Sopiiko aloittelijalle?

*kesäksi kuntoon*

Millainen liikuntamuoto pilates olisi keski-ikäiselle naiselle? Sopiiko sellaiselle joka ei ole muuta liikuntaa harrastanut kuin reipasta kävelyä koiran kanssa? Onko pääkaupunkiseudulla (Espoo / Helsinki) edullisia paikkoja jossa harrastaa pilatesta? Onko pakko liittyä johonkin liikuntasalille / kuntosalille vai löytyykö muita tapoja ko. lajia harrastaa? Vinkkejä........
Kesä on tulossa ja hirvittää mitä vaatteiden alta paljastuu.....pömppömaha ja selluliittia ainakin.......

5

4919

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KapteeniKoukku

Se pilates on suomeksi melilosvo!

• *usko mennyt*

Sitten toinen kysymys: Löytyykö netistä jostain parempaa ja asiallisempaa palstaa kysellä eri asioita koska täällä Suomi24:ssä ei saa mitään järkeviä vastauksia. Eipä ole ensimmäinen kerta eikä varmastikaan viimeinen, mutta usko tähän keskustelupalstaan on mennyt.

• Spinnaaja..

Pilates sopii varmastikin kaikille. Loistava rentouttava ja rauhoittava liikuntamuoto. Säännöllisesti harrastettuna tulokset näkyvät keskikropassa nopeasti. Vatsanseutu kiinteytyy ja voimistuu. On erittäin hyvä myös selälle. Muutoinkin kehon liikkuvuus paranee huomattavasti.
      Lapissa asuvana en osaa sanoa Helsingin tarjonnasta, mutta itse olisin sitä mieltä, että on varmastikin syytä ohjatusti ensin perehtyä Pilateksen tekniikkaan. Erityisesti vatsalihasten hallintaan ja hengittämiseen. Alussa todellakin tuntuu, että oikein hengittäminen ei ole aivan itsestään selvää. Se on Pilateksessa kuitenkin tärkeää ja toki tekniikat omaksuu nopeasti, jos malttaa säännöllisesti harrastaa. Näin oppii myös tärkeimmät liikkeet.
      Sen jälkeenhän voi Pilatesta harrastaa myös kotona. Ohjeita löytyy netistä, DVD:ltä, kirjoista jne. Välineitä; kuten matto, pilatesrenkaita, palloja yms. saa vaikkapa marketeista. Olen itsekin ostanut joitain tärkeimpiä ja itselleni mieluisimpia välineitä kotiin. 1 - 2 kertaa viikossa käyn kuitenkin ohjatuilla Pilates-tunneilla.
      Suosittelen siis lämpimästi. Yllättävän tehokas laji! Itse olen 45- vuotias nainen ja harrastan Pilateksen lisäksi kuntosalilla käyntiä sekä spinningiä. Pilates toimii myös hyvin palauttavana liikuntamuotona.

• Fressin jäsen

Saleilla noita Pilates-tunteja parhaiten löytyy. Voit tutkia olisiko jollain ketjuista kohtuuhintaista 10x korttia jotka käyttäisit sitten vain Pilatekseen (tai käyt Pilateksen jälkeen/ennen nostamassa painoja siinä samalla). Myös esim. Espoon liikuntatoimen sivuilta löytyy jonkin verran erilaisia kursseja, myös mm. Pilatesta. Erilaisia ohjattuja liikuntoja löytyy monilta Espoon uimahalleilta (joissa siis on saleja ja ryhmäliikuntatiloja niiden uimatilojen lisäksi).

Pilates sopii ehdottomasti kaikille. Se on helppo aloittaa ja mitä enemmän sitä jaksaa harjoitella, sen tehokkaammaksi se tulee. Mielellään siis näkisin että innostut liittymään jollekin salille ja käymään pitkäjänteisesti sen 10 kerran sijasta. Itselleni Pilates on keino pitää alaselän kivut kurissa vahvistamalla keskivartalon lihaksia, istuvaa konttorityötä kun teen viikosta toiseen.

Toivottavasti uskosi Suomi 24:ään palautuu edes jonkin verran. Tällä saitilla saa sekä parhaimmat vastaukset että pahimmat trollaukset (valitettavasti).

• Aikuisbaletti??

Samaan tapaan äärimmäisen muokkaava laji on aikuisbaletti. Lisänä kaunis musiikki ja sitkeät, kauniit liikkeet.
      Käy kokeilemassa, olisiko se(kin) sinun lajisi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      85
      6020
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      319
      5117
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2658
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      48
      2599
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1832
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1669
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      109
      1497
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      119
      1402
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    Aihe