Pituushyppääjänaisten ulkonäkö

urheilun ystävä

Minua loukkasi, kun kuuntelin Ringa Ropo Junnilan kommenttia sm-hallikisojen haastattelussa. Hän ei varmasti tiedä kuinka paljon naiset ovat tehneet työtä tulostensa eteen ja kuinka paljon heillä on sairasteluja ja loukaantumisia takana. Naisena loukkaantuisin, jos kehoani arvostteltaisiin kuten hän sen teki. Kommenteista johtuvat seuraukset voivat olla vaarallisia. Tiukka perä ei takaa huipulle pääsyä. Minusta suomen pituushyppääjänaiset ovat kauniita ja hyvin treenatun näköisiä puhtaita urheilijoita!

16

567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dxtghbjn

      Arvasin että tuosta joku vetää herneen nenään. Hymistelijöitä on aivan liikaa, asiat on pystyttävä sanomaan suoraan jos meinataan kehittyä. Toivottavasti herätti sopivasti urheilijoita mitä se Harjoittelu on. Kaikenlainen näpertely pois ja kovaa työtä ja paljon. Olen katsonut aivan samaa kuin Ringakin, vatsalihaksia ei näy, nopeus ei ole kunnossa. Nopeus on voimaa. Ei mitään hirveitä lihaksia kaivata painolastiksi mutta timmiä kroppaa ja kovaa suhteellista voimaa. Juoksuharjoitteluun myös tekemisen meininkiä varsinkin pituushyppääjille. Myös 3-loikkaaja tarvitsee kovaa maksimivoimaa ja nopeutta, Jonathan Edwards olisi kepittänyt eilisellä miesten 60m matkan finalistit kevyesti, vaikka päällepäin ei joku uskoisi, sen verran hentoinen kaveri. Suhteellinen voima huippuluokkaa.

    • NHFDFGH

      Ottakaa huomioon, että Ringa on itse hypännyt 80cm pidemmälle kuin naiset viikonlopun kisoissa, joten hän kyllä tietää mitä harjoittelu on.

    • tv64

      En ole kuullut kyseisiä kommentteja, mutta otan kantaa asiaan silti. Itse olen yleisurheilija, en niin hyvällä tasolla, mutta kuitenkin. On vaikeaa saada itsensä "timmiin" kuntoon. Harjoittelumme ei siinäänsä kuluta paljoa, mutta tarvitsemme kuitenkin ruokaa palautuaksemme. Ja sitten vielä pitäisi olla yhä vaan hoikempi ja hoikempi. Itsellänikin on melkoiset paineet kroppani ulkonäöstä. Mutta tiedän, että olen treenannut ja teen tätä puhtain keinoin. Se riittää minulle, ja riittää varmaan myös maamme pituushyppynaisille. Ja sen kropan ulkonäkö riippuu ihan ihmisestä ja siitä minkälaisen kropan on periny. Jotkut ovat laihoja luonnostaan, toiset taas eivät.

      • sedrtfyghuj

        Kyllä perustreenikin kuluttaa, kun harjoitellaan usein. Ravintopuoli kulutukseen nähden on myös oltava kunnossa. Kyllä pikajuoksijankin ja hyppääjän peruskuntokauteen kuuluu mielestäni runsas harjoittelu. Sitä tärkeämpää mitä pidempi matka, kun aerobisuuden vaatimukset kasvaa matkan pidentyessä. Suurin osa treeneistä sellaista yleistä jauhamista, sekaan anaerobisen kapasiteetin harjoituksia jotka kiinteyttää tehokkaasti. En tarkoita ns. happovetoja, ne ei kuulu peruskuntokaudelle. Tai moni varmasti vetää niitäkin vuoden ympäri.
        Liikaa pelätään nopeuden menetystä runsaan harjoittelun seurauksena, nopeus palaa ennalleen kun treeniä vähennetään. Tietysti nopeusharjoittelua on silti tehtävä pk-kaudellakin. Ja on aivan itsensä pettämistä että puhtain keinoin ei voi saavuttaa timmiä kroppaa.


      • sedrtfuyghj
        sedrtfyghuj kirjoitti:

        Kyllä perustreenikin kuluttaa, kun harjoitellaan usein. Ravintopuoli kulutukseen nähden on myös oltava kunnossa. Kyllä pikajuoksijankin ja hyppääjän peruskuntokauteen kuuluu mielestäni runsas harjoittelu. Sitä tärkeämpää mitä pidempi matka, kun aerobisuuden vaatimukset kasvaa matkan pidentyessä. Suurin osa treeneistä sellaista yleistä jauhamista, sekaan anaerobisen kapasiteetin harjoituksia jotka kiinteyttää tehokkaasti. En tarkoita ns. happovetoja, ne ei kuulu peruskuntokaudelle. Tai moni varmasti vetää niitäkin vuoden ympäri.
        Liikaa pelätään nopeuden menetystä runsaan harjoittelun seurauksena, nopeus palaa ennalleen kun treeniä vähennetään. Tietysti nopeusharjoittelua on silti tehtävä pk-kaudellakin. Ja on aivan itsensä pettämistä että puhtain keinoin ei voi saavuttaa timmiä kroppaa.

        Hyppääjäkin jaksaa eri tavalla kilpailun viimeiset kierrokset ja karsinnat ym käydä tehokkaasti, ja kovat treenijaksot, kun peruskunto ja kapasiteetit on kunnossa.


    • Juha82222222

      Kritiikki pitää ottaa vastaan, ene,mmäm treeniä kaivataan. Oikotietä ei ole.
      Räjähtävän voima ja tekniikan puute kun hypyt ei lennä pitkälle
      sekä näyttää että elastisuus puuttuu monelta, mm tää Suomen ykköshyppääjä noora Pesola näyttää kankealta verrattuna huippuihin, hypyt on lyhkäsiä eikä siellä ole påaljoa voimasta tietoa ja tekniikkakin keskitasoa suunnilleen, ei sitä kovin pitkälle noilla eväillä hypätä.
      Miehissä Evilällä se ongelma ettei saa koskaan vauhtinsa ja ponnistuksensa tehoa kompensoitua täydellisesti sekä Evilällä ei mikään nopea vauhti lankulle tullessa verrattuna huippuihin maailmalla.
      Evilä näyttää fyysisesti hyvältä, timmissä kunnossa mut kaikki näyttää niin väkinäiseltä hitto viekööön.
      Rennoin hyppääjämme lienee Kivinen tai Ollikainen, ja ehkä Kilpi mut heilläkin kusee sitten fysiikassa hieman ja tekniikka ei pelaa niin huipusti.
      Ollikaisella hyvä tekniikka, erottuu kaikista muista mut valitettavasti antaa tasoitusta nopeudessa ja voimassa.

      • Hjalle

        XL Gala Tukholmassa tänä iltana antoi uskoa Evilälle, hyvä tulos kovassa seurassa.
        Hyviä hyppääjiä on koetelleet loukkaantumiset lähiaikoina/vuosina, Lax, Kilpi, Pimiä, Ollikainen, Kivinen. Kaikesta huolimatta tulee kuuma alkukesä, kun 7 hyppääjää tavoittelee Em-kisoihin.


    • Juha8222222

      Evilä ei ole pelle !!!!!!!! se on nähty että on hyvä hyppääjä huipputasolla.
      MM-Pronssi plakkarissa, tehkää paremmin! (=

      • ent.penkkiurh.

        Ei se pelle ole, mutta jos Evilä saa hyppynsä 100% onnistumaan, se on aika tasan 8 metriä. Se ei oikeasti riitä yhtään mihinkään arvokisoissa. Mitä olisi hänen kohdallaan tehtävissä?
        Radion urheilutoimittajat ja urheilun johtohenkilöt vetoavat aina "kaikenaikaa koventuvaan kilpailuun"...höpöhöpö sanon minä. Ei se mihinkään ole koventunut; Suomen taso on vain romahtanut. Suomen ennätysten taso riittäisi vieläkin hyvin kansainvälisissä kisoissa. Pidettäisi vain omista asioistamme huolta.


      • ent.penkkiurh.
        ent.penkkiurh. kirjoitti:

        Ei se pelle ole, mutta jos Evilä saa hyppynsä 100% onnistumaan, se on aika tasan 8 metriä. Se ei oikeasti riitä yhtään mihinkään arvokisoissa. Mitä olisi hänen kohdallaan tehtävissä?
        Radion urheilutoimittajat ja urheilun johtohenkilöt vetoavat aina "kaikenaikaa koventuvaan kilpailuun"...höpöhöpö sanon minä. Ei se mihinkään ole koventunut; Suomen taso on vain romahtanut. Suomen ennätysten taso riittäisi vieläkin hyvin kansainvälisissä kisoissa. Pidettäisi vain omista asioistamme huolta.

        http://www.tilastopaja.fi/db/fi/rec.php


      • ent dope

    • minä09876

      Ohoh! Suomikaksnelosessa melkeen täysjärkistä keskustelua :DDD

    • Mietitäänpäs vähän!

      Mitä te nyt taas hölisette? Miksi juuri puheena olevat urheilijat ovat mielestänne läskejä ja huonoja hyppääjiä, vaikka he ovatkin maamme parhaita? Minun mielestäni ehkäpä läskejä ja huonojakin ovat ne, jotka ovat edustushyppääjiämme huonompia. Haukkukaa heitä, jos nyt yleensäkään pitää itseään parempia arvioida. Ei kait se nyt näiden meidän edustusurheilijoidemme vika ole, jos muut eivät heille pärjää! Voipa olla ja lieneekin niin, että Ringan arvioimille nuorille naisille riittää hyvinkin tuo kuuden metrin suoritus, eikä heillä ole tavoitteenakaan päästä seitsemän metrin nurkille. Kukin asettaa tavoitteensa urheilussa ja elämässä yleensäkin aivan omien mieltymystensä ja tarpeidensa mukaan. Jos "normaalikropalla" pääsee maamme parhaaksi, niin ei kait se voi olla muiden kuin niiden syy, jotka eivät noita naisia voita. En toki kiistä, ettenkö itsekin kiinnittänyt huomiota melko rasvaisiin olemuksiin, mutta entä sitten, nuo olemukset ja hyppypituudet ovat varmasti synkronissa naisten tavoitteisiin? Toki olisi hienoa, jos Suomesta vielä joskus löytyisi atleettivartaloisia, seitsemää metriä hätyytteleviä naispituushyoppääjiä, mutta niin kauan kuin näin ei ole, on meidän turha haukkua parhaimmistoamme, koska he nyt kuitenkin ovat parasta mitä meillä tällä hetekllä on ja seuraavat olisivat heitä heikompia. Eihän paras voi olla huono, tai sitten koko muu kansa on aivan rappiolla!!

    • Juha8222222

      kyllä paras voi olla kohtalainenkin, esim jos nainen hyppää pituutta 602 niin se on aika kohtalainen tulos mutta jolla pärjätään Suomen tasolla mut muistakaamme Ropon ja Halko-Ahon ajat joilloin he hyppäsi SELVÄSti pitemmälle joten taso on tippunut siitä paljon.
      Ei millään pahalla, ei saa sättiä liikaa urheilijoitamme, he tekee parhaansa ja tällä hetkellä se ei riitä parempaan tulokseen kuni about 602 Noora Pesola by Finland, e imitään asiaa MM-kisoihin.
      SM-tasollakin on nähty paljon kovempia suorituksia vuosien saatossa.

    • ky.nikko

      Joo...tyydytään me täällä Suomessa vaan Suomen parhaisiin...

    • junttura.

      Jo perusrakenteeltaan on suomalainen
      nainen leveälanteinen ja lyhytjalkainen.
      Geenimanipuloinnilla pitäs saada jalat
      venymään parikymmentä senttiä.
      Ja kasvot kansainvälisemmiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2188
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2046
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1951
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe