Mung papujen vihreät kuoret pois miten?

Hei

Olen idättänyt mung-papuja vuosikausia ja aina pitää nyppiä käsin kuoret pois. kestää ja käy hermoon

Kaupasta saatavissa rasioissa (siis idätettyjä papuja) ei ole kuoria. Vaikea kuvitella, että joku ne idätykset nyppisi.

Onko kellään käsitystä, miten se poisto tehdään kaupallisissa yhteyksissä. Siis onko olemassa joku kone tai menetelmä.

En oikein usko, että se Suomessa ihmistyönä onnistuu (tai siis kannattaa)

Terv HPu

5

2375

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsidudidu

Pavut pestään/jäähdytetään vesi-altaassa, ja siinä mm. erottuu myös kuoret. Toinen tapa on tärinälevy, ja jokaisella teollisella valmistajalla omat keinonsa.

Kotona voit upottaa pavut kylmään veteen, sekoittelet pikkasen ja osa kuorista tulee pinnalle, siis ennen tarjoilua, ei kesken idätyksen.

Kun idätetään isompia määriä, satoja kiloja, on tekniikka hieman kehittyneempää, esim kastelu tapahtuu tunnin välein jne. Siemen laaduissa voi olla eroja, mistä siemen tulee ja mitä lajiketta jne.

• oleeol

Miksi ihmeessä ne kuoret pitää saada pois? Mäkin olen idättänyt
      ja syönyt mungpapuja useita vuosia kuorineen päivineen, ei mitään ongelmaa.

• babububa

Miksi haluat pois vihreät kuoret? Niissä on kalciumia, kuten kaikissa vihreissä ja näyttävätkin paremmilta, kuin kuorettomat kaupan idut. Itse en kaupan valmis ituja osta, kun ne on jo niin pitkiä ja pistävän makuisia.

• Se valas

Kiitoksia

Joskus tuntuu, että kuoret elävät omaa elämäänsä suussa. Lapsen lapsista hiukan kitkeriä. Itse olen "keksinyt" sen vesikeinon keittiön vesihanasta suihkuna kovalla vettä kattilaan (jos myös pavut) ja sitten pyörimään. Kuoret jaavät keskelle. Eivät tosin kaikki.

Mutta panempa huomioon niiden terveellisen vaikutuksen

ryhisryhis

• Anonyymi

Aloitin idätyksen taas ja Go Greenin mung pavuilla. Syön kuoret ongelmitta, mutta iso ongelma on se, että joukkoon jää ihan kivikovia papuja ja ne voivat rikkoa hampaat ja paivat. Tykkään syödä nopeasti ja pelottaa kun suussa rytisee välillä. Onko tämmösestä kokemusta kellään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      68
      3208
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1851
    3. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      111
      1740
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      224
      1259
    5. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      129
      1048
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      99
      992
    7. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      944
    8. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      67
      926
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      875
    10. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      84
      869
    Aihe