3D- koristelu ja muita kysymyksiä

kynsitar

Olen innoissani surffaillut täällä netissä tietoutta rakennekynsistä, niiden tekemisestä itse sekä koristeluista. Olen hajusteallergikko mutta kynsistäni en luovu. Lakathan tuoksuvat vain märkänä... Minulla on pitkät kynnet mutta joskus saattaa yksi kynsi katketa jonka haluaisin oppia korvaamaan itse geeli- tai akryylikynnellä. Mikä olisi paras tapa? Olen tilannut ellokselta Rion UV-geelikynsisetin ja aion opetella rakennekynsienteon itse koska olen niin tarkka kynsistäni ja jos oma kynsi vaikka katkeaa sen saa itse korjattua pikaapikaa. Onkohan noista Rion geeleistä sun muista mihinkään? Onko kellään kokemusta kestosta ja kiinni pysymisestä? Olen hyvin kätevä käsistäni ja oppivainen joten uskon vakaasti oppivani kynsien teon saamillani tiedoilla. Harjoitus tekee mestarin, i think. Täällä netissä on kyllä paljon erittäin hyviä ja tarkkoja ohjeita jopa ammattilaisilta joten luottamus on kova ;) Nyt mieleeni on kuitenkin tullut seuraavanlaisia pohdintoja joihin toivoisin kokeneimmilta selventävää vastausta:

1. Onko ilman tippiä muotilla tehty geelikynsi vai akryylikynsi parempi, siis luonnollisempi? Entä kumpi on kestävämpi? Kestääkö muotilla tehty huonommin kun siinä ei ole tippiä tukena? Voiko geelikynttä edes tehdä ilman tippiä? Kannattaako minun geelata omat pitkät kynteni jotka ovat ehkä vähän liian joustavat? Menevätkö ne geelauksella pilalle? Alkavatko ne liuskottumaan tai "kuivuvat" alla pilalle?

2. Onko geelikynnet valmistusvaiheessa hajuttomat? Nehän on käsittääkseni myös aina UV-kovetteiset?

3. Akryylikynsien valmistuksessa ei tarvita UV-valaisinta ja niiden valmistukseen käytetty neste on voimakkaan hajuista? Se kyllä saattaa aiheuttaa hajusteallergikolle oireita...

4. Voiko 3D -koristelua akryyleillä tehdä valmiin geelikynnen päälle? Kuivatetaanko koristeet uunissa vai kuivuvatko ne itsestään? Laitetaanko päälle mitään mm. topcoatia tai jotain suojaksi ettei koristeet keräisi hirveästi likaa vai onko ainut keino siihen kynsiharjalla putsaus? Miten koristeet poistetaan? Hiomalla vai miten?

5. Akryylimaalit joita saa esim. tiimarista soveltuvat kynsienkoristemaalaukseen. Eikös ne ole hajuttomia ja vesiohenteisia? Niiden annetaan kuivua ensin luonnollisesti ja päälle kannattaa laittaa UV-topcoatia tai tavallista päällyslakkaa?

6. Jos on geelikynnet niin niiden päälle laitettu tavallinen lakka ja UV-topcoat poistetaan vain hiomalla vai voiko poiston tehdä nk. foliomenetelmällä? Lähteekö silloin koko geelikynsi irti? Voiko foliomenetelmää käyttää vain ja ainoastaan luonnonkynnen päälle levitettyyn lakkaan joka on suojattu UV-topcoatilla eli EI LAISINKAAN geeli- ja akryylikynsiin? Olen ymmärtänyt että geelikynnet poistetaan hiomalla ja akryylikynnet saa irti foliomenetelmällä. Onko näin?

Toivoisin todellakin selviä vastauksia näihin kysymyksiin. Hyvää alkavaa kevättä kaikille tämän lukeneille :D

1

446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kynsitar

Ai, vielä jäi yksi mainitsematta eli

7. Cleanerin tilalla voi käyttää pelkkää neoamiseptiä? Eli sitä ei tarvitse hankkia erikseen jonkin tietyn merkkistäkö?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6535
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2261
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1847
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      82
      1224
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1022
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      78
      907
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      833
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      31
      827
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      146
      751
    Aihe