Täytyy sanoa, että tänä päivänä ei ole helppoa mainita tuttavuutta tehdessään ostaneensa juuri asunnon. Sehän käytännössä tarkoittaa, että seuraavan sadan vuoden tulot on kerralla heitetty kankkulan kaivoon massiivisen asuntolainan muodossa. Mikropeniksen paljastumisesta puhumattakaan.
Suosittelen http://asuntokuplassa.blogspot.com/
Asuntovelkaisen sinkun häpeä
15
377
Vastaukset
- ATM 500
Hei sulla menee kyllä jo todella kehnosti. Vaan eipä se mua juuri auta.
- Hei koko ATM-jutun
pointti on saada muiden epäonnistumisista riemua!!
- Niin, hassua kyllä
Pelihimoista ei huolisi kukaan, sillä sehän häviää kaikki rahansa. Iso asuntovelka on käytännössä sama asia.
- Hulvatonta..
Ilmeisesti nousukausi on ohi ja velkaantuminen on muuttunut arveluttavaksi valinnaksi.
- ...
lol
Riippuu siitä, mihin on mennyt sijoittamaan. Itse olen äärimmäisen ylpeä uudesta keskusta-yksiöstäni. On niin uusi, ettei ole vielä edes valmistunut ja ainoa mietityttävä asia on, kuinka paljon siitä tulen käärimään voittoa myydessäni.
Miksei elämänsä parasta sijoitusta kehtaisi mainita!- ZZ Top
Tiedän erään kiinteistövälittäjänä toimivan surkimuksen joka juuri kiusallisen usein kuulemma radalla yrittää tehdä vaikutusta ammatillaan ja tuolla "sijoituksellaan". Joka siis todellisuudessa on vain pari sataa tonnia hävittyä velkarahaa. Joku malmilainen kampaaja joskus melkein kiinnostui.
- hrhrth
ol
Riippuu siitä, mihin on mennyt sijoittamaan. Itse olen äärimmäisen ylpeä uudesta keskusta-yksiöstäni. On niin uusi, ettei ole vielä edes valmistunut ja ainoa mietityttävä asia on, kuinka paljon siitä tulen käärimään voittoa myydessäni.
Miksei elämänsä parasta sijoitusta kehtaisi mainita! "
Mikä ihmeen sijoitus? Käytännössä et ole ostanut muuta kuin käyttöomaisuutta ja kustannuksia itsellesi.
- Mistä se johtuu
, että rumat ja minimunat aina hakee kompensaatiota jostain noin epätoivoisesta..
Autot on toinen. Pysy vain siellä asuntopalstallasi. Kahjokiintiö on jo tämän palstan osalta ylitetty moninkertaisesti.
- Mutta sinkkuus
ja asuntovelallisuus ovat muuttumassa synonyymeiksi. On ihan perusteltua olla tällä palstalla.
- Poikamies 39-v
Mutta sinkkuus kirjoitti:
ja asuntovelallisuus ovat muuttumassa synonyymeiksi. On ihan perusteltua olla tällä palstalla.
Sen voi toki myöntää, että nykyisestä asuntokeinottelusta ja hintatasosta on järki karannut jo yli kymmenen vuotta sitten. Asiassa sentään positiivista on se, että onneksi en ole pakko velkaantua. Jokainen voi syyttää velkaantumisesta ja ylisuurista lainoista vain itseään. Tähän vielä päälle kaikki mahdolliset kulutusluotot ja lainanlyhennysvapaat heti lainan alussa. Siitä se sitten lähtee...
Itse ainakin pidän asuntoa kotina, enkä minään sijoituksena. Vaikka rahaa olisikin vaikka muille jakaa, siitä huolimatta en menisi tekemään sitä virhettä, että ostaisin kodiksi jonkun keskusta-kopin - olkoonkin vaikka uusi. Kaupungissa on tullut asuttua koko ikä (vuokralla), enkä ole tarkemmin ajatellen koskaan pitänyt keskustassa asumisesta. Ennemmin laidoilla tai vaikka mieluummin kokonaan maaseudulla. Ei vain nappaa ahtaasti asuminen, jatkuva liikenteen melu, jne.
Nykyisessä tilanteessa velkaantuminen ei vain ole järkevää. Kauttaaltaan sen verran epävarmat ajat ovat menossa ja etenkin tulossa....
Toivottavasti suuri enemmistö nuorista ajattelee tavallasi. Se vain korostaisi pidemmän päälle niiden statusta, jotka ovat uskaltaneet ottaa riskin kaltaisistasi maailmanlopunennustajista huolimatta. ;-)
- MItäh:D
Uskaltaneet olla v*tun tyhmiä ?:D No sillä saa just malmikampaajaa. Hhahahaha..
- ok-mikropenis
No nyt ne velkavakuutukset sitten poksahtaa. Kiva.
- Olen kuullut
samaa. Ja ymmärrän hyvin. Kuplahinnalla ostetun asunnon myyminen romahduksen jälkeen tarkoittaa jättimäisten velkojen realisoitumista. Miten siinä mitään yhteistä kotia lähdetään enää ostamaan, kun edellisestäkin on pankille jo tonnikaupalla maksettavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1256388Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3766195Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie716143Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443982Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1482405Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42355Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1301447- 131289
- 1871118
- 64950