Miltä näyttää n. 30-vuotias nainen?

ikäkriisi ;D

Mua kiinnostaisi kuulla millaisen mielikuvan saatte naisesta pelkän tämän iän perusteella. Eli miltä mielestänne näyttää keskiverto kolmekymppinen nainen? Millainen kroppa, tyyli jne. on kolmekymppisellä. Millaisia kolmekymppisiä te tunnette tai itse olette?

Entä millainen olisi ulkonäöltään ns. hyvin säilynyt saman ikäinen?

Kuvia ja kaikennäköisiä muitakin esimerkkitapauksia saa mielellään myös laittaa.

162

18643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sadbuttrue

      Jos täällä kuuntelee miesten mielipiteitä 90% tod näk vastaa että 30v nainen on sopiva äidiksi mutta ulkonäöllisesti/seksuaalisesti elää viimeisiä hetkiään.

      Sitten on toki 20v miehet joiden mielestä olet haluttava mutta vain ns. opettajan roolissa.

      • Mies,

        Ihan sama miltä 30-vuotias nainen näyttää, kunhan on tyytyväinen itseensä. Jokaiselle sellaiselle on paikka ja ottaja.

        Oikeesti, mikään ei oo rasittavampaa kuin nainen vinkumassa vähän väliä lausuntoa siitä että on hyvän näköinen ja kiva... Jos vielä on aikuinen nainen, aaaaarrrghh!


      • Anonyymi

        Höpöhöpö


    • gagadga

      30v naiset näyttää oikeassa elämässä hyvin pitkälti saman ikäiseltä kun 25v naiset. Täältä palstalta on turha kysyä tuollaista, saat ainoastaan katkerien ikisinkkumiesten vääristyneitä käsityksiä naisista. Kaikki 30v naiset jotka tunnen näyttävät suht samalta kuin miltä näyttivät 20-30 vuotiaanakin. Hieman on ohuita juonteita silmänurkissa, mutta siinä se.

      • geenit ja elintavat

        vaikka jenni vartiainen :)

        Yleensä kolmekymppiset on kiinteämpiä kuin kaksikymppiset, lapsena on liikuttu ja kävelty kaikkialle enemmän eikä istuttu koneella (ei ollu nettiä ja niin paljon pelejä tms)
        Ryhti ja itsetunto usein kohdillaan.

        Juonteita alullaan ja joillakin alkaa 30 tulla jo pientä aamukankeutta sängystä noustessa :)

        Tyyli toivottavasti ei enää pissis (värjätyt valkoiset tai mustat hiukset, teinivaatteet jne) mutta ei tätimäinenkään.

        Tupakoivien iho vanhenee nopeammin ja alkaa jo äänessäkin kuulua pubiruusu. Geenit vaikuttaa ihoon myös ja kasvojen ja kropan mallikin vaikuttaa nuorekkuuteen.


    • veripersepaviaani

      vähän kauempaa ero ei 20v vs. 30 vuotiaalla ole välttämättä suuren suuri, jos kiloja ei ole kertynyt paljon lisää. Lähempi tarkastelu kuitenkin pajastaa koko joukon eroja/muutoksia 20 vuotiaan eduksi. Iho ja hiukset nyt on nuoremmalla aina paremmassa kunnossa, se kai on sanomattakin selvää. Vaikka ei mainittavaa lihoamista olisi tapahtunutkaan, niin kyllä vanhalla kaikki roikkuu aina pari senttiä alempana, kuin esim. 10 vuotta nuoremmalla. Myös kaikenlaiset laihdutuskuurit ja lapsensaamiset ym. jättävät aina hieman löysempää nahkaa jälkeensä, ei siitä mihinkään pääse. Kaikenlaisten ihokarvojen vuosien sheivaamisen jäljiltä jotkut alapää, sääri, ym. karvat alkavat olla karheita/mustia/paksuja kuin miehen parta, ei mikään mailman kiihottavin juttu, verrattuna 20 vuotiaan pehmeisiin/vaaleisiin ihokarvoihin. Myöskään naisen emätin ei vanhuuttaan parane vaikka mitä lantionpohjan jumppaa tekisi, ylipäätään mikään fyysinen ominaisuus ei parane ihmisen ikääntyessä, ikävä tosiasia. Mutta ei hätää, koska itsetuntohan se on millä tässä mailmassa mennään! Eikä mitkään tämän aloituksen kaltaiset kyselyt merkitse yhtään mitään, vanha on vaha ja nuori on nuori, kyse on vain suhtautumisesta asioihin. Miehiltä on turha kysyä mitään tämän tapaisia juttuja, koska jos puute on kova niin menee lähes mikä vain, mutta jos vapaasti saavat valita niin totuus olis jotain tyyliin " 20v nainen nelikymppisen kokemuksella/sänkytaidoilla" tai jotain tämän suuntaista (paitsi jos miehellä on joku fetissi vanhoihin mummoihin, läskeihin, ihokarvoihin, selluliittiin, ryppyihin, virtsankarkailuihin, löysään emättimeen jne. jne.

      • Jestas1

        No ei kyllä ole välttämättä iho ja hiukset paremmassa kunnossa nuoremmalla. Toi nyt on ihan höpöä. Eiköhän kyse ole myös siitä, kuinka huolehtii itsestään. Parikymppisellä voi olla finnejä ja puhkiblondattu tukka, kolmekymppisellä kuulas iho ja terveet hiukset.

        Myöskään ei kaikilla parikymppisillä ole pehmeät ja vaaleat karvat alapäässä. Toivottavasti et kirjoittanut tuota tosissasi.


      • yzzzr
        Jestas1 kirjoitti:

        No ei kyllä ole välttämättä iho ja hiukset paremmassa kunnossa nuoremmalla. Toi nyt on ihan höpöä. Eiköhän kyse ole myös siitä, kuinka huolehtii itsestään. Parikymppisellä voi olla finnejä ja puhkiblondattu tukka, kolmekymppisellä kuulas iho ja terveet hiukset.

        Myöskään ei kaikilla parikymppisillä ole pehmeät ja vaaleat karvat alapäässä. Toivottavasti et kirjoittanut tuota tosissasi.

        jos suljetaan nyt finnitaudit pois, niin kyllähän 20 vuotiaan iho on rypyttömämpi, pehmeämpi, sileämpi kuin 30 vuotiaan?! Sitten tuohon ihokarvajuttuun: "Myöskään ei kaikilla parikymppisillä ole pehmeät ja vaaleat karvat alapäässä." No jos ei ole pehmeät parikypäsenä, niin ei ne sitä ole ainakaan kolmekymppisenäkään sitten. Yleesä karvankasvu vain voimistuu naisen vanhetessa. Jos 20 veenä jo on vahvaa/mustaa karvaa, niin kolmekymppisenä se on jo kunnon "partaa"!!!!


      • Kielipoliisi93572087

        Juu, vanhalla kyllä roikkuu paikat kaksikymppiseen verrattuna, mutta nyt taisi olla kyse kolmekymppisistä. Lapsensaanti ei välttämättä jätä mitään jälkiä, se on ihan tapauskohtaista.

        Jos nyt ihan totta puhutaan niin nykyään nuo parikymppiset on järjestään läskimpiä kuin 10v vanhemmat.

        Enkä malta olla lisäämättä että LIHOAMISTA ei tapahdu koskaan, kenellekään, missään. Oikea verbo on LIHOTA! Minä LIHON, sinä LIHOT, hän LIHOO. EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA, IKINÄ KOSKAAN LIHOTA!!!!!!


      • 098735029
        Kielipoliisi93572087 kirjoitti:

        Juu, vanhalla kyllä roikkuu paikat kaksikymppiseen verrattuna, mutta nyt taisi olla kyse kolmekymppisistä. Lapsensaanti ei välttämättä jätä mitään jälkiä, se on ihan tapauskohtaista.

        Jos nyt ihan totta puhutaan niin nykyään nuo parikymppiset on järjestään läskimpiä kuin 10v vanhemmat.

        Enkä malta olla lisäämättä että LIHOAMISTA ei tapahdu koskaan, kenellekään, missään. Oikea verbo on LIHOTA! Minä LIHON, sinä LIHOT, hän LIHOO. EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA, IKINÄ KOSKAAN LIHOTA!!!!!!

        Eikö oikea verbi ole LIHOA?


      • Oletko?
        Kielipoliisi93572087 kirjoitti:

        Juu, vanhalla kyllä roikkuu paikat kaksikymppiseen verrattuna, mutta nyt taisi olla kyse kolmekymppisistä. Lapsensaanti ei välttämättä jätä mitään jälkiä, se on ihan tapauskohtaista.

        Jos nyt ihan totta puhutaan niin nykyään nuo parikymppiset on järjestään läskimpiä kuin 10v vanhemmat.

        Enkä malta olla lisäämättä että LIHOAMISTA ei tapahdu koskaan, kenellekään, missään. Oikea verbo on LIHOTA! Minä LIHON, sinä LIHOT, hän LIHOO. EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA, IKINÄ KOSKAAN LIHOTA!!!!!!

        Molemmat muodot oikein, myös minä lihoan, sinä lihoat, hän lihoaa (perusmuoto lihota). Sinun taivutuksesi perusmuoto on lihoa. Katso Wiktionarysta.


      • gssdggsd
        Oletko? kirjoitti:

        Molemmat muodot oikein, myös minä lihoan, sinä lihoat, hän lihoaa (perusmuoto lihota). Sinun taivutuksesi perusmuoto on lihoa. Katso Wiktionarysta.

        Lihoa on oikein. Lihota väärin. Se ei missään nimessä mene lihoan, lihoat, lihoaa. EI ikinä.


      • Kielipoliisi93572087
        Kielipoliisi93572087 kirjoitti:

        Juu, vanhalla kyllä roikkuu paikat kaksikymppiseen verrattuna, mutta nyt taisi olla kyse kolmekymppisistä. Lapsensaanti ei välttämättä jätä mitään jälkiä, se on ihan tapauskohtaista.

        Jos nyt ihan totta puhutaan niin nykyään nuo parikymppiset on järjestään läskimpiä kuin 10v vanhemmat.

        Enkä malta olla lisäämättä että LIHOAMISTA ei tapahdu koskaan, kenellekään, missään. Oikea verbo on LIHOTA! Minä LIHON, sinä LIHOT, hän LIHOO. EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA, IKINÄ KOSKAAN LIHOTA!!!!!!

        TYPO!!! Oikea verbi on lihoa!!! Kielipoliisi93572087 ruoskii itseään!!!


      • affadguto
        yzzzr kirjoitti:

        jos suljetaan nyt finnitaudit pois, niin kyllähän 20 vuotiaan iho on rypyttömämpi, pehmeämpi, sileämpi kuin 30 vuotiaan?! Sitten tuohon ihokarvajuttuun: "Myöskään ei kaikilla parikymppisillä ole pehmeät ja vaaleat karvat alapäässä." No jos ei ole pehmeät parikypäsenä, niin ei ne sitä ole ainakaan kolmekymppisenäkään sitten. Yleesä karvankasvu vain voimistuu naisen vanhetessa. Jos 20 veenä jo on vahvaa/mustaa karvaa, niin kolmekymppisenä se on jo kunnon "partaa"!!!!

        Eipä voimistukaan vaan säännöllisen poistamisen seurauksena heikkenee jopa.

        Ja pehmeät alapääkarvat löytyy 12vuotiailta, ei aikuisilta. Joten sellaisista unelmoiminen lienee arveluttavaa.


      • anz79
        Kielipoliisi93572087 kirjoitti:

        Juu, vanhalla kyllä roikkuu paikat kaksikymppiseen verrattuna, mutta nyt taisi olla kyse kolmekymppisistä. Lapsensaanti ei välttämättä jätä mitään jälkiä, se on ihan tapauskohtaista.

        Jos nyt ihan totta puhutaan niin nykyään nuo parikymppiset on järjestään läskimpiä kuin 10v vanhemmat.

        Enkä malta olla lisäämättä että LIHOAMISTA ei tapahdu koskaan, kenellekään, missään. Oikea verbo on LIHOTA! Minä LIHON, sinä LIHOT, hän LIHOO. EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA, IKINÄ KOSKAAN LIHOTA!!!!!!

        32v ja olen paremmassa kunnossa kuin parikymppisenä. Johtuen varmaan siitä, että nuo baarireissut ja siiderin litkiminen on jäänyt. Naama ei tietenkään ole niin sileä enään. Muutoin ei ole tuo ulkonäkö paljon muuttunut.


      • asdfv
        098735029 kirjoitti:

        Eikö oikea verbi ole LIHOA?

        No mutta lihavaltahan sitä lihaa nimenomaan puutuu. Oieka termi on rasvoittua.


      • Vähän eri merkitys
        gssdggsd kirjoitti:

        Lihoa on oikein. Lihota väärin. Se ei missään nimessä mene lihoan, lihoat, lihoaa. EI ikinä.

        Lihota, lihottaa, = syöttää esim. eläintä. Lihota tuo sika ennen kuin myyt sen....
        Vaimo on lihottanut minut = Vaimo on syöttänyt niin että olen lihonut.


      • kuiva kurppa
        yzzzr kirjoitti:

        jos suljetaan nyt finnitaudit pois, niin kyllähän 20 vuotiaan iho on rypyttömämpi, pehmeämpi, sileämpi kuin 30 vuotiaan?! Sitten tuohon ihokarvajuttuun: "Myöskään ei kaikilla parikymppisillä ole pehmeät ja vaaleat karvat alapäässä." No jos ei ole pehmeät parikypäsenä, niin ei ne sitä ole ainakaan kolmekymppisenäkään sitten. Yleesä karvankasvu vain voimistuu naisen vanhetessa. Jos 20 veenä jo on vahvaa/mustaa karvaa, niin kolmekymppisenä se on jo kunnon "partaa"!!!!

        no tota ... itellä on ikää nyt 34 v, eli tän palstan miesten mukaan ihan kurppa. Itelläni ainaki iho on nyt parhaimmillaan. Itse olen kyllä vahvasti täysin päinvastasta mieltä ihosta ja hiuksista. Nuorempana oli kovasti rasvottumaan taipuvainen iho, vaikka sitä kuinka hoisi. Nyt sitten on viimein se kuulas kaunis ja tasanen iho, josta aina haaveili. Ehkä se ihon "rasvasuus"on sitte suojannu jotenki rypistymiseltä, sillä pieniä naurujuonteita lukuunottamatta mulla ei ole ryppyjä. Ja ne juonteet on kyllä olleet olemassa jo sieltä 25sta. Hiukset on ihan yhtä hyvässä kunnossa kun nuorempanaki. Muutosta on korkeintaan positiiviseen suuntaan. Mulla on lounnonkihara hius, joka nyt menee itsestään kauniille laineille. Pintarakenne on muuttunu tasasemmaksi ja kiittävämmäksi, niin hiuksen oma värikin taittaa esiin paljon kauniimmin.

        Tiedä sitten paljonko on iän tuomaa ja paljonko kokemuksen. Ison osan väitän kuitenki itselläni olevan juuri iän tuomaa muutosta. Nyt toki myös tietää mitä tekee, eikä tule vahingoitettua "hoidoilla". Nuorempana monesti lähti mukaan kun ammattilainen suositteli jotaki esim. iholle, ny totea että ei ole tarvetta muttaa kun on hyvä näin. Ja tarkotan nyt sitten ihan ammattilaista, en "ammattilaista". Ei ne hyvätkään kampaaja ja kosmetologit osaa aina sanoa, että mikä kenellekin sopii. Aina täytyy testata, että todellisen vaikutuksen näkee.

        p.s. Mitä tohon karvotukseen tulee, niin monilla pohjoismaisilla karvan kasvu kyllä heikkenee iän myötä. Italialaiset "mammat" on sitte ihan oma juttunsa. Tosin se muutos karvankasvussa ei todellakaan tapahdu vielä kolmessa kympissä. Ja btw kymmenen vuotta vahattuja ihokarvoja ei todellellakaan lisäännyt karvankasvua. Päinvastoin, niitä ei juuri ole jäljellä, muualla kun hiuksissa, kulmakarvoissa ja ripsissä ... mutta sitähän nämä kurpiksi-kutsujat ei tuu koskaan pääsemään todistamaan xD


      • asfghjklöä
        affadguto kirjoitti:

        Eipä voimistukaan vaan säännöllisen poistamisen seurauksena heikkenee jopa.

        Ja pehmeät alapääkarvat löytyy 12vuotiailta, ei aikuisilta. Joten sellaisista unelmoiminen lienee arveluttavaa.

        vanhojen, läskien yh-ämmien surkeita puolusteluja omille iän tuomille vioilleen.


      • Ihana varmaan oot

        Haluaisin tietää sukupuolesi, ikäsi ja kuva mukaan. Kiitos.


    • lacdlöjopjdfss

      Kolmekymppiä on vielä niin nuori, että se ei tee minkäänlaista rajaa. Jos nainen on saanut jo lapsia, niin se on varmaan muuttanut olomuotoaan sinne mammasuuntaan, mutta joku 30-vuotias sinkku on aika lailla samanlainen kuin oli silloin kun jätti nuoruuden taakseen ja siirtyi aikuisuuteen. Koska se nyt sitten kenenkin kohdalla on tapahtunut. Oleellisia rupsahdusvaiheita naisilla ovat tosiaan äitiys ja vakava parisuhde, mutta iän puolesta se tapahtuu vasta siinä 35-40 vuoden iässä.

    • karu kiertokulku

      Tässä yhteiskunnassa 30-vuotias saattaa olla vielä suhteellisen nuori, mutta biologisesti nainen ei ole silloin enää parhaassa iässään. Biologisesti nainen on parhaassa iässään ehkä 18-20 -vuotiaana. Sen jälkeen alkaa jyrkkä alamäki, joka johtaa jo kolmenkympin korvilla rusinoitumiseen. Iho menee huonoksi, hiukset harvenevat, kasvot muuttavat muotoaan, posket menevät lommolle, silmäpussit valahtavat alemmaksi, huulet alkavat kipristyä sisään päin, otsalle ja silmänurkkiin tulee ryppyjä. Nainen voi olla vielä hyvännäköinen, muttei miesten silmissä missään tapauksessa nuoren naisen veroinen. Nainen valmistautuu suorittamaan isoäidin tehtäviään ja huolehtimaan sukunsa lapsista. Nyky-yhteiskunnassa naiset opiskelevat pitkään, ja lasten hankkimista aletaan miettiä vasta 35-vuotiaana. Siis silloin, kun riskit ovat huomattavasti korkeammat. Oikeastihan tuossa iässä pitäisi olla jo muutama lähes täysi-ikäinen lapsi ja valmistautua siihen isoäidin rooliin. Siinä, missä mies alkaa olla seksuaalisesti ja ulkoisesti parhaassa iässä, on nainen auttamatta jo menettänyt 75% viehätysvoimastaan ja nuoruuden hehkeydestään.

      • uioyuo

        Mutta kun 18v ei ole nainen vielä ensinkään. sdgsdg


      • It`s fine*

        Itse olen nyt 31 ja sanoisin, että kroppani oli parhaimmillaan 25-27-vuotiaana, kun kurvit olivat asettuneet naisellisemmin paikoilleen, teininä oli "poikamaisempi" kroppa. Ja myös naisellisuus löytyi myöhemmin. Onnellisuuden suhteen jyrkkä ylämäki alkoi 20-v jälkeen, oli mulla kyllä kolmenkympin kriisikin, mutta ei enää ja luulen, että olen nelikymppisenä vielä onnellisempi, olin sitten sinkku tai perheenäiti. Kiinnostuneita miehiä on aina ollut, siitä todellisuudesta ei pääse mihinkään vaikka tietyt miehet tätä naisten mollaamista harrastavat. Kun täytin 29-v ja oli kriisi, niin 20-vuotias nuori mies minusta kiinnostui ihan vakavammassa mielessä, oli toki ikäistään kypsempi.

        Mulle on se ja sama, mitä biologia sanoo, tai tietyntyyppiset miehet, joiden kanssa en halua olla missään tekemisissä.Hyvänen aika- mitä yhteistä minulla olisi miehen kanssa, joka tykkää lapsennäköisistä, epävarmoista tyttösistä? Tai määrittelee naisen arvon biologisen iän perusteella? Määrittelen itse mitä elämältäni haluan, isoäitiys ei voisi vielä vähempää kiinnostaa.

        Olen vapaa sielu, ja tulen aina olemaan.


      • tyttönenvm92

        Ei helvetti, on teillä miehillä mahtava MIELIKUVITUS!!! Siis todellako kuvittelette itse olevanne parhaimmillaan keski-ikäisinÄ?! Totuus on että keski-ikäinen mies on ruma. Miehet harvoin huolehtivat ihostaan edes käyttämällä aurinkorasvaa. Suomalainen keski-ikäinen mies rupsahtaa jo 35-vuotiaana, kerää keskivartaloa ja hiuksetkin harvenevat ohimoilta.
        Valitettavasti mies on parhaimmillaan vähän päälle 20-vuotiaana mut siitä eteenpäin se on pelkkää alamäkeä.
        ps. mikään ei ole niin kuvottava kuin parikymppisiä iskevä nelikymppinen ukko joka luulee että sillä on vielä vetovoimaa, toisaalta niiden kustannuksella on hauskaa pilailla :D


      • Dionysos&ikaros
        tyttönenvm92 kirjoitti:

        Ei helvetti, on teillä miehillä mahtava MIELIKUVITUS!!! Siis todellako kuvittelette itse olevanne parhaimmillaan keski-ikäisinÄ?! Totuus on että keski-ikäinen mies on ruma. Miehet harvoin huolehtivat ihostaan edes käyttämällä aurinkorasvaa. Suomalainen keski-ikäinen mies rupsahtaa jo 35-vuotiaana, kerää keskivartaloa ja hiuksetkin harvenevat ohimoilta.
        Valitettavasti mies on parhaimmillaan vähän päälle 20-vuotiaana mut siitä eteenpäin se on pelkkää alamäkeä.
        ps. mikään ei ole niin kuvottava kuin parikymppisiä iskevä nelikymppinen ukko joka luulee että sillä on vielä vetovoimaa, toisaalta niiden kustannuksella on hauskaa pilailla :D

        Juu, kyllä minustakin mies on parhaimmillaan 20-30 vuotiaana, jonka jälkeen alamäki alkaa. Hassua, että miehet itse kuvittelevat olevansa parhaimmillaan 45-50 vuotiaina ja ehkäpä vielä vanhempanakin.


      • nkhlhklknnkm
        It`s fine* kirjoitti:

        Itse olen nyt 31 ja sanoisin, että kroppani oli parhaimmillaan 25-27-vuotiaana, kun kurvit olivat asettuneet naisellisemmin paikoilleen, teininä oli "poikamaisempi" kroppa. Ja myös naisellisuus löytyi myöhemmin. Onnellisuuden suhteen jyrkkä ylämäki alkoi 20-v jälkeen, oli mulla kyllä kolmenkympin kriisikin, mutta ei enää ja luulen, että olen nelikymppisenä vielä onnellisempi, olin sitten sinkku tai perheenäiti. Kiinnostuneita miehiä on aina ollut, siitä todellisuudesta ei pääse mihinkään vaikka tietyt miehet tätä naisten mollaamista harrastavat. Kun täytin 29-v ja oli kriisi, niin 20-vuotias nuori mies minusta kiinnostui ihan vakavammassa mielessä, oli toki ikäistään kypsempi.

        Mulle on se ja sama, mitä biologia sanoo, tai tietyntyyppiset miehet, joiden kanssa en halua olla missään tekemisissä.Hyvänen aika- mitä yhteistä minulla olisi miehen kanssa, joka tykkää lapsennäköisistä, epävarmoista tyttösistä? Tai määrittelee naisen arvon biologisen iän perusteella? Määrittelen itse mitä elämältäni haluan, isoäitiys ei voisi vielä vähempää kiinnostaa.

        Olen vapaa sielu, ja tulen aina olemaan.

        Minä olen yli 40 v ja paremmassa kunnossa kuin 20 vuotiaana. Se jothuu siitä, että nuorena en harrastanut liikuntaa, kun olin luonnostaan laiha. Nykyään on helpommin taipumus lihoa, joten treenaan monta kertaa viikossa. Ulkonäkö johtuu niin monesta eri seikasta, että yksilölliset erot ovat suuria.

        Muuten veikkaan, että moni täällä kirjoitteleva erehtyy luulemaan kadulla vastaantulevia nuorennäköisiä naisia parikymppisiksi, vaikka ovat oikeasti kymmenen vuotta vanhempia, Ikäähän ei voi tietää vieraasta päällepäin. Joten heidän havainnointinsa kulkee niin, että hyvännäköinen=nuori, rupsahtaneen näköinen=vanha.


      • vfdfdbdf
        tyttönenvm92 kirjoitti:

        Ei helvetti, on teillä miehillä mahtava MIELIKUVITUS!!! Siis todellako kuvittelette itse olevanne parhaimmillaan keski-ikäisinÄ?! Totuus on että keski-ikäinen mies on ruma. Miehet harvoin huolehtivat ihostaan edes käyttämällä aurinkorasvaa. Suomalainen keski-ikäinen mies rupsahtaa jo 35-vuotiaana, kerää keskivartaloa ja hiuksetkin harvenevat ohimoilta.
        Valitettavasti mies on parhaimmillaan vähän päälle 20-vuotiaana mut siitä eteenpäin se on pelkkää alamäkeä.
        ps. mikään ei ole niin kuvottava kuin parikymppisiä iskevä nelikymppinen ukko joka luulee että sillä on vielä vetovoimaa, toisaalta niiden kustannuksella on hauskaa pilailla :D

        Hohhoijaa. Nuoren mielestä toinen nuori on hyvännäköinen, nelikymppisen mielestä nelikymppinen tai vanhempi. komein mies, jota olen koskaan nähnyt, on jo melkein 50 v, eikä todellakaan mitään kaljavatsaa tms. Mutta myönnän, että keskimäärin olet oikeassa, mutta poikkeuksiakin todella löytyy! Ja minun mielestäni mikään alle 30 poika ei ole komea vaan näyttää liian babyfacelta omaan makuuni.


      • Glenmore
        tyttönenvm92 kirjoitti:

        Ei helvetti, on teillä miehillä mahtava MIELIKUVITUS!!! Siis todellako kuvittelette itse olevanne parhaimmillaan keski-ikäisinÄ?! Totuus on että keski-ikäinen mies on ruma. Miehet harvoin huolehtivat ihostaan edes käyttämällä aurinkorasvaa. Suomalainen keski-ikäinen mies rupsahtaa jo 35-vuotiaana, kerää keskivartaloa ja hiuksetkin harvenevat ohimoilta.
        Valitettavasti mies on parhaimmillaan vähän päälle 20-vuotiaana mut siitä eteenpäin se on pelkkää alamäkeä.
        ps. mikään ei ole niin kuvottava kuin parikymppisiä iskevä nelikymppinen ukko joka luulee että sillä on vielä vetovoimaa, toisaalta niiden kustannuksella on hauskaa pilailla :D

        Oon sinänsä samaa mieltä kanssasi mutta mitä tulee miesten hiustenlähtöön, niin se nyt vaan on asia, jolle yksikään mies ei voi mitään. Terveelliset elämäntavat sun muutkaan eivät sitä estä. Joten omituista soimata miehiä sellaisesta, jolle eivät voi mitään.


      • Glenmore
        Glenmore kirjoitti:

        Oon sinänsä samaa mieltä kanssasi mutta mitä tulee miesten hiustenlähtöön, niin se nyt vaan on asia, jolle yksikään mies ei voi mitään. Terveelliset elämäntavat sun muutkaan eivät sitä estä. Joten omituista soimata miehiä sellaisesta, jolle eivät voi mitään.

        Jaahas, nyt vasta hoksasinkin että vastasin pari vuotta vanhaan viestiin. Nooh, sattuuhan sitä...


      • 8+9
        Glenmore kirjoitti:

        Oon sinänsä samaa mieltä kanssasi mutta mitä tulee miesten hiustenlähtöön, niin se nyt vaan on asia, jolle yksikään mies ei voi mitään. Terveelliset elämäntavat sun muutkaan eivät sitä estä. Joten omituista soimata miehiä sellaisesta, jolle eivät voi mitään.

        Mutta naisia saa soimata sellaisesta jolle eivät voi mitään??? Sitä on tässä vanhassa ketjussa ihan riittämiin.
        Tosiasia on että kaikki vanhenemme, ei meistä kukaan pysy ikuisesti nuorena ja sitä rupsahtamista tapahtuu vaan toisille huomattavasti nopeammin johtuen eri elämäntavoista ja toki geeneistä.
        En näitä syitä ala tähän erikseen erittelemään, ellei se ole jo jokaisella itsestään selvyys niin mun puolesta saa elää omassa mielikuvitusmaailmassaan. Ignorance is bliss, ja sen kyllä huomaa.
        Tuossa ylempänä on muutama säälittävä esimerkki tämän maailman kaikkea muuta kuin "valioyksilöistä".


      • Millainen itse olet?

        Mies alkaa usein tuossa kolmenkympin paremmalla puolella olla jo liian vanha ihan kaikkeen... Miehen paras ikä ulkoisesti ja seksuaalisesti on, anteeksi vaan, tuossa 18-26 vuotiaana. Sitten alkaa päälaki paistaa ja naama valua. Suomessa kun näkee noin viisikymppisen pariskunnan niin lähes AINA se on kylläkin rouva joka on paremmin 'säilynyt'. Mene ulos katselemaan.


    • ballllaarrr

      Parista asiasta olen eri mieltä. Usein naisen seksuaalisuus herää vasta 30-40 v. ja siitä se menee vain ylöspäin. Miehillä mieskunto alkaa taas siinä vaiheessa hiipumaan.

      Hiuksista, ne eivät ala harvenemaan eivätkä huonontumaan, ellei niitä ole käsitellyt kovakouraisesti ja väärillä tuotteilla vuosikaudet. Eli ei fööniä, ei rautaa, ei tavallisia shampoita, hoitotuotteita eikä muotoilutuotteita, niin hiukset vaan vahvistuu. Itse olen käyttänyt vain luomutuotteita hiuksiin ja on kyllä perseeseen asti vahva tukka, ei tällaista nuorena tyttönä ollut kun vielä käytti markettishampoota.

      Kroppakaan ei välttämättä rupsahda jos käyttää tukevia liivejä heti nuoruudesta lähtien ja muutenkin syö terveesti ja liikkuu.

      Ennen vanhaankin lapsia on tehty jopa 60-vuotiaina. Joissakin kylissä on mennyt niin, että kun talon isäntä on kuollut, naisethan ovat pitkäikäisempiä, niin emäntä on ottanut salskean nuoren miehen uudeksi isännäksi. Näin kai se luonnollista onkin kun miehet kuolevat nuorempina.

      • 12+4

        "Ennen vanhaankin lapsia on tehty jopa 60-vuotiaina."

        No nyt taas kirjoitetaan historiaa uusiksi. Ja pikkaisen biologiaakin.


      • htaotha
        12+4 kirjoitti:

        "Ennen vanhaankin lapsia on tehty jopa 60-vuotiaina."

        No nyt taas kirjoitetaan historiaa uusiksi. Ja pikkaisen biologiaakin.

        Jep, 57-vuotias on vanhin koskaan luonnollisesti lapsia saanut nainen Suomessa. Ja ennen vanhaanhan päin vastoin hedelmällinen ikä naisella oli paljon lyhyempi, kuukautiset alkoivat myöhemmin kuin nykyisin ja loppuivat aiemmin.


    • Hyvä ihminen

      "Entä millainen olisi ulkonäöltään ns. hyvin säilynyt saman ikäinen?"

      Hyvän-näköinen.

    • mies miettimässä

      Joitain ajatuksia uskaltaa heittää.
      Kyl lähtökohta on se että kaikki 20v naiset ovat seksikkäitä.
      En tiedä näiden ikää... http://www.theage.com.au/ffximage/2008/04/05/majthreegirls_wideweb__470x393,0.jpg

      Kuitenkin parinkympin iässä tapahtuu isot vaihtoehdot. Joku hankkii lapsia ja on aika 50-50 et naisen seksuaalinen ulkonäkö jää sihen. Lasten kasvatus on ulkonäköä tärkeämpää ja parisuhteessa korostetaan joitain kukkahattutäti ajatuksia
      ja lapsia synnyttänyt 25v nainen voi 50-50 todennäköisyydellä näyttää tältä

      http://www.po1nt.fi/jutut/Ihmissuhteet/nuoriaiti/mainColumn/content_files/file/nuorimama_edit.jpg

      eli ei paha, mut toisaalta naisen oma seksuaalinen elämä on jäänyt toiseksi lasten rinnalla ja tämä look säilynee läpi elämän?

      Jotkut äidit skarppaa lapsen saannin jälkeen ja tiedän useita äitejä jotka on hoikempia synnytyksen jälkeen kuin koskaan aiemmin. Eli ulkonäkö saa aivan uutta puhtia et oisko 50-50 mahdollisuus että 25v äiti näyttää tältä?

      http://dl.dropbox.com/u/1671782/farkut.jpg

      no tuo kaikki ei pidä kaikkien kohdalla paikkansa tietenkään, vaan sellainen yleinen linjaus.

      Kun ikää tulee on mielestäni ihan luontevaa että muodokkuus voimistuu ja massaakin tulee lisää. Jos 30v nainen on erityisen hoikka hän on jotenkin mielestäni erikoinen. Ja jos 20v nainen on jotenkin tosi kurvikas hän vaikuttaa ikäistään vanhemmalta.
      Vanhempi nainen omaa vahvemman itsetunnon ja uskaltaa olla kaunis parin liikakilon kanssa ja vaikka liikakiloja ois 10, ni moni 30v. kokee itsensä erittäin seksikkääksi.
      iän myöden paino on sallitumpaa ja hoikempia naisia on yhä vahemmän, just synnytyksistä ja sellaisista johtuen.

      tässä muuten kuva 19v naisesta joka voisi ulkonäkönsä puoleen olla 30v?

      http://www.iltalehti.fi/iltatytto/201209_it.shtml?06

      melkoisen iso persse 19v tytöksi (tämä oli kehu) ja kasvoissa jotain aika varttunutta kypsyyttä.

      tässä puolestaa nainen joka mielestäni nayttää juurikin 30v, hänen ikäänsä en tiedä. Jälleen iän päättelen mm.persseestä, joka on iso, mutta naisella niin voimakas itsetunto että hän kokee sen 10. ja ei siitä mihinkään pääse että näillä mitoilla 30v nainen on erittäin soiva, aika moni muu on jo paljon löysemmässä kunnossa. ehkä tämä nainen uskaltaa mennä ikäistään nuorempienkin seuraan ja kokea itsensä seksikkääksi. hänellä tuntuu olevan luonnetta ja se juurkin kuuluu 30v ikäluokkaan. vahva itsetunto, jota ei tahri pienet epäkohdat.

      http://a3.img.mobypicture.com/b712f4c259b0560bcbde9be7b7c8ae24_view.jpg

      hän voisi olla tyypillinen hyvinsäilynyt 30v nainen, ylimääräistä on mutta sitä ei myönnetä, eikä se haittaa ja super tiukat farkut löytää yhä tiensä jalkaan ja eipä se näytä edes pahalta. kyllä häntä katselee.

      tässä -80 syntynyt näyttelijä Kristen Bell. Voisi toimia hyvänä esimerkkinä, harrastaa aktiivista liikuntaa luultavasti aika paljon ja näyttää hyvälle mut jos katsotaan pakaroita ni 20v naisen pakarat ois tiukemmat samalla liikunnalla. Kristen on mielestäni hyvä esimerkki 30v naisesta joka pitää itsestään erittäin hyvää huolta.

      http://thefearofcomplacency.files.wordpress.com/2009/04/kristen_bell_ass_01.jpg

      mutta kertokaapa tämän naisen ikä??? sitä en tiedä, mut voiko kehosta päätellä mitään, entä jos vertaa kehoa ja kasvoja

      http://www.vtcoa.com/forums/attachments/f9/39142d1254347978-venom-hood-no-vents-72 nicely shaped ass in jeans[1].jpg

      veikkaisin 26v, mut voi olla mitä hyvänsä

      Suominaisista on hankalampi googlesta löytää kuvia.

      mut yhteenveto.
      -iänmyöden paino nousee
      -iänmyöden itsetunto vahvistuu
      -kumpikin näkyy ulkoasussa
      -osa naisista sopeutuu äitihahmoksi ja on pyylevän pyöreä
      -osa naisista skarppaa ja innostuu äitiyden jälkeen hoitamaan itsensä jopa timmimpään kuntoon kuin ennen raskauksia
      -osa naisista on luonnollisesti langanlaihoja, mut iänmyöden ehkä ikä alkaakin sit näkyä ekana kasvoissa, kun niin alhainen kehon rasvaprosentti
      -osa onläpi elämän ylipainoisia.
      jotkut 30v naiset saattaa pukeutua hyvinkin teinimäisesti ja jopa onnistuu siinä. ympäristön on myönnettävä että olet säilynyt tosi hyvin.
      -pylly on 30v naisella isompi kuin 20v naisella
      -30v nainen voi olla jopa seksikkäämpi kuin 20v nainen, koska hänellä on henkinen yliote nuorempiin nähden.
      -30v nainen uskaltaa enemmän kuin 20v nainen
      -30v nainen saattaa olla jopa härski kokematta itseään mitenkään leimatuksi ja onnistuu siinä

      Mielikuva 30v naisesta on hyvä.
      20v naisella voi olla parempi kroppa, mut 30v naisen kanssa saattaa päästä pidemmälle ja matka on vapautuneempi
      olen 29v mies ja valitsisin 30v naisen

      • gddfg

        "Äitiyden jälkeen" :D Kyllä minä olen aina äiti kun kerran sille tielle olen lähtenyt. Ikää on nyt 30. Kuulemma näytän noin 26 vuotiaalta eli samalta miltä näytin 20 vuotiaana.


      • Hyvä ihminen

        Alemman kuvan tummahiuksiset kimmat on ihanan näköisiä. Tummat mimmit on vaan niiiiiin hot! Digitaalinen lentopusu lähetetty!


      • Hyvä ihminen

        Ylemmän kuvan oikeanpuoleinen mimmi on ihanin!


      • LoL

        Päättelit iän perseestä?:D


      • mies miettimässä

        Kiitoksia viittauksista kommenttiini! Taisi olla eka kerta keskustelupalstoilla kun sain muutakin palautetta kuin haukkuja.

        Joo todellakin tärkoitin äitidellä, raskausaikaa, oli sanavalinta kovin kömpelö.

        Harvaan asiaan kukaan tietää totuutta, on vain näkemyksiä.

        Kommettinion tietenkin kärkeviä ollut kaikissa keskusteluissa, jotta löytäisin vastakkainasettelua.

        Tässä keskustelussa on ollutaika hyvää virettä ja kenties muodostunut joku mielikuva siitä et mitä eroa on 30v ja 20v naisilla.

        Kerran oli jossain keskustelussa arvuutus nuoren naisen iästä. Hän pyysi että arvaisin ikääja moni muukin. Kuvaoli hyvä, selkeä ja hänestä sai vahvan käsityksen millainen hän on ja veikkasin iäksi 25v, hän oli 14.

        On aika iso huoli siitä että monet todella nuoret tytöt näyttää oikeasti 10v ikäistään vanhemmilta.

        Valinta on ensisijaisesti nuorien itse, että hyödyntää ulkonäössä ne piirteet joista on hyötyä muodostaa mielikuva, joka onkin virheellinen.
        On hyvin vaarallista että 16v nuoret naiset näyttää 27v naisilta.

        Siinä että 27v nainen näyttää 17v ni siin ei oo mitään ongelmaa.

        netti teini aikuinen mies=todella huono yhdistelmä

        olis todella tärkeää että jotenkin tulisi muoti-ilmiö että nuoruus on ihailtavaa ja että 16v aikas nuori tyttö haluaisi näyttää enemmän 15v nuorelta tytöltä kuin 18v täysi-ikäiseltä.

        onko kukaan huomanu tämmöistä epäkohtaa kulttuurissamme?

        omalta kohdaltani ikäarviot naisista on pettäny joskus todella pahasti.

        Arvostan kauneutta ja toivoisin että kauneus muuttuu iän myöden. Toivoisin että 30v nainen ei tavoittele 20v naisen ulkonäköä ja se ei olisi mittari.

        Toivoisin että 30v nainen näyttäisi silti mahdollisimman hyvältä ja pukeutuisi jopa paljastavasti. Jotta jokainen voi nähdä miltä 30v nainen näyttää ja vertailukohteena käytettäisiin ikäisiään naisia. Ja kyllä näin onkin.

        Jos jotain ongelmaa on, ni se on aivan nuorimmissa naisissa...?


      • Hyvä ihminen

        Miten noi iltatytöt on usein, miten sen nyt kehtaisi sanoa loukkaamaatta? Hmmmm: epämiellyttäviä!


      • asfadg

        Mikä vitun iänmyöden?

        Ei se kroppa miksikään muutu kymmenessä vuodessa, ellei puhuta 50-60vuotiaista.

        Oletteko te helvetin kakarat ikinä edes nähneet kolmekymppistä naista alasti? Onko teidän omat äidit ehkä sen ikäisiä?


      • Ihanainen81
        mies miettimässä kirjoitti:

        Kiitoksia viittauksista kommenttiini! Taisi olla eka kerta keskustelupalstoilla kun sain muutakin palautetta kuin haukkuja.

        Joo todellakin tärkoitin äitidellä, raskausaikaa, oli sanavalinta kovin kömpelö.

        Harvaan asiaan kukaan tietää totuutta, on vain näkemyksiä.

        Kommettinion tietenkin kärkeviä ollut kaikissa keskusteluissa, jotta löytäisin vastakkainasettelua.

        Tässä keskustelussa on ollutaika hyvää virettä ja kenties muodostunut joku mielikuva siitä et mitä eroa on 30v ja 20v naisilla.

        Kerran oli jossain keskustelussa arvuutus nuoren naisen iästä. Hän pyysi että arvaisin ikääja moni muukin. Kuvaoli hyvä, selkeä ja hänestä sai vahvan käsityksen millainen hän on ja veikkasin iäksi 25v, hän oli 14.

        On aika iso huoli siitä että monet todella nuoret tytöt näyttää oikeasti 10v ikäistään vanhemmilta.

        Valinta on ensisijaisesti nuorien itse, että hyödyntää ulkonäössä ne piirteet joista on hyötyä muodostaa mielikuva, joka onkin virheellinen.
        On hyvin vaarallista että 16v nuoret naiset näyttää 27v naisilta.

        Siinä että 27v nainen näyttää 17v ni siin ei oo mitään ongelmaa.

        netti teini aikuinen mies=todella huono yhdistelmä

        olis todella tärkeää että jotenkin tulisi muoti-ilmiö että nuoruus on ihailtavaa ja että 16v aikas nuori tyttö haluaisi näyttää enemmän 15v nuorelta tytöltä kuin 18v täysi-ikäiseltä.

        onko kukaan huomanu tämmöistä epäkohtaa kulttuurissamme?

        omalta kohdaltani ikäarviot naisista on pettäny joskus todella pahasti.

        Arvostan kauneutta ja toivoisin että kauneus muuttuu iän myöden. Toivoisin että 30v nainen ei tavoittele 20v naisen ulkonäköä ja se ei olisi mittari.

        Toivoisin että 30v nainen näyttäisi silti mahdollisimman hyvältä ja pukeutuisi jopa paljastavasti. Jotta jokainen voi nähdä miltä 30v nainen näyttää ja vertailukohteena käytettäisiin ikäisiään naisia. Ja kyllä näin onkin.

        Jos jotain ongelmaa on, ni se on aivan nuorimmissa naisissa...?

        Kerrassaan viihdyttävää luettavaa! Hih! Olen täysin samaa mieltä, nainen nauttikoot naiseudestaan iässä kuin iässä. Turha havitella 20 v tiettyjä ominaisuuksia vanhempana, onhan ne saanut itse jo silloin kokea! Olen 30 v nainen enkä haluaisi palata ajassa taaksepäin, vaan nautin itsestäni juuri tämän ikäisenä tässä hetkessä. Itsetunnon on tapana parantua iän myötä ja itse olen ainakin ihmisenä vapautunut entisestään. On ihana nauttia elämästä aikuisena naisena, ilman turhia rajoja, muotteja tai kireyttä. En ole vielä äiti, mutta jos joskus onnistaa, niin haluan silti säilyttää tämän naiseuteni enkä lokeroitua "vain" äidiksi tai äitihahmoksi. Ei naiseuteni siinä mihinkään katoa vaan voimistuu entisestään. Näin uskon. Eläköönhuuto kaikille naisille ikään katsomatta!


      • ....................

      • mies miettimässä
        Ihanainen81 kirjoitti:

        Kerrassaan viihdyttävää luettavaa! Hih! Olen täysin samaa mieltä, nainen nauttikoot naiseudestaan iässä kuin iässä. Turha havitella 20 v tiettyjä ominaisuuksia vanhempana, onhan ne saanut itse jo silloin kokea! Olen 30 v nainen enkä haluaisi palata ajassa taaksepäin, vaan nautin itsestäni juuri tämän ikäisenä tässä hetkessä. Itsetunnon on tapana parantua iän myötä ja itse olen ainakin ihmisenä vapautunut entisestään. On ihana nauttia elämästä aikuisena naisena, ilman turhia rajoja, muotteja tai kireyttä. En ole vielä äiti, mutta jos joskus onnistaa, niin haluan silti säilyttää tämän naiseuteni enkä lokeroitua "vain" äidiksi tai äitihahmoksi. Ei naiseuteni siinä mihinkään katoa vaan voimistuu entisestään. Näin uskon. Eläköönhuuto kaikille naisille ikään katsomatta!

        Viihdyttävää tämän kuuluukin olla, koska kukapa nyt aivan vilpittömästi voi asialinjoilla näistä asioista keskustella. Koska ihmisiä on niin monenlaisia.

        Muy kun jotain rajoja vetelee, ni kyllä sieltä tietenkin jotkut erottuu.

        Olisi hauska kun joku keskustelijoista uskaltaisi laittaa kuviaan ja saisimme nähdä jotakin ihan faktaa suomalaisesta naisesta!

        Kun miettii suomalaisia naisnäyttelijöitä ni kyl 30v naisissa on todella kuumia ja hyvännäköisiä näyttelijoitä ja ihan "normi" ihmisiähän hekin.

        Niminä heittäisin Kirsi Ståhlbeg, Miia Nuutila ja sellaisia.
        Kyl heidänkaltaiset naiset hehkuu yhä täysillä, he eivät näytä 20v naisilta mut ovat keholtaan yhä täysin kuumia.

        KESKUSTELUILLA ON TAPANA mennä eteenpäin ja sehän tarkoittaa sitä että asioita kärjistetään yhä enemmän. Mennään ehkä kauemma totuudesta, mutta samalla myös syvemmälle asian ytimeen.

        Kerroin että mielestäni 30v naisella on vahvempi itsetunto. Tuo tarkoittaa sitä että näkee asiat laajemmin ja ei ota asioita niin henkilökohtaisesti. Miellyttämisen tarve saattaa olla hieman erilainen, ehkä nainen itse ei olekaan enää niin ehdoton että katsokaa mua, vaan hän saattaa tuoda ulkoasullaan julki jotain laajempaa sanomaa KATSOKAA NAISIA, arvostakaa heitä sellaisena kuin he ovat.

        tässä Jonna tervoma 32v:nä

        http://rysty.kapsi.fi/ankkarock2005/images/2005_08_07_IMG_1105.jpg

        Mielestäni hyvä esimerkki naisesta jolla on ihan omat näkemykset naiseuteen ja näillä näkemyksillä on persoonallisesti esiintynyt julkisuudessa lukemattomat kerrat. Hän luottaa itseensä. Kyl paljaat tissit "tavamerkkinä" sopii Jonnalle ja ylistää naiseutta laajemminkin kuin vain häneen itseensä

        Kerroin myös että 30v nainen voi olla härski. Näin olen kokenut. Se kun nainen vaikkapa seurustelee 10-15v miehen kanssa samankaton alla jättää naiseen jälkeensä. Häneen voi tarttua miehistä ronskiutta.

        tämä varmaan jostain jenkeistä

        http://dl.dropbox.com/u/1671782/nännit5.jpg

        mut pointtina se että kuntosalilla näkee joskus harvoin melkoisen härskiä naisia.
        Naisia joihin on tarttunut miehistä otetta. En osaa sitä kuvailla sanoin, mut jotakin häepilemättömyyttä, jopa pientä röyhkeyttä, olla aito nainen. Jos naisella on 30v:nä parin synnytyksen jälkeen erittäin hyvät tissit, ni nainen saattaa kokea että mitäpä sitä salailemaan.

        USKALLAN heittää myös ajatuksen siitä että monesti teinejä osoitellaan että he pukeutuvat provosoivasti. Näin onkin, teinit kerää huomiota keinoilla millä hyvänsä.

        Mut kylläpä se on sama aikuisen 30v naisenkin kohdalla. Aikuinen nainen ei kaihda keinojaan tuodakseen kehonsa erityisyydet esiin, tai huomauttaakseen sanattomasti ympäristöään tai jopa näpäyttääkseen arvostelijoita.

        Ihmisen ulkonäköä ei koskaan saisi rinnastaa siihen, että millainen ihminen on.
        Kypsä äiti ei mene sanomaan tälle äidille mitään hänen pukeutumisestaan. Huomioi sen mutta ei paheksu? Tämä äiti saattaa olla ihan kunnon äiti, vaikka kisaa teinien kanssa samasta huomioarvosta.

        http://images.oprah.com/images/beauty/beauty_pty_omag_105_284x426.jpg

        Ehkäpä tämä kuva kertoi sitä että nainen on valmis taistelemaan naiseudestaan keinoja kaihtamatta.
        Tai ehkä se on näpäytys kukkahattutädin kynsille

        Olisko luulon ja tiedon ero seuraava?

        Joku voisi luulla että tuo nainen on huono äiti, kouluttamaton, huomionkipeä ja yh-sinkku. Niitä voi kukatahansa arvuutella, tietämättä totuutta

        Mut tieto on sitä että tällä naisella on hänen omasta mielestään hyvä persse, vaikka on jo äiti ja elämässä muitakin tärkeitä asioita kuin ulkonäkö. Eikä hän aio hävetä ulkonäkönsä positiivisia kipupisteitä. On todennäköistä, että hän vielä aikoo jonakin päivänä ehdottaa miehelleen sänkyyn menemistä. Ja haluaa että hommat hoidetaan aivan niinkuin ennen tämän lapsen syntymää, yhtä tuhmasti ja syntisesti, hävyttömästi?

        Se että kun on äiti ja on lapsi, ni se ei tarkoita mielestäni sitä että äiti joutuisi jotenkin uhraamaan erityisesti elämänsä, vaan lapsi elää omaa elämäänsä ja äiti elää sitä samaa jota on elänytkin, ei lapsen ehdoilla, vaan lapsen rinnalla.


      • Hyvä ihminen

        Toi tumma farkkutyttö on ja aika ihku! Nam!


      • Hyvä ihminen

      • dfdfsf
        gddfg kirjoitti:

        "Äitiyden jälkeen" :D Kyllä minä olen aina äiti kun kerran sille tielle olen lähtenyt. Ikää on nyt 30. Kuulemma näytän noin 26 vuotiaalta eli samalta miltä näytin 20 vuotiaana.

        Ite olen 30v normipainon ylärajoilla (laihtunut peräti 20kg) ja ihan hyvin palautunu, anopin mielestä menisin parikymppisestä ulkonäköni puolesta, appiukko meinas että no ehkä 23v :) ja laihduin reilusti sillon 28-vuotiaana. Moni tuntematon erehtyy pitämään paljon nuorempana. Olen aika liikunnallinen, mutta en siis mitenkään timmissä kunnossa. Oman miehen mielestä näytän samalle kuin parikymppisenä kun alettiin seurustelemaan.


      • ooosd
        Hyvä ihminen kirjoitti:

        Ylemmän kuvan oikeanpuoleinen mimmi on ihanin!

        läski


      • yyy999

    • Hoh hoijaa...

      Miks aina arvostellaan naisten ulkonäköä?!?! Naisen arvo tuntuu perustuvan täysin siihen miltä nainen näyttää, järkyttävää! Pitäis olla hoikka, mutta kuitenkin muodokas perse ja isot tissit, nuori, pitkät ja paksut hiukset, ei karvoja muualla kuin päässä, ei selluliittia jne. Miksi miesten ulkonäköä ei arvostella samalla tavalla? Miehet saa näyttää ties miltä! Nämäkin tyypit jotka täällä naisten ulkonäköä arvostelee ovat tuskin mitään Mr Finland kandidaatteja. Urheilemattomat, kaljamahaiset, karvaiset, kaljuuntuvat, rumahampaiset ja hieltä haisevat repsahtaneet miehet sanelee miltä naisen pitäis näyttää, ei oo oikein se! Keskusteluja käydään aivan joutavista asioista: minkä väriset/pituiset hiukset "pitää" naisella olla, vai "pitääkö" olla tummat vai vaaleat hiukset vai minkä väriset hiukset vai minkä ikäisenä nainen muka "rupsahtaa"... Ei oo kyllä naisen arvo kummoinen tässä nykymaailmassa :(

      • 18+6

        "Miks aina arvostellaan naisten ulkonäköä?!?!"

        Koska miehet eivät ole naisia. Miesten seksuaalisuus perustuu lähes täysin ulkonäköön. Jos pitää valita yksi oleellinen kriteeri, joka kattaa kaikkien miesten mielipiteen mistä tahansa kumppaniin liittyvästä, niin se on ulkonäkö. Ei älykkyys, ei huumorintaju, ei empaattisuus, ei koulutus, ei ammatti... vaan ulkonäkö. Tämä on ylivoimaisesti tärkein parinvalintaan vaikuttava tekijä miehillä.


      • kukukukuku
        18+6 kirjoitti:

        "Miks aina arvostellaan naisten ulkonäköä?!?!"

        Koska miehet eivät ole naisia. Miesten seksuaalisuus perustuu lähes täysin ulkonäköön. Jos pitää valita yksi oleellinen kriteeri, joka kattaa kaikkien miesten mielipiteen mistä tahansa kumppaniin liittyvästä, niin se on ulkonäkö. Ei älykkyys, ei huumorintaju, ei empaattisuus, ei koulutus, ei ammatti... vaan ulkonäkö. Tämä on ylivoimaisesti tärkein parinvalintaan vaikuttava tekijä miehillä.

        Ahaa, eli siksi miehet aina kitisevät nalkuttavista akoistaan? Sen siitä saa kun valitsee väärillä kriteereillä.


      • ldnvklndvkn
        kukukukuku kirjoitti:

        Ahaa, eli siksi miehet aina kitisevät nalkuttavista akoistaan? Sen siitä saa kun valitsee väärillä kriteereillä.

        Nalkuttavan akan kohdalla on käynyt niin, että ikä on tehnyt tehtävänsä ja kauneus ei enää riitä kompensoimaan naisen huonoja puolia. Ei ole sattumaa, että parikymppiset bimbot ovat harvemmin niitä riivinrautoja puolisoidensa puheissa, vaikka olisivat miten tyhmiä ja ärsyttäviä ämmiä. Sopiva ulkokuori muuttaa tarvittaessa velatkin saataviksi miesten mielissä ja kauniilta ihmisiltä siedetään paljon paskaa...


      • höpöhööö
        18+6 kirjoitti:

        "Miks aina arvostellaan naisten ulkonäköä?!?!"

        Koska miehet eivät ole naisia. Miesten seksuaalisuus perustuu lähes täysin ulkonäköön. Jos pitää valita yksi oleellinen kriteeri, joka kattaa kaikkien miesten mielipiteen mistä tahansa kumppaniin liittyvästä, niin se on ulkonäkö. Ei älykkyys, ei huumorintaju, ei empaattisuus, ei koulutus, ei ammatti... vaan ulkonäkö. Tämä on ylivoimaisesti tärkein parinvalintaan vaikuttava tekijä miehillä.

        sanon minä :D... ulkonäkö on kaikkein tärkein parinvalintakriteeri... hehheehehheehe... mä oon tainnu tutustua sitten vähän viisaampiin yksilöihin, en tiedä YHTÄÄN miestä lähipiiristäni, joille ulkonäkö olisi TÄRKEIN seikka OMAA KUMPPANIA haettaessa. Ei. Ei se ole niin. Tiedän sen, vaikka olenkin nainen. Yhden illan panot ja muut on asia erikseen.


    • ------

      Olen kohta 30v ja minua luullaan vieläkin n. 16 vuotiaaksi, syynä taitaa olla pienikokoisuuteni ja se, että iho on (vielä) täysin sileä, esimerkiksi otsasta puuttuvat vielä kaikki rypyt. Mutta kyllä ne vielä sieltä tulevat.

      • Josif

        Harvalla kolmekymppisellä vielä ryppyjä on ollenkaan, varsinkaan otsassa. Joillakin on, ja silloin kyllä näyttää ikäistään vanhemmalta.


      • Hyvä ihminen

        Minä olen roisisti yli 30, eikä varsinaisia ryppyjä juurikaan vielä ole. Sileä iho pääosin. Kysytty myös paperit puoli vuotta sitten ruokakaupan tiskillä, muutaman ciiderin tähden.
        Monet tuttavat pitävät ikinuorena, mutta kyllä tämä iho tästä vielä kuivuu juu. Toivotavasti ei vielä kuitenkaan moneen, moneen vuoteen.


      • Samat täällä
        Hyvä ihminen kirjoitti:

        Minä olen roisisti yli 30, eikä varsinaisia ryppyjä juurikaan vielä ole. Sileä iho pääosin. Kysytty myös paperit puoli vuotta sitten ruokakaupan tiskillä, muutaman ciiderin tähden.
        Monet tuttavat pitävät ikinuorena, mutta kyllä tämä iho tästä vielä kuivuu juu. Toivotavasti ei vielä kuitenkaan moneen, moneen vuoteen.

        Mulla kysyttiin myös viime syksynä paperit (34v.) Hieman on nyt harventunut, kolmekymppiseksi asti ainakin kerran kuussa, sittemmin jonkun kerran vuodessa.
        Olen pieni ja vaalea ja olemukseltani siro ja tyttömäinen. Liikunnallinen.
        Ihan aikuisena siis kuitenkin itseäni olen pitänyt jo vuosikaudet, ja niin myös käyttäydyn. Ja pukeudun. Jokin olemuksessani kuitenkin saa rapiat kymmenen vuotta pois.
        Joskus hieman noloja tilanteita kaksikymppisten poikasten lähestyessä baareissa...


      • kookoovee
        Samat täällä kirjoitti:

        Mulla kysyttiin myös viime syksynä paperit (34v.) Hieman on nyt harventunut, kolmekymppiseksi asti ainakin kerran kuussa, sittemmin jonkun kerran vuodessa.
        Olen pieni ja vaalea ja olemukseltani siro ja tyttömäinen. Liikunnallinen.
        Ihan aikuisena siis kuitenkin itseäni olen pitänyt jo vuosikaudet, ja niin myös käyttäydyn. Ja pukeudun. Jokin olemuksessani kuitenkin saa rapiat kymmenen vuotta pois.
        Joskus hieman noloja tilanteita kaksikymppisten poikasten lähestyessä baareissa...

        Jep, sama vika.

        Minulta kysyttiin paperit eilen K24-ravintolassa. Ikää on 38. Ravintolassa siloposkiset pojat olisivat olleet kiinnostuneita liittymään seuraan. Ei kiitos, ei minusta puumaa tulisi, vaikkei miesystävää olisikaan.


      • ;DDD

        En kyl ite tuossa iässä haluais näyttää viel joltain alaikäiseltä.


      • MM
        ;DDD kirjoitti:

        En kyl ite tuossa iässä haluais näyttää viel joltain alaikäiseltä.

        ...muttako ei geeneihin voi itse vaikuttaa, täytyy vain hyväksyä itsensä sellaisenaan kuin on, me kaikki olemme yksilöitä. Ja onko sillä niin väliä miltä ulkoisesti näyttää, tärkeintä on miltä sisäisesti tuntuu.. jos joku näkee sinut nuorempana tai vanhempana kuin mitä olet niin anna luulla, sillä ei ole oikeassa elämässä mitään merkitystä. Ole vain se kuka olet juuri sellaisena kuin olet syntynyt. Sillä pääsee pitkälle ilman murheita..itsekin kymmenen vuotta nuoremmalta näyttävä, pienikokoinen 34 vuotias nainen, jota tuntemattomat luulee yhä pikkutytöksi.. mutta itse kun tunnen itseni en anna sen vaikuttaa elämään..


    • 30v.

      eihän ne rypyt paljasta ikää, naisethan meikkaa. turvonnut tai kuihtunut olemus sekä jäntevyyden ja ketteryyden katoaminen liikkumisessa on selkeitä eroja. katseesta puuttuu nuoren innokkuus ja malttamattomuus. koskee kumpaakin sukupuolta

      • kerropa se

        Miten rypyt meikataan piiloon?


      • nykyteinit....

        kyllä jo alle kakskymppiset on nykyään turvonneita ja kömpelöitä, huonokuntoisia. Moni 30 nainen timmimmässä kunnossa.


    • miehenkuvotus

      Kolmekymppinen nainen on ulkonäöltään minun ihanne. Nainen näyttää kolmekympisenä parhaalta. Olen ollut aina sitä mieltä. Nuorempana ajattelelin, ettän kelpaa heille kun olen liian nuori. Nykyään kun olen itsekkin kolmekymppinen. En kelpaa heille, koska olen kokematon.

      • Man with no name

        Ei kai tässä sitten muu auta kun yrittää iskeä se nuori ja kaunis kumppani!


    • Elämänsä herra

      Valitettavan moni nainen pilaa kauneutensa 30-vuotiaana sekä omaksuu luonteeseen "tätimäisiä" piirteitä, jotka eivät todellakaan ole miesten mielestä viehättäviä.

      Se ei tarkoita että ollaan enää teinejä, mutta sellainen yliaikuismainen käytös jne. ei oikein näytä hyvältä.

      Valitettavan moni muumioituu, muumiutuu ja mummiutuu jo tuossa iässä koska ovat lihoneet tai pukeutuvat tavoilla jotka muisuttavat enemmän 40-vuotiasta kolmen lapsen äitiä kuin 30-vuotiasta hehkeää naista.

      Kyse ei ole todellakaan iästä puhtaasti koska osa 30-vuotiaista taas voisivat mennä parikymppisistäkin.

      En ihan ymmärrä miksi nainen yrittää vaiktutaa niin hemmetin aikuismaiselta, kypsältä ja niin menestyneeltä tai sitten leipoo itsensä siihen rooliin että ollaan valmiita "kotiäityiteen".

      Lisäksi olen huomannut että monella naisella jämähtää maailmankuva sekä tietynlainen jähmeys tulee ajatteluun. Ehkä he kuvittelevat tuntevansa itsensä tai jotain, mutta taitaa olla niin että se oman itsensä sullominen siihen laatikkoon on alkanut viimeistään kun 30 on pärähtänyt mittariin. Monella vaikuttaa olevan myös kiire että täyttää kaikki sosiaaliset normiarvot.

      Tämä on siis vain yhden miehen mielipide joka kaipaa massasta eroavaa kumppania nimenomaan luonteen puolesta. (hyvä tietysti jos naisella ei ole erityisen paljon massaa noin ulkonäköäkin ajatellen ;D)

      Mielestäni tietynlainen lapsenmielisyys ja luova hulluus ovat tervetulleita ominaisuuksia myös kolmekymppiselle ilman että se tarkoittaa teinimäisyyttä tai jonkinlaista teeskenneltyä aikuisuutta.

      Ainakin mitä olen yleisesti kuitenkin huomannut niin se fiksu kypsyminen ei valitettavasti tapahdu 30-vuotiaana vielä vaikka osa ehkä niin kuvittelee itsestään.

      Iällä ei sinällään ole väliä kun itse valitsen kumppania, mutta ei sille mitään voi että parikymppiset naiset vetävät puoleensa enemmän kuin kolmekymppiset. Erona on että yleensä kroppa on paremmassa kunnossa sekä naisen ajatukset virkeämmät nuorempana.
      Kemiat siis pelaa nuorten kanssa paremmin.

      • siisniinkudaalol

        "naisen ajatukset virkeämmät nuorempana.
        Kemiat siis pelaa nuorten kanssa paremmin"

        Olisi kiva tietää oma ikäsi? Yleensähän nuo parikymppiset ovat kolmekymppisen vinkkelistä aika lapsellisia, mutta ehkä se sitten joistakin on vain "virkeämpää ajattelua"...


      • Elämänsä herra
        siisniinkudaalol kirjoitti:

        "naisen ajatukset virkeämmät nuorempana.
        Kemiat siis pelaa nuorten kanssa paremmin"

        Olisi kiva tietää oma ikäsi? Yleensähän nuo parikymppiset ovat kolmekymppisen vinkkelistä aika lapsellisia, mutta ehkä se sitten joistakin on vain "virkeämpää ajattelua"...

        Päälle kolmekymppinen mies olen.

        "Yleensähän nuo parikymppiset ovat kolmekymppisen vinkkelistä aika lapsellisia, mutta ehkä se sitten joistakin on vain "virkeämpää ajattelua"... "
        Mistä lähtien noin olis ollut?

        Varmasti kolmekymppiset osaa olla aivan yhtä lapsellisia kuin parikymppiset, mutta ainakaan ei ole hävinnyt nuoruus mielestä ja kropasta. Se on ainakin mulla se joka ratkaisee viehättääkö nainen vai ei.

        Yksilöiden välillä on paljon vaihtelua, mutta mikään ei ole niin masentavaa kuin nainen joka kolmekymppisenä pelkää sitä ettei vain olisi lapsellinen, joten yrittää käyttäytyä kuin aikuiset.

        Se että on fiksu aikuinen ei ikää katso. Voi olla sellainen jo kun ikää on 20-vuotta.

        Toisaalta ei tuo tätiytyminen ja ennen aikainen vanhentuminen varsinkaan naisilla näytä katsovan myöskään ikää. Paljon on siitä omasta asenteesta kiinni joten en puhu luonnollisesta vanhenemisesta, rypyistä jne. mitään.

        Kuten sanoin en usko että se on numeroista kiinni jos itsekin käyn parikymppisestä.

        Ei se kypsyys yms. ole hienoa jos sitä seuraa kehon pulskistuminen sekä jämähtäneet arvot ja ajattelu että "elämä on nyt sitten tässä".


      • asfasfasfasf
        Elämänsä herra kirjoitti:

        Päälle kolmekymppinen mies olen.

        "Yleensähän nuo parikymppiset ovat kolmekymppisen vinkkelistä aika lapsellisia, mutta ehkä se sitten joistakin on vain "virkeämpää ajattelua"... "
        Mistä lähtien noin olis ollut?

        Varmasti kolmekymppiset osaa olla aivan yhtä lapsellisia kuin parikymppiset, mutta ainakaan ei ole hävinnyt nuoruus mielestä ja kropasta. Se on ainakin mulla se joka ratkaisee viehättääkö nainen vai ei.

        Yksilöiden välillä on paljon vaihtelua, mutta mikään ei ole niin masentavaa kuin nainen joka kolmekymppisenä pelkää sitä ettei vain olisi lapsellinen, joten yrittää käyttäytyä kuin aikuiset.

        Se että on fiksu aikuinen ei ikää katso. Voi olla sellainen jo kun ikää on 20-vuotta.

        Toisaalta ei tuo tätiytyminen ja ennen aikainen vanhentuminen varsinkaan naisilla näytä katsovan myöskään ikää. Paljon on siitä omasta asenteesta kiinni joten en puhu luonnollisesta vanhenemisesta, rypyistä jne. mitään.

        Kuten sanoin en usko että se on numeroista kiinni jos itsekin käyn parikymppisestä.

        Ei se kypsyys yms. ole hienoa jos sitä seuraa kehon pulskistuminen sekä jämähtäneet arvot ja ajattelu että "elämä on nyt sitten tässä".

        "Varmasti kolmekymppiset osaa olla aivan yhtä lapsellisia kuin parikymppiset, mutta ainakaan ei ole hävinnyt nuoruus mielestä ja kropasta. Se on ainakin mulla se joka ratkaisee viehättääkö nainen vai ei."

        Lapsenomaisuus ja lapsellisuus ovat kaksi eri asiaa. Henkilö joka ei ole lapsellinen, voi olla spontaani, huumorintajuinen, estoton ja vaikka mitä. Lapsellisuus useimmiten johtuu elämänkokemuksen puutteesta. Ymmärrätkö? Sellaista teinimeininkiä, kovaan ääneen kiljumista ja kikattamista, ihq daa lol... Se on lapsellista, ei heidän itsensä mielestä, mutta 10v vanhemman mielestä kyllä. Vähän niinkuin parikymppiset ajattelevat 15vuotiaista. Ja mitä siihen kroppaan tulee, ei se ihan oikeasti sanottavasti siinä kymmenessä vuodessa muutu.

        "Kuten sanoin en usko että se on numeroista kiinni jos itsekin käyn parikymppisestä.

        Ei se kypsyys yms. ole hienoa jos sitä seuraa kehon pulskistuminen sekä jämähtäneet arvot ja ajattelu että "elämä on nyt sitten tässä". "

        Käyt siis itsekin parikymppisestä? Ulkonäkösi puolesta vai henkisesti? Ei kukaan ole väittänyt että kehon pulskistuminen ja jämähtäneet arvot olisivat hienoja ja kypsyydestä kertovia asioita. Todettiin että kaksikymppiset ovat aikuisuuden kynnyksellä, vielä kovin lapsellisia ja hyvä niin, niin heidän kuuluukin olla. Yli kolmenkympin ehtineet taas ovat sitä aikuiselämää jo eläneet ja kerryttäneet kokemuksia, eivätkä ole enää niin sinisilmäisiä ja kirkasotsaisia kuin nämä reilua vuosikymmentä nuoremmat. Jos tuntee enemmän yhteenkuuluuvuutta nuorempien kuin oman ikäistensä kanssa, niin siitä vaan, eihän se väärin ole. Kunhan vain totesin että eivätkös he nyt ole aika lapsellisia yli kolmekymppisen silmissä, mutta jos sinusta ei siltä tunnu niin hyvä niin.

        Nuoruus on kivaa ja nuorekkuus samaten, mutta jossakin kulkee raja. Jossakin vaiheessa parikymppiseksi itsensä mieltävä neljääkymppiä lähenevä muuttuu jo säälittäväksi. Tällä en nyt tarkoita sinua, nimim. Elämänsä herra, vaan puhun yleisellä tasolla. Kun lökärifarkuissa vaappuvalla hupparihemmolla päälaki paistaa ohenevan tukan läpi ja tanssilattialla neitoset nauravat, sitä tuntee jo melkoista myötähäpeää siuvsta seuratessa.


      • tosimies7
        asfasfasfasf kirjoitti:

        "Varmasti kolmekymppiset osaa olla aivan yhtä lapsellisia kuin parikymppiset, mutta ainakaan ei ole hävinnyt nuoruus mielestä ja kropasta. Se on ainakin mulla se joka ratkaisee viehättääkö nainen vai ei."

        Lapsenomaisuus ja lapsellisuus ovat kaksi eri asiaa. Henkilö joka ei ole lapsellinen, voi olla spontaani, huumorintajuinen, estoton ja vaikka mitä. Lapsellisuus useimmiten johtuu elämänkokemuksen puutteesta. Ymmärrätkö? Sellaista teinimeininkiä, kovaan ääneen kiljumista ja kikattamista, ihq daa lol... Se on lapsellista, ei heidän itsensä mielestä, mutta 10v vanhemman mielestä kyllä. Vähän niinkuin parikymppiset ajattelevat 15vuotiaista. Ja mitä siihen kroppaan tulee, ei se ihan oikeasti sanottavasti siinä kymmenessä vuodessa muutu.

        "Kuten sanoin en usko että se on numeroista kiinni jos itsekin käyn parikymppisestä.

        Ei se kypsyys yms. ole hienoa jos sitä seuraa kehon pulskistuminen sekä jämähtäneet arvot ja ajattelu että "elämä on nyt sitten tässä". "

        Käyt siis itsekin parikymppisestä? Ulkonäkösi puolesta vai henkisesti? Ei kukaan ole väittänyt että kehon pulskistuminen ja jämähtäneet arvot olisivat hienoja ja kypsyydestä kertovia asioita. Todettiin että kaksikymppiset ovat aikuisuuden kynnyksellä, vielä kovin lapsellisia ja hyvä niin, niin heidän kuuluukin olla. Yli kolmenkympin ehtineet taas ovat sitä aikuiselämää jo eläneet ja kerryttäneet kokemuksia, eivätkä ole enää niin sinisilmäisiä ja kirkasotsaisia kuin nämä reilua vuosikymmentä nuoremmat. Jos tuntee enemmän yhteenkuuluuvuutta nuorempien kuin oman ikäistensä kanssa, niin siitä vaan, eihän se väärin ole. Kunhan vain totesin että eivätkös he nyt ole aika lapsellisia yli kolmekymppisen silmissä, mutta jos sinusta ei siltä tunnu niin hyvä niin.

        Nuoruus on kivaa ja nuorekkuus samaten, mutta jossakin kulkee raja. Jossakin vaiheessa parikymppiseksi itsensä mieltävä neljääkymppiä lähenevä muuttuu jo säälittäväksi. Tällä en nyt tarkoita sinua, nimim. Elämänsä herra, vaan puhun yleisellä tasolla. Kun lökärifarkuissa vaappuvalla hupparihemmolla päälaki paistaa ohenevan tukan läpi ja tanssilattialla neitoset nauravat, sitä tuntee jo melkoista myötähäpeää siuvsta seuratessa.

        Tekisi mieli sanoa tähän keski.ikäisenä miehenä, että miehissä ja naisissa on se ero, että me miehet emme juurikaan kasva henkisesti sitten kaksikymppisen maailmasta. Sen takia ne 20 naiset ovat ihan sopivia myös henkisesti miehille ja muutenhan nuorempi on aina parempi.

        Se, että naisen kroppa ei muutu kymmenessä vuodessa on kyllä täyttä satua. Saahan sitä nainen uskotella itselleen, mitä haluaa, mutta 20 ja 30 vartalot eroaa kuin yö ja päivä miehen mielessä.


    • night blue demibra

      Minulla on naururyppyjä, harmaanvarjoisia harakanvarpaita, silmänurkissa.Käytän niihin erilaisia voiteita ja teen kasvojumppaa,jotta eivät syvenisi.
      Minulla on alipainoa, pömppömaha pienillä uurteilla ja yksi uusi juttu tapahtui 28-vuotiaana.Mulle tuli nimittäin ryppyjä rintojen väliin silloin.

      En kuitenkaan koe, että miesten tapa tukeutua muhun kuin äidillisempään naiseen, olisi häiritsevä asia.Mutta nuoret miehet eivät kunnioita vaan soittavat suutaan minulle, siis 22-veet kollit.Olen pian 32.

    • horo moilanen

      huonomalta se 30 vuotias näyttää, kuin 20 vuotias, mutta kyllä kolmekymppistäkin nyt panee jos ei nuorta saa. Kolmekymppinen nainen on kuin käytetty auto, kyllä sillä vielä ajaa, mutta uudesta aina salaa haveillaan.

      • Niin. Kyllä niin.

        Samoin on kirjoitustaidottomien ja sivistyneiden miesten kanssa. Paitsi ettei ensin mainituilla kyllä aja.
        Koskaan.


      • asdfghjklöä
        Niin. Kyllä niin. kirjoitti:

        Samoin on kirjoitustaidottomien ja sivistyneiden miesten kanssa. Paitsi ettei ensin mainituilla kyllä aja.
        Koskaan.

        kyllä nuo kärjistetyt totuudet kirpaisee näitä netissä päivystäviä läskejä akkoja :D Vanhoja akkoja pitäis väkisin kehua ja jos ei kehu, niin närkästyvät siitä ja tarttuvat kaikkeen muuhun, kuin ketjun aiheeseen heti...


    • vcxvcxvxcvx

      Riippuu tietenkin naisesta. Sanoisin kuitenkin, että keskimäärin nainen näyttää huomattavasti paremmalta 20-vuotiaana kuin kolmekymppisenä. Yleensä nämä hyvännäköiset 30-vuotiaatkin ovat näyttäneet vielä paremmalta parikymppisenä.

      Tuskin nätti ja sporttinen nainen rumaksi muuttuu kymmenessä vuodessa. Suurimmat syyt rumentumiseen lienevät lihominen ja synnyttäminen.

    • 30-v

      huh huh mitä paskaa

    • kaunis yhä

      Minä olin kauneimmillani n. 30v.

    • iän merkit

      Kolmekymppinen nainen on aikuisen naisen näköinen. Silmien ympärillä on naururyppyjä, iho on hieman veltostunut, kasvokudokset vähdentyneet. Nuoret naiset ovat kasvoista pyöreämmän mallisia kuin kolmekymppiset. Useat kolmekymppiset ovat vielä kuitenkin ihan hyvännäköisiä. Samaa ei voi sanoa 35-vuotiaista.

    • dont really know

      En oikeastaan osaa sanoa, mutta 27- ja 28-vuotiaat naispuoliset tuttavani ainakin näyttävät nuorilta (kysytään papereitakin, enkä toisaalta ihmettele), joten vaikea uskoa, että kolmessa vuodessa muutos olisi mitenkään dramaattinen. Toisaalta taas tiedän yhden rupsahtaneen kaksikymppisen. Varmaan hyvin yksilöllistä ja tyylikin vaikuttaa.

      • ja ravinto ja liikun

        Pelkkää lihaa ja makaroonia syövä, liikkumaton nykyteini on varmasti melko lakastuneen näköinen jo 30-vuotiaana.


    • Janne J.

      "Kolmekymppinen nainen on aikuisen naisen näköinen. Silmien ympärillä on naururyppyjä, iho on hieman veltostunut, kasvokudokset vähdentyneet. Nuoret naiset ovat kasvoista pyöreämmän mallisia kuin kolmekymppiset. Useat kolmekymppiset ovat vielä kuitenkin ihan hyvännäköisiä. Samaa ei voi sanoa 35-vuotiaista. "


      Kolmekymppinen on täydellinen aikuinen nainen, eli kaunis nainen.
      Yleensä 30v on aina kauniimman näköinen ja naisellinen kuin 20 vuotias, sillä ei 20 vuotiaana voi olla vielä aikuinen nainen, vaan tyttö.
      35 vuotiaat ovat sitä samaa ja niin ovat 40 vuotiaatkin.

      20 vuotias ei ole ilman laittautumista kuin tyttö ja monet laittautuvatkin näyttääkseen 30 vuotiailta, koska tyttöhän haluaa olla kaunis aikuinen nainen.
      SItähän miehet haluavat.

      Mielestäni alle 25 vuotiaat eivät saa pointseja ainakaan täydellisestä naisellisuudesta, vaan tyyli jää ns. siideripissiksen tasolle. Useammat teinit myös kateellisia kolkytvee naisille tietystä syystä minkä jokainen tyttö ymmärtää varmasti.

      • Janne.

        Kyllä mies naisen erottaa. Tyttö on tyttö eli vielä kehittymätön täydelliseksi.

        Naisen paras ikä seksikkyydelle ja kauneudelle, itseasiassa naisellisuudelle on 25-40, tämä varma fakta. Kultainen keskitie siinä kolmenkympin tienoilla.

        Kuka tahansa voi näyttää tylsältä jos ei hoida kauneuttaan. 30 vuotias on jo luonnollisena itsenään se mitä mies haluaa, eli naisellinen ja täydellinen.


      • Nuori vielä
        Janne. kirjoitti:

        Kyllä mies naisen erottaa. Tyttö on tyttö eli vielä kehittymätön täydelliseksi.

        Naisen paras ikä seksikkyydelle ja kauneudelle, itseasiassa naisellisuudelle on 25-40, tämä varma fakta. Kultainen keskitie siinä kolmenkympin tienoilla.

        Kuka tahansa voi näyttää tylsältä jos ei hoida kauneuttaan. 30 vuotias on jo luonnollisena itsenään se mitä mies haluaa, eli naisellinen ja täydellinen.

        Multa vielä joskus on henkkareita pyydetty kaupassa ja baariss, vaikka en kyllä haluaisi kakaralta näyttää :) olen siis 34 vuotias. Onnistuin itselleni tuollaisen nuoremman uroonkin löytämään, 27 vuotiaan ja naimisiin ollaan menossa. En ymmärrä miten jotkut voi sanoa että keski ikäinen nainen on jo ihan rupsahtanut, naurattaa ihan. Ja vielä enemmän naurattaa ne miehet jotka luulee että kaikki miehet on vaan komeampia keski ikäisenä kuin pari kymppisenä. Ei mua ainakaan kiinnosta kaljuuntuva ryppyinen mies. Ehkä sitten kun oon itsekin ryppyinen ;-)


      • 20,30
        Janne. kirjoitti:

        Kyllä mies naisen erottaa. Tyttö on tyttö eli vielä kehittymätön täydelliseksi.

        Naisen paras ikä seksikkyydelle ja kauneudelle, itseasiassa naisellisuudelle on 25-40, tämä varma fakta. Kultainen keskitie siinä kolmenkympin tienoilla.

        Kuka tahansa voi näyttää tylsältä jos ei hoida kauneuttaan. 30 vuotias on jo luonnollisena itsenään se mitä mies haluaa, eli naisellinen ja täydellinen.

        Ottaisin kyllä mielelläni miehen, jolla on 25 vuotiaan keho ja 30 vuotiaan henkinen kypsyys. Mielestäni ALLE 30 vuotias mies on parhaimmillaan ja siitä se rappeutuminen sitten alkaa. Mutta henkinen kypsyys menee kuitenkin edelle, joten ulkoisista raameista saattaa joutua tinkimään. ..

        Vastaan tässä vastapainoksi naisena miehestä....koska naiset katsoo kokonaisuutta, myös ulkoista, siinä missä miehetkin.


    • emili-a

      Riippuu elintavoista ja monesta muustakin.
      Pelkän iän perusteella ei pysty sanomaan mitään.
      Ei ulkoisesta olemuksesta eikä mielestä.

      Mä olin upea sillon ja olen edelleen..heheh hohoho

    • näinon

      Rumalta verrattuna kakskymppiseen.

    • tiedän

      Rumalta verrattuna mihin??? Onpa tässä ollut useampia narttuja koeajalla, 20-35 v ovat olleet niitä karmeimmalla läskiperseellä ja jenkka-kahvoilla varustettuja, jossain lähempänä neljääkymppiä ja paljon ylikin on parhaimmat rungot ja ihana luonnollisuus kohdanneet.. en puhu teini-pissiksistä.
      46 taiteilija-tytteli voitti ihan mennen tullen pissikset rungossaan, emättimen tiukkuudessaan, ihan missä vain, oli myös blondi, mutta helvetin älykäs:) !!!

      • Iso-perse-tiina

        Miten älykäs on voinut olla kanssasi 'sillai' kun itse vaikutat lähes luku- ja kirjoitustaidottomalta?l


    • Etuja

      Mutta se 46-nainen on varmasti ryppyinen. Nuori sentään voi laihduttaa ja helposti koska aineenvaihdunta on nopeampi kuin vanhoilla ihmisillä.

      • voi laihduttaa...?

        Mutta miksi joku nuori olisi lihava? Ja mitä se kertoo hänen persoonallisuudestaan, että on jo nuorena päästänyt itsensä niin huonoon kuntoon (se vaatii jo työtä ja rahaakin)


    • Tosi nuoren näköinen

      Itse olen aina näyttänyt ikäistäni lähemmäs 15 vuotta nuoremmalta joten siitä ei ole oikeastaan kuin vaikeuksia etenkin kateellisten naisten taholta. Sitten ne miehet jotka lähestyy pitäen mua suunnilleen itsensä ikäisenä, mutta kun joskus paljastan oikean ikäni voi sitä hämmästyksen määrää :D

      Nyt siis jo pälle nelikymppisenä edelleen näytän tuon ainakin 15 v nuoremmalta. Itsekään en oikein tiedä miltä tollaste 30-40 vuotiaiden pitäisi oikeasti näyttää.

      • Tosi nuoren näköiset

        Miehenikin on sellainen erikoisuus, että vartalolta taas näyttää ihan joltain kork.30 vuotiaan urheilijan kropalta, kun ottaa huomioon, että mies on minuakin vanhempi. Miehen naama on hieman vartaloa iäkkäämpi, mutta kyllä sekin nuoremman näköinen kuin suurimmalla osalla ikäisistään miehillä, mutta se vartalo ja etenki vartalon iho taas on kuin parikymppisellä täysin sileä ja kimmoisa eikä rypyn ryppyä ja pyöreä seksikäs peppu, varmaan hänen urheilillisuutensa syynä tähän ja geenit.

        Meidät pitäisi varmaan laittaa johonki lääketieteelliseen kokeeseen mikä meidät on pitänyt näin nuorekkaina. Kumpikaan tosin ei tupakoi eikä käytä alkoholia ja asumme raikkaassa maalais-ilmassa.


      • Laita kuva niin voidaan pohtia näytätkö nyt ihan oikeesti niin nuorelta.


    • otto 82

      Tytöt on tyttöjä ja naiset naisia. Tytöt on parikymppisiä lapsenomaisia ihmisiä, joilla ei ole vielä naisellisia piirteitä. Naiset ovat päälle kolmekymppisestä eteenpäin. Jos tykkää pikkutyttömäisistä piirteistä (lapsellisuus, naivius ja tyttömäinen ulkonäkö), niin pitää ottaa parikymppinen. Jos tykkää naisista, niin lähtökohta alkaa vasta kolmekymppisestä ja jatkuu pitkälle. Itse kallistun naisiin enkä mihinkään naiveihin tyttösiin. Sellaiset eivät vaan oikein sytytä. Kaipaan naisellista seuraa, järkeviä ja viisaita keskusteluja ja hyvää seksiä. sellaiseen harva tyttönen vielä pystyy. Naisen pitää näyttää naiselta ja muutama ryppy ei ole kuin kaunista.

    • Marc-o1

      Kolmikymppinen ei juuri poikkea fyysisesti parikymppisestä jos on huolehtinut itsestään. Kasvot ehkä hieman terävöityneet, ja pukeutumistyyli hioutunut.
      Kuvassa 32-33 vuotias nainen:
      http://postimage.org/image/mz54ccvqt/

    • 10+1

      Täytän ensi kuussa 30 vuotta ja kasvoiltani näytän suunnilleen samalta kuin kymmenen vuotta sitten. Silmänurkkiin on tullut hieman naururyppyjä ja suupieliin ilmestynyt juonteenalut.

      Kropan suhteen muutokset valitettavasti ovat suurempia. Olen huomannut, että omaa silmää miellyttävän kropan ylläpitäminen tuntuu käyvän vuosi vuodelta työläämmäksi. Minulle kertyy kesäaikaan helposti muutama kilo, jotka aiemmin ovat lähteneet loman jälkeen ihan itsestään pelkästään arkirutiineihin palaamisen myötä. Eipä lähde enää. Aikaisemmin painoa kertyi minulla vain lantiolle ja reisiin, nykyään jo parin kilon painonlisäys näkyy myös vyötärönseudulla.

      Olen aika lailla perso ruoalle mutta laskenut itseni niihin, jotka voivat mättää naamariin mitä vain lihomatta. Nykyään se ei valitettavasti onnistu :( Joko minun on suostuttava näkemään tietynlaisen ulkonäön eteen vuosi vuodelta enemmän vaivaa tai sitten hyväksyttävä iän mukanaan tuomat muutokset. Mitä olen esimerkiksi töissä seurannut, niin kyllähän yli kolmikymppisten joukossa timmikroppaisimmat naiset ovat todella tarkkoja syömistensä suhteen.

      • eri havaintoja....

        En tiedä, mitä tarkoitat timmikroppaisella (tarkoittaa kaikille varmaan vähän eri asiaa) mutta itse tiedän paljon ikäisiäni 30 naisia, jotak ovat normaalipainoisia, ja syövät ihan normaalisti, eivätkä tarkkaile ja kotkota joka suupalasta. He hyötyliikkuvat, ulkoilevat, tekevät pihatöitä jne, osa tietenkin myös varsinaisesti harrastaa jotain liikuntaa.
        Kovin vähäiset rasvat kropassa näkyvät ikävästi naamassa aikuisella naisella ja pieni pyöreys juuri lantion ja vatsan seudulla (normaalipainon sisällä) on vaan naisellista plussaa.


    • voih

      Susanna Pöykiö

      • 10+1

        No timmikroppaisimmilla tarkoitin tietenkin juuri niitä, jotka haluavat säilyttää sen 20-vuotiaan ulkomuodon, mikä on siis eri asia, kuin olla normaalipainoinen, terveen näköinen 30-vuotias nainen. Pointtini oli ainoastaan se, että ollakseen tosi timmissä kunnossa joutuu vanhempana näkemään enemmän vaivaa. Ei ole mikään salaisuus, että ne hoikimmat ja kiinteimmät julkkisnaisetkin, joiden "hyvää säilymistä" ihaillaan, elävät yleensä erittäin kurinalaisesti.

        Itselleni riittää kyllä vähempikin, eikä tavanomaisessa, suunnilleen tervellisesti elävän 30-vuotiaan tai sitä vanhemman naisen kropassa ole mielestäni mitään vikaa - kommenttini oli vain yhdestä näkökulmasta esitetty vastaus aloittajan kysymykseen "miltä näyttää n. 30-vuotias nainen".


    • teen-lover-MAN

      Tavikselta.

    • 7 + 16 = ?

      Yleisesti ottain kolmikymppiset naiset alkavat näyttää vähän väsähtäneiltä. Näin se vaan on.

      PS. Olen itse 30-vuotias nainen ja mielestäni kauneimmillani juuri nyt! Ei ryppyjä, ei selluliittia, kroppa timmi, hiukset kiiltävimmillään ja paksuimmillaan, tiedän olen onnekas! Usein luullaan alle 20-vuotiaaksi...

      • 7+6

        "En minä,, mutta ne muut.."


      • 15 + 4 = ?
        7+6 kirjoitti:

        "En minä,, mutta ne muut.."

        Niinpä! :) Sanoinhan, tiedän olevani onnekas :D


      • Katsopas.

        Kato hei tähän ketjuun linkitettyjä muutamaa yli kolmekymppistä naista. Ei nekään kovin kulahtaneilta näytä.


      • edellinen
        15 + 4 = ? kirjoitti:

        Niinpä! :) Sanoinhan, tiedän olevani onnekas :D

        (Enkä tarkoittanut nyt Tuksua.)


      • TUKSUJA????????

        JOO 99 % PALSTAN NAISISTA ON TOSI KAUNIITA ROFL:D OMIA KUVIA PELIIN NIIN KATSOTAAN


      • TaunoKano

        Ihana itsepetos kohtaamme jälleen :D


    • Toivottavasti kauniilta, se on katsojasta kiinni..;)

    • N34Ä11

      Itselläni tuli jokin pukeutumiskriis kun lähenin kolmeakymppiä. Ei tiennyt oikein miten pukeutua. Pelkäsi näyttävänsä liian teiniltä taikka liian tätimäiseltä. Olen ollut aina urheilullinen ja pukeutunut sen mukaan. Rennosti.

      Itse olen käyttänyt aina hyvin vähän meikkiä,syönyt ja liikkunut hyvin,terveellisesti. Iho on yhä ihmeen kuulas eikä ryppyjä,en tupakoi enkä käytä alkoholiakaan usein.

      Reilu kolmekymppisenä itsetunto kohdillaan ja sinut kroppansa kanssa enemmän kuin parikymppisenä. Pienillä asioilla saa asukokonaisuutta vaihdettua niin ettei näytä miltään teiniltä,tosin minua luullaan usein 5-8 vuotta nuoremmaksi. Hyvin istuvat farkut,saapikkaat ja kiva paita sekä tukka laitettu niin näytän "ikäiseltäni". Saapikkaat kun vaihtaa tennareihin ja paidan huppariin ja pitkä tukka ponnarille niin lähtee heti muutama vuosi :D Hassua.
      Välillä pidän mekkoja,lyhyitä,ja paitoja jotka paljastavat hieman enemmän kuin arkiset vaatteet. Se että tissit juuri ja juuri pysyvät paidan sisällä tai persvako näkyy,ei ole kaunista parikymppisen ikäisellä,ei kenelläkään,oli kuinka herkkupeppu tahansa.

      Tietyllä lailla rauhottunut ja elämänviisautta kertynyt mutta pilke silmäkulmassa silti ja asioita ei ota enää niin herkästi itseensä eikä tosissaan.

      Painoa tullut 10 vuoden aikana n.7 kiloa lisää mutta se on vain lisännyt naisellisuutta. Edelleen siis normaalipainoinen koska liikun paljon.

      Hymyily ja pirteä olemus piristää ja ehkä nuorentaa vähän vanhempaakin,kuka nyt jaksaisi katsoa ihmistä joka on aina naama norsun "sillä".

      • kauneuskatsojansilmi

        no olihan tossa eroa ja juuri noissa kuvissa näkyy selkeesti 20 ja 30 kymppisen ero. Mutta kumpi on kauniimpi,,,se on kai makuasia.


      • 12122345

        Pamela Tola on ihan kulahtanut ja BB on todella kaunis nuori nainen. Eihän tossa kellekään miehelle mitään epäselvää.

        Homot on sitten erikseen.


      • niih.

        Pamela Tola on paljon kauniimman ja naisellisemman näkönen, ihme mutruhuuli ja pullaposki toi bb-pissis... :)


    • mielipiteeni on

      Pamela Tola on kaunis aikuinen nainen. BB-Janita näyttää ihan pikkulapselta :D

    • kolmekymppinennainen

      Olen puolen vuoden päästä 30-vuotias ja olen ystävieni ja itseni mielestä kaikkein kauneimmillani. 30-vuotias nainen on itsevarmempi ja naisellisempi kuin 20-vuotias. Toki osa naisista tässä vaiheessa keskittyy vain perheen äidin rooliin ja unohtaa itsensä, mutta sitten on myös niitä jotka puhkeavat kukkaan. Vartaloni on raskauden myötä muuttunut, ei niinkään iän. Kasvoissani en vielä ryppyjä ole huomannut. Hiukseni on yhtä paksut kuin aikaisemmin. Pukeudun naisellisemmin kuin nuorempana, varsinkin kesällä kuljen lähes kokonaan mekoissa. Vaatteeni ostan sieltä missä sopivia on (kirpparit, vila, henkkamaukka, nettikaupat, sokos jne) . Mauttomat ja horahtavat pikkutopit ja minarit eivät kuulu pukeutumiseeni, paitsi ehkä roolileikeissä :D On ilo olla pian 30-vuotias.

    • keski-ikäinen?..nah

      Olen tasan 30vuotias nainen...ja ihmiset arvaa ikäni vieläkin 25 vuotiaaksi. Elämän tavat on nuorena pysymisen salaisuus.
      Itse tunsin vanhenemisen (fyysisesti) alkavani 27 vuoden jälkeen ja huomaan pieniä muutoksi siellä sun täällä mutta ulkopuoliset ei näytä radikaalisti huomaavan mitään eroa.
      Ei mitään, jos on nuori mieli ja iloinen pysyy nuorehkona aina ja vanheneminen tapahtuu pääpystyssä luonnollisia ryppyjä peittelemättä. en tule koskaan pukeutumaan jakkupukuun, vaan iästä riippumatta, mukaviin tai tyylikkäisiin iättömiin vaatteisiin ja tennarit kuuluvat osana jalkinevarastoani aina.
      Sitten 20-30 vuoden kuluttua voi hymyillä kun silloin nuorena naivina kolmekymppisenä laski ryppyjä peilin edessä ja pohti lihaskuntoaan huolestuneena, vaikka terveyttä ja jaksamista riitti.
      Kolmekymppisellä ei ole kuin muutamavuosi eroa parinkympin paremmalla puolella oleviin mutta henkistä kypsyyttä on niinäkin parinavuotena ehtinyt kertyä jo paljon. osaa jo hellittää ja nauttia elämästä selkäsuorana oikeita asioita arvostaen. Turha samaistua mihinkään ikäryhmiin, elää ja tekee mistä nauttii.

    • Jopas jotakin!
    • beibifeis

      ^ Aika nuorekas kolmikymppinen kyl joo :D

    • Maroolofi

      Oon ite 29 vuotias mies ,mun mielestä nainen on parhaimmillaan 40-50 vuotiaana.

    • Mä oon kolmekymppinen

      Oon kolmekymppinen. Takana on luja putki rillu-vuosien. (Ja edessä).

      Eli en ole muuten muuttunut, paitsi laihtunut huomattavasti. Kaikki vieraat ihmiset luulevat aina ensin noin 20vuotiaaksi, en tiedä mistä sekin johtuu ja jos viinaa ostaa, niin Alkossa kysytään vieläkin papereita.

    • paha sanoa :)

      Oli kyllä hassua kuulla joku aika sitten useemman vanhan luokkakaverin kommentoivan että "ei h.tti, sä et oo muuttunu sitte yhtään" ... nähty viimeksi 16 vuotiaina. Totta, menin sillon jo helposti parikymppisestä. Kun oli ihan naisen kroppa jo, eikä teinitytön. Mutta joo en kai mä nyt enää ihan kakskymppisestä mene, kun kuitenki 30 ole ... ehkä 22 ;)

      p.s. onhan se toisaalta tosi imartelevaa, kun papereita kysellään

      • :P :P :P

        Ihan sama kokemus :D

        Ihmiset jotka on viimeksi nähny yläasteella sanoo että "sä et oo sitte muuttunu yhtään". Myöski sellaset ihmiset, joilla ei taatusti ole tarvetta sanoo mitään positiivista. Mullaki oli tosiaan jo sillon 16 vuotiaana ihan naisen kroppa ja parikymppisestä menin. Sillon ei baareissa kyselty papereita, mutta sitte parikympin jälkeen alettiin kyseleen.

        p.s. Joo imarteleehan se. Toisaalta välillä miettii niiden toisten ihmisten ajatuksen juoksua, kun en mä ite itteeni enää parikymppiseksi koe ;)


    • 30v vastaa

      Olen juuri täyttänyt 30 vuotta ja voin rehellisesti sanoa, että näytän paremmalta kuin 20 vuotiaana. Parikymppisenä olin plösö ja hieman ylipainoinen. Neljä vuotta sitten tein elämäntapamuutoksen; muutin ruokavalion, jätin alkoholin ja rupesin urheilemaan ja käymään salilla. Paino tippui 20kg. Nykyisen omaan hoikan ja urheillullisen vartalon (painoa 54kg). Ikääni tietämättömät veikkaavat iäkseni 23-25 vuotta.

    • Nainen 35

      Kuntosaleilla ym . käy kauniita 30-45v. naisia niiden nuorempien lisäksi. parikymppisenä kroppa pysyy itsestään nättinä, mutta lihaskuntoa ei välttämättä ole yhtään.

      Jos ajatellaan naisia ylensä 30v korvilla niin siinä alkaa selkeä jakaantuminen; osa on entistä vetävämpiä kun ovat pitäneet itsestään huolta ja saaneeet naisellista itsevarmuutta lisää. Ehkä kauneimillaan nainen voi olla siinä 30-40v jos on avut kunnossa ja iloinen asenne. Osa taas levähtää ja luovuttaa, aletaan elämään esim. vain lasten kautta ja vedetään säkit päälle. Myös muutokset suhtautumisessa elämään ja muihin jakaantuvat tässä kohti, toisista tulee hyvin negatiivisia ja huonossa mielessä 'vahvoja' naisia. Näitä on leikkipuistot ja prismat pullollaan.

      Myös miehillä alkaa jakaantuminen tässä kohdin. Kaljamahat ja turvonneet naamat..yök. Nelikymppinen mies voi olla todella vau tai todella luotaantyöntävä. Viisikymppisissä miehissä vetäviä on yksi sadasta.

    • 50 vee

      Onpa todella tyhmää länkytystä.

    • WeAre

      Jos naisella on hyvät geenit ja elämntavat, voi hän olla kauniimpi 30v kuin 20v! Itse ainakin olen!

      On löytynyt oma tyyli, osaa hoitaa ihoaan sopivin tuottein, hormonit on tasaantunut niin, ettei ole finnejä tai rasvaista ihoa tai muuta ongelmaa, osaa syödä hyvin, kuntoilee jne.

      Samalla kuitenkin on tullut myös syvyyttä olemukseen, joten on kaunis, ei vaan nätti, myös sisäisesti.

      Ja miehet huomioi täysin samalla lailla kuin huomioivat silloin 20v. Tosin, ihan teinit ei enää "näe", mutta 25-.... miehet kyllä!

      Silmäkulmissa tosin on muutama juonne lisää, mutta siinä se oikeastaan olikin!

    • Roikkuvat perät

      Perä roikkuu ja iskarit pohjaa, kyljet selluliitin moukaroimat, puskurit roikkuu ja retkottaa ja vyötäröllä oleva pelastusrengas kaupanpäälle.
      Liikaa töitä ei hyvä, hiekkapuhallusta, peltitöitä hitsaamista, hiomista ja kittausta, ylimaalaus ja kaikennäköistä ehostusta.
      En suosittele näin vanhaa

    • 36v mies

      ei kauneus ole iästä kiinni hyvän näköisiä naisia on kaiken ikäisissä samoin rumia omasta mielestä 25-50v naiset ovat seksyimpiä onhan nuoremmissakin mutta moni näyttää 20v ihan teiniltä vielä itse pidän naisten muodoista kaunis nainen on kaunis oli se sitten 20v tai 50v jos on seksikäs niin on seksikäs l-xl naisissa on vain sitä jotain

    • 1916

      Yleisesti ottaen 30v nainen on hieman jo tanttamainen verrattuna 20v naiseen, joka on vasta "puhkeamassa kukkaan". Muutama kilo on tullut ylimääräistä, lanteet vähän levinneet ja kasvoistakin vähän jo näkyy eletty elämä. Tyylin puolesta vähän aikuisempia. Pari vuotta tuohon sitten lisää niin alkaa jo näkymään niitä lyhyeksi leikattuja hiuksia mustilla tai ruskeilla raidoilla :)

      Tietysti aika lailla tapauskohtaisia nämä ja en väitä etteikö 30v voisi olla kauniimpi kuin 20v.

      Jos arvalla otetaan 100 kpl 30v naisia ja 100kpl 20v naisia ja tehdään näistä parit joiden kauneutta verrataan niin arvioisin 20v naisten voittavan jakaumalla 80-20 tai sinnepäin.

      Joitakin naisia kyllä tunnen jotka näyttävät nyt kolmekymppisenä paremmalta kuin parikymppisenä, mutta vastaavasti jokaista tälläistä kohden tiedän 3-4 kpl jotka ovat jo melko/todella pahasti rupsahtaneet. Yleensä nämä, jotka ovat parantaneet huomattavasti ovat sitten olleet nuorena ylipainoisia tms. ja sitten laihduttaneet myöhemmin.

      Yleisintä taitaa kuitenkin olla, että nainen joka oli kaunis 20v on nätti vielä 10v myöhemminkin. Ei tosin vain aivan yhtä viehättävä enää.

      Muutamaa kommenttia lukiessa tuli kyllä mieleen, että koittakaahan nyt naiset ymmärtää pitää pieni suodatin päällä kun arvioitte tätä asiaa omalle kohdallenne. Poikaystävänne/aviomiehenne eivät varmasti ole niin tyhmiä, että useinkaan avoimesti ja suoraan myöntäisivät että näytitte 10v sitten paljon viehättävämmältä. Myöskin melko yleistä lienee että baarissa vierailta miehiltä kuullut kommentit, taikka kommentit ystävienne suusta ovat pääsääntöisesti positiivisia ihan kohteliaisuussyistä vaikka ero entiseen olisi ihan kiistatonkin.

      Rehellisen arvion saanette ulkonäön muutoksista postaamalla vaikka kuvia itsestänne 20v ja 30v jollekin netin arviointisivuista.

      Itse arvioisin naisten olevan viehättävimmillään siinä 22-25v iässä.

    • Näinmulla

      Mulla oli 20 vuotiaana vetyperoksidilla ja kiharrusraudalla kuivatetut hiukset, paksut ripsiväri-ripset, 10cm korot, lyhyt mekko ja pikkulaukku, naama oli pöhöttynyt kun drinkkejä tuli vedettyä siihen tahtiin että moni kaatuisi, posket oli tosi lapsenpyöreät ja huulet aina huulikiillossa. Näytin bileprinsessalta, hieman Tuksulta 20kg laihempana. Tissit oli kyllä mahtavat ja tämä tyyli toimi kyllä 5 vuotta sitten baarissa.

      Nyt 25 vuotiaana käyn hyvällä kampaajalla, hiukset on pitkät ja luonnollisen vaaleat (ja kiiltää!), käyn laittamassa ripsienpidennyksiä niin että ne näyttää huolitelluilta ja luonnollisilta, olen hoikempi, kebabbia tulee syötyä ehkä kerran vuodessa ja viinaa juotua 10x vähemmän, osaan myös pukeutua vyötäröä korostavasti, ilman että laitan päälleni sen tiukimman pikkumekon ja kasvatan itseni korkkareilla 184cm pitkäksi.. Muutostani ovat kehuneet kaverini, ja myös mieheni jonka kanssa tulee pian 4 vuotta täyteen. Ehkä merkittävin on ollut tuo hiusten kunto ja ihon hyvinvointi.

      En tiedä mitä 5 vuoden päästä, toivottavasti vielä laadukkaampia vaatteita kuin nyt :) Myös hyvillä ihonhoitotuotteilla saa niitä ryppyjä jopa pois (itsellä ei vielä yhtäkään, vaikka 20 vuotiaana oli silmien alla..) Niin ja meillä on 7kk vauva josta jäi pari arpea mahaan, ei muita muutoksia, rinnatkin pysyi hyvinä kun nukuin rintsikoilla ;)

      • jatkumoa..

        Jatkan vielä, että oma siskoni on nyt 40 ja todella kaunis! Hänellä on hiukset paksuuntuneet vain kun lapsivuodet ovat ohi ja hyvä ehkäisy löydetty, hänellä on kauniit rinnat ja sileä iho, siskoni käy sokeroinnissa joka kk ja mitä vaatteita! Hänelle flirttaillaan työpaikalla ja pari romanssiakin on ollut. Siskossani on juuri sitä ihanaa naisellisuutta "uranaista" joka näkyy kilometrien päähän ja tätä toivon itsellenikin. Vaikka olen "jo" 25 minussa on silti sellaista mainostoimiston typy- lookia mistä haluan eroon, uskon että 30 vuotiaana se oma tyyli on jo kunnolla löytynyt ja panostan vielä enemmän laatuun kuin määrään.

        Toinen siskoni on 35 ja hänellä on ehkä vähän jäänyt se biletyyli päälle. Hän on meistä se pieni ja pippurinen joka bilettää aamun pikkutunneille piikkikoroissa guessin kello ranteessa... Kuitenkin hänelle myös plussaa laihduttamisesta. Tämä sisko on siis laihtunut 5kg ja nyt todella pienuus ja sirous korostuu. Tosin myös hänen elämäntapansa näkyy ihossa (viihdepolttaminen, kerran viikossa juhliminen). Kuitenkin meitä kaikkia yhdistää iloisuus ja hymyjä ja silmiämme kehutaan usein. Ehkä se on asenne mikä ratkaisee.

        No pakko kertoa vielä 30 vuotiaan siskoni näkö. Hänellä on paras iho, mutta painoa on tullut 15kg 10 vuodessa... Silmät tietenkin edelleen nätit, mutta kyllä se ylipaino ehkä tuo tyyliin vähän "tanttamaisuutta" vaikka vaatteet ovatkin tyylikkäitä, tämä siskoni on kuitenkin meistä huolitelluin aina kynsistä hiuksiin.

        On meillä vielä 20-vuotias bilettävä pikkuveli joka raahaa vanhemmillemme ties minkänäköisiä "tennaribeijbejä" mutta se onkin asia erikseen :D


    • sdgsdgssdg

      Vastaukset tosiaan riippuvat siitä vastaako mies vai nainen. Toinen nainen ei osaa yhtä hyvin arvioida naisen seksikkyyttä, ainakaan miehen näkökulmasta. Naisen tyyli voi parantua, voi näyttää itsevarmemmalta yms ja tuollaisia juttuja toiset naiset arvostaa. Miehelle taas jo ihan pelkästään geenien takia se nuorempi näyttää yleensä seksikkäämmältä, sillä nuorempi on lisääntymisen kannalta parempi, siis biologiselta kantilta katsottuna.

      Biologian takia naiset eivät niin tarkkoja miehen iästä, toki tiettyjen rajojen puitteissa. Sperma ei huonone samassa tahdissa naisen hedelmällisyyden kanssa ja toisaalta vanhemmalla miehellä on enemmän kokemusta ja statusta, mikä auttaa jälkikasvun selviämisessä. Nykypäivänä asiat eivät ole enää näin suoraviivaisia, mutta geenit ohjaavat vieläkin enemmän tai vähemmän käyttäytymistämme.

      • quality???

        Vetäkää miehet vaan lisää vinaa ja röökiä rasvaiset ruuat päälle niin on sperman laatu todella heikkoa jo nuorilla "äijillä". Että näin. Elintavat vaikuttaa suoraan sperman laatuun. Ei kannata koreilla jos et asiasta mitään tiedä.


    • fjpewk

      Olen 35-v. nainen ja minua luullaan usein jopa 10 vuotta nuoremmaksi. Se johtuu kai geeneistä ja siitä, että aloin meikata vasta yli kolmekymppisenä. Treenaan ja syön fiksusti. Minä väitän, etteivät miehet aina tunnista, minkä ikäinen nainen tulee vastaan. He luulevat, että kolmikymppiset tai kolmevitoset ovat rupsahtaneita, mutta totuus on, että minunkin ikäni he ovat arvioineet usein väärin. Nuori poika Alepan kassalla kysyy papereita, silloin ei voi näyttää niin radikaalisti erilaiselta kuin kaksikymppisenä. Kun olin 20 v. ihmiset luulivat minua teini-ikäiseksi. En kerro tätä leuhkiakseni, vaan siksi, että tulisi selväksi, etteivät miehet tai muutkaan osaa aina arvioida ikää oikein. He saattavat vaikka katsoa 45-vuotiasta ja ajatella, että siinä on nyt semmoinen vähän jo rypistynyt kolmekymppinen. Vanheneminen on yksilöllistä.

    • Eino.

      Mielipiteitä yli 30-v naisista. Olen joskus hakenut deittivustoista haulla yli 30-v naiset ja vertaillut naisiin alle 30-v. Ikä alkaa näkymään kasvoista. Senkin olen kuullu, että vanhenemisen näkee myös käsistä. Toki jotkut naiset voi säilyä nuorempinaa, kuin toiset. Se on kai elintavoissa ja geeneissä. Nainen, joka polttaa tupakkaa ja juo usein vanhenee nopeammin. Toki näin käy myös miehelle.

      Luonne merkkaa minulle naisessa. Toki tekee vaikutuksen jos nainen seurallinen, ystävällinen ja nätti. Ei pelinainen.

    • Jay_79

      Ite oon 35-v. ja oon jo kymmenisen vuotta ollu sitä mieltä että naisen pitää olla aivan vähintään 25 ja mieluiten 30 v. että kiinnostaa...

      Upeimmat naiset mitä oon nähny viime vuosina on siellä 30-40 v. haarukas. Usein timmit kropat, pyöreäksi treenatut perseet, kasvois ja silmis tiettyä särmää, puheis sopivasti älyä ja viisautta.

      Toki siellä 30-40 v. haarukas löytyy rumiakin...ja vaikkei olisi ruma vaan hottis, niin sitten se on joku kylmä ja kova uraohjus joka jauhaa itsestään ja töistään päivät pitkät...no ihmisiä on moneen lähtöön, en mä ainakaan mikään täydellinen ole...

      Nyt fanitan erästä hieman yli 40-vuotiasta aitoa blondia...pieni hoikahko vartalo, muodokkaat reidet, timmi pyöreä herkkuperse...yksi parhaita mitä oon nähny moniin vuosiin...malliesimerkki siitä miksi jollain 20-vuotiaalla tyttösellä ei tee yhtään mitään...

    • enlukenunmuitkomment

      Mun mielest 30v voi olla päivettynyt, ehkä pari iän tuomaa nättiä silmäryppyä tms, paksut hiukset voi olla, oma kampaus on jo löydetty, must nainen voi jopa olla parhaimmillaan 30 vuotiaana! Jos vaan terveydest on pitäny huolta :)
      Tyyliksi voisin kuvitella jonkun jo omaksi löydetyn, jakut varmaan sopii (nuorekkaat), hauskoja raidallisia tai kukallisia paitoja, kotelohameita tai farkkuja :) Tai mekkoja.

    • luonnollista34

      kai sitä jokainen pitää seksikkäimpänä oman ikäisistä eli jos on 35v mies niin 30-36v naiset kauneimpia ja taas jos on 48v mies niin 40-50v naiset on kaikkein kuumimpia ja kyllä siinä jotain outoa on jos mies 45v ja nainen 21v tai mies 19v ja nainen 62v eli loppujen lopuksi kaikki saman ikäiset näyttävät seksikkäimmiltä ja kyllä noin saman ikäiset on parhain kumppani se on ihan luonnollista kyllä itsekkin 20v pidin 35v ikäloppuna vaarina mutta nyt 36v pidän 20v lapsena ja voisinhan olla melkein isä hänelle jo

      • granny gramophone

        Just noin se menee. Kun olet ala-asteikäinen, yläastelaiset ovat koviksia ja lukiolaiset tylsiä aikuisia. 30-vuotiailla on lapsia ja 50-vuotiaat ovat vanhuksia. Sittemmin käsitykset muuttuvat vuosikymmen vuosikymmeneltä... maailmassa on yhä enemmän ja enemmän eri-ikäisiä somia, herttaisia rusoposkia :-)


      • 44444

        Kauneuskäsitykset tuskin iän mukana noin kulkevat. Tiettyyn pisteeseen asti jossain määrin kyllä,mutta en usko että ihan rehellisesti joku 65v mies voi väittää 60-70v naisten näyttävän paremmilta kuin 25-35v.


    • 9+6

      Voi että mua ärsyttää toi yleistys että 30 vuotiaat on jo vanhoja kurppia 20-vuotiaisiin verrattuna! Miten sitten jos on 30-vuotias, joka ei ole ikinä tupakoinut, juo kohtuudella, jolla terveelliset elämäntavat, liikkuu säännöllisesti, omaa upean kropan, nuorekas kampaus, kasvoissa ei ryppyjä... näitäkin on!

    • .................

      Suomalaisia kolmekymppisiä naisia ovat mm. Jenni Vartiainen, Chisu, Putouksen naiset Krista Kosonen, Iina Kuustonen ja Armi toivanen, Mustien leskien Pihla Viitala ja Malla Malmivaara.

      Sanoisin, että ihan hyvältä näyttää.

    • ...

      Lyhyys vie heti useita vuosia iästä. Ikää mulla 30-v ja tyttöseksi kaikki mua sanoo. Osa jopa erehtyny niinkin pahasti, että luulivat mua mieheni tyttäreksi. Lähempää, kun katsovat esim silmiä, niin silloin oivaltavat, etten enää ole tyttönen.

    • nii2

      Olen 37-vuotias nainen ja fyysisesti paremmassa kunnossa kuin koskaan, johtuen siitä että aloin vuosi sitten harrastamaan liikuntaa 5 krt/vk. Jos minulta kysytään ikää, pyydän aina arvaamaan, koska kiinnostaa minkä ikäiseksi minua luullaan. Kolme viimeisintä arviota on ollut 25, 28, 25, kaikki komeiden miesten suusta. Että ei se aina tarkoita että olis rupsahtanu jos on tänkin verran ikää.ps. löytyy myös 1 lapsi, 5v.

    • droop e

      Kai se nyt vähän riippuu naisesta, kuin myös miehestä, että kuinka nuorelta näyttää. Jotkut vaan näyttää vanhemmalta nuorella iällä, kun taas jotkut säilyy pidempään.

      Jotkut kolmekymppiset ovat aivan kissoja, mutta jotkut voivat jo näyttää about nelikymppisiltä.

    • 17+14

      Keskiverrosta kolmekymppisestä naisesta paistaa jo eletty elämä. Vähän voi olla jo ryppyjä tapauksesta riippuen mutta lähes poikkeuksetta ainakin se 10kg 10 vuoden takaiseen itseensä. Poikkeuksia on tottakai, mutta keskiverrosta siis puhuttiin. Ulkonäöllinen alamäki alkanut jo muutamaa vuotta aiemmin, hitaasti mutta huomattavasti ja kolmekymppisenä eron alkaa huomaamaan.

    • bdlki

      Up

    • didie

      Miltä näyttää n. 30-vuotias nainen?
      -seksikkäältä
      Kroppa yleensä joko melko timmi tai naisellinen. Nainen on parhaimmillaan 29-39v.

      "Parhaimmillaan" 30v - näyttää ihan helposti joltain 20-vuotiaalta, tai vieläkin nuoremmalta.

      Yksi esimerkki noin 30-vuotiaasta:
      Kristen Connolly:
      http://laflowreviews.files.wordpress.com/2013/01/the-cabin-in-the-woods-best.jpg?w=620
      http://www.pathe.nl/gfx_content/allocine/medias/nmedia/18/89/92/kristen-connolly_134510.jpg

      Mielestäni ei näytä ikäiseltään, vaan selvästi nuoremmalta.

    • 09875435234857843985

      Itse olen selvästi paremman näköinen nyt 30-vuotiaana kuin 10 vuotta sitten. Nyt pitkät vaaleat hyväkuntoiset hiukset, silloin lyhyet ja tummat (vaikkakin kivasti leikatut). Nyt naisellisia hameita ja kesämekkoja, silloin ylisuuria huppareita. Paino on grammalleen sama kurvikas normaalipaino, ja ryppyjä ei ole tullut koska en polta, ryyppää enkä ota aurinkoa. En tiedä miksi piilottelin itseäni nuorena - olin kai aika hukassa elämäni kanssa eikä itsetunto ollut kehuttavissa sfääreissä. Nykyään tiedän kuka olen ja mitä haluan, ja olen myös todella onnellinen. Se jos mikä kaunistaa.

    • öööoff-topic

      Mä oon 20v ja tuntuu etten viel oo parhaimmillaa :s Aion laihduttaa ja kasvattaa pidemmät hiukset :D Vai onko se sit myöhästä jos mun hiukset on pitkät vasta 10v päästä? Tietääks kukaa kaua siihe btw menee, nyt on melkei olkapäihi mut kasvaa tosi huonosti, kerran elämäs vaa ollu sitä pidemmät hiukset

    • Evelyru

      No on sinullakin elämä jos jahkailet jo 30 vuotiaana miltä näytät, oletko rupsahtunut. yms.. Ikäkriisi.
      Ulkonäöltään hyvin säilynyt... Hmmm.
      Ihminen vanhenee se on normaalia. Ehkä voit sitten 70vuotiaana miettiä, että kannattiko 30 vuotiaana murehtia, että näyttääkö vanhalta/rupsahtaneelta. Varmaan kun katsot sitten 70 vuotiaana itsestäsi kuvia, kun olit 30 vuotias, niin varmasti harmittaa että meni koko 30 vuodet hukkaan murehtimalla että näytitkö rupsahtaneelta. Kannattaa vaan nauttia että olet nuori nyt ja terve, eikä murehtia tuollaisista turhista.

    • m30+++

      Noin mitä miettii omia tuttuja ja puolituttuja vuosien takaa, niin valtaosa on edelleen 30 kieppeillä ihan "nuorekkaita".

      Parista seinäruususta on jopa kuoriutunu vuosien myötä ihan viehättäviä naisia.

      Oikeastaan tunnen vain yhden ennen tosi kauniin, joka on jotenkin "pöhöttynyt" eikä enää jotenkaan miellytä omaa silmää. Tosin naimisissa jo, että eipä sillä väliä mun kannalta.

      Ehkä sen vanhenemisen näkee parhaiten juuri niiden ennen tosi äärettömän kauniiden kohdalta, joiden kasvot alkaa pikkuhiljaa vanhenemaan eikä enää erotu joukosta niin selkeästi kuin nuorempana. Tätä siis ei pidä tulkita niin, että näyttäisivät vanhoilta kurpilta. Vaan enempikin, että ovat pudonneet lähemmäs sellaista peruskaunista.

      Noin yleisesti ero 20 ja 30 vuotiaan välillä on enempi ajatusmaailmassa. Valtaosa 20w naisista (ja miehistä) on vielä ihan teinejä, joista toivottavasti kasvaa aikuisia siinä 25 plusmiinus muutama vuosi kieppeillä. Toiset kehittyy aiemmin ja toiset myöheemmin, jotkut ei koskaan.

      Näin itse jo jonkin verran elämän hyviä ja huonoja puolia kokeneena en pystyisi enää kiinnostumaan mistään naivista 20w prinsessasta, vaikka toki etenkin näin kesällä silmää viehättääkin jossain kadulla/rannalla/tms.

      • Peikkohirmu

        Mutta se ei se tarkota että kaikki 20 veet olisi "prinsessoja" tai naiveja .. Ei mitään saisi yleistää noin


      • m30+++
        Peikkohirmu kirjoitti:

        Mutta se ei se tarkota että kaikki 20 veet olisi "prinsessoja" tai naiveja .. Ei mitään saisi yleistää noin

        No myönnettäköön, että valtaosa on hieman yleistävä termi, joten pahoittelut jos se loukkasi jotain. Vaikkakin samalla myös aika realistinen eikä missään nimessä sama asia kuin kaikki.

        Mainitsemani "plusmiinus muutama vuosi" ja "toiset kehittyy aiemmin" pitää kai sisällään ne poikkeustapaukset, jotka ovat jo kypsiä tosi nuorina.


        Se etten ole kiinnostunut naivista 20w prinsessasta taas ei ole mikään yleistävä toteamus, vaan tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että semmoisen kohdatessani en olisi kiinnostunut. Aivan merkityksetöntä onko heitä olemassa 1, 10 vai miljoona. Ja noin lisäyksenä ettei naivi prinsessa kiinnostaisi vaikka hän olisi vanhempikin (valitettavasti toiset kehittyy myöhemmin kuten totesin).

        AP pyysi vertailua ja kokemuksia ja henkilökohtaisia mielipiteitä 20 ja 30 vuotiaden välillä ja pyrin antamaan mahdollisimman rehellisen mielipiteen, joka toki rajoittuu ainoastaan omiin elämänkokemukssin, eikä missään tapauksessa sovi yleistettäväksi maailmanlaajuiseksi ilmiöksi.


    • Anonyymi

      hyvältä tuntuu

    • Anonyymi

      Kyllä tällaset asiat on ihan persoonakohtaisia. Itse vasta neljänkympin jälkeen huomasin muutoksis ja nekin pieniä. Itsestään huolehtiminen, terveet elämäntavat, liikunta ovat isossa osassa prosessia. Geeneilläkin lienee osuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1143
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      790
    5. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      789
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      774
    7. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    8. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe