Fundiksissa ärsyttää...

vain tämä

...iholle käyminen, ihmisen omaan valinnan vapauteen ja yksityisyyteen kajoaminen sillä perusteella jotta uskotaan olevansa oikeassa ja luullaan fundamnetalistisen ajatusmaailman sopivan meille kaikille.

39

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

Miksi sitten luet näitä sivua kun et halua tulla uakoon ja tulla taivaan kansalaiseksi

19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa

.
      sentähden maailma teitä vihaa Te kylläki varmaan rakastatte tätä maailmaa,

Mutta vihaatte Jeesuksen omia

• :-)

Palstalla on myös aitoja rakastavia kristittyjä?

• Nuoriko?

"...iholle käyminen, ihmisen omaan valinnan vapauteen ja yksityisyyteen kajoaminen sillä perusteella jotta uskotaan olevansa oikeassa ja luullaan fundamnetalistisen ajatusmaailman sopivan meille kaikille. "

Sinun oma minäsi tai käsitys itsestäsi on vain heikosti kehittynyt. Tunnetilasi ohjaa huomaamattomasti vain ajatteluasi liiaksi, etkä pysty itse analysoimaan tilaasi. Siksi ajattelusi niin sanotusta "fundiksista" on pahasti vääristynyt. Todennäköisesti olet nuori ihminen.

• kyllävain

''Miksi sitten luet näitä sivua kun et halua tulla uskoon ja tulla taivaan kansalaiseksi''

Juuri tämä on se ongelma. Kukaan muu ei teidän mielestänne usko, paitsi te itse.

• tiedoksi vain

Harhaoppisen papin iholle saa käydä. Hän saa palkan virasta, jossa on valassaan vannonut jotain.

• kyllävain

No parempi ettei käy kenenkään iholle. Mitä raamattu tästäkin opettaa?

• jooo .o
        kyllävain kirjoitti:

No parempi ettei käy kenenkään iholle. Mitä raamattu tästäkin opettaa?

Käskee karttamaan harhaoppista :O

• kyllävain
        jooo .o kirjoitti:

Käskee karttamaan harhaoppista :O

Ja sinäkö sen harhaoppisuuden päätät?
        Se on vain sinun oma näkemyksesi. Mutta ei kaikkien kristittyjen ympärilläsi.

En minä sano sinulle, että olet jumalaton vaikka ajattelemme eritavalla. Ei minulla ole omasta mielestäni oikeutta siihen.

• tää on niin hölmöä
        kyllävain kirjoitti:

Ja sinäkö sen harhaoppisuuden päätät?
        Se on vain sinun oma näkemyksesi. Mutta ei kaikkien kristittyjen ympärilläsi.

En minä sano sinulle, että olet jumalaton vaikka ajattelemme eritavalla. Ei minulla ole omasta mielestäni oikeutta siihen.

kysyit kyllä mitä raamattu sanoo. Ja siellä tosiaan sanotaan noin, vaikka vitsinä sulle sen heitinkin. heh

• kyllävain
        tää on niin hölmöä kirjoitti:

kysyit kyllä mitä raamattu sanoo. Ja siellä tosiaan sanotaan noin, vaikka vitsinä sulle sen heitinkin. heh

Kyllä minä raamattuni olen lukenut.

Mutta iholle käyminen ja karttaminen onkin jo hieman eriasia.

• kyllävain
        kyllävain kirjoitti:

Kyllä minä raamattuni olen lukenut.

Mutta iholle käyminen ja karttaminen onkin jo hieman eriasia.

Riippuen tietysti kummin ajattelee tuon. Joko välttäen harhaoppista pappia. Vai välttäen harhaoppista ihmistä jonka mielestä iholle voi käydä.

Riippuen nyt kummasta asiasta puhutaan.

• mäin on

Joka lihasta syntynnyt on liha vaikka olis lukennut Raamatun vaikka kuinka monta kertaa

1. "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
      2. Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
      3

• suklaata ?

Onko fundis jotain syötävää ?
      Joku jälkiruoka kenties ?

• vain tämä sanoi :
      Fundiksissa ärsyttää.
      ...iholle käyminen, ihmisen omaan valinnan vapauteen ja yksityisyyteen kajoaminen sillä perusteella jotta uskotaan olevansa oikeassa ja luullaan fundamnetalistisen ajatusmaailman sopivan meille kaikille.

• esther

Kuules Pertsa jos sinä haluat Jumalan armoa, pitää sinun myös osoittaa sitä muille. terveisin Raamattu.

• esther kirjoitti:

Kuules Pertsa jos sinä haluat Jumalan armoa, pitää sinun myös osoittaa sitä muille. terveisin Raamattu.

"Kuules Pertsa jos sinä haluat Jumalan armoa, pitää sinun myös osoittaa sitä muille. terveisin Raamattu. "

Kas esteri tätikin antaa neroutensa auringon paistaa meille tyhmemmille :-)

Sinun ja kaltaistesi tapa osoittaa sitä armoa on Raamatun tekstien vääristely
        ja mitätöinti - sellaiseen ei ole kaiketi syytä ruveta?

• vain tämä sanoi :

HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

3.Mooseksen kirja:
      20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

3.Mooseksen kirja:
      18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

• kyllävain

Voi Pertsa...
        Eikö sulla Pertsa ja muilla fundamentalisteilla oikeasti mitään muuta päässä liiku ku homot.

No siitä puhe mistä puute. Nähtävästi.

• lopeta jo

Homous on sulle Pertsa ihan selvä ongelma. Varmasti elämäsi traumaattisin asia ja se hallitsee sun elämääsi. Pystytkö sä edes puhumaan päivän säästä ilman ettet liitä aiheeseen homoja?

Lääkäri vois tehdä asialle jotain?

• chris_hitchens

Ajateletko Pertsa sinä ollenkaan vai kopsaatko vaan?

"20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset."

Ihan oikeasti, sinunkin(ko) mielestä vaikka Pekka Haavisto pitää surmata kun Draamatussa niin lukee? Vai saako tuossa tulkita niin että pelkkä ikuinen iva ja pilkka riittää?

• chris_hitchens kirjoitti:

Ajateletko Pertsa sinä ollenkaan vai kopsaatko vaan?

"20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset."

Ihan oikeasti, sinunkin(ko) mielestä vaikka Pekka Haavisto pitää surmata kun Draamatussa niin lukee? Vai saako tuossa tulkita niin että pelkkä ikuinen iva ja pilkka riittää?

chris_hitchens sanoi :

Nuo mooseksen pykälät ovat lyhyempiä , kuin UT:n vastaavat ja siksi käytän
        mieluummin niitä.
        Vaikka apostolien kokous päätti Jerusalemissa olla asettamatta mooseksen
        lakia pakanakristittyjen harteille niin jos Jumala sanoo jonkin asian synniksi
        niin se on sitä ja sikäli pätevää tekstiä.
        Minä en ole mikään rankaisemaan ketään enkä toivo kellekään rangaistusta -
        kas mitä ihmettä minä siitä hyötyisin.
        En voi kuitenkaan tuoda sivustolle sitä väärennettyä tekstiä mitä luterilainen
        kirkko tänä päivänä laumalleen tarjoilee - kas valehteleminen ei ole suotava piirre ihmisessä.

Rangaistuksista päättää Herramme - meille kuuluu vain Sanan levittäminen.

Lain tehtävä on saada ihminen synnin tuntoon ja sitä kautta ristin juurelle
        parannuksen tekoon - noin minä sen ymmärrän.

1.Timoteuksen kirje
        1:9 ja tiedetään, että LAKIA EI OLE PANTU VANHURSKAALLE, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        1:10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan

• kyllävain sanoi :
      Eikö sulla Pertsa ja muilla fundamentalisteilla oikeasti mitään muuta päässä liiku ku homot.
      No siitä puhe mistä puute. Nähtävästi.
      _______
      Tarkoitus oli osoittaa kuka tuomitsee ja osoittaa synnin synniksi ja tuo valittu
      aihe oli vain apuväline ja se osoitti kuka käy iholle.

Jumala itse siis tuomitsee synnin tekemisen emme me uskovat.

• Jumala ei ole koskaan ilmoittanut minulle mikä on syntiä, mikä ei, eikä ole minua tullut tuomitsemaan.

Kaikkea edellä mainittua ovat tehneet ihmiset jotka kylläkin antavat ymmärtää toimivansa Jumalan edusmiehinä maan päällä. Heidän näkemyksensä ovat tosin hyvin vaihtelevat vaikka he väittävätkin puhuvansa yhden ja saman Jumalan puolesta. Jumalan itse pysyy kuitenkin mykkänä. Ei puhu ei pukahda, eikä edes viito.

Uskottavuus on siis nollassa, pääjehu on itse mykkä ja asiamiehet yrittävät huutoäänestyksellä päättää kuka on eniten oikeassa. Tai usein: eniten väärässä.

• vink.
        a-teisti kirjoitti:

Jumala ei ole koskaan ilmoittanut minulle mikä on syntiä, mikä ei, eikä ole minua tullut tuomitsemaan.

Kaikkea edellä mainittua ovat tehneet ihmiset jotka kylläkin antavat ymmärtää toimivansa Jumalan edusmiehinä maan päällä. Heidän näkemyksensä ovat tosin hyvin vaihtelevat vaikka he väittävätkin puhuvansa yhden ja saman Jumalan puolesta. Jumalan itse pysyy kuitenkin mykkänä. Ei puhu ei pukahda, eikä edes viito.

Uskottavuus on siis nollassa, pääjehu on itse mykkä ja asiamiehet yrittävät huutoäänestyksellä päättää kuka on eniten oikeassa. Tai usein: eniten väärässä.

"Jumala ei ole koskaan ilmoittanut minulle mikä on syntiä, mikä ei, eikä ole minua tullut tuomitsemaan"

Eikö sinulla ole ns. omaatuntoa, joka hieman edes ohjailisi sinua?

"14 Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. 15 Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä. 16 Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi. "
        Room. 2:14-16

• vink. kirjoitti:

"Jumala ei ole koskaan ilmoittanut minulle mikä on syntiä, mikä ei, eikä ole minua tullut tuomitsemaan"

Eikö sinulla ole ns. omaatuntoa, joka hieman edes ohjailisi sinua?

"14 Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. 15 Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä. 16 Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi. "
        Room. 2:14-16

Jos omatunto on Jumalan puhetta puhuu Jumala minulle varsin eri tavalla kuin vaikkapa palstan fundamentalisteille. Ja siitä olen iloinen.

• vink.
        a-teisti kirjoitti:

Jos omatunto on Jumalan puhetta puhuu Jumala minulle varsin eri tavalla kuin vaikkapa palstan fundamentalisteille. Ja siitä olen iloinen.

Tämä omatunto on yksi asia mikä minulle vahvistaa Jumalan olemassaoloa. :)

• a-teisti sanoi :
      Jumala ei ole koskaan ilmoittanut minulle mikä on syntiä, mikä ei, eikä ole minua tullut tuomitsemaan.
      _______
      3.Mooseksen kirja: 18:22 kuvailee Jumalan tahtoa eräältä alueelta.

Jumala pysyy mykkänä sinulle ja kaltaisillesi ja niistä syistä ei ole syytä
      alkaa jauhamaan?

Miten olisi pieni nöyrtyminen ja edes saarnatun Sanan sisällön tunnustaminen
      noitten syntien osalta?

Sinulle ei Herra ole puhunut ,mutta minulle on , ja antoi ymmärtää syntielämästä erkaantumisen olevan hyvinkin tärkeätä.
      Eli pääjehu ei ole mykkä.

Eikö siis kannattaisi etsiä sitä totuutta vaikka haarukoimalla?
      Yritä selvittää ensin onko ylipäätään mitään yliluonnollisia ilmiöitä mielestäsi
      olemassa vaikkapa omassa koordinaatistossasi.

Ja ole varovainen - ehkäpä niitä puita on liikaa sen metsän edessä.
      .

• dikduk

Pertsa, Raamatun kirjoitusten syntyaikaan Jumalan mielipide oli kirjoitusajan vallitseva mielipide. Miehet olivat naisten herroja, omistajat orjien , sodan voittajat hävinneiden. Jumalia lähestyttiin uhraamalla kuten oli tehty ikiajat , ei "uskomalla", kullakin kansalla, usein jopa kaupungilla oli oma jumala joka katsoi vain sen etua.

Ajat olivat raakoja , se heijastuu uskonnoissakin ,monet asiat oli pakko hoitaa pakko-tai väkivalloin, ei ollut sairaan- tai vankeinhoitolaitoksia joten väärintekijöitä piti rangaista fyysisesti, sairaat eristää yhteisön suojaamiseksi tai yrittää hoitaa maagisin konstein , ei ollut parempaa tietoa tai tapaa.
        Lapsista kuoli yli puolet enimmäisten elinvuosiensa aikana, joten lapsia alettiin kohdella täysinä ihmisinä vasta kun oli varmaa että lapsi yleensä säilyisi hengissä .Isä voi myös päättää syntyikö lapsi tai pidettiinkö se tai myytinkö vaikka orjaksi tai lähetettiinkö äiteineen vain tiehensä.Kaikki tämä näkyy Mooseksen laissakin, ja on todella käsittämätöntä että v 2012 joku kristitty hakee siltä neuvoa vähemmistöjen kohteluun . Juutalaisuus, jonka oma laki Mooseksen laki on, ei muiden, ei tee sitä ilman tulkintaa, ei ole koskaan tehnyt, koska se on mahdotonta .Jos ei tulkittaisi ,saisi edelleen kiduttaa, omistaa orjia ja tytöt olisivat poikia arvottomampia. Nämä olivat itsestään selvät lähtökohdat siinä maailmassa johon Israelin kansa syntyi, mutta kestämättömiä nykymaailmassa jossa ymmärretään että kaikkien ihmisten arvo on sama, jos ihmisillä yleensä on arvoa.

• dikduk kirjoitti:

Pertsa, Raamatun kirjoitusten syntyaikaan Jumalan mielipide oli kirjoitusajan vallitseva mielipide. Miehet olivat naisten herroja, omistajat orjien , sodan voittajat hävinneiden. Jumalia lähestyttiin uhraamalla kuten oli tehty ikiajat , ei "uskomalla", kullakin kansalla, usein jopa kaupungilla oli oma jumala joka katsoi vain sen etua.

Ajat olivat raakoja , se heijastuu uskonnoissakin ,monet asiat oli pakko hoitaa pakko-tai väkivalloin, ei ollut sairaan- tai vankeinhoitolaitoksia joten väärintekijöitä piti rangaista fyysisesti, sairaat eristää yhteisön suojaamiseksi tai yrittää hoitaa maagisin konstein , ei ollut parempaa tietoa tai tapaa.
        Lapsista kuoli yli puolet enimmäisten elinvuosiensa aikana, joten lapsia alettiin kohdella täysinä ihmisinä vasta kun oli varmaa että lapsi yleensä säilyisi hengissä .Isä voi myös päättää syntyikö lapsi tai pidettiinkö se tai myytinkö vaikka orjaksi tai lähetettiinkö äiteineen vain tiehensä.Kaikki tämä näkyy Mooseksen laissakin, ja on todella käsittämätöntä että v 2012 joku kristitty hakee siltä neuvoa vähemmistöjen kohteluun . Juutalaisuus, jonka oma laki Mooseksen laki on, ei muiden, ei tee sitä ilman tulkintaa, ei ole koskaan tehnyt, koska se on mahdotonta .Jos ei tulkittaisi ,saisi edelleen kiduttaa, omistaa orjia ja tytöt olisivat poikia arvottomampia. Nämä olivat itsestään selvät lähtökohdat siinä maailmassa johon Israelin kansa syntyi, mutta kestämättömiä nykymaailmassa jossa ymmärretään että kaikkien ihmisten arvo on sama, jos ihmisillä yleensä on arvoa.

dikduk sanoi :
        Lapsista kuoli yli puolet enimmäisten elinvuosiensa aikana, joten lapsia alettiin kohdella täysinä ihmisinä vasta kun oli varmaa että lapsi yleensä säilyisi hengissä
        _________
        Kuuluivatko jo vauvat perhekuntaan kreikkalais - roomalaisen käytännön
        mukaan?
        Olen löytänyt väittämän etteivät ,mutta en ole löytänyt dokumentoitua tukea
        tuolle väittämälle.
        Oiskos tietoa??

• Et kai :))
        dikduk kirjoitti:

"Lapsista kuoli yli puolet enimmäisten elinvuosiensa aikana, joten lapsia alettiin kohdella täysinä ihmisinä vasta kun oli varmaa että lapsi yleensä säilyisi hengissä ."

Väitätkö siis epäsuorasti tässä että yli vuoden vanhaa lasta pidettiin täysi-ikäisenä sillä perusteella että todennäköisesti säilyy jatkossa hengissä ?

• heh heh ...
        pertsa2012 kirjoitti:

dikduk sanoi :
        Lapsista kuoli yli puolet enimmäisten elinvuosiensa aikana, joten lapsia alettiin kohdella täysinä ihmisinä vasta kun oli varmaa että lapsi yleensä säilyisi hengissä
        _________
        mukaan?
        tuolle väittämälle.
        Oiskos tietoa??

Pertsa hakee tukea aikuiskasteelle ainoana oikeana kasteena?

• dikduk
        Et kai :)) kirjoitti:

"Lapsista kuoli yli puolet enimmäisten elinvuosiensa aikana, joten lapsia alettiin kohdella täysinä ihmisinä vasta kun oli varmaa että lapsi yleensä säilyisi hengissä ."

Väitätkö siis epäsuorasti tässä että yli vuoden vanhaa lasta pidettiin täysi-ikäisenä sillä perusteella että todennäköisesti säilyy jatkossa hengissä ?

Puhuin ensimmäisistä ikävuosista, enkä sanonut aikuisena pitämisestä mitään.

• dikduk
        pertsa2012 kirjoitti:

dikduk sanoi :
        _________
        mukaan?
        tuolle väittämälle.
        Oiskos tietoa??

Kaikki lapset kuuluivat perhekuntaan, mutta vietiinkö vauvatkin muun perhekunnan mukana kastettaviksi, siihen en osaa vastata.

• dikduk kirjoitti:

Kaikki lapset kuuluivat perhekuntaan, mutta vietiinkö vauvatkin muun perhekunnan mukana kastettaviksi, siihen en osaa vastata.

dikduk
        _______
        Kiitoksia joka tapauksessa vastauksesta.

• "3.Mooseksen kirja: 18:22 kuvailee Jumalan tahtoa eräältä alueelta."

Olet tuon jakeen jo kopioinut tähän ketjuun: sinulle se number one, kuten rakkaimmasta (raamatunjakeesta) sanotaan. Mutta miksi minun tulisi piitata siitä mitä Raamattu sanoo homoseksuaalisuudesta? Ei vaikuta elämääni "omassa koordinaatistossani" vähääkään.

"Yritä selvittää ensin onko ylipäätään mitään yliluonnollisia ilmiöitä mielestäsi
      olemassa vaikkapa omassa koordinaatistossasi."

En ole törmännyt yliluonnolliseen.

• Kris Titty

"Mutta miksi minun tulisi piitata siitä mitä Raamattu sanoo homoseksuaalisuudesta? Ei vaikuta elämääni "omassa koordinaatistossani" vähääkään. "

Siksi että tiedämme, että mielipiteesi ja asenteesi Jumalan tahtoon tulee joskus vaikuttamaan aikapaljonkin "koordinaatistoosi". Olet tulevaisuudessa elämäntilanteessa jossa yhtäkkiä huomaat olevasi totaaliumpikujassa ja senhetken kauhulta haluamme sinut säästää.

• Minun siis pitäisi esimerkiksi kauhistella homoseksuaalisuutta jotta olisin edes askeleen lähempänä taivaspaikkaa? Mutta minkäs voin kun ihmisten seksuaalinen identiteetti on minulle aika lailla yhdentekevä asia? Uskoko muuttaisi suhtautumiseni sitten "oikeaksi".

Ja varmuuden vuoksi vieläpä homotella vähän jokaista, kuten esimerkillinen uskova Pertsa2012 tekee ollakseen jumalalleen mieleinen.

Ei, en tahdo.

• Kris Titty
        a-teisti kirjoitti:

Minun siis pitäisi esimerkiksi kauhistella homoseksuaalisuutta jotta olisin edes askeleen lähempänä taivaspaikkaa? Mutta minkäs voin kun ihmisten seksuaalinen identiteetti on minulle aika lailla yhdentekevä asia? Uskoko muuttaisi suhtautumiseni sitten "oikeaksi".

Ja varmuuden vuoksi vieläpä homotella vähän jokaista, kuten esimerkillinen uskova Pertsa2012 tekee ollakseen jumalalleen mieleinen.

Ei, en tahdo.

"Minun siis pitäisi esimerkiksi kauhistella homoseksuaalisuutta jotta olisin edes askeleen lähempänä taivaspaikkaa? "

Väärin !!!

Sinun tulee ottaa usko Jeesukseen vastaan. Senjälkeen kyllä alat ajatella kuten Herramme Jeesus ajatteli ja tahtoo sinun ajattelevan.

Kristityt emme erottele ihmisiä missään tilanteissa. Homoille ja heteroille kaikille kiirii evankeliumin sana että "Tee parannus ja tunnusta syntisi ja ota usko Jeesukseen vastaan, niin sinä pelastut iankaikkiselta tulelta !"

• Kris Titty kirjoitti:

"Minun siis pitäisi esimerkiksi kauhistella homoseksuaalisuutta jotta olisin edes askeleen lähempänä taivaspaikkaa? "

Väärin !!!

Sinun tulee ottaa usko Jeesukseen vastaan. Senjälkeen kyllä alat ajatella kuten Herramme Jeesus ajatteli ja tahtoo sinun ajattelevan.

Kristityt emme erottele ihmisiä missään tilanteissa. Homoille ja heteroille kaikille kiirii evankeliumin sana että "Tee parannus ja tunnusta syntisi ja ota usko Jeesukseen vastaan, niin sinä pelastut iankaikkiselta tulelta !"

Taisit kirjoitella palstalle aiemmin nimimerkillä :)) tms.? Tyylisi on pettämätön :))

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      308
      3158
    2. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      18
      2041
    3. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1840
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1585
    5. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      399
      1451
    6. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      35
      1351
    7. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      219
      1240
    8. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1134
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      63
      1046
    10. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      20
      980
    Aihe