Oom ratsastanu 8 vuotiaasta saakka ja oon 13 en oo kuitenkaan säännöllisesti ehkä muuutaman kerran puolessa vuodessa.
Oon käyny muutama vuosi sitten alkeiskurssin ja sen jälkeen en oo ratsastanu. mää pelkään jotenkin oudosti aina hevosien lähellä. pelkään että ne puree tai kun oon ratsailla että se lähtee kiitolaukkaan tai alkaa pukitteleen
Onko jollain hyviä neuvoja miten voisin saada pelkoni pois?(: Oon 2 viikon päästä alottamassa taas ratsastuksen
Kiitti jo kaikille!
Miten voittaa pelkoa!
4
117
Vastaukset
- yjjrybhyr
Mulla oli alussa kun alotin hirvee kammo hevosiin.. jos otti pienenki askeleen muhun päin ni määhän viiletin kilometrin päähän koko hevosesta. Mut siitä se sitte pikkuhiljaa alko katoomaan.
Mutta kannattaa alottaa jollain tosi kiltillä hepalla. Itselle kun alotin ratsastuksen ni laitettiin heti sellanen potkiva ja pureva mulle ratsastettavaks, ja tuo kyseinen heppa potkas minua silloin. Sen jälkeen en ole mennyt sillä, ja meinasin lopettaa jopa ratsastuksen, eli ensivaikutelma on aika tärkeä. Vaikka oletkin jo ratsastanut..
Noh, minä käyn tallilla missä on 10 hevosta. Kun tuntee ne kaikki niin hyvin, niin ei niitä enää pelkää. Ainahan tottakai vieläkin uusien heppojen lähellä hermostuttaa ja pelottaa ja jännittää että tekeekö se mitään, sen takia olen ikuisuuden käynyt tuolla yhdellä ja samalla tallilla.
Ja tottakai voit pyytää ratsastuksenopettajalta apua, yleensä auttavat, jos eivät auta niin ovat sitten aika vastuuttomia.- soppaaa
Kiitos! itsekkin aloitin kaksi viikkoa sitten tallissa jossa on 10 hevosta(:
- cho-
Kannattaa jo tuntia varatessa tai heti tallille päästessä pyytää ratsastusken opettajaa juttusille ja kertoa pelosta, sillä hän osaa silloin antaa sinulle tunnille kiltin hevosen jonka kanssa pystyt pikku hiljaa kasvattamaan luottamusta takaisin. Taluttajankin saa jos haluaa.
Jos pitää itse laittaa hevonen valmiiksi tunnille aina voi pyytää apuun opettajaa/tallityöntekijää/kokeneempaa kaveria ettei tuntisi oloaan turvattomaksi hevosen kanssa yksin karsinassa. Eikä pelossa ole mitään niin nössöä yms. että sitä pitäisi hävetä. Ennemmin pyydät apua ja voitat vähitellen pelkosi sekä jatkat mukavaa harrastusta toivottavasti vielä vuosia!- soppaaa
Kiitos!(:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462