jyrääkö SDP vai vasemmistolaiset kuntavaaleissa?

H.p. Kunnari

Nyt kun kepulaiset on uittaneet korttinsa niin syvällä p*skaan , että kuka niitä enää äänestää.
Onko SDP:n jytkyä ootettavissa vai kenties KD:n?

250

1084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihreä jytky

      Odotan vihreiden jytkyä. Kepulaisten keskinen välirikko johtunee toisen osapuolen moraalittomista putinilaisista otteista, jonka näin ulkopuolinenkin huomaa.

      • Kaarlo-fani

        kunnallisvaalien yllättäjä on KTP Kaarlo Nurmikumpu, kommunisti. Hän on Kemijärvellä ollut ennenkin ehdokkaana, mutta nyt voi mennä läpi.

        Millaisia demarit ovat? Vastauksen antaa Kaarlo Nurmikumpu.

        2007. OLIVAT EDUSKUNTAVAALIT Olin KTP:n ehdokkana Kemijärvellä keskustan järjestämässä paneelissa osaanottajana. Oli ehdokkaita eri puolueista ja myös mm. Sdp:stä. Käyttäessäni puheenvuoroa, suuttui sostemi ja karjaisi: ”Pankaa siltä turpa tukkoon!" -Tällaista solidaarisuutta!? -Kaarlo Nurmikumpu, Kemijärvi

        http://www.kaapeli.fi/~ktp/lappi.htm


      • kaukainenkatse
        Kaarlo-fani kirjoitti:

        kunnallisvaalien yllättäjä on KTP Kaarlo Nurmikumpu, kommunisti. Hän on Kemijärvellä ollut ennenkin ehdokkaana, mutta nyt voi mennä läpi.

        Millaisia demarit ovat? Vastauksen antaa Kaarlo Nurmikumpu.

        2007. OLIVAT EDUSKUNTAVAALIT Olin KTP:n ehdokkana Kemijärvellä keskustan järjestämässä paneelissa osaanottajana. Oli ehdokkaita eri puolueista ja myös mm. Sdp:stä. Käyttäessäni puheenvuoroa, suuttui sostemi ja karjaisi: ”Pankaa siltä turpa tukkoon!" -Tällaista solidaarisuutta!? -Kaarlo Nurmikumpu, Kemijärvi

        http://www.kaapeli.fi/~ktp/lappi.htm

        Mitä mieltä olette, onko Kaarlo Nurmikummulla mahdollisuuksia? Esitän, että kaikki kemijärveläiset: keskitetään äänet Nurmi-Kaarlolle. Olisi mukava nähdä edes kerran, kun hänet valittaisiin kaupunginvaltuustoon, että miten hän siellä toimisi. Reilut sata ääntä taitaisi riittää, eikö me saada sen vertaa porukkaa kasaan? Työ-, kaveri- ym. porukoilla sovitaan, että keskitetään Kaarlo Nurmikummulle äänet, niin menee läpi! Mies itäisiltä aroilta!


      • "NURMI - KAARLO"
        kaukainenkatse kirjoitti:

        Mitä mieltä olette, onko Kaarlo Nurmikummulla mahdollisuuksia? Esitän, että kaikki kemijärveläiset: keskitetään äänet Nurmi-Kaarlolle. Olisi mukava nähdä edes kerran, kun hänet valittaisiin kaupunginvaltuustoon, että miten hän siellä toimisi. Reilut sata ääntä taitaisi riittää, eikö me saada sen vertaa porukkaa kasaan? Työ-, kaveri- ym. porukoilla sovitaan, että keskitetään Kaarlo Nurmikummulle äänet, niin menee läpi! Mies itäisiltä aroilta!

        ÄSH.., -EN OLE VIELÄ EDES LUPAUTUNUT EHDOKKAAKSI LOKAKUUN 2012 KUNNALLISVAALIIN - KEMIJÄRVELLE.
        SYNTYNYT kEMIJÄRVEN SOPPELAN KASNAKOULUSSA 1940... ETTÄ "JÄRKIÄ ON, KUN OLEN KANSAKOULUSSA SYNTYNTY"...
        KAARLO NURMIKUMPU


      • tsemppiä Kallelle
        "NURMI - KAARLO" kirjoitti:

        ÄSH.., -EN OLE VIELÄ EDES LUPAUTUNUT EHDOKKAAKSI LOKAKUUN 2012 KUNNALLISVAALIIN - KEMIJÄRVELLE.
        SYNTYNYT kEMIJÄRVEN SOPPELAN KASNAKOULUSSA 1940... ETTÄ "JÄRKIÄ ON, KUN OLEN KANSAKOULUSSA SYNTYNTY"...
        KAARLO NURMIKUMPU

        Olisi hyvä että Kaarlo keräät ainakin muutaman ehdokkaan, esim. 3-4 ehdokasta puolueesi ehdokaslistalle, suhteellisen vaalitavan vuoksi helpompi päästä sitten läpi ja ottaa huomioon myös luottamuspaikkajaossa. Menestystä!


      • K. N.
        "NURMI - KAARLO" kirjoitti:

        ÄSH.., -EN OLE VIELÄ EDES LUPAUTUNUT EHDOKKAAKSI LOKAKUUN 2012 KUNNALLISVAALIIN - KEMIJÄRVELLE.
        SYNTYNYT kEMIJÄRVEN SOPPELAN KASNAKOULUSSA 1940... ETTÄ "JÄRKIÄ ON, KUN OLEN KANSAKOULUSSA SYNTYNTY"...
        KAARLO NURMIKUMPU

        ÄSH! - Olen päättänyt olla kunnallisvaaliehdokkaana 2012,
        lokakuussa Kemijärvellä.

        Olen syntynyt Kemijärven Soppelassa, siis olen paljasjalkainen kemijärviläinen,
        sopiva työläisten ja pienituloisten ja vähävarasiten asimieheksi valtuustoon.

        Kaarlo Nurmikumpu


      • Yks vain
        K. N. kirjoitti:

        ÄSH! - Olen päättänyt olla kunnallisvaaliehdokkaana 2012,
        lokakuussa Kemijärvellä.

        Olen syntynyt Kemijärven Soppelassa, siis olen paljasjalkainen kemijärviläinen,
        sopiva työläisten ja pienituloisten ja vähävarasiten asimieheksi valtuustoon.

        Kaarlo Nurmikumpu

        Kerroppa, mikä ero on KTP:llä ja STP:llä ja oliko vielä joku pieni vasemmistopuolue?
        Menestystä vaaleissa!


      • ohje vaaleihin
        K. N. kirjoitti:

        ÄSH! - Olen päättänyt olla kunnallisvaaliehdokkaana 2012,
        lokakuussa Kemijärvellä.

        Olen syntynyt Kemijärven Soppelassa, siis olen paljasjalkainen kemijärviläinen,
        sopiva työläisten ja pienituloisten ja vähävarasiten asimieheksi valtuustoon.

        Kaarlo Nurmikumpu

        Olet Kaarlo hyvä ehdokas, mutta koita kerätä listalle muitakin kuin itsesi. Olisi hyvä että Kaarlon KTP ehdokaslista saisi nyt niin paljon ääniä, että Kaarlo pääsisi valtuustoon. Ei jäädä nukkumaan vaan käydään nyt äänestämässä ja Kaarloa!


      • K.N.
        ohje vaaleihin kirjoitti:

        Olet Kaarlo hyvä ehdokas, mutta koita kerätä listalle muitakin kuin itsesi. Olisi hyvä että Kaarlon KTP ehdokaslista saisi nyt niin paljon ääniä, että Kaarlo pääsisi valtuustoon. Ei jäädä nukkumaan vaan käydään nyt äänestämässä ja Kaarloa!

        Kommunistinen Työväenpuolue, (KTP) on ainoa työävneluokan m - l: nen kommunistinen puolue Suomessa. Olin perustamassa lopetetun vanhan SKP:n työn jatkajaksi keväällä 1988 ko. KTP:a.

        Erot ovat ideologiset - aatteelliset, niiden eritteleminen ei muutamalla sanalla onnistu. Olen KTP:n perustajajäsen,
        ME KTP:n kommunistit emme tee ideologista kompromissia.

        Olemme työväenluokan ja kaikkien työtätekevien, pienitulositen ja vähävarasiten tinkimättömiä puolustajia kaikissa oloissa, myös mm. EU:n oloissa. Irti EU:sta!
        K.N.


      • K.N.
        ohje vaaleihin kirjoitti:

        Olet Kaarlo hyvä ehdokas, mutta koita kerätä listalle muitakin kuin itsesi. Olisi hyvä että Kaarlon KTP ehdokaslista saisi nyt niin paljon ääniä, että Kaarlo pääsisi valtuustoon. Ei jäädä nukkumaan vaan käydään nyt äänestämässä ja Kaarloa!

        Ohje vaaleihin)... Joo, minua velvoittaa asettumaan KTP:n listalle ehdokkaksi, kun olin perustamassa puoluetta 1988.
        Olen marxilais - leniniläinen kommunsiti, jo vanhan SKP:n jäsen v. 1961, mutta sen puoluevastustajat klikvitoivat, lopettivat.. Tuli välttämättömäksi perustaa vanhan SKP:n työnjatkajaksi uusi kommunsitinen puolue, ja pertustettiin Kommunistinen Tuyöävenpuoloue, (KTP)...

        Olen kyasellyt halukkaita tulla KTP:N listoille mukaan, mutta on ollut vain nimeni, käykö nytkin niin... Emme aseta esteitä mukaan tulemiseen, kun ajaa puolueemme vaaliohjelmaa. Myös jopa sitotutumattomana pääsee listalle.

        TYÖVÄENLUOKAN ON ITSE HERÄTTÄVÄ PUOLUSTAMAAN LUOKKAMME OIKEUKSIA JA ETUJA, EI SITÄ YKSI PÄÄSKY TEE, MUTTA ON TOKI PIIKKI
        VALTUSUTOVELJIEN JA SISAERTEN LIHASSA, KUN JA JOS VALINTA TOTEUTUU? OLEN EHDOKAS LOKAKUUSSSA 2012.
        TULKAA KTP:N LISTALLE NOSTAMAAN KISSAA PÖYDÄLLE, JA VIEMÄÄN TYÖVÄENTAVOTTEET VALTUUSTOON.
        K.N..


      • K..N.
        Yks vain kirjoitti:

        Kerroppa, mikä ero on KTP:llä ja STP:llä ja oliko vielä joku pieni vasemmistopuolue?
        Menestystä vaaleissa!

        YKSI VAIN):...
        JOS EI OLISI NS. AATTEELLISIA, (IDEOLOGISIA) EROJA, OLTAISIIN KAIKKI TYÖLÄISPUOLUEET YHTENÄISIÄ - YKSI VAIN.

        KTP ON MARXILAIS - LENINILÄINEN TYÖÄENLUOKAN PUOLUE - VALLANKUMOUKSELLINEN PUOLUE, JOITA EIVÄT OLE MUUT "VASEMSITOPUOLUEET".
        KTP JATKAA VANHAN (1918 PERUSTETUN) SKP:N KUNNIAKKAITA TAISTELUPERINTEITÄ, JOIHIN EI ESIM. STP:N JOHTO TYYTYNYT, VAAN LÄHTIVÄT JA OSA EROTETTIIN PULUEEN VASTAISINA VOIMINA.

        TUNNUSTAMME LUOKKATAISTELUN JA YLETÄMME SEN TYÖVÄENLUOKAN VALLAN (=PROLETARIAATIN DIKTATUURI) -TUNNUSTAMISEEN ASTI...

        uUSI SKP ON VAIN OMAKSNUT VANHAN SKP:N: NIMEN, EI AATETTA.

        -AATTEELLINEN YHTENÄISYYS LUO YHTENÄISEN JÄRJESTÖN.
        K.N.


      • K. N.
        tsemppiä Kallelle kirjoitti:

        Olisi hyvä että Kaarlo keräät ainakin muutaman ehdokkaan, esim. 3-4 ehdokasta puolueesi ehdokaslistalle, suhteellisen vaalitavan vuoksi helpompi päästä sitten läpi ja ottaa huomioon myös luottamuspaikkajaossa. Menestystä!

        MIELELLÄNI KERÄISIN VAIKKA TÄYDEN LISTAN EHDOKkAIKSI LOKAKUUN 2012 KUNNALLISVAALIIN KEMIJÄRVELLÄ, -MUTTA,- EIKÄ SE OLE NIIN VÄHÄINEN MUTTA, EI LÖYDY EHDOKKAITA ERI SYISTÄ... HUOLIMATTA, että sain yksin ktp:lle vuoden 2008 kunnallisvaalissa 47 ääntä, ja lukion varjovaalissa tuli 4.

        ... -2004 KUNNALLISVAALISSA ÄÄNESTI KTP.a / MINUA 50 KEMIJÄRVILÄISTÄ, JA SILTI EI LÖYDY LISTALLE tulIjoita, -VAIKKA OLEN KUTSUNUT,
        JA KUTSUN TÄSSÄKIN YHTEYDESSÄ - HARKITSE "SEMPPIÄ" TOIVOTTAJA
        ITSEKIN ASIAA, -JA TULE MUKAAN.
        KAARLO (KALLE) NURMIKUMPU


      • lapinverkkolehti
        K. N. kirjoitti:

        MIELELLÄNI KERÄISIN VAIKKA TÄYDEN LISTAN EHDOKkAIKSI LOKAKUUN 2012 KUNNALLISVAALIIN KEMIJÄRVELLÄ, -MUTTA,- EIKÄ SE OLE NIIN VÄHÄINEN MUTTA, EI LÖYDY EHDOKKAITA ERI SYISTÄ... HUOLIMATTA, että sain yksin ktp:lle vuoden 2008 kunnallisvaalissa 47 ääntä, ja lukion varjovaalissa tuli 4.

        ... -2004 KUNNALLISVAALISSA ÄÄNESTI KTP.a / MINUA 50 KEMIJÄRVILÄISTÄ, JA SILTI EI LÖYDY LISTALLE tulIjoita, -VAIKKA OLEN KUTSUNUT,
        JA KUTSUN TÄSSÄKIN YHTEYDESSÄ - HARKITSE "SEMPPIÄ" TOIVOTTAJA
        ITSEKIN ASIAA, -JA TULE MUKAAN.
        KAARLO (KALLE) NURMIKUMPU

        Kyllä sellainen ehdokas huomataan, joka on tosissaan asialla.


      • 17
        K. N. kirjoitti:

        MIELELLÄNI KERÄISIN VAIKKA TÄYDEN LISTAN EHDOKkAIKSI LOKAKUUN 2012 KUNNALLISVAALIIN KEMIJÄRVELLÄ, -MUTTA,- EIKÄ SE OLE NIIN VÄHÄINEN MUTTA, EI LÖYDY EHDOKKAITA ERI SYISTÄ... HUOLIMATTA, että sain yksin ktp:lle vuoden 2008 kunnallisvaalissa 47 ääntä, ja lukion varjovaalissa tuli 4.

        ... -2004 KUNNALLISVAALISSA ÄÄNESTI KTP.a / MINUA 50 KEMIJÄRVILÄISTÄ, JA SILTI EI LÖYDY LISTALLE tulIjoita, -VAIKKA OLEN KUTSUNUT,
        JA KUTSUN TÄSSÄKIN YHTEYDESSÄ - HARKITSE "SEMPPIÄ" TOIVOTTAJA
        ITSEKIN ASIAA, -JA TULE MUKAAN.
        KAARLO (KALLE) NURMIKUMPU

        Tietoa ja taitoa yli puoluerajojen!

        http://lapinverkkolehti.fi/vaalit2012/ktp.html


      • mainos

      • arvio.heille
        K. N. kirjoitti:

        MIELELLÄNI KERÄISIN VAIKKA TÄYDEN LISTAN EHDOKkAIKSI LOKAKUUN 2012 KUNNALLISVAALIIN KEMIJÄRVELLÄ, -MUTTA,- EIKÄ SE OLE NIIN VÄHÄINEN MUTTA, EI LÖYDY EHDOKKAITA ERI SYISTÄ... HUOLIMATTA, että sain yksin ktp:lle vuoden 2008 kunnallisvaalissa 47 ääntä, ja lukion varjovaalissa tuli 4.

        ... -2004 KUNNALLISVAALISSA ÄÄNESTI KTP.a / MINUA 50 KEMIJÄRVILÄISTÄ, JA SILTI EI LÖYDY LISTALLE tulIjoita, -VAIKKA OLEN KUTSUNUT,
        JA KUTSUN TÄSSÄKIN YHTEYDESSÄ - HARKITSE "SEMPPIÄ" TOIVOTTAJA
        ITSEKIN ASIAA, -JA TULE MUKAAN.
        KAARLO (KALLE) NURMIKUMPU

        Tämä Kaarlo (Kalle) Nurmikumpu on KTP puolueen perustajajäsen, mutta puolue ei ole saanut Kemijärvelläkään ilmeisesti kovin suurta kannatusta. Pitäisikö laajentaa kommunistien toimintaa ja kuten Lenin opetti, solmia erikoinen luokkaliitto? Jos KTP:n kommunistit (työläiset) vain värkkäävät keskenään ja kannatus tippuu koko ajan, niin ei tule mitään.


    • Persu

      Päivän paras vitsi! SDP tai vasemmisto ei tule olemaan jytky!!! Jos vähänkään seuraa mitä hallitus tekee!! KÖYHÄT KYYKKYYN ja sitä ajavat just nää hurrikaanit SDP ja Vasemmisto! Ei vähäkään Suomalaisten hyvinvoinnista tietoakaan, Kela leikkaa, työpaikat katoaa ei ole kohta armeijaa ja tulee sieltä vielä veroja rutkasti köyhien harmiksi. Rikkaat vain porskuttaa ja Kreikka.

      • Hilma ja onni

        Nämähän ei ole yksin SDP:n tai vasemmiston ajamia asioita vaan hallituksen päätöksiä. SDP:hän ajaa sitä että isotuloisille lätkäistään enempi veroja.

        Kun ihmiset oikeasti pysähtyisivät ajattelemaan, että ei se ole Urpilainen joka sitä rahaa kreikkaan laittaa, eikä edes SDP. eikai yhdellä ihmisellä tai puolueella ole sellaista valtaa että se voisi yksin päättää tuollaisessa asiassa, miksi siis kaikki loka urpilaiselle ja SDP:lle? Ihan siksi että Urpilainen on siellä nyt se kytkösmiehen paikalla, jos siellä olisi esim. kokoomuslainen tai kepu olisi nämä puolueet nyt paskasateen alla.
        Lisäksi voisi miettiä että onko se sittenkään niin paha jos sitä rahaa kreikkaan laitetaan jos sillä saadaan estettyä euron hajoaminen ja tästä seuraava lama.
        Monet toitottaa että euro saa hajota, mutta heillä ei ole mitään käsitystä sen seurauksista. On vähän turhauttavaa lukea täältäkin näitä kirjoituksia kun näkee ettei kirjoittajalla ole sitten kuitankaan hajuakaan kokonais kuvasta vaan vain toitotetaan jotain tiettyä asiaa tai haukutaan.


    • se riekkuja El...

      Persut ei varmanakaan lähe siihen kelekkaan ,vieläkään, että rahaa laitetaan Kreikkaan ja omilta pois. Samaan olisi pitänyt vassareittenkin ajatella, kun se audin takapenkki ja minesterin palkka ei ole tärkeintä, vaan Suomalaisten ensisiainen hyvinvointi. Vassareitten ( SDP Ja vasemmisto) viisveisaavat omista! Mikä on heidän aate??? Kokoomus vie heitä kuin pässiä narussa! Siis he ovatkin porvareita, mutta ratsastavat köyhillä! PERSUT on ainut puolue joka ajaa Suomalaisten asiaa niin Suomessa kuin muuallakin! Ja siihen ei auta luvatut edut!

    • toinen persu

      Suomen nykyinen vasemmisto on persut! Persut vain ajaa työväen etuja! Niitä huonompiosaisia!

    • remokraaattti

      Demarit leikkaa nyt vähäosaisilta ja kokoomus nauraa. sostemeille tulee raaka tappio kunnallisvaaleissa.

    • Heikin poika Hennry.

      RAHA EI SAA MENNÄ AATTEEN ETYEEN siinä köyhät häviä'ä joka on se Aja OO! Se on FAKTAA!!!!!

    • riekkuja

      Aloite kertoo miten tyhmää porukkaa tämä vasareitten porukka on! Ollaan niinkuin ei mitään olisi tapahtunuyt ja mitä se tuo tullessaan. Ollaan niin niin porvareita!!!

    • de mari

      Hakkarainen on persujen näkyvin poliitikko, hänen varaanko kempan persut rakentaa.
      Höpö höpö, heittäkää haihattelemasta, tulkaa järkevien ihmisten esim. sos demien kannattajaksi, siellä se jytky tulee.
      Kepulaisethan on mitä ne nyt on, mutta demarit, siinä on kunnon pokukkaa. Koillis-Lapin asiat pannaan kuntoon meidän voimin.

      • ELonkerjuu

        Aivan näin!
        En yhtään ihmettele, että moni kemijärvellä ihannoi Hakkaraista, onhan hän yhtä juoppo ja epäsiisti kuin moni kemijärveläinen mies, kai siihen on helppo samaistua.


      • PShajos

        Ei noin, vaan näin.

        Keskusta kerää kaikki Persujen äänet. Ei tule kuntiin persuedustajia lappiin, kun ei ole lapissa persuedustajaa eduskunnassakaan. Meitin laariin sataa nyt, se on vissi.


      • oppositio-voimaa
        PShajos kirjoitti:

        Ei noin, vaan näin.

        Keskusta kerää kaikki Persujen äänet. Ei tule kuntiin persuedustajia lappiin, kun ei ole lapissa persuedustajaa eduskunnassakaan. Meitin laariin sataa nyt, se on vissi.

        Kemijärvellä todellinen vaihtoehto on vaalikauden ajan nykyisen linjan haastanut Keskustan oppositio, niin kutsuttu Kanakopla, ja opettaja Majava.

        Perussuomalaiset eivät ole Kemijärvellä uskottava vaihtoehto. Ovatko saaneet monta henkeä edes perusosastonsa johtokuntaan?


    • Hilma ja Onni

      SDP:hän ajaa juuri pienituloisten asioita, sossu ja kelan asiat pitää olla pienituloisten saatavilla, sekä ilmaista koulujärjestelmää ja ilmaista tai pienimaksuista terveyspalveluita. En ihan ymmärrä miksi SDP ei olisi hyvä valinta täällä meillä Kemijärvellä, jossa on paljon pienituloisia.

      • Perreät

        Aivan niin, demarit on ensisijaisesti sellaisten pienituloisten kuin Kari Väyrynen, Raimo Sailas ja Markku Harju, etujen kiistaton puolustaja. Demarit on kuin Kokoomus, mutta paljon kovempi köyhimpien kurittaja. No onneksi Kemijärven kunnallisvaalien suurin voittajapuolue on Persut ja sitten vihreät.


      • ei kummat kuulumasta

        Hilman ja Onnin onni SDP ja Jutta U. Mikski Jutta U pitää salaisena niitä Kreikan takauksia ? Siellä on köyhienki rahat kii! Kaikki valtion veromarkoilla tehyt sopimukset pitää olla julkisia. Jopa siitä sostemeistaki tuli köyhien kurittaja.


    • riekkuja

      Pelkäsin kauhiasti, että persut pettää vaalilupauksen ja lähtevät kreikan rahoittamiseen. Olen tyytyväinen, kun pitivät lupauksen. Minua ei tarvi kenenkään elättää, maksan mielelläni verot suomen hyväksi, mut en muitten maitten toilauksia. Esim, Kreikka rakentaa formularataa, uusii sotakalustoa, eivät maksa veroja esim lääkärit jne. Lisää on vapaamatkustajija tulossa, taitaa Portugali olla jo ovella.

      • HAKKARAINEN EIKU

        Joopa joo! Taas tätä Soinipaskaa! Huudetaan ja mesutaan turpa auki mutta mistään ei haluta ottaa vastuuta. Seisotaan toisten selän takana ja pidetään ääntä.
        Eipä persuissa kyllä olekkaan ministeriainesta joten onkin varsin hyvä että jäivät oppositioon.


    • 34 hk

      Jo siitä Hakkaraisesta on tehty koko edustajijen synninkantaja ei kuitenkaan työpaikalla ollut päissään. Samsa Katainenhan oli kaatokännissä puhujakorekkeella! Repikää siitä! Mutta ei pihahustakaan!

    • persu

      Hohoijaa, Stuppihan haistatteli vit----tua koko maailman edessä!

    • viriili demari

      Persut ainaski on ottanhet oppia Stupìlta ja Katajalta käytystavoissa.
      Hakkaraisen kalsarit, kelta-ruskeat, oli salkussa säilyneet, kun vieraili huo ra lassa. Maksoi, mutta ei pystynytkään mihinkään. Soiniaki hävetti, aikoi laittaa Hakkaraisen hoitoon, kun paljastaa persujen kyvyttömyyden.

    • hakkaraisfani

      Sihän puhut kuin Hakkarainen! Selevällä suomenkielellä, asiat niinkuin ne on.

    • panettelua

      oohan se selevää ettei hakkaraisella ole pilu ostettavissa akkoja rivissä ihan jonossa ja suomalaisia antopa satasen mustalöle pilunkauppiaalle noin vain että pääsee ainakin syömään ja onhase opettanut monesti mustia miehiä sahaus hommiin ja vei heille pelit ja vehkeet ja on siellä idolli hurraavat aina kun hakkarainen saapuu mustien miesten tykö.

    • ???????

      Hehehee aloite!!! Urpilainen teki SALAISEN SOPIMUKSEN Kreikan kanssa! Sekö on DEMOKRATIAA??????

    • pomo123

      SDP voittaa kunnallisvaalit jos,saa kannattajansa liikkeelle,mut ei taia saaha,nimittäin suurin kannattaja ryhmä on Honkakankaalla,että se siitä noususta!

    • viides valt

      Mikä huoli rasisteilla on demarien vaalimeestyksestä, pelkäättekö että vastustus kasvaa.
      Kemijärvellä on demareilla 3 valtuutettua nyt, vaikka ne tuplaavat paikkansa, eivät silti pysty saamaan täällä asioita kuntoon, siksi voimakas taantumus täällä vallitsee.

    • kokkoomusta se pitää

      Taitaapa tippua tuosta kolmestaki ? Urpilainenko oikein leikkaa tässsä parin viikon päästä meiltä vähäosaisilta niin alkaa sostemit tippuun oikein kunnolla. Koska ne on ollu köyhän puolta. Lipponen leikkas eläkkeetki eikä niitä oo palautettu. Sostemit on kokoomuksen juoksupoikia.

      • KTP rauhan asialla

      • "NURMI _ KAARLO"

      • muistutus asiasta
        "NURMI _ KAARLO" kirjoitti:

        Muistetaan ehdotus vaalikopissa: -ei Demareita vaan KTP - asetu ehokkaaksi!
        (kn).

        Demarit ovat myös työväenpuolue, Urpilaisen johdolla mennyt vasemmistolaiseen suuntaan. Sosialidemokraatit eivät ole mitään luokkapettureita, vaan isänmaallisesti pelastivat Suomen vastustamalla kommunisti-neuvostodiktatuuria, Stalinin murhavainoja.


      • Eri historioita luke
        muistutus asiasta kirjoitti:

        Demarit ovat myös työväenpuolue, Urpilaisen johdolla mennyt vasemmistolaiseen suuntaan. Sosialidemokraatit eivät ole mitään luokkapettureita, vaan isänmaallisesti pelastivat Suomen vastustamalla kommunisti-neuvostodiktatuuria, Stalinin murhavainoja.

        Auttoihan Tanneri Suomen taantumsuta murhauttamaan suomalaisia 1917 -
        1944...


      • voitto 1918
        Eri historioita luke kirjoitti:

        Auttoihan Tanneri Suomen taantumsuta murhauttamaan suomalaisia 1917 -
        1944...

        Tanner oli hyvä mies, tuomitsi punakapinankin, sanoi sitä pahaksi erehdykseksi - ja oli oikeassa! Valkoinen Suomi, paras Suomi!


      • kurvelo
        voitto 1918 kirjoitti:

        Tanner oli hyvä mies, tuomitsi punakapinankin, sanoi sitä pahaksi erehdykseksi - ja oli oikeassa! Valkoinen Suomi, paras Suomi!

        ... -voitto)?
        Oikeassa olet siinä, että "valkoinen suomi" on pienelle vähemistölle tosi paratiisi, kun se lisäksi uinuu suuren E U:n osana.
        Miljoonille suomalaisille alati tämä paratiisi vaikuttaa helvetiltä, mutta ei sitä nimimnerkki "oitto" mitenkään vielä havaitse...


      • huomasin "työväenp."
        muistutus asiasta kirjoitti:

        Demarit ovat myös työväenpuolue, Urpilaisen johdolla mennyt vasemmistolaiseen suuntaan. Sosialidemokraatit eivät ole mitään luokkapettureita, vaan isänmaallisesti pelastivat Suomen vastustamalla kommunisti-neuvostodiktatuuria, Stalinin murhavainoja.

        Hyvä yritys demaeilta... vaikka juuri menshevikit olivat pahimpia rikoksen tekijöitä, tukiessaan mm. kulakistoa, ja sapotoidessaan sosialismin rakentamista, yms.

        Työväenpuolue ilmeisesti on kokoomus, -perussuomalaiset... ja demarit, vaan ilman sosialismia!?
        Tähän joukkoon on kiivennyt vasemistoliitto...
        "Tällaisia "työväenpulueita" on meillä, jotka istuvat kahdella JAKKAEALLA


    • kuuves valt

      Ei meitä sostemia ole ennenkhän vähäosaiset eikä käyhät änestäny. Meitä kannattaa työtätekevät taikka muuten toimentulonsa hankkivat ihmiset.
      Laiskat ja muut luuserit kannattaa persuja tai kepua.
      Kun alatta itte hankkimhan elantonne ja kannattamhan demareita, niin kyllä tästä hyvä tullee.

      • pomo123

        Vai että,demarit työmiehiä,kattiakans toisten syöjiä olleet kautta aikain!!!


      • Niin vain on

        demareita kannattaa poroporvarit...


    • matkatyöläinen.

      Vassarit!!! HOITAKAAPPA KÖYHYYS POIS SUOMESTA NYT KUN OLETTA VALLANKAHVASSA!!!! Kaikille Suomalaisille katto pään päälle niinhän se on Afrikasta tulleillakin! Hävetkkää! LEIPÄJONOJA!

    • köyhätkyykkyyn

      Yleensähän demarit elää verorahoista eivät ole tuottavantyön tekijöitä.

      • HAKKARAINEN EIKU

        Ja mitähän tämäkin tarkoittaa? Eipä riitä meikän mielikuvitus!


    • kuves valt

      Olettako nähny yhtään demaria leipäjonossa, että ne on sielä jakajien puolella.
      Jonossa on persut ja keput.

    • Lopen Uupunut

      Kaarlo on mies paikallaan, eikä mikään tyhjän vouhkasija.Äänet Kaarlolle niin tulee joku tolkku tämänki jumalan hylkäämän loukon asioihin.Kunnon ryhtiin tarvitaan selkärankaa eikä keuhkoja.

    • kysyn teiltä

      mikä mies on tämä Kaarlo Nurmikumpu? hänestä puhutaan paljon

      • "NURMI - KAARLO"

        "Hän" - KAARLO, NURMIKUMPU... "HÄN OLEN MIE, ETKÖ SIE MINUA TUNNE"?
        -"uFFOMIES" KEMIJÄRVELTÄ, MALLIA -40. (ARKISTO IKÄINEN ALIKERSANTTI).


    • Lopen Uupunut

      Kaarlo on vähä'osaisten puolustaja joka vaivojaan valittamatta pyyteettömästi ajaa yhteiskunnan parasta.

      • "NURMI _ KAARLO"

        YHDESSÄ TEKOIHIN -LOPEEN UUPUNUT, MEITÄ ON POLJETTU, JO RIITTÄÄ KYYKYTYS - YHDESSÄ Parempaan huomisaeen... IRTI EU:sta! (kn).


      • K.N.

        Lopeen uupunut)...
        Ystävällisesti täsmennän, että ajan työläisten- pienituloisten ja vähävaraisten asiaa, -en niinkään porvarillisen yhteiskunnan parasta.., (hoxitko mitä tarkoitan)
        En ole niitä luokkarauhan kannattajia - olen luokkataistelun kannaalla...?
        KTP / k.n.


    • to ve ri

      Kaarlo on harmiton höppänä.

      • "NURMI - KAARLO"

        HEH HEE! -TO VE RI SANOI OSUVASTI:... "-HARMITON HÖPPÄNÄ", HAH HAA,
        "HUUMORIN KUKKA ON SE PARAS KUKKA"...


      • "siirakki"

        -Niin on, mutta suhteellisen teräväpäinen, sanoo "siirakki"...


    • uudet tuulet jo !

      Kaarlo Nurmikumpu valtuustoon äänivyöryllä!

      Lisäksi Muutos 2011 valtuustoon!

      • näin näemme

        KTP:n listalta ei puutu rohkeutta. Hyvä keskustelunavaaja, myös ei-kommunisteille. Ota vaan kantaa enemmän kaupungin asioihin, mitä paikallispolitiikasa on, mitä Kemijärvelle tarvitaan? Ufo-havainnoista ei kannattaisi niin paljon puhua, sillä moni pitää niitä höpöjuttuina.


      • eläköön vapaus!!!!!

        SAMAA MIELTÄ ETTÄ KOMMUNISTIT JA MUUTOS 2011 PUOLUE VAAN KEMIJÄRVELLÄ VALTUUSTOON ALKAA TAPAHTUA!!!!!!!!!

        Muutos 2011 on muutoksen asialla. Kommunistit ovat kommunismin asialla.


      • K.N.
        näin näemme kirjoitti:

        KTP:n listalta ei puutu rohkeutta. Hyvä keskustelunavaaja, myös ei-kommunisteille. Ota vaan kantaa enemmän kaupungin asioihin, mitä paikallispolitiikasa on, mitä Kemijärvelle tarvitaan? Ufo-havainnoista ei kannattaisi niin paljon puhua, sillä moni pitää niitä höpöjuttuina.

        NÄIN NÄEMME)...
        kIITOS NEUVOSTA... HALUATKO ETTÄ LUOPUISIN AATTEESTA?
        -MIKSI EN SAISI RAPORTOIDA NS. MUUKALAISISTA, JOTKA AJELEVAT NS. "UFOILLA", KUN OLEN YLI 20. VUOTTA OLLUT NIIDEN KONTAKTIHEN KILÖNÄ.
        SILTI EN HALUA SOTKEA UFOASIOITA KUNNALLSIVAALIASIAAN, VAAN HALUAN, ETTÄ VALTUUSTOSTA TULEE TYÖLÄISTEN PUHUJALAVA, JOTEN ASETUPPA EHOKKAAKSI KANSSANI KTP.n: LISTALLE. 2012 kunn. vaaliin .

        KUNNALLISETKIN ASIAT OVAT LUOKKATAISTELUASIOITA, -MUTTA EI UFO ASIAT OLE LUOKKATASITELUASIOITA...

        TYÖLÄISTEN, PIENITULOISTEN JA VÄHÄVARAISTEN ASIOITA PUOLUSTAESSA, PUOLUSTAN OIKEUDENMUKAISTA, DEMOKRAATTISAT MAAILMANRAUHAA,
        JA SIIHEN LIITÄN MAAILMANKAIKEUDEN RAUHAN PUOLUSTAMISEN, SILLÄ ON MUUALLAKIN ELÄMÄÄ!... (K.N).


      • eräs kyläsep
        näin näemme kirjoitti:

        KTP:n listalta ei puutu rohkeutta. Hyvä keskustelunavaaja, myös ei-kommunisteille. Ota vaan kantaa enemmän kaupungin asioihin, mitä paikallispolitiikasa on, mitä Kemijärvelle tarvitaan? Ufo-havainnoista ei kannattaisi niin paljon puhua, sillä moni pitää niitä höpöjuttuina.

        Mikä on ufo? Ufo = tunnistamaton lentävä esine, englanniksi. Lyhenne englannin kielen alkukirjaimista U .F .O., se on ufo! Tälla palstalla ufoasia ja kunnalliselämä kietoutuvat mystisellä tavalla. Elämme kosmista aikaa. Kemijärven kunnallispolitiikka tarjoaa vaihtoehtoja. Onko rohkeutta lähteä keräämään ufokeskusta? Vai onko se liian tulenarka asia? Haluaako joku että me emme saa puhua ufoasiasta? Täällä tuotiin esille sosiali-demokraatin käytös vaalipaneelissa, seminaarissa. Siellä oli arkaluontoista tietoako sanottu, alkoiko poltella, kun piti vaientaa ja huutaa turpa kiinni. Miten paneelin pj. reagoi antoiko puheenvuoroa vai totteliko? Miksi piti vaientaa. Tällä palstalla ei sallittaisi keskustelua tästä asiasata , sanotaan vaan että älä jauhas amaa asiaa, ei me jauhetaa mutta puhutaan ja mietitään syitä ,motiiveja tälle huonolle alaarvoselle käytökselle että miksi. Emme ole minä ja lähimmät ihmiseni kommunistisen puolueen kannattajia. Haluamme tasapuolisuutta vain. Oikeutta kaikille,, myös ufo asiasta harrastuneille. Jos joku saa julkisuutta ko puhuu ufoista pitääkö kadehtia ootta kemijärvellä nin kateellisia jos toinen on esillä. En edes usko ufo näkyihin sillä niitä ei ole todistettu mutta annan puhua ja mitä tapahtumiin liittyy, KOKONAISUUS.


      • Ei kunnallisp. ufoja
        eräs kyläsep kirjoitti:

        Mikä on ufo? Ufo = tunnistamaton lentävä esine, englanniksi. Lyhenne englannin kielen alkukirjaimista U .F .O., se on ufo! Tälla palstalla ufoasia ja kunnalliselämä kietoutuvat mystisellä tavalla. Elämme kosmista aikaa. Kemijärven kunnallispolitiikka tarjoaa vaihtoehtoja. Onko rohkeutta lähteä keräämään ufokeskusta? Vai onko se liian tulenarka asia? Haluaako joku että me emme saa puhua ufoasiasta? Täällä tuotiin esille sosiali-demokraatin käytös vaalipaneelissa, seminaarissa. Siellä oli arkaluontoista tietoako sanottu, alkoiko poltella, kun piti vaientaa ja huutaa turpa kiinni. Miten paneelin pj. reagoi antoiko puheenvuoroa vai totteliko? Miksi piti vaientaa. Tällä palstalla ei sallittaisi keskustelua tästä asiasata , sanotaan vaan että älä jauhas amaa asiaa, ei me jauhetaa mutta puhutaan ja mietitään syitä ,motiiveja tälle huonolle alaarvoselle käytökselle että miksi. Emme ole minä ja lähimmät ihmiseni kommunistisen puolueen kannattajia. Haluamme tasapuolisuutta vain. Oikeutta kaikille,, myös ufo asiasta harrastuneille. Jos joku saa julkisuutta ko puhuu ufoista pitääkö kadehtia ootta kemijärvellä nin kateellisia jos toinen on esillä. En edes usko ufo näkyihin sillä niitä ei ole todistettu mutta annan puhua ja mitä tapahtumiin liittyy, KOKONAISUUS.

        Palataan tähän teemaan (ufot) - vaalien jälkeen, säästetään nyt kunnallsivaalitaisteluun voimia, ja annetaan ufot lennellä omassa tehtävissään.
        Tunnistamattomia lentäviä esineitä, -ufoja lentää, vaikka ette ole nähneet tai ette niihin usko.

        Kunnallisvaalin jälkeen käsitellään - jos "herra salli" ufoja, ufoja ja ufoja...


    • lenmnä mun lempeni l

      Nuoria raikkaita tuulia Kemijärvelle, äänestäkää keskustalaisia nuoria niitä varmaan on sielläkin tarjolla kunnallisvaaleissa. Ei pesunkestävä keskustalainen äänestä kommunisteja ei demareita, johan harakatkin nauraa.

      • k.n.

        Kaikki keskustalaiset eivät olleet pesunkestäviä. Eivät äänestäneet pressanvalissa Väyrystä. En ole keskustalainen, mutta annoin pressanvaalissa äänen Väyryselle.

        Tein kommunisitina oikean kompromissi parhaan pressaehdokkaan hyväksi..,
        -kun KTP:lla ei ollut omaa ehdokasta. Toiset ehdokkaat eivät tulleet kuuloonkaan,
        vain Väyrynen innosti käymään ekakierroksella uurnalla, ja jäimme kolmanneksi - vaalli osaltani silloin ohi, -en tehnyt tooista kompromissia.

        Kaarlo


    • tikkuri 488

      Kokoomus nousee kunnallisvaaleissa huomattavalla äänisaaliilla. Kepu on kyntensä näyttänyt. Kepulaiset siirtyvät kokoomuksen kannattajiksi. Kepu on kadottanut täysin aatteensa vaalirahasotkuihin ja heikkoihin puheenjohtajiin.
      Sipilä on aatteeton rahamies ilman tukea. Vassarit putoavat Mustajärven muuttoon Savukoskelle. Pikkarainen ja Nivala kaatuu kaupunginjohtaja jahtiin. Lea Soppela on maineensa pilannut. Kaarina Soppela jää pois yli-ikäisenä. Janne Kaisanlahti
      tavoittelee vain omaa etua kirkkopäälikkönä. Markku Harju ei saa riittävää tukiryhmää ympärille.Persut kaatuvat sääprofeetan huuruisiin ennustuksii.

      • VARMA JUTTU

        Voittaja on ARTO OJALA


      • arvio vaaliin

        Olipa onneton arvio. Ei se nyt pelkällä Kokoomuksella valtuusto täyty. Yli-ikäistä arvostelet, mutta kovin ovat "iällä" jo nykyisetkin Kokoomuksen tyypit. Mikä on sitä paitsi semmosen puolueen linja, joka ensin panee nimet potkuvaliokunnan (kaupunginjohtaja) perustamiseen ja äänestää sitten vastaan?

        Vasemmistolla on Kotilaine, nuori koulutettu mies ja sanavalmis, samoin hyvä aktiivinen valtuutettu Kauko Jaakkola, sosiaali/terveys-asiantuntija. Ei kaadu Mustajärven muuttoon. Joukko konkareitakin mukana. Uusia reippaita naisia tarvivat ja löytyy niitä. Soppelan Kaarina (kepu) ei ole yli-ikäinen, mikä ikärasisti olet? Nythän eläkeiätkin nostetaan. Rautarouvassa on vielä ytyä, onhan se nähty. Mitä omaa etua se Kaisanlahti Kemijärveltä tavoittelee? Lakimiehen palkoilla tuskin on kokouspalkkioiden varassa. Eikä se mikään kirkkopäällikkö ole, naispapin hyväksyjät eivät ole Kemijärvellä "huudossa".Markku Harju ei tarvitse tukiryhmää, kunhan saa ääniä, se riittää. Ansioitunut kunnallismies ja pitkä aikainen maanmittausjohtaja sekä diplomi-insinöörin koulutuksen saanut vaikuttaja.Teot puhuu. Persut on uudessa valtuustossa varmasti, ei ne jää pelkkään sääprofeettaan, se vainko ainoa, ehei. Onhan niillä jo yhdistys Kemijärvellä. Puoluepolitiikkaan kyllästyneet äänestävät muuten Kemijärvellä Sitoutumaton Mahdollisuutta. Parkkisen Erkki lähti pois, mutta on niillä Majavan Ahti (opettaja) ja ainahan ne on mukavan listan keränneet.

        On meillä Kemijärvellä mistä valita ja uusia kun vielä tulee ehdokkaaksi, varsinkin yrittäjiä niin ihan hyvä.


      • uusia voimia
        arvio vaaliin kirjoitti:

        Olipa onneton arvio. Ei se nyt pelkällä Kokoomuksella valtuusto täyty. Yli-ikäistä arvostelet, mutta kovin ovat "iällä" jo nykyisetkin Kokoomuksen tyypit. Mikä on sitä paitsi semmosen puolueen linja, joka ensin panee nimet potkuvaliokunnan (kaupunginjohtaja) perustamiseen ja äänestää sitten vastaan?

        Vasemmistolla on Kotilaine, nuori koulutettu mies ja sanavalmis, samoin hyvä aktiivinen valtuutettu Kauko Jaakkola, sosiaali/terveys-asiantuntija. Ei kaadu Mustajärven muuttoon. Joukko konkareitakin mukana. Uusia reippaita naisia tarvivat ja löytyy niitä. Soppelan Kaarina (kepu) ei ole yli-ikäinen, mikä ikärasisti olet? Nythän eläkeiätkin nostetaan. Rautarouvassa on vielä ytyä, onhan se nähty. Mitä omaa etua se Kaisanlahti Kemijärveltä tavoittelee? Lakimiehen palkoilla tuskin on kokouspalkkioiden varassa. Eikä se mikään kirkkopäällikkö ole, naispapin hyväksyjät eivät ole Kemijärvellä "huudossa".Markku Harju ei tarvitse tukiryhmää, kunhan saa ääniä, se riittää. Ansioitunut kunnallismies ja pitkä aikainen maanmittausjohtaja sekä diplomi-insinöörin koulutuksen saanut vaikuttaja.Teot puhuu. Persut on uudessa valtuustossa varmasti, ei ne jää pelkkään sääprofeettaan, se vainko ainoa, ehei. Onhan niillä jo yhdistys Kemijärvellä. Puoluepolitiikkaan kyllästyneet äänestävät muuten Kemijärvellä Sitoutumaton Mahdollisuutta. Parkkisen Erkki lähti pois, mutta on niillä Majavan Ahti (opettaja) ja ainahan ne on mukavan listan keränneet.

        On meillä Kemijärvellä mistä valita ja uusia kun vielä tulee ehdokkaaksi, varsinkin yrittäjiä niin ihan hyvä.

        ei saa unohtaa pienryhmiä, Vihreillä oli eduskuntaehdokas, toivottavasti lähtee myös valtuustoehdokkaaksi ja kerää listan. Perussuomalaiset olivat tänään oikein KauppaPaikan edessä, lista nousee. Miten KTP kommunistit, lähtisikö joku Nurmikummun Kaarlolle kaveriksi listalle, että saisimme myös KTP-edustuksen valtuustoon? Sitten on Muutos 2011, Oili Harjula, yrittäjä, nyt voisi tulla kovempi kannatus kuin viimeksi, sillä Kemijärvellä halutaan muutosta.


      • GUBBENHEIM

        Kokoomuksen taantuma on alkanut! Äänestäjät ovat nyt ihan omilla silmillään nähneet mitä Kokoomuksen politiikka ihan oikeasti on! Nyt Suomen veronmaksajat pannaan maksamaan Espanjan pankkien holtittomia sijoituksia muka sillä varjolla että jos me ei makseta niin menee vielä huonommin.
        Jos tavallinen tallaaja ostaa osakkeita ja osakekurssit putaa, ei siinä kukaan tule apuun. Pörssipelureide perse kun aukeaa, niin kyllä silloin veronmaksajien apu on tarpeen. Nyt espanjalaiset ovat barrikaadeilla kun heidän verojansa pitäisi korottaa. Espanjalaisten veroaste on kuitenkin vain 60 % suomalaisten veroasteesta joten ei luulisi olevan valittamista. Nyt tehdyt espanjan veronkorotukset ovat vain pieniä Suomen korotuksiin verrattuna, mutta kuitenkin Kokoomuslaiset tykkäävät että Espanjan ja Kreikan pankkien pystyssä pitäminen on suomalaisten veronmaksajien päätehtävä. Suomessakin pitäisi tehdä veromuutos jotta kokoomuslaisetkin joutuisivat maksamaan muutakin kuin pääomaveroa!


      • järjen käyttöä..
        GUBBENHEIM kirjoitti:

        Kokoomuksen taantuma on alkanut! Äänestäjät ovat nyt ihan omilla silmillään nähneet mitä Kokoomuksen politiikka ihan oikeasti on! Nyt Suomen veronmaksajat pannaan maksamaan Espanjan pankkien holtittomia sijoituksia muka sillä varjolla että jos me ei makseta niin menee vielä huonommin.
        Jos tavallinen tallaaja ostaa osakkeita ja osakekurssit putaa, ei siinä kukaan tule apuun. Pörssipelureide perse kun aukeaa, niin kyllä silloin veronmaksajien apu on tarpeen. Nyt espanjalaiset ovat barrikaadeilla kun heidän verojansa pitäisi korottaa. Espanjalaisten veroaste on kuitenkin vain 60 % suomalaisten veroasteesta joten ei luulisi olevan valittamista. Nyt tehdyt espanjan veronkorotukset ovat vain pieniä Suomen korotuksiin verrattuna, mutta kuitenkin Kokoomuslaiset tykkäävät että Espanjan ja Kreikan pankkien pystyssä pitäminen on suomalaisten veronmaksajien päätehtävä. Suomessakin pitäisi tehdä veromuutos jotta kokoomuslaisetkin joutuisivat maksamaan muutakin kuin pääomaveroa!

        Ihmetellä täytyy, että Suomessa jopa kempassakin on nuin rikkaita, että kokkoomusta äänestävät. Nythän tuon näkkee mitä kokkoomus tekkee. Syytää rahaa ympäri eurooppaa.Eikö kansa näe tottuutta? Stupit,kattaiset,vappaavuoret vievät hyvivointimme suohon.


      • K.N.
        uusia voimia kirjoitti:

        ei saa unohtaa pienryhmiä, Vihreillä oli eduskuntaehdokas, toivottavasti lähtee myös valtuustoehdokkaaksi ja kerää listan. Perussuomalaiset olivat tänään oikein KauppaPaikan edessä, lista nousee. Miten KTP kommunistit, lähtisikö joku Nurmikummun Kaarlolle kaveriksi listalle, että saisimme myös KTP-edustuksen valtuustoon? Sitten on Muutos 2011, Oili Harjula, yrittäjä, nyt voisi tulla kovempi kannatus kuin viimeksi, sillä Kemijärvellä halutaan muutosta.

        NIIN MITEN OLISI, -TULISITKO KTP:N EHDOKKAAKSI KANSSANI kEMIJÄREN KUNNALLISVAALIIN 2012?
        K.N.


      • Oili Harjula
        uusia voimia kirjoitti:

        ei saa unohtaa pienryhmiä, Vihreillä oli eduskuntaehdokas, toivottavasti lähtee myös valtuustoehdokkaaksi ja kerää listan. Perussuomalaiset olivat tänään oikein KauppaPaikan edessä, lista nousee. Miten KTP kommunistit, lähtisikö joku Nurmikummun Kaarlolle kaveriksi listalle, että saisimme myös KTP-edustuksen valtuustoon? Sitten on Muutos 2011, Oili Harjula, yrittäjä, nyt voisi tulla kovempi kannatus kuin viimeksi, sillä Kemijärvellä halutaan muutosta.

        Kiitos paljon 'uusia voimia'. Nyt on niin ettei yhden listalla kannata lähteä,mutta jos liittyisi vaikkapa 10 nyt heti Muutos2011:n niin alkaisi vaikuttaa. Siitäpä vaan viesti Muutos2011 sihteerille. Voidaan siten perustaa paikallisyhdistys. Vuosia olen esittänyt vaihtoehtoja Kemijärven kunnallispolitiikkaan, ja se on ollut melko turhaa. Uskon kuitenkin, että nyt moni ajattelee toisin. Kemijärvi tarvitsee täydellisen muutoksen, sillä muuten ihmiset ja kaikki sen mukana katoavat jonnekkin pois. Tutkailen tilannetta. Hyvin mielenkiintoinen aika on nyt. Terv. Oili Harjula Muutos2011.


      • Lepola V. E.
        Oili Harjula kirjoitti:

        Kiitos paljon 'uusia voimia'. Nyt on niin ettei yhden listalla kannata lähteä,mutta jos liittyisi vaikkapa 10 nyt heti Muutos2011:n niin alkaisi vaikuttaa. Siitäpä vaan viesti Muutos2011 sihteerille. Voidaan siten perustaa paikallisyhdistys. Vuosia olen esittänyt vaihtoehtoja Kemijärven kunnallispolitiikkaan, ja se on ollut melko turhaa. Uskon kuitenkin, että nyt moni ajattelee toisin. Kemijärvi tarvitsee täydellisen muutoksen, sillä muuten ihmiset ja kaikki sen mukana katoavat jonnekkin pois. Tutkailen tilannetta. Hyvin mielenkiintoinen aika on nyt. Terv. Oili Harjula Muutos2011.

        Oili kuitenkin lähti sitten vaikka ei yhden listalla kannata? Kyllä yhden listallakin voi mennä läpi jos vaan saa riittävästi ääniä.


    • Uusi aika

      Kyllä olisi hyvä, että väki vatuustossa vaihtuisi, ainakin nämä 15, jotka ovat olleet mukana kj:hin kohdistuneessa ajojahdissa olisi hyvä saada pois. Heidän takanaan on myös tätä rappeutunutta ja korruptoitunutta virkamiesporukkaa. Saataisiin heitäkin vähemmäksi.Miksi Salla, Savukoski ja Pelkosenniemi eivät yritä tulla omillaan toimeen tai ostaa palvelut sieltä,missä on osaamista.

      En usko, että kyseessä on suvut tms syy, että on riitoja. On vain tyyppejä, jotka eivät ymmärrä, että heidän aikansa on ohi..

    • Uudet tuulet!

      Kovin on vanhakantainen tuo Kemijärven puoluekartta valtuustossa. Tarvitaan vihreitä, persuja ja Nurmikumpu. Kristillisistä en kyllä välittäisi...
      Ihmettelen, mitä Kemijärvellä tarkoittaa suvuista puhuminen. Jonkin verran sukututkimusta tehneenä sanoisin, että 95 % kemijärviläisistä on sukua keskenään niin, että mahdutaan samaan sukupuuhun. Kun tekee sukupuuta vaikkapa 1600-luvun loppupuolelle asti jotain haaraa pitkin niin saa hyvän kuvan Lapin asuttamisen kulusta.

      • uutta voimaa !

        Eikä saa unehuttaa Muutos -puoluetta. Kerätköön kovan listan Kemijärvellä! Hyvä vaihtoehto on myös tosi vaihtoehto, Nurmikumpu. Älkää pilkatko ufokysymyksen takia, sillä se on yksi asia eikä se siellä valtuustotyössä näy. Voisivatko Muutos -puolue ja KTP tehdä vaaliliitton Kemijärvellä, niin tulisi radikaalit voimat yhteen?


      • K.N.
        uutta voimaa ! kirjoitti:

        Eikä saa unehuttaa Muutos -puoluetta. Kerätköön kovan listan Kemijärvellä! Hyvä vaihtoehto on myös tosi vaihtoehto, Nurmikumpu. Älkää pilkatko ufokysymyksen takia, sillä se on yksi asia eikä se siellä valtuustotyössä näy. Voisivatko Muutos -puolue ja KTP tehdä vaaliliitton Kemijärvellä, niin tulisi radikaalit voimat yhteen?

        NÄISTÄ ASIOISTA ON KYSYTTÄVÄ PUOLUEEN JOHDOLTA...
        NYT EN OTA KANTAA.

        EN TIEDÄ MIHIN OSAAN POLIITTISESSA KENTÄSSÄ MUUTOSPUOLUE KUULUU: VASEMISTOONKO, KESKSUTAANKO VAIKO OIKEITOON, -JONKA KANSSA EMME MARJAILE. iDEOLOGINEN PERIAATE.
        OILI HARJULA HENKILÖNÄ ON IHAN OK. - TULISIPA KTP:N EHDOKKAAKSI?
        KAARLO NURMIKUMPU


      • suuri vaaliliitto
        K.N. kirjoitti:

        NÄISTÄ ASIOISTA ON KYSYTTÄVÄ PUOLUEEN JOHDOLTA...
        NYT EN OTA KANTAA.

        EN TIEDÄ MIHIN OSAAN POLIITTISESSA KENTÄSSÄ MUUTOSPUOLUE KUULUU: VASEMISTOONKO, KESKSUTAANKO VAIKO OIKEITOON, -JONKA KANSSA EMME MARJAILE. iDEOLOGINEN PERIAATE.
        OILI HARJULA HENKILÖNÄ ON IHAN OK. - TULISIPA KTP:N EHDOKKAAKSI?
        KAARLO NURMIKUMPU

        on kyllä harmi, jos Nurmikumpu ja Harjula ovat eri listoilla, jos ei ole vaaliliittoakaan, silloin muutosta haluavien ihmisten äänet hajoavat

        pienet vaaliliittoon, muuten ei voida suurille mitään!


      • K.N.
        suuri vaaliliitto kirjoitti:

        on kyllä harmi, jos Nurmikumpu ja Harjula ovat eri listoilla, jos ei ole vaaliliittoakaan, silloin muutosta haluavien ihmisten äänet hajoavat

        pienet vaaliliittoon, muuten ei voida suurille mitään!

        iHAN OIKEIN - TODELLA SUURI HARMI.
        PERUSASIOISSA MEILLÄ,- OILILLA JA MINULLA NÄKÖKANTA ON ERI, MUTTA PÄIVÄNPOLTTAVIIN KYSYMYKSIIN YHTENEVÄ, NIIN EI AINAKAAN OLISI PAHAKSI, VAIKKA SAISIMME YHTENÄISEN VAALILIITON OLILIN KANSSA, MUTTA KUTEN SANOIN, ENSIN ON KUULKTAVA PUOLUETTANI, JA oILI PUOLUETTAAN...

        KAIKKIA SELLAISIA KOMPROMISSEJA OLEN VALMIS TEKEMÄÄN, MITKÄ VIEVÄT TYÖLÄISTEN, PIENITULOISTEN JA VÄHÄVAFRAISTEN IHMISTEN OIKEUKSIA JA ETUJA PARFEMPAAN SUUNTAAN.., IDEOLOGISTA KOMPROMISSIA EN TEE!.

        EN EDES TIEDÄ, -ONKO oILI ASETTUMASSA EHDOKKAAKSI?

        -OILI ON HENKILÖKOHTAISESTI TOSI IHANA IHMINEN... (K.N).


      • muutos-voimaa!
        K.N. kirjoitti:

        iHAN OIKEIN - TODELLA SUURI HARMI.
        PERUSASIOISSA MEILLÄ,- OILILLA JA MINULLA NÄKÖKANTA ON ERI, MUTTA PÄIVÄNPOLTTAVIIN KYSYMYKSIIN YHTENEVÄ, NIIN EI AINAKAAN OLISI PAHAKSI, VAIKKA SAISIMME YHTENÄISEN VAALILIITON OLILIN KANSSA, MUTTA KUTEN SANOIN, ENSIN ON KUULKTAVA PUOLUETTANI, JA oILI PUOLUETTAAN...

        KAIKKIA SELLAISIA KOMPROMISSEJA OLEN VALMIS TEKEMÄÄN, MITKÄ VIEVÄT TYÖLÄISTEN, PIENITULOISTEN JA VÄHÄVAFRAISTEN IHMISTEN OIKEUKSIA JA ETUJA PARFEMPAAN SUUNTAAN.., IDEOLOGISTA KOMPROMISSIA EN TEE!.

        EN EDES TIEDÄ, -ONKO oILI ASETTUMASSA EHDOKKAAKSI?

        -OILI ON HENKILÖKOHTAISESTI TOSI IHANA IHMINEN... (K.N).

        Olisipa hienoa, jos Kemijärveltä löytyisi laaja vaaliliitto suurten puolueiden valtaa vastaan. Se palvelisi kuntalaisten ja vähäosaisten etua. Ideologiset erot on pistettävä silloin hieman syrjään, sillä muutos olisi kuitenkin eteenpäinmenoa. Muutosenergian tuntee, mutta kenen kautta se kanavoituu?


      • K.N...
        muutos-voimaa! kirjoitti:

        Olisipa hienoa, jos Kemijärveltä löytyisi laaja vaaliliitto suurten puolueiden valtaa vastaan. Se palvelisi kuntalaisten ja vähäosaisten etua. Ideologiset erot on pistettävä silloin hieman syrjään, sillä muutos olisi kuitenkin eteenpäinmenoa. Muutosenergian tuntee, mutta kenen kautta se kanavoituu?

        muutos-voima)...
        On ASIA NIIN, ETTEI MINUA KAHLITSE IUDEOLOGIA TEKEMÄÄN LIITON NIIDEN KANSSA, JTOAK AJVAT TYÖLÄISTEN, PIENITULOSITEN JA V ÄHÄVARAISTEN ASIOITA MYÖS KUNTATASOLLA.

        NÄIN TOMIESSA, TOIMIN JUURI IDEOLOGIAN , AATTEEN (M - L:MIN) MUKAAN, YHDESSÄ SUURPÄÄOMAA JA KAPITALISMIA VASTAAN KUNTATASOLLA.
        EN SILTI TEE IDEOLOGISTA KOMPROMISSIA, VAAN JUURI IDEOLOGIAN MUKAAN PUOLUSTAN TYÖLÄISIÄ, PIENITULOSIA JA VÄHÄVARFAISAI, MYÖS YHTEISTYÖTÄ PK- YRITTÄJIEN JA VILJELIJÖITEN KANSSA.
        K.N.(ktp / ehdokas kunnallisvaalissa).


      • Oili Harjula
        K.N. kirjoitti:

        NÄISTÄ ASIOISTA ON KYSYTTÄVÄ PUOLUEEN JOHDOLTA...
        NYT EN OTA KANTAA.

        EN TIEDÄ MIHIN OSAAN POLIITTISESSA KENTÄSSÄ MUUTOSPUOLUE KUULUU: VASEMISTOONKO, KESKSUTAANKO VAIKO OIKEITOON, -JONKA KANSSA EMME MARJAILE. iDEOLOGINEN PERIAATE.
        OILI HARJULA HENKILÖNÄ ON IHAN OK. - TULISIPA KTP:N EHDOKKAAKSI?
        KAARLO NURMIKUMPU

        Tervehdys Kaarlo. Muutos2011 ei kuulu vasemmistoon eikä oikeistoon, vaan esitämme vaihtoehtoa ja täydennystä edustuksellisen demokratian rattaisiin. Olemme sitä mieltä, ettei edustuksellinen demokratia kykene enää ratkaisemaan kaikkia asioita, niinpä se mikä pitäisi sisällyttää toimintaan, on tehdä mm. kansanäänestykset mahdollisimman hyväksytyksi ja suvaksi toiminnan muodoksi. Asiat yhteiskunnassa ja koko maailmassa ovat yhteisiä, eikä kenekään pidä käyttää valtaa kenekään yli vahingoittavasti, vaan asioista tulee toki kyetä aina neuvottelemaan hyvässä yhteishengessä kaikkien osapuolten kanssa. terv. Oili Harjula


      • K.N
        Oili Harjula kirjoitti:

        Tervehdys Kaarlo. Muutos2011 ei kuulu vasemmistoon eikä oikeistoon, vaan esitämme vaihtoehtoa ja täydennystä edustuksellisen demokratian rattaisiin. Olemme sitä mieltä, ettei edustuksellinen demokratia kykene enää ratkaisemaan kaikkia asioita, niinpä se mikä pitäisi sisällyttää toimintaan, on tehdä mm. kansanäänestykset mahdollisimman hyväksytyksi ja suvaksi toiminnan muodoksi. Asiat yhteiskunnassa ja koko maailmassa ovat yhteisiä, eikä kenekään pidä käyttää valtaa kenekään yli vahingoittavasti, vaan asioista tulee toki kyetä aina neuvottelemaan hyvässä yhteishengessä kaikkien osapuolten kanssa. terv. Oili Harjula

        KIITOS oILI TERVEHYKSESTÄ.
        ESKUSTELEMME VARMAAN ASIOISTA KESKENÄMME?


      • Oili Harjula
        K.N kirjoitti:

        KIITOS oILI TERVEHYKSESTÄ.
        ESKUSTELEMME VARMAAN ASIOISTA KESKENÄMME?

        Keskustella aina sopii, ja Vaihtoehtoja pitää saada esittää. Toivotaan että Kemijärvi, ja oikeastaan koko tämä Koillis/Itä-Lappi rohkenee tehdä muutoksia, sillä on niiden aika. Uskon että ns. vanha valta ymmärtää, että päätösvalta on aina siellä kenen asioita käsitellään. Eli kansalla. ter. Oili Harjula, Muutos2011


      • K.N
        Oili Harjula kirjoitti:

        Keskustella aina sopii, ja Vaihtoehtoja pitää saada esittää. Toivotaan että Kemijärvi, ja oikeastaan koko tämä Koillis/Itä-Lappi rohkenee tehdä muutoksia, sillä on niiden aika. Uskon että ns. vanha valta ymmärtää, että päätösvalta on aina siellä kenen asioita käsitellään. Eli kansalla. ter. Oili Harjula, Muutos2011

        ... Todennäköisesti me Oilin kanssaa keskustellaan?
        On solmukohtia, joissa ehkä ei löydetä yhteisymmärrystä, vaan ne voidaan siirtää tässä vaiheessa taka-alalle - vähemmälle kesksutelulle. Sinä tietänet Oili, etten tee ideologiassani kompromissia, mutta ei se ideologia estä yhteistyötä vaaleissa,
        ja mahollisesti valtuustossa?
        Keskustellaan,

        EIHÄN IDEOLOGIANI ESTÄNYT MINUA PRESIDENTTIVAALISSA ÄÄNESTÄMÄSTÄ - PAAVO VÄYRYSTÄ... -EKAKIWERROKAELLA, JA SIIHEN SE SITTEN JÄIKIN..SE OLI KOMPROMISSI, ENKÄ HALUNNUT TEHDÄ TOISTA KOMPROMISSIA ENÄÄ SAMOIHIN VAALEIHIN.
        T KAARLO N... (KTP).


      • vaihtoehtojen aika
        K.N kirjoitti:

        ... Todennäköisesti me Oilin kanssaa keskustellaan?
        On solmukohtia, joissa ehkä ei löydetä yhteisymmärrystä, vaan ne voidaan siirtää tässä vaiheessa taka-alalle - vähemmälle kesksutelulle. Sinä tietänet Oili, etten tee ideologiassani kompromissia, mutta ei se ideologia estä yhteistyötä vaaleissa,
        ja mahollisesti valtuustossa?
        Keskustellaan,

        EIHÄN IDEOLOGIANI ESTÄNYT MINUA PRESIDENTTIVAALISSA ÄÄNESTÄMÄSTÄ - PAAVO VÄYRYSTÄ... -EKAKIWERROKAELLA, JA SIIHEN SE SITTEN JÄIKIN..SE OLI KOMPROMISSI, ENKÄ HALUNNUT TEHDÄ TOISTA KOMPROMISSIA ENÄÄ SAMOIHIN VAALEIHIN.
        T KAARLO N... (KTP).

        olisi hyvä asia että nyt vaihtoehtoväki löytäisi jonkinlaisen sopivan tavan yhteisvoimin nousta kemijärven valtuustoon, sillä ei täällä asiat muutu muuksi.

        uusilla voimilla on velvollisuus vastustaa työpaikkakiusaamista ja rakentaa kemijärvi luontomatkailun ja uusien innovaatioiden kautta nousuun positiivisella energialla


      • vaaliliiton puolesta
        vaihtoehtojen aika kirjoitti:

        olisi hyvä asia että nyt vaihtoehtoväki löytäisi jonkinlaisen sopivan tavan yhteisvoimin nousta kemijärven valtuustoon, sillä ei täällä asiat muutu muuksi.

        uusilla voimilla on velvollisuus vastustaa työpaikkakiusaamista ja rakentaa kemijärvi luontomatkailun ja uusien innovaatioiden kautta nousuun positiivisella energialla

        Itsenäisyyspuolue (EU liittovaltiota vastustava) sekä Senioripuolue (entinen Eläkeläiset Kansan Asialla -puolue) ovat lyöneet voimat yhteen.

        http://senioripuolue.fi/wp/?page_id=907

        Eikö Kemijärvellä vaihtoehtovoimat, KTP ja Muutospuolue, voisi myös tehdä teknisen vaaliliiton ja näin edistää muutosta. Vaikka on eri ideologia Kaarlo mutta käytännön asioissa varmasti samoja näkemyksiä. Tiedätte vaalimatematiikan, pitää olla laaja pohja. Vaaliliittoon pienet, muuten ei voi suurille mitään!


      • k.n.
        uutta voimaa ! kirjoitti:

        Eikä saa unehuttaa Muutos -puoluetta. Kerätköön kovan listan Kemijärvellä! Hyvä vaihtoehto on myös tosi vaihtoehto, Nurmikumpu. Älkää pilkatko ufokysymyksen takia, sillä se on yksi asia eikä se siellä valtuustotyössä näy. Voisivatko Muutos -puolue ja KTP tehdä vaaliliitton Kemijärvellä, niin tulisi radikaalit voimat yhteen?

        Olen kuullut, ettei Oili Harjula ala edes ehdokkaaksi? - Tieto varmaan on virheellinen, vain mitä Oili?


      • K.N.
        Oili Harjula kirjoitti:

        Tervehdys Kaarlo. Muutos2011 ei kuulu vasemmistoon eikä oikeistoon, vaan esitämme vaihtoehtoa ja täydennystä edustuksellisen demokratian rattaisiin. Olemme sitä mieltä, ettei edustuksellinen demokratia kykene enää ratkaisemaan kaikkia asioita, niinpä se mikä pitäisi sisällyttää toimintaan, on tehdä mm. kansanäänestykset mahdollisimman hyväksytyksi ja suvaksi toiminnan muodoksi. Asiat yhteiskunnassa ja koko maailmassa ovat yhteisiä, eikä kenekään pidä käyttää valtaa kenekään yli vahingoittavasti, vaan asioista tulee toki kyetä aina neuvottelemaan hyvässä yhteishengessä kaikkien osapuolten kanssa. terv. Oili Harjula

        VAIHTOEHTOA MILLE? KAPITALISMILLE(KO) - VAI MILLE?
        ON VASTAKKAIN VAIN TYÖ JA PÄÄOMA KOLMATTA VAIHTOEHTOA EI OLE. -- -OLEN TYÖN PUOLELLA AINA KAIKSISA TILANTEISSA.


      • pääomasta
        K.N. kirjoitti:

        VAIHTOEHTOA MILLE? KAPITALISMILLE(KO) - VAI MILLE?
        ON VASTAKKAIN VAIN TYÖ JA PÄÄOMA KOLMATTA VAIHTOEHTOA EI OLE. -- -OLEN TYÖN PUOLELLA AINA KAIKSISA TILANTEISSA.

        no mutta jos pääomalla työllistää, perustaa yrityksen ja luo uutta työllisyyttä, niin eivät ne sitten ole vastakkain


    • Varo!

      Luin juuri tekstitelevisiosta kuntakorruptiosta. Siitä nimenomaan on kysymys Kemijärvellä.Olen oman kokemukseni kautta huomannut , että tähän korruptoituneeseen ytimeen kuuluu jäseniä useistakin puolueista, mutta pääsakki on keskustan riveistä niitä tiettyjä seuralaisia sekä valtuutettuja että virkamiehiä, jotka ajavat yksinomaan omaa etuaan.

      15-ryhmän nimet on hyvä panna mieleen, ettei vain tulisi epähuomiossa äänestettyää väärää henkilöä!

      • vaaliarvio

        15-ryhmä on menettänyt uskottavuuden. Voittajia ovat Kana-kopla sekä uudet pienryhmät nykyvaltuuston ulkopuolelta. Mustajärven poisjääni romahuttaa Vasemmiston.


    • sitoutumaton!

      Aivan sama ketä kunhan vasemmisto siipi ja vihreät eivät pääse sekoittamaan kansalaisuuttamme haluamme pysyä suomalaisina omassa maassamme!

      • Tarvitaan muutos!

        Kyllä tänne pitää saada maahanmuuttajia ja riittävän paljon, jotta pahan keskittymä Kemijärvellä saadaan hajoitettua. Hyvä-veli järjestöön kuuluu näitä naispappeuden vastustajia, naisten polkijoita, homovastaista porukkaa, työpaikkakiusaajia, kj:n paikalle haluavia.. ja niitä on liian paljon.

        Pitää saada vihreitä, persuja , KTP ja kepun ns. oppositiosta väkeä mieluusti...


      • ikkunapöydästä....
        Tarvitaan muutos! kirjoitti:

        Kyllä tänne pitää saada maahanmuuttajia ja riittävän paljon, jotta pahan keskittymä Kemijärvellä saadaan hajoitettua. Hyvä-veli järjestöön kuuluu näitä naispappeuden vastustajia, naisten polkijoita, homovastaista porukkaa, työpaikkakiusaajia, kj:n paikalle haluavia.. ja niitä on liian paljon.

        Pitää saada vihreitä, persuja , KTP ja kepun ns. oppositiosta väkeä mieluusti...

        ABC-pöytäpuolue tullee ryminällä valtuustoon syksyllä.Siellä on tietoa ja taitoa vaikka muille jakaa. Kemijärven asiat on sen jäläkeen kunnossa.


      • sitoutumaton!
        Tarvitaan muutos! kirjoitti:

        Kyllä tänne pitää saada maahanmuuttajia ja riittävän paljon, jotta pahan keskittymä Kemijärvellä saadaan hajoitettua. Hyvä-veli järjestöön kuuluu näitä naispappeuden vastustajia, naisten polkijoita, homovastaista porukkaa, työpaikkakiusaajia, kj:n paikalle haluavia.. ja niitä on liian paljon.

        Pitää saada vihreitä, persuja , KTP ja kepun ns. oppositiosta väkeä mieluusti...

        Ehei!!! täällä tarvita muslemeita!! Sitten ne ongelmat vasta on!


      • K.N.

        Me kommunustit haluame olla suomalaisia Suomessa, siksi vaadimme: Irti Suomi EU:sta... (1994 kansanäänestyksessä äänestin liittymistä vastaan).
        Suomen kansalla ei ole itsenäisyyttä 1995 jälkeen,, - eikä SUVEREENISTA valtiota.

        -En halua olla sitotumaton, olen sitoutunut työläisten, pienituloisten ja vähävarasten asiain puolustajaksi - kommunistina. Olen ehdolla valtuustoon,
        kuntalaiset päättää jäänkö edelleen laulukuoroon. - ovathan pistäneet, sosdemin esityksestä
        "turvan tukkoon". - Kaarlo Nurmikumpu, KTP.


      • muistamme
        K.N. kirjoitti:

        Me kommunustit haluame olla suomalaisia Suomessa, siksi vaadimme: Irti Suomi EU:sta... (1994 kansanäänestyksessä äänestin liittymistä vastaan).
        Suomen kansalla ei ole itsenäisyyttä 1995 jälkeen,, - eikä SUVEREENISTA valtiota.

        -En halua olla sitotumaton, olen sitoutunut työläisten, pienituloisten ja vähävarasten asiain puolustajaksi - kommunistina. Olen ehdolla valtuustoon,
        kuntalaiset päättää jäänkö edelleen laulukuoroon. - ovathan pistäneet, sosdemin esityksestä
        "turvan tukkoon". - Kaarlo Nurmikumpu, KTP.

        Kuka on ollut se sosialidemokraatti, joka on vaatinut "turvan tukkoon"? Törkeää menettelyä.

        Kemijärvellä toivottavasti uudet voimat löytävät suuren vaaliliiton vähäosaisten ihmisten auttamiseksi.

        Veikko Vennamo sanoi aikanaan, vaaliliitto on tehtävä vaikka itse pirun kanssa, muuten emme voi suurille mitään!


    • de mari

      Ei sos demit vaadi Nurmikummun turpaa tukkoon. Koemme, että hän on "harmiton höppänä".
      Jos hänen toimintaansa joku tukee, niin siitä vaan.

      • sostem en..

        Eihän sostemit taija saaha ko yhen valtuutetun syksyllä jos sitäkään ? Hyvönen Eila ääniharava muuttanu pois ja toinen ääniharava Haarahiltunen ei oo ehokkaana.


      • K.N

        de mari)...
        Koska sanot - niin kuin sanot edellä "Ei sos.demit vaaidi Nurmikummun turpaa tukkoon"...!?
        Kuitenkin 20007 oli eduskuntavaalipaneli Kemijärvellä, ja siinä oli myös sod. demin ehokas, Rovaniemeltä mukana Ehdokkaalla paloi päreet puheenvuoroni aikana, ja karjaisi: -"pankaa siltä turpa tukkoon"! Hän oli sosdemi, ehokas Piip, jätän nimen mainitsematta.
        Ne, jotka olivat kuuntelijoina kyseisen panelistien puheita, kyllä kuulivat ja tietävät, kuka - sosdemi panetti turvas tukkoon.

        Arvaa, -mitä minä koen sos.demeista?
        -Ei riitä "harmiton höppänä", ilmaisu... olkoon. antakoon heille isä anteeksi, sillä eivät tiedä, kenen puolesta he toimivat....???
        K.N.


      • Kaarlon puolesta

        Mikä on Kemijärven sosialidemokraattien kanta tähän tapaukseen. Tuomitsevatko rovaniemeläisen demarin käyttäytymisen? Jos joku on eri mieltä, onko demarien linja Kemijärvellä: "Turpa tukkoon!"

        Sos.-dem. työväenyhdistykseltä voisi tulla selkeä kannanotto, jossa tekevät irtisanoutumisen Nurmikumpua halveksuvaan käyttäytymiseen.


      • K.N.
        Kaarlon puolesta kirjoitti:

        Mikä on Kemijärven sosialidemokraattien kanta tähän tapaukseen. Tuomitsevatko rovaniemeläisen demarin käyttäytymisen? Jos joku on eri mieltä, onko demarien linja Kemijärvellä: "Turpa tukkoon!"

        Sos.-dem. työväenyhdistykseltä voisi tulla selkeä kannanotto, jossa tekevät irtisanoutumisen Nurmikumpua halveksuvaan käyttäytymiseen.

        Hyvä - sanot puolestani asiaa... Kiitos, tule ehdokkaaksi KTP:n listalle... t. K.N.


    • de mari

      Jos ei tule enempää, niin ei voi mithän .Sosdemit ei ole Kemijärveä tähän tilaan saattaneet, jos ette "förstooraa" niin äänestäkää edelleen kepua.

    • Justavat

      Kepulilaiset, demarit ja kommunistit ovat Kemijärvellä tulevien kunnallisvaalien sikasuuroa hävijiä. Mutta ei se mitää sillä vastaavasti sikasuuria voittajia ovat tavalliset tunnollisen ja kunnolliset kuntalaiset. Sitoutumattomat ja Persukset ottavat jättimäärät valtuustopaikkoja. Alas vanhojen puolueiden diktaruuri!!!!

      • K.N.

        Kuule(pa) "Justavat", 18.7. klo 23.35)...
        Et taida hoksia, -että ei Kemijärvellä - valtuustossa ole kommunsitia, (kommuunisteja)., joten eivät voi olla kommunisti / kommunsitit, kuten sanot: "sikasuuroa häviäjiä". Saa nähä pääseekö - (ei ennen ole päässyt) -KTP:n ehokas valtuustoon lokakuussa 2012?...

        Demarit ja vasemistoliittolaiset eivät ole kommunisteja, vaikka niin monet siten luulottelevat.

        Kemijärvellä lokakuussa näillä näkymin on asettuva ehdokkaaksi yksi kommunsiti, (allekirjoittanut) - kutsun toisakin KTP:n listalle, tule jo viimein
        nostamaan omaa työläisen, pienitulosein ja vähävarasien häntää ja viemäään kunnalllispolitiikkaan työläisen äänen... t: Kaarlo Nurmikumpu! (KTP).


    • 1JÄÄRÄ3

      Kyllä Jutta Urpilainen on esittänyt vankat näytöt SDP:n kyvystä johtaa valtionvarainministeriötä. Tämä antaa uskoa myös hyvään kuntapolitiikan hoitoon.
      Nyt on aika vaihtaa valtuutettuja meidänkin valtuustoon ja toivonkin äänestäjien huomioivan nämä Jutan erinomaiset toimet ministerin tehtävissä!

    • h.p kunnari

      Kaarlon kannattaisi panostaa tuohon kirjoittamiseensä enemmän, olisi viesti uskottavampi ja henkilökuva erillainen. Kaikkihan me virheitä teemme, niin myös varmasti minä tässä viestissä, mutta tuollainen sikasotku kirjoitus ei anna kovin hyvää kuvaa ihmisestä.

      • tuleeko muutos?

        Kaarlo on työläisten ja talonpoikien asialla vaikka aakkoset lentelee. Ääni menee kuitenkin hukkaan, jos Kaarlo on taas yksin omalla listalla, Oili toisella ja vaikka Vihreiden ehdokas kolmannella. Jos pienet eivät liittoudu, vaan jääräpäisesti jokainen omalla listalla, hajoaa äänet ja vanhat puolueet Kemijärvellä jatkaa valtaansa.


      • K.N.

        Asiaa kirjoita h.p. kunnari 21.7...-12 - 19.45.
        Myönnän, täytyy panostaa kirjoittamiseen enemmän, varsinkin kun on heikko näkökyky ja teksti pientä,
        tulee virheitä. Myös siksi, että ajatustyö menee edellä lyöntinopeuden.

        Käy niinkin, että vaikka korjaan virheellisen sanan, se putkahtaa samanlaisena sitten esiin, kun klikkaan eteenpäin, -jotain hässäkkää on myös masinassa?

        Jos tulen valituksi valtuustoon, on sihteerille töitä... Puhumiseen en tarvitse sihteeriä.

        Kiitos h.p.kunnari, -huomautit ihan oikeasta asiasta, -on alettava tekstin muokkaajaksi.

        ... eivät edes kutsuneet paneliin sanomaan tavotteitamme viiemksi eduskutavaalin edellä 2011 - ilmeisesti pelkäävät, että henkilökuvani kirkastuiu...
        Kaarlo


      • K.N.
        tuleeko muutos? kirjoitti:

        Kaarlo on työläisten ja talonpoikien asialla vaikka aakkoset lentelee. Ääni menee kuitenkin hukkaan, jos Kaarlo on taas yksin omalla listalla, Oili toisella ja vaikka Vihreiden ehdokas kolmannella. Jos pienet eivät liittoudu, vaan jääräpäisesti jokainen omalla listalla, hajoaa äänet ja vanhat puolueet Kemijärvellä jatkaa valtaansa.

        tuleeko muutos?
        Siinä tavotteessa alan taas "pyrkyriksi" valtuustoon...
        Pian nähdään, joko nyt tulee toisiakin KTP:n listalle, vaan joudunko jälleen yksin?

        Kutsun KTP:n vaaliliittoon kemijärviläisiä.
        .
        Olen kutsunut ennekin, vaan kutsu ei ole tuottanut tulosta.

        Olen periaatteellisesti puolueeni (KTP:n) ehdokas vaikka yksin, ja vaika saan oman äänen, silti kananttaa olla "pyrkyrinä" ja äänestää itseään.

        Pitää uurrnasta ainakin yksi ääni KTP:n laariin löytyä - "tai vaali uudeksi""?
        Hallituspuolueiden kanssa en rakenna vaaliliittoa - enkä perussuomalaisten kanssa - enkä ala sitoutumattomaksi.

        Oili voi tulla kanssani samalle listalle, vaikka sit..
        -Kaarlo


      • K.N.

        Ihan oikein H.p. Kunnari - kannattaa panostaa kirjoittamiseen - kAS KUN ON PÄÄSSY UNOHTUMAAN LEENIN TOVERIN NEUVO: "VÄHEMMÄN, MUTTA PAREMPAA"!
        KAARLO


      • K.N.
        tuleeko muutos? kirjoitti:

        Kaarlo on työläisten ja talonpoikien asialla vaikka aakkoset lentelee. Ääni menee kuitenkin hukkaan, jos Kaarlo on taas yksin omalla listalla, Oili toisella ja vaikka Vihreiden ehdokas kolmannella. Jos pienet eivät liittoudu, vaan jääräpäisesti jokainen omalla listalla, hajoaa äänet ja vanhat puolueet Kemijärvellä jatkaa valtaansa.

        Vihreät ovat (tietääkseni)? - maan oikeistolaisessa hallituksessa.., ideologiani ei
        mahdollista lähteä marjailemaan oikeistopopulistien kanssa. - Sori.

        -Oili... -(MUUTOS 2011) kävisi, mutta ei asettune ehdokkaaksi?

        KAARLO


    • vassari

      Mitenhän on sen kannatuksen kanssa nurmi kaarlolla, kun ystävänpäivätervehdyskin pitää itse itselleen lehteen laittaa.
      Minustakaan siinä ei ole "höppänyys" kaukana.

      • tosi Jytky

        Kaarlo on värikäs persoona ja sellaisia tarvitaan yhteisössämme. Olisi hyvä, että Kaarlon taakse kerättäisiin edes kerran semmonen äänipotti että valtuustoon! Silloin voi alkaa tapahtua!


      • K.N.

        HYVÄ VASSARI)...
        EI KANNATUS OLE TÄHÄN ASTI OLLUT KOVIN SUURTA, KORKEIMMILLAAN KUNNALLSIVAALEISSA KEMIJÄRVELLÄ ON OLLUT 50 HK-ÄÄNTÄ... TOISIA
        EHDOKKAITA EI TOSIAAN SAANNUT KUTSUSTANI HUOLIMATTA.
        SAATTAA KÄYDÄ NYTKIN NIIN?

        MUUTEN, -KUKAPA KISSANHÄNNÄN NOSTAA ELLEI KISSA ITSE?
        LIITTYY EDELLISEEN YSTÄVÄNPÄIVÄN TERVEHDYKSIIN, JOITA OLEN LEHTEEN LAITTANUT. AJATTELIN LAITTAESSA TOSIAAN MAHDOLLISIA YSTÄVIÄ, MUTTA SAIN AINAKIN ITSE -. ITSELTÄ KUTEN VÄITÄT...
        EI VARMAAN TOILAILUISSA


      • KTPta ei saa sorsia
        K.N. kirjoitti:

        HYVÄ VASSARI)...
        EI KANNATUS OLE TÄHÄN ASTI OLLUT KOVIN SUURTA, KORKEIMMILLAAN KUNNALLSIVAALEISSA KEMIJÄRVELLÄ ON OLLUT 50 HK-ÄÄNTÄ... TOISIA
        EHDOKKAITA EI TOSIAAN SAANNUT KUTSUSTANI HUOLIMATTA.
        SAATTAA KÄYDÄ NYTKIN NIIN?

        MUUTEN, -KUKAPA KISSANHÄNNÄN NOSTAA ELLEI KISSA ITSE?
        LIITTYY EDELLISEEN YSTÄVÄNPÄIVÄN TERVEHDYKSIIN, JOITA OLEN LEHTEEN LAITTANUT. AJATTELIN LAITTAESSA TOSIAAN MAHDOLLISIA YSTÄVIÄ, MUTTA SAIN AINAKIN ITSE -. ITSELTÄ KUTEN VÄITÄT...
        EI VARMAAN TOILAILUISSA

        Toivottavasti Kemijärvellä pidetään nyt TASAPUOLISET vaalipaneelit!!! Jonne kutsutaan myös KOMMUNISTIT!


      • K.N.
        KTPta ei saa sorsia kirjoitti:

        Toivottavasti Kemijärvellä pidetään nyt TASAPUOLISET vaalipaneelit!!! Jonne kutsutaan myös KOMMUNISTIT!

        Asetun KTP:n EHDOKKAAKSI KUNNALLISVAALIIN 2012 KEMIJÄRVELLÄ.
        -ENTISISTÄ KOKEMUKSISTA OLEN PÄÄTTÄNYT, -ETTEN
        OSALLISTU JÄRJESTETTYIHIN PANELEIHIN.
        -MAHDOLLISESTI KIINNOSTUNEET VOIVAT SOITTAA, JA KYSYÄ KANTAANI ASIOIHIN.
        SOITA PUH: 040 - 5117237, -KAARLO NURMIKUMPU (KTP:N EHDOKAS)...


      • "N - K".

        PÄÄASIASSA TOIVOTIN MINUA ÄÄNESTÄNEILLE - KUNNALLISVAALISSA ON OLLUT ÄÄNIÄ 50 (2004), JA 47 (2008) PLUS NOUSEVIA LUKION VARJOVAALISSA NELJÄ 2008, OLI JOUKKOA, JOILLE OSOITIN HENGESSÄ NE YSTÄVÄNPÄIVÄN ONNITTELUT TÄHÄN ASTI, JA TAAS HELMIKUUSSA - OLETAN...

        MINULLA ON TOVERIHENKI - "HÖPPÖNYYS" KANNATTAJILLE KIITOLLINEN.
        -JOILTAKIN SE PAHSTI NÄKYY PUUTTUVAN... "NURMI - KAARLO".


    • ex sostemi

      Tarvitaan semmonen vassari joka ajaa huono osasten asioita eikä keuli kokoomuslaisten aatteilla. Täytyy ajaa Suomi hyvinvointivaltioksi, sitä se nyt ei ole, vaikka vasemmisto laulaa kokoomuksen kanssa virttänsä. Suomi on hyvinvointivaltio vasta sitten kun ei tarvita eu paketteja ja leipäjonoja. Semmosia maahanmuuttajija EI tarvita jotka eivät pysty itseään elättämään. Meillä EI ole siihen varaa. Omien hyvinvointi hoidettava.

    • nyky sostemi

      Omavaraisia vassareita ei taida olla, kuin Pohjois- Koreassa.

      • en tiedä

        Vassarit - ketä ne ovat?


      • montde kasperi

        Eikö ole parempi kommenteisssa pysyä kuntavaaleissa Kemijärvellä - ja jättää Pohjois - Korea rauhaan!?


    • yksi ääni

      Jokainen ääni Nurmikummulle on ainakin tyhjänjauhaja persuilta pois. Tosin eipä näytä persujen ehdokaskattaus sitä vertaa houkuttelevalta että kukaan niitä muutenkaan äänestäisi.

      • EI SDP

        Äänestäkää ketä vain mutta ei missään nimessä SOS:demareita. Heitä ei pidä äänestää Kemijärvellä, sillä eivät ole tehneet irtisanoutumista, eli siis hyväksyvät, sen suhteen mitä tapahtui eduskuntavaalien paneelissa.

        Sosialidemokraattien LUOKKATIETOISIAKO? ehdokas sanoi toverille, ei-SDP vaan oikealle TOVERILLE, turpa tukkoon, onko sellaisten sanojen käyttäjät soveliaita kaupungin tai kunnan valtuustoon. Turpa auki ja äänet ei-demareille. Porvarikin on parempi kuin LUOKKAPETTURI


      • toistkyttonjo
        EI SDP kirjoitti:

        Äänestäkää ketä vain mutta ei missään nimessä SOS:demareita. Heitä ei pidä äänestää Kemijärvellä, sillä eivät ole tehneet irtisanoutumista, eli siis hyväksyvät, sen suhteen mitä tapahtui eduskuntavaalien paneelissa.

        Sosialidemokraattien LUOKKATIETOISIAKO? ehdokas sanoi toverille, ei-SDP vaan oikealle TOVERILLE, turpa tukkoon, onko sellaisten sanojen käyttäjät soveliaita kaupungin tai kunnan valtuustoon. Turpa auki ja äänet ei-demareille. Porvarikin on parempi kuin LUOKKAPETTURI

        Kaupunginvaltuustoon ei pidä äänestää yhtään työntekijää. Siellä on nytkin kaupungin opettajia, sairaanhoitajia, lähihoitajia yms. pilvin pimein hoitamassa omia ja kollegojensa etuja, kansalaisista viis. Olkaa nyt ihmiset järkeviä, älkääkä äänestäkö kaupungin palveluksessa olevia. Tietenkin kaupunginpalveluksessa olevat äänestävät työkavereitaan, mutta muiden ei kannattaisi siihen sortua. Demareiden Kemijärven kunnallisjärjestön puheenjohtajakin on kaupungin palveluksessa oleva kehitysvammahoitaja???


    • höppänän kaima

      Yllä olevia lukiessa tulee houkutus toistaa, se turvantukkimiskehoitus, mutta olkoon nyt, jos se lohduttaa.
      Kaarlo antaa  merkkejä itselleen, kuin ystävänpäivätervehdyksiä.

      • Kaarlo-fani

        Mietipä vähän. Kaarlo on saanut kuntavaaleissa paljon ääniä. Kerran yhtä paljon ko Markku H. (demari). Kaarlo on julkisuuden henkilönä myös suosittu. Hänen kirjoituksiaan lukee ja kommentoi moni sellainenkin joka ei Kaarloa äänestä.


      • mie vain

        Miten niin, Plusmerkkejä? Eihän niitä voi kokoajan painella samalta koneelta. Jo miekin olisin mielelläni painellut miinusmerkkejä monta peräkkäin.


      • k.n

        Entäpä jos annoin ystävänpäivätervehdykset niillel puolelle sadalle KUNNALLISVAALIÄÄNESTÄJÄLLE(ni)? - MIETI SITÄKIN JOUSTESSASI!

        Jaa, että sitäkö voi itse napsutella merkkejä kasapäöin, -siltä vaikuttaa joitenkin osalla...???


      • k.n.
        Kaarlo-fani kirjoitti:

        Mietipä vähän. Kaarlo on saanut kuntavaaleissa paljon ääniä. Kerran yhtä paljon ko Markku H. (demari). Kaarlo on julkisuuden henkilönä myös suosittu. Hänen kirjoituksiaan lukee ja kommentoi moni sellainenkin joka ei Kaarloa äänestä.

        ... -miksi eivät äänestä minua? Höm, miten syrjivää onkaan nurkkakuntaisten politiikan teko... Lupaan, mie ainakin äänestän itaeäni.


      • k.n.

        "höppänän kaima"!
        Toista hyvä höppänän kaima - tuleepa asia tunnetuksi ennen vaaleja, ja lupaan, -etten laita yhtäkään merkkiä enää mihinkään tällä saralla - aina oppii...


    • pettynyt äänestäjä

      TAKINKÄÄNTÄJIJÄ EI TARVITA, luotto on mennyt!

    • h.p kunnari

      Kaarlo nyt kaivaa omaa kuoppaansa kun ei pääse yli tuosta vanhasta "turpa kiinni"-jutusta. Kohta on muutkin puolueet sitä sanomassa jos et oikeasti nyt anna jo asian olla, kyllähän jokainen täyspäinen tajuaa ettei yhden rollodemarin sanoma liity kemijärven demareihin mitenkään, eikä heillä ole mitään tarvetta tulla sinulle tänne sanomaan itseään irti toisen puheista, hyvä mies, eikö sinulla ole mitään tärkeämpää sanottavaa kun jauhaa tuota, antaa hieman köhöm, ei niin tervettä kuvaa henkilöstä.

      • k.n.

        h. p kunnari, -mniten suhtantua pitää tähän neuvoviestiiin, oliko se samalla jatkoa: "turpa tukkoon" t ai...???
        Totuutta ei voi lakaista matonalle, -silti asian tähän palstaan nostivat toiset, en minä.
        Minun puolesta voitte sen karjumisen laittaa "rollademarin" yksinäiseksi huudoksi, se tapahtui siis 2007 eduskuntavaalipanelissa. En kaipaa anteeksipyyntöjä Kemijärven demareilta, jotka väittävät, -että kaivan omaa kuoppaa - mitä se siäsllä pitänee?

        -Jätetään tuo karjuminen, ja aletaan puhumaan työlä'isten tavotteista, -KTP:n vaaliohjleman mukaisita tavotteista v.v. 2013 - 2016 - käy kirjastossa lukemassa ne Työkansan Sanomista - täällä Kemijärvellä.


      • alas SDP

        Eikö liity Rovaniemen demarit Kemijärven demareihin. SAMOJA LUOKKAPETTUREITA KAIKKI!


    • Kaarlon puolesta

      Kaarlo on puhunut täällä hyvin monesta muustakin asiasta. Kun lukee viestiketjuja, hän on ottanut kantaa ansiokkaasti moneen kysymykseen. Tapahtunut asia vanhassa vaalipaneelissa oli törkeä eikä sitä käy kiistäminen, mutta ei se ole Kaarlon vaaliase. Kaarlon tärkein tavoite on työtä tekevien ja omalla työllä elävien asioiden puolustaminen, työväenluokan tavoitteiden tuominen kaupunginvaltuustoon.

      • k.n.

        Kiitos puolesta puhuja - Ihan oikein - tärkein vaaliase on ns. "puskaradio" systemi - että antakaa sanan kiertää... Kaarlo


    • näinhänseon!

      Mitä eroa sdp-llä ja vasemmistolla on? EI mitään! Kumpikin haluaa maksaa rikkaitten maitten pankkeja! Haalivat kaikenmaailman elättiä tänne! Portit auki joka suuntaan.

      • K.N.

        ...Kapitalismin pelastaja "vasemisto" sopuilee ja sopeuttaa poltiikan Euroopan pankkirikkaiden pankkitukemiseen... KTP ei hyväksy, vaatii Suomi irti EU:sta...
        Puolueena Kommunistinen Työävenpuolue, (KTP) ON EU:N VASTAINEN.
        -KTP on työväenluokan joukkjo-osasto - (puolue).

        Työläiset eri ammateissa TUOTTAVAT TYÖVAIHEISSA KANSANTULON, JOTA EI SAA LEVITT'Ä YLIKANSALLiSEN EU:N SUURPORVARISTON TUKEMISEEN, -TÄÄLLÄ RAHAA TARVITAAN: -TYÖLLISTÄMISEEN: -TEHTAAT / MAATALOUS takaisin kampanjaan!?... -TEOLLISUUS JA MAATALOUS OVAT YHTEISKUNNAN PERUSJALKOJA!?

        KAARLO


    • untuvikko, EI

      Minäkin huntaluuttani olen äänestänyt sosiaalidemokraateja, kun luulin sen puolueen ajavan suomesta köyhyyden pois! Halosen aikana huomasin olevan hakoteillä. Hän vain hössötti afrikan emäntien puolesta. Lenti miljoonakoneella paasaamassa eestaas ja suomen köyhät alistettuna sosiaaliluukuilla ja leipäjonoissa. Ja rumba jatkuu entistä ehompana laitetaan rahaa rikkaile maille, omaisuudet suuremmat, kuin suomessa ja rikotaan sääntöjä röyhkeästi.

    • h kaima

      MInkä verran Kaarlolla on kokemusta työnteosta ja omalla työllä elämisestä, jotta osaisi heidän asioitaan puolustaa.
      Jää nähtäväksi minkä kokoinen "työväenluokka" kaupunginvaltuustoon muodostuu.

      • k.n.

        PITÄÄKÖHÄN TÄHÄNKI H KAIMA VASTATA? KYLLÄ PITÄÄ, ONHAN NÄKÖKANTA SUUNNATTU TODENNÄKÖISESTI "KAARLOLLE"?

        ALOIN KARTUTTAMAAN TYÖKOKEMUSTA JO 15. VUOTIAANA METSÄTÖISSÄ, MIKÄ OLI TOSI Raskasta ristiselkä invaliidille. Mieti, olisitko itse ollut vammaisena metsätöissä? Työkokemusta kartutin useissa ns. hätäaputöissä eri puolilla Suomea.
        Olin rakentamassa Kemijärven tehdastakin, mm. lamsonputkilinjalla pienurakoitsijan apulaisena, ym. Olin rakntamassa Rautaruulklkia Raahessa useita vuosiaa...
        Olin Alavetelissä nahkatehtaalla monissa tehtävissä, mm. nahkavärjärinä.
        Alavetelissä myös raamisahalla monissa tehtävissä, sekä Kemijokisuulla erottelussa ja Kemissä myös sahalla töissä - kokemusta on hyvin monelle alalle. ---Työttömänäkin sain ilman omaa syytä ola hyvinkin pitkiä jaksoja. - kas kun unohtui kylvö- ja istutustyöt,mm. Tuntsalla. Kokemusta on omalla työllä hankituilla, elämisestä,,,

        Kävin aliupseerikoulun, -johtamistaitoakin olisi ollut siviilissä, jos olisi ollut mahdollisuus...
        Olen opiskellut mm. Sirolan opistossa v. 1976 - -77 - lisäksi käynnyt autokoulun,
        erilaisia kursseja, jopa tykö kurssin? Sain osakseni paljon simputusta, kun satuin ottamaan kantaa, ja olin jopa nälkälakossa työvoimabyrokraatteja vastaan 10.5 vk:a.

        Opiskellut Moskovassa...
        Yhteiskuntatietämyksen mukaan puolstan mm. pk - viljelijöitä, joita tosin enää on hyvin vähän, kun "tappoivat talonpoikia" lopulta kasapäin...
        PK - yrittäkät ovat hyvin pitkälti nyt talonpoikaiston (väliluokan) kerroksia, joilla ei mene niin hyvin kuin sanoitaan, ja niiden oikeuksia ja etuja ajaessa, tuen niitä tavotteita, joita välttämättä heidän elinkeinoon tarvitaan - pärjätäkseen suurpääoman kurimuksessa, kuten me työväenluokan ihmisetkin...
        KTP ottanut on tavotteeksi koota työväenluokan luokkataisteluun omista oikeuksista ja eduista, ei vielä 2012 kunnallisvaalissa synnyt suurta työväenluokan kannattajaryhmää, van ns. "pikkuomistajat" eli (pikkuporvaristoa) edustaa monelaiset puolue-edustajat...
        Nykyisin vuosikymmenet olen huolehtinut sairaasta kamusta, hänen elämisen tasosta kuin hänen oma "veli"... Kunta ei ole mitenkään tukennut tehtävässä, mikä on täyttä työtä, ja joista toislle maksavat ja antvat LOMIA... NO NIIN,
        PITIPÄ SELOSTAA, JA EI KYSYJÄ EDES ENSI RIVIÄ JAKSANUT LUKEA?
        T: Kaarlo!


    • h kaima

      Huomaan vähätelleeni Kaarlon työuraa, pyydän anteeksi.
      Viimeaikaista tekemistäsi arvostan erityisesti.
      Kuitenkin, poliittisen toimintasi koen "Donki Hotten tuulimyllyjä vastaan taisteluksi". Toimintasi sopii huonosti tähänpäivään. Tapaisellasi toiminnalla ei saa vastakaikua.
      Muuten olen sitä mieltä, että jokaisen sukupolven on herättävä puolustamaan asemaansa. Kun on hyvät ajat, niin tuntuu, että kyllähän tämä tasaarvokin pelaa. Kun porvarille tulee tilaisuus, niin meitä lyödään kuin "vierasta sikaa".
      Toisen sortaminen on ihmisen luonteessa.
      Toivotaan että kansojen yhteistyö syvenee ja yhteisen kielen myötä ymmärrys paranee.

      • nyt uusi voima

        Kaarlo on kommunisti ja se aate on mitä on. Neuvostoliitto on nurin. Ei se silti ole mikään ongelma sillä ei se kuntapolitiikassa näy. Siellä on yksittäisiä ihmisten asioita vaan mitä hoidetaan. Siksi Kaarloa voi äänestää muutkin ko kommunistit. Nyt ihmiset, rytkästäänpä kerrankin äänivyöry Kaarlolle. Hän on ollut monta kertaa ehdokkaana. Ei ole päässyt. Kerätään kova äänipotti Kaarlolle.


      • K.N.

        H KAIMA)...
        EN SAMAISTU "DONKI HOTTEEN..." EN TAISTELE TUULIMYLLYJÄ VASTAAN, VAAN MYÖS NIIDEN PUOLESTA ENERGIATALOUDESSA.

        Et ole aina, JOKA ON VÄHÄTELLYT "NURKKAPARLAMENTEISSA" MINUN TYÖVAIHEITA JA URIA NIISSÄ, JOPA VÄITTÄNEET "PATALAISKAKSI", -ARVAA, SE HARMITTAA, MUTTA IHMISIÄ HEKIN SILTI OVAT, VAIN VÄÄRÄSSÄ, KUN EIVÄT MINULTA ITSELTÄ OLE KUULLEET MIELIPITEITÄ ELÄMÄNI VARSIPOLUILTA.

        SAIN MYÖS OLLA PALJON TYÖTTÖMÄNÄ - ILMAN OMAA SYYTÄ - HAIN TÖITÄ.

        LUOKKATAISTELU SOPII ERITYISESTI JUURI TÄHÄN PÄIVÄÄN, VAAN "NE -MALTILLISET" OVAT SEN TAISTELUMUODON JARRUNA - MUTTA ALKAA AIKA MUUTTUMAAN, KUN TYÖLÄISTEN MITTA TÄYTTYY, JA SE MIKÄ ON VÄISTÄMÄTTÖMYYS - VÄLTTÄMÄTTÄ TOTETUU, ON MARXILAIS -LENINILÄINEN NÄKÖKANTA LUOKKTAISTELUUNKIN LIITETTYNÄ.

        PUOLUEMME ON PALAUTETTU PUOLUREKISTERIIN, JOTEN KANNATUSTA KENTÄLLÄ ON, TOSIN VIELÄ RIITTÄMÄTÖN ON VOIMASUHDE, MIHIN KAIKKI PERUSTUU POLITIIKSSAKIN.

        OLISIPA KEMIJÄRVELLÄ JO NYT NIITÄ IHMISIÄ, JOTKA TULISIVAT LISTALLEMME KUNNALLISVAALIIN 2012 EHDOKKAAKSI, -LÖYTYYKÖ?

        ELÄMME LUOKKAYHTEISKUNNAN IMPERIALISTISEN KAPITALISMIN AIKAA, KYTKETTYNÄ EU:N, - MUUALTA EI TARVITSE SYYTÄ JA AIHETTA ETSIÄ. KANSAN SUUREN OSAN HUONOVOINTISUUS LISÄÄNTYY...

        -SUOMI IRTI EU:STA ON PARAS VAIHTOEHTO.

        KAARLO


      • k.n.
        nyt uusi voima kirjoitti:

        Kaarlo on kommunisti ja se aate on mitä on. Neuvostoliitto on nurin. Ei se silti ole mikään ongelma sillä ei se kuntapolitiikassa näy. Siellä on yksittäisiä ihmisten asioita vaan mitä hoidetaan. Siksi Kaarloa voi äänestää muutkin ko kommunistit. Nyt ihmiset, rytkästäänpä kerrankin äänivyöry Kaarlolle. Hän on ollut monta kertaa ehdokkaana. Ei ole päässyt. Kerätään kova äänipotti Kaarlolle.

        Aatteeni on marxismi - leninismiä, (aate =ideologia). Sen omaksuin kasvun kehitysvuosina, kun ensin vapauduin pikkuomistajien tapatottumuksesta, mentaliteetista), siis pikkuporvarillisista käsitteistä. Rippikouluun asti esim. haaveilin alkavani leestaatiolaiseksi saarnamiheksi - onneksi Sallan pappi 1955 vapautti ripityksellään rippikoulussa minut siitä haaveesta. Pappi oli nuori ja kokematon, onneksi minulle.
        Murskatttu NL:o ei mitenkään liity tähän kuntavaali asetelmaan. -NL:n porvariston vastavallankumous murskasi, -ja palauttivat porvarillisen Venäjän valtion suojelemana - kapitalismin yksityistämällä kansan omaisuuden...
        Se on Venäjän sisäinen asia - ja kunnallsivaali taas oletan, on maamme porvartillisen DENOKRATIAN SALLIMA ASIA, -VAAN SALLIIKO???

        Kunnallispolitiikassa hyvä veli harjoitetaan yhteiskunnallisia ja kunnallisia asioita, ne kun punotuvat tiiviisti yhteen. Työtä ja toimeentuloaa, työtä työttmille, siisi täystyöllisyys tavotteeksi, yms. vanhusten, lasten ja laspiperheiden sekä yksinhuoltajien puolesta - maatalous takaisin - tehtaat tuottamaan -
        Meillä on laaja taistelukentä PAREMMAN HUOMISEN PUOLESTA JOUKOLLA, EI YKSIN MINUN VOIMIN - VELJET, SISARET - TOVERIT

        Toivottavasti päästään yhteiskunnassa ja kunnissa toiminnan yhtenäisyyeen.
        Kaikki ne voimat, jotka esim. kunnissa ajavat työläisten, pienituloisten ja vähävaraisten oikeuksia ja etuja -Siihen paneutuu KTP.


      • k.n.

        Toisen sortaminen ei ole ihmien luonteessa, vaan syy on ahtasmielisessä kasvatuksessa...

        EU:n oloissa ei oikeasti voi tapahtua kansojen yhteistyön syvenemistä - sillä aina suuria päämia juridisesti omistavat ovat ylivallassa, eli hegemonia on heillä...
        sortoon ja riistoon innottamassa- SUOMI IRTI EU:sta - NATO TORJUTTAVA!
        Tavallinen kansa on vain maksumiehenä - monopolikilpailun aikakausi on armoton.

        Kahden peruslukan, työväenluokan - ja imperialistisen monopolikapitalistiluokan välillä kärjistyy eturistiriita, -"kunnes valta on työväestöllä, ja vapaus koittaa orjille".., palkkaorjille.
        K.N.


    • 25

      mie olen aina luullut olemassa olevan vasemmiston ja toisen vasemmiston sdp hoitavan näitä puutteita ja myös köyhän asialla.

    • faktaaaaaaaaaaaaaaaa

      EI KUMPIKAAN JYRÄÄ KEMIJÄRVELLÄ!

    • vassari EI koskaan!

      ei sitten varmanakaan jyrää, sotkeneet koko suomen. suomi ei ole enää suomi. ei ne välitä hevonper seenkään vertaa suomesta eikä suomalaisista!

    • Aito isänmaallinen

      perusuomalaiset jyrää!

    • aito bemari

      vaikea uskoa demareiden menestymiseen kemijärvelläkään, aikalahjakkaasti koomuksenkanssa sotkeneet suomenasiat. Kokoomuksen ja demareiden alamäki alkaa kuntavaaleista ja päättyy rökäletappioon eduskuntavaaleissa, toivottavasti hallituskaatuu sitäennen, päästäisiin suomea kehittämään suomalaisille eikä tukemalla pummieurooppaa kurjistetaisi entistäkinenemmän omaakansaa.... Kemijärven kepuahan ei voi missääntilanteessa ottaa vakavasti, tuuliviiri aika kuvaavasana. Todelliset vaihtoehdot on vähissä, sepä tekeekin mielenkiintoisen tilanteen, uskon ja vieläkin enemmän toivon, että kepu olisi suurinhävijäjä kemijärven kuntavaaleissa, kunnallispolitiikassa sen huomaisi heti.

      • Kemijärven tilanne

        Ei Kemijärvellä Kepun häviö ole ratkaisu ja jos ei Kokoomus eikä SDP kelpaa, niin mikä on vaihtoehtosi? Persutko? Monestiko on Lapissa näkynyt Itä-Lapin omaa kansanedustajaa? Kemijärven Kepu ei ole tuuliviiri vaan se on jakautunut kahtia. Mustajärvi sanoi radiossa hyvin, jokaisen puolueen ongelma on tämä jakautuminen ja viime ajan ongelmat. Vaihtoehtoja on oppositio ja toisaalta 15-Kopla. Jos niistä ei kelpaa, niin jäljelle jää Persujen lista, ketä on ehdokkaita, säämieskö? Ja sitten KTP, Nurmikumpu.


      • liperaali kempasta

        Meinaako aito demari, että kunnan rahat kasvaa ko kepu häviää vaalit ? Veikataanpa, että jos demarit ja vassut voittaa niin verot nousee heti tappiin! Sit alkaa kemijärveläisten vyönkiristys. Demareilla taitaa olla hätä ? Urpulainen ajanu Suomen sellaisiin takuisiin euroopassa , että oikein huimaa.


    • uusia kehiin

      Uusia kepulaisia jotka eivät ole vielä ryvettyneet, myös persuja mukaan myös sitoutumattomia heitä runsaasti jotka eivät pelaa politiikka ja eivät ole sen takia jarruna.

    • Äänestäjä!!!

      ÄÄNESTÄKÄÄ ketä vain PAITSI SDP, Vasemmistoa! He ei välitä pätkääkään SUOMESTA! Ovat afriikkaan, Muslimimaihin, ja Venäjäjän etuja pönkittemässä ja vähättelevät Suomen köyhistä! Jota jo muut maat ihmettelevät! Tästä touhusta pitää tulla loppu!!!!!!!!!

    • varma persu

      Joopasejoo, Lipposen diktaruuri euro vit----tuun! Ruotsin kruunu se vaan porskuttaa maailmalla! Ilman euroa!!!!! Sain sen myötä rutkaan korotukse eläkkeeseen, siis nousua!!! Euro on per.......seestä!

      • aitobemari ei demari

        niinpä niin euro....valtiontalouslukuja kikkailemallahan suomi väenväkisin liitettiin rahaliittoon...


    • Moni Euronen

      Täälä pölvästit puhuu eurosta.
      Puhuisitte lavatanssitaiteesta, ettekä rahaasioista, kun ette siitä mitään ymmärrä. Kaikki asiantuntijat ovat sitä mieltä, että rahaliitto on suomelle eduksi.
      Soini ja Väyrynen puhuu soopaa, puhuvat hoopoja puolelleen.

    • pitkäsilta

      onko pösilölle liikaa euroa....
      tässäkö syy miksi katainen ja urpilainen ei voi ottaa kantaa veroparatiisien valtaviin rahavaroihin, suomikin siellä vieraillut....
      lähde: taloussanomat

      Valtion Asuntorahasto paketoi vanhoja aravalainasaataviaan tukkueriksi, siirsi ne veroparatiisiin varta vasten perustettuun erityisyhtiöön ja hankki näin muodostettua vakuusmassaa vastaan velkakirjamarkkinoilta tuoretta lainarahaa.

      Rahoitustermein kyse oli ABS-arvopapereiden (asset backed securities) myymisestä, jollaista suomeksi kutsutaan arvopaperistamiseksi.

      Kansanomaisesti sanottuna kyse oli eräänlaisesta silmänkääntötempusta.

    • Tuottavantyöntekijä

      Koska demari on tehnyt tuottavaa työtä yhteiskunnalle?Verorahoista maksetaan palkka.Demari on yhteiskunnalle,niinkuin "kääpä" koivun kyljessä.Elää toisten kustannuksella.Äänestäkäämme terveitä "sieluja":PERUSSUOMALAISIA!

      • veke.

        VITSI vai PROVO. Kokoomuslaiset ja kepulit näitä yhteiskunnan elättejä. Näillä kaikista vahvimmat hyväveli systeemit. Ja valtion kautta pumpataan veronmaksajien rahoja erinlaisina tukijaisia yhtiöille, jotka yksityistävät nämä rahat osinkoina ja kultaisina kädenpuristuksina. Kyllä voi persujenkin sielun terveydestä olla montaa mieltä, kun katsoo toimintaa julkisuudessa.


    • persu asia

      montako persua kemijärvellä on ehdokkaana jotka ei oo saanu verovaroista palkkaansa?

    • oikia sostemi

      Demarit on hyviä kansalaisia. Ne on aina hankkineet elantonsa itse.
      Se on sitä kansanosaa, jotka ovat joutuneet hakeutumaan sinne missä on töitä ja elättäneet siellä itsensä.
      Kepulaiset ja persut ovat kylissään, kuin räkätin poikaset pesissään, rääkyvät, että meitä pitää elättää yhteiskunnan avustuksilla täällä, me emmä lähe minnekkään kotoa, eikä tänne saa tulla ketään ulkopaikkakuntalaisia, puhumattakaan ulkomaalaisista.
      Kunnon ihmiset äänestäkää vain demaria, siitä se valistus pikkuhiljaa laajenee.

      • kaivosmies

        eiköhän se ole veronmaksajat jotka elättävät demareita, tuottavantyöntekijät.


      • faktaaaaaaaaaq

        sata kertaa ennemmin elättää kepun tai persun kuin jonkun rintamakarkurin jostain ambomaalta joka pitää täysin elättää ja niinhän sostemi, vassari ja vihreät mieluimmin elättää kuin omia!


    • ei-vasemmisto

      Eiköhän ne etupäässä ei-sosialistit oo niitä, jotka on tän maan rakentaneet yrityksiä perustamalla ja ihmisiä työllistämällä. Eivät oo avustuksia jatkuvasti naukumassa.

      • "lapiomies"

        Kyllä son työläinen, joka tämän maan rakensi.


      • NIINKI ON ESIM.

        joo! -kUN JONKUN SORTIN SOSIALISTI ALKAA YRITTÄJÄKSI, HÄNESTÄ TUULEE KOKOOMUSLAINEN, -PÄRJÄTÄKSEEN YRITYKSESSÄ...


    • oikia sostemi

      Yrittäjät on kyllä avustuksen "naukumisessa" osansa hoitaneet. Yrittäjät, on tottakai, tärkeä osa yhteiskuntaa. Yrittäjyys ei ole puoluepolitiikkaa.
      Suomen kunnissa on 70% kepulaisten valitsemaa henkilöstöä. Kemijävelläkin tuo suhdeluku pitää paikkansa. Ei voida sanoa, että verorahoilla sosdemit eläis. Katsoppa "kaivosmies" ympärilles, et näe muita kepulaisia sielä töissä, ne on kunnan hommissa taikka ruinaavat muuten avususta.

    • KaRöHaJa

      Yksi demariehdokaspariskunta ainakin on kaupungin palveluksessa lähihoitajana. Ovat siis jäävejä moraalisesti vaaleihin.

      • 32

        Toimittajana esiintyvä hevosmies kertoo Matti Hietasen olevan sittareiden ääniharava. Kaisanlahtea haukkuu ja Soppelan Leaa kehuu? Hietanen taitaa olla jo kokoomuksen jäsen?


      • ehdokkaita on monia
        32 kirjoitti:

        Toimittajana esiintyvä hevosmies kertoo Matti Hietasen olevan sittareiden ääniharava. Kaisanlahtea haukkuu ja Soppelan Leaa kehuu? Hietanen taitaa olla jo kokoomuksen jäsen?

        Hietanen ei voi olla "sittarien" ääniharava, jos ei ole edes kyseenalaisen listan ehdokas. Toimittajalla taitaa olla huonot lähteet. Ei tämä toimittaja itsekään tainnut valtuustoon päästä jotku vaalit takaperin? Kaisanlahtea haukkui kirkkoherrakin ja äänimäärä vaan kasvoi seurakuntavaaleissa. Taitaa käydä niin nytkin. Soppelan Leasta en tiedä, mutta Soppelan Kaarina jämeränä naisena taitaa napata kunnon äänipotin tällä kertaa.

        Hyviä ehdokkaita on paljon. Sitoutumattomalla listalla varsinkin, jopa yrittäjiä.


      • kansan miehiä
        ehdokkaita on monia kirjoitti:

        Hietanen ei voi olla "sittarien" ääniharava, jos ei ole edes kyseenalaisen listan ehdokas. Toimittajalla taitaa olla huonot lähteet. Ei tämä toimittaja itsekään tainnut valtuustoon päästä jotku vaalit takaperin? Kaisanlahtea haukkui kirkkoherrakin ja äänimäärä vaan kasvoi seurakuntavaaleissa. Taitaa käydä niin nytkin. Soppelan Leasta en tiedä, mutta Soppelan Kaarina jämeränä naisena taitaa napata kunnon äänipotin tällä kertaa.

        Hyviä ehdokkaita on paljon. Sitoutumattomalla listalla varsinkin, jopa yrittäjiä.

        Yksi hyvä ehdokas on Jankkilan Kaarlo eli Kassu.

        Kassu on kansan mies. Näitä, jotka heti ylypistyy ja alkavat kulkea nokka pystössä ja kullattu solmioneula kiiltäen ko vähän muka pinnalle pääsevät, näitä paskantärkeitä teeskentelijöitä ei pidä äänestää. Muka ollaan ihmisten parissa ja taputellaan selkään vaalien alla ja työnnytään joka tilaisuudessa eturiviin istumaan ko muka kunniavieraat!


      • sk
        kansan miehiä kirjoitti:

        Yksi hyvä ehdokas on Jankkilan Kaarlo eli Kassu.

        Kassu on kansan mies. Näitä, jotka heti ylypistyy ja alkavat kulkea nokka pystössä ja kullattu solmioneula kiiltäen ko vähän muka pinnalle pääsevät, näitä paskantärkeitä teeskentelijöitä ei pidä äänestää. Muka ollaan ihmisten parissa ja taputellaan selkään vaalien alla ja työnnytään joka tilaisuudessa eturiviin istumaan ko muka kunniavieraat!

        Vai että mukamas hyvä , mitä se on saanu aikaan. ei sitten yhtäsen mitään.


      • ne EU tuet..........
        kansan miehiä kirjoitti:

        Yksi hyvä ehdokas on Jankkilan Kaarlo eli Kassu.

        Kassu on kansan mies. Näitä, jotka heti ylypistyy ja alkavat kulkea nokka pystössä ja kullattu solmioneula kiiltäen ko vähän muka pinnalle pääsevät, näitä paskantärkeitä teeskentelijöitä ei pidä äänestää. Muka ollaan ihmisten parissa ja taputellaan selkään vaalien alla ja työnnytään joka tilaisuudessa eturiviin istumaan ko muka kunniavieraat!

        NO HUH HUH.....................!
        mitä saanu aikaan, ei todellakaan mitään..!
        tai oikiastaan.....
        missähän asustelee nykyään punasenpirtin asukas!


      • ketä ehdokkaana?
        sk kirjoitti:

        Vai että mukamas hyvä , mitä se on saanu aikaan. ei sitten yhtäsen mitään.

        Ei oo ainakaan poliisitutkintoja saanu aikaan. Onko tutkinnan kohteena olevia mahdollisesti Vassujen / KEPU:n ehdokkaana?


      • toimittajia kaikkia
        32 kirjoitti:

        Toimittajana esiintyvä hevosmies kertoo Matti Hietasen olevan sittareiden ääniharava. Kaisanlahtea haukkuu ja Soppelan Leaa kehuu? Hietanen taitaa olla jo kokoomuksen jäsen?

        minkähän lehden palveluksessa tämä toimittaja muka enää on?


    • Pss 1 puolue

      ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ P E R U S S U O M A L A I S E T ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

      ¤¤¤¤¤¤¤¤¤ J Y R Ä Ä ¤¤¤¤¤¤¤¤¤




      siinä kuntavaali jytkyä tollodemuille

    • perussuomalainen.,.,

      Demarit on on niin raju porvaripuolue, että ei kokoomuksest erota.

      Äänestin demukoita kymmenmiä vuosi , muta ei enää..

    • Topi valtuustoon

      NYT ON KEMIJÄRVEN DEMARIT!

      julkistaneet uuden ehdokkaan joka on nimeltään Kelloniemi.

      Hän on tunnettu taiteilija, kulttuuripersoona ja vahva kannanottoja, paikallinen huippu/monitoimiosaaja.

      http://kemijarvi.sdp.fi/kategoria/toivo-kelloniemi/

      Käy hänen sivuillaan! Nyt taiteilija valtuustoon, taiteen ja Kemijärven puolesta. Tietysti SDP, sosialidemokraatit

    • Kiinnostaa

      Koska muuten julkistetaan kunnallisvaaliehdokkaat. Onko jo ensi viikolla?

      • ?13

        Ehdokasasettelu vahvistetaan 27.9.12, mutta onko se samalla julkistuspäivä?


    • Kaarlon aika

      Mielestämme mielenkiintoinen ja värikäs persoona ja ehdokas on kunnallisvaalien ehdokas Nurmikumpu Kaarlo, työläinen, Kommunistinen Työväenpuolue. Mitä mieltä olette, äänestetäänkö porukalla Kaarloa hä?

    • jyynö

      ei kumpikaan , kumpikin on porvareitten marjassa ,molemmilla on jytky alas päin.

    • ei ole tulossa

      Jos jytkyllä viittaat persuihin niin kemijärvellä ei tosiaankaan ole jytkyä tulossa. Ja hyvä niin.

    • Pss 1 puolue

      ================P E R U S S U O M A L A I S E T=========================

      kuntavaali J Y T K Y odotettavissa kemijärvellä

      Demukoilla on kohta pöönaut vai mikä soli, no eikä sentään laitetaan koppiin lämmöt ettei levätjäädy, vai miten sew meni.....................

    • Ääni Nurmikummulle

      Oletko kyllästynyt riitelyyn Kemijärvellä!?

      Älä jää kotiin. Se ei muuta mitään.

      Anna protesti nykymenolle. Vastusta kaikkea riitaa ja riitelyä. Ehdokkaasi on Nurmikummun Kaarlo! Hän ei ole nykyisessä valtuustossa eikä ole mikään riitelijä, vaan sovinnollinen ja tuo työväenluokan tavoitteita valtuustoon.

      Äänestäthän Nurmikumpua? Se on Kemijärven etu.

      • Luotettava ehdokas

        Ihan oikein - olen päättänyt taas äänestää Nurmikummun Kaarloa, kun on ehdokkaana.


      • Kaarloa äänestän
        Luotettava ehdokas kirjoitti:

        Ihan oikein - olen päättänyt taas äänestää Nurmikummun Kaarloa, kun on ehdokkaana.

        Äänet: -KAARLO NURMIKUMMULLE, KTP. -NUMERO 17.


    • kempan juureva

      Nyt, kun K Nurnikumpu käyttää tätä ketjua vaalimainoksenaan, niin hänen on altistuttava avoimeen kritikkiinkin.
      Niinpä sitä esitänkin: Hänhän on harmiton kylähullu, joka vaatii työtä kaikille, ilman että mitään tehtäisiin. Puistotyö lienee ainoa, jota hän ei ole kieltänyt.
      Kummunistinen Työväenpuolue, jota hän edustaa. Sisarpuolue lienee ainoastaan Pohjois Koreassa.
      Ufoja ( tunnistamaton lentävä esine) hän on saattanut nähdä, mutta sehän ei mitään muuta todista, kuin että ei tunnistanut. Se, että hän voi olla vaaleissa ehdokkaana, ketoo Suomen vaalijärjestelmän avoimuuden ja avohoidon tehokkuuden.
      Oili Harjulaa en niin hyvin tunne, mutta samoja ominaisuuksia hönelläkin vaikuttaa olevan.

      • tarkennus asiaan

        Ei ole totta että komm. työväenpuolueella olisi sisarpuolue vain Koreassa, sillä on kommunististia puolueita mm. monessa maassa Euroopassa. Niiden kannatus on hyvin huono, mutta on kuitenkin olemassa.


      • vaalineuvonta
        tarkennus asiaan kirjoitti:

        Ei ole totta että komm. työväenpuolueella olisi sisarpuolue vain Koreassa, sillä on kommunististia puolueita mm. monessa maassa Euroopassa. Niiden kannatus on hyvin huono, mutta on kuitenkin olemassa.

        ÄÄNESTÄMME VALTuustoon emäntä Imporannan, numerolla 75

        on hyväe hdokas yli puoluerajojen, ottaa asioista selvää ja perehttyy ennen kuin tekee päätöksen, mitä sellaisella tekee joka vaan uskoo toisen sanomaa eikä itte ota kantaa

        keskittämishallituspuolueita (vas.liitto, kokoomus, sdp ym.) ei kannata äänestää, ja persut on no joo on mitä on. Imporanta on oikea valinta.


    • ää nes täjä

      Imporanta kitisee omia kitinöitään, hänen kykynsä tehdä rakentavaa yhteistyötä on heikkoa.
      Tuppaa olemaan aina häviäjien puolella, niin saa naukua naukumisensa.

      • Rubus chamaemorus

        Kattoppa pöytäkirjoista ja vaikka käräjäoikeuden päätöksistä,onko hävinnyt mitään.


      • Annakko minä......
        Rubus chamaemorus kirjoitti:

        Kattoppa pöytäkirjoista ja vaikka käräjäoikeuden päätöksistä,onko hävinnyt mitään.

        Vastusta!!! Vastustan!!!.....mikä se asia oli?


      • N. Aski
        Rubus chamaemorus kirjoitti:

        Kattoppa pöytäkirjoista ja vaikka käräjäoikeuden päätöksistä,onko hävinnyt mitään.

        Minkätakia Imporanta yleensä voittaa oikeusjutut ja valitusasiat? Siksi kun puolustaa oikeutta ja lakia kuten eräässäkin tieasiassa aikoinaan. Pienen ihmisen, ei saunaseurojen ja hyvävelikerhon asialla.


    • voihan kepuli

      PERUSSUOMALAISET jyrää kemijärvellä, kepulit ja demukat häviää.............

      • oman listan asai

        ei persut jyrää vaan uudet voimat kuten muutos 2011 ja ktp puolue

        http://aijaa.com/0AGh7Q

        ktp:n ehdokas
        yli puoluerajojen

        Kaarlo Nurmikumpu, KTP (kommunistinen työväenpuolue)

        miksi emme äänestäisi Nurmikumpua?

        äänestä kun kerran voit


    • ää nes täjä

      Nurmikumpu, Harjula, persut, jos ne jyrää Kemijärvellä, niin sehän edellyttäis, että koko kunta on vähämielisiä.
      Harkitkaammen rauhassa ketä äänetämme. Äänestäminen on vakava asia. Vaikka tuntuu, että yksi ääni ei paljon merkitse, mutta kun meillä kullakin on vain se, sillä me voimme vaikuttaa.
      Ne jotka haluaa vikuttaa äänellään enemmän eivät ole demokraatteja.

    • O.H. Muutos2011

      ää nes täjä

      Täällä Kemijärven kunnassa taitaa olla parasta tehdä nyt muutos, sillä väkihän vähenee hurjaa vauhtia. Oletko miettinyt mistä moinen johtuisi?
      Minä olen paljonkin miettinyt, ja tullut siihen tulokseen, että niiden jotka täällä vielä asuvat, on otettava asiat hallintaan, sillä kun joku on päättänyt kaikkien puolesta, niin tässähän sitä ollaan. Tuskimpa meistä kukaan on tätä autiutta halunnut, mutta se kai on tapahtunut sitten itsestään.

      "Puhun" tosissaan nyt tämän Suoran demokratian nimissä. Tiedätkö että Euroopan lähes rikkain valtio käyttää päätöksenteossa Suoraa demokratiaa, sananvapautta, sekä pitää huolen siitä, että omien kansalaisten etu on aina ykkönen. Se maa on Sveitsi. Suomi tulee hyvänä kakkosena sitten,

      Joten äänestäpä myös Kemijärvellä kakkosta. Siis 2.

      Mukavaa äänestysaikaa!

      • ysnå

        iso mooses (lipponen)) ajoi suomen tuhon tielle eli euroon .


      • muutos ja ktp

        Onko muutos 11 ja komm. T.p. asettamaan jo alkaneet ehdokkaita, kysynpä vaan?


      • onko heitä?
        muutos ja ktp kirjoitti:

        Onko muutos 11 ja komm. T.p. asettamaan jo alkaneet ehdokkaita, kysynpä vaan?

        Muutos 2011 puolueen sivuilla oli ehdokkaita, muttei (vielä?) Lapin vaalipiiristä. KTP puolueen tilannetta en tiedä, vain mitä Nurmikumpu on puhunut täällä kirjoittanut mahdollisesta ehdokkuudestaan ja että muitakin tulee.

        Onko Itsenäisyyspuolue asettamassa Kemijärveltä ketään ehdokkaita, entä Köyhien Asialla -puolue?


    • ihan sama

      Käytännössä noilla ei ole mitään merkitystä, asettaako vai ei. Ketä nuo yleensä kiinnostavat, muutamaa harvaa, siinä se.

      • KaarlojaOili

        No ei ole merkitystä vailla oleva asia. Tällä palstalla esimerkiksi, kenestä poliitikosta puhutaan eniten?

        Ennen puhuttiin Nivalasta, Soppelasta ja Kaisanlahdesta. No sitten Kepun oppositio hajosi, kun Soppela putosi valtuustosta ja Kaisanlahti muutti pois. Nivala sai täyden vallan. Ei hänestäkään silti puhuta enää. Ei edes kehuta Keiteleen tehtaan tuojana, miksei? Ei puhuta myöskään Pikkaraisesta, Harjusta, Aallosta, Ojalasta jne.

        Ne joista täällä puhutaan ovat seuraavat henkilöt:

        Harjula Oili, Muutos2011
        Nurmikumpu Kaarlo, KTP

        Siis heidän ehdokasasia on mielenkiintoinen asia, se on selvää, vaikka ei olisikaan "ääniharava".


      • Nurmi ja Oili
        KaarlojaOili kirjoitti:

        No ei ole merkitystä vailla oleva asia. Tällä palstalla esimerkiksi, kenestä poliitikosta puhutaan eniten?

        Ennen puhuttiin Nivalasta, Soppelasta ja Kaisanlahdesta. No sitten Kepun oppositio hajosi, kun Soppela putosi valtuustosta ja Kaisanlahti muutti pois. Nivala sai täyden vallan. Ei hänestäkään silti puhuta enää. Ei edes kehuta Keiteleen tehtaan tuojana, miksei? Ei puhuta myöskään Pikkaraisesta, Harjusta, Aallosta, Ojalasta jne.

        Ne joista täällä puhutaan ovat seuraavat henkilöt:

        Harjula Oili, Muutos2011
        Nurmikumpu Kaarlo, KTP

        Siis heidän ehdokasasia on mielenkiintoinen asia, se on selvää, vaikka ei olisikaan "ääniharava".

        Ovatko he ehdokkaana, Harjula ja Nurmikumpu?

        Nurmikumpu on sallalainen, mutta syntynyt kuitenkin Soppelassa, tiettävästi jopa eräällä kansakoululla!

        Harjula on kai tonkopurolainen, ja Tonkopuron tarinan varmasti me tunnemme.

        Siis hyviä ehdokkaita ovat nämä, Harjula ja Nurmikumpu, asioitamme ajamaan, kun tuntevat meidän kotiseudun olot ja elämän. Ja nyt on pienpuolueiden aika!


    • soinin kaa

      Sostemit ja vassut tipahtaa meleko alas ensi kevväänä. PerSut tekkee toisen JYTKYN !

    • kyykky jo tulee

      Niin he luulottelee, vaan on kysymys: -erehtyykö äänestävä kansa toisen kerran iskemään äänensä... no niin-. -"persuksille"?

    • lisää persuja

      Kemijärven PerSu-valtuutetut ainaki ovat näyttäneet mallia miten kaupunki nousee suosta. Vanhat puolueet kepu ja vasemmisto etupäässä ajaneet kaupunkin kuilun partaalle. Jos PerSuja ei olis niin kaupunki olis jo konkassa.

    • tasapersettä vain

      Jaa että näyttäneet mallia ? Ei ne ole tehneet mitään, edes suuta eivät ole valtuustossa auki saaneet, siinäkö se malli muka on ?

    • lusmuilevatten

      No ei suinkahan se ole tosi ? Ennen vaaleja ne PerSut mellastivat et ko me päästään vallan kahavaan niin asiat korjaantuu.

    • heidän puolestaan

      Sanon vaan että vaatii kyllä pokkaa taistella pienpuolueen riveissä

      niin kuin K. Nurmikumpu on S-Kaupan edessä tuulessa, lumituiskussa jne jakanut ihmisille puolueensa lehteä, kertonut työväenluokan asiasta omasta näkökulmasta

      tai O. Harjula jo useammassa puolueessakin toiminut ja tuonut esiin PIENEN IHMISEN asiaa ja tärkeää Suomun luonnonrauha- ym. kysymystä

      Ovat erikoisia persoonia, poikkeavat monin tavoin meidän Kemijärven poliitikkolauman valtavirrasta! Heitä tarvitaan, väriä elämään ystävät!

    • "turvat tukkoon"

      Minua on alkanut askarruttaa yllä mainittujen terveys.
      Asenteet ja kannanotot heillä on sen kaltaisia, että niinköhän terveet niitä jankuttaisi. Niin kuin huomataan vähäinenkin kannustus saa ne paasaamaan sitä samaa mantraa.
      Viiden äänen kannatuksella meuhkaaminen, osoittaa mielestäni, täydellistä arvostelukyvyn puutetta.
      Kehoitankin lopettamaan, pilanpäiten kannustamisen.

      • heidän puolestaan

        Niin, ei heillä ole mitään sellaista vahvaa kannatusta, että sitä kautta pääsisivät vaikuttamaan asioihin

        ovat silti arvokkaita keskustelijoita, kirjoittavat värikäästi ja asioista vaihtoehtoista näkökulmaa tuoden, jopa. eikö se ole elämän rikkautta? he tuovat oman panoksensa yhteiseen keskusteluun, Kemijärven tulevaisuuteen


      • TOTUUS äänistä

        Viiden äänen puhujalle!

        Nurmikumpu on saanut paljon enemmän ääniä kuin viisi.

        Harjula saanut kunnallisvaaleissa kerran 5 ääntä, EU-vaaleissa paljon enemmän!


      • K.N.

        -IHANKO OIKEASTI HUOLETTAA TERVEYTENI?

        Kerronpa Sinulle, en fyysisesti enää ole nuoruuden terveydessä. mutta psyykkisesti, henkisesti eli platonisesti monta kertaa terveempi, -tajuamaan missä ollaan ja eletään, ja sen. -miksi kannattaa olla m - l: n kommunisti, KTP: a, -jota olin yhtenä 1988 perustamassa.
        -En käytä-, kun en tarvitse psyykelääkkeitä, en unilääkkeitä, en huumeita, ja en tupakoi, -ja en nauti alkoholia, -olen ehdottoman raitis, eli olen esimerkillinen m - l: n kommunisti,. -jolla on korkea kommunistinen moraali.

        HK: i on minun pakko "jankuttaa" puolueen, (KTP: n) lähiajan tavoitteista ja myös pitemmän aikavälin tavoitteista, kun ei niitä monopolien media vähääkään "jankuta" niin kuin teidän arvomaailman asioista pauhaa yötä päivää tavalla ja toisella..., -meiltä puolueena ovat laittaneet "turvan tukkoon", lukuun ottamatta näitä foorumeita, -joissa paineita löysätä saa itse kukin "panija"...

        Ole huoleta, psyykkinen terveys on edelleen rautaa ,. joen ole huoleta ja keskity
        omaan terveyteesi, -kihti näkyy vaivaavan. -Päättelen "jankutuksestasi", mutta koska olen tajunnastani terve, -jaksan lukea noin kihtimäisiä "jankutuksia".

        Kaarlo N... Kemiärvi


      • K.N.
        TOTUUS äänistä kirjoitti:

        Viiden äänen puhujalle!

        Nurmikumpu on saanut paljon enemmän ääniä kuin viisi.

        Harjula saanut kunnallisvaaleissa kerran 5 ääntä, EU-vaaleissa paljon enemmän!

        En ole harkinnut edes osallistumista EU - parlamenttivaaliin, -kun en ole EU: n kannattaja, -jo 1994 äänestin EU: n liittymistä vastaan.

        Muutos 2011 osallistui puolueena viimeiseenkin EU - parlamenttivaaliin...
        -KTP boikotoi, ja kehotti: -älä äänestä! -En äänestänyt.

        Joku maalaili että STP olisi KTP: n veljespuolue? Ideologinen ero, STP osallistui yhdessä uuden SKP: n kanssa EU - parlamenttivaaliin, ja KTP ei; -siinä ilmenee se paljon mainittu ideologinen ero... KTP: n - j STP: n ekä SKP:n puolueiden välillä.

        KTP on työväenluokan puolue, kun kaksi muuta mainittua puoluetta (SKP -STP)ovat pikkuporvarilisia turinapuolueita...


    • muuttuuko?

      Valtapolitiikka ei koskaan luovuta valtaansa tosinajattelijoille, ennen kuin on liian myöhäistä, tai kun on pakko. Historia on näin näyttänyt. Sitten kun on myöhäistä, se on myöhäistä. Pakon edessä syntyy kompromisseja, mutta mikään ei ole aivan täydellistä muutosta, kska valtaa pitävä haluaa aina olla ensimmäinen.

      Valtapolitiikka haluaa rahaa, voittoja, mainetta, kunniaa, itseriittoista oleskelua tyhjiössään, ja tyhjiön huomaa vaan tosinajattelija, ei itse valtaa pitävä.
      Joku on aina ensimmäinen muutoksen teossa, sillä niin täytyy olla; ryhmä ei koskaan aloita mitään uuttaa yhdessä yhtäaikaisesti.

      Missä Kemijärvi haluaa olla? Häviävä kaupunkiko ilman tulevaisuutta? Tulevaisuus ei tule odottamalla tulevaisuutta, vaan tekemällä tulevaisuus, joka on samaa kuin nyt se olisi jos niin haluaisi.

    • K.N.

      Yhteen vetona: - Tuli mieleen, että jokohan olisin vaikka valtuutettu, jos laulaisin porvarien lauluja?

      Kun en laula, en saa luonnollisestikaan nyt näissä ajan oloissa edes työläisten, pienituloisten ja vähävaraisten riittävää kannatusta, vaikka alvariinsa kerron no. ajavan ja puolustavan ko. voimien yhteisiä asioitamme.

      Tästä huolimatta edelleen asetun, nyt v. 2015 eduskuntavaaliin KTP: n ehdokkaaksi Lapissa -kemijärviläisenä... Pyrin veimään Eduskuntaan työläisten ja tavallisen ihmisen asiat...

      -"Jääräpäinen" -en silti ole, mutta minun velvollisuus on edustaa puoluetta, jota olin yhtenä 1988 Tikkurilassa perustamassa. On minulle muutamat esittäneet jopa ko. ehdokasasiaa, -kun meinasin jäädä aktiivisemmasta politiikasta jo myös eläkkeelle, -kuuntelin heitä ja olen luvannut asettua ehdolle, sainpa sitten vaikka sen yhden ainoa oman äänen.- Valintaan ja muutokseen se ei riitä.

      Olen aina työtätekevien, vähävaraisten ja pienituloisten asioiden tinkimätön kannattaja ja tarvittaessa puolustaja, -ideologisessa vakaumuksessa, -josta tosin nykyään niin harva on edes tietoinen, -mitä se oikeasti on, kun se riisutaan Hrutshovin revisioimasta, -vääristellyistä kannanotoista pois...

      -KTP on työväenluokan joukko - osasto, siis marxilais - leniniläinen puolue.

      • staalinia taas

        Nurmikumpu K, eikös Perus-suomaliset ole ainoa työväenpuolue Suomessa? Jos kalluppeja vahtaa niin näin son. Soinin porukka ajaa työtätekevien puolta aina. Eihän kommunisteilla ole ko vallan rippeitä . Ei niillä mitään tekoa oo.


      • K.N.
        staalinia taas kirjoitti:

        Nurmikumpu K, eikös Perus-suomaliset ole ainoa työväenpuolue Suomessa? Jos kalluppeja vahtaa niin näin son. Soinin porukka ajaa työtätekevien puolta aina. Eihän kommunisteilla ole ko vallan rippeitä . Ei niillä mitään tekoa oo.

        Todellisia kommunisteja on pitkän hajotuksen jälkeen vielä vähän, -on totta.

        Ainoastaan työväenluokan puolue, -EU - Suomen oloissa on Kommunistinen Työväenpuolue - Rauhan ja sosialismin asialla, r. p. (virallinen lyhenne on KTP).
        KTP. n jäsenet ovat ainoat marxilais - leniniläiset kommunistit, Suomessa...
        Muissa puolueissa ei ole kommunisteja.

        -Eli sanot oikein, rippeet on järjestäytyneet 1988 uudelleen kommunistiseksi työväenluokan joukko-osastoksi, -kommunisti puolueeksi, johon kuulun.

        -KTP: a on tekoa joka päivä, kun osoitamme sinnikkäästi työläisille, pienituloisille ja vähävaraisille olevamme kaikissa tilanteissa sinnikkäästi ja tinkimättömästi työn asialla pääomaa ja opportunisteja vastaan.

        Vähitellen ko, luokka- ja eri sosiaalikerroksissa alkaa ihmisillä heräämään kiinnostus KTP: a kohtaan. -jonka me jo tiedämme, -ette te sitä tiedä ja ette edes halua seurata ajan ilmiötä, -me pian tulemme taas mukaan näkyvämmin politiikkaan, lähivuosina...

        Porvarilliset "työväenpuolueet" ovat vain harhautuksen kuplia, joilla on alku ja nopea loppu, -kun kansa alkaa joukkona tekemään politiikkaa, -herää suomalainen työläinen puolustamaan luokkaoikeuksiaan ja etujaan yhdessä erikoisen luokkaliiton kanssa, -saa nähdä, -onko PS: t liitossa mukana tai jos ovat ko liitoskehitystä vastaan, -ja sekö on työläisten parasta asia-ajamista poliittisella kentällä?

        Kaarlo Nurmikumpu -KTP Kemijärvi


    • "turvat tukkoon"

      Juuri tuota minä tarkoitan, kun olin huolissani.

      • Suomu-vaalikyse

        Joko on alettu valmistautua seuraaviin kunnallisvaaleihin. Hyvissä ajoin ehdokkaiden pitäisi kertoa kantansa Suomun kehittämiseen, nyt kun siellä on taas konkurssi tullut.


    • Yläja alapääkunnossa

      Kyllä nyt selvisi,missä puolueissa on homot päättämässä.
      Opintomatkalle siperiaan.

    • Hetero-heikki
    • demaribemari

      Eikö siltä hurmakummaulta saada turpaa kiinni?

      • älä tuki turpaa

        Luokkaviholliset eivät voi vaientaa toverin ääntä...

        Maon sanoi - antaa kaikkien kukkien kukkia...

        Onhan KTP:n "veljespuolue" STP jo maolaisissa käsissä!


      • uhkausko?

        Uhkaus selkeästi ilmenee demaribemarin kysyvässä lauseessa.


    • ärräpää

      Pedofiilithän ovat homoja, kirkon piirissän ja uskonlahkoissahan niitä
      on pilvin pimein.
      Onko sitten ihme,että piispakin on myötämielinen avioliittolaille, sehän tuo kirkoon mieluisia jäseniä

      • ulti-ukko

        Jokainen puolue saa kansalta sen kannatuksen mitä se on tekosiensa
        seurauksena saava
        Nukkuvien puolue on suurin voittaja kun kansalaiset ovat pettyneet puolueiden aikaansaannoksiin
        Kokoomuksen ja keskustan välillä käydään pääministerikisaa
        sillä Kataisen kaudella, sen taakse vaaleissa äänestäneet, ovat ottaneet uudeksi ehdokkaakseen Sipilän joka ei ole vielä ryvettänyt itseään pääoman etujen puolustamisessa.

        Tavoitehan on keskustan ja kokoomuksen yhteinen, kun vaaleista tehdään pääministerivaalit , niin johtaa näiden kahden puolueen kisaksi, ja todelliset ongelmat unohtuvat.
        Sen seurauksena, muut puolueet pikkuhiljaa näivettyvät ja tulee amerikan jossa 20 % äänestäjistä käy vain åånestämässä

        Hänkin toimii nykyään nukkuvien puolueessa, mutta saattaa vaaleissa käydä äänestämässä jos sattuu olemaan sellainen ehdokas joka ei syö lupauksiaan.

        Olen äänestänyt MarKus MUSTAJÄRVEÄ, EIKÄ HÄN OLE vielä ainakaan syönyt lupauksiaan toimia niiden puolesta mitä on luvannut.


      • erittelyä, erittelyä
        ulti-ukko kirjoitti:

        Jokainen puolue saa kansalta sen kannatuksen mitä se on tekosiensa
        seurauksena saava
        Nukkuvien puolue on suurin voittaja kun kansalaiset ovat pettyneet puolueiden aikaansaannoksiin
        Kokoomuksen ja keskustan välillä käydään pääministerikisaa
        sillä Kataisen kaudella, sen taakse vaaleissa äänestäneet, ovat ottaneet uudeksi ehdokkaakseen Sipilän joka ei ole vielä ryvettänyt itseään pääoman etujen puolustamisessa.

        Tavoitehan on keskustan ja kokoomuksen yhteinen, kun vaaleista tehdään pääministerivaalit , niin johtaa näiden kahden puolueen kisaksi, ja todelliset ongelmat unohtuvat.
        Sen seurauksena, muut puolueet pikkuhiljaa näivettyvät ja tulee amerikan jossa 20 % äänestäjistä käy vain åånestämässä

        Hänkin toimii nykyään nukkuvien puolueessa, mutta saattaa vaaleissa käydä äänestämässä jos sattuu olemaan sellainen ehdokas joka ei syö lupauksiaan.

        Olen äänestänyt MarKus MUSTAJÄRVEÄ, EIKÄ HÄN OLE vielä ainakaan syönyt lupauksiaan toimia niiden puolesta mitä on luvannut.

        Mitä Markus on luvannut. mikä poikkeaa käytännön eri sortin tusinamiehistä?


    • melko vanha

      Markus ei muuten ole tehnyt, yhtikäs mitään rakentavaa, uransa aikana.
      Pannu aina hanttiin ja surkeana vähemmistönä.
      No, lupaukset, kuuta taivaalta.
      Mustajärvi on, kauttaaikain, tympeimpiä edustajia Lapista.

    • ulti-ukko

      Netkö ovat sitten viisaita, jotka painavat sitä nappia mitä käsketään, ja kun niin teette on mahdollisuus saada edustuksia lisäpalkkioita vastaan eri järjestöjen ja liikelaitosten johtokunnissa.

      Se kuitenkin edellyttää vaalilupauksien unohtmista, ja selityksiä vastuunkannosta, jota heillä kuitenkaan ole, ovat vastuussa vain omasta henkilökohtaisesta menestymisestä

      • rotesti on!

        Muistakaa, että sitä voi äänestää myös tyhjää nappia! Protestina!


    • melko vanha

      Menestys politiikassa, on saada omille näkemyksille kannatusta ja siten toteutettua ne. Kompromisseihin asioissa joutuu.
      Ei se että esittää reteitä, joita muut eivät näe hyviksi. On turha tehdä vaalilupauksia, joilla ei ole muiden kannatusta.

      • Anonyymi

        Mitä se on sitten se vaalilupauksien antaminen, jos lupaa vain niitä, mitä toiset kannattavat?

        Eikö oma linja ole tärkeä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se on sitten se vaalilupauksien antaminen, jos lupaa vain niitä, mitä toiset kannattavat?

        Eikö oma linja ole tärkeä?

        Helsingin hovioikeus piti torstaina antamassaan ratkaisussa pääosin ennallaan Antti Rinteen tuomion työntekijäliitto Pron ja työnantajien Metsäteollisuuden välisessä työnseisausriidassa.

        Käräjäoikeus tuomitsi aiemmin Antti Rinteen 20 päiväsakkoon ja hylkäsi Rinnettä ja Prota vastaan ajetut vahingonkorvausvaatimukset.

        Hovioikeus pysytti käräjäoikeuden rikostuomion ennallaan, mutta velvoitti lisäksi Rinteen korvaamaan Metsäteollisuudelle käräjäoikeudessa syntyneitä oikeudenkäyntikuluja 10 000 euroa sekä 6 000 euroa hovissa tulleita kuluja. Sakkoja Rinne tuomittiin maksamaan 1 240 euroa.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4463
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      94
      4454
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4066
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2997
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2611
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2163
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2115
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2079
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1705
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1462
    Aihe