Asuntovelkaisen sinkun häpeä

ok-mikropenis

Täytyy sanoa, että tänä päivänä ei ole helppoa mainita tuttavuutta tehdessään ostaneensa juuri asunnon. Sehän käytännössä tarkoittaa, että seuraavan sadan vuoden tulot on kerralla heitetty kankkulan kaivoon massiivisen asuntolainan muodossa. Mikropeniksen paljastumisesta puhumattakaan.

Suosittelen http://asuntokuplassa.blogspot.com/

15

379

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ATM 500

Hei sulla menee kyllä jo todella kehnosti. Vaan eipä se mua juuri auta.

• Hei koko ATM-jutun

pointti on saada muiden epäonnistumisista riemua!!

• Niin, hassua kyllä

Pelihimoista ei huolisi kukaan, sillä sehän häviää kaikki rahansa. Iso asuntovelka on käytännössä sama asia.

• Hulvatonta..

Ilmeisesti nousukausi on ohi ja velkaantuminen on muuttunut arveluttavaksi valinnaksi.

• ...

lol
      Riippuu siitä, mihin on mennyt sijoittamaan. Itse olen äärimmäisen ylpeä uudesta keskusta-yksiöstäni. On niin uusi, ettei ole vielä edes valmistunut ja ainoa mietityttävä asia on, kuinka paljon siitä tulen käärimään voittoa myydessäni.
      Miksei elämänsä parasta sijoitusta kehtaisi mainita!

• ZZ Top

Tiedän erään kiinteistövälittäjänä toimivan surkimuksen joka juuri kiusallisen usein kuulemma radalla yrittää tehdä vaikutusta ammatillaan ja tuolla "sijoituksellaan". Joka siis todellisuudessa on vain pari sataa tonnia hävittyä velkarahaa. Joku malmilainen kampaaja joskus melkein kiinnostui.

• hrhrth

ol
        Riippuu siitä, mihin on mennyt sijoittamaan. Itse olen äärimmäisen ylpeä uudesta keskusta-yksiöstäni. On niin uusi, ettei ole vielä edes valmistunut ja ainoa mietityttävä asia on, kuinka paljon siitä tulen käärimään voittoa myydessäni.
        Miksei elämänsä parasta sijoitusta kehtaisi mainita! "

Mikä ihmeen sijoitus? Käytännössä et ole ostanut muuta kuin käyttöomaisuutta ja kustannuksia itsellesi.

• Mistä se johtuu

, että rumat ja minimunat aina hakee kompensaatiota jostain noin epätoivoisesta..
      Autot on toinen.

• Pysy vain siellä asuntopalstallasi. Kahjokiintiö on jo tämän palstan osalta ylitetty moninkertaisesti.

• Mutta sinkkuus

ja asuntovelallisuus ovat muuttumassa synonyymeiksi. On ihan perusteltua olla tällä palstalla.

• Poikamies 39-v
        Mutta sinkkuus kirjoitti:

ja asuntovelallisuus ovat muuttumassa synonyymeiksi. On ihan perusteltua olla tällä palstalla.

Sen voi toki myöntää, että nykyisestä asuntokeinottelusta ja hintatasosta on järki karannut jo yli kymmenen vuotta sitten. Asiassa sentään positiivista on se, että onneksi en ole pakko velkaantua. Jokainen voi syyttää velkaantumisesta ja ylisuurista lainoista vain itseään. Tähän vielä päälle kaikki mahdolliset kulutusluotot ja lainanlyhennysvapaat heti lainan alussa. Siitä se sitten lähtee...

Itse ainakin pidän asuntoa kotina, enkä minään sijoituksena. Vaikka rahaa olisikin vaikka muille jakaa, siitä huolimatta en menisi tekemään sitä virhettä, että ostaisin kodiksi jonkun keskusta-kopin - olkoonkin vaikka uusi. Kaupungissa on tullut asuttua koko ikä (vuokralla), enkä ole tarkemmin ajatellen koskaan pitänyt keskustassa asumisesta. Ennemmin laidoilla tai vaikka mieluummin kokonaan maaseudulla. Ei vain nappaa ahtaasti asuminen, jatkuva liikenteen melu, jne.

Nykyisessä tilanteessa velkaantuminen ei vain ole järkevää. Kauttaaltaan sen verran epävarmat ajat ovat menossa ja etenkin tulossa....

• Toivottavasti suuri enemmistö nuorista ajattelee tavallasi. Se vain korostaisi pidemmän päälle niiden statusta, jotka ovat uskaltaneet ottaa riskin kaltaisistasi maailmanlopunennustajista huolimatta. ;-)

• MItäh:D

Uskaltaneet olla v*tun tyhmiä ?:D No sillä saa just malmikampaajaa. Hhahahaha..

• ok-mikropenis

No nyt ne velkavakuutukset sitten poksahtaa. Kiva.

• Olen kuullut

samaa. Ja ymmärrän hyvin. Kuplahinnalla ostetun asunnon myyminen romahduksen jälkeen tarkoittaa jättimäisten velkojen realisoitumista. Miten siinä mitään yhteistä kotia lähdetään enää ostamaan, kun edellisestäkin on pankille jo tonnikaupalla maksettavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      356
      4155
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      130
      3662
    3. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      9
      2381
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      9
      2213
    5. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      149
      1854
    6. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      118
      1769
    7. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1758
    8. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1389
    9. Martina mukana erikoisjoukossa

Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1048
    10. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      925
    Aihe