Minua ei muisteta edes ystävänpäivänä. :/

...............

Heippa kaikki.

Nuori nainen täällä kirjoittelee. Elän parisuhteessa. Parisuhteessa, joka toimii ihan hyvin. Tai no, onhan meillä aika ihanaa. :) Kaikki on muuten ok, mutta...

Mutta yksi asia, mikä minua harmittaa, on se, että poikaystäväni ei oikeastaan koskaan muista minua yllärillä/lahjalla/muulla tavalla. Joudun aina muistuttamaan tulevista synttäreistäni, ystävänpäivästä, jne.. Ja siis jollei ole mikään ns. juhlapäivä, niin mitään yllätyksiä (pieniäkään) ei tule kyllä koskaan. Olemme 3 vuotta seurustelleet, enkä ikinä ole saanut esim kukkasta. :/

Itse yllätän hänet usein. Teen hänen herkkuruokaansa, hieron illalla hänen jalkojaan kynttilän valossa, yllätän seksikkäillä alusasuilla, siivoan asunnon yllättäen lattiasta kattoon.. Ostan pieniä lahjoja (suklaata, lehtiä, joskus koruja) useamman kerran vuodessa. Ja miksi? No koska tahdon. :) Tahdon olla hänelle hyvä. Ja saada hänet iloiseksi. Hänen yllättynyt ilmeensä on aina sen veroista!

Mutta nytkin, kun on ystävänpäivä... Minä olin ostanut hänelle yllätyslahjan. Hän ei ollut tietenkään hankkinut minulle mitään.. :/ Suklaa olisi ollut ihana, tai kukka. Tai mikä vain..

Olenko vain liian vaativa ja pinnallinen ja jotain? Vai onko ok naisena olla vähän loukkaantunut, jos kolmeen vuoteen ei mies ole halunnut yllättää minua jollain kivalla jutulla, joka saisi minut onnelliseksi ja iloiseksi..

Mielipiteitä?

Kiitos. Hyvää ystävänpäivää kaikille :)

29

2865

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

Niin ja se piti vielä sanoa, että minun piti muistuttaa häntä ystävänpäivästäkin. Hän ei ollut edes tietoinen.. Ja muistutuksen jälkeenkään hän ei silti viitsinyt mitään yllätystä hankkia. :/ Minä hankin hänelle sydänsuklaata, miesten tuoksun sekä helpon sanaristikon (meidän välinen inside-vitsi).

• mies ilman naista

On sulla hyvä mies kun ei mitään muista tai tajua

• orgivj

Öh, tuota oon ollu jo vajaa 10v avioliitossa enkä ole koskaan saanut mitään lahjoja tmv. Silloin kun mies kosi, sain tietty hienon sormuksen:) Seuraavana vuotena kirjan. Siihen loppui ne.
      Tuo on vähän sellainen juttu, että kaikki ei vaan jaksa/pidä mitenkään ihmeellisenä noita juhlapäiviä. En itsekään muista omaa syntymäpäivääni, niin miksi jonkun muun pitäisi muistaa? Sehän on vain päivä muiden joukossa. Ystävänpv on päivistä kaikkein turhin.
      Olisihan se mukava saada joskus joku lahja, mutta ei sen tarvi olla sidottu mihinkään päivään. En ole lahjaa koskaan saanu enkä tule saamaan. Itse kuitenkin tykkäsin antaa jouluna,synttärinä tai joulun aikaan jotain ja yllärinä muutenkin. No se loppui kuitenkin lyhyeen kun mikään ei koskaan kelvannut :D Ei viittiny sitte aina olla palauttamassa kauppaan tavaroita.
      No joo, kukin tavallaan.

• bnhgty

Olet mielestäni aika vaativa ja pinnallinen.

En oikeastaan tunne yhtään miestä joka muistaisi kaikki kissan ristiäiset (anteeksi nyt vaan) tuosta noin vaan.

Oma mieheni ei muista tai jos muistaa niin siitä tulee ihan vitsi meidän kesken. HAA-muistinpa,sanoo mies.

Kaikista tärkein on se miten arki sujuu ja pelaa. Lahjat ovat turhuuksia ja silloin ihminen kalastelee vaan itselleen huomiota turhalla asialla.

Ja mitä ystävänpäivään tulee niin itse näen että ei se oma kumppani ystävä ole.. se on enemmän kuin ystävä. Tuntuu hassulta toivotella kumppanille hyviä ystävänpäiviä. En toivotellut itse enkä saanut toivotusta. So? Minulle kumppanini on rakkaus... ystävät ovat erikseen. Toki kumppani on ystäväkin,mutta ei pelkästään sitä.

• dippilicious

Mun mielestä et oo yhtään pinnallinen. Itsekin täällä vähän pettyneenä koska en pikku vihjailuista huolimatta saanut tänään mitään, en edes ystävänpäivätoivotuksia. Itsekään en korttia kummempaa väsännyt, mutta olis ollut kiva että muakin olis joillain lailla muistettu, tais kyllä huomata pettymyksen kun kysyin niiden kukkien perään jotka mulle oli joskus aiemmin luvattu ystävänpäivänä antaa. Eipä ollut muistanut.

En sen isommin kaipaa mitään jatkuvia ylläreitä, mutta oishan se kiva edes joskus jotain, varsinkin kun itse myös tykkään järjestää pikkuyllätyksiä.

Aloittajalle vielä, olethan kertonut poikaystävällesi että olisit odottanut jotain pientä muistamista?

• 2121213123

En itse ymmärrä että pitää muistaa joka hemmetin pyhänä, nimipäivänä, tapaamispäivänä, kihlapäivänä, hääpäivänä, syntymäpäivänä, jouluna, uutenavuotena, ensimmäisenä seksipäivänä, jnejnenejne....

En minäkään muistanut edes milloin on ystävänpäivä. En edes muista milloin tapasin oman mieheni. Hyvä että syntymäpäivän muistan. Ei muuten mitään tekemistä sen kanssa ettenkö välittäisi.

Keskittykää enemmän siihen että he ylipäätänsä huomioivat kuin että pitäisi jonain tiettynä päivänä huomioida. Me huomioimme oman kanssani vähän väliä, ei tarvitse mitään erityisiä päiviä sitä varten eikä näin ollen kummallekaan tule paha mieli, jos unohtaa.

• furjhhk

Ihmiset on niin erilaisia. Toisille näinä määrättyinä päivinä muistamiset on tärkeämpiä kuin toisille ja jos parisuhteessa ihmiset ovat keskinään asian suhteen erilaisia ei kai pettymyksiltä voi välttyä

• ai lahjoja vai?

Olin yli 10 vuotta edellisessä liitossa. Kerran sain lahjan ja siitäkin minun piti maksaa itse puolet. Nykyisessä suhteessa sain jouluna kukan. Siinäpä se. Ystävänpäivä? Kuka sellaista muistaa...paitsi lapset tietysti. He muistavat minua aina lahjoilla. Jos ei muuta niin väsäävät jotain pientä paperinpaloista tms.

• Realistinen

Kyllä se sattuu kun sitä muistamista merkkipäivänä ei tule. Minusta se on toisen huomioimista että edes toivotetaan rakkaalle hyvää. Ei sitä oikeastaan odota mut sitten kun päivä on ohi niin sen huomioimattomuuden tajuaa ja jää miettimään et tän arvonenko sitä toiselle on. Itse sitä muistaa kaikki kissanristiäiset ja haluaa näyttää toiselle välittämisen.

• Toiset vain ovat sellaisia, että eivät viitsi nähdä vaivaa, mutta ottavat kyllä vastaan mielellään huomionosoituksesi.

Oletkohan hemmotellut hänet pilalle tai sitten jos rakastat häntä, hyväksyt hänet karvoineen päivineen. Johonkinhan sinä hänessä rakastuit vai mitä.

Jos teillä muuten pyyhkii hyvin, nauti siitä, mitä teillä on, äläkä haikaile sellaisen perään, jota ilmiselvästi et tässä suhteessa tule koskaan saamaan.

Katso romanttisia elokuvia, lue romanttisia kirjoja...sieltä minä ammensin sitä, mitä en exältäni saanut.

• ,..,

Sinulla ei ole miesystävää, vaan lapsiystävä.

Kuka saa aina lahjoja, eikä anna niitä muille? Kenen tarpeet tyydytetään ja hän ottaa sen itsestäänselvyytenä? Kenen päähän ei pälkähdä että antamisen tulisi olla molemminpuolista?

Lapsen. Vauvelin.

Hän on vielä nuori tai muuten vaan kehittymätön. _Mies_ pitäisi kunnia-asianaan antaa lahjoja. Miestä hävettäisi ottaa vastaan antamatta mitään.

Hän vaikuttaa mammanpojalta. Ota tai jätä.

• Samalla mitalla

Juuri näin! Oma mies ei myöskään ikinä muistanut syntymäpäiviäni tai muitakaan päiviä ja vaikka muistuttelin lähestyvästä päivästä hän ei vain viitsinyt/pitänyt tarpeellisena hommata minulle mitään tai edes toivottaa onnea. Pari vuotta annoin asian mennä ohi pelkällä loukkaantumisella ja tein kyllä selväksi, että haluaisin vähän huomiota itsekin, kun itse järjestelen hänelle yllätysjuhlia ja hommaan hienoja lahjoja kuten liput Metallican keikalle yms.

Noh...kolmantena vuotena peräkkäin, kun hän päätti unohtaa taas syntymäpäiväni, kostin. Hän lähti tietenkin syntymäpäivänäni kavereidensa kanssa saunailtaan ja minä näppäränä tyttönä avasin hänen kalliin ja varjellun skumppa pullonsa ja maistelin sitä pari lasillista ja toivotin itselleni onnea... Eipä kehdannut alkaa huutamaan, kun sanoin että se oli syntymäpäivälahja minulle häneltä! Nyttemmin on sitten muistanut vaikka ruusulla, tulee halvemmaksi ja nainen pysyy tyytyväisenä ;DD

• En minäkään vietä tyhjänpäiväisiä ystävänpäiviä, mutta noin yleisesti ottaen on aika epätodennäköistä, että miehesi muuttaisi suhtautumistaan merkkipäiviin. Niillä ei hänelle ilmeisesti ole merkitystä ja sillä selvä. Hän ei välitä romanttisista yllätyksistä ja that's it. En usko, että pystyt muuttamaan hänen arvojaan tuossa asiassa, ja jos jankuttamalla/anelemalla jotain saat niin tuntuuko se sitten loppujen lopuksi hyvältä?

Jos hän on muuten sinulle hyvä mies niin miksi tehdä tuosta kynnyskysymystä suhteellenne? Nauti sinä siitä, että voit yllättää hänet.

• romantic <3

Seurustelen itsekin ja oma mieheni on todella romanttinen, hän on tuonut minulle ruusuja, suklaata, nimipäivälahjoja, koruja ja muistipa eilen ystävänpäivälahjoillakin. Todellakin on pitänyt minua kuin kukkaa kämmenellä. Minäkin muistan häntä pienillä yllätyksillä silloin tällöin. Ja kyllä, muistuttelen juhlapäivistä hyvissä ajoin ja hänellä on kännykän kalenterissa ylhäälläkin milloin pitää muistaa :)

Minusta tuntuu, että sinun täytyy alkaa rautalangasta vääntämään miehellesi, että toivot hänen muistavan sinua jotenkin esim. ystävänpäivänä ja arvostaisit suuresti, jos hän yllättäisi sinut edes kerran vuodessa yhdellä punaisella ruusulla. Sano, että romantiikka on naiselle tärkeää. Hemmottelet itsekin miestäsi, sinun kuuluisi saada hemmottelua myös takaisin.

Toivottavasti näytit pettymyksesi eilen tarpeeksi selvästi kun mies ei muistanut ystävänpäivää mitenkään. Ehkäpä ensi vuonna alkaa jo muistamaan. Joskus miehet ei heti tajua, vaan asiaa pitää vääntää rautalangasta tarpeeksi monta kertaa, pienet vihjailut ei välttämättä auta ;) nimimerkillä kokemusta löytyy :)

• 3971

Miehiä on niin paljon erilaisia ja niin on naisiakin. Meillä mies on se romanttisempi ja panostaa rutosti kaikkiin juttuihin. Eilen sain kukkapuskan, mentiin ravintolaan syömään ja sen jälkeen vielä leffaan :) Illalla tietysti vielä lakanoiden pöllytystä hih hih! Kyllähän tämä kelpaa, en valita. Aiemmin olin tottunut siihen, ettei miespuoliskolta heru edes toivotusta... Mieluummin näin liikaa kuin liian vähän, sitä mieltä minä olen. Kivaa tuntea itsensä arvostetuksi :) siitähän tässä on kyse.

• kateellinen pas.ka

Älä tuu tänne leijumaan

• hdmk

En mä tiedä, ootko liian vaativa, jokaisella saa olla omat kriteerinsä. Jos pidät tuollaista romantiikkaa tärkeänä, niin suosittelen miehen vaihtamista, ei se siitä mihinkään muutu.

Itselläni on mies, joka antaa suukon aina ennen kuin lähtee töihin, viikkaa lakanapyykit kanssani, etsii kaupanhyllystä tietyt kriteerit täyttäviä muroja minua varten, taputtaa ohikulkiessaan pepulle, rauhoittelee aina kun stressaan turhasta, lähtee sovinnolla patsastelemaan lapsuudenkaverini häihin vaikkei yhtään kiinnostaisi, hiipii joka sunnuntaiaamu vauvan kanssa olkkariin että minä saan nukkua pitkään ja niin edelleen. Kukkia ja koruja hän ei viljele, joulu- ja synttärilahjaksi ostaa sitä mitä pyydän kun kysyy etukäteen mitä toivoisin. Joulun hän kerran jopa unohti! Tänä vuonna kysyi että "eihän sitä ystävänpäivää tartte enää viettää jos on jo lapsi" :D Hän "kosi" minua (asiasta oli puhuttu jo paljon) Citymarketin parkkipaikalla ilman rekvisiittaa eikä todellakaan kyynelehtinyt aikanaan alttarilla. Romantiikkaa ja rakastamista on monenlaista...

• nainen 47v

Minä en ole edes parisuhteessa mutta jos mies tulee käymään on edes kukkapuska tai suklaa tai jotain edes tuotava.

Oikeesti tuo on niin pientä mutta kuitenkin niin iso asia. et ole pinnallinen mies vaan on jostain perheestä jossa ei ole tarkoitustakaan huomioida toista junttilus bruttus rotua siis.

Tee viesti että tule kotiin tulppaani kimpun kanssa kiitos. jotkut tarvitsevat selviä ohjeita a -b.

• yksin kotona

Mun elämässä ei tule päivää et tarttis ostaa jotain lahjoja tai kukkasia naiselle. On se hienoo viettää yksin loppu elämä.

• pjpjrehjäå

Joo.. Meillä meni ystävänpäivä äijän katsoessa jääkiekkoa. Ei edes koskettu toisiimme. Et ole vaativa etkä pinnallinen, kyllä sitä lahjaa sentään odottaa. Mä olisin odottanut jotain romanttista ja edes seksiä ystävänpäivänä :/ Jätkä vaan katseli jääkiekkopeliä. Jotenkin tuntuu etten ole arvossa miehen elämässä.

• rääkäise ulos

Voi sua aloittajaa. Jos sä oikeasti vaatisit poikaystävältä pieniä juttuja, se tekis niitä sulle. Mun avopuoliso täyttää kaikki mun pyynnöt, jotka mä sille sanon, ihan sen takia et olen sille tärkeä. Ja en pelkää pyytää. Naisen velvollisuus parisuhteessa on tehdä tiettäväksi mitä tarvitsee ja haluaa, että se mies voisi paremmin onnistua suhteessaan naiseen.

• anonymau5

Elikkä miehesi elää tossun alla? Onnea vaan sinullekkin moisen luuserin löytämisestä.

• zooo6

Niinpä niin, se päivä on vain rakastavaisten juhlapäivä eikä mikään ystävänpäivä!

On erittäin hyvä jos minullle ei kukaan toivota "ystäväpäivää", koska sitä ei oikeesti ole, HUOM! suomalaisten keksimä!

• joopa joo

Etpä tosiaan taida olla ainut jota ei muisteta! Minulla on vielä niin että miehen puolelta ei kukaan ikinä muista minua edes viestillä, kun on joku merkkipäivä. Ja silti hänen kaikkia sukulaisia pitäisi aina niin kovasti onnitella ja lahjoa kalliilla lahjoilla. Mielestäni tämä on typerää!!!! niin ja ei siis tosiaan mieheni muista minua, todella harvoin. vaikka itse aina muistan hääpäivinä, ystävänpäivinä synttäripäivinä...

• Oikea tarkoitus

Toisin esiin hieman näistä kaupallisista syistä tehdyistä päivistä, ystävänpäivä, äitienpäivä, isänpäivä. vappu ym.

Toivon hartaasti, että kukaan ei loukkaannu siitä, että häntä ei ole muistettu näinä päivinä. Kaupalliset tahot ovat markkinoineet näitä päiviä saadakseen myyntiään nousemaan, eli on uhan itsekeskeiset intressit hehkuttaa näitä.

Sitten on vielä esim. vappua ei maaseudulla juhlittu millään tavalla aikaiemmin, se oli poliittinen työväen päivä. Eikä ystävänpäiväkään ole kovin vanha ja kun oikein ajattelen, kuka on ystävä, kovin moni ei voi olla. Nyt siitä on tehty päivä joka ei enää olekaan ystävän päivä vaan kaupallinen höösötys, jossa ystäviä ovat jo tutuntututkin, joille pitäisi jotain krääsää antaa.

Jos eltään oikein esim äitienpäivän ja isänpäivän suhteen, on se että lapset antavat äisilleen tai isälleen omia tekemiään kortteja ja äiti tai isä vapautetaan kotona juhlakaluksi ja yhdessä nautitaan vaikkapa vähän parempi lounas, ei sen pidä olla kallita lahjoja. Mielestäni jouluna ihmiset antavat rakkailleen lahjoja. Jo mennään tähän kaupalliseen mukaan, samalla näiden päivien oikea merkitys katoaa markkinahulinaan ja monesti pahaan mieleen, kun toinen saa klliita lahjoja, joilla kehuskelee ja toinen ei mitään.
      Näillä asioilla saatetaan hieroa vaikka ero perheeseen, ja tästä kyllä syyttäisin lähinnä tätä mediasirkusta ja kauppiaita .
      Ystävänpäivä perhe voi olla yhdessä ja todella tavata rakkaita ystäviä kahvkikestien muodossa tai ruokaillen yhdessä, johon kuuluu lapsetkin.

• elämäon.5

Eheh... minulla ei ole edes tyttöystävää jota muistaa.. :(

• meitti vaa

En itse ole enää pahemmin yllättäen lahjoja tuonut koska tyttöystäväni on edellisellä kerralla tokaissut :

Mitä sä oot tehny ?

Yhdistää yllätyslahjat jostain syystä siihen että jotenkin yritän häntä lepytellä. Noh, jää nyt sit yllätyslahjat ostamatta.

• mies ilman naista

Kyllä miehen pitää sen verran nähdä vaivaa et muistaa ystävän päiväna naistaan edes jotenkin. Ja eikös naisten päiväkin olis jossain vaihees et jotain kukkia ainakin pitäis ostaa ja mies vois kokata naiselleen tai viedä raflaan ainakin.

• Anonymau5

Saannen kysyä, mitä h*lvettiä? Jos mies ei muista ystävänpäivää niin mitä sitten?
      Jos et saa uusia kenkiä, koruja, hameita tai muutakaan turhaa roinaa niin mitä sitten? Jos olet niin tavaran perään niin ei se ole kenenkään muun vika. Lopeta siis tuo valittaminen ja ole onnellinen siitä mitä sulla on jo, seurustelukumppani.

Todellakin ottaa kupoliin tälläiset rahan ja muun roinan perään roikkuvat naiset. Hommatkaa itse rahanne, tuoksunne ja muut roinat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe