Aloittelija

Hernekeppi

Iltaa kaikille.alku tilanne on tämä.teen raskasta työtä ja pituus 175 ja paino 69kg ja mies henkilö.ikä 35.ajattelin aloittaa salilla käynnit vahvistaakseni lihaksia ja tekemällä vähän toisella lailla kuormittavia mitä töissä tulee tehtyä.ongelma on sellainen etten oikein tiedä mitä laiteitta käyttäisinja etenki millä painoilla.jotain olen kokeillut kuten ylätaljaa ja jalka prässejä ja ym.penkissä alkoi olkapäätä repimään joten se oli vissiin liika paljolla aloiteltu.jos vinkkejä jotain saisi kokeenemmilta.

4

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BobAsDFGDJ

Moro.

Tässä on hyviä ohjelma näin alkuun, molemmat 1-jakoisia. Valittet jommankumman

Massa ohjelma.
      http://www.pakkotoisto.com/treeni/39774-arnoldin-kultainen-kuusikko/

Tämä ohjelma sopii hyvin niin voiman kuin massan keräämiseen.
      http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/73043-starting-strength-1-jakoinen-perusohjelma-aloittelijalle/

Ja vähän lukemista tosta penkistä..
      http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/40462-faq-rintaan-lihaa-oikealla-tekniikalla/

Ja muistat syörä sitte ihan perkheleesti, varsinki jos fyysistä työtä..

• ...

Piti itsekin suositella juuri tuota Arskan kuusikkoa! Toimi mulla ainakin kun aikanaan alottelin. Ruokapuoli ja lepo myös kuntoon heti alusta niin alkaa tapahtuun. :) Onnea ja menestystä reeneihin!!!

• Hempp@

No itse voisin suositella että jätät ne laitteet sinne keräämään pölyä ja ryhdyt tekemään vapailla painoilla. Kyykky, maastaveto, penkki ja pystypunnerrus.

Menet joko:
      http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/
      luet paisuttelut läpi, sekä päätät haluatko ladata tuon PDF-tiedoston sekä kätevän excel-treenitaulukon.

Tai sitten tuonne pakkotoiston sivulle.

Molemmat hyvin yksinkertaisia ohjelmia jotka eivät sisällä mitään ylimääräistä skeidaa 1RM maksimeista tai eristävistä liikkeistä. Ohjelma ei myöskään tule tuomaan sinulle unelmiesi pyykkilautavatsaa, mutta voimaa varmasti.

Suosittelen näitä molempia, sillä olen itse käynyt salilla n 1,5 vuotta, homma oli lähinnä sellaista laitteissa härväämistä ilman kummoista kehitystä. Lopulta aloin kuitenkin miettimään onko tässä mitään järkeä, vemputella jotain TechnoGymin laitetta viikosta toiseen ilman mitään muutosta missään.

Tammikuussa aloin tekemään Starting Strentghia ja noin 7 viikon jälkeen voin sanoa että kyllä voimaa on varmasti tullut lisää. Sanotaan nyt että esim. penkki 50kg henkilöllä, jolla tammikuun alussa pelkkä tyhjän tangon liikuttelu teki pahaa, on ihan kivasti. Vaikka painoissa kilpailtaisiin vasta 15 vuotiaitten pikkutyttöjen sarjassa. Aivan pirusti motivoivampaa kuin mikään koskaan ennen, ja tulosta tulee ihan varmasti.

• 68-v

Samoilla linjoilla.

Itse en pidä penkkiä mitenkään tarpeellisena mutta nuo perusliikkeet ovat välttämättömiä.
        Lisäisin niihin rinnalle- / tempausvedot ja leuanvedot vaihtelevilla otteilla sekä omalla, että lisäpainoilla.
        Pystypunnerrusta myös vauhtipunnerruksena.

Monipuolinen maha lienee itsestään selvyys!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      96
      2326
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      182
      1918
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      179
      1466
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      247
      912
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      79
      892
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      806
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      799
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      702
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      621
    Aihe