MAUSTEMESTA

pirpana303

Moi,
Olimme eilen Lahdessa ja löysin sieltä aivan ihanan kaupan, Maustemestan. Myy kuivahedelmiä, pähkinöitä, hunajaa, mausteita, riisiä, karkkia ym. ym. Aivan valtavan laaja valikoima, paras koko Suomessa (olen sentään Hgistä!) Löysin mm. agar agaria, laventelia, sellerisuolaa ja muutakin mitä olen turhaan metsästänyt.. On ollut siellä 17 vuotta, enkä ole tiennyt :( Nyt on käytävä useammin Lahessa :)))

21

4781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkemmat tiedot
    • aha ja vai niin

      No eihän noista ole syötäväksi kelpaavaa kuin pähkinät.

      • Anonyymi

        Näin on teille oraville mutta me ihmiset ollaan laajempi ruokavalioisia.


    • salli mun nauraa

      Olen sentään helsingistä

    • Herkkujen ystävä

      Kuulostaa hyvältä,ehkä vois joskus poiketa sinne,kun tulee mentyä Lahteen.Varmaankin sieltä löytyy paljon hyviä herkkuja ja sellaisia,mitä ei välttämättä täältä saa,olen Kouvolan suunnalta.

    • myllykirjeet

      Eikös helsingissä sentään ruuat mausteta sushilla. Ja sitä sorttia tuolla ei ollutkaan. hah hah.

      • Namskukuu

        Hellurei kaikki.Aivan ehdottomasti täytyy suositella tätä ihanaista "basaaria". Tässä kaupassa saa tuntea sitä entisaikojen tunnelmaa, mitä hypermarketit ovat pilanneet. Kivijalkakaupoissa voi käydä vaikka ei mitään ostaisikaan ja samalla vain aistia sitäkun kiireettömät ihmiset etsivät herkkuja omiin ostokoreihinsa, joista loihtivat herkkuillallisen rakkaalle perheelleen. Myymälä sokkeloisine tiloineen on tuoksuva sekoitus vanhaa siirtomaatavarakauppaa jauhokauhoineen ja modernia herkkukauppaa makeisineen. Toista samanlaista ei Suomesta löydy. Olisipa tällaistaenemmän.E


      • Anonyymi
        Namskukuu kirjoitti:

        Hellurei kaikki.Aivan ehdottomasti täytyy suositella tätä ihanaista "basaaria". Tässä kaupassa saa tuntea sitä entisaikojen tunnelmaa, mitä hypermarketit ovat pilanneet. Kivijalkakaupoissa voi käydä vaikka ei mitään ostaisikaan ja samalla vain aistia sitäkun kiireettömät ihmiset etsivät herkkuja omiin ostokoreihinsa, joista loihtivat herkkuillallisen rakkaalle perheelleen. Myymälä sokkeloisine tiloineen on tuoksuva sekoitus vanhaa siirtomaatavarakauppaa jauhokauhoineen ja modernia herkkukauppaa makeisineen. Toista samanlaista ei Suomesta löydy. Olisipa tällaistaenemmän.E

        Tuu tänne espanjaan. Täällä on ainakin yks tollanen joka korttelissa.


    • kukin tyylillään

      Vähän on vanhat tarjoukset ainakin ko. sivulla. Eikä ollut edes vaniljajauhetta myynnissä. Kuka vielä pelaa vanhanaikaisen vaniljatangon kanssa?

      Kuka kaipaa jotain siirtomaatavarakauppaa? Jotkut ikäloput. Minä en ole ainakaan nähnytkään. Marketista saa mättöä. Ja halvalla.

      • vakkariasiakas

        Maustemesta on "tehtaanmyymälä" eli myyvät kyllä tosi edullisesti. Esim. laakerinlehti oli prismassa kilohinnaltaan kymmenen kertaa kalliimpaa...


      • lahtelainen
        vakkariasiakas kirjoitti:

        Maustemesta on "tehtaanmyymälä" eli myyvät kyllä tosi edullisesti. Esim. laakerinlehti oli prismassa kilohinnaltaan kymmenen kertaa kalliimpaa...

        Muutin vuosi sitten Lahteen Amerikasta (asuin siellä 8 v) ja tämä kauppa on kyllä parasta mitä olen Suomesta löytänyt !! Huomaa että ovat askeleen edellä tästä "bonuskansasta" Maailmalla tulee joskus yhtä piristäviä poikkeuksia vastaan, mutta että Lahdessa.. Omistavat kuulema myös suuren pähkinöiden ja kuivahedelmien maahantuontiyrityksen ja huhujen mukaan myös Kouvolan Lakritsin..


      • kyssäri ?
        lahtelainen kirjoitti:

        Muutin vuosi sitten Lahteen Amerikasta (asuin siellä 8 v) ja tämä kauppa on kyllä parasta mitä olen Suomesta löytänyt !! Huomaa että ovat askeleen edellä tästä "bonuskansasta" Maailmalla tulee joskus yhtä piristäviä poikkeuksia vastaan, mutta että Lahdessa.. Omistavat kuulema myös suuren pähkinöiden ja kuivahedelmien maahantuontiyrityksen ja huhujen mukaan myös Kouvolan Lakritsin..

        Mutta voiko siellä käydä jos ei asu sentään Helsingissä ?


      • ???

        Et varmaan oo paljon matkustellut jos luulet että ton tyyppiset kaupat on vanhoille


    • T-Nap

      Myy kuulema tukkupaketteja, siinä syy miksi pienetkin erät halpoja.

      • Mie vaan

        pysähdyttiin mekin nyt matkalla ja käytiin tässä ihanaisessa kaupassa. Kaksi kopallista kertyi kaikkea :-) Kaikki on niin ihanan tuoretta että nyt kämpässä tuoksuu mukavasti..Ja autossa syötiin heti kilo Kouvolan lakua jota sieltä saa myös kakkoslaatuisena (ei mitään vikaa kyllä!)


    • Banaanien kuvat

      Siirtomaatavaratyyli on nykyään aika hip, joten ehkä tuollakin tulee "piipahdettua".

    • lotta_94

      Kävin just ostamassa penkkarikarkit sieltä, ekaa kertaa kävin. Ihan huippu paikka :) Hirveesti kaikkee ihanaa...

    • timo_67

      Kävin hakeen just superfoodeja tästä mestasta :) Ovat paljon halvempia kuin marketeissa. Ja ihan eri fiilis ostaa tällaisesta kaupasts, jossa on jotain omalaatuista tunnelmaa..

    • Tellle

      Kuivahedelmät ja pähkinät eltaantuneen makuisia usein ja jotkin tuotteet tuntuvat olevan epätuoreita. Ei jatkoon.

    • Anonyymi

      Aivan hurmaava paikka, meidän koko perhe ihastui. Kaikille löytyi mieleisiä juttuja, mausteita ja makeisia. Ehdottomasti Lämmin suositus!

      • Anonyymi

        Poikkean joskus Lahdessa käydessä Mauste-Mestassa. On jo nähtävyytenä ihana paikka, saati sitten upea valikoima mausteita ym ym ym. Kaiken olen saanut aina tuoreena.

        terveisin jämsäläinen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4944
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3237
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1385
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1216
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      66
      912
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      718
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe