Joskus nää Fingerport menee multa ohi. Jaksaisko joku selittää, mitä hauskaa tässä on?
http://www.hs.fi/fingerpori/1329103516406
Tantta ja Heimo istuvat kaffipöydässä ja tantta sanoo: "Kun olin nuori flikka, asuimme Helsingissä Donnereiden naapurissa."
Heimo kysyy: "Tapasitteko Jörniä?"
Minä raukka en tajua vitsiä. Olis niin kiva nauraa.
Donnereiden naapurissa - mitä hauskaa?
13
1812
Vastaukset
- as simple as that
Jörniä
Urbaani sanakirja: jörniä = panna laiskasti -- "me ei jakseta ees jörniä enää".
Ei aavistustakaan, onko tällä sanalla jotain tekemistä Jörn Donnerin kanssa. Kertokaa jos tiedätte!- ei nyt tajua
Siis mitä? Onko jörniä jonkinlainen verbi, eufemismi paneskelemiselle tai jotain? Että "oliko teillä tapana paneskella"?
En ole asunut Suomessa pitkiiiiiin aikoihin, joten jotkut sanat jäävät oppimatta.- tarinanjuuri
Jörniä lienee verbi, jota kukaan ei käytä ja lähes kukaan ei ole koskaan edes kuullut. Kun tuollainen verbiä muistuttava taivutus ilmaantuu johonkin vitsinpätkään, niin pakkohan se on olettaa, että jonkinlaista naimista sen täytyy olla.
Kun vitsit ovat vähissä, käy näin. - Kassulla kuultua
tarinanjuuri kirjoitti:
Jörniä lienee verbi, jota kukaan ei käytä ja lähes kukaan ei ole koskaan edes kuullut. Kun tuollainen verbiä muistuttava taivutus ilmaantuu johonkin vitsinpätkään, niin pakkohan se on olettaa, että jonkinlaista naimista sen täytyy olla.
Kun vitsit ovat vähissä, käy näin.No tämänpäiväinen "kessunvetämis"-fingerpori aiheuttaa jo sen luokan kiusaantumista, että ihmetyttää todella, kauanko Jarla jatkaa tämän surkeuden tuottamista. Tajuaakohan hän itse vitsien olevan todella lopussa?
- Taku1297
Jörn Donner on Donnerin suvun vesa, joka tykkäsi painella kankkuun. Siitä verbi jörniä. Strippi antaa mahdollisuuden tulkita kysymys kahdella tavalla: 1) Tapasitteko Jörniä ? (Siis Jörkkaa.) 2) Tapasitteko jörniä ? (siis nussitteko ?)
- olof
Joka on kuunnellut radion Koe-läinpuistoa, on kuullut joka kerta jörnimisestä.
- Onvaikkeeta
Aloittajan ongelma oli siinä. että hän kyllä tietää mitä jörniminen on, mutta hän ei tiennyt että Donnerin etunimi on Jörn.
- tosivaikeeta
Ei tiennyt myöskään ketä tai mitkä Donnerit on.
- Anonyymi
tosivaikeeta kirjoitti:
Ei tiennyt myöskään ketä tai mitkä Donnerit on.
Jörkka jörni jopa kolmasti yössä!
Mutta oliko kyseessä LAISKA PANO?
- Anonyymi
Ace ja sääd onkin eri venturoita kuin madnessin hirviöt.
- Anonyymi
Heimo kysyy: ”Tapasitteko Jörniä?”
Tantta: ”Jörniä tavattiin useinkin. Oltiinhan me sentään naapureita!”
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde283151Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän352874- 1502358
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542299Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti261970Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3961778Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1101723- 3231630
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151492- 1351489