Kateus!

Tunnistako itsessäsi... epämiellyttäviin ajatuksiin liittyvää oloa, joka voi ilmetä inhona, panetteluna ja vastoinkäymisistä iloitsemisena. Kateellinen ihminen ahdistuu muiden menestyksestä ja saattaa vaipua itsesääliin. Kateellinen kadehtii, vaikkei toisen onni olekaan itseltä pois ja rakastaa sitä, mitä muilla on.

Omalla kohdallani olen törmännyt tilanteeseen missä kateus on ollut väistämätöntä ja se on tämä henkilö ja hänen neroutensa ( Malcolm McLaren ). Syy miksi olen sinkku ja luultavasti tulen aina olemaan löytyy tältä videolta. http://youtu.be/lYNt2yZxxEA

28

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juu. Mutta tosi vaikea aihe ja vähän kuin hiipisin yksityiselämääsi tirkistelemään. On kuin ei olisi edes lupaa kommentoida tähän.

      En kyllä ymmärrä tuota Malcom McLarenin yhteyttä, mutta videolta löytyy paljon sellaista mikä saa kaipaamaan vähän kaikkea. Ihmisillä on silmät joilla katsella. Joskus.. tai useinkin sitä kaikkea haluaisi itselleen. Hetket menee ja tulee, eikä mikään ole pysyvää. Ja jos joillakin on pysyvää, niin eikös sekin ala käymään kateeksi.. tai harmittaa ettei itsellä :)

    • zisel

      Nykyään tunnistan kateuden joo, "12 askeleen" ansiosta :) Aiemmin se tunne oli vaan joku "epämääränen vitutus". Ajattelin että multa puuttuu kyky tuntea ko tunnetta. Ei mulla edelleenkään tule sellasta että haluisin jollekkin pahaa tai tulisin ilkeeksi kateuden takia vaan se on lähinnä sellasta vaikka että jos olisin kauan säästänyt rahaa vaikkapa uutta puhelinta varten ja vihdoin ja viimein kun mulla olis rahat koossa ja näyttäisin paremmin toimeentulevalle kaverille että "kato mä sain ostettua vihdoin ja viimein tällasen" ja se tuumaa että "oho, onpa hieno, mennääs käymään samassa puljussa niin mäkin ostan ton" niin sillon vois tulla sellanen "haista paska" olo :D Samoin kateus herää mussa sillon jos tunnen että joku saa jotain epäoikeudenmukasesti. Eli jos vaikka joku ihminen joka mun mielestä on läpeensä mätä voittaa lotossa niin taatusti kiehun kun se ei mun mielestä ole sitä ansainnut ilkeytensä takia.

      Mutta kuten olen tainnut aiemminkin sanoa niin suomalainen kateus ei yllättäen olekkaan sitä että kadehditaan sitä mitä toisella on, vaan sitä että pelätään että toinen saa sen joka itsellä jo on :) Vrt. varattu nälvii kokoaika sinkkua kun sillä ei ole kumppania ja sitten kun tää sinkku saakin jonkun tosi hyvän kumppanin niin sekään ei sitten ole tälle varatulle hyvä - ei pääse enää nälvii ja pahinta vielä jos se uus kumppani on jollainlailla "parempi" kuin se oma kumppani.
      Kateus esiintyy suomalaisissa myös niin että jos itsellä on taipumusta kateuteen niin yritetään väenvängällä herättää toisessa osapuolessa kateus "leuhkimalla" kokoaika itseään - jotenkin kai sitä kuvittelee että "jos toi on kade mulle niin mun ei tarvii olla sille" :) Toi ei osu muhun mutta olen kyllä tavannut näitäkin tapauksia ja toi on ERITTÄIN yleistä.

      • zisel

        Tää on hyvä kirjotus:



        Kateus

        Kateus vaivaa kaikkein pahiten niitä, joilla on jo "kaikki" tai ainakin paljon kaikkea. Kyse ei ole useinkaan halusta saada itselle sitä, mitä toisella on, vaan toiselta pois se, mikä hänellä on. Tätä "käänteistä kateutta" on ihmisen elämä täynnä hiekkalaatikolta työpaikkakiusaamiseen saakka. Puhutaan myös venäläistyyppisestä (edellä kuvattu halu tuhota se, mikä toisella on) ja amerikkalaistyyppisestä "kilpailukateudesta" (jossa itse ryhdytään ponnistelemaan kaksin verroin, jotta saataisiin se, mikä toisellakin on).

        Kateutta on esimerkiksi:

        himoita toisen autoa, puolisoa, menestystä, lasten menestystä tai koiran saavutuksia - ja yleensä tutussa vertaisporukassa (suku, naapurit, kollegat, luokkakaverit)
        perinnönjakokiistat, joissa taistellaan kuolleiden rakkaudesta ja keskinäisestä sisarusarvovallasta)
        oireina katkeruus, itsesääli, vieraantuminen, vetäytyminen, vainoharha, tympääntyminen, "pitäkää perkele tunkkinne" -pessimismi, kostonhalu
        mutta myös: keskiluokka kadehtii salaa työttömien "vapautta"
        myös puolisot voivat kadehtia toisensa vapautta, mustasukkaisuus
        ilkeät kriitikot, jotka itsekin haluaisivat luoda, mutteivät uskalla
        juonittelu, mustamaalaus, kantelu, käräyttäminen, skandaalin paljastajat (moraalisesta närkästyksestä lienee 2% moraalia, 48% närkästystä ja 50% kateutta)
        haukkuminen, vinoilu, eristäminen, sabotaasi, huhujen levittäminen
        hapannaamat, ilonpilaajat: "Ei tuosta kuitenkaan mitään tule!"
        työpaikkakiusaaminen, koulukiusaaminen (kiusatut usein hyvin pärjääviä, mutta jollakin tapaa erilaisia)
        amerikkalaistyyppisen kateuden mallit tulevat usein mainosmaailmasta tai lehtien menestystarinoista - kohde voi olla aivan ventovieras
        kilpailuhenkisyys, jota hyödynnetään myös työelämän käyttövoimana ja hallinnan keinona: nimetään kuukauden työntekijä, annetaan tulospalkkioita, ylennetään, jaetaan arvonimiä
        "Inhottavaa olla toiseksi paras: mitä minusta oikein ajatellaan, kun tuokin ajaa ohi!"
        kunnianhimo, suosionosoitusten tavoittelu, tarve herättää kateutta muissa
        leuhkiminen, päteminen, nuoleskelu, kiitoksen kipeys


      • zisel kirjoitti:

        Tää on hyvä kirjotus:



        Kateus

        Kateus vaivaa kaikkein pahiten niitä, joilla on jo "kaikki" tai ainakin paljon kaikkea. Kyse ei ole useinkaan halusta saada itselle sitä, mitä toisella on, vaan toiselta pois se, mikä hänellä on. Tätä "käänteistä kateutta" on ihmisen elämä täynnä hiekkalaatikolta työpaikkakiusaamiseen saakka. Puhutaan myös venäläistyyppisestä (edellä kuvattu halu tuhota se, mikä toisella on) ja amerikkalaistyyppisestä "kilpailukateudesta" (jossa itse ryhdytään ponnistelemaan kaksin verroin, jotta saataisiin se, mikä toisellakin on).

        Kateutta on esimerkiksi:

        himoita toisen autoa, puolisoa, menestystä, lasten menestystä tai koiran saavutuksia - ja yleensä tutussa vertaisporukassa (suku, naapurit, kollegat, luokkakaverit)
        perinnönjakokiistat, joissa taistellaan kuolleiden rakkaudesta ja keskinäisestä sisarusarvovallasta)
        oireina katkeruus, itsesääli, vieraantuminen, vetäytyminen, vainoharha, tympääntyminen, "pitäkää perkele tunkkinne" -pessimismi, kostonhalu
        mutta myös: keskiluokka kadehtii salaa työttömien "vapautta"
        myös puolisot voivat kadehtia toisensa vapautta, mustasukkaisuus
        ilkeät kriitikot, jotka itsekin haluaisivat luoda, mutteivät uskalla
        juonittelu, mustamaalaus, kantelu, käräyttäminen, skandaalin paljastajat (moraalisesta närkästyksestä lienee 2% moraalia, 48% närkästystä ja 50% kateutta)
        haukkuminen, vinoilu, eristäminen, sabotaasi, huhujen levittäminen
        hapannaamat, ilonpilaajat: "Ei tuosta kuitenkaan mitään tule!"
        työpaikkakiusaaminen, koulukiusaaminen (kiusatut usein hyvin pärjääviä, mutta jollakin tapaa erilaisia)
        amerikkalaistyyppisen kateuden mallit tulevat usein mainosmaailmasta tai lehtien menestystarinoista - kohde voi olla aivan ventovieras
        kilpailuhenkisyys, jota hyödynnetään myös työelämän käyttövoimana ja hallinnan keinona: nimetään kuukauden työntekijä, annetaan tulospalkkioita, ylennetään, jaetaan arvonimiä
        "Inhottavaa olla toiseksi paras: mitä minusta oikein ajatellaan, kun tuokin ajaa ohi!"
        kunnianhimo, suosionosoitusten tavoittelu, tarve herättää kateutta muissa
        leuhkiminen, päteminen, nuoleskelu, kiitoksen kipeys

        Suomessa olen havainnut, että kaikkein kateellisimpia ihmisiä ovat köyhemmät ihmiset. Ne ovat usein niin kateellisia, että ovat köyhiä vain voidakseen olla kateellisia. Niille se köyhyyys ja kateus on elämäntapa.
        Tavallisissa duunareissa on sellaista porukkaa, joka ostaa miljoonalla mieluummin Ladan, kuin ässämersun, jotta saisi vain olla tyyliltään köyhä ja kateellinen.
        Toinen tyypillinen ryhmä on esim. alkoholistit, jotka juovat oman rahansa, joka on täysin samansuuruinen, kuin jonkun rikkaampana pidetyn omaisuus, mutta silti he kokevat, että toinen on epäoikeudenmukaisesti häntä varakkaampi ja jonkinlainen riistäjä suhteessa alkoholistiin.
        Opiskelukavereista voisin mainita yhden sosiaalisesti todella arvostetun miesnarsistin, joka tuhlasi tukensa vuokravideoihin ja alkoholiin ja valitti sitten, kun minulla on niin paljon rahaa, että on varaa ostaa ruokaa ja bensaa autoon ja esitti asiansa aina siihen tyyliin, kuin olisin jonkinlainen loinen suhteessa häneen. Tänäpäivänä hän on ilmeisesti suoraselkäinen perussuomalainen työssäkäyvä mies, joka "joutuu elättämään laiskoja työttömiä".

        Sitten on näitä tilanteita, missä joku mies on minulle ehkä perusteetta kateellinen naisasioistani ja koittaa sitten kateutensa pohjalta kääntää tilanteen toisinpäin, niin mitä tapahtuu; naiset lähtevät hommaan mukaan, eli naiset alkavat väittää minulle, että minä olen tuolle henkilölle kateellinen hänen naisasioistaan, joka on todellisuudessa ollut kateellinen minulle. Tällöin siis tuon kateellisen henkilön perusteeton kateus on käännetty niin, että minä olen hänelle kateellinen. Harhaisuuden huippu.


      • zisel
        dazu kirjoitti:

        Suomessa olen havainnut, että kaikkein kateellisimpia ihmisiä ovat köyhemmät ihmiset. Ne ovat usein niin kateellisia, että ovat köyhiä vain voidakseen olla kateellisia. Niille se köyhyyys ja kateus on elämäntapa.
        Tavallisissa duunareissa on sellaista porukkaa, joka ostaa miljoonalla mieluummin Ladan, kuin ässämersun, jotta saisi vain olla tyyliltään köyhä ja kateellinen.
        Toinen tyypillinen ryhmä on esim. alkoholistit, jotka juovat oman rahansa, joka on täysin samansuuruinen, kuin jonkun rikkaampana pidetyn omaisuus, mutta silti he kokevat, että toinen on epäoikeudenmukaisesti häntä varakkaampi ja jonkinlainen riistäjä suhteessa alkoholistiin.
        Opiskelukavereista voisin mainita yhden sosiaalisesti todella arvostetun miesnarsistin, joka tuhlasi tukensa vuokravideoihin ja alkoholiin ja valitti sitten, kun minulla on niin paljon rahaa, että on varaa ostaa ruokaa ja bensaa autoon ja esitti asiansa aina siihen tyyliin, kuin olisin jonkinlainen loinen suhteessa häneen. Tänäpäivänä hän on ilmeisesti suoraselkäinen perussuomalainen työssäkäyvä mies, joka "joutuu elättämään laiskoja työttömiä".

        Sitten on näitä tilanteita, missä joku mies on minulle ehkä perusteetta kateellinen naisasioistani ja koittaa sitten kateutensa pohjalta kääntää tilanteen toisinpäin, niin mitä tapahtuu; naiset lähtevät hommaan mukaan, eli naiset alkavat väittää minulle, että minä olen tuolle henkilölle kateellinen hänen naisasioistaan, joka on todellisuudessa ollut kateellinen minulle. Tällöin siis tuon kateellisen henkilön perusteeton kateus on käännetty niin, että minä olen hänelle kateellinen. Harhaisuuden huippu.

        "... koittaa sitten kateutensa pohjalta kääntää tilanteen toisinpäin.."


      • zisel kirjoitti:

        Tää on hyvä kirjotus:



        Kateus

        Kateus vaivaa kaikkein pahiten niitä, joilla on jo "kaikki" tai ainakin paljon kaikkea. Kyse ei ole useinkaan halusta saada itselle sitä, mitä toisella on, vaan toiselta pois se, mikä hänellä on. Tätä "käänteistä kateutta" on ihmisen elämä täynnä hiekkalaatikolta työpaikkakiusaamiseen saakka. Puhutaan myös venäläistyyppisestä (edellä kuvattu halu tuhota se, mikä toisella on) ja amerikkalaistyyppisestä "kilpailukateudesta" (jossa itse ryhdytään ponnistelemaan kaksin verroin, jotta saataisiin se, mikä toisellakin on).

        Kateutta on esimerkiksi:

        himoita toisen autoa, puolisoa, menestystä, lasten menestystä tai koiran saavutuksia - ja yleensä tutussa vertaisporukassa (suku, naapurit, kollegat, luokkakaverit)
        perinnönjakokiistat, joissa taistellaan kuolleiden rakkaudesta ja keskinäisestä sisarusarvovallasta)
        oireina katkeruus, itsesääli, vieraantuminen, vetäytyminen, vainoharha, tympääntyminen, "pitäkää perkele tunkkinne" -pessimismi, kostonhalu
        mutta myös: keskiluokka kadehtii salaa työttömien "vapautta"
        myös puolisot voivat kadehtia toisensa vapautta, mustasukkaisuus
        ilkeät kriitikot, jotka itsekin haluaisivat luoda, mutteivät uskalla
        juonittelu, mustamaalaus, kantelu, käräyttäminen, skandaalin paljastajat (moraalisesta närkästyksestä lienee 2% moraalia, 48% närkästystä ja 50% kateutta)
        haukkuminen, vinoilu, eristäminen, sabotaasi, huhujen levittäminen
        hapannaamat, ilonpilaajat: "Ei tuosta kuitenkaan mitään tule!"
        työpaikkakiusaaminen, koulukiusaaminen (kiusatut usein hyvin pärjääviä, mutta jollakin tapaa erilaisia)
        amerikkalaistyyppisen kateuden mallit tulevat usein mainosmaailmasta tai lehtien menestystarinoista - kohde voi olla aivan ventovieras
        kilpailuhenkisyys, jota hyödynnetään myös työelämän käyttövoimana ja hallinnan keinona: nimetään kuukauden työntekijä, annetaan tulospalkkioita, ylennetään, jaetaan arvonimiä
        "Inhottavaa olla toiseksi paras: mitä minusta oikein ajatellaan, kun tuokin ajaa ohi!"
        kunnianhimo, suosionosoitusten tavoittelu, tarve herättää kateutta muissa
        leuhkiminen, päteminen, nuoleskelu, kiitoksen kipeys

        Aika perusteellinen lista. Kyllä tuolta itsensäkin löytää!


      • zisel
        sxthsens kirjoitti:

        Aika perusteellinen lista. Kyllä tuolta itsensäkin löytää!

        Joo:

        "hapannaamat, ilonpilaajat: "Ei tuosta kuitenkaan mitään tule!" "


        :D


      • zisel kirjoitti:

        Joo:

        "hapannaamat, ilonpilaajat: "Ei tuosta kuitenkaan mitään tule!" "


        :D

        No sä voisit olla mun manageri: kilpailuhenkisyys. Väittäsit tuota ja mä yrittäisin mitä tahansa, vaikkei taidot riittäisi :'D


    • Tunnen kateutta vähemmän kuin nuorempana. Silloin tunsin kateutta esim. opiskelukavereitani kohtaan, lähinnä miespuolisia, heidän opiskelutöistään, sosiaalisesta luonteestaan ,työtarjouksista, palkinnoista, kehuista.

      Nykyään tunnen kateutta eniten ihmisten energisyydestä. Joku,jolla on enemmän kaikkea, mitä itsellä, töitä, lapsia, harrastuksia jne. mutta silti jaksaa tehdä ja selviytyä arjesta ja juhlasta ja jolla kaikki tuntuu olevan helppoa.

      Toisalta, tiedän, että kaikella on kääntöpuolensa, ja se, kenen elämä tuntuu ajoittain kadehdittavan helpolta, hänellä usein on myös ollut vastoinkäymisiä, mitkä ovat kannustaneet energisyyteen ja yrittämiseen. Eikä koskaan voi tietää, mitä pinnan alla kuplii..

      • "Nykyään tunnen kateutta eniten ihmisten energisyydestä. Joku,jolla on enemmän kaikkea, mitä itsellä, töitä, lapsia, harrastuksia jne. mutta silti jaksaa tehdä ja selviytyä arjesta ja juhlasta ja jolla kaikki tuntuu olevan helppoa."

        Oletko niin helppo, että olet narsismista kateellinen?


      • dazu kirjoitti:

        "Nykyään tunnen kateutta eniten ihmisten energisyydestä. Joku,jolla on enemmän kaikkea, mitä itsellä, töitä, lapsia, harrastuksia jne. mutta silti jaksaa tehdä ja selviytyä arjesta ja juhlasta ja jolla kaikki tuntuu olevan helppoa."

        Oletko niin helppo, että olet narsismista kateellinen?

        Mä tunnen siis kateutta siitä energisyydestä, haluaisin siitä palan itselleni. En halua toisen ihmisen harrastuksia, en lapsia lisää, enkä varsinkaan hänen töitään. Mutta jos saisin saman energiatason, jota voisin käyttää haluamallani tavalla, se olis jees.

        Tuota, mikä tekee toimeliaan ihmisen narsistiksi? Jos kehuskelee tekemisillään ja ehtimisillään, niin ehkä sitten, mutta mä nyt puhuin ihmisestä, jonka tiedän, muuta kautta, ehtivän joka suuntaan. Ei puheiden, vaan tekojen kautta.. Ja ei, ei ole kukaan palstalta.Ei se ehtisi. En sinänsä siis kadehdi tai ihannoi kiirettä, vaan kadehdin jaksamista. Aika yleinen kadehtimisen aihe kai, näin ruuhkavuosia elävälle.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Mä tunnen siis kateutta siitä energisyydestä, haluaisin siitä palan itselleni. En halua toisen ihmisen harrastuksia, en lapsia lisää, enkä varsinkaan hänen töitään. Mutta jos saisin saman energiatason, jota voisin käyttää haluamallani tavalla, se olis jees.

        Tuota, mikä tekee toimeliaan ihmisen narsistiksi? Jos kehuskelee tekemisillään ja ehtimisillään, niin ehkä sitten, mutta mä nyt puhuin ihmisestä, jonka tiedän, muuta kautta, ehtivän joka suuntaan. Ei puheiden, vaan tekojen kautta.. Ja ei, ei ole kukaan palstalta.Ei se ehtisi. En sinänsä siis kadehdi tai ihannoi kiirettä, vaan kadehdin jaksamista. Aika yleinen kadehtimisen aihe kai, näin ruuhkavuosia elävälle.

        Eli olet siis helppo. Narsisti on nimenomaan erittäin toimelias ja ehtiväinen. Toki toimeliaisuudellaan epäsuoraan kehuskeleekin, mutta narsisti on toimelias, koska se tekeminen on osa sen persoonallisuutta. Oikeastaan persoonaa koossapitävä voima.
        Jos psykologisia termejä käytetään, niin narsistilla on libido vetäytynyt persoonaan, jolloin hän on tavallaan itse se tekeminen. Libido on tahto ja halu ja yleensä rakenne menis ihmisellä jotenkin näin:

        persoona -> libido -> tekeminen,


        narsistilla homma menee näin:

        persoona
        libido
        tekeminen


      • dazu kirjoitti:

        Eli olet siis helppo. Narsisti on nimenomaan erittäin toimelias ja ehtiväinen. Toki toimeliaisuudellaan epäsuoraan kehuskeleekin, mutta narsisti on toimelias, koska se tekeminen on osa sen persoonallisuutta. Oikeastaan persoonaa koossapitävä voima.
        Jos psykologisia termejä käytetään, niin narsistilla on libido vetäytynyt persoonaan, jolloin hän on tavallaan itse se tekeminen. Libido on tahto ja halu ja yleensä rakenne menis ihmisellä jotenkin näin:

        persoona -> libido -> tekeminen,


        narsistilla homma menee näin:

        persoona
        libido
        tekeminen

        Ok. Olen siis helppo :)

        Mutta ei se mun tuntema nainen ole narsisti, se on vaan nuori ja luulee, että _pitää_ höseltää joka paikassa ja harrastaa kieli vyön alla. On sillä ollut jo burn out lähellä. En mä noita energisyyden haittavaikutuksia kadehdi.


    • hähä!

      kateus vie kalatkin vedestä11!!

      • 4D tähti

        En kyllä ymmärrä tuota kalajuttua. Siis miten niin kateus vie kalat? Ahneus voisi viedä kalat tai laiskuus voisi viedä kalat ja mässäilykin voisi viedä kalat. Mutta että kateus.


    • Aika harvoin tunnen kateutta ja se liittyy johonkin yksittäiseen tilanteeseen, eli kateus ei ole kroonisena tunteena kaiken aikaa liittyen johonkin.
      Itse joudun aika usein kateuden kohteeksi ehkä perusteettakin. Mielestäni kroonisesti kateelliset ihmiset ovat sisäisesti katkeria ja kateus on jonkinlainen muodostuma siitä, että henkilö kokee toisten olevan syyllisiä häneen asemaansa, jonka hän kokee heikoksi.

      Kiitos, että teit psykologia-aloituksen. Yybee ei hyväksy niitä muilta, kuin sinulta ja Geniolta.

      • "Yybee ei hyväksy?" Mikä juttu tää on? :D Oonko mä sanonut noin? Mitä sillä väliä, mistä mä tykkään? Ja oliko tämä psykologia-aloitus? Onko Genio tehnyt joskus psykologia-aloituksia, en muista?

        Jos olen sanonut noin, (en muista sanomisia täällä kauheen tarkkaan), niin olen tarkoittanut, että palstalla tykkään keskustella aihepiiristä suhteet ja tunteet -mieluiten. Oon lukenut psykologiaa viimeksi lukiossa, joten mulla ei ole mitään sanottavaa keskusteluihin jossa annetaan tautinimikkeitä tai pohdiskellaan asioita pelkästään psykologian kautta. Filosofia on vielä enempi alue, josta en tiedä mitään. Sitä en ole lukenut edes lukiossa. Liian teoreettista pohdintaa muutenkin se itselle. Olen enempi tekemisen kautta pohdiskeleva kuin vilosooffi..


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        "Yybee ei hyväksy?" Mikä juttu tää on? :D Oonko mä sanonut noin? Mitä sillä väliä, mistä mä tykkään? Ja oliko tämä psykologia-aloitus? Onko Genio tehnyt joskus psykologia-aloituksia, en muista?

        Jos olen sanonut noin, (en muista sanomisia täällä kauheen tarkkaan), niin olen tarkoittanut, että palstalla tykkään keskustella aihepiiristä suhteet ja tunteet -mieluiten. Oon lukenut psykologiaa viimeksi lukiossa, joten mulla ei ole mitään sanottavaa keskusteluihin jossa annetaan tautinimikkeitä tai pohdiskellaan asioita pelkästään psykologian kautta. Filosofia on vielä enempi alue, josta en tiedä mitään. Sitä en ole lukenut edes lukiossa. Liian teoreettista pohdintaa muutenkin se itselle. Olen enempi tekemisen kautta pohdiskeleva kuin vilosooffi..

        Onhan tämä psykologia-aloitus ihan perinteisimmillään, joskin aika tylsähkö. Genion aloitusrepertuaari oli muistaakseni: 1.projektiiviset itsepönkitysaloitukset, 2.musiikkialoitukset, 3.psykologia ja filosofia-aloitukset.
        Otaksuisin näin ollen, että suosikkejasi olivat psykologia ja filosofia-aloitukset, joita et kutenkaan mielelläsi olisi nähnyt ainakaan muiden tekemänä...

        Minusta suhteet- ja tunteet otsikon alla voi hyvin käyttää psykologisia ja filosofisiakin näkökulmia.
        Ei sun tykkäämisilläsi niin olekaan väliä, mutta saa kai ristiriidoista tehdä pientä pilaa?

        Miksi erotat käytännön ja tekemisen toisistaan? Onko nyt kyseessä patologinen mustavalkoisuus?


      • dazu kirjoitti:

        Onhan tämä psykologia-aloitus ihan perinteisimmillään, joskin aika tylsähkö. Genion aloitusrepertuaari oli muistaakseni: 1.projektiiviset itsepönkitysaloitukset, 2.musiikkialoitukset, 3.psykologia ja filosofia-aloitukset.
        Otaksuisin näin ollen, että suosikkejasi olivat psykologia ja filosofia-aloitukset, joita et kutenkaan mielelläsi olisi nähnyt ainakaan muiden tekemänä...

        Minusta suhteet- ja tunteet otsikon alla voi hyvin käyttää psykologisia ja filosofisiakin näkökulmia.
        Ei sun tykkäämisilläsi niin olekaan väliä, mutta saa kai ristiriidoista tehdä pientä pilaa?

        Miksi erotat käytännön ja tekemisen toisistaan? Onko nyt kyseessä patologinen mustavalkoisuus?

        Niin minulla on jotain sellaista mitä sinulla ei ole, eikä ehkä koskaan tule olemaan.


      • dazu kirjoitti:

        Onhan tämä psykologia-aloitus ihan perinteisimmillään, joskin aika tylsähkö. Genion aloitusrepertuaari oli muistaakseni: 1.projektiiviset itsepönkitysaloitukset, 2.musiikkialoitukset, 3.psykologia ja filosofia-aloitukset.
        Otaksuisin näin ollen, että suosikkejasi olivat psykologia ja filosofia-aloitukset, joita et kutenkaan mielelläsi olisi nähnyt ainakaan muiden tekemänä...

        Minusta suhteet- ja tunteet otsikon alla voi hyvin käyttää psykologisia ja filosofisiakin näkökulmia.
        Ei sun tykkäämisilläsi niin olekaan väliä, mutta saa kai ristiriidoista tehdä pientä pilaa?

        Miksi erotat käytännön ja tekemisen toisistaan? Onko nyt kyseessä patologinen mustavalkoisuus?

        Ok, on sitten psykologia-aloitus.

        No jos nyt Geniosta halutaan jauhaa, niin tykkäsin aikoinaan jostain Genion musiikki-aloituksista sekä jostain missä mietittiin miehen logiikkaa. Lähinnä tulee nyt mieleen aloitus jostain valkoisista pyyhkeistä, jotka värjäytyi pesussa tms. Se oli hyvä esimerkki hänen hyvästä aloituksestaan. Että miks naisia harmittaa se, että pyyhkeet värjäytyy tjn. ja miehiä ei.

        Voi toki keskustella psykologisia ja filosofisia, mutta kun itse en ole filosofi ja psykologi, niin mulla ei ole paljon annettavaa niihin.

        Miksi erotat käytännön ja tekemisen toisistaan? Onko nyt kyseessä patologinen mustavalkoisuus?
        - On varmaan, kuulostaa jänskältä.


      • modelli kirjoitti:

        Niin minulla on jotain sellaista mitä sinulla ei ole, eikä ehkä koskaan tule olemaan.

        Siis, hä, oletko sä nyt kumminkin Genio, vai miksi kommentoit noin, kun dazu jauhaa jotain Geniosta?


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Ok, on sitten psykologia-aloitus.

        No jos nyt Geniosta halutaan jauhaa, niin tykkäsin aikoinaan jostain Genion musiikki-aloituksista sekä jostain missä mietittiin miehen logiikkaa. Lähinnä tulee nyt mieleen aloitus jostain valkoisista pyyhkeistä, jotka värjäytyi pesussa tms. Se oli hyvä esimerkki hänen hyvästä aloituksestaan. Että miks naisia harmittaa se, että pyyhkeet värjäytyy tjn. ja miehiä ei.

        Voi toki keskustella psykologisia ja filosofisia, mutta kun itse en ole filosofi ja psykologi, niin mulla ei ole paljon annettavaa niihin.

        Miksi erotat käytännön ja tekemisen toisistaan? Onko nyt kyseessä patologinen mustavalkoisuus?
        - On varmaan, kuulostaa jänskältä.

        Kyllä minusta kaikilla voi olla annettavaa filosofisiin ja psykologisiin keskusteluihin. Periaatteessahan vaikkapa pyyhkeiden värjäytymiskysymys voisi olla psykologinen kysymys(joskin sanottakoon, että sen tarkoitus oli tehdä vaikutus naisiin).
        En minäkään kovin kummoinen filosofi, tai psykologi ole, silti voin keskustella ks. aiheista.


    • Vikoja on minussakin mutta se täytyy sanoa, että kateutta en ole itsessäni tunnistanut.

    • Kai lievä kadehtiminen voi olla jopa tervettä, koska se voi olla usein väärin tulkittuna mm. ihailua. Jos joku menestyy tai on positiivinen "muuten vaan" saattaa se aiheuttaa joillekin suunnattoman pahanolon tunteen, joskus jopa vihan tunteen, mistä tälläisen henkilön on vaikea päästä yli.

    • .

      Kasvata munat saatanan neiti! :p

    • 641

      Eipä käy kateeksi.

      Uusien viestien määrä (24h):641 mihen logiikka.

    • 312

      Tunnustan olevani kateellinen. Olen kateellinen lasta suunnitteleville ja sitä yrittäville pariskunnille. Olen kateellinen raskaana oleville naisille. Olen kateellinen lapsensa kanssa oleville ihmisille.

    • Mä oon kyllä niin narsisti, että mua ei toisten menestykset hetkauta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      59
      4444
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      48
      2982
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      137
      2263
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1926
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      71
      1479
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1187
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      1090
    8. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1076
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1068
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1052
    Aihe