maan kansalaiset - yksinäisinä maailmankaikkeuden "meressä"?

ristinkantaja

Joku (täälä palstalla) on joskus pitänyt kreationismin surmana sitä kohtaa avaruustutkimuksen vaihessa, jolloin maan ulkopuolelta havaitaan elämää. En koskaan ole oikein ymmärtänyt, mitä kyseinen henkilö on ajatellut - tai mistä hän on saanut tuon käsityksen (ettei Jumalan luomistekoon uskova voisi myös hyväksyä ajatusta, että maailmankaikkeudessa on elämää muuallakin, ei Raamattu kiellä sitä missään kohdassa - jossain kohdin voisi ajatella jopa vihjailevankin siihen suuntaan).Vielä ei ole havaittu ulkopuolista älyä.Jos havaitaan, ei se muuta mitään Genesiksen totuudesta.
Jumala on luonut hienon maailmankaikkeuden. Raamatun alkuluvut antavat hyvän, tieteellisen pohjan yksityiskohtaisemmalle(kin) asioiden "pureskelulle".

8

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinpä juuri. Ei mikään reaalimaailman havainto voi kreationismia kaataa. Kreationismi kun perustuu osin todellisten havaintojen huomiotta jättämiseen ja osin siihen, että Raamatun tulkintaa muokataan koko ajan todellisuuteen paremmin sopivaksi. Esimerkkinä jälkimmäisestä vaikka "baraminit" joista ei hiiskahdeta Raamatussa sanallakaan, mutta jotka on pitänyt keksiä, jotta haivaittu biodiversiteetin monimuotoisuus ja Nooan-laivasatu edes jollain muodoin sopivat samaan ajatusmalliin.

      Samoin jos nyt löytyisi Maan ulkopuolista elämää, niin varmasti sieltä Raamatusta löytyisi heti joku siten tulkittavissa oleva kohta, että Raamattu on tämän koko ajan ennustanut.

      • ristinkantaja

        Vanellus hei !

        Ihan superystävällisesti haluan huomauttaa sinulle, että jos olemme puolin toisin rehellisiä, niin kyllä Luojan työn näkee ympärillämme - on se vaan niin erikoinen monimutkaisto meidän pienten käsitettävänä tämä todellisuus , joka - mitä enemmän sitä pähkäilee - on aistittavinamme. Ei tarvitse olla edes varsinaisesti "uskossa", kun se on vastaansanomattomasti edessä: Ilmoitus. Ilmoitus luonnossa. Ilmoitus avaruudessa. Ilmoitus tieteen tuloksissa. Ei ole niin pimeää "kaalia" tällä planeetalla, joka ei sitä näe. Ei myöskään niin rautaisia polvia - kenelläkään - etteivät ne kerran taipuisi Kaikkivaltiaan edessä , siinä vaiheessa, kun Valkoisen istuimen Istuja jakaa tuomiot.


      • mdma
        ristinkantaja kirjoitti:

        Vanellus hei !

        Ihan superystävällisesti haluan huomauttaa sinulle, että jos olemme puolin toisin rehellisiä, niin kyllä Luojan työn näkee ympärillämme - on se vaan niin erikoinen monimutkaisto meidän pienten käsitettävänä tämä todellisuus , joka - mitä enemmän sitä pähkäilee - on aistittavinamme. Ei tarvitse olla edes varsinaisesti "uskossa", kun se on vastaansanomattomasti edessä: Ilmoitus. Ilmoitus luonnossa. Ilmoitus avaruudessa. Ilmoitus tieteen tuloksissa. Ei ole niin pimeää "kaalia" tällä planeetalla, joka ei sitä näe. Ei myöskään niin rautaisia polvia - kenelläkään - etteivät ne kerran taipuisi Kaikkivaltiaan edessä , siinä vaiheessa, kun Valkoisen istuimen Istuja jakaa tuomiot.

        "on se vaan niin erikoinen monimutkaisto meidän pienten käsitettävänä tämä todellisuus , joka - mitä enemmän sitä pähkäilee - on aistittavinamme."

        Siinäpä se meidän eromme onkin, jotkut meistä pystyvät käsittämään tämän todellisuuden sinua paremmin.


      • ristinkantaja kirjoitti:

        Vanellus hei !

        Ihan superystävällisesti haluan huomauttaa sinulle, että jos olemme puolin toisin rehellisiä, niin kyllä Luojan työn näkee ympärillämme - on se vaan niin erikoinen monimutkaisto meidän pienten käsitettävänä tämä todellisuus , joka - mitä enemmän sitä pähkäilee - on aistittavinamme. Ei tarvitse olla edes varsinaisesti "uskossa", kun se on vastaansanomattomasti edessä: Ilmoitus. Ilmoitus luonnossa. Ilmoitus avaruudessa. Ilmoitus tieteen tuloksissa. Ei ole niin pimeää "kaalia" tällä planeetalla, joka ei sitä näe. Ei myöskään niin rautaisia polvia - kenelläkään - etteivät ne kerran taipuisi Kaikkivaltiaan edessä , siinä vaiheessa, kun Valkoisen istuimen Istuja jakaa tuomiot.

        >

        Höpönlöpön. Terve, ennakkoasenteeton, rationaalisesti ajatteleva ihminen ei näe luojan työn merkkiä missään tässä kaoottisessa ja tarkoituksettomassa kaikkeudessa. Sellainen ihminen, jolla on pakonomainen tarve uskoa, kyllä löytää luojan kädenjäljen vaikka banaanista.


    • iso paha susi

      Ei se muuta miksikään satua Punahilkastakaan :-D

    • kvasi

      Jumala itsekin saattaa olla maan ulkopuolinen elämänmuoto.

    • O'ou

      No kyllähän raamatusta löytyy heti sopiva kohta, jos maanulkoista älyä löytyy. Jeesuksen sanomana:

      "Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa."

      Äkkiäkös kunnon kreatinisti sen kääntää tarkoittamaan, että muuallakin on älykkäitä olentoja.

      • kvasi

        Kiitos lainaamastasi kohdasta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1035
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      633
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      556
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe