Millainen on kiinnostava ihminen?

Maisteri Sykerö

Mikä tekee naisesta kiinnostavan? Ulkonäkö? Totta kai. Jotain muuta? Ehkä huumorintaju tai jotkut kyvyt, mutta mitkä kyvyt? Kokkaus, tankotanssi vai kenties se että osaa huoltaa itse polkupyöränsä? Tuskin sentään. Nuo on ylimääräistä.

Hieman ehkä provokatiivinen väitteeni on että naisessa tärkeintä on vain että näyttää hyvältä ja että on luonteeltaan sellainen perusempaattinen ja viisas, kuten monet naiset ovat. Kaikki muu on ylimääräistä, "persoonaan" luettavaa, joka onkin välttämätöntä että kiintymys voi syntyä, eikä vaihdeta toiseen yhtä empaattiseen ja perusviisaaseen perusnättiin tai vähän perusnätimpään naapurin naiseen.

Ulkonäkö luo "kipinän" eli "jännitteen" eli "kemian", eli nainen alkaa panettamaan ja jos on luonteeltaankin säyseä, helppohoitoinen niin kyllähän sellaisen viereen voi töiden jälkeen käydä muutenkin kuin panemaan varsinkin jos se tekee ruoan ja pesee pyykit. Oma kultani.

Mikä tekee miehestä kiinnostavan? Kertokaa toki.

20

1649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuri näin se on

      Pitkällä kokemuksella. Ulkonäkö tai joku juttu, blondi, isot tissit, laihuus, nuoruus, ne kaikki ovat sitä "persoonallisuutta". Mikään persoonallisuus tai luonne ei auta, jos nuo ei ole kunnossa ja mikään virhe persoonassa ei haittaa kun näyttää hyvältä.
      Yksinkertaista.
      Miehestä ei tee kiinnostavaa enää mikään. Ennen sitä luuli, et ne olis kiinnostavia, mut ei. Miehestä tekis kiinnostavan asia, jos tuo ylläoleva ei jonkun kohdalla pitäisi paikkaansa, mutta sellaista miestä ei ole olemassakaan.

      • Maisteri Sykerö

        Itse tykkään pienitissisistä.


      • vai niin
        Maisteri Sykerö kirjoitti:

        Itse tykkään pienitissisistä.

        minä puolestaan en tykkää valehtelijoista.


    • ......

      Sosiaalisuus, huumorintajua, osaa nauraa itselleenkin (tämä nyt ei tarkoita mitään pellenä olemista vaan, ei ota itseensä) kunnioittava asenne naisiin, lapsiin tai vanhuksiin (ei tartte pitää skideistä, mummeleistä mutta ei kohtele heitä kuin tyhjää. Odotan miehen automaattisesti kunnioittavan naisia) sekä sopiva itsevarmuus.

      Ikävä kyllä ujo mies jolla ei ole itsevarmuutta ei vain sytytä, keskustelu on tuommoisen kanssa mahdotonta ja heitä pitää jatkuvasti pönkittää, johtuen huonosto itsetunnosta.

      • joku heppu

        Tässä toit naisten "testailun" hyvin esille. "ei ota itseensä". Teinimpänä menin naisten läpistä joskus hämilleni, samoin kuin jotkut ujommat ja herkemmät. Nahka kovenee ja mies kylmenee ajan mittaan. Se on tavallaan evoluutiota; lievästi tunteettomat ja sosiaalisia tilanteita lukevat miehet pääsevät pukille.


    • .......

      Katse ja 'se jokin' olemuksessa.

      • 567890+

        Onko "se jokin olemuksessa" iso muna pullottamassa lahkeessa?


      • Se jostakin
        567890+ kirjoitti:

        Onko "se jokin olemuksessa" iso muna pullottamassa lahkeessa?

        Se voi kai olla ison munan aiheuttamaa "sitä jotain".


      • ........
        567890+ kirjoitti:

        Onko "se jokin olemuksessa" iso muna pullottamassa lahkeessa?

        Sepä se, mutta lisäksi tarvitsee jotain muutakin tykättävää kuten hymy, ilmeet, jokin muu yksittäinen ruumiinosa, tietty persoonallisuuden piirre tai koko paketti, jokin juttu mitä tekee tai on tehnyt... Mahdollisuuksien lista on pitkä, ja yleensä iso muna tuo mukanaan muitakin hyviä ominaisuuksia tai ainakin antaa naiselle kekseliäisyyttä löytää sellaisia.


    • Samanhenkisyys on mielestäni merkittävin kiinnostusta herättävä asia. Käsite on laaja, mutta siihen liittyy varmasti mm. luonteenpiirteet, arvot, tapa kommunikoida ja kiinnostuksen kohteet. Olennaista on tunne siitä, että tuo toinen ihminen ymmärtää minua ja minä häntä. Silloin on mahdollista syntyä tunne jonkinlaisesta syvemmästä yhteydestä, mikä taas on mielestäni aika olennainen asia parisuhdetta ajatellen.

    • Mies1985

      Tavallinen ulkonäkö ja epävihamielinen luonne. Muuten kaikki naiset ovat samaa massaa.

      Naiselta turha mitään ihailua ja tasa-arvoa odottaa joten naisen luonteessa ratkaisee vain itsetunnon huonous ja miellyttämisenhalu, jotka ovat voimakkaasti toistensa kanssa yhteydessä.

      On paljon OK-näköisiä naisia. Heitä erottaa vain se että toiset rupeavat olemaan miehen kanssa ja toiset eivät. Harvat rupeavat joten ovat ainutlaatuisia. Mies tykkää pidellä naista sylissä, hypistellä ja jutella pehmeitä kuten lemmikille. Siihen ei hirveän paljon tarvita.

    • 5w6jeky

      ulkonäkö
      fiksu käytös (ei mölise ja nauraa räkätä koko ajan)
      kaunis ja toistuva hymy

      tietty sekin vaikuttaa miten hän kohtelee juuri minua, onko itse kiinnostunut yms.

    • Kaverien katseesta

      Tämä on vähän epäsuoraa, mutta minua kiihottaa naisessa se tieto, että hänen ollessaan minun (esim. häntä pannessani) kaverini olisivat siitä kateellisia... ja jos tuon hänet bileisiin tai muuhun julkiseen tilanteeseen, niin näen että muut miehet haluaisivat panna häntä. Mitä enemmän ajattelen, että muut miehet haluaisivat häntä, sitä enemmän itse olen hänestä kiinnostunut.

      OK?

      • Tuollainen on aika ihmeellistä... mulla on homma päinvastoin että mitä enemmän on muita kiinnostuneita miehiä sen epäkiinnostavammaksi nainen käy. Ei liity mitenkään kommenttiisi mut joo noin mä koen.


      • Kaverien katseesta
        itmies kirjoitti:

        Tuollainen on aika ihmeellistä... mulla on homma päinvastoin että mitä enemmän on muita kiinnostuneita miehiä sen epäkiinnostavammaksi nainen käy. Ei liity mitenkään kommenttiisi mut joo noin mä koen.

        Sinänsä mielenkiintoista, koska ehkä se kertoo itsellesi jotain omasta itsetunnostasi? En väitä, etteikö se tunnu pahalta kun joku muu mies yrittää lääppiä naistasi baarissa, mutta se on eri asia sitten itse tilanteessa - tämä muiden miesten kiinnostus ei tietenkään saa johtua siitä että nainen on flittaillut heidän kanssaan, päinvastoin, nainen yrittää päästä heistä eroon mutta muut miehet vain piirittävät häntä. Itse asiassa naisessa kiehtoo myös se kuinka hyvin hän osaa antaa pakit muille miehille.

        Ja tavallaan miehisyyden idea on sitten osoittaa olevansa sen naisen arvoinen näyttämällä muille miehille *miksi* se nainen on minun kanssani eikä heidän...

        Mutta joo, periaatteessa siis luulen että muiden kautta me reflektoimme omaa hyvyyttämme/suosiotamme eikä mitenkään muuten voi tietää onko nainen haluttava tai ei kuin muiden miesten kuolamäärän litramäärää arvioimalla...


      • joopa joo
        Kaverien katseesta kirjoitti:

        Sinänsä mielenkiintoista, koska ehkä se kertoo itsellesi jotain omasta itsetunnostasi? En väitä, etteikö se tunnu pahalta kun joku muu mies yrittää lääppiä naistasi baarissa, mutta se on eri asia sitten itse tilanteessa - tämä muiden miesten kiinnostus ei tietenkään saa johtua siitä että nainen on flittaillut heidän kanssaan, päinvastoin, nainen yrittää päästä heistä eroon mutta muut miehet vain piirittävät häntä. Itse asiassa naisessa kiehtoo myös se kuinka hyvin hän osaa antaa pakit muille miehille.

        Ja tavallaan miehisyyden idea on sitten osoittaa olevansa sen naisen arvoinen näyttämällä muille miehille *miksi* se nainen on minun kanssani eikä heidän...

        Mutta joo, periaatteessa siis luulen että muiden kautta me reflektoimme omaa hyvyyttämme/suosiotamme eikä mitenkään muuten voi tietää onko nainen haluttava tai ei kuin muiden miesten kuolamäärän litramäärää arvioimalla...

        Tai sitten vain projisoit todelliset halusi miehiin tähän seurassasi olevaan naiseen. Sitä toisten miesten kuolan ja eritteiden määrää on sitten kiva ajatella kiihottuakseen.


      • Kaverien katseesta
        joopa joo kirjoitti:

        Tai sitten vain projisoit todelliset halusi miehiin tähän seurassasi olevaan naiseen. Sitä toisten miesten kuolan ja eritteiden määrää on sitten kiva ajatella kiihottuakseen.

        No no, minähän olen ihan rehellinen mielipiteissäni enkä yritä loukata ketään, ja eikö se ole aika loogista että ihmiset haluavat sitä mitä muutkin ihmiset haluavat? Mielikuvituksetonta mutta totta. (Mielikuvetuksen omaavien henkilöiden kannattaakin keksiä omat pelisääntönsä eikä vaivautua tavisten peleihin.)

        Kannattaa tosiaan miettiä miksi painaa miinusta tai haukkuu homoksi jonkun "omahyväisen" heteron kommentin kohdalla - syy on yleensä omassa itsetunnossa jos ei kestä totuutta.


      • Kaverien katseesta kirjoitti:

        Sinänsä mielenkiintoista, koska ehkä se kertoo itsellesi jotain omasta itsetunnostasi? En väitä, etteikö se tunnu pahalta kun joku muu mies yrittää lääppiä naistasi baarissa, mutta se on eri asia sitten itse tilanteessa - tämä muiden miesten kiinnostus ei tietenkään saa johtua siitä että nainen on flittaillut heidän kanssaan, päinvastoin, nainen yrittää päästä heistä eroon mutta muut miehet vain piirittävät häntä. Itse asiassa naisessa kiehtoo myös se kuinka hyvin hän osaa antaa pakit muille miehille.

        Ja tavallaan miehisyyden idea on sitten osoittaa olevansa sen naisen arvoinen näyttämällä muille miehille *miksi* se nainen on minun kanssani eikä heidän...

        Mutta joo, periaatteessa siis luulen että muiden kautta me reflektoimme omaa hyvyyttämme/suosiotamme eikä mitenkään muuten voi tietää onko nainen haluttava tai ei kuin muiden miesten kuolamäärän litramäärää arvioimalla...

        Jaa no mua ei ainakaan tippaakaan kiinnosta muiden mielipiteet jos tapailen jotain naista. Ainoastaan se että itse tykkään ja on hyvä olla hänelläkin yhdessä jne. En siis tanssi muiden pillien mukaan lainkaan näissä asioissa, kun eikö sitä kumppania haeta miten itsestä tuntuu parhaimmalle eikä niin kuin muiden mielestä on haluttavaa? Mulla on vaan erilainen käsitys kumppanuudesta elikkä suhteesta.


      • Kavereiden kesken
        itmies kirjoitti:

        Jaa no mua ei ainakaan tippaakaan kiinnosta muiden mielipiteet jos tapailen jotain naista. Ainoastaan se että itse tykkään ja on hyvä olla hänelläkin yhdessä jne. En siis tanssi muiden pillien mukaan lainkaan näissä asioissa, kun eikö sitä kumppania haeta miten itsestä tuntuu parhaimmalle eikä niin kuin muiden mielestä on haluttavaa? Mulla on vaan erilainen käsitys kumppanuudesta elikkä suhteesta.

        Jep, mutta suhde onkin eri asia kuin alkuperäinen kysymys "Millainen on kiinnostava ihminen?". Tottakai kaikki pyrkivät saamaan mahd. kiinnostavan rinnalleen, mutta parisuhteen muodostumisen mekaniikka on sitten oma lukunsa miksi tietyt tyypit päätyy yhteen jne. Tottakai hyvä suhde tuntuu hyvältä, mutta se ei vastaa kysymykseen miksi haluttavat ihmiset seukkaavat muiden haluttavien kanssa ja mikä sen määrittää... eli haluttavuuden määritelmä noin objektiivisesti on tässä se pointti. Ja minä määritin sen sitä kautta että haluttava on se, mitä muut kilpailijat kokevat haluttavaksi. Eli jos jossain pelissä voi voittaa, niin se voitto on sitten haluttavaa. Hyvin yksinkertaista.


    • ENFP-nainen

      Kiiinnostava ihminen on fiksu tai älykäs ja hän tuntuu samanhenkiseltä. Toisiin ihmisiin vaan löytyy heti joku selittämätön yhteys ja toisiin ei. Pohimmiltaan kyse taitaa olla sopivasta persoonallisuudesta. Kiinnostava ihminen pitää asioiden pohtimisesta ja henkevistä keskusteluista, ja uskaltaa antaa itsestään alkututustumisen jälkeen. Pintasuhteet eivät ole kiinnostavia.

      Kiinnostava ihminen tekee elämässään jotain intohimoisesti/innostuneesti (harrastus, työ, jne.), vaikkei intohimo olisikaan kokoelämä ja tulisi arvojärjestyksessä tärkeimpien asioiden jälkeen. Kiinnostava ihminen on varustettu normaalilla tai hyvällä itsetunnolla, mukavuus ja kiltteys isoja plussia. Samantapaiset mielenkiinnon kohteet ja arvomaailma luovat yhteisen pohjan. Aavistus herkkyyttä tekee miehestä vielä kiinnostavamman.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      203
      4582
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      63
      1558
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      52
      1450
    4. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      132
      1212
    5. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      65
      1165
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      63
      1059
    7. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      70
      1030
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      68
      967
    9. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      113
      963
    10. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      74
      933
    Aihe