Onko pyöräily hyväksi alaraajojen verenkierrolle?

kukaosaavastata

Näin taannoin jossain lehdessä kuvan kilpapyöräilijästä, jolla oli komeat suonikohjut jaloissa. Olivat kuulemma tulleet liiallisesta pyörän selässä istumisesta. Nivusissahan menee nuo isot verisuonet jotka painavat penkkiä pyöräillessä, niin häiriintyykö jalkojen verenkierto siitä? Pyöräily-asento kun ei ole ihmiselle sieltä luonnollisimmasta päästä. Haluaisin aloittaa pyöräilyn ja parantaa verenkiertoa jaloissani, mutta onko pyöräily hyvä laji tähän? Pelkään että saan entistä pahempia verenkiertohäiriöitä..

13

1717

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh heh

Istuma työtä nääs.

PS. Huipulla ei tarvita muuta kuin kaurapuuroa ;)

• kukaosaavastata

Ööö.. Eli?

• suonikohjut

Pyöräily on perseestä ! Kilpapyöräilijät ovat kaikki kyvyttömiä (miehet) jatkamaan sukua, kun pallit on hieroontuneet pilalle, tutkimuksia asiasta löytyy. Ajoasento on todella luonnoton ja jalkojen verenkierto todellakin heikko sekä suonikohjut ammattitauti. Ei voi suositella kenellekään. Lisäksi "istumatyö" levittää persettä, ovat kaikilla ajajilla kuin seitsämän leivän uuni ja muutenkin ovat lihavia lössöjä.

• Voin suositella

Hyötypyöräilystä (50 v.) ei ainakaan toistaiseksi ole tullut kohjuja. Sukuakin on jatkettu. Enemmän arveluttaa eturauhanen. Talvella kylmä satula, aina hieman painoa strategisella alueella. (Nyt painoindeksi noin 25, ilman pyöräilyä tällä syömisellä varmaan lähellä kolmeakymmentä.)

• Pyörällä ja autolla

Ja laitahan nyt sitten tänne yksi linkki väittämääsi tutkimukseen.

• Vai niin

Ilmakos kaikilla jotka ajavat vain autolla on niin leveä perse ja sen lisäksi maha kuin kaljatynnyri.

• Anonyymi

Onneksi sinä olet täydellinen

• Olisko istuma-asennolla jotain tekemistä asian kanssa?
      Itse tykkään pystymmästä asennosta aina vaan vuosien karttuessa.
      Minulle vauhti ja ajoajat eivät ole se tärkein kriteeri.
      Mutta eipä ole suonikohjujakaan,vaikka mutsillani olikin ne jo minun iässäni.

Eli harrastuksilla ja harrastustavoilla on merkitystä.
      Mutta suonikohjuihin toisilla on taipumusta,toisilla taas ei.

Eli asia ei ole kovin yksiselitteinen.

Itsekkin olen lukenut jostakin,että miehillä,jotka ajavat kilpaa,on vähemmän siittiöitä. Koska kivekset joutuvat lujille kovassa satulassa ja painetta kohdistuu myös hermoihin ja verisuoniin kivesten lähellä.

• alkup.tuna

Joo, ei kannata. Aloita vaikka lenkkeily, ompahan nivusesi turvassa. Varmaan kuitenkin ajaisit tuollaisia ammattilaisten vuosikilsoja 40 000 ylöspäin.

Mulla ei ole suonikohjuja, lisääntyminenkin onnistuisi vaikka on tässä poljettu jo 20v aika säännöllisesti. No mun kilometrit vuositasolla pyörii siinä 2000 - 5000 km.

• Hel_kama

Stondis aina kun pääsee peesaamaan työmatkalla kireissä farkuissa pyöräilevää upeaa blondia. Joten ainakaan tässä suhteessa en ole huomannut "puutumista", vaikka olen jo pyöräillyt useita vuosia.

• jo

No ei niitä suonikohjuja pyöräilessä tule,seisomatyö niitä aiheuttaa ,varsinkin jos on kova alusta.Jalat siinä pysyy pyöräiyssä hyvässä kunnossa ei rasitu nivelet.Satulan korkeuden säätöä kannattaa vaihdella pitkillä matkoilla.15km menee tuntiin taajamassa.Semmoinen vinkki että jos toinen polvi tuntuu aristavan niin laita ylimääräinen kengän pohjallinen siihen terveeseen jalkaan

• 16
        jo kirjoitti:

No ei niitä suonikohjuja pyöräilessä tule,seisomatyö niitä aiheuttaa ,varsinkin jos on kova alusta.Jalat siinä pysyy pyöräiyssä hyvässä kunnossa ei rasitu nivelet.Satulan korkeuden säätöä kannattaa vaihdella pitkillä matkoilla.15km menee tuntiin taajamassa.Semmoinen vinkki että jos toinen polvi tuntuu aristavan niin laita ylimääräinen kengän pohjallinen siihen terveeseen jalkaan

Miksi satulan korkeutta pitää säädellä kesken ajon ?

• Anonyymi

Ei ne turhaan puhu Mersuperseistä. Autoilu tappaa, ainakin pidemmän päälle.

Lada-miehillä ei juuri läskiä kertynyt pakaroiden päälle. Ladan työntäminen on parasta voimamiestreeniä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      154
      5009
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      191
      4021
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      138
      3684
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      47
      2955
    5. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      36
      2287
    6. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      144
      1956
    7. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      44
      1727
    8. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      35
      1468
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      63
      1424
    10. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      26
      1309
    Aihe