Kertokaapa miten itsesuggestiota voi harjoittaa ihan itsekseen,menemättä terapeutille?Kyllähän sen kuulemma pitäis ilman terapeuttiakin onnistua..
itsesuggestio
9
4019
Vastaukset
- toistellen
Helpoin tapa lienee toistella itselleen ääneen jotakin positiivista lausetta asiasta johon tähtäät. Ei sinun tarvitse uskoa edes omiin sanoihisi, riittää että sanot ääneen. Kokeillut olen ja toiminut on! Esimerkiksi voit sanoa ääneen itsellesi, opin helposti Italian kielen..
- VEn1111111111111
Olen kokeillut, toimii!
- tirlittantan
Helppo testi siitä, miten suggestio toimii:
Ajattele vaikka mehukasta sitruunanviipaletta.
Huomaatko mitä tapahtuu? :)- Sadepilvi *
Miten tuo liittyi itsesuggestioon?
Ja miten itsesuggestio voisi olla apuna paniikkihäiriössä?
Kokeilin itse aikanaan suggestioita, mutta vaikka kuinka hoin itselleni moniakin asioita, mitään muutosta ei tapahtunut...
- sdfaskjdfhklasjdfhlk
Ei psykoterapialla ole mitään tekemistä itsesuggestion kanssa. Itsesuggestiota ei pidetä psykologian/psykiatrian ammattipiireissä asiallisena hoito- tai terapiamenetelmänä eikä se sellainen olekaan.
Suggestoterapeutit eivät ole Kelan tai Valviran hyväksymiä terapeutteja eivätkä he saa käyttää nimikettä psykoterapeutti.
Itsekseen tietysti saa kokeilla mitä haluaa. Olen kokeillut itse suggestiivisia "mantroja", mutta ei ollut mitään hyötyä. - 2+16
Itsesuggestiossa on ensin saavutettava rentoutunut olotila niin, että pääset alitajuntaasi. Jos vain hoet lausetta, jonka tiedät rationaalisesti ettei se pidä paikkansa ja yrität sillä hokemalla pakottaa mielesi uskomaan siihen, ei se tietenkään onnistu. Mitkään pakkohokemat ei toimi. Idea on siinä, miten saat itsesi ihan aidosti sisimmässäsi uskomaan tähän kyseiseen suggestioon. Voit sanoa vaikka sata kertaa väittämäsi, mutta järkesi edelleen vastustaa tuota ajatusta. Pitää siis päästä tuon järjen ja tietoisen mielen tuolle puolen, tiedostamattomaan. Suggestio ei saa olla liian epäuskottava tai yliampuva. Paras suggestio on, jos se herättää positiivisen tunnelatauksen ja lausahdus täytyy olla sellaisessa muodossa, kuin asia olisi jo totta ja olisi jo tapahtunut. Tunteet on toimii avaimena enemmän kuin järki ja tunteisiin vaikuttamalla pääset parempaan lopputulokseen. Tästä aiheestahan on paljon kirjoitettu itseä kehittävää kirjallisuutta, kannattaa etsiä käsiinsä sellainen opus mikä toimii juuri sinulle. Pari vinkkiä:
http://www.mtv3.fi/helmi/kuudesaisti/artikkeli.shtml/309148?kuudesaisti-tarua_vai_totta-alitajunta
http://www.youtube.com/watch?v=_b1GKGWJbE8- sdfaisdufiasudfhiasu
Niin no kyllähän sitä saa uskoa mihin haluaa.
- ncxvzcxnbvmzcxnbv,mz
sdfaisdufiasudfhiasu kirjoitti:
Niin no kyllähän sitä saa uskoa mihin haluaa.
Jotkut uskovat joulupukkiin, jotkut Elvikseen.
- oeriuweoiru35
Niinpä, mutta tärkeintä on oivaltaa, että usko asiaan on se joka vaikuttaa, ei mikään muu. Jos et halua uskoa, että ole terve ja onnellinen, et sitä ole ja sillä hyvä. Näin helppoa on itsesuggestio. Lääkäri tai Jumala ei sun mieltäs onnelliseksi saa, vain sinä itse, ja itsesuggestio on yksi keino.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745518- 353071
- 402684
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin272045Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402032Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291859- 951822
- 1741752
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241478Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät941240