Mökin läheisyydessä olevat kyykäärmeet edustavat jonkinlaista uhkaa lapsiperheen mökkeilylle.
Kolkkaa kyy, nylje nahka ja suolista, leikkaa pää tarpeeksi takaa ettei myrkkyjutskia jää roppiin. Leikkaa käärme neljään osaa ja sipaise öljyä pintaan. 15min grillissä ja herkku on syötävää. Aika vähän syötävää siitä tulee joten lisuketta saapi olla.
pihakyy
4
1833
Vastaukset
- Viper Piper
Kyllähän kyy on ylivertainen soppa-aines. Puolenkymmentä jos saa keiteltäväkseen, niin kattilasta riittää isommallekin herkuttelijajoukolle!
Grillattuna tahtoo mennä vähän kuivahkaksi.- kyykokki
mieltä kyllä keittoon soveltuu mainiosti, mutta sehän on makuasia....
- kokki
Olen maistanut kerran grillattua kyytä ja kyllä se ihan syötävää oli. Syötävää lihaa ei ole todellakaan kovin paljon, joten yhdestä otuksesta ei tule kylläiseksi. Maku muistutti lähinnä kalaa ja kylkiluut ruotoja.
Myöhemmin kuulin, että kyystä voi saada salmonellan. Suosittelen sen takia enemmin keittämään käärmeen kunnolla kuin grillaamaan.
Jaakko Kolmonen valmisti ohjelmassaan kyytä joskus 80-luvun lopulla ja ohje oli edellä mainitun kaltainen.- Tuomittavaa
Hävetkää, kumpi oli ensin kyy vai ihminen, kyyn tappaminen saati syöminen on rikos.
Kyiden puolesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60689
- 50665
- 52657