .Lääkäri oli ihmeissään, kun ei osannut enää neuvoa, kun kaiken on jo koko elämän ajan tehnyt niin kuin pitäisi. Silti diabetes korttia heilutti. Tosin tässä vaihees ei insuliinia aleta, koska VS 11 on raja,eikä niin korkeaa VS:a ole kuitenkaan. On hyvin hoikka ihminen ollut aina.

        Suvussa tosin kulkee 2-tyypin diabetes.

        Kiinnoastaisi tietää mitä edellä mainittu henkilö sitten syö, onko perunaa, onko leipää ja kuinka paljon ja onko kolestrolilääkitys käytössä.

        Itse aloin epäilemään noita Suomen diabetes suosituksia lääkinnän suhteen kun jonkun mittarivalmistajan suositus oli 11 tasossa vielä normaali ja korkea alkoi tasossa noin 14-15. Alhainen verensokeri alkoi puolestaan 6 tasosta alaspäin meiillä kun aletaan suosittamaan jo tällöin pillereitä.

        Minua alkoi epäilyttämään että kun kolestrolilääkkeitä syötetään usen turhaan joka tuhoaa toisen lääkkeen vaikutusta, niin syötetäänkö osin diabetesläkkeitäkin turhaan. Itse vähensin diabeeteslääkityksen puoleen ja arvot ovat silti laskeneet.

        Onko Heikkilän kirja luettu


      • langerhansin saareke
        Heikkilä uskovainen kirjoitti:

        Kiinnoastaisi tietää mitä edellä mainittu henkilö sitten syö, onko perunaa, onko leipää ja kuinka paljon ja onko kolestrolilääkitys käytössä.

        Itse aloin epäilemään noita Suomen diabetes suosituksia lääkinnän suhteen kun jonkun mittarivalmistajan suositus oli 11 tasossa vielä normaali ja korkea alkoi tasossa noin 14-15. Alhainen verensokeri alkoi puolestaan 6 tasosta alaspäin meiillä kun aletaan suosittamaan jo tällöin pillereitä.

        Minua alkoi epäilyttämään että kun kolestrolilääkkeitä syötetään usen turhaan joka tuhoaa toisen lääkkeen vaikutusta, niin syötetäänkö osin diabetesläkkeitäkin turhaan. Itse vähensin diabeeteslääkityksen puoleen ja arvot ovat silti laskeneet.

        Onko Heikkilän kirja luettu

        Leipää syö tosi vähän, perunaa pari/vrk, ei ole ollut mitään lääkitystä koskaan. Muutoin terve kuin pukki ja virkeä. On varannut ajan Antille ja osti hänen kirjansa. Eli aloitti karppauksen muutama vk sitten.

        Kuulin tutulta lääkäriltä, että jokin virus voi tuoda tullessaan 1-tyypin diabeteksen vanhemmillekin ihmisille. Tai sitten se voi olla jokin diabetes 2:sen alaryhmistä.

        Aika korkeaksi on nostettu alhainen VS, jos 6 tai vähän sen alle. Välillä tuntuu, että diabeteslääkkeitä tosian syötetään liian aikaisin. Tunnen yhden tapauksen, jolla ei mielestäni ole diabetestä lainkaan, VS kun on hieman yli 5. Silti diagnoosi diabetes. On itse pudottanut lääkitystä ja VS pysyy ihan normaalin rajoissa.


      • Heikkilä uskovainen
        langerhansin saareke kirjoitti:

        Leipää syö tosi vähän, perunaa pari/vrk, ei ole ollut mitään lääkitystä koskaan. Muutoin terve kuin pukki ja virkeä. On varannut ajan Antille ja osti hänen kirjansa. Eli aloitti karppauksen muutama vk sitten.

        Kuulin tutulta lääkäriltä, että jokin virus voi tuoda tullessaan 1-tyypin diabeteksen vanhemmillekin ihmisille. Tai sitten se voi olla jokin diabetes 2:sen alaryhmistä.

        Aika korkeaksi on nostettu alhainen VS, jos 6 tai vähän sen alle. Välillä tuntuu, että diabeteslääkkeitä tosian syötetään liian aikaisin. Tunnen yhden tapauksen, jolla ei mielestäni ole diabetestä lainkaan, VS kun on hieman yli 5. Silti diagnoosi diabetes. On itse pudottanut lääkitystä ja VS pysyy ihan normaalin rajoissa.

        Kannattaisi lopettaa tuo "karppaus" sanan käyttö ja siityä suoraan terveempään ruokavalioon ja katsella tuloksia.
        Tuossa edellä nähtiin miten terveitä ihmisä pitää lääkitä kun arvot hieman heittelee jos sitäkään. Vanhemmilla ihmisillä ja nuoremmillakin on usein mielipiteita "ettei jänksen ruokaa syödä" mutta hyvä pulla kyllä kelpaa kaikilla mausteilla. Sanotaan kuitenkin että "sika on sitämitä se syö".


      • Diabetes
        langerhansin saareke kirjoitti:

        Henkilö, jolla todettiin 1-tyypin diabetes on elänyt aina terveellisesti, harrastanut monipuolisesti liikuntaa koko elämän, käy kuntosalilla, ei juo kahvia, ei tupakoi, eikä juo alkoholia, ei käytä sokeria, ei syö makeisia eikä leivonnaisia. Ei syö makkaroita, ei pizzoja, ei hampurilaisia, ei mitään roskaruokaa. Juo vettä 2-3 l/vrk, paljon kasviksia ja juureksia, rasvaa hipaisten leivälle.

        .Lääkäri oli ihmeissään, kun ei osannut enää neuvoa, kun kaiken on jo koko elämän ajan tehnyt niin kuin pitäisi. Silti diabetes korttia heilutti. Tosin tässä vaihees ei insuliinia aleta, koska VS 11 on raja,eikä niin korkeaa VS:a ole kuitenkaan. On hyvin hoikka ihminen ollut aina.

        Suvussa tosin kulkee 2-tyypin diabetes.

        Ei riitä, että jättää leivokset ja pitsat pois, vaan kaikki peruna, pastat, vaaleat jauhot, leivät ja sokerit pois. Diabetikon vaarallisimmat ruoat ovat rasvattomat maitotuotteet.


    • Malmin hautausmaa

      ;Meidän asiakkaissamme on paljon Antti Heikkilän opetuslapsia. Tervetuloa tapaamaan!

    • Haudankaivajalle vst

      Se on totta, että hautausmaalla on paljon liikalihavuuteen ja diabetekseen kuolleita ihmisiä jotka eivät ymmärtäneet hakea apua elinaikanaan ja tuli tonen meno vastaan. Vai tarkoitatko saattojoukkoja jotka ovat ymmärtäneet paremmin asian ja ovat vielä hengissä.
      Tuossa kaksikin lähellä puoltatoista sataa kiloista tuttavaani ovat kovin heikossa kunnossa eikä siinä auta Antti Heikkiläkään kun eivät usko aikanaan mitä sanotaan.

      Sanonta entiseltä puheenpitäjältä "Vainaja oli jo eläissäänkin mukava mies"

    • ruokavaliotyyppi
    • Antti Heikkilä

      Meillä on virallinen diabeteshoitaja aidan pönkänä, käydään välillä morjenstamassa, muuten saa höhkiä itsekseen.

    • Olli Virtakujalta

      Vantaalainenb Mattila kokeili vhh:ta mutta airastui PIIMÄLEILEYTEEN ja vammautui pysyvästi tollouteen

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      132
      2407
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      291
      2312
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      75
      1790
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1462
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1309
    6. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1308
    7. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      72
      1040
    8. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      1030
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      925
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      901
    Aihe