http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194727160420/artikkeli/puheenaihe kaikki yliluonnolliset kokemukset ovat illuusioita sanoo professori.html
Kaikki yliluonolliset kokemukset ovat illuusiota.
Yliluonnolliset kokemukset
137
367
Vastaukset
- Pyhä Pieru
Periaatteessa, tosin täytyy sanoa, että pahana kankkus aamuna on joskus tullut sellanen kropasta irtaatumis kokemus vai oliko se sittenkin sitä, ettei just silloin välittäisi olla tässä kropassa :D
- Uskovaiset naurattaa
No tuohon on yksinkertainen vastaus eli kankkusessa tapahtuu ihan sama ilmiö kuin meditaatioissta tai uskovaisilla iltaisin eli kun rukoillaan intensiivisesti väsyneenä ja vaivutaan ns. valveuni -tilaan, niin koetaan, että ollaan irti ruumiista ja kävellään ympäri huonetta tai nähdään harhoja aivan kuin huoneessa olisi Jeesus tai enkeleitä yms.
Kankkusessa aivot ovat ihan sekaisin juomisesta, huumeeista tai huumeiden kaltaisista lääkeaineista, jolloin ollaan koko ajan valveunitilassa ja voidaan nähdä pikku-ukkoja tai Jeesus yms. kivaa.
Valveuni on tieteellinen selitys näille uskovaisten ihmenäyille eli muuta ei tarvita kuin vahva itsesuggestio keskittymällä rukoukseen tai johonkin tiettyyn ajatukseen eli ei edes rukoilemista tarvita valveunitilaan pääsyyn ja harhojen näkemiseen. - Suometar
Uskovaiset naurattaa kirjoitti:
No tuohon on yksinkertainen vastaus eli kankkusessa tapahtuu ihan sama ilmiö kuin meditaatioissta tai uskovaisilla iltaisin eli kun rukoillaan intensiivisesti väsyneenä ja vaivutaan ns. valveuni -tilaan, niin koetaan, että ollaan irti ruumiista ja kävellään ympäri huonetta tai nähdään harhoja aivan kuin huoneessa olisi Jeesus tai enkeleitä yms.
Kankkusessa aivot ovat ihan sekaisin juomisesta, huumeeista tai huumeiden kaltaisista lääkeaineista, jolloin ollaan koko ajan valveunitilassa ja voidaan nähdä pikku-ukkoja tai Jeesus yms. kivaa.
Valveuni on tieteellinen selitys näille uskovaisten ihmenäyille eli muuta ei tarvita kuin vahva itsesuggestio keskittymällä rukoukseen tai johonkin tiettyyn ajatukseen eli ei edes rukoilemista tarvita valveunitilaan pääsyyn ja harhojen näkemiseen.Lapsetkin kokevat yliluonnollisia tapahtumia, vaikka eivät ole uskossa, meditaatiossa, itsesuggestiossa, sairaita, eikä nukkumassa eikä varsinkaan kankkusessa.
- luminarsku.
Siinäpä taas yksi kokematon perustaa todisteensa kokemattomuudelleen. :)
Tarvitaan tarpeeksi älykkyyttä, jotta voi esittää täydellistä älyttömyyttä.
Nyt ei sitten muuta kun todistamaan, ettei yliluonnollisia kokemuksia ole. Miljoona taalaa odottaa...
Esitän vahvasti väittämän, että sinäkin Mirka saisit todisteita, jos lopettaisit palstalla 'räyhäämisesi' ja lähtisit etsimään todisteita avoimella mielellä. Sinusta näkee selvästi, että taistelet Jumalaa vastaan.
http://www.victorzammit.com./
Sivustolta poimittua:
"Syynä mielensä tiukasti sulkeneilla epäilijöillä on enemmänkin se, että he ovat sulkeneet mielensä eivätkä todella tutki todisteita.
Kognitiivinen dissonanssi on termi, joka kuvaa epämukavuutta, kun ihminen joutuu perustavanlaatuiseen ristiriitaan tiedon kanssa, joka on omien uskomustensa kanssa ristiriidassa. Kun materialisti kohtaa vakuuttavan yliluonnollisen näytön, hän kieltää sen ilman mitään pätevää syytä. Koska tällainen mielen sulkeminen on tiedostamatonta ja voimakasta, he hyökkäävät paranormaaleja todistuksia esittäviä henkiöitä kohtaan. Koska epäilijä ei voi käyttää tiedettä, logiikkaa, toistettavissa olevaa ja objektiivista perustetta, heistä tulee vihaisia, vihamielisiä, jopa aggressiivisia. Ahdistustaan vähentääkseen hän mene äärimmäiseen kieltämiseen. Aggressiivisempi epäilijä sortuu jopa huijaamiseen, harhaan johtamiseen ja valehteluun todellisesta tilanteesta. [Näitä huijaamisiahan tieteen historiasta löytyy mm. evoluution todistamisessa. toim.huom]
Eräs selitys itsepintaiselle mielen sulkemiselle on biologisperäinen. Jäykässä uskomusjärjestelmässä neuronit pommittavat aivoissa tiettyä määriteltyä hermoverkkoa. Niinpä jos tieto, esim, kuolemanjälkeinen todiste, tulee aivoihin ja kohtaa ristiriidassa olevan jäykän skeptisen uskomusjärjestelmän, hermoradat 'pommittavat' samalla vanhalla tavalla ja eivät dekoodaa uutta informaatiota. Se on kuin suodatin. Vasta kun skeptikolla on dramaattinen kokemus, uusia hermoratoja syntyy ja vanhat vähitellen putoaa pois käytöstä. Uskomusjärjestelmät ovat perustavia suodattimia todellisuuteen.
Tärkein motiivi: raha, valta, asema. On myös pieni vähemmistö, joka sulkee mielensä uralla etenemisen, vaikutusvallan ja julkisuuden vuoksi. Esim. tiedemies hylkää kaikki paranormaalit todisteet ja saa rahoitusta vastustamisestaan. Nämä ihmiset eivät koskaan kuuntele logiikkaa, tiedettä, rationaalista päättelyä, maalaisjärkeä. He eivät voi muuttaa ajatteluaan, koska he menettäisivät rahaa, valtaa ja asemaa.
"Voileipä-väite". Professori Stephen Hawking, tunnetuin "voileipä-väitettä" käyttävä, poimii ja käyttää vain omia negatiivisia ennakkoluuloja vahvistavaa tietoa. Tämä mielensä sulkenut professori ei tiedä, että tuomioistuimessa hänen "voileipäväitteensä" revittäisiin kappaleiksi. Miksi? Koska häntä ristiinkuulusteltaisiin kriittisesti, että hän poistaa kaikkein tärkeimmät näytöt – jotka pohjimmiltaan on ristiriidassa hänen syvään juurtuneisiin negatiivisiin ennakkoluuloihin. Tämä suljettu-mielinen skeptikko tekee valtavan virheen ajatellen, että hän olisi asiantuntija oikeudessa myös. Oikeudenkäynnin asianajajalla on yksinomainen tekninen tietämys siitä, mikä on olennaista, mikä on todistusaineistoa, mikä on pätevää todisteina – ei siis ainakaan tähtitieteilijällä."
Viktor Zammit, asianajaja Australian hovi- ja korkeimmasta oikeudesta, esittää erilaisia todisteita kuolemanjälkeisestä elämästä, mm. jälleensyntymisen, mikä tietenkin kristitylle ei ole oikea todiste. Mutta sekin todistaa, että jotakin on kuolemanjälkeen, josta voi tietoa saada. Kristitylle se kertoo pahuuden voimista, jotka yrittää estää ihmisten yhteyden Jumalaan Jeesuksen uhrikuoleman kautta ja antaa ihmisille kokemuksia muka jälleensyntymisistä.
Palstalla on tullut hyvin esiin tuo kognitiivinen dissonanssi. Kun pitäisi älyllä yrittää torpata todisteiden esittäjien perustelut, turvaudutaan halveksuntaan, ivaan, naurettavaksi tekemiseen, toisten älyn epäilyyn. Samalla näin menetellessään epäilijät vahvistavat omat epäilynsä epätosiksi."Nyt ei sitten muuta kun todistamaan, ettei yliluonnollisia kokemuksia ole. Miljoona taalaa odottaa..."
Kokemukset voivat olla todellisia, ilman että asiaan liittyy mitään yliluonnollista. Tietenkään kukaan ei voi todistaa yliluonnollista olemattomaksi mutta jostain syytä kukaan ei ole tätä ilmiselvästi yleistä asiaa onnistunut todistamaan olevaksikaan.
Siihen ei siis ole syytä uskoa. Vai tuomitsisitko miehen siellä oikeudessa, vain sen vuoksi ettet voi todistaa häntä syyttömäksi?
Yliluonnollisiksi luetaan paljon asioita, jotka sitä eivät ilmiselvästi ole. Ihmismieli on ihmeellinen mutta me tiedämme siitä paljon. Osaamme mm. huijata aivot saamaan "yliluonnollinen" kokemus.
Mieli on myös taipuvainen etsimään kuvioita jokapuolelta. Esim. jos näemme unta että olemme myöhässä ja seuraavana aamuna olemme myöhässä, olemme taipuvaisia uskoa että kyseessä oli enneuni.
Ihminen on myös hyvä tulkitsemaan ympäristöään tiedostamatta asiaa.
Minulla on ystävä, joka heräsi yöllä siihen että taulu tippui seinältä. Aamulla hän sai kuulla että kuvan henkilö oli kuollut. Onko tässä sinun mielestäsi kyseessä yliluonnolliset vaukuttimet? Entä jos kerron että kyseisen ystäväni seiniltä on tippunut sama taulu aiemminkin useaan otteeseen?
Sinusta en ole kokenut yliluonnollista ja olen samaa mieltä. Olen nähnyt ihmisiä huoneessani, eläimet ovat käyttäytyneet oudosti, olen saanut ennakkoaavistuksia jne. Ongelma vain on että tiedän liikaa aivoista, jotta voisin hyväksyä että nämä liittyvät mitenkään yliluonnolliseen.- IT-specialconsult
gloriana_demeter kirjoitti:
"Nyt ei sitten muuta kun todistamaan, ettei yliluonnollisia kokemuksia ole. Miljoona taalaa odottaa..."
Kokemukset voivat olla todellisia, ilman että asiaan liittyy mitään yliluonnollista. Tietenkään kukaan ei voi todistaa yliluonnollista olemattomaksi mutta jostain syytä kukaan ei ole tätä ilmiselvästi yleistä asiaa onnistunut todistamaan olevaksikaan.
Siihen ei siis ole syytä uskoa. Vai tuomitsisitko miehen siellä oikeudessa, vain sen vuoksi ettet voi todistaa häntä syyttömäksi?
Yliluonnollisiksi luetaan paljon asioita, jotka sitä eivät ilmiselvästi ole. Ihmismieli on ihmeellinen mutta me tiedämme siitä paljon. Osaamme mm. huijata aivot saamaan "yliluonnollinen" kokemus.
Mieli on myös taipuvainen etsimään kuvioita jokapuolelta. Esim. jos näemme unta että olemme myöhässä ja seuraavana aamuna olemme myöhässä, olemme taipuvaisia uskoa että kyseessä oli enneuni.
Ihminen on myös hyvä tulkitsemaan ympäristöään tiedostamatta asiaa.
Minulla on ystävä, joka heräsi yöllä siihen että taulu tippui seinältä. Aamulla hän sai kuulla että kuvan henkilö oli kuollut. Onko tässä sinun mielestäsi kyseessä yliluonnolliset vaukuttimet? Entä jos kerron että kyseisen ystäväni seiniltä on tippunut sama taulu aiemminkin useaan otteeseen?
Sinusta en ole kokenut yliluonnollista ja olen samaa mieltä. Olen nähnyt ihmisiä huoneessani, eläimet ovat käyttäytyneet oudosti, olen saanut ennakkoaavistuksia jne. Ongelma vain on että tiedän liikaa aivoista, jotta voisin hyväksyä että nämä liittyvät mitenkään yliluonnolliseen.Hei sinä, joka tiedät "liikaa" aivoista, kerro miten tai miksi puhun vieraita kieliä (todistettavasti) ilman niitä opiskelematta tai kuulematta?
Älä vain sano, että olen sairas, koska sitä en ole! - gloriana_
IT-specialconsult kirjoitti:
Hei sinä, joka tiedät "liikaa" aivoista, kerro miten tai miksi puhun vieraita kieliä (todistettavasti) ilman niitä opiskelematta tai kuulematta?
Älä vain sano, että olen sairas, koska sitä en ole!Minä olen nähnyt unta, jossa puhun kiinaa. Mitä kieltä tarkalleen puhut? Oletko varma ettet tuntenut tätä kieltä lainkaan etukäteen? Millä perusteella kyse olisi yliluonnollisesta?
- Mirka...
Hei sinä, joka tiedät "liikaa" aivoista, kerro miten tai miksi puhun vieraita kieliä (todistettavasti) ilman niitä opiskelematta tai kuulematta?
Älä vain sano, että olen sairas, koska sitä en ole!Mistä kielistä mahtaa olla kyse?
Et opiskellut oppimisia kieliä edes koulussa? IT-specialconsult kirjoitti:
Älä vain sano, että olen sairas, koska sitä en ole!Tuo edellinen vastaus oli myös minun mutta pointti on, että vaikka ei kykenisi löytämään luonnollista selitystä jollekin, ei ole perusteltua uskoa sen kumpuavan yliluonnollisista lähteistä...
Mutta ollisi kiva kuulla mitä kieltä puhuit ja miten on todistettu, ettet niitä aiemmin tuntenut lainkaan?- IT-specialconsult
gloriana_ kirjoitti:
Minä olen nähnyt unta, jossa puhun kiinaa. Mitä kieltä tarkalleen puhut? Oletko varma ettet tuntenut tätä kieltä lainkaan etukäteen? Millä perusteella kyse olisi yliluonnollisesta?
Sorry myöhäinen vastaus. ainakin italiaa, espanjaa ja portugalia.
Lyhyesti: puhuin tuntemattomalle opiskelijapojalle Virossa hänen omaa äidinkieltään portugalia, kun ajattelin antaa hänelle näytteen kielilläpuhumisesta(luulin häntä ensin uskovaiseksi, joka ymmärtää kielilläpuhumisesta).
Hän oli kuin "seipäästä saanut" . Kysyi missä olen tuota kieltä oppinut tai sitten sinulla täytyy olla tavattoman hyvä muisti.
Sanoin, että en ole missään tai mistään oppinut, puhun vain kielillä, etkö tunne asiaa?
Mutta kun sinä puhut minun äidinkieltäni portugalia. tulen nimittäin Brasiliasta.!
Minulle on usein ulkolaisia henkilöitä kertonut välittömästi tai jälkeenpäin jonkun kirkkotilaisuuden, että olen rukoillut tiettyjä asioita Jumalalta heidän ymmärtämillään kielillä.
Olen opiskellut aikoinani ruotsia, saksaa, englantia ja ymmärrän aika hyvin myös viron kieltä, koska olen ollut siellä kymmeniä kertoja.
Noita kieliä, joita puhun rukoillessani ja joista jo mainitsin, en ole koskaan opiskellut. Italiassa olen ollut yhden kerran. Sensijaan Espanjassa monia kertoja. En silti osaa käyttää kaupassa tai ravintolassa juurikaan espanjan kieltä. Portugalissa en ole ollut kertaakaan, enkä kieltä edes kuunnellut.
Siis kyse on yliluonnollisesta asiasta: puhut ja äännät vierasta kieltä täysin oikein ja ymmärrettävästi. Lisäksi puhut tai rukoilet tilanteeseen liittyvän oleellisen asian puolesta. - IT-specialconsult
Mirka... kirjoitti:
Mistä kielistä mahtaa olla kyse?
Et opiskellut oppimisia kieliä edes koulussa?Vastasin tuosssa edellä! Sorry myöhässä tuleva vastaus.
- IT-specialconsult
Tuo edellinen vastaus oli myös minun mutta pointti on, että vaikka ei kykenisi löytämään luonnollista selitystä jollekin, ei ole perusteltua uskoa sen kumpuavan yliluonnollisista lähteistä...
Mutta ollisi kiva kuulla mitä kieltä puhuit ja miten on todistettu, ettet niitä aiemmin tuntenut lainkaan?Vastasin lyhyesti tuossa edellä. tosin tässä on jo pari päivää kulunut.
voin antaa vielä yksityiskohtaisempia ja tarkempian vastauksia kokemuksistani tältä alueelta, jos tarvitaan. - uskikset satuilee
Lyhyesti: puhuin tuntemattomalle opiskelijapojalle Virossa hänen omaa äidinkieltään portugalia, kun ajattelin antaa hänelle näytteen kielilläpuhumisesta(luulin häntä ensin uskovaiseksi, joka ymmärtää kielilläpuhumisesta).
Hän oli kuin "seipäästä saanut" . Kysyi missä olen tuota kieltä oppinut tai sitten sinulla täytyy olla tavattoman hyvä muisti.
Sanoin, että en ole missään tai mistään oppinut, puhun vain kielillä, etkö tunne asiaa?
Mutta kun sinä puhut minun äidinkieltäni portugalia. tulen nimittäin Brasiliasta.!
Minulle on usein ulkolaisia henkilöitä kertonut välittömästi tai jälkeenpäin jonkun kirkkotilaisuuden, että olen rukoillut tiettyjä asioita Jumalalta heidän ymmärtämillään kielillä.
Olen opiskellut aikoinani ruotsia, saksaa, englantia ja ymmärrän aika hyvin myös viron kieltä, koska olen ollut siellä kymmeniä kertoja.
Noita kieliä, joita puhun rukoillessani ja joista jo mainitsin, en ole koskaan opiskellut. Italiassa olen ollut yhden kerran. Sensijaan Espanjassa monia kertoja. En silti osaa käyttää kaupassa tai ravintolassa juurikaan espanjan kieltä. Portugalissa en ole ollut kertaakaan, enkä kieltä edes kuunnellut.
Siis kyse on yliluonnollisesta asiasta: puhut ja äännät vierasta kieltä täysin oikein ja ymmärrettävästi. Lisäksi puhut tai rukoilet tilanteeseen liittyvän oleellisen asian puolesta.Raamatun kielillä puhuminen on aivan eri asia, mistä kirjoitat mielipiteessäsi. Espanja ja portugali ovat kielellisesti hyvin lähellä toisiaan ja itsekkään en ole opiskellut espanjaa tai portugalia ja silti puhun molempia kieliä, koska olen oppinut ne korvakuulolla sekä myös kreikan kielen. Puhun myös ranskaa, venäjää, ruotsia, italiaa ja jonkun verran turkkia. En rukoile kyseisillä kielillä, vaan ihan suomeksi esimerkiksi pomolta lisää liksaa. Uskonnollisessa mielessä en rukoile, enkä kuulu edes kirkkoon.
Ohessa linkki, jossa kerrotaan kielilläpuhumisesta
http://www.tiede.fi/uutiset/2712/kielillapuhujan_kontrolli_herpaantuu IT-specialconsult kirjoitti:
Siis kyse on yliluonnollisesta asiasta: puhut ja äännät vierasta kieltä täysin oikein ja ymmärrettävästi. Lisäksi puhut tai rukoilet tilanteeseen liittyvän oleellisen asian puolesta.Mielenkiintoista mutta vaikka hyväksyisimme että puhut totta, niin millä perusteella kyse olisi yliluonnollisesta?
Voihan olla että olet vaikkapa kielinero. Osaavathan jotkut soittaa musiikkiakin pelkästään korva tuntumalla. En nyt sano ettäkö tämä olisi välttämättä selitys asiaan mutta hyppy yliluonnolliseen on täysin perustelematon. Miten se että puhut vieraita kieliä rikkoo mitenkään luonnonjärjestystä?- IT-specialconsult
uskikset satuilee kirjoitti:
Raamatun kielillä puhuminen on aivan eri asia, mistä kirjoitat mielipiteessäsi. Espanja ja portugali ovat kielellisesti hyvin lähellä toisiaan ja itsekkään en ole opiskellut espanjaa tai portugalia ja silti puhun molempia kieliä, koska olen oppinut ne korvakuulolla sekä myös kreikan kielen. Puhun myös ranskaa, venäjää, ruotsia, italiaa ja jonkun verran turkkia. En rukoile kyseisillä kielillä, vaan ihan suomeksi esimerkiksi pomolta lisää liksaa. Uskonnollisessa mielessä en rukoile, enkä kuulu edes kirkkoon.
Ohessa linkki, jossa kerrotaan kielilläpuhumisesta
http://www.tiede.fi/uutiset/2712/kielillapuhujan_kontrolli_herpaantuuItse satuilet ja ja puhut potaskaa!
Kieliähän voi oppia opiskelemalla tai vain korvakuulolla niinkuin kerroin kohdaltani Viron kielestä.
Kun puhutaan jollain tavalla opittua kieltä tai äidinkieltä aivojen toiminta aktivoituu otsalohkoissa. Kun puhutaan kielillä tuo alue herpaantuu ja kontrolli siirtyy jollekin toiselle osaa aivoja...juuri näin käy! (Erittäin hyvä linkki!)
Tämä on tarkalleen Raamatun mukainen tapa puhua kielillä. Luepa helluntaipäivän tapahtuma Raamatusta, niin näet, että siellä puhuttiin kymmenillä ymmärrettävillä kielillä, joiden aitouden ulkopuoliset todistivat! - IT-specialconsult
Mielenkiintoista mutta vaikka hyväksyisimme että puhut totta, niin millä perusteella kyse olisi yliluonnollisesta?
Voihan olla että olet vaikkapa kielinero. Osaavathan jotkut soittaa musiikkiakin pelkästään korva tuntumalla. En nyt sano ettäkö tämä olisi välttämättä selitys asiaan mutta hyppy yliluonnolliseen on täysin perustelematon. Miten se että puhut vieraita kieliä rikkoo mitenkään luonnonjärjestystä?En kuitenkaan ole kielinero. En ollut koulussa, enkä ole osoittautunut käytännön korvakuulo-opiskelussa. Tiedän ja tunnen kuitenkin tämänkaltaisia ihmisiä esim. naapurini, joka puhuu vaivatta 11 kieltä.
Jos tiedät mitä Raamattu puhuu Pyhän Hengen kasteesta ja helluntaista, jonka yhteydessä ihmiset puhuivat useita tunnettuja kieliä (Apost.2.luku), niin ymmärrät asiasta jotain. Lyhyesti sanottuna minulla oli oma helluntaikokemus 25 vuotta sitten!
Minulle jäi tuosta hyvästä ja positiivisesta kokemuksesta jäljelle kielillärukouksen armolahja. Tuo armolahja vaikuttaa minussa innoitusta rukoilla erityisesti yksin ollessa eri ihmisten ja asioiden puolesta. Kun rukoilen kielillä ilmaisuun (sanastoon) tulee kaupunkien, maiden, ihmisten jne. nimiä ja sinä et voi jättää niitä pois, jos aiot jatkaa sujuvasti rukoustasi. Nuo nimet ovat rukouksessa jonkin aikaa ja toistuvat eri päivinä, eri kuukausina ja jopa vuosia. Rukoukseeni tulee myös tuntemattomien ihmisten nimiä ja tiedän rukoilevani heidän puolestaan.
Mikä on sitten erityisesti yliluonnollista tässä yhteydessä. Toisinaan käy nimittäin niin, että tapaan tuon ennestään tuntemattoman ihmisen, jonka puolesta olen rukoillut.
Tai sitten, että sellainen henkilö, joka tulee rukoukseeni, voi olla minulle ennestään tuttu, mutta että hänelle tapahtuu jotain hyvää ja merkittävää hyvin pian.
Tai että varjellun jostain pahasta asiasta, josta olen esim. edellisenä iltana rukoillut kielillä (joku ymmärtää kieltä ja kertoo mikä vaara uhkaa) ja huomaan seuraavana aamuna tai päivällä, että tuo oli totta.
Tässä jotain pintaraapaisua aiheesta. - Vai niin
Siis kyse on yliluonnollisesta asiasta: puhut ja äännät vierasta kieltä täysin oikein ja ymmärrettävästi. Lisäksi puhut tai rukoilet tilanteeseen liittyvän oleellisen asian puolesta."Siis kyse on yliluonnollisesta asiasta: puhut ja äännät vierasta kieltä täysin oikein ja ymmärrettävästi. Lisäksi puhut tai rukoilet tilanteeseen liittyvän oleellisen asian puolesta."
Oletko jollakin lailla oikein tutkituttanut taitosi?
- Mirka...
Todisteita mistään yliluonnollisuuksista ei ole. Se joka niitä todeksi väittää niin todistakoon. Maailmalla on useitakin eri järjestöjä jotka luvanneet huimia summia sille joka todistaa yhdenkin yliluonnollisen ihmeen todeksi.
Väitän että uskonnot saastuttaa aivot.- luminarsku.
Hyvin toimii kognitiivinen dissonanssi kohdallasi!
Puolessatoista tunnissa et kyllä ehtinyt tutkia koko sivustoa linkkeineen ja videoineen. Ilmiöille, joita sivustolla esitellään, antaa kristinusko oikeat merkitykset, en siis kannata sivustolla esitettäviä yliluonnollisia kokemuksia sinällään.
Syyhän on siinä, ettei ne eri järjestöt kelpuuta mitään todistetta. Mielen jäykkyys estää ottamasta todisteita vastaan. Se tulee kerta toisensa jälkeen todistetuksi tälläkin palstalla ja nyt tässä ketjussa. Jos ihminen todella haluaa saada tietoa yliluonnollisesta, takaan, että hän myös saa. Netistä voi tutkimuksen aloittaa helposti ja vaivattomasti, mutta se vaatii avointa mieltä ja sitkeän 'käännän kivet ja kannotkin' -asenteen. - Tosiasioita
Miten todistaa se ja miksi, että on vaikkapa kohdannut oman rakkaan kuolleen vanhempansa ja viestinyt hänen kanssaan.
Tällainen kokemus on niin suuri, merkityksellinen ja henkilökohtainen, ettei se kaipaa muille todistelua. - Mirka. ..
luminarsku. kirjoitti:
Hyvin toimii kognitiivinen dissonanssi kohdallasi!
Puolessatoista tunnissa et kyllä ehtinyt tutkia koko sivustoa linkkeineen ja videoineen. Ilmiöille, joita sivustolla esitellään, antaa kristinusko oikeat merkitykset, en siis kannata sivustolla esitettäviä yliluonnollisia kokemuksia sinällään.
Syyhän on siinä, ettei ne eri järjestöt kelpuuta mitään todistetta. Mielen jäykkyys estää ottamasta todisteita vastaan. Se tulee kerta toisensa jälkeen todistetuksi tälläkin palstalla ja nyt tässä ketjussa. Jos ihminen todella haluaa saada tietoa yliluonnollisesta, takaan, että hän myös saa. Netistä voi tutkimuksen aloittaa helposti ja vaivattomasti, mutta se vaatii avointa mieltä ja sitkeän 'käännän kivet ja kannotkin' -asenteen.Tiedemaailma ei tunne yhtään yliluonnollista tapahtumaa. Ennen kuin teen mitään päätelmää niin siitä pitää olla tieteellistä näyttöä olemassa. Teidän kirjoituksenne ja uskomuksenne johdattaa vain harhaan. HEH HEH HEH. ..
- Suometar
Mirka. .. kirjoitti:
Tiedemaailma ei tunne yhtään yliluonnollista tapahtumaa. Ennen kuin teen mitään päätelmää niin siitä pitää olla tieteellistä näyttöä olemassa. Teidän kirjoituksenne ja uskomuksenne johdattaa vain harhaan. HEH HEH HEH. ..
Tiedemaailma tuntee ja on tutkinut paljon mm. ihmisten telepaattisia kykyjä, mutta ei vieläkään osaa selittää, mistä ko. ilmiö johtuu.
Suometar kirjoitti:
Tiedemaailma tuntee ja on tutkinut paljon mm. ihmisten telepaattisia kykyjä, mutta ei vieläkään osaa selittää, mistä ko. ilmiö johtuu.
Olisiko lähteitä? Ja perusteluita miksi telepatia olisi yliluonnollista?
Ihmiset ovat todella taitavia tulkkaamaan toisten eleitä ja ilmeitä (eli lukemaan ajatuksia).Tosiasioita kirjoitti:
Miten todistaa se ja miksi, että on vaikkapa kohdannut oman rakkaan kuolleen vanhempansa ja viestinyt hänen kanssaan.
Tällainen kokemus on niin suuri, merkityksellinen ja henkilökohtainen, ettei se kaipaa muille todistelua.Paino sanalla henkilökohtainen. Sen perusteella on turha väittää muille mitään yliluonnollisesta, varsinkaan kun nämä kohtaamiset lähes aina tapahtuvat nukkumaan mentäessa tai keskellä yötä kun "herätään".
- Tosiasioita
Paino sanalla henkilökohtainen. Sen perusteella on turha väittää muille mitään yliluonnollisesta, varsinkaan kun nämä kohtaamiset lähes aina tapahtuvat nukkumaan mentäessa tai keskellä yötä kun "herätään".
Tapahtuvat yhtä lailla keskellä kirkasta päivää, eivätkä ole "väittämisen" arvoisia, vaan todistelun/väittämisen yläpuolella.
Tosiasioita kirjoitti:
Tapahtuvat yhtä lailla keskellä kirkasta päivää, eivätkä ole "väittämisen" arvoisia, vaan todistelun/väittämisen yläpuolella.
Tottakai kokemuksia voi olla myös päivällä mutta suurinosa näistä tapahtuu öisin.
Mutta kokemus ei ole todiste yliluonnollisesta usein asiaan liittyy vahvistusharha (esim. ns. enkelikokemukset) ja haluttomuus ottaa huomioon mitään muita mahdollisia selitysmalleja.- Tosiasioita
Tottakai kokemuksia voi olla myös päivällä mutta suurinosa näistä tapahtuu öisin.
Mutta kokemus ei ole todiste yliluonnollisesta usein asiaan liittyy vahvistusharha (esim. ns. enkelikokemukset) ja haluttomuus ottaa huomioon mitään muita mahdollisia selitysmalleja.Vuorokauden ajalla ei ole mitään merkitystä ja kokemus on ulkopuolisille todistelun yläpuolella oleva tosiasia sekä yksityisasia.
Edesmenneen läheisen kohtaaminen ja hänen kanssaan viestiminen on tarkoitettu vain minulle ja niille läheisille, jotka kykenevät ymmärtämään ja ottamaan viestin vastaan. Miksi kokisin tarvetta todistella ulkopuolisille asiaa, mikä ei heille kuulu, ei heitä kiinnosta yms. Tosiasioita kirjoitti:
Vuorokauden ajalla ei ole mitään merkitystä ja kokemus on ulkopuolisille todistelun yläpuolella oleva tosiasia sekä yksityisasia.
Edesmenneen läheisen kohtaaminen ja hänen kanssaan viestiminen on tarkoitettu vain minulle ja niille läheisille, jotka kykenevät ymmärtämään ja ottamaan viestin vastaan. Miksi kokisin tarvetta todistella ulkopuolisille asiaa, mikä ei heille kuulu, ei heitä kiinnosta yms."Vuorokauden ajalla ei ole mitään merkitystä ja kokemus on ulkopuolisille todistelun yläpuolella oleva tosiasia sekä yksityisasia. "
Kyllä on jos on tapahtunut yöllä. Ei kai kukaan itse kokemuksen todenperäisyyttä ole epäillyt, ainoastaan sen lähdettä. Ja jos yrittää väittää kokemuksensa perusteella jotain, niin se ei ole enää yksityisasia.- Mirka...
Tosiasioita kirjoitti:
Vuorokauden ajalla ei ole mitään merkitystä ja kokemus on ulkopuolisille todistelun yläpuolella oleva tosiasia sekä yksityisasia.
Edesmenneen läheisen kohtaaminen ja hänen kanssaan viestiminen on tarkoitettu vain minulle ja niille läheisille, jotka kykenevät ymmärtämään ja ottamaan viestin vastaan. Miksi kokisin tarvetta todistella ulkopuolisille asiaa, mikä ei heille kuulu, ei heitä kiinnosta yms.Ihminen voi koeta sen mihin hän uskoo. Aivotoimintamme on uskomatonta joita pitää osata myös hallita ja tulkita oikein.
Yliluonnollisia asioita ei ole olemassa. - Ei suomea
Mirka... kirjoitti:
Ihminen voi koeta sen mihin hän uskoo. Aivotoimintamme on uskomatonta joita pitää osata myös hallita ja tulkita oikein.
Yliluonnollisia asioita ei ole olemassa.Koeta seuraavaksi kirjoittaa hieman myöhemmin aamulla. Ehkä aivosi siinä vaiheessa jo tuottavat selkosuomea.
- Tosiasioita
"Vuorokauden ajalla ei ole mitään merkitystä ja kokemus on ulkopuolisille todistelun yläpuolella oleva tosiasia sekä yksityisasia. "
Kyllä on jos on tapahtunut yöllä. Ei kai kukaan itse kokemuksen todenperäisyyttä ole epäillyt, ainoastaan sen lähdettä. Ja jos yrittää väittää kokemuksensa perusteella jotain, niin se ei ole enää yksityisasia.Ok. En tiennyt, että vuorokauden ajalla on monille merkitystä, sillä omalla kohdalla ei näin ole.
Tosiasioita kirjoitti:
Ok. En tiennyt, että vuorokauden ajalla on monille merkitystä, sillä omalla kohdalla ei näin ole.
Öisin kyse on lähes varmasti kyse valveunesta, se siinä on merkittävää.
- kunhan sanon
Todista väitteesi/heittosi. On selkeästi väärä!
- Tosiasioita
No päiväsaikaan ei unennäöstä tietty ole kyse.
Tosiasioita kirjoitti:
No päiväsaikaan ei unennäöstä tietty ole kyse.
Voi kyllä valveunia nähdä päivälläkin mutta yleensä öisin ollaan väsyneempiä ja suuri osa kokemuksista tapahtuu nukkumaan mentäessä tai keskellä yötä "herätessä".
"Todista väitteesi/heittosi. On selkeästi väärä! "
Miten niin selkeästi väärä? Väsyneenä voi nähdä outoja asioita ja valveunet ovat usein hyvin todentuntuisia.- Tosiasioita
Voi kyllä valveunia nähdä päivälläkin mutta yleensä öisin ollaan väsyneempiä ja suuri osa kokemuksista tapahtuu nukkumaan mentäessä tai keskellä yötä "herätessä".
"Todista väitteesi/heittosi. On selkeästi väärä! "
Miten niin selkeästi väärä? Väsyneenä voi nähdä outoja asioita ja valveunet ovat usein hyvin todentuntuisia.Ok. Siis olet sitä mieltä että valveunia nähdään ympäri vuodokauden, mutta enempi ilta/yöaikaan. Mielipiteesi on nyt täysin selvä.
Tosiasioita kirjoitti:
Ok. Siis olet sitä mieltä että valveunia nähdään ympäri vuodokauden, mutta enempi ilta/yöaikaan. Mielipiteesi on nyt täysin selvä.
Se ei ole mielipide vaan tosiasia. Valveunia voi nähdä milloin vain nukkumaan mentäessä, herätessä. Useimmiten nukkumaan nyt vain mennään yöllä.
Väsynyt nyt voi olla minä vuorokauden aikana tahansa ja väsymys vaikuttaa aivoihin vähän kuin huumeet.- Tosiasioita
Se ei ole mielipide vaan tosiasia. Valveunia voi nähdä milloin vain nukkumaan mentäessä, herätessä. Useimmiten nukkumaan nyt vain mennään yöllä.
Väsynyt nyt voi olla minä vuorokauden aikana tahansa ja väsymys vaikuttaa aivoihin vähän kuin huumeet.En ole koskaan nähnyt valveunia, enkä tiedä, mitä ne ovat. Sinulle ne ovat tosiasioita, mutta osaatko todistaa ihmisen kyvyn nähdä valveunia?
Mitä ne ovat ja todista, että ne ovat totta. Jos et osaa asiaa todistaa, ovat valveunet ainoastaan uskomus- ja mielipideasiaa. Tosiasioita kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt valveunia, enkä tiedä, mitä ne ovat. Sinulle ne ovat tosiasioita, mutta osaatko todistaa ihmisen kyvyn nähdä valveunia?
Mitä ne ovat ja todista, että ne ovat totta. Jos et osaa asiaa todistaa, ovat valveunet ainoastaan uskomus- ja mielipideasiaa.http://fi.wikipedia.org/wiki/Valveuni
Jos ei jotain tiedä kannattaa googlettaa.
Valveunia on tutkittu ja ne voidaan myös todistaa olemassaoleviksi ilmiöiksi.
- Älä vätä vaan luota
Tässä olisi yksi yliluonnollinen tapahtuma
Pyhän Hengen yliluonnollisesta vaikutuksesta voidaan mainita Jesaja 52:13 - 53:12, joka on kuin silminnäkijän kuvaus Golgatalta 700 vuotta ennen sen tapahtumista.- Todisteet esiin
Raamattu ei riitä minkään todisteeksi ja miksi muuten aina vedotaan juutalaisuuteen, vaikkei kristinuskolla ja juutalaisuudella ole mitään tekemistä keskenään.
Todista nyt ensin Pyhän Hengen olemassaolo ja keroo mikä se on. Raamatun kertomukset eivät riitä tähän todistukseksi.
Vaikea homma vai mitä. - Mirka. ..
Raamattu jumalineen ja pyhine henkineen ovat vain satua ja höpötystä. HEH HEH HEH... Onneksi en ole uskis.
- Suometar
Todisteet esiin kirjoitti:
Raamattu ei riitä minkään todisteeksi ja miksi muuten aina vedotaan juutalaisuuteen, vaikkei kristinuskolla ja juutalaisuudella ole mitään tekemistä keskenään.
Todista nyt ensin Pyhän Hengen olemassaolo ja keroo mikä se on. Raamatun kertomukset eivät riitä tähän todistukseksi.
Vaikea homma vai mitä."vaikkei kristinuskolla ja juutalaisuudella ole mitään tekemistä keskenään."
Kristinusko syntyi juutalaisten keskuudessa, jollei olisi ollut juutalaisia ei olisi myöskään kristittyjä.Jeesus oli juutalainen.
- Älä väitä vaan luota
"On tyhmää ensin olettaa, ettei ihmeitä voi tapahtua ja sitten pitää oletusta todisteena sille, ettei ihmettä ole tapahtunut"
http://www.onkosetotta.net/artikkeli/8"Ihmeeksi kutsutaan tavallisesta poikkeavaa ilmiötä, jonka aiheuttajana pidetään jumalallista hahmoa." wiki
Ihmeitähän tapahtuu jatkuvasti tämän määritelmän mukaan. Ei liity kuitenkaan mitenkään yliluonnolliseen.Tuo on juuri totta mitä tuossa linkissä lukee. Sellaiset väittää että ei ole yliluonnollista, jotka haluavat niin väittää. Jotka ovat kokeneet jotain yliluonnollista ne eivät epäile. Ihmeitä todellakin tapahtuu.
- toisintulkitsija
uskotar kirjoitti:
Tuo on juuri totta mitä tuossa linkissä lukee. Sellaiset väittää että ei ole yliluonnollista, jotka haluavat niin väittää. Jotka ovat kokeneet jotain yliluonnollista ne eivät epäile. Ihmeitä todellakin tapahtuu.
"Ihmeitä todellakin tapahtuu"
Kerro esimerkki. toisintulkitsija kirjoitti:
"Ihmeitä todellakin tapahtuu"
Kerro esimerkki.No miten selität sen, että pienenä lapsena näkee unen mikä tapahtuu vasta kymminien vuosien päästä, tai vaikeasti sairas, joka ei lääkärien mukaan pitäisi edes olla hengissä elääkin. Tällaista on itselleni tapahtunut.
- toisintulkitsija
uskotar kirjoitti:
No miten selität sen, että pienenä lapsena näkee unen mikä tapahtuu vasta kymminien vuosien päästä, tai vaikeasti sairas, joka ei lääkärien mukaan pitäisi edes olla hengissä elääkin. Tällaista on itselleni tapahtunut.
Yleisellä tasolla ajatellen selittäisin unennäköesimerkkisi aivojen toiminnan monimuotoisuudella. Mieti kuinka monia unia olet elämäsi aikana nähnyt. Todennäköisesti osa niistä aika kaheleita ja jotkut ehkä sellaisia, ettet kehtaisi kenellekään edes tunnustaa. Niitä et todennäköisesti pidä yliluonnollisina enteinä mistään. Mutta kun joku, tarkemmin tietämättä mikä esimerkkiunesi oli, merkittäväksi kokemasi uni sitten toteutuu, sen pidätkin yliluonnollisena.
Nämä sairaustapausesimerkit taas ovat sellaisia, että niihin on mahdoton ottaa kantaa, kun ei tiedä asiasta yhtään mitään. Ihmismieli on kuitenkin aika mahtava väline. Ja sisukas "taistelee" itsensä elämään siinä kuin periksiantavalle koittaa viimeinen hetki. Yliluonnollista siinä ei tarvitse silti olla. toisintulkitsija kirjoitti:
Yleisellä tasolla ajatellen selittäisin unennäköesimerkkisi aivojen toiminnan monimuotoisuudella. Mieti kuinka monia unia olet elämäsi aikana nähnyt. Todennäköisesti osa niistä aika kaheleita ja jotkut ehkä sellaisia, ettet kehtaisi kenellekään edes tunnustaa. Niitä et todennäköisesti pidä yliluonnollisina enteinä mistään. Mutta kun joku, tarkemmin tietämättä mikä esimerkkiunesi oli, merkittäväksi kokemasi uni sitten toteutuu, sen pidätkin yliluonnollisena.
Nämä sairaustapausesimerkit taas ovat sellaisia, että niihin on mahdoton ottaa kantaa, kun ei tiedä asiasta yhtään mitään. Ihmismieli on kuitenkin aika mahtava väline. Ja sisukas "taistelee" itsensä elämään siinä kuin periksiantavalle koittaa viimeinen hetki. Yliluonnollista siinä ei tarvitse silti olla.Niin voihan sen minkä tahansa ihmeen selittää, ettei se ole yliluonnollista sellainen, joa ei usko yliluonnolliseen. Toiselle pienikin asia voi olla suuri ihme, ja toiselle ei mikään vaikka kuinka selittämätöntä suurtakin tapahtuisi. Voihan sen käsittää niinkin, yliluonnollinen on sitä, mitä itsekukin pitää yliluonnollisena.
- toisintulkitsija
uskotar kirjoitti:
Niin voihan sen minkä tahansa ihmeen selittää, ettei se ole yliluonnollista sellainen, joa ei usko yliluonnolliseen. Toiselle pienikin asia voi olla suuri ihme, ja toiselle ei mikään vaikka kuinka selittämätöntä suurtakin tapahtuisi. Voihan sen käsittää niinkin, yliluonnollinen on sitä, mitä itsekukin pitää yliluonnollisena.
"Toiselle pienikin asia voi olla suuri ihme", "Voihan sen käsittää niinkin, yliluonnollinen on sitä, mitä itsekukin pitää yliluonnollisena"
No jos tuolle tielle lähdetään, niin tietenkin. Mutta silloin on kysymys vain ihmisen henkilökohtaisesta kokemuksesta. Se hänelle sallittakoon.
Se ei kuitenkaan ole sama asia kuin jokin sellainen yliluonnollinen, jonka voisi todistaa ja joka siis olisi todellakin luonnonlakien ulkopuolella. Luulin, että puhumme nimenomaan jostain "objektiivisesti" yliluonnollisesta. uskotar kirjoitti:
No miten selität sen, että pienenä lapsena näkee unen mikä tapahtuu vasta kymminien vuosien päästä, tai vaikeasti sairas, joka ei lääkärien mukaan pitäisi edes olla hengissä elääkin. Tällaista on itselleni tapahtunut.
Niin, uskotar. Unia nähdään valtavasti, eikä niistä "toteudu" kuin häviävän pieni osa. Kyse on enemmänkin sattumasta kuin yliluonnollisesta ilmiöstä. Ainakin omat uneni kuvastavat usein minun omaa ajatusmaailmaani, joten olisi luonnollista, että uneni voivat joskut toteutuakin.
Ihmisen elämä ja kuolema on mystinen juttu. Moni päällepäin terve voi kupsataa tuosta vaan, mutta "kuoleman oma" voi elää pitkäänkin ja tervehtyä. Sekin on enemmänkin sattumaa kuin yliluonnollisia ilmiöitä. Näin käy aivan varmasti missä päin maailmaa tahansa, eli ainkaan tämän Israelin Jumalan vaikutusta ei voi kaikki olla, vaikka ajattelisikin että se jumala on totta.uskotar kirjoitti:
Tuo on juuri totta mitä tuossa linkissä lukee. Sellaiset väittää että ei ole yliluonnollista, jotka haluavat niin väittää. Jotka ovat kokeneet jotain yliluonnollista ne eivät epäile. Ihmeitä todellakin tapahtuu.
"Ihmeitä todellakin tapahtuu. "
Tottakai tapahtuu, sillä ihme on mikä tahansa vähän harvinaisempi ilmiö, jonka aiheuttajana joku pitää jumaliaan.- Suometar
"Ihmeeksi kutsutaan tavallisesta poikkeavaa ilmiötä, jonka aiheuttajana pidetään jumalallista hahmoa." wiki
Ihmeitähän tapahtuu jatkuvasti tämän määritelmän mukaan. Ei liity kuitenkaan mitenkään yliluonnolliseen.Ihmettä voidaan kutsua myös paranormaaliksi tai yliluonnolliseksi ilmiöksi, riippuen siitä mihin kategoriaan ihme luokitellaan.
Suometar kirjoitti:
Ihmettä voidaan kutsua myös paranormaaliksi tai yliluonnolliseksi ilmiöksi, riippuen siitä mihin kategoriaan ihme luokitellaan.
Siinä tapauksessa ihmeitä ei ole yleisen tietämyksen mukaan tapahtunut. Paitsi jos yliluonnollinen määritellään vain selittämättömäksi ilmiöksi.
- Ei pidä paikkaansa
Yliluonnolliset kokemukset eivät kaikki ole illuusioita, vaan arkipäivää monille ihmisille.
- Mirka...
Kyseessähän on uskikset jotka eivät hallitse mielikuvitustaan.
- Suometar
Mirka... kirjoitti:
Niitä yliluonnollisia tapahtumia sattuu myös heille, jotka eivät ole uskossa.
- Tosiasioita
Mirka... kirjoitti:
Yliluonnollisia asioita tapahtuu ihan kaikenlaisille ihmisille.
- Mirka...
Tosiasioita kirjoitti:
Yliluonnollisia asioita tapahtuu ihan kaikenlaisille ihmisille.
Eikä tapahdu. Todista edes yksi yliluonnollinen tapahtuma.
- Sinä huutelet
Mirka... kirjoitti:
Eikä tapahdu. Todista edes yksi yliluonnollinen tapahtuma.
Johan niitä on mainittu pari kappaletta tässäkin ketjussa. Oleellinen kysymys kuitenkin on, että millaiset todisteet sinä hyväksyt todisteeksi yliluonnolliselle? Sinä huutelet täällä päivästä toiseen todisteita, mutta et edes tiedä mitä ne olisivat.
- Mirka ...
Sinä huutelet kirjoitti:
Johan niitä on mainittu pari kappaletta tässäkin ketjussa. Oleellinen kysymys kuitenkin on, että millaiset todisteet sinä hyväksyt todisteeksi yliluonnolliselle? Sinä huutelet täällä päivästä toiseen todisteita, mutta et edes tiedä mitä ne olisivat.
Aika pitkälle hyväksyn samat todisteet mitä meidän tiedeyhteisömmekin.
Mitä sinä kelpuutat todisteeksi? - kunhan sanon
Mirka ... kirjoitti:
Aika pitkälle hyväksyn samat todisteet mitä meidän tiedeyhteisömmekin.
Mitä sinä kelpuutat todisteeksi?Tiedeyhteisö hyväksyy mm hypnoosin, joka on myös ns. yliluonnolinen, selittämätön tapahtuma, mutta mitä tiede ei voi todistaa. Tieteellä ei ole hypnoosin tutkimiseen välineitä.
kunhan sanon kirjoitti:
Tiedeyhteisö hyväksyy mm hypnoosin, joka on myös ns. yliluonnolinen, selittämätön tapahtuma, mutta mitä tiede ei voi todistaa. Tieteellä ei ole hypnoosin tutkimiseen välineitä.
Onko yliluonnollinen siis jotain mistä tiede ei tällä hetkellä pysty tuottamaan teoriaa?
Hypnoosiahan tutkitaan ja sen vaikutuksesta tiedetään paljon mutta yksimielisyyttä ei vielä ole.- Tosiasioita
Onko yliluonnollinen siis jotain mistä tiede ei tällä hetkellä pysty tuottamaan teoriaa?
Hypnoosiahan tutkitaan ja sen vaikutuksesta tiedetään paljon mutta yksimielisyyttä ei vielä ole.Se on juuri sitä, mihin tiede ei tällä hetkellä pysty tuottamaan teoriaa.
Kuolleen vanhempansa voi kohdata ja kommunikoida hänen kanssaan mihin vuorokauden aikaan tahansa täysissä sielun ja ruumiin voimissa eikä "uskossa" tarvitse olla. Sillä ei ole merkitystä.
Valveunitiloilla tai päänsä päihteillä sumentamisella ei ole mitään tekemistä yliluonnollisten todellisten kohtaamisten/kokemusten kanssa. Ne vain ovat tosiasioita, mitä ei, kuten sanoit, pysty nykytieteen keinoin todistamaan. - ???
Tosiasioita kirjoitti:
Se on juuri sitä, mihin tiede ei tällä hetkellä pysty tuottamaan teoriaa.
Kuolleen vanhempansa voi kohdata ja kommunikoida hänen kanssaan mihin vuorokauden aikaan tahansa täysissä sielun ja ruumiin voimissa eikä "uskossa" tarvitse olla. Sillä ei ole merkitystä.
Valveunitiloilla tai päänsä päihteillä sumentamisella ei ole mitään tekemistä yliluonnollisten todellisten kohtaamisten/kokemusten kanssa. Ne vain ovat tosiasioita, mitä ei, kuten sanoit, pysty nykytieteen keinoin todistamaan."Kuolleen vanhempansa voi kohdata ja kommunikoida hänen kanssaan mihin vuorokauden aikaan tahansa täysissä sielun ja ruumiin voimissa eikä "uskossa" tarvitse olla"
Onko tuollaisesta todisteita? - Tosiasisoita
??? kirjoitti:
"Kuolleen vanhempansa voi kohdata ja kommunikoida hänen kanssaan mihin vuorokauden aikaan tahansa täysissä sielun ja ruumiin voimissa eikä "uskossa" tarvitse olla"
Onko tuollaisesta todisteita?Kuten yllä kirjoitin, ei pysty todistamaan. Mutta on totta ja omakohtaista.
- Yksi kertomus
"Kaikki yliluonolliset kokemukset ovat illuusiota."
Kerrotaan nyt sitten oma "illuusiokokemukseni".
Joitakin vuosia sitten sain vesirokon. Rupesin illalla tuntemaan itseni sairaaksi ja yöllä pystyin nukkumaan lähinnä on/off -tyyppisesti. Aina välillä heräsin, kun tärisin kuumehorkasssa ja väliin taas torkahdin.
Yhden torkahduksen aikana näin unta. Huoneessa, jossa nukuin oli 40 ihmistä. Unessa myös tiesin, että viereisessä huoneessa oli kuusi henkilöä lisää, vaikken heitä nähnytkään. Huoneessani olevat pälisivät kovaan ääneen ja huusin heille, että menkää pois häiritsemästä että voin nukkua, ettekö näe että olen sairaana.
Seuraavan kerran herätessäni päätin lopulta mitata kuumeeni. Se oli 40,6.
Tuolle voi keksiä kaksi selitystä. Toinen on, että kyseessä oli ihan vain yhteensattuma. Voi toki ollakin, aika hauska yhteensattuma kuitenkin, koska olisin voinut uneksia asuntooni ihan minkä vaan määrän ihmisiä, mutta uneksinkin juuri kuumeeni määrän.
Toinen selitys, jonka voisin keksiä on, että kovassa kuumeessani olen sekoittanut asioiden tapahtumajärjestyksen. Eli kyseessä olisi vain kuumehoureilua. Sitä selitystä vastaan puhuu se, että muistan edelleenkin hyvin ihmetelleeni jo mitattuani kuumeni saamaani lukemaa. Samaa ihmettelin vielä päivän valjettuakin. Eli heti tuoreeltaan kiinnitin lukemaan ja uneeni huomiota. Jos en olisi untani nähnyt ennen mittausta, niin miksi olisin heti mittauksen jälkeen ihmetellyt lukemaa?- Miksi niin
uskotar kirjoitti:
Noita em. kokemuksia minä kutsuisin kuumehoureeksi.
Voihan se toki olla, mutta mielenkiintoista että kuumehoureilin ennen mittausta sittemmin mittaamani lämpötilan. Jotta se olisi ollut kuumehoure, olisi minun pitänyt siis mittauksen jälkeen hourailla nähneeni edeltäkäsin mittaustuloksesta unta. Muistin (ja muistan) kuitenkin uneni elävästi ja muistan vieläkin hämmästykseni mittaustuloksesta uneni johdosta. Tiesin heti silloin mikä oli unta ja mikä valveillaoloa.
Mitään muuta kuumehouretta en yön aikana myöskään kokenut. Osasin ihan hyvin soittaa vanhemmilleni aamulla, että tulkaa hakemaan koira hoitoon, en nyt voi käyttää sitä lenkillä (herättyäni mittasin jotain hieman vajaa 40C). Eli missään tolkuttomassa tilassa en ollut. En ole mikään kuumehoureiden asiantuntija, mutta kuvittelisin että niitä näkisi hiukan laajemmassa mitassa, eikä tuollaisena yksittäisenä täsmähoureena.
Ehkä sinä voisit perustella paremmin, miksi kokemaani kannattaisi nimenomaan tulkita yksittäisenä kuumehourahduksena? Miksi niin kirjoitti:
Voihan se toki olla, mutta mielenkiintoista että kuumehoureilin ennen mittausta sittemmin mittaamani lämpötilan. Jotta se olisi ollut kuumehoure, olisi minun pitänyt siis mittauksen jälkeen hourailla nähneeni edeltäkäsin mittaustuloksesta unta. Muistin (ja muistan) kuitenkin uneni elävästi ja muistan vieläkin hämmästykseni mittaustuloksesta uneni johdosta. Tiesin heti silloin mikä oli unta ja mikä valveillaoloa.
Mitään muuta kuumehouretta en yön aikana myöskään kokenut. Osasin ihan hyvin soittaa vanhemmilleni aamulla, että tulkaa hakemaan koira hoitoon, en nyt voi käyttää sitä lenkillä (herättyäni mittasin jotain hieman vajaa 40C). Eli missään tolkuttomassa tilassa en ollut. En ole mikään kuumehoureiden asiantuntija, mutta kuvittelisin että niitä näkisi hiukan laajemmassa mitassa, eikä tuollaisena yksittäisenä täsmähoureena.
Ehkä sinä voisit perustella paremmin, miksi kokemaani kannattaisi nimenomaan tulkita yksittäisenä kuumehourahduksena?Kyllä minäkin herään aina 2 minuuttia ennen kellon soittoa. Jos meillä on sisäinen kello, niin miksei myös lämpömittari?
- Miksi siis
Kyllä minäkin herään aina 2 minuuttia ennen kellon soittoa. Jos meillä on sisäinen kello, niin miksei myös lämpömittari?
Sisäinen kello tarkoittaa ruumiin tottumusta johonkin elämänrytmiin. Jos minussa on lämpömittari, niin miksi se ilmoitti tasan saman lukeman kuin minkä minä mittasin?
Miksi siis kirjoitti:
Sisäinen kello tarkoittaa ruumiin tottumusta johonkin elämänrytmiin. Jos minussa on lämpömittari, niin miksi se ilmoitti tasan saman lukeman kuin minkä minä mittasin?
Herään siis 2 minuuttia ennen kellon soimista heräsin mihin aikaan tahansa.
"Jos minussa on lämpömittari, niin miksi se ilmoitti tasan saman lukeman kuin minkä minä mittasin? "
Öööh :D Vastasit mielestäni omaan kysymykseesi.Miksi siis kirjoitti:
Mutta koko asian ydin on se että vaikka jokin olisi selittämätöntä, niin se ei ole syy hyväksyä automaattisesti sen enempää jumal- kuin muutakaan vastausta.
- Mieti lisää
Herään siis 2 minuuttia ennen kellon soimista heräsin mihin aikaan tahansa.
"Jos minussa on lämpömittari, niin miksi se ilmoitti tasan saman lukeman kuin minkä minä mittasin? "
Öööh :D Vastasit mielestäni omaan kysymykseesi."Öööh :D Vastasit mielestäni omaan kysymykseesi."
Mieti nyt vähän sitä kysymystä. Miten minun aivoni unessani olisivat voineet tietää mitä lämpötilaa kuumemittarini näyttää? Mieti hiukan tarkemmin mistä on kyse. - Ei siitä kyse
Mutta koko asian ydin on se että vaikka jokin olisi selittämätöntä, niin se ei ole syy hyväksyä automaattisesti sen enempää jumal- kuin muutakaan vastausta.
En minä ole Jumalaan viitannut millään tavalla. Kuvasin vain oman kokemukseni materiaalisesti selittämättömänä pitämästäni tapauksesta.
Ei siitä kyse kirjoitti:
En minä ole Jumalaan viitannut millään tavalla. Kuvasin vain oman kokemukseni materiaalisesti selittämättömänä pitämästäni tapauksesta.
En väittänytkään että viittasit "kuin muutakaan vastausta. "
- Sasa
"Tieteen mukaan on luultavaa, että ihminen on myös henkiolento"
http://uskoahonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/92621-tietoinen-maailmankaikkeus-–-tiede-todistanut-paranormaalin- Suometar
"Järkeville ?" ihmisille ote sivustolta:
"Näillä asioilla on järisyttävä maailmankuvaa muuttava vaikutus jokaiselle omilla aivoillaan ajattelevalle ihmiselle. Se kertoo siitä, että ihmisten paranormaaleilla kokemuksilla on tieteelinen pohja. Todellisuus missä elämme ei ole materialistinen, vaan henkinen, spirituaalinen. On syytä kysyä vakavasti tieteellisesti perustellen, onko olemassa henkimaailma, onko ihmisellä kuolematon sielu ja onko olemassa esimerkiksi Jumala tai henkiolentoja ylipäätään? Kaikki maailman kulttuurit ovat aikojen saatossa uskoneet tuonpuoleiseen ja materiasta riippumattomiin henkiin. Ehkä ihminen on henkiolento, joka on vain hetken aineellisessa kehossa, aivan tieteellisesti sanoen. Halusi sitä itse tai ei." Se että asiat luokitellaan yliluonnollisiksi tekee meidät haluttomiksi ottamaan selvää niiden oikeista lähteistä.
Minä en näe syytä miksi esim. telepatia tai telekineesi olisivat, jos ovat oikeita ilmiöitä, pohjimmiltaan paranormaaleja.
Minusta muuten olisi kiva saada suoda lähde näihin väitettyihin tutkimuksiin ja miten ne suoritettiin.- Sasa
Se että asiat luokitellaan yliluonnollisiksi tekee meidät haluttomiksi ottamaan selvää niiden oikeista lähteistä.
Minä en näe syytä miksi esim. telepatia tai telekineesi olisivat, jos ovat oikeita ilmiöitä, pohjimmiltaan paranormaaleja.
Minusta muuten olisi kiva saada suoda lähde näihin väitettyihin tutkimuksiin ja miten ne suoritettiin.http://www.tajunta.net/tag/dean-radin/
Fil. tri Radin on tehnyt tutkimusta eri yliopistojen tutkimuslaitoksissa, ja myös Yhdysvaltain puolustusvoimat ja useat suuryhtiöt ovat rahoittaneet hänen tutkimuksiaan. Sasa kirjoitti:
http://www.tajunta.net/tag/dean-radin/
Fil. tri Radin on tehnyt tutkimusta eri yliopistojen tutkimuslaitoksissa, ja myös Yhdysvaltain puolustusvoimat ja useat suuryhtiöt ovat rahoittaneet hänen tutkimuksiaan.USAn puolustusvoimien(kin) tutkimukset lopetttiin tuloksettomina. Niissä tutkittiin mm telepatiaa. Näitä tutkimuksia tehtiin yhteen aikaan varsin laajasti eri yhteyksistä ja eri maissa mutta tulokset jäivät laihoiksi. Telepatian ja muiden paranormaalien ilmiöiden olemassaoloa ainakaan havaittavana, hyödynnettävänä ja tahdonalaisena ilmiönä ei ole todistettu.
Nyt avuksi on otettu tekniikka. USAn puolustusvoimilla on Silent Talk-projekti jonka tarkoitus on siirtää aivojen sähköisiä singnaaleja tietotekniikkaa apunakäyttäen. Eräänlaista telepatiaa siis tämäkin :) Hiukan vastaavia tutkimuksia on tehty muitakin, aivojen sähköinpulleja tarkkailemallahan voidaan jossakin määrin "ennakoida" ihmisen päätöksiä laboratoriotutkimusissa.Sasa kirjoitti:
http://www.tajunta.net/tag/dean-radin/
Fil. tri Radin on tehnyt tutkimusta eri yliopistojen tutkimuslaitoksissa, ja myös Yhdysvaltain puolustusvoimat ja useat suuryhtiöt ovat rahoittaneet hänen tutkimuksiaan.Miten koet että linkkisi vastasi mihinkään?
"Radin huomauttaa, että ellei paranormaaleita ilmöitä ja kokemuksia ole olemassa, ihmisten usko niihin ja niiden kokeminen merkitsee sitä, että suuri osa ihmiskuntaa on kärsinyt ja kärsii “joukkohulluudesta”."
Tämä viittaisi siihen, että Radin on idiootti mutta kirjoituksessa ei ollut mitään viitetta Randin lähteisiin tai Randin itse suorittamien kokeiden metodeihin.- Sasa
Miten koet että linkkisi vastasi mihinkään?
"Radin huomauttaa, että ellei paranormaaleita ilmöitä ja kokemuksia ole olemassa, ihmisten usko niihin ja niiden kokeminen merkitsee sitä, että suuri osa ihmiskuntaa on kärsinyt ja kärsii “joukkohulluudesta”."
Tämä viittaisi siihen, että Radin on idiootti mutta kirjoituksessa ei ollut mitään viitetta Randin lähteisiin tai Randin itse suorittamien kokeiden metodeihin.Sinne vaan seikkailemaan tiedon ihmeelliseen maailmaan. Jos olet todella kiinnostunut saat noista linkeistä poimittua sen verran asiaa, joista pääset eteenpäin. Englanninkielisiä sivuja ko. asioista löytyy huomattavasti.Minun ei tästä asiasta tarvitse todistella itselleni mitään, koska henkilökohtaisesti tiedän, että yliluonnollisia asioita tapahtuu. Mutta jollei asiasta ole kiinnostunut ei kannata vaivata päätään, voi pitää oman mielipiteensä ja olla onnellinen. : )
Sasa kirjoitti:
Sinne vaan seikkailemaan tiedon ihmeelliseen maailmaan. Jos olet todella kiinnostunut saat noista linkeistä poimittua sen verran asiaa, joista pääset eteenpäin. Englanninkielisiä sivuja ko. asioista löytyy huomattavasti.Minun ei tästä asiasta tarvitse todistella itselleni mitään, koska henkilökohtaisesti tiedän, että yliluonnollisia asioita tapahtuu. Mutta jollei asiasta ole kiinnostunut ei kannata vaivata päätään, voi pitää oman mielipiteensä ja olla onnellinen. : )
Mistä sinä sellaista tiedät?
En ole löytänyt tutkimustuloksia asiasta, joissa olisi tullut tolokseksi että ajatustenluku on mahdollista (lukuun ottamatta siinä mielessä kuin jo kuvasin), saati että se olisi yliluonnollista.
"Mutta jollei asiasta ole kiinnostunut ei kannata vaivata päätään, voi pitää oman mielipiteensä ja olla onnellinen. : ) "
Tottakai olen kiinnostunut mutta miksi näitä tutkimuksia niin piilotellaan?
- Meedio
Yliluonnolliset ja paranormaalit ilmiöt pitää erottaa uskonnosta. Usko ja uskonto ovat opittuja ja luettuja asioita.
Kaikille ihmisille tapahtuu yliluonnollisia asioita uskonnosta riippumatta, kuten aavistuksia sukulaisille tai läheisille tapahtuneista asioista. Niillä ei ole uskonnon kanssa mitään tekemistä. Läheisen kuoltua elävillä ihmisillä on tunne kuin kuolleen henkilön olemus olisi vielä hänen kotonaan, mutta kuollutta ihmistä ei näy. Monesti edesmenneen käyttämän partaveden tai hajuveden tuoksu tulee nenään tai ihmisen muu ominaistuoksu tai jopa lempiruuan tuoksu.- Ei noin
"Usko ja uskonto ovat opittuja ja luettuja asioita."
Uskonto voi olla opittu ja luettu asia, mutta höpsötät tyhjää mitä tulee uskoon. Mitä tekemistä noilla on yliluonnollisen kanssa? Muistikuvathan voivat tuoda ihmisen mieleen hajuja, ääniä ja jopa näköhavaintoja.
Kissani kuoltua varsin kunnioitettavassa iässä kummitteli hänkin aikansa, joskus katti vilahti silmänurkassa vaikka pomminvarmasti ei enää huushollissa käyskennellyt.
Ei yliluonnollista, ei alkavaa pään sekoamista vaan ihan normaalia. Jos katti olisi alkanut enemmän pyöriä näkösällä olisi asiaa pitänyt pohtia uudelleen, onko kyseessä yliluonnollinen vaiko henkisiä ongelmat.
Tuoksut, tai niiden muistaminen on itselleni hyvin tuttua, kykenen helposti palauttamaan mieleeni erilaisia tuoksuja. Haistan ne vaikka todellisuudessa niitä ei ole sillä hetkellä olemassakaan muualla kuin mielessäni. Monet muistot assosioinkin tuoksujan kautta.Alkaa kyllä näyttää siltä, että yliluonnolliseen uskovat luettelevat yliluonnollisiksi asioita, joita me muut luemme täysin luonnollisiksi.
- Palvelustytön asia
Alkaa kyllä näyttää siltä, että yliluonnolliseen uskovat luettelevat yliluonnollisiksi asioita, joita me muut luemme täysin luonnollisiksi.
Kerronpa lämpimikseni ainoan "yliluonnollisen" kokemukseni (lapsena niitä on tietty voinut olla, mutta en muista). Vaikka kokemus oli niin todellinen, en pitänyt sitä yliluonnollisena, vaan alitajuntani tuotteena.
Asia tapahtui eräässä Suomen vanhassa linnassa. Olin kiertelemässä siellä itsekseni ja sellaisessa osassa linnaa, ettei siellä ollut lisäkseni yhtään ihmistä, eikä mitään ääniä kuulunut mistään.
Yhtäkkiä tunsin selvästi, että joku seisoi vieressäni. Tiesin senkin, että hän oli linnan palvelustyttö jostain menneiltä vuosisadoilta. Hänellä oli jokin hilkantapainen päässään. Hän oli tullut luokseni, koska halusi kertoa minulle asian, joka minun olisi välttämättä tiedettävä.
Tunsin, että palvelustytön ja minun välissä oli vain ohut harso, ja jos vetäisin sen syrjään, näkisin hänet ja hän voisi kertoa minulle asiansa. Yritin etsiä itsestäni sielunvoimaa vetääkseni sen harson syrjään, mutta sitä voimaa en löytänyt, ja lopulta luovutin huokaisten. Kun en pystynyt, en pystynyt. Lähdin kuljeksimaan eteenpäin, ja tyttö häipyi jonnekin.
Jälkeenpäin alkoi vaivata suunnattomasti, mikä oli se asia, joka minun olisi välttämättä tiedettävä. Silloin ymmärsin yhtäkkiä myös sen, kuka palvelustyttö oli. Hän oli vanhempi sisareni, joka oli käynyt tuossa linnassa silloin kun olin itse lapsi. Linna oli tehnyt häneen vaikutuksen, ja hän puhui siitä paljon.
Mikä oli se asia, jonka sisareni oli tiennyt, ja joka myös minun pitäisi saada tietää, ja miten se liittyi tuohon linnaan? Lapsena olin ilmeisesti aavistanut jotakin, ja sisareni puheet linnasta liittyivät siihen jotenkin, mutta mikä se asia oli?
No, sain myöhemmin tietää tuon asian, kun aloin ottaa selvää, mutta jos olisin tiennyt sen jo silloin lapsena, elämästäni olisi tullut jossain määrin toisenlaista. Parempaa vai huonompaa, sitä en pysty sanomaan, mutta toisenlaista kuitenkin. - luminarsku.
Alkaa kyllä näyttää siltä, että yliluonnolliseen uskovat luettelevat yliluonnollisiksi asioita, joita me muut luemme täysin luonnollisiksi.
Tietenkin ne, jotka eivät usko yliluonnolliseen, pitävät kaikkia tapahtumia luonnollisena. Turhaa siis on linkkien laitto, kun ne ohitetaan silmät sulkien.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/The Telegraph Ihmisellä voi olla yliluonnollisia kykyjä/1135261749406
Kun joillakin epäilijöillä ainut selitys yliluonnollisille kokemuksille tuntuu olevan valveunitilassa nähdyt harhat, niin tämä ei ole tutkijoiden kokemus. 1970-luvulla folkloristiikan tutkijan Leea Virtasen tutkimuksessa puolet kokemuksista tapahtui hereillä ollessa ja puolet unessa tai valvetilan ja unen rajamailla. Kirsi Hännisen tutkimus kertoo: "2000-luvulla 65 prosenttia kokemuksista tapahtui valvetilassa ja vain seitsemän prosenttia unessa. Vajaa kolmasosa tapahtui uni- ja valvetilan rajamailla. Sen sijaan mainintoja muuntuneista (meditatiivisista) tajunnantiloista oli todella vähän, vain kolme kappaletta."
http://www.henkinenkehitys.fi/102 luminarsku. kirjoitti:
Tietenkin ne, jotka eivät usko yliluonnolliseen, pitävät kaikkia tapahtumia luonnollisena. Turhaa siis on linkkien laitto, kun ne ohitetaan silmät sulkien.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/The Telegraph Ihmisellä voi olla yliluonnollisia kykyjä/1135261749406
Kun joillakin epäilijöillä ainut selitys yliluonnollisille kokemuksille tuntuu olevan valveunitilassa nähdyt harhat, niin tämä ei ole tutkijoiden kokemus. 1970-luvulla folkloristiikan tutkijan Leea Virtasen tutkimuksessa puolet kokemuksista tapahtui hereillä ollessa ja puolet unessa tai valvetilan ja unen rajamailla. Kirsi Hännisen tutkimus kertoo: "2000-luvulla 65 prosenttia kokemuksista tapahtui valvetilassa ja vain seitsemän prosenttia unessa. Vajaa kolmasosa tapahtui uni- ja valvetilan rajamailla. Sen sijaan mainintoja muuntuneista (meditatiivisista) tajunnantiloista oli todella vähän, vain kolme kappaletta."
http://www.henkinenkehitys.fi/102Huoh. Niin olen lukenut tuosta eroottisetkuvat kokeesta mutta siinä ei käynyt ilmi tiesivätkö itse ihmisiä tarkkailevat ihmiset kumpi oli oikea verho ja näkivätkö ihmiset heidät. Olisi myös kiva tietää millä prosenttiluvulla ihmiset valitsivat oikein. Usein lehdistö vetää hurjat pultit 60% oikein valitsemisesta, vaikka se menee vielä sattuman piikkiin.
Mutta vaikka kaikki selkeät luonnolliset vastaukset olisi luettu pois, niin yhä jää kysymys: Millä perusteella väität että kyse olisi yliluonnollisesta? En näe mitään syytä että telepatia ym. olisivat välttämättä lainkaan yliluonnollisia.
Ja niin noista enkelikokemuksista. Olen käynyt enkelipalstalla lukemassa, eikä yhdessäkään tarinassa edes ollut mitään viitettä yliluonnolliseen.
Myöskään se että joku kertoo kokemuksestaan ei lue pois esim. valehtelua. Tietyissä uskonnollisissa piireissä ihmiset valehtelevat kuuluakseen joukkoon ja myös vahvistusharha on yleinen.
On myös hyvä ottaa huomioon että sureva ihminen ei ole kaikkein luotettavin lähde muutenkaan.luminarsku. kirjoitti:
http://www.henkinenkehitys.fi/102Ja minusta on hauskaa, että väität että minulla on silmät suljettuina, vaikka minä nimenomaan haluan vain päästä totuuden syrjään kiinni....enkä siis hypätä suin päin uskomaan johonkin, joka perustuu vain tarinoille ja kokemuksille.
- oukkidoukki
Huoh. Niin olen lukenut tuosta eroottisetkuvat kokeesta mutta siinä ei käynyt ilmi tiesivätkö itse ihmisiä tarkkailevat ihmiset kumpi oli oikea verho ja näkivätkö ihmiset heidät. Olisi myös kiva tietää millä prosenttiluvulla ihmiset valitsivat oikein. Usein lehdistö vetää hurjat pultit 60% oikein valitsemisesta, vaikka se menee vielä sattuman piikkiin.
Mutta vaikka kaikki selkeät luonnolliset vastaukset olisi luettu pois, niin yhä jää kysymys: Millä perusteella väität että kyse olisi yliluonnollisesta? En näe mitään syytä että telepatia ym. olisivat välttämättä lainkaan yliluonnollisia.
Ja niin noista enkelikokemuksista. Olen käynyt enkelipalstalla lukemassa, eikä yhdessäkään tarinassa edes ollut mitään viitettä yliluonnolliseen.
Myöskään se että joku kertoo kokemuksestaan ei lue pois esim. valehtelua. Tietyissä uskonnollisissa piireissä ihmiset valehtelevat kuuluakseen joukkoon ja myös vahvistusharha on yleinen.
On myös hyvä ottaa huomioon että sureva ihminen ei ole kaikkein luotettavin lähde muutenkaan.Eikö olisi yksinkertaisempaa sanoa vaan, että et usko yliluonnolliseen ja sillä selvä ?
"Tietenkin ne, jotka eivät usko yliluonnolliseen, pitävät kaikkia tapahtumia luonnollisena. Turhaa siis on linkkien laitto, kun ne ohitetaan silmät sulkien" luminarsku - --------------------
Huoh. Niin olen lukenut tuosta eroottisetkuvat kokeesta mutta siinä ei käynyt ilmi tiesivätkö itse ihmisiä tarkkailevat ihmiset kumpi oli oikea verho ja näkivätkö ihmiset heidät. Olisi myös kiva tietää millä prosenttiluvulla ihmiset valitsivat oikein. Usein lehdistö vetää hurjat pultit 60% oikein valitsemisesta, vaikka se menee vielä sattuman piikkiin.
On myös hyvä ottaa huomioon että sureva ihminen ei ole kaikkein luotettavin lähde muutenkaan.gloriana....d
"He uskovat olevansa aina oikeassa, ja heillä on oikeus tehdä mitä he haluavat ja tulkita sääntöjä omalla tavallaan" olisitko paremminkin narsistinen agnostikko ateisti ; ) oukkidoukki kirjoitti:
Eikö olisi yksinkertaisempaa sanoa vaan, että et usko yliluonnolliseen ja sillä selvä ?
"Tietenkin ne, jotka eivät usko yliluonnolliseen, pitävät kaikkia tapahtumia luonnollisena. Turhaa siis on linkkien laitto, kun ne ohitetaan silmät sulkien" luminarskuEn uskokaan mutta toisin kuin luminarskulle, minulle asia ei ole sillä selvä.
Minulla ei ole syytä uskoa yliluonnolliseen ennenkuin on osoitettu, että jokin universumissa toimiva asia voi olla jotain muuta kuin luonnollinen.
Ihmiset lätkivät yliluonnollista ihan minne sattuu, ei se ole kovin rakentava tapa tutkia maailmaa.-------------------- kirjoitti:
gloriana....d
"He uskovat olevansa aina oikeassa, ja heillä on oikeus tehdä mitä he haluavat ja tulkita sääntöjä omalla tavallaan" olisitko paremminkin narsistinen agnostikko ateisti ; )""He uskovat olevansa aina oikeassa, ja heillä on oikeus tehdä mitä he haluavat ja tulkita sääntöjä omalla tavallaan""
? Mitä sääntöjä?
"olisitko paremminkin narsistinen agnostikko ateisti"
Asian kannalta on yhdentekevää mitä minä olen. Ja se on agnosTINEN.- luminarsku.
Ja minusta on hauskaa, että väität että minulla on silmät suljettuina, vaikka minä nimenomaan haluan vain päästä totuuden syrjään kiinni....enkä siis hypätä suin päin uskomaan johonkin, joka perustuu vain tarinoille ja kokemuksille.
gloriana_demeter
Sanot: "Se että asiat luokitellaan yliluonnollisiksi tekee meidät haluttomiksi ottamaan selvää niiden oikeista lähteistä."
Nyt sitten sanot haluavasi päästä kiinni totuuden syrjään. Sehän vaatii vain halua, ei haluttomuutta. :)
Siitä Zammitin sivustosta olisi voinut totuuden syrjään kiinnipääsemisen aloittaa, esimerkiksi. Mutta kun tulet edelleen epäilevien viestiesi kanssa esiin, se osoittaa silmien sulkemista ja haluttomuutta tutkia. Turhaanhan minä alan raportoida koko sivustoa, mahdotontahan se olisi näin keskustelupalstalla.
Sanot tuossa ylempänä: "Tietyissä uskonnollisissa piireissä ihmiset valehtelevat kuuluakseen joukkoon ja myös vahvistusharha on yleinen."
Mitkä piirit? Oletko käynyt paikan päällä tutkimassa motiivejaan? Miten valehtelu ilmeni? Miten vahvistusharha ilmeni?
Näyttää, että totuuden syrjä odottaa myös uskovien piirien oikein tulkinnassa. :)
Sanot: "siinä ei käynyt ilmi tiesivätkö itse ihmisiä tarkkailevat ihmiset kumpi oli oikea verho ja näkivätkö ihmiset heidät."
Mitähän mahdat tuolla tarkoittaa?
Teille epäilijöille se mahdollisuus, että kokemukset voisivat olla totta, näyttää olevan täysin poissuljettu. Ei teille kelpaa mikään. Kokemuksiahan ne tutkijatkin kerää ja niistä johtopäätöksensä tekee. Zammitin sivustosta olisi päässyt hyvään alkuun sillä mielellä, että jotakin VOI olla olemassa, koska ihmisillä on yliluonnollisia kokemuksia. Kaikki eivät valehtele, kaikki eivät keksi omiaan 'ryhmäpaineessa', mikä on ihan naurettavaa ja asioista tietämättömän väite.
Skepsismin todelliset kasvot, kannattaa lukea:
http://www.sunpoint.net/~ranick24/skepsis/ luminarsku. kirjoitti:
gloriana_demeter
Sanot: "Se että asiat luokitellaan yliluonnollisiksi tekee meidät haluttomiksi ottamaan selvää niiden oikeista lähteistä."
Nyt sitten sanot haluavasi päästä kiinni totuuden syrjään. Sehän vaatii vain halua, ei haluttomuutta. :)
Siitä Zammitin sivustosta olisi voinut totuuden syrjään kiinnipääsemisen aloittaa, esimerkiksi. Mutta kun tulet edelleen epäilevien viestiesi kanssa esiin, se osoittaa silmien sulkemista ja haluttomuutta tutkia. Turhaanhan minä alan raportoida koko sivustoa, mahdotontahan se olisi näin keskustelupalstalla.
Sanot tuossa ylempänä: "Tietyissä uskonnollisissa piireissä ihmiset valehtelevat kuuluakseen joukkoon ja myös vahvistusharha on yleinen."
Mitkä piirit? Oletko käynyt paikan päällä tutkimassa motiivejaan? Miten valehtelu ilmeni? Miten vahvistusharha ilmeni?
Näyttää, että totuuden syrjä odottaa myös uskovien piirien oikein tulkinnassa. :)
Sanot: "siinä ei käynyt ilmi tiesivätkö itse ihmisiä tarkkailevat ihmiset kumpi oli oikea verho ja näkivätkö ihmiset heidät."
Mitähän mahdat tuolla tarkoittaa?
Teille epäilijöille se mahdollisuus, että kokemukset voisivat olla totta, näyttää olevan täysin poissuljettu. Ei teille kelpaa mikään. Kokemuksiahan ne tutkijatkin kerää ja niistä johtopäätöksensä tekee. Zammitin sivustosta olisi päässyt hyvään alkuun sillä mielellä, että jotakin VOI olla olemassa, koska ihmisillä on yliluonnollisia kokemuksia. Kaikki eivät valehtele, kaikki eivät keksi omiaan 'ryhmäpaineessa', mikä on ihan naurettavaa ja asioista tietämättömän väite.
Skepsismin todelliset kasvot, kannattaa lukea:
http://www.sunpoint.net/~ranick24/skepsis/"Mutta kun tulet edelleen epäilevien viestiesi kanssa esiin, se osoittaa silmien sulkemista ja haluttomuutta tutkia."
Anteeksi jos haluan yhtä vahvat todisteet telepatialle ja enkelikokemuksille kuin mille tahansa muullekin isolle maailmankuvaa muovaavalle jutulle.
Mutta se että väität etten ole tutkinut, vain koska en hypännyt uskomaan yliluonnolliseen, on naurettavaa.
"Mitkä piirit? Oletko käynyt paikan päällä tutkimassa motiivejaan? Miten valehtelu ilmeni? Miten vahvistusharha ilmeni?
Näyttää, että totuuden syrjä odottaa myös uskovien piirien oikein tulkinnassa. :)"
Olen käynyt useissa uskonnollisissa kokouksissa. Uskovaiset valehtelevat jatkuvasti asiansa puolesta, varsinkin amerikkalaiset evankelistat, jotka tahkovat rahaa asiallaan. Vielä suurempi joukko jakaa näitä valheita eteenpäin, sillä ne ns vahvistavat heidän harhaansa.
Vahvistusharha taas on vielä yleisempi juttu. Se näkyy esimerkiksi jos otetaan käsittelyyn rukoilu. Ne kerrat kun rukoilu "tehoaa" ovat todiste että jumala todella on, ne kerrat kun ei toimi niin....
"Mitähän mahdat tuolla tarkoittaa?"
Sitä että suljettiinko pois mahdollisuus, että koehenkilöt lukivat tutkijoiden eleitä/ilmeitä ym.?
"Teille epäilijöille se mahdollisuus, että kokemukset voisivat olla totta, näyttää olevan täysin poissuljettu."
Olet täysin väärässä. Minulla ei ole epäilystäkään etteivätkö kokemukset suurimmaksi osaksi olisi totta.
"Ei teille kelpaa mikään. Kokemuksiahan ne tutkijatkin kerää ja niistä johtopäätöksensä tekee."
Kokemus on todistus kokemuksesta.
"Zammitin sivustosta olisi päässyt hyvään alkuun sillä mielellä, että jotakin VOI olla olemassa, koska ihmisillä on yliluonnollisia kokemuksia."
Tottakai jotakin voi olla olemassa mutta voi myös olla olematta. Kokemukset ovat kuitenkin todiste vain kokemuksesta, ei yliluonnollisesta lähteestä.
"Kaikki eivät valehtele, kaikki eivät keksi omiaan 'ryhmäpaineessa', mikä on ihan naurettavaa ja asioista tietämättömän väite."
En ole noin väittänyt mutta on naivia kuvitella etteivät ihmiset valehtele, näe valveunia, harhoja, koe joukko hypnoosia, suggestiota...
Kaikkia näitä tapahtuu.- luminarsku.
"Mutta kun tulet edelleen epäilevien viestiesi kanssa esiin, se osoittaa silmien sulkemista ja haluttomuutta tutkia."
Anteeksi jos haluan yhtä vahvat todisteet telepatialle ja enkelikokemuksille kuin mille tahansa muullekin isolle maailmankuvaa muovaavalle jutulle.
Mutta se että väität etten ole tutkinut, vain koska en hypännyt uskomaan yliluonnolliseen, on naurettavaa.
"Mitkä piirit? Oletko käynyt paikan päällä tutkimassa motiivejaan? Miten valehtelu ilmeni? Miten vahvistusharha ilmeni?
Näyttää, että totuuden syrjä odottaa myös uskovien piirien oikein tulkinnassa. :)"
Olen käynyt useissa uskonnollisissa kokouksissa. Uskovaiset valehtelevat jatkuvasti asiansa puolesta, varsinkin amerikkalaiset evankelistat, jotka tahkovat rahaa asiallaan. Vielä suurempi joukko jakaa näitä valheita eteenpäin, sillä ne ns vahvistavat heidän harhaansa.
Vahvistusharha taas on vielä yleisempi juttu. Se näkyy esimerkiksi jos otetaan käsittelyyn rukoilu. Ne kerrat kun rukoilu "tehoaa" ovat todiste että jumala todella on, ne kerrat kun ei toimi niin....
"Mitähän mahdat tuolla tarkoittaa?"
Sitä että suljettiinko pois mahdollisuus, että koehenkilöt lukivat tutkijoiden eleitä/ilmeitä ym.?
"Teille epäilijöille se mahdollisuus, että kokemukset voisivat olla totta, näyttää olevan täysin poissuljettu."
Olet täysin väärässä. Minulla ei ole epäilystäkään etteivätkö kokemukset suurimmaksi osaksi olisi totta.
"Ei teille kelpaa mikään. Kokemuksiahan ne tutkijatkin kerää ja niistä johtopäätöksensä tekee."
Kokemus on todistus kokemuksesta.
"Zammitin sivustosta olisi päässyt hyvään alkuun sillä mielellä, että jotakin VOI olla olemassa, koska ihmisillä on yliluonnollisia kokemuksia."
Tottakai jotakin voi olla olemassa mutta voi myös olla olematta. Kokemukset ovat kuitenkin todiste vain kokemuksesta, ei yliluonnollisesta lähteestä.
"Kaikki eivät valehtele, kaikki eivät keksi omiaan 'ryhmäpaineessa', mikä on ihan naurettavaa ja asioista tietämättömän väite."
En ole noin väittänyt mutta on naivia kuvitella etteivät ihmiset valehtele, näe valveunia, harhoja, koe joukko hypnoosia, suggestiota...
Kaikkia näitä tapahtuu.Niin, et sinä hyppää uskomaan yliluonnolliseen ennen kuin itse saat sellaisen kokea. Turhaa meidän, jotka olemme yliluonnollisuutta kokeneet, on linkkejä tai tieteen tuloksia aiheesta laittaa, eivät ne vakuuta. Paitsi siinä tapauksessa, että Jumala alkaa vetää sinua puoleensa. Silloin toisten kertomukset saavat uudenlaista mielenkiintoa, kuten tämäkin enkeli-kokemus ja yliluonnollinen pelastuminen rosvojoukon kynsistä.
Sen ei tarvitse olla mikään iso ja vahva todiste, kun se kerran itseä kohtaa. Ts. sellainen, että tieteen fanfaarit kaikaa ja koko maailma sen saa vihdoin tietää, vaan edelleen epäilijät jankkaa vastaan vaikka itse koet vahvasti toisin.
http://www.youtube.com/watch?v=bY73aliscaE&feature=related
Jos nyt sitten osaat kertoa, mistä kokemuksesta videolla oleva on todiste, muusta kuin yliluonnollisesta?
Sanot, että uskovat valehtelevat jatkuvasti asiansa puolesta. Siis minkä asian, mitä valehtelevat? Mitkä ovat niitä valheita, joita suuri joukko jakaa eteenpäin? Mikä on se harha, joka vahvistuu valehtelemalla? Eihän kaikkiin rukouksiin saada sellaisia vastauksia kuin ihmiset pyytävät, ei kaikki sairaat parane vaikka sairaita kyllä paranee. Ei rukoukset kerro mistään uskovien vahvistusharhoista.
Linkissä mainitaan, että koe oli tehty luotettavissa olosuhteissa. Tuskin nyt sentään koehenkilöiden annettiin lukea tutkijoiden eleitä ja ilmeitä!
> on naivia kuvitella etteivät ihmiset valehtele, näe valveunia, harhoja, koe joukko hypnoosia, suggestiota... Kaikkia näitä tapahtuu. >
Mutta kaikki eivät valehtele, kaikki kokemukset eivät ole valveunia, harhoja, joukkohypnoosia, suggestiota. On naivia väittää, että kaikki kokemukset olisi valetta. Itse en valehtele, enkä ole kuullut valheita muiltakaan. Olen kohdannut järkeviä, asiallisia uskovia, joiden puheita ei ole ollut mitään syytä epäillä, kuten nyt yleensäkään kohtaamieni ihmisten kanssa. Toki olen valehtelua kohdannut, mutta en uskovien taholta. - Mirka ...
luminarsku. kirjoitti:
Niin, et sinä hyppää uskomaan yliluonnolliseen ennen kuin itse saat sellaisen kokea. Turhaa meidän, jotka olemme yliluonnollisuutta kokeneet, on linkkejä tai tieteen tuloksia aiheesta laittaa, eivät ne vakuuta. Paitsi siinä tapauksessa, että Jumala alkaa vetää sinua puoleensa. Silloin toisten kertomukset saavat uudenlaista mielenkiintoa, kuten tämäkin enkeli-kokemus ja yliluonnollinen pelastuminen rosvojoukon kynsistä.
Sen ei tarvitse olla mikään iso ja vahva todiste, kun se kerran itseä kohtaa. Ts. sellainen, että tieteen fanfaarit kaikaa ja koko maailma sen saa vihdoin tietää, vaan edelleen epäilijät jankkaa vastaan vaikka itse koet vahvasti toisin.
Jos nyt sitten osaat kertoa, mistä kokemuksesta videolla oleva on todiste, muusta kuin yliluonnollisesta?
Sanot, että uskovat valehtelevat jatkuvasti asiansa puolesta. Siis minkä asian, mitä valehtelevat? Mitkä ovat niitä valheita, joita suuri joukko jakaa eteenpäin? Mikä on se harha, joka vahvistuu valehtelemalla? Eihän kaikkiin rukouksiin saada sellaisia vastauksia kuin ihmiset pyytävät, ei kaikki sairaat parane vaikka sairaita kyllä paranee. Ei rukoukset kerro mistään uskovien vahvistusharhoista.
Linkissä mainitaan, että koe oli tehty luotettavissa olosuhteissa. Tuskin nyt sentään koehenkilöiden annettiin lukea tutkijoiden eleitä ja ilmeitä!
> on naivia kuvitella etteivät ihmiset valehtele, näe valveunia, harhoja, koe joukko hypnoosia, suggestiota... Kaikkia näitä tapahtuu. >
Mutta kaikki eivät valehtele, kaikki kokemukset eivät ole valveunia, harhoja, joukkohypnoosia, suggestiota. On naivia väittää, että kaikki kokemukset olisi valetta. Itse en valehtele, enkä ole kuullut valheita muiltakaan. Olen kohdannut järkeviä, asiallisia uskovia, joiden puheita ei ole ollut mitään syytä epäillä, kuten nyt yleensäkään kohtaamieni ihmisten kanssa. Toki olen valehtelua kohdannut, mutta en uskovien taholta.""Turhaa meidän, jotka olemme yliluonnollisuutta kokeneet""
Pystytkö millään varmistamaan ettei kyseessä ole tulkintavirhe?
Ihminen kokee sen mihin hän uskoo. luminarsku. kirjoitti:
Niin, et sinä hyppää uskomaan yliluonnolliseen ennen kuin itse saat sellaisen kokea. Turhaa meidän, jotka olemme yliluonnollisuutta kokeneet, on linkkejä tai tieteen tuloksia aiheesta laittaa, eivät ne vakuuta. Paitsi siinä tapauksessa, että Jumala alkaa vetää sinua puoleensa. Silloin toisten kertomukset saavat uudenlaista mielenkiintoa, kuten tämäkin enkeli-kokemus ja yliluonnollinen pelastuminen rosvojoukon kynsistä.
Mutta kaikki eivät valehtele, kaikki kokemukset eivät ole valveunia, harhoja, joukkohypnoosia, suggestiota. On naivia väittää, että kaikki kokemukset olisi valetta. Itse en valehtele, enkä ole kuullut valheita muiltakaan. Olen kohdannut järkeviä, asiallisia uskovia, joiden puheita ei ole ollut mitään syytä epäillä, kuten nyt yleensäkään kohtaamieni ihmisten kanssa. Toki olen valehtelua kohdannut, mutta en uskovien taholta."Niin, et sinä hyppää uskomaan yliluonnolliseen ennen kuin itse saat sellaisen kokea."
Olet väärässä. Olen kokenut useita asioita, joita sinä varmaan kutsuisit yliluonnollisiksi mutta ne ovat olleet vain valveunia. Olen saanut meditaatiolla aikaan outoja kokemuksia, olen nähnyt "kummituksia" jne.
Minulla ei ole vain syytä uskoa mitään muuta kuin kaikkein perustelluin selitysmalli eli aivot.
"Jos nyt sitten osaat kertoa, mistä kokemuksesta videolla oleva on todiste, muusta kuin yliluonnollisesta?"
Miehestä, joka on tehnyt youtubevideon. Jos se on mielestäsi yliluonnollista, niin...
"Sanot, että uskovat valehtelevat jatkuvasti asiansa puolesta. Siis minkä asian, mitä valehtelevat?"
Uskontonsa, aatteensa, uskomuksiensa.
"Mitkä ovat niitä valheita, joita suuri joukko jakaa eteenpäin?"
Tietyt tarinat, joiden lähdettä ei pystytäkään jäljittämään. Kreationistien "todisteet".
Näin esimerkiksi.
"Mikä on se harha, joka vahvistuu valehtelemalla?"
Evoluutio on vale ja että rukoilu toimii.
"Linkissä mainitaan, että koe oli tehty luotettavissa olosuhteissa. Tuskin nyt sentään koehenkilöiden annettiin lukea tutkijoiden eleitä ja ilmeitä!"
Ennenkuin saan selvyyden kokeen yksityiskohdista ja ennenkuin tehdään vertaistutkimuksia en lähtisi toitottamaan asiaa totena.
"Mutta kaikki eivät valehtele, kaikki kokemukset eivät ole valveunia, harhoja, joukkohypnoosia, suggestiota."
Mistä tiedät? Tietenkin unohdit että osa "yliluonnollisen" kokemuksista on luonnollisten tapahtumien ja sattumien väärintulkintaa.
"On naivia väittää, että kaikki kokemukset olisi valetta."
En ole sellaista väittänyt yhtään missään.
"Olen kohdannut järkeviä, asiallisia uskovia, joiden puheita ei ole ollut mitään syytä epäillä, kuten nyt yleensäkään kohtaamieni ihmisten kanssa."
Niin en minä yhtään epäile etteikö joillakin olisi oikeasti kokemuksia mutta ei se tarkoita että he olisivat mitään yliluonnollista kohdanneet.- luminarsku.
"Niin, et sinä hyppää uskomaan yliluonnolliseen ennen kuin itse saat sellaisen kokea."
Olet väärässä. Olen kokenut useita asioita, joita sinä varmaan kutsuisit yliluonnollisiksi mutta ne ovat olleet vain valveunia. Olen saanut meditaatiolla aikaan outoja kokemuksia, olen nähnyt "kummituksia" jne.
Minulla ei ole vain syytä uskoa mitään muuta kuin kaikkein perustelluin selitysmalli eli aivot.
"Jos nyt sitten osaat kertoa, mistä kokemuksesta videolla oleva on todiste, muusta kuin yliluonnollisesta?"
Miehestä, joka on tehnyt youtubevideon. Jos se on mielestäsi yliluonnollista, niin...
"Sanot, että uskovat valehtelevat jatkuvasti asiansa puolesta. Siis minkä asian, mitä valehtelevat?"
Uskontonsa, aatteensa, uskomuksiensa.
"Mitkä ovat niitä valheita, joita suuri joukko jakaa eteenpäin?"
Tietyt tarinat, joiden lähdettä ei pystytäkään jäljittämään. Kreationistien "todisteet".
Näin esimerkiksi.
"Mikä on se harha, joka vahvistuu valehtelemalla?"
Evoluutio on vale ja että rukoilu toimii.
"Linkissä mainitaan, että koe oli tehty luotettavissa olosuhteissa. Tuskin nyt sentään koehenkilöiden annettiin lukea tutkijoiden eleitä ja ilmeitä!"
Ennenkuin saan selvyyden kokeen yksityiskohdista ja ennenkuin tehdään vertaistutkimuksia en lähtisi toitottamaan asiaa totena.
"Mutta kaikki eivät valehtele, kaikki kokemukset eivät ole valveunia, harhoja, joukkohypnoosia, suggestiota."
Mistä tiedät? Tietenkin unohdit että osa "yliluonnollisen" kokemuksista on luonnollisten tapahtumien ja sattumien väärintulkintaa.
"On naivia väittää, että kaikki kokemukset olisi valetta."
En ole sellaista väittänyt yhtään missään.
"Olen kohdannut järkeviä, asiallisia uskovia, joiden puheita ei ole ollut mitään syytä epäillä, kuten nyt yleensäkään kohtaamieni ihmisten kanssa."
Niin en minä yhtään epäile etteikö joillakin olisi oikeasti kokemuksia mutta ei se tarkoita että he olisivat mitään yliluonnollista kohdanneet.Niinpä niin, video on video, linkki on linkki, kokemus on kokemus, mielipide on mielipide ja ryöstö on ryöstö.
Toivottavasti et joudu rosvolauman piirittämäksi, voipi tulla orpo olo, jos ei ole turva Jumalassa kuten videon miehellä, joka pelastui yliluonnollisesti tilanteesta.
>Evoluutio on vale ja että rukoilu toimii.<
Tosi lause, tosin epätosi epäilijöille.
>En ole sellaista väittänyt, että kaikki kokemukset olisivat valetta yhtään missään.<
No kovasti olet väittänyt kokemuksia vastaan, et usko, että kokemukset voisivat olla aitoja yliluonnollisia kokemuksia. Naiiviutta se on.
- Pyhä Pieru
Yliluonnollista ei ole olemassa.
Monesti ihminen näkee unta häntä häiritsevistä asioista. Esimerkiksi joku omainen on sairas ja henkilö näkee tämän kuolevan unessa ja kun näin sitten muutaman päivän päästä odotetusti tapahtuu niin kas vain, uni muuttuukin ihmisen puheissa enneuneksi.
Sama pätee kuolleiden näkemiseen ja heidän kanssa keskustelu jokin asia on jäännyt vaivaamaan mieltä ja koska asia häiritsee normaalielämää pyrkivät aivot ratkaisemaan ongelman joko unitilassa tai jonkinkaltaisessa itsesuggestiossa jossa henkilö näkee ja kuulee mitä haluaa ja näin saa sisäisen rauhan asian osalta.
Uskonlahkojen tunnetuksi tekemät "kaatuilut" ja kielillä puhumiset ovat malliesimerkki joukkosuggestiosta. Jonka lähtökohtana on tietenkin yksittäisen henkilön syvä halu kuulua joukkoon sekä tilaisuuksien vetäjien vahva ohjaus sekä esimerkki.Samaan ryhmään kuuluu esimerkiksi ns. "pyhän hengen kosketus" kaikkihan perustuu siihen, että ihminen syvästi haluaa kokea jotakin tuollaista.
Noissa yllämainituissa tapahtumissa ei ole mitään yliluonnollista vaan ne ovat omien hienojen, monimutkaisten aivojemme tuotosta.- ex hellari
Jeps, kyllähän noi hellaritkin luulee pyhän hengen läsnäoloksi sitä kun veri pakenee sormista kun käsiä pidetään tarpeeksi kauan ylhäällä.
- Oikea selitys
ex hellari kirjoitti:
Jeps, kyllähän noi hellaritkin luulee pyhän hengen läsnäoloksi sitä kun veri pakenee sormista kun käsiä pidetään tarpeeksi kauan ylhäällä.
Kun uskovaisten kokouksissa pidetään käsiä ylhäällä, lauletaan virsiä ja ollaan yhdessä tilassa, jossa ilma ei vaihdu, ihmisten aivot kärsivät voimakkaasti hapen puutteesta, jolloin aivojen aineenvaihdunta menee sekaisin ja ihmiset näkevät ja kokevat harhoja sekä luulevat vaikka mitä.
Ihminen menee kirkkoon tai saarnapaikalle juuri odottaen ihmeitä ja näkee niitä joukkohypnoosin ja hapen puutteen takia elimistössään liikaa hiilidioksidia.
- evlut
Oletpa sinä tietävä!
- Saint Flatus
Toivottavasti sinä muistat miten näsäviisaille käy.
- Ex- seurakuntalainen
Olen huono foorumilla kävijä, tiedän, luin vain tuon ekan postauksen.
Mutta Siis tiedemiehethän on löytänyt aivoista sen alueen mitä aktivoimalla saa aikaan koeihmisissä just "jumalallisia oloja".. Jos jotain kiinnostaa, eikä ole tietoa asiasta, voin pyytäessä etsiä nuo faktatiedot käsiini ja linkata.- Rixroxpox
Näissä ketjuissa vaaditaan aina tieteellisesti todistetut faktat esille, tulemaan vaan.
Rixroxpox kirjoitti:
Näissä ketjuissa vaaditaan aina tieteellisesti todistetut faktat esille, tulemaan vaan.
Laitoin tähän linkin mutta ilmeisesti ylläpito on niin anaalinen, että on pakko vääntää myös tekstiä, vaikka on selvää mikä linkki se on...
http://en.wikipedia.org/wiki/God_helmet- Rixroxpox
Laitoin tähän linkin mutta ilmeisesti ylläpito on niin anaalinen, että on pakko vääntää myös tekstiä, vaikka on selvää mikä linkki se on...
http://en.wikipedia.org/wiki/God_helmetJaa se oli toi magneettikypärä, ei kovin tieteellinen tutkimus ; Tuossa suomenkielistä tietoa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Neuroteologia Rixroxpox kirjoitti:
Jaa se oli toi magneettikypärä, ei kovin tieteellinen tutkimus ; Tuossa suomenkielistä tietoa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/NeuroteologiaTarkoitat että sitä kohtaan on osoitettu kritiikkiä.
Yliluonnollisen kokemukset aktivoivat tiettyä alueita aivoissa ja ainakin teoriassa niitä voi stimuloida keinotekoisesti.- Rixroxpox
Tarkoitat että sitä kohtaan on osoitettu kritiikkiä.
Yliluonnollisen kokemukset aktivoivat tiettyä alueita aivoissa ja ainakin teoriassa niitä voi stimuloida keinotekoisesti.Se on jo unohdettu koemuoto, koska siitä ei loppujen lopuksi saatu tukokseksi joota eikä jaata. Teoriassahan voidaan tehdä ihan mitä vaan. Nykyaikainen tutkimus liittyy lähinnä aivojen kuvantamismenetelmiin, eikä niistäkään ole saatu varmoja tutkimustuloksia.
Rixroxpox kirjoitti:
Se on jo unohdettu koemuoto, koska siitä ei loppujen lopuksi saatu tukokseksi joota eikä jaata. Teoriassahan voidaan tehdä ihan mitä vaan. Nykyaikainen tutkimus liittyy lähinnä aivojen kuvantamismenetelmiin, eikä niistäkään ole saatu varmoja tutkimustuloksia.
Pointti onkin se että ihmiset on saatu kokemaan yliluonnollisia kokemuksia. On yhdentekevää saatiinko se aikaan kypärällä, suggestiolla tai molemmilla.
- Sasa
Pointti onkin se että ihmiset on saatu kokemaan yliluonnollisia kokemuksia. On yhdentekevää saatiinko se aikaan kypärällä, suggestiolla tai molemmilla.
Mitä nämä yliluonnolliset kokemukset sitten ovat olleet? Olen saanut käsityksen, että et usko yliluonnolliseen ja pidät jonkun kokemaa yliluonnollista kokemusta normaalina tai aivojen "toimintahäiriönä." Huomaatko tää alkaa menemään nyt väärin päin : )
- Ex- seurakuntalainen
Rixroxpox kirjoitti:
Googlaa : God Helmet
Sasa kirjoitti:
Mitä nämä yliluonnolliset kokemukset sitten ovat olleet? Olen saanut käsityksen, että et usko yliluonnolliseen ja pidät jonkun kokemaa yliluonnollista kokemusta normaalina tai aivojen "toimintahäiriönä." Huomaatko tää alkaa menemään nyt väärin päin : )
"Yliluonnoliset" tarkoitin tai yliluonnollisen kokemukset.
- Zapxyz
Jos oletetaan, että tuo on totta, se johtaa hyvin syvällisiin pohdintoihin. Siis kaikki vuosituhansien aikana kehittyneet uskonnot ovat myös illuusiota ja silmänkääntötemppuja.
Eli loppujen lopuksi kaikki on harhaa. Koko ihmiskunnan menneisyydellä tai tulevaisuudella ei ole mitään merkitystä maailmankaikkeuden kannalta. Kun ihmisyksilö kuolee, hänen tietoisuutensa lakkaa olemasta. Kun siis viimeinen ihminen kuolee pois, koko ihmiskunnan historia pyyhkiytyy pois niin kuin sitä ei olisi koskaan ollut olemassakaan.
Näitäköhän Jeesus Kristus ajatteli kun hän lausui että "Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!"."Koko ihmiskunnan menneisyydellä tai tulevaisuudella ei ole mitään merkitystä maailmankaikkeuden kannalta. Kun ihmisyksilö kuolee, hänen tietoisuutensa lakkaa olemasta. Kun siis viimeinen ihminen kuolee pois, koko ihmiskunnan historia pyyhkiytyy pois niin kuin sitä ei olisi koskaan ollut olemassakaan."
Kyllä...paitsi ettei ihmiskunnan historia pyyhkiydy pois mutta sille ei vain välttämättä löydy ihan heti uutta tutkijaa.
"Eli loppujen lopuksi kaikki on harhaa."
Miksi muka?
- Ihmeitä tapahtuu
Jumalalle ei ole mikään mahdotonta. EI MIKÄÄN!
- höpö höpö
Taas yksi uskova ruudinkeksijä perustelee meille hyvin kantansa, ottakaa opiksi ateistit.
- Ihmeitä tapahtuu
Mikä perustelussani on vikana?
- Rixroxpox
http://www.netikka.net/mpeltonen/fatima2.htm
Mites tämän vois selittää?- Huu-haata
"http://www.netikka.net/mpeltonen/fatima2.htm
Mites tämän vois selittää?"
Käviskö tällainen:
- Tarina on huhaa sivustolta. jonka kirjoittaja(t) on aika pihalla, hyvän käsityksen, kuinka pihalla, saa:
http://www.netikka.net/mpeltonen/kaikenteoria.htm
lainaa netistä sivuilleen luvatta kuvia. Kuvien lähdetiedot puuttuu , tuskin on itse kaikkia kuvia ottanut?
Kaikenkaikkiaan vaikuttaa hyvin epärehelliseltä sivustolta - pitäisi olla jotain luotettavampaa lähdettä yliluonnollisille jutuille - onko ? - Rixroxpox
Huu-haata kirjoitti:
"http://www.netikka.net/mpeltonen/fatima2.htm
Mites tämän vois selittää?"
Käviskö tällainen:
- Tarina on huhaa sivustolta. jonka kirjoittaja(t) on aika pihalla, hyvän käsityksen, kuinka pihalla, saa:
http://www.netikka.net/mpeltonen/kaikenteoria.htm
lainaa netistä sivuilleen luvatta kuvia. Kuvien lähdetiedot puuttuu , tuskin on itse kaikkia kuvia ottanut?
Kaikenkaikkiaan vaikuttaa hyvin epärehelliseltä sivustolta - pitäisi olla jotain luotettavampaa lähdettä yliluonnollisille jutuille - onko ?Mitä kuvia tarkoitat ? Osasta on varmasti tekijänoikeudet jo vanhetuneet, osa voi olla omista perhealbumeista, itse otettuja tai vapaasti jaettavissa.
Ihan vaan näin ajatellen.
Miksi vaikuttaa epärehelliseltä sivustolta ? Luito kokonaan Fatiman jutun? - Mirka ...
Seli seli soopaa ... HEH HEH HEH ...
Ei kelpaa tieteelle. - HEHEHEHEHEHE
Mirka ... kirjoitti:
Seli seli soopaa ... HEH HEH HEH ...
Ei kelpaa tieteelle.Tai ei kelpaa sulle
- valistunut
EI elämä joka tulee meihin syntymässä voi kuolla fyysisen elämämme päättyessä
Kirkko on kuitenkin konstanttinopolin kirkolliskokouksessa 800
luvulla kuolettanut tän elämän ja nostanut sielun sen tilalle
Ennen oli henki sielu ruumis josta henki poistettiin ja julistettiin
sielun ominaisuudeksi
Tämä kaikki on faktaa
Uskonto pitää sielua jumalallisena alkuperältään, vaikka se on kehityksen kautta materiasta syntyisin, niinollen syyn ja seurauksen lain alainen
Joten kirkko palvoo materiasta syntynyttä sielua, ja hauluaa sille ikuisen elämän taivaassa
Sielu syntyi paratiisin tapahtumissa, ja sen takia ihminen ajautui ulos paratiisitilasta
Ego, sielu on sama kuin perisynti, joka seuraa meitä perimänä elämästä toiseen
Kristinuskon opit on tieten tai tietämättään laadittu siten, että sielu ei pääse kuoleutumaan elämän aikana, elämänsä aikana kokemansa kärsimykse ja tuska takia se jatkaa perisyntinä
uuteen persoonaan joka joutuu ottamaan tuon taakan kannettavakseen
Kristinusko on luonteeltaan sielun ikuistamista kärsimyksen, pelon ja väkivaltaisuuden avulla
Näin sanoo hän jolla ei ole enään sielua,koska on vapautunut sen vankilasta, on vapaa sen orjuudesta
Se on tuonut mukanaan uskomattoman elämän, joka käy yli ymmärryksen
Kiitos elämälle - Huu-haata
"Mitä kuvia tarkoitat ?"
Esimerkiksi tämä:
http://apod.nasa.gov/apod/image/0410/titan_cassini_PIA06139.jpg
NASA:n kuvia saa toki ilman lupaa käyttää omissa hörhöjulkaisuissa, mutta
"NASA should be acknowledged as the source of the material ..."
Sanotaan NASA:n sivuilla kuvien käytöstä.
Uskiksen mielestä hän saa lainailla nestistä kuvia niinkuin lystää?
Seuraavaksi hän kysyy missä tuollainen kuva on? No täällä, tuskin on omasta perhealbumista:
http://www.netikka.net/mpeltonen/index.html
"Miksi vaikuttaa epärehelliseltä sivustolta ? "
Katsoin ensin missä moinen juttu on:
Se kuinka ulkona sivuston rustaaja voi olla - siitä saa hyvän käsityksen hyvät naurut:) tuolta:
Noista tuon sivun "perustavista kysymyksistä" näkee että kirjoittaja on korkeintaan huonoilla papereilla valmistunut paperialan teknikko, tai sitten hän on suoraan kääntänyt jonkun toisen hörhön tekstit ymmärtämättä asiasta mitään.
Ja sitten varsinaiseen kysymykseesi:
"Luito kokonaan Fatiman jutun?"
En lukenut, mutta alussa oli hyvin rehellistä tekstiä, mikä kertoo sen miksi kyseiseen juttuun kannattaa suhtautua enemmän kuin varauksella:
"Katolinen kirkko loi puitteet ihmisten uskonnon täyttämälle elämälle. Kaikkinainen usko henkimaailmaan ja ihmeisiin oli vuoriston paljolti lukutaidottomille asukeille itsestäänselvää. Myös suoranainen taikausko vallitsi: vielä vuonna 1933 nainen poltettiin elävältä, koska häntä epäiltiin paholaisen riivaamaksi."- Rixroxpox
Selkeä vastaus : =) ja vastattiin jopa oletettuihin lisäkysymyksiin. Kiitos. Mutta jäi minua itseäni ainakin vaivaamaan, että jospa sittenkin Fatiman juttu onkin ollut totta.
- Teresa
Kielillä puhuminen on todisteeksi jo uskoville.
Se ei usko joka ei ole itse kokenut eikä saa kokea ellei itse usko.- hopsansaa
Tuohan on kehäpäätelmä. Pitää uskoa voidakseen kokea voidakseen uskoa.
- Mirka ...
""Kielillä puhuminen on todisteeksi jo uskoville.""
Tarkoitatko sitä skeidaa mitä Nokia Missionissa harrastetaan? ... PUAAHHHHH ... HEH HEH HEH ...- b b b
Kuinka moneen viestiin ehdit vastata ton nasevan vastauksesi päivän aikana? Osaatko enää muuta sanoakkaan?
- ++3++
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kulttuuri/7788-hattulan-ladolla-tapahtuu-taas-nyt-jeesus-ilmestys
Ilmestysten lato Hattulassa
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1024639- 272415
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1102312- 2002199
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4261997- 1751545
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1001279Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.331087Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72986Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?79870