kotona on tanko ja 60kg sitten on vielä kuntokeskus näillä harjoittelen kotona! Eli siis tarvinko vielä tuolla määrällä painonnosto vyötä vaa onko ne nimenomaan maksimaalisia painoja varten esim. voimamies kilpailuissa maasta nostoissa jne. Itse en ainakaan tunne että selkä ois kipeä tai jotain vaa onko se vyö jo pakollinen 60kg painoilla voinko vaurioittaa selkäni tuolla määrällä?
painonnosto vyö
2
523
Vastaukset
No voi kai sillä vaurioittaa jos tekniikka on ihan peestä. Opettele hyvä tekniikka!!! Eipä sitä silloin noilla painoilla vyötä varmaan tarvi. Ite käytän vyötä vain mavessa ja kyykyssä, kun teen sarjaa isoilla painoilla. Monesti väsyneenä nostotekniikka voi huonontua (vaikkei pitäis).
- 68-v
Olet kaukana vyön tarpeesta!
Itse käytin vyötä vain kisoissa pystypunnerruskessa ja työnnössä.
Treeneissä pohjakyykyn ja maven maksimeissa ja niiden tuntumassa.
Olin paikalla kun kaverini sai selkäänsä "noidannuolen(?)" nostessaan talvella, kylmällä selällä kumarassa, kiertyneessä asennossa noin 25kg painavaa lastaan syliinsä.
Kaverin mave maksimi oli 240kg.
Joten paino ei ole ainoa ratkaiseva asia.
Totuttele oikeisiin liikeratoihin!
Vaikkapa poimiessasi lattialta 5-senttisen niin tee se selkä suorana, perse alhaalla ja jaloilla.
Kuten kaiken muunkin salin ulkopuolellakin.
Ei ainakaan ole haitaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422732Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423432474- 352154
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta471906- 241685
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251589- 441470
- 1001429
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391385- 361176