Kuulen tätä usein teiltä miehiltä, kun kerron yksinäisyydestäni:"Olet upea, kaunis ja älykäs nainen. Miten oot onnistunut pysymään sinkkuna. Noin kaunis ihminen ei vaan voi olla yksinäinen?". Kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää. Mä olen sinkku, koska yksikään mies ei kestäisi mua, koska:
-olen traumatisoitunut mielenterveyspotilas
-saan raivokohtauksia ja pahiten niistä kärsii läheiseni
-oon ylikriittinen itteeni kohtaan, joten myös läheisiäni kohtaan.
-nalkutan ja haukun kumppaneitani eikä ne koskaan pysty rakastaan mua tarpeeks, jotta mun haavat paranis
Kuka haluaa olla sekopäisen akan kanssa, vaikka kuinka kaunis ois? SIKSI OON SINNKU JA TUUN OLEMAANKIN, KOSKA SÄÄSTÄN TEITÄ MIEHIÄ ITELTÄNI.
Miehet hei, kauneus ei riitä...
67
475
Vastaukset
- anonyymipaskiainen
Yks muija sano ihan samat sävelet ku yritin syventää suhdettamme vakavammalle pohjalle. Sielt tuli just tota juttuu et nujerran sut sanallisesti ihan maanrakoon ja et hän vetää pillereitä ja etc... Oli se kyl niin ihana tapaus :(
- sinkku4evör
Joo, monet pillerit on mullakin menossa. Ainaki kolmee eri masislääkettä menee. Ai oikeesti oli ihana? Toiv. et oo tosissas. Mä oon just samanlainen nöyryyttäjä-paskiainen..
- S&M is all you need
sinkku4evör kirjoitti:
Joo, monet pillerit on mullakin menossa. Ainaki kolmee eri masislääkettä menee. Ai oikeesti oli ihana? Toiv. et oo tosissas. Mä oon just samanlainen nöyryyttäjä-paskiainen..
Alistuva masokistimies vois olla sulle hyvä, jos tykkää pukeutua nahkaan ja talloa korkkareilla munia.
- sinkku4evör
S&M is all you need kirjoitti:
Alistuva masokistimies vois olla sulle hyvä, jos tykkää pukeutua nahkaan ja talloa korkkareilla munia.
En haluu alistujaa enkä haluu ketää talloo. Miks haluisin potkia potkittua?
- 1 kiukkuakka tänne
Todella huonoja perusteita yksinäisyydelle. Moni mies rakastaa sitä että nainen vähän kiukuttelee ja sitä saa lepytellä. Itsekin kiihotun siitä. Oikeasti sinulla on joku ihan muu syy kuin se että miehet eivät kestäisi sinua.
- sinkku4evör
Oon kyl huomannu, et mun tempperamentista kiihotutaan, mut annapa olla, ku kuuntelet tarpeeks mun paskaani, nii loppuu sunki halus.
- Keino Munuainen
sinkku4evör kirjoitti:
Oon kyl huomannu, et mun tempperamentista kiihotutaan, mut annapa olla, ku kuuntelet tarpeeks mun paskaani, nii loppuu sunki halus.
No miksi jatkat sitä paskan suoltamista? Ihmisellä on vapaus päättää mitä suusta tulee.
- sinkku4evör
Keino Munuainen kirjoitti:
No miksi jatkat sitä paskan suoltamista? Ihmisellä on vapaus päättää mitä suusta tulee.
Niinpä, ku tietäs. Aiemmissa suhteissani vaan huomasin, et vaik kuin yritin, nii en pystyny lopettaa. Ku raivoomiset alkaa, nii en ees jälkeenpäin muista kohtauksista mitään. Ootko koskaan ite ollu niin vihanen, että järki lähtee päästä?
- Keino Munuainen
sinkku4evör kirjoitti:
Niinpä, ku tietäs. Aiemmissa suhteissani vaan huomasin, et vaik kuin yritin, nii en pystyny lopettaa. Ku raivoomiset alkaa, nii en ees jälkeenpäin muista kohtauksista mitään. Ootko koskaan ite ollu niin vihanen, että järki lähtee päästä?
Oon tosi vihainen ollut, mutta aina sen suun saa kiinni (jos haluaa). Ehkä en vain ymmärrä tietynlaisia ihmisiä.
"-nalkutan ja haukun kumppaneitani eikä ne koskaan pysty rakastaan mua tarpeeks, jotta mun haavat paranis"
Toisen ihmisen rakkaus on huono haavojen parantaja. Vain oppimalla itse rakastamaan itseään, ne haavat voivat parantua, ja vasta, kun osaa rakastaa itseään, voi oikeasti rakastaa toista, eikä vain rakastua rakastetuksi tulemisen tunteeseen.- 17
-> ap
Tuota, kuulostat minusta ihan normaalilta naiselta, en näe eroa muihin. - sinkku4evör
"Toisen ihmisen rakkaus on huono haavojen parantaja. Vain oppimalla itse rakastamaan itseään, ne haavat voivat parantua, ja vasta, kun osaa rakastaa itseään, voi oikeasti rakastaa toista, eikä vain rakastua rakastetuksi tulemisen tunteeseen."
No oon ihan prikulleen samaa mieltä ja just siks oonki yksin. Mut en oo oppinu täs terapian aikanakaa sitä, et turha toivo kai.
Ei tää ny mitää pientä pms-kiukutteluu oo, vaan raivoomista. Ja siis mut saa yltymään sillä, et suhtautuu just tolleen alentavasti "älä kiukkua äkäilijä". Kuka haluu vihasta ihmistä? Mä oon katkera ja vihanen kaikesta paskasta, mitä mun vahemmat mulle teki enkä anna anteeks. TÄÄ ON IHAN OIKEE SYY SINKKUUTEEN- 6+6
Mitä sun vanhemmat sulle teki ?
Minulta ne varasti nuoruuden ja minuuden. - sinkku4evör
6+6 kirjoitti:
Mitä sun vanhemmat sulle teki ?
Minulta ne varasti nuoruuden ja minuuden.Joi ja jätti päiviksi yksin kotiin.. olin usein 4 päivää 5-vee yksin kotona ja söin näkkäriä lattialla, ku kaapissa ei ollu muuta. Mut joo enempää en jaksa siitä selittää. Mul on terapia sitä varten. Kuhan vaan tuli tarve ilmottaa syy yksinolooni, ku niin usein kuulen tota... Ja jos ihmisellä on ihan sairaan paha olla, et joka päivä toivoo kuolevansa, niin on yks lysti olla kaunis. Sitäkään te ette tunnu tajuuvan. Oisin paljon miellummin ehjä ihminen ja ruma!
- deft
Miten olisi...jos sä antaisit itellesi jonkinlaisen päämäärän...tai deadlinen...?
Se jos mikä, on surullista, että katkeruus menneisyydestä päättää sen mihin elämä tulee päättymään. Toisin sanoen: vituttaa niin paljon että kun tajuaa sen, niin alkaa vituttamaan vielä enemmän.
Oma minuus sen verran hukassa, ettet sä tahdo ottaa apua vastaan tai uskoa muita.
Yhym, kuulostaa tutulta. Ei se mitään lohduta, mutta anna itelles aikaa jos kiinnostaa jatkaa elämistä. Ei tartte antaa anteeksi, mutta ihan yhtälailla voi olla katkeroitumatta täysin.
Mutta tää nyt on vaan pelkkää paskanjauhamista, koska nää jutut kuulee aina kun apua pyytää. - sinkku4evör
deft kirjoitti:
Miten olisi...jos sä antaisit itellesi jonkinlaisen päämäärän...tai deadlinen...?
Se jos mikä, on surullista, että katkeruus menneisyydestä päättää sen mihin elämä tulee päättymään. Toisin sanoen: vituttaa niin paljon että kun tajuaa sen, niin alkaa vituttamaan vielä enemmän.
Oma minuus sen verran hukassa, ettet sä tahdo ottaa apua vastaan tai uskoa muita.
Yhym, kuulostaa tutulta. Ei se mitään lohduta, mutta anna itelles aikaa jos kiinnostaa jatkaa elämistä. Ei tartte antaa anteeksi, mutta ihan yhtälailla voi olla katkeroitumatta täysin.
Mutta tää nyt on vaan pelkkää paskanjauhamista, koska nää jutut kuulee aina kun apua pyytää.No nii... mut mitä jos ei kiinnosta jatkaa elämistä? Aikaa on annettu ja yritetty... ei jaksa.
- deft
sinkku4evör kirjoitti:
No nii... mut mitä jos ei kiinnosta jatkaa elämistä? Aikaa on annettu ja yritetty... ei jaksa.
Joku (toinen) voisi sanoa, että tämmöinen avautuminen on...hmm....mitessemenikään....avun huuto. Eli että jotain kiinnostusta on, vaikka se oiskin kuinka laimeaa tahansa. Ei sitä saakeli jaksa vaikka ois "normaali".
Meinaatko, ettei sulla ois mitään annettavaa? Itelles, kenellekään toiselle...? - sinkku4evör
deft kirjoitti:
Joku (toinen) voisi sanoa, että tämmöinen avautuminen on...hmm....mitessemenikään....avun huuto. Eli että jotain kiinnostusta on, vaikka se oiskin kuinka laimeaa tahansa. Ei sitä saakeli jaksa vaikka ois "normaali".
Meinaatko, ettei sulla ois mitään annettavaa? Itelles, kenellekään toiselle...?Onhan mulla ulkonäkö annettavana, se kuori. Mut niinku otsikos ilmotin, kauneus ei riitä. Miehet ihastuu mun ulkonäköön, tuskinpa tämmöseen luonteeseenkaan. Joo ja mus on se toinen ihana puoli, joka on empaattinen, hellä ja rakastava jne... mut ei se riitä, ku hetkessä muutun hulluksi. oon niin monet kerrat kuullu miesten suusta seuraavia lauseita:"kukaan nainen ei oo koskaan aiemmin satuttanu mua yhtä paljon" "v***u sä oot niin vaikee ja hankala", "lopeta toi jatkuva stressaaminen" "ihan sama mitä mä teen sun mieliksi, mä en koskaan riitä sulle" "sua ei kestä kukaan".
- deft
sinkku4evör kirjoitti:
Onhan mulla ulkonäkö annettavana, se kuori. Mut niinku otsikos ilmotin, kauneus ei riitä. Miehet ihastuu mun ulkonäköön, tuskinpa tämmöseen luonteeseenkaan. Joo ja mus on se toinen ihana puoli, joka on empaattinen, hellä ja rakastava jne... mut ei se riitä, ku hetkessä muutun hulluksi. oon niin monet kerrat kuullu miesten suusta seuraavia lauseita:"kukaan nainen ei oo koskaan aiemmin satuttanu mua yhtä paljon" "v***u sä oot niin vaikee ja hankala", "lopeta toi jatkuva stressaaminen" "ihan sama mitä mä teen sun mieliksi, mä en koskaan riitä sulle" "sua ei kestä kukaan".
Niin niin. Omiin kokemuksiin nojaaminen ei todellakaan ole koko totuus. Niin kuin mä aiemmin sanoin, surullista, että menneisyys (perhe ja parisuhteet/miehet) painaa sua alaspäin jatkuvasti.
Sussa on siis ihana puoli, hienoa. Suurimmalla osalla ihmisistä taitaa kanssa olla, että et oo siinä mielessä ollenkaan yksin. Asenne taitaa ratkaista enemmän, kun eihän siinä oo mitään järkeä olla jatkuvasti "ihana" ja sitten vetää niin kovaa vitutusta päälle ettei ees veri kierrä.
Persoonakohtaista, tai ei, sun empaattinen puoli on olemassa ja sitä kannattaa ruokkia ihan yhtä lailla kuin sitä katkeraakin. Ehkä jopa enemmän kuin sitä vittuuntunutta ja katkeraa puolta, hmm? - sinkku4evör
deft kirjoitti:
Niin niin. Omiin kokemuksiin nojaaminen ei todellakaan ole koko totuus. Niin kuin mä aiemmin sanoin, surullista, että menneisyys (perhe ja parisuhteet/miehet) painaa sua alaspäin jatkuvasti.
Sussa on siis ihana puoli, hienoa. Suurimmalla osalla ihmisistä taitaa kanssa olla, että et oo siinä mielessä ollenkaan yksin. Asenne taitaa ratkaista enemmän, kun eihän siinä oo mitään järkeä olla jatkuvasti "ihana" ja sitten vetää niin kovaa vitutusta päälle ettei ees veri kierrä.
Persoonakohtaista, tai ei, sun empaattinen puoli on olemassa ja sitä kannattaa ruokkia ihan yhtä lailla kuin sitä katkeraakin. Ehkä jopa enemmän kuin sitä vittuuntunutta ja katkeraa puolta, hmm?Niin, mutku mun empatia katoaa aina siihen, ku mies sanoo jotain, joka loukkaa mua. Oon niin herkkä, et mulle ei uskalla sanoo mitään, nii räjähdän. Naiset ei loukkaa samalla tavalla sanoillaan, ku miehet. Mä koen miehet aina niin töksäytteleviksi ja ajattelemattomiks, et en osaa siltä suojautuu ja olla välittämättä. En ymmärrä teitä miehiä ja tuntuu aina, et te tökkäisitte puukon suoraan mun sydämeen, joka kolmannella lauseella. Esimerkkejä:
Mies sanoo:"ooh, sä oot laihtunu. Kiva, ku sun muodot tulee nyt paremmin esiin, ku vyötärö kaventunu".. Tuo sattuu minuun. Ja tokasen:"Jaahas, en sitte aiemmin kelvannu?" johon mies:"Olit pullukka, ku ekan kerran tavattiin, mut ei se mua estäny suhun rakastumasta". Tuo sattuu vielä enemmän. No tosiasia on se, etten oo koskaan ollu pyöree, aina hoikka, mut hänen mielestä näköjään olin :(
Mies sanoo:"Älä stressaa sun lapsuuttas.. mieti samas tilantees olevia tyttöjä, jotka on rumia. Miehet haluu sua". Saan hirveen raivokohtauksen, et mun pitis unohtaa mun traumat siks, et miehet haluu mua. Loppupeleis on niin vihanen, että hakkaan ja potkin meistä ja solvaan sen maan rakoon. - deft
sinkku4evör kirjoitti:
Niin, mutku mun empatia katoaa aina siihen, ku mies sanoo jotain, joka loukkaa mua. Oon niin herkkä, et mulle ei uskalla sanoo mitään, nii räjähdän. Naiset ei loukkaa samalla tavalla sanoillaan, ku miehet. Mä koen miehet aina niin töksäytteleviksi ja ajattelemattomiks, et en osaa siltä suojautuu ja olla välittämättä. En ymmärrä teitä miehiä ja tuntuu aina, et te tökkäisitte puukon suoraan mun sydämeen, joka kolmannella lauseella. Esimerkkejä:
Mies sanoo:"ooh, sä oot laihtunu. Kiva, ku sun muodot tulee nyt paremmin esiin, ku vyötärö kaventunu".. Tuo sattuu minuun. Ja tokasen:"Jaahas, en sitte aiemmin kelvannu?" johon mies:"Olit pullukka, ku ekan kerran tavattiin, mut ei se mua estäny suhun rakastumasta". Tuo sattuu vielä enemmän. No tosiasia on se, etten oo koskaan ollu pyöree, aina hoikka, mut hänen mielestä näköjään olin :(
Mies sanoo:"Älä stressaa sun lapsuuttas.. mieti samas tilantees olevia tyttöjä, jotka on rumia. Miehet haluu sua". Saan hirveen raivokohtauksen, et mun pitis unohtaa mun traumat siks, et miehet haluu mua. Loppupeleis on niin vihanen, että hakkaan ja potkin meistä ja solvaan sen maan rakoon.Hyvä pointti tuo ensimmäinen kappale. Herkkyyttä kyseinalaistamatta.
Motiivit sille, että halutaanko loukata, olisi hyvä tietää ennen kuin reagoi. Jos tahtoo loukkaantua, niin se on asia erikseen.
Mä voisin yleistää sen verran, että sama toimii toisinkin päin: Ei mua miehet pysty loukkaamaan samalla tavalla sanoillaan kuin naiset. Se on sitä asennoitumista ja uskoa siihen, että jos mä oon surkea mies niin en varmaan oo ainut. Jos nainen taas sanoo loukkaavasti, niin tulee tarve selitellä koska ei se kuitenkaan tajua miten mies ajattelee yms. jne.
""Olit pullukka, ku ekan kerran tavattiin, mut ei se mua estäny suhun rakastumasta"."
No just, toihan ei tietenkään anna kuvaa ihmisestä joka tajuaa käytöstapoja tai muutenkaan kommunikointia. Meillä suomalaisilla tuntuu olevan vittuilu vähän niin kuin peruskommunikaationa. Vähemmästäkin voisi mennä hermot.
"No tosiasia on se, etten oo koskaan ollu pyöree, aina hoikka, mut hänen mielestä näköjään olin :("
...ja kun itse tiedät sen paremmin, niin anna tämän asian olla. Hänen mielestään on aina hänen mielestään, eli ei totuus.
Tässä kaikessa tuntuu olevan kyseessä myös sellainen pointti, että sä välität. Välität siitä mitä sulle sanotaan. Se ei ole ollenkaan väärin. - sinkku4evör
deft kirjoitti:
Hyvä pointti tuo ensimmäinen kappale. Herkkyyttä kyseinalaistamatta.
Motiivit sille, että halutaanko loukata, olisi hyvä tietää ennen kuin reagoi. Jos tahtoo loukkaantua, niin se on asia erikseen.
Mä voisin yleistää sen verran, että sama toimii toisinkin päin: Ei mua miehet pysty loukkaamaan samalla tavalla sanoillaan kuin naiset. Se on sitä asennoitumista ja uskoa siihen, että jos mä oon surkea mies niin en varmaan oo ainut. Jos nainen taas sanoo loukkaavasti, niin tulee tarve selitellä koska ei se kuitenkaan tajua miten mies ajattelee yms. jne.
""Olit pullukka, ku ekan kerran tavattiin, mut ei se mua estäny suhun rakastumasta"."
No just, toihan ei tietenkään anna kuvaa ihmisestä joka tajuaa käytöstapoja tai muutenkaan kommunikointia. Meillä suomalaisilla tuntuu olevan vittuilu vähän niin kuin peruskommunikaationa. Vähemmästäkin voisi mennä hermot.
"No tosiasia on se, etten oo koskaan ollu pyöree, aina hoikka, mut hänen mielestä näköjään olin :("
...ja kun itse tiedät sen paremmin, niin anna tämän asian olla. Hänen mielestään on aina hänen mielestään, eli ei totuus.
Tässä kaikessa tuntuu olevan kyseessä myös sellainen pointti, että sä välität. Välität siitä mitä sulle sanotaan. Se ei ole ollenkaan väärin.Välitän ihan liikaa siitä :`(... ja erityisen herkkä oon just miesten sanoille ja varsinki sen kaikkein tärkeimmän, vaik nyt tällä hetkellä sellasta ei ookkaan syistä, jotka oon maininnu. Mä oon jo valmiiks siin tilassa, et kohta tulee taas puukkoja, nii ylireagoin. En vaan voi sille mitää, et muhun sattuu niin paljon. Mua pitis koko ajan käsitellä silkkihansikkailla, ku muuten mä meen rikki. Ja ku mua sattuu, niin mä en alistu, vaan hyökkään ku hyeena.. Siis jälleen kerran, vähemmän sattuu ku on yksin eikä toisenkaan tarvi kestää tällasta hulluu hermoheikkoo..
- 12
sinkku4evör kirjoitti:
Välitän ihan liikaa siitä :`(... ja erityisen herkkä oon just miesten sanoille ja varsinki sen kaikkein tärkeimmän, vaik nyt tällä hetkellä sellasta ei ookkaan syistä, jotka oon maininnu. Mä oon jo valmiiks siin tilassa, et kohta tulee taas puukkoja, nii ylireagoin. En vaan voi sille mitää, et muhun sattuu niin paljon. Mua pitis koko ajan käsitellä silkkihansikkailla, ku muuten mä meen rikki. Ja ku mua sattuu, niin mä en alistu, vaan hyökkään ku hyeena.. Siis jälleen kerran, vähemmän sattuu ku on yksin eikä toisenkaan tarvi kestää tällasta hulluu hermoheikkoo..
Kun kerran tiedät ja tunnet tilasi, niin miksi kailotat sitä täällä kaikille.
Ettet sittenkin vain ole pelkkä julkisuudenkipeä läski joka nauttii kun saa rypeä itsesäälissä. - sinkku4evör
12 kirjoitti:
Kun kerran tiedät ja tunnet tilasi, niin miksi kailotat sitä täällä kaikille.
Ettet sittenkin vain ole pelkkä julkisuudenkipeä läski joka nauttii kun saa rypeä itsesäälissä.Siks, että tuli tarve purkaa sitä miks oon sinkku ja sellasena pysyn, ku niin usein kuullu tota ihmettelyy. Julkisuuden...???? Täällähän nimenomaan saa olla anonyymi. Jos oisin läski, nii oisin läski, mut miten silloin ois tommosia kokemuksia? Mut aattele ihan mitä haluut...
- deft
sinkku4evör kirjoitti:
Välitän ihan liikaa siitä :`(... ja erityisen herkkä oon just miesten sanoille ja varsinki sen kaikkein tärkeimmän, vaik nyt tällä hetkellä sellasta ei ookkaan syistä, jotka oon maininnu. Mä oon jo valmiiks siin tilassa, et kohta tulee taas puukkoja, nii ylireagoin. En vaan voi sille mitää, et muhun sattuu niin paljon. Mua pitis koko ajan käsitellä silkkihansikkailla, ku muuten mä meen rikki. Ja ku mua sattuu, niin mä en alistu, vaan hyökkään ku hyeena.. Siis jälleen kerran, vähemmän sattuu ku on yksin eikä toisenkaan tarvi kestää tällasta hulluu hermoheikkoo..
Heikko itsetunto saa luulemaan vaikka mitä. Mä en aio sanoa että sä olisit mitenkään heikko...edes hermoista. Ehkä sä sitten välität liikaa toisten sanomisista. Ehkä sen myöntäminen auttaa sua. Että se "vika" on olemassa, mutta ei se määritä koko luonnetta.
Mun ainoa neuvo(?!) on, että koeta antaa olla. Antaa menneisyyden olla (ei tarkoita sitä että pitäisi antaa anteeksi, mutta sen sä varmasti jo itsekin tiesit). Antaa niiden miesten olla, jotka loukkaa.
Ei kannata käpertyä nurkkaan, jos tahtoa muuhunkin on. - 12
sinkku4evör kirjoitti:
Siks, että tuli tarve purkaa sitä miks oon sinkku ja sellasena pysyn, ku niin usein kuullu tota ihmettelyy. Julkisuuden...???? Täällähän nimenomaan saa olla anonyymi. Jos oisin läski, nii oisin läski, mut miten silloin ois tommosia kokemuksia? Mut aattele ihan mitä haluut...
Paskaako muitten ihmettelyt sulle kuuluu, et voi koskaan hallita toisten ajatuksia. Siihen hommaan kun rupeaa niin saa tuuliviirin tavoin ravata eestaas.
Vaikutat tosiaan aika epämiellyttävältä persoonalta näin päällisin puolin, tiedä mitä sielun syvyyksistä löytyy kun suojauksesi antaa myötä. - sinkku4evör
deft kirjoitti:
Heikko itsetunto saa luulemaan vaikka mitä. Mä en aio sanoa että sä olisit mitenkään heikko...edes hermoista. Ehkä sä sitten välität liikaa toisten sanomisista. Ehkä sen myöntäminen auttaa sua. Että se "vika" on olemassa, mutta ei se määritä koko luonnetta.
Mun ainoa neuvo(?!) on, että koeta antaa olla. Antaa menneisyyden olla (ei tarkoita sitä että pitäisi antaa anteeksi, mutta sen sä varmasti jo itsekin tiesit). Antaa niiden miesten olla, jotka loukkaa.
Ei kannata käpertyä nurkkaan, jos tahtoa muuhunkin on.Tuota tahtotilaa nyt ei oikein taida enää olla..
- sinkku4evör
12 kirjoitti:
Paskaako muitten ihmettelyt sulle kuuluu, et voi koskaan hallita toisten ajatuksia. Siihen hommaan kun rupeaa niin saa tuuliviirin tavoin ravata eestaas.
Vaikutat tosiaan aika epämiellyttävältä persoonalta näin päällisin puolin, tiedä mitä sielun syvyyksistä löytyy kun suojauksesi antaa myötä."Vaikutat tosiaan aika epämiellyttävältä persoonalta" olen samaa mieltä.
- fdgafgadfg
sinkku4evör kirjoitti:
Niin, mutku mun empatia katoaa aina siihen, ku mies sanoo jotain, joka loukkaa mua. Oon niin herkkä, et mulle ei uskalla sanoo mitään, nii räjähdän. Naiset ei loukkaa samalla tavalla sanoillaan, ku miehet. Mä koen miehet aina niin töksäytteleviksi ja ajattelemattomiks, et en osaa siltä suojautuu ja olla välittämättä. En ymmärrä teitä miehiä ja tuntuu aina, et te tökkäisitte puukon suoraan mun sydämeen, joka kolmannella lauseella. Esimerkkejä:
Mies sanoo:"Älä stressaa sun lapsuuttas.. mieti samas tilantees olevia tyttöjä, jotka on rumia. Miehet haluu sua". Saan hirveen raivokohtauksen, et mun pitis unohtaa mun traumat siks, et miehet haluu mua. Loppupeleis on niin vihanen, että hakkaan ja potkin meistä ja solvaan sen maan rakoon.Noi ukothan on ollut tyhmiä junttieinareita. Ei toiselle tolla tavalla puhuta.
- Fbgirl
fdgafgadfg kirjoitti:
Noi ukothan on ollut tyhmiä junttieinareita. Ei toiselle tolla tavalla puhuta.
Nii mäki aattelin, mutku niin moni mies on ollu tommonen ja sanonu mulle, et oon ihan yliherkkä. Viimesin mies, jonka kans olin viel vuos sitte sano, et "en mä oo nainen, et voi olettaa et puhun sulle niinku naiset puhuu sulle".
- deft
sinkku4evör kirjoitti:
Tuota tahtotilaa nyt ei oikein taida enää olla..
On se. Et sä muuten enää lukisi näitä kommentteja tai olisi kiinnostunut. Tässä vaiheessa keskustelua voisi kysyä että mitä sä pelkäät...mutta se on tullut jo hyvissä ajoin selväksi, joten mä sanon että älä kiellä iteltäsi mitään. Liittyen siis tahtotilaan tai mahdollisuuteen tuntea jotain positiivistakin, edes joskus.
- deft
Fbgirl kirjoitti:
Nii mäki aattelin, mutku niin moni mies on ollu tommonen ja sanonu mulle, et oon ihan yliherkkä. Viimesin mies, jonka kans olin viel vuos sitte sano, et "en mä oo nainen, et voi olettaa et puhun sulle niinku naiset puhuu sulle".
Nää legendaariset "monet miehet" ei tarkoita siltikään kaikkia miehiä. Tunnevammaisia aikuisia löytyy niin miehistä kuin naisistakin. Yliherkkyys voi toki olla turn-off, mutta loppujen lopuksi se on vain surkea tekosyy sille että itse ei osaa tai halua kommunoida paremmin.
- sinkku4evör
Fbgirl kirjoitti:
Siis toi viesti oli mun. Kommentoin just ks. nimimerkin juttuu, niin vahingos käytin sen nikkii.. mut siis mihin muuhunkaan voisin vedota, ku omiin kokemuksiin?
- adfgfg
Fbgirl kirjoitti:
Itse olen yliherkkämies ja voin reilusti todeta, että iso osa miehistä on junttieinareita ilman minkäänlaista empaattista herkkyyttä siitä miltä toisesta tuntuu. Joskus samanlaisen tyhmyyden havaitsee myös naisesta, vaikka vastakkaisesta sukupuolesta sellaista on ehkä hankalampi huomata kun omaa tyhmyyttä piilotetellaan sukupuoliroolien takana. En sano ettei sukupuolirooleissa ole myös totta, mutta ne peittävät alleen myös suoranaista idioottimaista käytöstä, jota sitten perustellaan omalla sukupuolella.
On varmasti myös totta ettei toisen haavoja voi parantaa, mutta eivät kaikki niissä tyhmyyttään veitseä väännä. Toisaalta en itse pidä kanssaihmisissä myöskään siitä, että aletaan sääliä tai ylihössöttämään. Kun vain ihmiset osaisivat elää fiksusti laukomatta niitä junttimaisuuksia. Mutta se kai vaatii myös älyä.
Jos nyt jotain neuvoa osaan antaa niin, mies jolla sukupuoli rooli huomattavasti korostuu, todennäköisemmin piilottelee myös omaa tyhmyyttään ylikorostuneen maskuliinisuutensa takana. On helppoa olla tyhmä kun tekee sen Oikeana Miehenä eikä minään Mikki Hiirenä. Fiksulla ihmisellä nuo roolit eivät sulje pois ihmisyyttä. Valitettavasti tosimiehet ja naiset taitavat olla se aktiivisin osapuoli, joka helpoiten lähestyy, jos ulkonäkö heitä vähänkin kiinnostaa. Eli keskivertoa älykkäämpi ja empaattisempi mies saattaisi jopa osata elää kanssasi. Ja eipä yksinolossakaan väärää ole, jos ketään empaattista tapausta ei vain kohtaa. - deft
sinkku4evör kirjoitti:
Siis toi viesti oli mun. Kommentoin just ks. nimimerkin juttuu, niin vahingos käytin sen nikkii.. mut siis mihin muuhunkaan voisin vedota, ku omiin kokemuksiin?
Nopea vastaus kysymykseen:
Toisten kokemuksiin ja siihen, että ei ole niin kiven alla kasvanut, etteikö olisi sosiaalisia suhteita kertynyt joiden avulla peilata omia kokemuksia siihen että kuinka yleistä on se että onko kaikki miehet mulkkuja ja onko ihan ookoo olla raivohullu yms.
- been there done that
Tuttu tarina, pari oikein kaunista naista joskus hetken tapaillut. Nämä olivat ollut useita vuosia jo sinkkuina ja hakusessa oli parisuhde, mietin itsekin miksi? ovatko he liian nirsoja vai mikä mättää. No selvishän se kuitenkin, mielenterveys ongelmia ja väkivaltaisuutta ainakin yhdellä toinen oli vain "luonnottoman" etäinen. Sanoi kiitos ja näkemiin, toiselle soitin poliisitkin kun änkin 4 aikaa yöllä kännissä oven taakse röhnöttää ja koputtelee..
- sinkku4evör
No aivan. kannattaa itteensä säästää ja pysyy kaukana. Noi muijat ei vaan oo ite tajunnu sitä, mitä mä oon. Jos sul on vakavia ongelmia, nii hoida ne ite pois. Ei tartte muita ihmisiä sillä kiusata. Ja mä en usko, et miehet haluu pelastaa rikkinäistä naista ihan oikeesti. Naiset on semmosii, et ne haluu renttuidiootteja pelastusprojekteikseen. Paitsi mä en haluu, ku tiiän jo omasta itestäni, et pelastaa ei voi.
- Ajatuksia:
Aloittajalle: Luovu vihasta ja kiukusta ja ala ottaa apua ja hyviä asioita vastaan.
Onko vihasta tullut identiteettisi määrittäjä. Luovu siitä ja alat löytää sen oikean, hyväntuulisemman itsesi.
Lakkaa olemasta itsesi vihollinen.
Pohjimmiltaan jokainen kaipaa rakkautta mutta olet varmaan rakentanut itsesi ympärille muurin, jonka vain sinä itse voit purkaa.
Kun suostut siihen niin huomaat kuinka paljon hyvää sinullekin on varattu!- sinkku4evör
Luuletko, että kuulen noita ekaa kertaa? ja luuletko, et kerrot mulle jotain mullistavampaa ku terapiassa oon kuullu? Jos se oiski noin helppoo, vaan päästää se viha menemään, niin enköhän sen ois jo tehny? Oon tehny sen kans paljon töitä, mutku ei vaan auta... Se on fakta, ettei kukaan täs maailmas toista ihmistä voi pelastaa. Ite se on ittensä pelastettava, mutku en oo siihen pystyny, vaik kuin oon yrittäny. Nyt alkaa voimat ehtyy... Kaikille ei oo sitä hyvää varattu. Ihan sama, ku sanois, et "kaikille on olemassa se oikea, jossain vaiheessa se löytyy". Kaikki ihmiset tän maan päällä ei löydä SITÄ OIKEAA. Oot naiivi, jos uskot niin. Kaikki ihmiset ei jossain vaihees kohtaa sitä onnea. Toiset ei kohtaa sitä koskaan elämänsä aikana yrityksistä huolimatta. Toiset ratkasee asian ite ja päättää päivänsä, jonka ymmärrän erittäin hyvin.
- Ajatuksia:
sinkku4evör kirjoitti:
Luuletko, että kuulen noita ekaa kertaa? ja luuletko, et kerrot mulle jotain mullistavampaa ku terapiassa oon kuullu? Jos se oiski noin helppoo, vaan päästää se viha menemään, niin enköhän sen ois jo tehny? Oon tehny sen kans paljon töitä, mutku ei vaan auta... Se on fakta, ettei kukaan täs maailmas toista ihmistä voi pelastaa. Ite se on ittensä pelastettava, mutku en oo siihen pystyny, vaik kuin oon yrittäny. Nyt alkaa voimat ehtyy... Kaikille ei oo sitä hyvää varattu. Ihan sama, ku sanois, et "kaikille on olemassa se oikea, jossain vaiheessa se löytyy". Kaikki ihmiset tän maan päällä ei löydä SITÄ OIKEAA. Oot naiivi, jos uskot niin. Kaikki ihmiset ei jossain vaihees kohtaa sitä onnea. Toiset ei kohtaa sitä koskaan elämänsä aikana yrityksistä huolimatta. Toiset ratkasee asian ite ja päättää päivänsä, jonka ymmärrän erittäin hyvin.
Luulenpa ettet sinä tällä hetkellä onnea tunnistaisi/kykenisi vastaanottamaan ennenkuin muutat omaa asennettasi.
Anteeksianto ja nöyrtyminen on jotakin minkä sinä itse voit sydämessäsi tehdä. Nöytymisellä tarkoitan sitä, että nöyrryt myöntämään, että sinäkin kaipaat rakkautta ja tässä elämässä on myös sinulle varattuna paljon hyvää. On ihmisiä jotka välittää vaikka omat vanhempasi eivät aikoinaan siihen kyenneet. - sinkku4evör
Ajatuksia: kirjoitti:
Luulenpa ettet sinä tällä hetkellä onnea tunnistaisi/kykenisi vastaanottamaan ennenkuin muutat omaa asennettasi.
Anteeksianto ja nöyrtyminen on jotakin minkä sinä itse voit sydämessäsi tehdä. Nöytymisellä tarkoitan sitä, että nöyrryt myöntämään, että sinäkin kaipaat rakkautta ja tässä elämässä on myös sinulle varattuna paljon hyvää. On ihmisiä jotka välittää vaikka omat vanhempasi eivät aikoinaan siihen kyenneet.Ei oo ongelmaa myöntää, et tartten rakkautta, mutku täs ei ollu siitä kyse, mitä mä tarviin..
Jaa-ha...
No onneksi pidät sentään itseäsi vielä kauniina.- sfasaf
Tästä vähän pohdittavaa. http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=92151&c=5
Helppoa ei varmasti ole, mutta asiat on jossain vaiheessa pystyttävä antamaan anteeksi... - Noita mieheksi
Kauneus kyllä riittää noin yleensä. Olet poikkeustapaus.
Tiedän erään kaltaisesi naisen muuten ja hän on ollut jo vakavassa parisuhteessa monia vuosia. Edelleen käy terapiassa.
Mutta jos pitää valita kauniin naisen joka vähän kiukuttelee ja tavisteijan kanssa joka ei tee yhtään mitään sen mielenkiintoisempaa kuin tuo kaunis nainen niin helppo kai niistä on valita. ;D- sinkku4evör
Joka vähän kiukuttelee? Joo, kyse ei oo mistään pikku kiukuttelusta. Eikä suhteen edettyä se ulkonäkökään enää niin paljoa paina...
- Lucy Liu
Minulla on terveen paperit, mutta olen asperger-tyyppinen älykkönainen, professorimainen puhe ja käytös, näytän Charlien enkeliltä joka esittää silmälasit päässä tiedenaista - eli kukaan ei ota vakavasti ulkonäön vuoksi. Masentaa kun voin nujertaa miehen sanallisesti ja älyllisesti vahingossa, enkä pysty teeskentelemään bimboa miehen vuoksi. Seksuaalisesti sytyn vain lihaksikkaisiin keskitason ÄÖ miehiin, joten en tule koskaan löytämään sopivaa kumppania.
Anteeksi jos tässä haisee omakehu, mitä syytä minulla on olla ylpeä tai kehuskella kun olen yksin ja ilman rakkautta? Olisin mieluummin tavallisen näköinen ja hellyttävän typerä nainen.- sinkku4evör
Niin... mäkään en tajua sitä, että mitä joku sais siitä, et sanoo olevnsa kaunis täälläanonyymisti, jos ei oikeesti oo? ja siis onko se niin kummallista, että kauniitki ihmiset on tääl keskustelupalstoilla ja niilläki on ongelmia? Jos en ois kertonu, et oon kaunis, nii pointti ois menny sivu suun. Pointtinahan täs on just se, ettei se riitä. Mäkin oisin paaaaljon mielummin tavis tai vaikka rumakin, jos sen onnen löytäisin...
- tunneäly puuttuu?
No enpä tiedä älykkyydestä jos sillä nujertaa toista ihmistä.
- Lucy Liu
Se tapahtuu vahingossa, olen siitä pahoillani. Olen nainen ja pyrin antamaan "hellää viisautta ja neuvoja", mutta mies saattaa kokea itsensä tyhmäksi tai holhotuksi rinnallani, hänen miehuutensa kärsii. Tunneälyä on ihan tarpeeksi mutta samaistuminen mieheen vie todella paljon energiaa ja on ehkä loppujen lopuksi mahdotonta.
- aaaaafaaaaaaaaa
Lucy Liu kirjoitti:
Se tapahtuu vahingossa, olen siitä pahoillani. Olen nainen ja pyrin antamaan "hellää viisautta ja neuvoja", mutta mies saattaa kokea itsensä tyhmäksi tai holhotuksi rinnallani, hänen miehuutensa kärsii. Tunneälyä on ihan tarpeeksi mutta samaistuminen mieheen vie todella paljon energiaa ja on ehkä loppujen lopuksi mahdotonta.
Tyhmään ei voi samaistua patisi toinen samanlainen. Jos sytyt vain lihaksikkaista typeryksistä, et ole älymiestä parempi ja osasi ansainnut.
- 2+2
Miehet nimenomaan tykkää, että nainen itkee, raivoaa, oikuttelee eli on hankala, ripustautuva ja arvaamaton. Katsele ympärillesi, niin huomaat, että kaikki v-mäiset akat elävät parisuhteessa ja kohtelevat ukkojaan kuin vierasta sikaa. Ja miehet rakastavat sitä!
- sinkku4evör
Joo, mä oon tommonen, paitsi en ripustautuva... Mut mä en nimenomaan tykkää itestäni, ku muutun tollaseks... siks en haluu olla suhteessa, vaikka toinen haluis tulla koko ajan haukutuks... en haluu sairasta parisuhdetta ja ku en muuhun pysty, nii oon ittekseni...
"Olet upea, kaunis ja älykäs nainen"
Miten älykkyytesi sitten ilmenee?
Osaatko esim. derivoida tai integroida?- sinkku4evör
Onko sulle äly yhtä kuin matemaattinen äly? Eikä oo nyt mikään pointti tässä...
- Heinrich
Integraalilaskenta noin niinkuin laskutoimituksena on ihan vaan toimitus, eli ihan kuka vaan sitä voi opetella. Se että osaat hyödyntää integraalilaskentaa ongelmanratkaisussa on sitten eri asia. Soveltamisasteelle pääsykään ei nyt ole kovin suuri osoitus matemaattisista lahjoista, vaan kyse voi olla esimerkiksi ahkeruudesta opiskelua kohtaan.
Epäilen kyllä Lucyn provoilevan, kun en ole koskaan moiseen naiseen tavannut(ehkä otos liian pieni). Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta :)
Itsellänikin välillä tuota asperger-tyyppistä käyttäytymistä esiintyy, onneksi kuitenkin hyvin vähän... whew sinkku4evör kirjoitti:
Onko sulle äly yhtä kuin matemaattinen äly? Eikä oo nyt mikään pointti tässä...
Niin, matemaattis-looginen äly on se tärkein, ja objektiivisesti mitattavissa. Vaikka paljon vaahtoatte tunneälystä ja muista vastaavista, niitä ei voida edes mitata objektiivisesti luotettavasti millään testeillä.
- deft
m36-intj kirjoitti:
Niin, matemaattis-looginen äly on se tärkein, ja objektiivisesti mitattavissa. Vaikka paljon vaahtoatte tunneälystä ja muista vastaavista, niitä ei voida edes mitata objektiivisesti luotettavasti millään testeillä.
Koko "tunneälyn" voisi korvata vaikkapa valtakulttuurin normien mukaisena "sosiaalisena tarkkaavuutena"
- Lucy Liu
Heinrich kirjoitti:
Integraalilaskenta noin niinkuin laskutoimituksena on ihan vaan toimitus, eli ihan kuka vaan sitä voi opetella. Se että osaat hyödyntää integraalilaskentaa ongelmanratkaisussa on sitten eri asia. Soveltamisasteelle pääsykään ei nyt ole kovin suuri osoitus matemaattisista lahjoista, vaan kyse voi olla esimerkiksi ahkeruudesta opiskelua kohtaan.
Epäilen kyllä Lucyn provoilevan, kun en ole koskaan moiseen naiseen tavannut(ehkä otos liian pieni). Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta :)
Itsellänikin välillä tuota asperger-tyyppistä käyttäytymistä esiintyy, onneksi kuitenkin hyvin vähän... whewOletko lihaksikas ja Pohjois-Suomesta? Voitaisiin mennä treffeille ja katsoa provoanko. ;)
- Heinrich
Lucy Liu kirjoitti:
Oletko lihaksikas ja Pohjois-Suomesta? Voitaisiin mennä treffeille ja katsoa provoanko. ;)
En erityisen ja en kyllä Pohjoisestakaan. Mutta kiitos kutsusta :)
- Misu<3
Lucy Liu kirjoitti:
Oletko lihaksikas ja Pohjois-Suomesta? Voitaisiin mennä treffeille ja katsoa provoanko. ;)
Etkö sä just sanonut että "seksuaalisesti sytyn vain keskitason ÄÖ miehiin"? Heinrich vaikuttaa kyllä liian fiksulta sulle.
- hmmm...,,...
En ole aloittanut herjaaja, mutta kysyn, että mitä sä sanot sellaisesta ihmisestä, josta opettajat usein ihan valvotussa luokkatilanteessa ihmetteli, että miten sä pääset tohon laskutoimitukseen lopputulokseen, vaikkei sulla ole sitä ketjua tossa ja jos ihminen ei osannut selittää miten pääsi oikeaan tulokseen, vaikkei osaa ketjua? Meinaan etttä mua kiiinnostaa toi käsite "matemaattislooginen äly" siksi, kun itse en koskaan koulussa ollut matematiikasta kiinnostunut ja kai siksi arvosanani siitä olivat melko heikkoja ( kemiassa pärjäsin), mutta yliopistotasolla kun on ollut todella hyviä opettajia, olen oppinut hyvin paljon matematiikastakin. Ja yliopiston filosofian logiikan kursseilla arvosanani olivat parhaita, aikoinaan, mikä lienee syvintä matematiikkaa. Pitäisi kai sitten joskus käydä mensan testissä testauttamassa se äly.:/
Onko susta sellainen ihminen tyhmä, joka tarvii aina jonkun konkreetin tosi syvällisen esimerkin, että joku laskutoimitus edes teoriassa voisi kiinnostaa, kuten vaikkapa että: oletetaan että nälänhätä maailmassa on x määrä, y on toimijat ja z ruokahuolto kehitysmaissa - sidottuna laajempaan kontekstiin? Minä muuten en osaa derivoida - mitään en inhonnut niin paljoa koulussa kuin derivointia ja alakoulun opettajat varmaan piti mua imbesillinä, koska mm. oma isänikin lukiosta laajasta matematiikasta laudaturin kirjoittanut, jolla silläkin hyyväntahtoisesti kerran meinasi mennä käämit mun kanssa, kun näytin ala- asteen matskan kirjaa.
Matematiikka on äärimmäisen mielenkiintoista sikäli, että se lopulta pohjaa filosofiaan ja logiikkaan. Jokin juttu kuitenkin hyvin älykkäissä ihmisissä on - itse muistan, kuinka katsoin suu auki, kun eräs sukulaispoika lapsena teki viidessä minuutissa ne matematiikan tehtävät, joissa minulla olisi mennyt kaksi päivää, mutta toisaalta en minäkään tyhmä lapsi ollut, vaan alaasteikäisenöä luokkani paras keskiarvolta useaan otteeseen.
Mietin vaan tota matematiikkaa siltä kantilta, että miten tylsästi sitä opetetaan peruskouluissa. Mulla varmaan jos lapsena olisi ollut joku oikeasti mielettömän kiinnostava matematiikan opettaja ja kerrottu kaikki taustat Aristoteleesta eteenpäin, olisin saattanut vaikka kiinnostuakin matematiikasta. Silloin se vaan oli pakkopullaa.
- näin se vaan on.
Ei tänne kirjoittaviin suominaisiin voi suhtautua kuin säälien tai monella keittää yli ja ampuu sitten täyslaidallisen.
- toinen sinkku
Ihminen pystyy muuttumaan. Se vain vaatii usein aikansa.
Mietit selkeästi kuitenkin haluaisitko miehen rinnallesi. Ainakin minuun teki suuren vaikutuksen tuo rehellisyys. Jos uskallat treffeillä olla yhtä avoin ja rehellinen, ovat varmasti monet miehet sinusta kiinnostuneita. Tässä kylmässä maailmassa suurin osa ihmisistä haluaa peittää oman elämänsä ongelmat eivätkä ne ihmiset ole luotettavia jotka haluavat pitää asioita salassa toiselta. On tietysti myös niitä ihmisiä jotka itse salailevat asioita ja jos kumppani salailee heiltä asioita, hyväksyvät molemmat tämän eikä suhde ole kuin pinnallinen parisuhde missä tehdään kenties yhdessä jotain asioita (kuten seksiä), mutta keskusteluista ei tule ikinä yhtään mitään jos jompikumpi pelkää näyttävänsä heikkoutensa. Se on todellinen vahvuus että uskalta paljastaa heikkoutensa jo suhteen alussa tai ennen sitä. Tämän vuoksi monet lähtisivät varmasti mielelläsi kanssasi treffeille kun uskallat tässäkin julkisesti tunnustaa ettet ole täydellinen.
Voit tietysti säästää meitä miehiä joilla on aivan samanlaisia ongelmia, ellei pahempia. Miehethän pitävät Suomen kärkimaana maailman itsemurhatilastoissa. Tietysti Japani on melko paha kilpakumppani. Jos nämä itsemurhat eivät johdu mielenterveysongelmista niin mistä sitten? Kaikkiin ongelmiin liittyvät aina mielenterveysongelmat koska kaikki ongelmat aiheuttavat ahdistusta ja ahdistus on ongelma joka liittyy ihmismieleen. Jokaisella on mielenterveysongelmia. Ne jotka eivät ole täydellisiä, he pelkäävät sitä että heidät tuomitaan heidän "vioistaan". Ne jotka ovat täydellisiä, he pelkäävät menettävänsä asemansa jonka jälkeen heidät tuomitaan epätäydellisinä. Kaikissa on aina jotain vikaa ja jokainen tekee virheitä. Virheistä voi kuitenkin aina oppia. Ilman ongelmia ja virheitä, ihmiskunnalla ei olisi mitään uutta opittavaa ja tutkittavaa.
Vaadit selkeästi itseltäsi liikoja. Haluaisit täydellisen maailman sekä itsellesi ja muille ihmisille täydellisen elämän. Täydellisyyttä ei kannata tavoitella eikä ainakaan kannata miettiä mielyttääkö muita. Toki on hyvä yrittää parantaa maailmaa, mutta täydellisyyden vaatiminen itseltä tai muilta aiheuttaa stressiä ja stressi heikentää ihmisen oppimiskykyä ja tehokkuutta muissakin asioissa.
Jokaisella on omat ongelmansa ja kaikilla on mielenterveysongelmia. Joillain ne on lievempiä ja joillain vakavampia. Se ei tarkoita etteikö miehet haluais yrittää suhdetta sun kaltaisen ihmisen kanssa. Riippuu kuitenkin täysin ihmisestä millaista suhdetta kukin ihminen hakee.
Haet selkeästi kuitenkin ihmistä rinnallesi siksi aikaa että kykenet muuttumaan. Toinen ihminen ei välttämättä pysty muuttamaan sinua, mutta toinen ihminen voi olla apuna kun yrität itse selvittää mitä elämässäsi on käynyt ja miten jatkaa eteenpäin. Sanoisin että toisesta ihmisestä voi olla apua, mutta toinen ihminen voi viedä paljon aikaa siitäkin kun yrität selvittää oman elämäsi ongelmia.
Kuka haluaa olla sekopäisen akan kanssa? No vaikka minä. Riippuu tietysti siitä kuinka pitkään sekoilu kestää tai millaista se on :)
Itsellänikin ollut hieman hankalaa johtuen vanhemmista, lapsuudesta, nuoruudesta, aikuisuudesta, yhteiskunnasta ja elämästä. Mulla meni n. vuosi että sain ymmärrettyä omaa elämääni niin että pystyin jatkamaan ilman ahdistusta ja vihaa.
Taidat kaivata jonkinlaista pikaista ulospääsyä tuosta ahdistuksesta? Itsesi pakottaminen ei auta. Rakkaus ei auta. Kehoittaisin että alkaisit kirjoittamaan kirjaa siitä miten elämää tulisi elää. Itse tein näin (ja teen edelleen) ja se auttaa paitsi ymmärtämään monia asioita, niin myös unohtamaan asioita. Sullekin on varmasti tärkeää se ettei kukaan joudu kokemaan sitä mitä sinä olet kokenut. Tämän vuoksi kirjoittaminen voisi olla se millä sä saat "varoitettua" muita ihmisiä jos joskus julkaiset kirjasi. Jos tätä kautta ajattelet että tämä on sinun "elämäntehtäväsi", ahdistuksesi helpottuu koska olet löytänyt tarkoituksen elämällesi. Kirjoittamalla ja tekemällä muistiinpanoja, annat aivoillesi luvan unohtaa kaiken sen minkä kirjoitat paperille (tai tietokoneelle). Tätä kautta unohdat kaikki ne pahat muistot mitkä liittyvät lapsuuteen tai yleensäkin elämään. Sun ei tarvitse enää miettiä tällöin näitä pahoja muistoja koska voit aina kerrata ne muistiinpanoista sitten kun niitä tarvitset.- toinen sinkku
Aivot kuormittuvat helposti tässä nykypäivän kiireisessä elämässä missä informaatiotulva kuormittaa aivoja muun kiireen lisäksi. Jos siihen liitetään ahdistus ja stressi, on aikapommi valmis josta seuraa burnout tai vaikkapa mielenterveysongelmia. Kirjoittaminen ja muistiinpanot on hyvä tapa sallia aivoille tiettyjen asioiden unohtaminen. Kannattaa lähteä vaikkapa liikkeelle siitä mitä lapsuudessa on tapahtunut. Kannattaa myös kirjoittaa ihan kaikesta mikä sun mielestä tuntuu tärkeältä. Vaikkapa asioista mitkä liittyvät sun elämään tai vaikkapa yhteiskuntaan. Et välttämättä ole halunnut tulla kirjailijaksi ja kenties ajattelet että tämä on ajan haaskausta. En tiedä onko se ajan haaskausta. Kenties parempiakin keinoja löytyy millä ahdistus poistuu, mutta ainakin itse koen että voin luopua kaikista negatiivisista ajatuksista jos kirjoitan ne ylös ja siinä vaiheessa kun joku tulee minulta kysymään miksi olen epäonnistunut yksilö, voin ottaa muistiinpanoni esille ja kertoa miten muu yhteiskunta on vaikuttanut minun elämääni ja miten minusta tuli minä.
Tässä jotain vinkkejä, en tiedä toimivatko nämä sulla. - ai?
V*ttu h*llu herjaajahan toi on, joka nimettömissä teksteissä mukamas haukkuu "vanhempiaan". Mulla tekee ihan pahaa, koska mulle ainakin mun perhe ja suku ja ystävät on kaikkein rakkaimpia. Toivottavasti tollaset s*kopäät tietää kuitenkin sen, että viattomien todellisilla nimillä EI lain mukaan netissä saa esiintyä, ei fuulata, eikä feikata. Mä ainakin haluaisin linnaan tyypin, joka jos vaikka mun nimissä esiintyisi netissä ja anteeksi epäluuloisuus, mutta tämän Suomi24:n jutut on sairaita, valtaosa.
- hmmmmm?
No onpas häiriintynyt aloitus ja kysykää Suomi24- ylläpidolta, miksi tuollaisia tekstejä esiintyy.:/
Tuossa tarinassa ei varmasti ole mitään perää, mutta itse nauroin huvittuneesti ja ihan hyväntahtoisesti kerran mielessäni, kun jokukin mies kerran tuli kehumaan hieman huppelissa ( olen tottunut ulkonäköä koskeviin kehuihin), että "Ai että sä voit olla kaunis!". Ja sitten kun vastasin ihan realistisesti siihen, että " En minä enää ole kaunis, olen mielestäni melko lihava ja muuta, mutta joskus kai olen ollut ", hämmentyneenä, niin kehuva miesparka tarkoitti kai kehuksi senkin, kun tokaisi, että " Joo! Mutta sä olet joskus ollut kaunis!".:/ Ja odotti varmaan minulta sympatiaa kommentilleen ja tottakai ihan ystävällisesti juttelin.;)
Naisia kehutaan todella paljon ja harva kauniiksi kehutuista kai oikeasti on kaunis. Minä esimerkiksi tiedän, etten ole kaunis, jos kauneutta mitataan pitkillä säärillä, hoikkuudella tai joiillakin erityismittareilla, mutta kai sikäli olen kaunis, että olen rasittavuuteen asti saanut kuulla, kuinka kauniskasvoinen muka olen. Tietyllä tavalla kyllä tiedän olevani kaunis: jos saa aina vain positiivisia kehuja ulkomuodostaan, sitä oppii ajattelemaan, että olisi hyvänäköinen, vaikka olisi rupsahtanut kuin apina, kuten minä nimetön ketjun nimettömään aloitukseen vastaava olen. Hyvä kauneusmittari jokaiselle naiselle on se, että katsoo jonkun viimeisimmän foton, mikä joissakin vaikka juhlissa on otettu ja jos naama muistuttaa enemmän Mervi Tapolaa tämän rankkoina biletysvuosina, kuin tuota kaunotarta hieman hoikempana, on naisen ehä aika tehdä ulkomuodolleen jotakin.:/
Mutta kauneus kaikilla on muuttuvaa. Itse olen aina nojannut siihen, että joku päivä mulla ehkä ei ole mun nykyistä kaunista keskivertoulkomuotoa ja sitten jos mulla ei ole mitään älyllistä pääomaa hankittuna, kun ikää tulee, niin sitten mulla menee huonosti.
Hirveetä kiusaamista toi avaus.:( Todella ilkeän näköinen teksti, puistattaa lukea... Ylläpito?- deft
Kukkahattu liian tiukalla, kenties? Höllää hiukan leukahihnaa äläkä takerru yksityiskohtiin. Ei kukaan todellinen keskustelija tässä ketjussa jumita ulkonäkö-kommentteihin.
Mitenkäs...jos ei ole ollenkaan niin sanotusti "kuvauksellinen" nainen? Että lärvi näyttää perus digipokkareilla kuvattuna (surkeassa valaistuksessa yms.) aina Tapolalta, vaikka todellisuudessa (ja liikkeessä) voisikin olla kaunis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1296441Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie726328Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3766225Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3474016Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1532452Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62379Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1311466- 131359
- 1901156
- 64980