Nyt täytyy näyttää tyhmyytensä mutta jostain haluais tietoa.
Eli aloitin kyseisen työn 17.10.2011 vakituisena jota ennen olin kyseisessä paikassa puoli vuotta harjoittelemassa. Työsuhde on päättymässä 20.4.2012. Loman määräytymiskausi on 1.4-31.3, mutta otetaanko siinä huomioon myös se puolen vuoden harjoittelu minkä olen aikaisemmin tehnyt? Ja miten sitten menee lomapäivät huhtikuulta?
Jos kaikki lomat on pidetty ennen työsuhteen päättymistä, voi työntekijällä olla oikeus työehtosopimuksen perusteella myös lomarahaan, vaikka töihin ei enää palaisikaan. Tietääkö kukaan mitään seuraavasta asiasta? Onko mulla oikeutta myös lomarahaan??
Työnantaja ei oikein asioista mitään tiedä ja tilitoimiston tätiä en tiedä.
Kiitos jo etukäteen!
Työsopimuksen päättyminen ja lomat
4
224
Vastaukset
- 25
Lomakausi alkaa 2.5. ja päättyy 30.9. Vuosilomasta 24 päivää annetaan lomakaudella (kesäloma) ja sen ylittävä osa ajalla 1.10. - 30.4. (talviloma).
Koska lomakausi ei ehdi alkaa, niin et voi pitää lomiasi työsuhteen aikana. Se on sinun kannalta hyvä, koska palkka juoksee normaalisti 20.4 asti ja lopputilin yhdeyssä sinulle maksetaan lomakorvauksena pitämättä jääneiden lomapäivien palkka.
Jos sinulle tulee huhtikuussa 14 työpäivää, niin saat senkin osalta 2 päivän lomakorvauksen rahana. Jos päivät jäävät alle, niin käsittääkseni alkamiskuukauden (lokakuu, jolta ei lomaa kertynyt) päivät saat laskea lisäksi työssäolopäiviin.
Lomarahat tulevat työehtosopimusten kautta, mutta en usko että minkään tessin mukaan saisit lomarahaa.
Harjoittelua on monenlaista, mutta jos et ollut silloin työsopimussuhteessa, niin tuskimpa lomaa kertyi. - palkanlaskijana
Tuo työharjoittelu. Mitä se oli? Oppisopimus vaiko opiskeluun liittyvä palkaton jakso?
Oppisopimusajalta kertyy loma, opiskeluun liittyvästä työharjoittelusta ilman työsuhdetta ei lomaa kerry.
Sinun lomakertymäsi edellinen unohtaen on 17.10.2011 - 20.04.2012- lokakuusta ei tule 14 työpäivää joten siltä ajalta ei lomapäiviä tule, mutta huhtikuusta ehtii juuri tulla.
Joten 6*2 pv = 12 pv noista kertyy. Eli työsuhteen päättyessä maksetaan lomakorvaus rahana. Lomarahaa = lomaltapaluurahaa (mikäli sitä alallasi maksettaisiin) ei makseta pitämättömästä lomasta. Se miksi et ole oikeutettu lomarahaan on oikeastaan siinä että olet oikeutettu pitämään noita lomia vasta 01.05.2012 alkaen ja työsuhteesi on päättynyt ennen sitä. - kohta työtön
Mites jos sitten irtisanoudun (todellakin tyhmää tässä vaiheessa), mutta siis jos niin lomat taitaa palaa siitä hyvästä sitten?
- 20
Ei pala. Lomakorvaukset pitämättömistä lomista tulee aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256