Van & Poika

Pojalleko ?

Tarjottiin kuskin paikkaa kyseisestä lafkasta... Netistä ei löydy puljusta mitään...Millainen firma ? Kokemuksia ?

66

1381

Vastaukset

  • Kato netistä ko. puljun tiedot. Ja meet sinne duunaileen sitten.

    • Pojan nettisivut ei paljoa kerro. Kokemuksia kiitos.


    • Duunailija kirjoitti:

      Pojan nettisivut ei paljoa kerro. Kokemuksia kiitos.

      Pahin ongelma siellä on ammattitaidoton ajojärjestelijä jonka lempiharrastuksiin kuuluu kuskien uhkailu, tuulesta temmatut syytökset, järjettömät päätökset...


    • Duunailija kirjoitti:

      Pojan nettisivut ei paljoa kerro. Kokemuksia kiitos.

      Ajattavat laittomia tuplavuoroja - suostu tai ala katselemaan uutta firmaa... Mitään ei tahdo talon puolesta saada, tyyliin puutarhahansikkaat voit saada, tuulilasinpyyhkimet saatkin jo sitten ostaa omalla rahalla jos ovat huonossa hapessa ...


  • Oon kanssa menossa tuonne maanantaina hommmii mutta kertoisko joku missä päin toi pulju sijaitsee kun en ole netistä löytänyt?

    • Kannattaa vielä harkita kuskin hommia jos ei edes firmaa löydy :)

      (vihe: kirjoita googleen "van & poika" )


    • 33 kirjoitti:

      Kannattaa vielä harkita kuskin hommia jos ei edes firmaa löydy :)

      (vihe: kirjoita googleen "van & poika" )

      Voisitko nyt kumminkin kertoa missä van ja poika on??


  • No jos sun piti siellä maanantaina aloittaa etkä sinne löytänyt niin tuskin tarvii enää vaivata päätä sillä missä se on ;-)

    • Et näköjään oo kuullu maanantairokulista.


    • vanille´pajalle meno kirjoitti:

      Et näköjään oo kuullu maanantairokulista.

      No pääsitkös edes tänään sinne töihin? Ja jos pääsit niin millast oli??...


    • olikko vanilla ja po kirjoitti:

      No pääsitkös edes tänään sinne töihin? Ja jos pääsit niin millast oli??...

      Eäääh..... Mää meen sinne varmaan loppuviikosta rupes selvii se missä se on. Katotaa sitte ajoa varamaa on mutten tiiä


  • Hyvä firma se on ,saa työvaatteet ja työkengät yms,,puutarhakäsineillä et niissä hommissa tee mitään,tais olla pikkusen happamia pihlajan marjat,siel ei kauaa katota ammattitaidotonta kuskia,en ole itse siel töissä mut kaverilla on töitä riittänyt ja viihtyy hyvin

    • Miten on, kun itse luulisin, että VANilla tuo keikan ajaminen olisi aika epätaloudellista?? Diisselin kulutus kokoonsa nähden hurja ja remontitkin noihin amerikkalaisiin tuppaavat maksaa ja vanhemmiten niitä sitten riittääkin. Vai onko nimi perustamisen ajalta, jolloin poika oli itse ainoa kuski ja aloitti hommat VANilla?? Kyllä vähän tuntuu epäkäytännöllisiltä nuo VANit jakelukäytössä, mutta käytetäänhän niitä jenkeissäkin, niin mikse täälläkin??


  • Nimi Van on lyhenne Vannesluoma sta. Nimimerkit,vältä jos voit ja kokemuksia,puhu asiaa, Ani4 lle tiedoksi työvaatteet kuuluu saada työpaikasta, ja turvkengät on pakolliset.
    Ammattitaidottomuudesta sen verran, että yksi hemmo kolaroi enemmän ja vähemmän toistuvasti, oli silti talossa 2-3 vuotta. Se että olet kuullut kaverilta, ei paljoo paina, kokemukseen verrattuna.Kaitpa siellä muutama,"täys" tyytyväinenkin on, työsuojeluvaltuutettu ainakin.Se saa palkallisia vapaita tittelinsä ansiosta, tekemättä aian eteen mitään. Tai tekeehän se...puhuu,.puhuu,.puhuu... Tosin työsujelu on ko. firmassa vain sana.

  • juu surkeaa palvelua ja osaamattomat kuljettajat!!Älää käyttäkö palveluja on paisunut kuin pullataikina ja levinnyt käsiin.

  • Välttäkää jos mahdollista! Työntekijän kustannuksella pelataan ja esim. työntekijä maksaa virheistä omalla palkallaan.
    Järjetöntä vedätystä ja päättömiä uhkailuja työpaikan menetyksellä ja palkasta pois ottamisella. Nuoria ja virolaisia käytetään surutta hyväksi.
    Moraalitonta toimintaa, mutta valitettavan yleistyvää kuljetusalalla.

    Lienee ihan ok työnantaja jos hyväksyy ehdot että vastaa omalla palkallaan jokaisesta virheestä ja kuuntelee kiltisti jokaisen uhkauksen. Ei kovin motivoivaa!!!!

  • Kusettavat palkoissa minkä kerkeevät.


    • "Läski-lihava
      Kusettavat palkoissa minkä kerkeevät."

      Läskit liikenteessä? Sakotuksen ja haittaveron paikka.


  • Nyt kun tällä foorumilla on haukuttu kevyt jakeluun erikoistunut Royal Express,Timecap Oy ja maansiirtoon erikoistunut Neliöx Oy . Niin sitten on vuorossa Van &Poika Oy .Pitäähän se aina joku firma olla katkeroituneiden kuskien hampaissa. Kyseessä on kuitenkin ihan mallikkaasti hoidettu yritys jossa on tuore ajokalusto. Yritykseen kuuluu 1962 perustettu Blomqvist Oy ja 1979 perustettu perheyritys Van&Poika Oy. Toimialana kuljetus ja varastointipalvelut. Yrityksen tilikauden tulos on kasvanut 12 kertaiseksi vuodesta 2014- 2017 (44 tuhannesta- 515 tuhanteen euroa)Liikevoitto oli 2014 1.9 % ja viime vuonna 2017 12.3 % . Liikevaihto 2014 3.9 milj euroa ja nyt 2017 5.3 milj euroa. Yrityksen omavaraisuusaste 28 %.
    Ottaen huomioon,että yrityksen kalusto on pääsääntöisesti kevyempiä kuorma-autoja ja pakettiautoja niin yrityksen tulosta voi pitää hyvänä.Tällaisen tuloksen saavuttaminen vaatii pitkäjänteistä työtä,kun huomioi kuinka kova kilpailu on kuljetusalalla yritysten välillä. Eli on yrityksen johtoportaassa osattu tehdä oikeita päätöksiä,toisin kuin tässä aiemmat kirjoittajat ovat kovasti muuta väittäneet. Se ,että joku sanoo"että kusettavat palkoissa" on ihan yhtä tyhjän kanssa. Jokainen kuljettaja joka on työsopimuksen allekirjoittanut ja siinä mainitaan ,että TES palkka on perusta työnteolle.Omalla huolellisella kirjanpidolla pystyy jokainen todistamaan tehdyt tunnit ja kun digipiirturi on käytössä niin se on työtekijän paras kaveri palkkaa koskevissa riitatilanteissa.Koneelta voidaan aina tarkistaa todelliset tehdyt tunnit silloin siinä ei ole kummallakaan osapuolella nokan koputtamista kun kuvaruudussa näkyy totuus.
    Aivan liian moni kuljettaja ei pidä työaikakirjanpitoa ja ei edes seuraa mitä palkkakuitissa lukee. Niin kuinka moni tarkistaa palkkakuittinsa ? Ei moni. Ja silti sanotaan "kusetetaan palkoissa"
    Tämän kokoisessa yrityksessä on kuljettajilla oltava lainmukainen luottamusmies,jonka kanssa yhdessä voi tarkastella näitä palkkalaskelmia ja niiden oikeellisuutta jos ei itse uskalla nostaa "kissaa pöydälle ja kertoa oman asiallisen mielipiteen sille henkilölle joka vastaa palkan laskennasta.

  • en suosittele

    • Kun olen sellainen pitkänlinjan kuljettaja takana 37 vuotta ja edessä vielä 9 vuotta jos terveenä pysyn ja pystyn duunit hoitamaan. Olen katsellut tätä nykyajan työkulttuuria kuljetusalalla nykyään. Niin on tämä meno ihan sairasta varsinkin jakelupuolen hommissa. Ihan normi hyvät jakelutyöt ottaa uusia kuljettaja kokelaita päähän niin paljon ,että heti lähdetään menemään jos yksikin
      vastoinkäyminen tulee työpäivässä eteen. kuljetusalalla vastoinkäymiset ovat arkipäivää,eikä niihin kannata takertua vaan ottaa rennosti. Jos alalle tulee niin pitää silloin myös ymmärtää alan erikoispiirteet. Onneksi alalle ovat tulleet viime vuosina nuo nuoret naiset joilla asenne on kohdillaan. Turhista asioista ei valiteta ja työt hoidetaan todella mallikkaasti. Naiset tulevat alalle pikku hiljaa. halusitte tai ette. Heillä kun tuo asenne työntekoon on ihan eri luokkaa kuin nuorilla miejhillä.


  • Totta töriset. Minäkin olen kohdannut monta aloittelevaa nuorta kuljettajaa ja ihmeissäni todennut kuinka pienestä asiasta on kiinni se tosiasia,että uusi kaveri lopettaa hommat. Jokainen kuljetusalan ammattilainen ymmärtää ettei aina kaikki suju kuin "Trömsöössä" vaan lähes joka päivä on jotain haastetta työssä. Miksi tällaiset ihmiset tulevat alalle vaikka tietävät jo etukäteen,että asenne pitää olla kohdillaan jos alalla haluaa pärjätä. Edellisen kirjoittajan kanssa olen samaa mieltä siitä,että ne nuoret naiset jotka tulevat alalle ovat jo alunalkaen asennoituneet siten,että ovat päättäneet pärjätä alalla ja siksi he ovat todella hyviä kuskeja.
    Lisäksi he ovat todella hyviä työkavereita.Reiluja ja eivät puhu potaskaa selän takana toisin kuin luuserit-miehet.

  • Niin samaa mieltä olen kanssasi. Kun aloitin kuljettajaurani vuonna 1982 niin alalla ei ollut juuri yhtään naista. Muutaman vuoden sisällä viime aikoina on tullut pikkuhiljaa nuoria naisia alalle. Ja se on todella hyvä asia. Olen töissä isossa työyhteisössä (kuljetusliikkeessä) ja meillä on ollut aina hyvä työilmapiiri vaikka ollaan miesporukassa töitä tehty. Nyt kun kuljettajia on jäänyt eläkkeelle niin olemme saaneet töihin 2 nuorta naista vuoden sisällä ja he ovat heti omaksuneet työtehtävät ja näyttäneet ,että ovat tosi pro ammattilaisia. Heillä on ollut positiivinen vaikutus koko työyhteisöön. On hyvä ,että alalla on sekä miehiä ja naisia.

    • Olet yksinkertaisessa ajossa.
      Apinakin tekee sitä.
      Toista on olla kova rahtari ja tehdä kovaa työtä.
      Siihen ei jakojyrästä ole.


  • En ymmärrä mitä tämä anonyymi henkilö jauhaa yksinkertaisesta ajosta. Eikö ajotehtävä sitten jakeluajo tai pidempi keikka ole ihan yhtä tärkeä keikka ja työ.
    Pääasia ,että kaikki työtehtävät hoidetaan mallikkaasti ja annetaan asiakkaalle vielä lisäksi positiivinen kuva kuljetusyrityksen toiminnasta. Laadukas toiminta poikii pitkällä tähtäimellä aina lisää työtehtäviä. Kun firmalla menee hyvin niin yleensä myös duunarilla eli kuljettajalla menee hyvin. Itse asiassa se jakojyrä tekee todella kovaa työtä ,vähän ajoa ja paljon punnerrusta tavaroiden kanssa. No hän saa liikuntaa ihan siinä työn lomassa. Tällainen "kova" rahtari istuu ratin takana kaiket päivät ja korkeintaan avaa takaovet jotta joku muu purkaa kuorman trukilla.
    Tupakkaa palaa 2 askia päivässä höystettynä makkaraperuna-annoksella. 60-vuotiaana 2-tyypin diabetes ja sepelvaltimo- ja keuhkoahtaumatauti. Ehkä tosimiehen kannattaa sittenkin olla siinä työssä jota apinakin tekee... niin ainakin pääsee terveenä eläkepäiville.

    • Rahtarin työ ei ole valkoihosen työtä, kaukana siitä.


  • On se hauskaa ,että kuljetusalan ammattilainen (näin nyt oletan) moittii omaa työtään. Ei ole valkoihoisen työtä. Kas kummaa jos ajotehtäviin tulee kuljettaja
    itä-euroopan maista tai peräti afrikasta asti niin heti pahoitetaan mieli,koska tällaiset kaverit vievät työpaikat suomalaisilta ja se on niin "väärin". Jokainen valitsee oman tapansa elää. Suomessa on jokaisella mahdollisuus opiskella vaikka vanhemmat olisivat vähävaraisia. Kyse on puhtaasti siitä haluaako opiskella sellaisen "kunnon ammatin" vai haluaako olla vain luuseri joka lisäksi vielä haukkuu omaa työtään.
    Millainen on sellainen ihminen joka ei arvosta edes omaa työtään? Ei voi ymmärtää. Ei pidä tulla kuljetusalalle jos työnteko tuntuu vastenmieliseltä.
    Kuljetusalalta löytyy valtava valikoima erilaisia kiinnostavia työtehtäviä jos asenne on kohdallaan. Ei ole pakko ajaa paketteja tai pullaa ja luoda sen pohjalta kuva koko kuljetusalasta ja kertoa tarinaa kuinka paska ammatti kuljettajantyö on. Se on vanhankansan sanonnan mukaan "kusee omaan pesään"asenne.

    • Rekkakuskin työ on koiran virka, asuu kopissa kusee renkaaseen ja haukkuu ohikulkiat.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Rekkakuskin työ on koiran virka, asuu kopissa kusee renkaaseen ja haukkuu ohikulkiat.

      Niin edelleen painotan sitä tosiasiaa,että kuljetusalalla on edelleen mahdollisuus valita oman kiinnostuksen kohde ja tehdä sitä työtä mikä tuntuu parhaalta. Etsiä pitää jopa kauan ,mutta etsivä ihminen löytää sen sen "oman jutun"kyllä jos on tahtoa löytää sellainen unelmatyö. Kaikki nämä luuserikirjoittajat ovat vaan niin patalaiskoja etteivät viitsi oikeasti nähdä mitään vaivaa sen eteen,että töissä olisi mukavaa olla. Ei viitsitä edes muutamaa vuotta etsiä aktiivisesti sitä unelmaduunia vaan kerrotaan täällä ,että kuljetusala on ihan syvältä. Niiden hyvien työpaikkojen eteen pitää nähdä vaivaa. Kun tietää hyvän työpaikan niin työnantajaa pitää aktiivisesti pommittaa kyselyillä vaikka sillä hetkellä ei olisi työtä tarjolla kyseisessä yrityksessä. Aktiivinen itsensä markkinointi tuottaa varmasti tulosta ,koska joka kuukausi jää iso joukko kuljettajia eläkkeelle. Suuren ikäpolven eli toisen maailmansodan jälkeen syntyneet kuljettajat jäävät eläkkeelle juuri nyt. Nyt on sinun tilaisuutesi jos vain olet aktiivinen ihminen.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Rekkakuskin työ on koiran virka, asuu kopissa kusee renkaaseen ja haukkuu ohikulkiat.

      Ok. se on sinun mielipide. Et ole ammattilainen vaan trolli. Rekkakuski ei asu kopissa,kuse renkaaseen ja hauku ohikulkijat. Rekkakuski yöpyy työnantajan järjestämässä majoituksessa. Tiedätkö sen tos asian,että Belgiassa ja Ranskassa on kiellettyä yöpyä hytissä. Jos viranomainen tavoittaa kuskin nukkumassa hytissä niin seuraukset ovat epämieluisat kuskille. Tällä kaikella pyritään estämään itä-euroopan kuskien ja yritysten halpamyyntiä kuljetusalalla.
      Suomessa kuljetusyrityksillä on asuntoja joissa voi yöpyä, työvuoron vaihto tapahtuu tienpäällä ja firman henkilöautolla ajellaan majapaikkaan. Näin ei rikota työaikalakeja ja ylitöitä ei synny. Suomalainen kuski ei juurikaan asu enää kopissa.


  • Voiko halventavaa kirjoitusta olla kuin tämä mielipide ,että kuljettajan työ on koiran virka. Niin kauan kun kirjoittajien ei tarvitse rekisteröityä niin emme voi muuta odottaa kuin sontaa. Säälittävää.

    • Kaikista vähäälyisimmät alkavat autoiliaksi, kaikista tolloimat autonkuljetajiksi.


  • Kiitos mielipiteestäsi. Ymmärrän hyvin,että et ole sitä parasta ainesta kuljetusalalle.
    Ai mistä tällainen mielipide. Kuljetusalalla pitää olla fiksu ja hallita myös vaikeat tilanteet. Niin viestissäsi oli 3 todella isoa kirjoitusvirhettä. Jos äidinkieli tuottaa jo näin isoja ongelmia niin miten sitten siellä täysperäyhdistelmän ratissa käy. En edes halua ajatella tällaista tilannetta. Parempi on ,että ajelet sillä mopoautolla kauppareissut.

    • Ymmärrän kyllä,että suurella osalla suomalaisista ulkomaan kielet menee ralli- englanniksi,mutta se ,että jo lyhyessä lauseessa on 4 kirjoitusvirhettä ja ihan omassa äidinkielessä niin sitä en voi ymmärtää saati hyväksyä. Jos ei osaa edes suomenkieltä niin tuskin tällaisesta kaverista on edes kuljettajaksi.Kuskin ominaisuuksiin kun kuuluu hyvän ajotaidon lisäksi myös hyvä itsensä ilmaisu ja ystävällinen asiakaspalvelu,sillä jokainen aito kuljettaja nauttii siitä kun asiakas on tyytyväinen kun tavarat toimitetaan. Silloin molemmille osapuolille jää hyvä mieli. Se on koko jutun idea. Siitä syntyy juuri ajatus ,että teen arvokasta työtä kuljettajana. Ja se palkitsee jaksamaan päivästä toiseen ja töihin on mukava palata joka aamulla.


    • Rekat kielettävä, saastuttavat ja hairitsevät normaalien ihmisten elämää.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Rekat kielettävä, saastuttavat ja hairitsevät normaalien ihmisten elämää.

      Satamista ja suoraan tehtaista haluaisit itse ruokasi ja tavarasi hakea?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Satamista ja suoraan tehtaista haluaisit itse ruokasi ja tavarasi hakea?

      Ruokaa ja tavaroita saa lähikaupasta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ruokaa ja tavaroita saa lähikaupasta.

      Tavarat varmaan kävelee lähikauppaan satamista ja tehtaista ihan itse?


  • Olen samaa mieltä Anonyymikirjoittajan, 13.07.2019 23:55 kanssa!
    Olen itsekin vuosien varrella käynyt omaa sotaani palstan kirjoitusten järkyttävän
    ulkoasun kanssa. Olen mm. sanonut, että kirjallinen ilmaisu on osa henkilön "käyntikorttia"! Nämä sankarit eivät vain ymmärrä, mitä käsitteellä tarkoitetaan,
    koska eivät sellaista enempää ole nähneet kuin kuulleetkaan.
    Jos on vaikeuksia esim. oikeinkirjoituksen, yhdyssanojen kanssa, asiaa
    parantaa merkittävästi se, että alkaa vapaa-aikanaan lukea sanomalehtiä
    tai vaikkapa vain dekkaria. Silmä tottuu yllättävän nopeasti siihen, mikä on oikein!

    • Tämänokinsuoli24palsta!


    • Van & Poika on huono talo, olin viikon rokulissa kunigasAlkoholin takia, ja heti tuli lpputili.


  • Olisiko siis mielestäsi pitänyt silittää päätä?
    Tosin - omituista kyllä - nykyään on pakko ohjata hoitoon, mutta ehkä ei ollut ensimmäinen kerta?

    • Kyllä työnantajat nykyään on niin nättinokkia heti ollaan kenkää antamassa, sitten valitetaan, ei ole työvoimaa.


  • Alkoholistia ei pidä päästää auton rattiin ei henkilöauton eikä kuorma-auton. Työnantaja teki aivan oikein. Työnantaja teki vastuullisen päätöksen koko yhteiskuntaa ajatellen.Olen seurannut sivusta kuinka työnantaja katsoi läpi sormien ja hyväksyi useita rattijuopumus tuomioita, Vasta 3 tuomion jälkeen tuli loppu kuljettajan uralle. Rattijuoppoja ei pidä paapoa. Kukaan ei halua,että lähiomainen tai hyvä ystävä kuolee liikenteessä rattijuopon toimesta.

    • Kameli voi olla juomatta viikon, rekkapena ei kahta päivään.


  • Tässä nyt vaan on sellainen tosiasia,että kyseisessä yrityksessä Van & poika ei ole yhtään puoliperää tai täysperää vaan pienen pieniä jakeluautoja.. sellaisia suloisia
    mersuja ,mutta saattavat kasvaa isoina ihan oikeiksi kuorma-autoiksi. Siksi siellä ei ole töissä ketään Rekka-Penaa jolla vyötärön ympärys on yli 130 cm sillä niissä hommissa tällainen "vanhan kansan" rekkakuski ei kertakaikkiaan pärjäisi. Eikä oikeasti pärjää muutenkaan missään kuljetusalan hommassa. Niin on tahti kiristynyt
    viime vuosina. Rekka-Penojen aika on mennyt jo kauan sitten. Kyseisiä kavereita tavoitat hyvällä säkällä leipäjonossa Kontula-Myllypuro akselilla kun ilmaista ruokaa jaellaan joka keskiviikko ja perjantai Myllypuron liikuntakeskuksessa
    Herttoniemen seurakunnan toimesta. Ja se jono on pitkä 500 m ja 3:ssa rivissä.
    Siellä niitä aitoja Rekka-Penoja voi hyvällä säkällä tavoittaa.

    • Van & Poika on tosi huono talo, vesikatto vuotaa, isännällä erittäin paha alkoholiogelma.


  • Niin taas esiintyy tuo p....keleen isäntä. Torpparilaitos lopetettiin 1900 luvun alussa ,mutta sitkeästi nämä tosi sissit viljelee kuljetusalalla tätä halventavaa sanastoa. On hienoa ,että klo 5.47 joku on niin aktiivinen kuljettaja,että kommentoi asiaa. No... hänellä on itsellä tosi paha alkoholi-ongelma ja ilta on venynyt aamu kuuteen tai sitten hän on vain sellainen mielensä pahoittaja,joita Suomenmaa on muutenkin täynnä. Totuushan on se ,että ei sota yhtä miestä kaipaa. Vaikka kuljetusliikkeen omistajalle hapan maistuisi niin mitä sitten. Tämän kokoluokan kuljetusliikettä pyörittävät ne ahkerat ihmiset toimistossa, ajojärjestelijät ja muut toimistoalan ammattilaiset jotka hoitavat varmasti oman duuninsa asiallisesti jotta kuljettajilla riittää ajettavaa. Ja mitä yrityskuvaan tulee ihan näin ulkopuolisena ihmisenä haluan sanoa,että autot ovat aina puhtaita ja uudet kylkimainokset ovat todella hyvännäköiset. Firma joka panostaa autojen siisteyteen ja kylkiteippauksiin ei ole ongelmayhtiö jolla rahat on loppu.

    • Rekka-Pena viettää edelleen koiranelämää, asuu kopissa, kusee renkaaseen, haukkuu ohikulkiat, katsoo läppäristä pornoa, eurokossu pullo vieressä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Rekka-Pena viettää edelleen koiranelämää, asuu kopissa, kusee renkaaseen, haukkuu ohikulkiat, katsoo läppäristä pornoa, eurokossu pullo vieressä.

      Niin ennen sinä Lervoilit. Lervo siellä Lervo täällä. Nyt sitten olet ottanut uudeksi akendaksi sen,että tämänpäivän kuljetusala ja alkoholi on kuin paita ja perse. 1950-1980 rekka-Pena oli mitä oli ja juomakin maistui. Nykyisessä työelämässä alkoholistit eivät pärjää varsinkaan kuljetusalalla. Tänä päivänä kuljettaja ei asu kopissa,hän käy toiletissa kuten muutkin ihmiset ja hän on sivistynyt ystävällinen palveluhenkinen ihminen joka pitää mölyt mahassaan eikä avaudu ohikulkijoille.
      Jos hän katsoo pornoa läppäriltä niin hän on ihan normi ukkeli. Suurin osa miehistä toimii näin. Reissuilla hän asuu firman järjestämässä majoituksessa jos ulkomailla ollaan niin gasthouse-tyyppinen majoitus tai hotelli. Keski-euroopassa hytissä nukkuminen on kielletty. Ole mies ja perustele kirjoituksesi meille rahtareille jotka pitävät työstään.


    • Kyllä Rekka-Pena asuu edelleen peltikopissa koska lakisääteiset tauot on pidettävä, ei firma pysty järjestämää majoitusta ympäri Suomea, hotellin parkkipaikat penalle vähän ahtaat, ja kun jätät kauenmaksi niin tankista ja kuormasta varastetaan.
      Penan elämä on edelleen koiran virka.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kyllä Rekka-Pena asuu edelleen peltikopissa koska lakisääteiset tauot on pidettävä, ei firma pysty järjestämää majoitusta ympäri Suomea, hotellin parkkipaikat penalle vähän ahtaat, ja kun jätät kauenmaksi niin tankista ja kuormasta varastetaan.
      Penan elämä on edelleen koiran virka.

      Penan elämä on sitä mitä Pena itse haluaa. Kukaan ei pakoita Penaa ajamaan autoa. Eli jos Pena on valinnut tällaisen homman niin hän on näin itse halunut toimia. Pena olisi voinut valita siistin jakeluautonkuljettajan työn jossa työaika on säännöllinen ja joka päivä pääsee kotiin mehevien lihapatojen ääreen. Palkkakin
      voisi olla parempi ja vaimo /tyttöystävä huomattavasti onnellisempi. Jokainen meistä tekee ihan itse omat valintansa työelämässä . Mitä yleisellä tasolla ainakin runkolinjojen osalta tiedän niin ainakin isoilla kuljetusyrityksillä on omia asuntoja ja kuljettajan vaihto tapahtuu tienpäällä. Tämä toteutuu tietysti ainoastaan jos reitti on joka päivä sama ja aikataulut täsmää kuten runkolinjoissa on tapana. Erittäin toimiva systeemi. Ylitöitä ei tule ja ajoaikoja ei ylitetä. Kun kuski on levännyt lakisääteiset niin taas vaihto tienpäällä siirtymiset hoidetaan firman henkilöautolla.


    • Rahtaan merikontteja ympäri Suomea ja asun peltikopissa kusen renkaaseen ja haukun ohikulkiat, ei tallä älykkyysosamäärällä muita töitä saa, on pakko hoitaa koiranvirkaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Rahtaan merikontteja ympäri Suomea ja asun peltikopissa kusen renkaaseen ja haukun ohikulkiat, ei tallä älykkyysosamäärällä muita töitä saa, on pakko hoitaa koiranvirkaa.

      Meitä kuljetusalan ihmisiä on moneksi. Kaikki kuskit huutaa kurkku karheana ,että kuljettajan ammattia pitäisi arvostaa enemmän jotta palkat saataisiin edes lähelle sitä mitä teollisuuden ammattimiesten/naisten palkat ovat eli 3500 eur/kk. Kaikki lähtee kuitenkin siitä tosiasiasta,että kuskin pitää ensin itse arvostaa sitä työtä mitä tekee... siis teen koko yhteiskunnalle tärkeää työtä. Vasta kun tämän itse tajuaa voi alkaa vaatia sellaista,että myös muut kansalaiset ymmärtäisivät kuljetusalan tärkeyden koko kansantaloudelle. Jos ei itse arvosta työtään niin miksi jonkun toisen pitäisi arvostaa kuljetusalaa???? Ja renkaisiin kuseeminen ei ole hyvä harrastus vaan tyhmä tapa. Tiedän tapauksen jossa kuski kuseskeli etuvanteisiin joka päivä ja levyjarrut eivät siitä tykänneet. Iso lasku tuli taas täysin syyttömälle kuljetusyrittäjälle. Idiootti kun voi olla monella tapaa jopa omaa työautoa kohtaan."kusee omaan nilkkaan"


  • Niin... tällä sivustolla oli aiemminkin henkilö joka oli Turusta "poika Turusta" tuo Runosmäen helmi koko Suomen kansalle.Nimimerkkejä oli monen monta ja jutut kuitenkin aina samat. Pankkiautomaattina ne jutut sitten loppuivat kuin seinään.
    Kukaan ei tiedä miksi,mutta näin kävi. Sellaista huumoria ei ole sen jälkeen kukaan voinut lukea. Sekstailut Ruotsin laivalla alaikäisten poikien kanssa tai sitten kertomus kun hän kuljetti yhtä leipää Stockmannin hulluille päiville. Pähkä hullua kirjoittelua,mutta hauskaa ajanviihdettä meille muille paskantärkeille ammattilaisille. Itseasiassa kulttuuriteko koko kuljetusalalle . Hyvä ravistus henkisesti sairaalle alalle jossa kaikki ovat järkyttävän tosikkoa porukkaa ja pienestäkin asiasta pahoitetaan mieli pitkäksi aikaa. Nyt kun minä avasin mahdollisuuden rentoon kirjoitteluun niin kommentoikaa,mutta asiallisesti ( se on toivomukseni) Hyviä juttuja . Please !!! nm.Käkriäinen

    • Rekka-Pena eli entinen Lervo on taas kyseessä. Metriäkään ei ole kuorma-autoa ajanut ei ole edes korttia saati ammattipätevyyttä,mutta grillikioskeilla naurettavan "tuunatun" Joponsa kanssa on häirinnyt rahtareiden lounastaukoja
      kyselemällä samoja asioita solkenaan. Siitä iskulausekin tällä älykkyysosamäärällä ei kuljetusalan töitä saa,pakko hoitaa koiran virkaa ja kytätä rahtareita ABC:llä tai grillikioskeilla taukopaikoilla. Onko nämä kaikki samanlaisia kavereita. Runosmäen omapoika oli ihan saman henkinen ja kirjoitti prikulleen samalla tyylillä. Runosmäen poika lopetti niin tämä kaveri jatkaa .....


    • Pentti on tosirahtari!


  • Kirjoitukset ovat hauskoja ja tuovat nuo mainiot(joidenkin mielestä rasittavat ajat kun pankkiautomaatti-runosmäen omapoika kirjoitteli mieleen) ,mutta tässä on taas menty asian vierestä,kun alkuperäinen aihe oli pääkaupunkiseudulla alle 18 tonnisilla kuorma-autoilla operoiva yritys. Silloin ei rekka-penat peltikopissa öitä vietä. Ei nämä jakelukuskit renkaisiin juuri kuseksi,naiskuskeilla se olisikin hieman vaikeaa.Ainakin olisi erikoinen näky. Mielestäni koko into kirjoitella kyseisestä Van & Poika yrityksestä typerää piruilua. Jokainen ammattilainen näkee katuvassa ne kuljetusyritykset joilla menee huonosti tai annetaan mennä kun on jatkuva alamäki yrityksen taloudessa.. Kyseinen yritys ei ole sellainen. Autot uudehkoja ja siistejä ja teippaukset kuten tässä jo joku aiemmin mainitsi modernin siistit. Yksinkertaisilla asioilla tehty hyvä firman mainos joka kiinnittää tavallisen kadun tallaajan huomion.

  • Kun nyt kaikki on niin rekka-Penaa niin viimeinen todellinen rekka-pena kuoli 2007.
    Se oli näyttelijä Esko Nikkari joka Irwin Goodman elokuvassa saapui paikalle kun poliisin piti puhalluttaa Irwin. Vauhdilla tultiin kunnon tosi Volvo-88:lla kaukokiidon kärry perässä. Todella hauska kohtaus... sellaisia ne rekka-Penat olivat ne oli sitä sukupolvea jota ei enää kuljetusalalla ole. Kun Youtubeen näppäilee Esko Nikkari niin heti löytyy.

  • No toden totta viimeinen todellinen rekka-pena. Ja se oli Esko Nikkari upea näyttelijä. Kukaan muu ei olisi voinutkaan näytellä rekka-penaa kuin Esko.
    Ei tällaisia kuljettajia todellisessa elämässä enää ole. Ne jotka väittävät olevansa tällaisia rekka-penoja ovat todellisuudessa luusereita jotka pilaavat hyvien kuljettajien maineen. Näin yökuskina kun katsoin taolla youtubesta tämän jutun niin hyvin jaksaa taas läpi yön ratin takana.

  • Pienet kuljetusliikkeet tekevät tärkeää työtä, kun useimmat
    tavarat tulevat kotiin eri firmojen kuljetuspalveluiden tuomina.
    Rakentajana olen ostanut melkein kaikki tavarat yrityksestä,
    jossa tavarat eivät ole varastossa vaan toimitetaan suoraan
    asiakkaan kotiosoitteeseen. Nopeata ja hyvää palvelua
    kaikilta yrityksiltä.

  • Van & Poika on surkee talo autoissa alkolukot, alkoholin suhteen nollatoleranssi.

    • Niin aika monen firman autoissa on nykyään alkolukot. Puhaltaminen ennen lähtöä on rutiinitoimenpide josta fiksu kuski tuskin mieltänsä pahoittaa, eihän kukaan kuitenkaan tule töihin alkoholin vaikutuksen alaisena. Onhan se esim. koululaisten kuljetuksissa ihan pakollinen varuste. Moni työnantaja on myös kieltänyt (on yhdessä työntekijöiden kanssa päätetty) ettei hytissä tupakoida. Sekin on hyvä asia silloin pystytään kaikille taata savuton ja hajuton työympäristö. Itse asiassa moni kova tupakkamies on kiitellyt kyseistä kieltoa. Tupakkaa kuluu vähemmän ja rahaa säästyy enemmän. On jopa tupakointi lopetettu kokonaan ,kun on huomattu ,että ilmankin pärjää.
      Mitä näihin alkolukkoihin tulee vielä niin saattaa kuljetusyrittäjä saada vakuutuksista alennusta kun kyseinen laite on asennettu autoon. Eri vakuutusyhtiöillä on vaihtelevia käytäntöjä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Niin aika monen firman autoissa on nykyään alkolukot. Puhaltaminen ennen lähtöä on rutiinitoimenpide josta fiksu kuski tuskin mieltänsä pahoittaa, eihän kukaan kuitenkaan tule töihin alkoholin vaikutuksen alaisena. Onhan se esim. koululaisten kuljetuksissa ihan pakollinen varuste. Moni työnantaja on myös kieltänyt (on yhdessä työntekijöiden kanssa päätetty) ettei hytissä tupakoida. Sekin on hyvä asia silloin pystytään kaikille taata savuton ja hajuton työympäristö. Itse asiassa moni kova tupakkamies on kiitellyt kyseistä kieltoa. Tupakkaa kuluu vähemmän ja rahaa säästyy enemmän. On jopa tupakointi lopetettu kokonaan ,kun on huomattu ,että ilmankin pärjää.
      Mitä näihin alkolukkoihin tulee vielä niin saattaa kuljetusyrittäjä saada vakuutuksista alennusta kun kyseinen laite on asennettu autoon. Eri vakuutusyhtiöillä on vaihtelevia käytäntöjä.

      Alkolukko Rekka-Penalle kauhistus.


Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.