Eli asun yksiössä helsingissä ja ruokaan yms. muuhun jää ehkä 110euroa, sillä äiti antaa 20e kuukaudessa.
Stockmannilla&Citymarketeissa yms. '' rikkaissa kaupoissa '' oon käynyt perheeni kanssa. Prisma on hyvä kauppa, halpaa&hyviä tuotteita, mutta lidl jota monet suosittelevat niin ei oikeen kiinnosta mua.
Jotain vinkkejä miten voisin ostaa KUNNOLLISTA ruokaa n. 80-90 eurolla kuukaudessa?
Ps: en oikein syö sikaa&nautaa
Opiskelijan ruokaostokset
7
436
Vastaukset
- naamanen
Riippuu vähän, syötkö koulussa lämpimän ruoan?
Mitä aamupalaksi? Viikonloput, oletko omissa sapuskoissa vai käytkö äidin soppakattilalla?
Kaksi kymppiä viikkoa kohti riittää jos et tarvitse viikonloppuruokia ostaa ja syöt koulussa arkisin yhden aterian.
S-ryhmän kaupoissa käydessäsi osta Rainbow- ja Xtra -tuotteita.
Joudutko tuolla rahalla ostamaan shampoot, saippuat, dödöt, wc-paperit ym?
Kaurahiutaleita, muroja, maitoa, leipää, rasvaa, öljyä, mausteita, makaroonia, naudan jauhelihaa, pakaste vihanneksia ja juureksia. Ketsuppia, sinappia, chilikastiketta.
Säilykkeistä tonnikala, herkkusienet, tomaattimurska ja hedelmäsilykkeet ovat edullisia.
Liha, kala ja kana kannattaa aina ostaa tarjouksesta tai poistomyynnistä.
Kotona käydessä kannattaa kysäistä äipältä oisko hänellä pakastimessa mitään joka joutaisi sinulle annettavaksi. - Pizzamies tykkää!
- hiirikissa
Ylipäänsä tarjousten bongailu on monesti kannattavaa - yleisiä tarjouksia sekä ns. "parasta ennen tänään" -tuotteita, joita voi saada jopa puoleen hintaan, usein jotain -30% saa sellaisia tuotteita.
Kuten aiempi kirjoittaja jo vastailikin, niin eri tuotemerkeillä on hintaeroja. Esim. Rainbow, X-TRA, Pirkka ja EuroShopper -tuotteita voi saada tavallisestikin halvemmalla kuin jotain muuta merkkiä samaa tuotetta. Olen itse bongaillut myös ruokatuotteissa monia hyviä juttuja kyseisistä merkeistä, mutta esim. paperitavarassa (esim. keittiöpyyhe) ei juuri ole välilä merkillä... - tartu toimeen
Keittiöpyyhkeessä on kyllä niin vähän kaloreita, että ei kannata syödä sellaista, vaikka kuinka halpaa.
Pääasia ruoassa on mitenkä se pitää tiellä, kun et oikein lihaa syö ja noita keittiöpyyhkeitä ei kannata syödä, niin broileri ja kala on sitten ratkaisu.
Jos asut veden lähistöllä, niin esim. ongella saa helposti särkiä ja sellaisia vähäarvoisina pidettyjä kaloja. Niillä kyllä elää ja särki on jopa tosi herkullinen kala, kun vain saa ryodottomaksi. Rahaa säästyy kun itse onkii ruokansa.- hiirikissa
Mistä tiedät että keittiöpyyhkeet (= paperitavara) on vähäkalorista? ;) En tosin ole itse maistellut - enkä tiedä onko makueroja... ;) Paperia tulee kyllä yleensä käytettyä pyyhkimiseen, pöydän / käsien /...
Kaikilla ei ole mahdollisuutta onkimiseen, mutta kalakauppiaankin kanssa voi tehdä joskus halpoja kauppoja - jos tykkää syödä kalaa.
Ale-tuotteiden bongailu koskee vähän kaikkia tuotteita, niin lihaa kuin hedelmiäkin tai mehuja, kahvia ym. Jos ostelee suurimmaksi osaksi tarjoustuotteita, niin sillä voi säästää monta euroa viikossa.
- halpaa ruokaa
Jos et itse ymmärrä mikä kalori onkaan, niin älä viitsi tyhmyyttäsi täällä korostaa.
Paerissa ei löydy kaloreita.
Jonkun euron säästäminen on nappikauppaa, sen rinnalla että, tavara olisi ilmaista, niinkuin onkikalat ovat. Vain kertaluontoinen kustannus onkivehkeisiin, ei maksa montaa euroa ja siitä se lähtee. - Eloveena
Muuta pois sieltä hesasta ja tule tänne landelle. Ruokaa riittää kyllä, senkun vaan alat ite vaikka kasvattelemmaan. Kaupasta käydään (tai välillä kauppa autosta) välttämättömät ja kaikki muu tehdään ihan ite . En vaihtasi enää traktoria ratikkaan, stokcmannia lähikauppaan ja hehtaarihalli on meiän navetta. Ei ostoskeskus. Miljoonakaupungit nähneenä, täällä viihtyy vaikka verkkarit ois vuosmallia 56 ja kumpparit paikattu kymmeneen kertaan. Töitä riittää, vaikka eliittiopinnot nyt menikin vähä hukkaan :o))))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908617
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264768- 504238
- 623807
- 513216
- 502990
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.442304Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382213