Kapeammat reidet

allmostthere

Lähtökohtana on siis jotain näiden kahden kuvan näköistä:

http://4.bp.blogspot.com/-05-giBrRzx8/TnxUiRdOQgI/AAAAAAAAADI/fliTNFrIfiM/s1600/kuvag.png

http://farm6.static.flickr.com/5178/5482116293_ee4b6fff0a.jpg

Ja tavoitteena olisi jotain tällaista:

http://www.nowloss.com/images/how-to-get-thinner-thighs.jpg

http://www.closeronline.co.uk/Assets/Image/080630_thighs_lead.jpg

Eli ei siis kovin lihaksikasta, mutta silti timmiä ja rasvatonta. Ongelmana kuitenkin se, etten oikein tiedä miten pääsen tavoitteeseeni, kun tavalliset askelkyykyt yms. saavat reiteni van paksunemaan. Ilmeisestikin rasvaa pitäisi saada hieman pois, mutta yleensä on käynyt vain niin, että kiloja lähtee enemmän, kuinn senttejä reisistä =/.
Olisiko teillä jotain ideoita, miten pääsen saisin haluamani reidet.

20

2175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Body

No sanotaanko näin, että anteeksi vaan,mutta missään noissa neljässä kuvassa ei jaloissa ollut lihasta. Rehellisesti sanon,koska se on totta. Se, että askelkyykyistä tulee se olo, että jalat " paksunee" voi johtua monestakin syystä. Kuten siitä, että lihas saa ärsykettä ja veri pakkaantuu sinne. Myös nestetasapaino voi tehdä sen ja moni muukin. Jos haluat tuollaiset rimppakintut niin neuvoisin tekemään paljon aerobista treeniä, se polttaa sitä rasvaa, mutta varsinaisia lihaksia et sillä saa. Ja rasvakaan ei pala,jos syöt pelkän porkkanan päivässä. Silloin poltat vaan omaa lihasta ja rasva jää kiinni kroppaan. Lähes kaikki, jotka eivät ole koskaan treenanneet ja tunne ihmisen fysiologiaa, luulevat, että kroppaa treenataan vain halutuista kohdista, kuten sisäreisistä ja sieltä se rasva palaa...no se on miltei mahdotonta. ja se altistaa taas lihastasapaino häiriöille, joita en suosittele. Riippuu tietenkin, missä voit treenata? Kotona Vai salilla? Ja miten paljon olet treenaillut askelkyykkyjä ja millä painoilla? Tulokset kun ei synny viikossa eikä kahdessa....

• allmostthere

En jaksa alkaa väittelemään tuosta jalkojen lihaksikkuudesta, totesin haluavani timmit ja pareammat reidet kuten kuvissa.
        Ei se ole mikään tunne, että jalat paksunee, vaan fakta, joka näkyy mittaamalla puolenvuoden treenin jälkeen...painot olivat muistaakseni jotain 30kg. Ja etureisiin tuli selvästi lisää lihasta. Tavoitteena olisi ollut muokata peppua ja saada tiukemmat reidet, mutta lopputulos ei näkynytollenkaan pepussa tai reisien kapenemisena.

En ole kyllä koskaan kuvitellut, että läski muuttuisi jotenkin ihmeen kaupalla lihakseksi tekemällä reisien lähentäjiä tai loitontajia salilla tmv. Kyllähän pitkäkestoinen aerobinenkin kuluttaa lihasta.

• Body
        allmostthere kirjoitti:

En jaksa alkaa väittelemään tuosta jalkojen lihaksikkuudesta, totesin haluavani timmit ja pareammat reidet kuten kuvissa.
        Ei se ole mikään tunne, että jalat paksunee, vaan fakta, joka näkyy mittaamalla puolenvuoden treenin jälkeen...painot olivat muistaakseni jotain 30kg. Ja etureisiin tuli selvästi lisää lihasta. Tavoitteena olisi ollut muokata peppua ja saada tiukemmat reidet, mutta lopputulos ei näkynytollenkaan pepussa tai reisien kapenemisena.

En ole kyllä koskaan kuvitellut, että läski muuttuisi jotenkin ihmeen kaupalla lihakseksi tekemällä reisien lähentäjiä tai loitontajia salilla tmv. Kyllähän pitkäkestoinen aerobinenkin kuluttaa lihasta.

Minkälaisia sarjoja teit ja miten usein? Ja pelkillä askelkyykyillä vai muillakin liikeillä? Ja minkälainen on sun ruokavalio? Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Haluat siis timmit reidet, muttet lihaksia? Pitkää sarjaa kevyillä painoila ja aerobista lisäksi..sillä pitäis kyllä alkaa tapahtumaan..Jos ruokavaliokin on kondiksessa. Mietin vain noita askelkyykkyjä, että on se kumma jos ei ne mene pakaroihin. Itselläni kyllä menee ja tehokkaasti. Oisko tekniikassa vika? Teitkö muita kuin askelkyykkyjä? Ja tanko niskassa vai käsipainoilla? Korokkeen kanssa vai ilman? Entä jalkaprässi?

• allmostthere
        Body kirjoitti:

Minkälaisia sarjoja teit ja miten usein? Ja pelkillä askelkyykyillä vai muillakin liikeillä? Ja minkälainen on sun ruokavalio? Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Haluat siis timmit reidet, muttet lihaksia? Pitkää sarjaa kevyillä painoila ja aerobista lisäksi..sillä pitäis kyllä alkaa tapahtumaan..Jos ruokavaliokin on kondiksessa. Mietin vain noita askelkyykkyjä, että on se kumma jos ei ne mene pakaroihin. Itselläni kyllä menee ja tehokkaasti. Oisko tekniikassa vika? Teitkö muita kuin askelkyykkyjä? Ja tanko niskassa vai käsipainoilla? Korokkeen kanssa vai ilman? Entä jalkaprässi?

Tein yleensä 2-3 sarjaa siten, että vikat toistot meni juuri ja juuri...eli kehityksen mukaan. Alotin muistaakseni 3x15. ja ekaks vapailla ja myöhemmin tangolla raskaammat painot. Tein askelkyykkyjä tai -kävellen, yhdenjalankyykkyjä ja Syväkyykkyjä, mut ne syvät otti polviin ihan sikana :/. Koroketta en käyttänyt ja prässiä en tehnyt, kun ei kuulemma ota juurikaan peppuun.
        Tekniikka pitäs olla ihan ok, vaikka vähän etukumaraan menee herkästi askelkyykätessä.

Ja noilla siis ruman paksut reidet sain aikaan...kivasti tuli kaarta etureiteen, jota siis ihan luonnostaankin jo on :/.

Aika vähähiilarisesti syön. Tässä karkeasti päivän syömiset: aamiaiseksi Pirtelö tai munia , aterialla lihaa/kalaa/kanaa ja kasviksia vähän riisiä tai perunaa, välipaloina:pähkinöitä ja hedelmiä iltapalalla: rahka tai raejuustoa, kun treenasin söin vähän enemmän.

• allmostthere

Niin ja siis noi kuvat yllä vastaa mun nykyistä tilannetta, eikä sitä jolloin jalat olivat muhkummat. Reidet ovat siis kaventuneet entiselleen. Vuosien jälkeen :). Ja siis tavoitteenahan ei olekaan saada lihasta reisiin vaan saada ne näyttämään
        kapeeammilta, kunten kahdessa alimmassa kuvassa.

• splfalt

Mites se Jutta treenautti niitä missejä siinä sen ohjelmassa? Lähes kaikilla tytöillä sama ongelma, kuin alottajalla, eli löysää alakropassa.

• allmostthere

Joo, ois kiva kuulla jos tota sarjaa on joku seurannut. Että miten se alakroppa kiinteytyy.

• Body

Okei. No tämä on vain minun mielipiteeni tästä asiasta: Kuulostaa siltä, että, syöt AIVAN liian vähän. Itsekkin aikoinaan olen taistellut tätä fysiikanlakia vastaan, etä haluan polttaa rasvaa eli kiinteytyä ja silti en mielellään söisi kovinkaan paljoa. No se ei onnistu. Ei minun kohdalla, enkä usko että muidenkaan kohdalla. Jos halutaan polttaa rasvaa, pitää olla jotain mistä polttaa, eikö? Käytetään nyt esimerkkinä vaikka Juttaa :) Hänellä on ollut massakausi päällä aina ennen kisadieettejä ja massa kaudella syödään PALJON, jotta lihasta voidaan ensin rakentaa. Ja lihasta ei voida rakentaa ilman hiilareita, rasvoja ja protskua ja tietenkin kovaa treeniä. (tiedän ettet haikaile Jutta-kropan perään,mutta tämä pätee myös pelkän rasvanpolton suhteen) Kun kroppaa ollaan tankattu ruualla ja treenillä riittävän kauan ja kisakausi häämöttää, aletaan tiputtamaan kalorieta ja muutetaan treeni-ohjelmaa. Mutta dieetti perustuu nimenomaan massakauteen.
      Kun syöt jatkuvasti miinuksilla, ei rasvaa lähde eikä tuloksia synny,koska ei ole mistä antaa! En tiedä miten perillä olet ravitsemuksesta, mutta ilman hiilareita, et saa draivia ja tulosta treeniin. Hiilarit rasvat on polttoaine ja protskut rasvat rakennusaine. Itse olen kokeillut VHH:ta ja treeniä,mutta homma ei ainakaan minulla toiminut. Sain ainoastaan aikaiseksi ylikunnon ja paskan fiiliksen.
      Jutan ohjelmaa katson,kuin manattua pappia :)ja kovaa siellä treenataan. Myös Bikini-Fitness treenarit. Lihakset tarvitsee aika kovaa ärsykettä, että ne lähtevät kehittymään.
      Sitten niistä kyykyistä: Eteenpäin kumartuminen voi tulla lihasheikkoudesta tai lihaskireyksistä. Eli jos askelkyykyssä jalan kulma ei ole se 90 astetta. Myös koordinaatio voi olla kysymyksessä. Oletko tsekannut lonkankoukistajat, etureidet ja takareidet? Kireyttä?
      Syväkyykyistä ja polvista sen verran, että siinäkin voi olla heikkoutta etureisissä ,pakaroissa tai kireyttä It-jänteessä eli polven ulkosyrjässä. Prässi on aika perusliike treenatessa ja kyllä se ottaa pakaraan, vaikka pääpaino onkin etu-ja takareisillä. Pakarat toimii avustava. Jos ja kun lueskelee noiden puntti-hirmujen ohjelmia, niin ei siellä pahemmin ole mitään pakara-prässejä erikseen millä persusta treenataan: Kyllä siellä on kyykyt ja niiden eri variaatiot ja prässi pää liikkeinä pakaroissa.
      Sun kyykky sarjaa katsellessa teen sellaisen havainnon, että olet tehnyt 3x 15 ja ilm.maximeilla eli teit juuri sen mitä jaksoit. No tässä jo mennään mielestäni metsään. Jos meinaat tehdä aerobista lihastreeniä on sarjoja oltava vähintää 4. Ja silloin ei tehdä maximeja. Eli nyt olet vähän sekoittanut molempia :) Jos haluat tehdä aerobista niin tee esim. 4 x 12-15 ja sellaisilla painoilla, että tuntuu, mutta ei niin, että jaksat hädintuskin tehdä viimeistä. Eli tällaisilla sarjoilla tehdään rasvanpolttoa ja kiinteytystä :) Yli 3 sarjat on aerobista ja alle 4 maximeilla on lihaskasvua. Kannattaa ottaa paljon eri variaatioita jalkatreeniin ja muistaa myös se yläkroppa:) Mutta kyllä tuo ruoka on nyt se mihin kannattaa panostaa. Koska et jaksa treenata täysillä ilman ja ilman treeniä ei tule tuloksia :)

• säihkis85

No ei todellakaan oo noi tavoitekuvien naiset salilla (yllä kirjoittavan neuvoin) tollasia reisiä hankkineet!
      Pienempi rasvaprossa on pitkän proteiinirikkaan dietin, säännölisen liikunnan ja muutoinkin terveiden elintapojen tulos. Tietenkin geenit ja nuori ikä voivat myöskin osiltaan auttaa :)

• Body

Herää vain kysymys, että mitenköhän sen rasvaprosentin saa pieneksi muuten kuin liikkumalla ja ruualla? Mielestäni tätä asiaa juuri painotin. Ei timmin kropan saaminen ole mikään hokkus pokkus juttu. Ja myös 50 kymmppiset voivat saada timmin kropan, se on vaan hieman haastellisempaa :) Olisi mielenkiintoista kuulla, että miten muuten meinaat saada tuloksia aikaan,kun se ei kerran salilla onnistu ? Ja geeneistä puhutaan aina silloin jos joku on ylipainoinen. Jokainen joka on ylipainoinen voi myös olla normaalipainoinen. Kysymys on valinnoista ei geeneistä.

• Säihkis85

Totesin vain, etteivät kuvan naiset ole tainneet tarvita salitreeniä noiden säärien hankintaan. Liikuntaa, kun voi harrastaa monipuolisemminkin, kuin vain salilla painojen kanssa ähkimiällä. Ei se ihan oikeastikaan ole ainut tie hankkia unelmavartaloa ja musta tuntuu, että voi jopa viedä kauemmaskin tavoitteesta.
        Pahimmassa tapauksessa kun lihasten päälle jää vain kerros rasvaa, kun on opetellut syömään "kunnolla", jolloin lopputulos on entistäkin paksumpi olemus. Lihasten kuntoa voi kehittää esimerkiksi vaikka hiihtämällä,tanssimalla tai uimalla. Ihan näin esimerkkinä ja omaa vartalonmassa voi käyttää vastuksena. Kyllähän punnerruksetkin kehittää hyvin lihaksistoa vaikkei siinä ylimääräisiä painoja käytetäkään.

Mietipäs vaikka Aira Samulin: hän on tanssinut koko ikänsä ja on ikäisekseen moittettomassa kunnossa. Tuskin käy salilla ;)

• saksmacine

Hitsi kakki noi on mihen mielestä upeita
      Paljon paksumpienkin välis viidyn kun on märkä ja halukas
      pillu niiden välissä

• Body

Jeps, ihan oikeassa olet! Ekassa vistissänikin laitoin neuvoksi aerobisen treenin ja se kattaa paljon muutakin kuin puntin. Tanssi, jooga, pilates ,juoksu ja tosiaankin hiihto jne...Itse olen aina pysynyt suht timmissä kunnossa treenaamalla pelkkää aerobista, tosin salilla.Ja tietenkin kävelemällä reippaita lenkkejä 8- 16 km päivässä. Juoksulla ja Spinnigillä, ja kroppaa pitkillä suht kevyillä painoilla. Mutta treeniäkin tärkeämmäksi on noussut ruokavalio. Nyt suunta on muuttunut ja treenaan maximi painoilla,koska tavoitteena on kasvattaa lihasta.

Silloin kun on opittu "syömään kunnolla", on se miltei välttämätöntä jos meinataan hankkia lihaksia. Mutta mun mielestä tuollainen kroppa kun noissa kuvissa on, ei vaadi kauheata mättämämistä ruuan suhteen, koska edelleenkään ei mielestäni puhuta erityisesti lihaksiston kasvattamisesta vaan kiinteytymisestä. Tosin pitää silloinkin syödä, koska ei voi polttaa rasvaa rasvattomasta kropasta ja miinus kaloreista. Pitää olla silti rakennusaineita. Ja se rasva palaa päältä pois tarpeeksi kovalla harjoittelulla. Mutta kaikki tekee tyylillään. Puhun omasta kokemuksestani ja siitä, etten itse ole saannut timmiä kroppaani pysymään pitkään kunnossa pelkillä salaateilla ja tappo treenillä. Lopulta poltin vain omaa lihastani vaikka rasvaa ei kropassa pahemmin ollutkaan. Ylikunto kutsuu,kun miinuksilla mennään liian pitkään. Ja tässäkin on varmaan paljon kysymys siitä, että mikä on kenenkin ihanne vartalo :) Joskus vaan kauneus ja terveys ei kulje käsi kädessä :)

• Jokaisella on makunsa, enkä tiedä oikeaa syytä tähäm, mutta jos uskot etteivät reitesi ole tarpeeksi nätit niin minä itse oikeasti pidin noita paksureitisempiä jalkoja kauniina. Paljon kauniimpina kuin noita alempia. =)

• Täsmennän: tuo "alempi ylempi" ainakin on oikein nätti jalkapari leveydestä huolimatta. Pojat tykkäävät leveistä reisistä. Toisessa kyse voi olla ihan geneettinen siekka. En nyt ole asiantuntija , mutta ihan liikkunnalla ja hyvin syömällä niistä saa pikkuisen paremmat

• Juuri sellaiset
        rofion kirjoitti:

Täsmennän: tuo "alempi ylempi" ainakin on oikein nätti jalkapari leveydestä huolimatta. Pojat tykkäävät leveistä reisistä. Toisessa kyse voi olla ihan geneettinen siekka. En nyt ole asiantuntija , mutta ihan liikkunnalla ja hyvin syömällä niistä saa pikkuisen paremmat

Komppaan, pojat pitävät hyvinmuodostuneista reisistä. Minulla on varmaan sinun mielestäsi paksut reidet ja varmaan sitten liiankin pyöreä peppu. Ne ovat vuosien treenaamisen tulos, ja juuri sellaiset kuin haluankin ja todellakin kääntää miesten päät, vaikka kilometrejä on takana aika paljon.

• -Aloittaja
        Juuri sellaiset kirjoitti:

Komppaan, pojat pitävät hyvinmuodostuneista reisistä. Minulla on varmaan sinun mielestäsi paksut reidet ja varmaan sitten liiankin pyöreä peppu. Ne ovat vuosien treenaamisen tulos, ja juuri sellaiset kuin haluankin ja todellakin kääntää miesten päät, vaikka kilometrejä on takana aika paljon.

Äh, sun reidet on varmasti just hyvät munkin mielestä, mutta mulle ei mun silmääni sovi paksut reidet, koska olen lyhyt ja kapeat reidet näyttää pidemille. Peppu taas pitää ehdottomasti olla pyöreä ja arvelenkin, ettei ne miehet suun sääriä jouda kattoon pepun viedessä kaikki huomio ;D.
        Miten oot treenannu peppua ja ois super kiva jos voisit laittaa jonkun vastaavan kuvan pepusta/reisistä, niin tiedän miltä sen kuuluisi näyttää.

• ??????

Tavoitteenasi on siis mahdottomuus. Kai tajuat että nuo on tehty kuvankäsittely ohjelmalla ? Olen aina ollut hoikka, ja olen ns. pitkänmatkan juoksija, ei ole noita alemman kuvan reisiä koskaan ollut.

• pyhpah

No kyllähän tollaisia "mahdottomiakin" reisiä tulee joskus kadulla vastaan, joten ei ne kaikki ole shopattuja...uskopa ihan huvikses vain ;)

• niinääooo

Protskupitosta ruokaa ja monipuolista reeniä, ei siihen muuta tarvita. Tavoitteeseen ei ole paljoa matkaa, joten tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2779
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      18
      2597
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2288
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1602
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1565
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1493
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      33
      1251
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26