Diabetes, turn-off?

Piikkisika

Sairastan insuliinihoitoista diabetesta ja treffeillä se on osoittautunut erittäin hankalaksi asiaksi. Olen siis käynyt muutamilla kahvittelutreffeillä.
Kahvileipää varten täytyy pistää ateriainsuliinia ja olenkin piipahtanut naistenhuoneessa suorittamassa ko. toimenpiteen.
Koska olen avoin luonteeltani, eikä sairaudessani ole mitään häpeämistä, olen maininnut asiasta deitilleni.
Yksi tyyppi otti hatkat ollessani wc:ssä, toinen päivitteli asiaa suureen ääneen, kolmas alkoi torua valittuani munkin kahvileiväksi, neljäs sanoi pelkäävänsä neuloja ja siihen jutustelu loppuikin jne.
Miehet, pelkäättekö sairautta, olenko huonompi kuin terveet, olenko liian avoin? En kyllä ymmärrä salailuakaan, sillä jossain vaiheessa sairauteni kuitenkin paljastuu.
Enpä taida ainakaan treffipalstalta mukavaa miestä löytää.

15

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----

      Aika erikoisia ja ikäviä tapauksia sinulla on tullut vastaan. Ei luulisi tuollaisen niin kauheasti hämmentävän tai pelottavan aikuisia ihmisiä.

      Mutta ehkä siitä kannattaisi vihjaista jo ennen treffejä, niin ettei se tulisi siinä paikan päällä sitten yhtäkkisenä yllätyksenä (?)

    • Ei semmonen ainakaan mua haittais tippaakaan. Esim. yhdellä entisellä työkaverilla oli diabetes eli sokeritauti myös... joten kyl sen ymmärtää et niitä pistoksia joutuu tekeen.

    • eye2eye

      Kuulostaa, että vika on todellakin ollut treffiseurassa! Olen äärimmäisen hämmästynyt, että olet saanut osaksesi tällaista käyttäytymistä. Omalla kohdallani ei ko. asialla olisi yhtään mitään merkitystä.

      Uutta matoa vaan koukkuun :)

      • rehellisyyttä!!!!!!!

        Lopeta tuo p@skan jauhaminen ja tekomielistely.

        Sairaudet joilla on merkitystä tulevaisuuteen, pitää kertoa jo ennen tapaamista, se on oikeaa avoimmuutta, muu on pidemmälle edennyttä harhauttamista ja siitä toinen voi oikeutetusti suuttua. Joillekin sairauksilla on merkitystä, joillekkin ei, se pitää selvittää alkuunsa.

        Omalle kohdalle on sattunut naisia joilla on ms tauti, oireet valehdellaan tavalliseksi pääkivuksi ja muuta, kiertoteitä sitten paljastuu totuus. Valehtelijan ominaisuus on näissä itse tautia pahempi.


    • Hoitsu

      Mitä jos kertoisit vasta toisilla treffeillä? Jos toinen oikeasti tykkää, niin sillä ei pitäisi olla sen kummempaa merkitystä. Nämä treffikumppanisi ovat olleet varmaankin tietämättömiä tai kokemattomia asiasta. Minua diabetes ei haittaisi.

    • ___________________

      Ehkä nämä ovat sellaisia asioita, joihin suhtautuminen kertoo myös siitä, millaista ja minkä asteista kiinnostus on.

      Jos on vain yksi vaihtoehto lukuisien muiden joukossa, niin tällainen saattaa hyvinkin olla ratkaiseva, eli "ei jatkoon".

      Mutta jos on ihan oikeaa kiinnostusta ja ihastustakin, niin ainakin olettaisin, että suhtautuminen on ihan erilaista.

    • jskdnksjnksjdfsdf

      Asioitahan voisi selitellä monella tavalla, mutta kylmä fakta on se, että kyllä sairaus alentaa ihmisen kauppa-arvoa ihmissuhdemarkkinoilla.

      Sitä voi toki paikata muilla osa-alueilla, häikäisevä ulkonäkö tai huomattava varallisuus yms.

      Homma on raadollista ja siksi kannattaa tunnustaa faktat heti itselleen. Peli on raakaa ja ei sinunkaan ole pakko sairauttasi tunnustaa heti ensitreffeillä. Kerrot sitten kun olette päässeet sänkyvaiheeseen, mies on paljon helpompi koukuttaa tuossa vaiheessa kun on jo seksiä saanut.

      Tylyähän tuo on, mutta peliä... peliä... ja miten sitä pelataan. Naivia uskoa mitään muuta, näinä aikoina.

      • ::::::::::

        On kuule niitä sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät pidä ihmisiä kauppatavaroina eivätkä pelaa minkään sortin pelejä.

        Olen pahoillani, jos et ole sellaisia kohdannut.


      • höpönlöpöä
        :::::::::: kirjoitti:

        On kuule niitä sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät pidä ihmisiä kauppatavaroina eivätkä pelaa minkään sortin pelejä.

        Olen pahoillani, jos et ole sellaisia kohdannut.

        Ei ainakaan naisista löydy sellaisia, heille on jyrkkä ei, jos jotakin sairautta löytyy, kun jo ilmeet valokuvassa ärsyttää, saati sitten vielä, jos on sairas!


      • sdjfksjdfkjsdkfsdfs
        :::::::::: kirjoitti:

        On kuule niitä sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät pidä ihmisiä kauppatavaroina eivätkä pelaa minkään sortin pelejä.

        Olen pahoillani, jos et ole sellaisia kohdannut.

        Ai, otit nokkiisi.... Mikä erityisesti loukkasi sinua tuossa mitä sanoin? Sillä se, mikä ei osu kohdilleen, ei voi loukata...

        Mutta, se mitä kirjoitin, pitää paikkansa, usko tai älä. Jos seulot ajatuksen tuosta provosoivasta tekstistä niin saatat huomata että kyllä se vaan tietynlaista kaupantekoa on, se kumppanin etsiminen.

        Naiset monasti asennoituvat että tässä mennään puhtaasti tunteella, mutta kyllä siellä taustalla juurikin nämä ulkonäkö, talous, menestys ym asiat on sittenkin vaakakupissa.

        Ottaisitko sinä alaraaja-amputoidun köyhän miehen jolla on reippaasti ylipainoa ja hieman alkoholismia, vain sen vuoksi että hänellä on kivoja ajatuksia? Tuskinpa sittenkään.


      • 12-12
        sdjfksjdfkjsdkfsdfs kirjoitti:

        Ai, otit nokkiisi.... Mikä erityisesti loukkasi sinua tuossa mitä sanoin? Sillä se, mikä ei osu kohdilleen, ei voi loukata...

        Mutta, se mitä kirjoitin, pitää paikkansa, usko tai älä. Jos seulot ajatuksen tuosta provosoivasta tekstistä niin saatat huomata että kyllä se vaan tietynlaista kaupantekoa on, se kumppanin etsiminen.

        Naiset monasti asennoituvat että tässä mennään puhtaasti tunteella, mutta kyllä siellä taustalla juurikin nämä ulkonäkö, talous, menestys ym asiat on sittenkin vaakakupissa.

        Ottaisitko sinä alaraaja-amputoidun köyhän miehen jolla on reippaasti ylipainoa ja hieman alkoholismia, vain sen vuoksi että hänellä on kivoja ajatuksia? Tuskinpa sittenkään.

        Jos olet kiinnostunut jostain ihmisestä, niin miten nopeasti otat hinnan puheeksi?


      • ::::::::::
        sdjfksjdfkjsdkfsdfs kirjoitti:

        Ai, otit nokkiisi.... Mikä erityisesti loukkasi sinua tuossa mitä sanoin? Sillä se, mikä ei osu kohdilleen, ei voi loukata...

        Mutta, se mitä kirjoitin, pitää paikkansa, usko tai älä. Jos seulot ajatuksen tuosta provosoivasta tekstistä niin saatat huomata että kyllä se vaan tietynlaista kaupantekoa on, se kumppanin etsiminen.

        Naiset monasti asennoituvat että tässä mennään puhtaasti tunteella, mutta kyllä siellä taustalla juurikin nämä ulkonäkö, talous, menestys ym asiat on sittenkin vaakakupissa.

        Ottaisitko sinä alaraaja-amputoidun köyhän miehen jolla on reippaasti ylipainoa ja hieman alkoholismia, vain sen vuoksi että hänellä on kivoja ajatuksia? Tuskinpa sittenkään.

        No jos on sitä mieltä, että kaikkien valintojen tekeminen elämässä on kaupankäyntiä, niin ok.

        Samoin jos ajattelee, että kaikki mieltymykset ovat sidottuna kaupantekemiseen jollain tavalla, niin ok.

        Mutta kaikkien ei tarvitse ajatella samalla tavalla.


      • ldfnlanlasndlkasdasd
        :::::::::: kirjoitti:

        No jos on sitä mieltä, että kaikkien valintojen tekeminen elämässä on kaupankäyntiä, niin ok.

        Samoin jos ajattelee, että kaikki mieltymykset ovat sidottuna kaupantekemiseen jollain tavalla, niin ok.

        Mutta kaikkien ei tarvitse ajatella samalla tavalla.

        No kerro miten Sinä ajattelet pohjimmiltasi, kun tapaat ihmisen? Miten arvioit tämän ihmisen kelvollisuutta kumppaniksesi? Niin, ethän sinä arvioi häntä vaan annat tunteen virrata vapaasti, mutta kuitenkin, teet sitä arviota siellä sisälläsi. Ylittääkö hän kriteerisi vaiko ei....

        Eikö tuo ole ihan puhdasta "kaupantekoa". Kumppaniehdokas tulee hurmata jollakin tai joillakin ominaisuuksilla, salaten niitä ehkä mahdollisesti huonoja ominaisuuksia.

        Ja sanoiko joku että kaikkien valintojen tekeminen maailmassa olisi kaupankäyntiä. Itse en ainakaan sellaista huomannut kirjoitettavan. Mikäli koet maailman noinkin mustavalkoisena, että kun yksi asia kerrotaan sinulle, olet valmis laajentamaan sen koskemaan koko maailmaa ja kaikkia asioita, mieltäisin sen asenteeksi, jossa on ripaus ehkäpä agressiivisuutta.

        Kysyisinkin Sinulta, miksi koet aiheen näinkin agressiivisesti juuri SInua koskettavaksi? Ehkäpä et ole kuranttia kauppatavaraa ja saanut liiaksi torjuvia asenteita? Niin, vikahan on maailmassa eikä kukaan näe kenties ylipainon, hapsottavan ulkokuoren ja olemattoman taloudellisen tilanteen takaa sitä herkkää sielua joka siellä huutaa yksinäisyyttään. Tämä oli aivan puhdas arvaus, mutta noin se maailma menee, pinnallista, ulkokuoreen tai muihin markkina-arvoihin perustuvaa kaupankäyntiä. Luonnon valintaa, kaikille ei ole varattu oikeutta "lisääntyä", eli löytää kumppania. Evoluutio jatkaa toimintaansa edelleenkin.

        Ja kaikkien ei tarvitse ajatella samalla tavalla, sekin on totta. Silti luonnon lainalaisuudet pätee, vaikka ei niitä ajattelisi tai ei haluaisi ajatella. Antaa mennä vaan tunteella... aah miten ihana mies, tai hyi miten kauhea tyyppi. Siinähän se arvio, eli kaupankäynti on jo käytynä, ihan omassa mielessä.


      • lsdfhslkfsfsdfs
        12-12 kirjoitti:

        Jos olet kiinnostunut jostain ihmisestä, niin miten nopeasti otat hinnan puheeksi?

        Puhuttiinko jossakin hinnasta?

        En huomannut moista mainittavan.

        Mikäli viittaat termiin "kaupanteko" niin kyseessähän on vaihtokauppa. Kun kaksi ihmistä löytää mielestään, vähintään itsensä tasoisen, mutta mielellään itseään tasokkaamman kumppaniehdokkaan, alkaa se kaupan toteuttaminen.

        Näitä kysymyksiä katsellessa, tuntuu että paikalla on sangen naiveja ihmisiä.


      • :::::::::
        ldfnlanlasndlkasdasd kirjoitti:

        No kerro miten Sinä ajattelet pohjimmiltasi, kun tapaat ihmisen? Miten arvioit tämän ihmisen kelvollisuutta kumppaniksesi? Niin, ethän sinä arvioi häntä vaan annat tunteen virrata vapaasti, mutta kuitenkin, teet sitä arviota siellä sisälläsi. Ylittääkö hän kriteerisi vaiko ei....

        Eikö tuo ole ihan puhdasta "kaupantekoa". Kumppaniehdokas tulee hurmata jollakin tai joillakin ominaisuuksilla, salaten niitä ehkä mahdollisesti huonoja ominaisuuksia.

        Ja sanoiko joku että kaikkien valintojen tekeminen maailmassa olisi kaupankäyntiä. Itse en ainakaan sellaista huomannut kirjoitettavan. Mikäli koet maailman noinkin mustavalkoisena, että kun yksi asia kerrotaan sinulle, olet valmis laajentamaan sen koskemaan koko maailmaa ja kaikkia asioita, mieltäisin sen asenteeksi, jossa on ripaus ehkäpä agressiivisuutta.

        Kysyisinkin Sinulta, miksi koet aiheen näinkin agressiivisesti juuri SInua koskettavaksi? Ehkäpä et ole kuranttia kauppatavaraa ja saanut liiaksi torjuvia asenteita? Niin, vikahan on maailmassa eikä kukaan näe kenties ylipainon, hapsottavan ulkokuoren ja olemattoman taloudellisen tilanteen takaa sitä herkkää sielua joka siellä huutaa yksinäisyyttään. Tämä oli aivan puhdas arvaus, mutta noin se maailma menee, pinnallista, ulkokuoreen tai muihin markkina-arvoihin perustuvaa kaupankäyntiä. Luonnon valintaa, kaikille ei ole varattu oikeutta "lisääntyä", eli löytää kumppania. Evoluutio jatkaa toimintaansa edelleenkin.

        Ja kaikkien ei tarvitse ajatella samalla tavalla, sekin on totta. Silti luonnon lainalaisuudet pätee, vaikka ei niitä ajattelisi tai ei haluaisi ajatella. Antaa mennä vaan tunteella... aah miten ihana mies, tai hyi miten kauhea tyyppi. Siinähän se arvio, eli kaupankäynti on jo käytynä, ihan omassa mielessä.

        "No kerro miten Sinä ajattelet pohjimmiltasi, kun tapaat ihmisen? Miten arvioit tämän ihmisen kelvollisuutta kumppaniksesi?"

        Se luonnollisesti vaihtelee. Kyse on kai viime kädessä aina kokonaisuudesta. Joka tapauksessa valikoin kumppanini aika tarkkaan, jos se nyt aina täysin tietoistakaan on - todennäköisesti useimmiten ei. Mutta ainakin olen saanut muutaman kerran kuulla olevani nirso. :D

        En kuitenkaan pidä havainnointia, arviointia tai valitsemista kaupankäyntinä.

        "Ja sanoiko joku että kaikkien valintojen tekeminen maailmassa olisi kaupankäyntiä"

        Ajatus tässä oli kaikessa yksinkertaisuudessaan se, että minusta kumppanin valinta on nimenomaan valintaa (kuten jo sanasta itsestään voi päätellä) ja jotta se olisi kaupankäyntiä, silloin valinnan pitäisi olla aina myös kaupankäyntiä.

        "Kysyisinkin Sinulta, miksi koet aiheen näinkin agressiivisesti juuri SInua koskettavaksi? "

        Luultavasti samasta syystä kuin sinä. Tämä aihe koskettaa meitä kaikkia. Henkilökohtaisesti.

        "Luonnon valintaa, kaikille ei ole varattu oikeutta "lisääntyä", eli löytää kumppania."

        Silti vähemmän kauniit, ylipainoiset, vammaiset ja köyhät lisääntyvät - lisääntyvät jopa sitä vauhtia, että poloisen Telluksemme kantokyky on ylittynyt.
        Onneksi monet lisääntymisen lisäksi myös rakastavat. :)

        P. S. Ymmärrän ihan tasan tarkkaan mitä sinä tarkoitat ja ajat takaa. Mutta arvomaailmasi ja sananvalintasi sen myötä ovat minulle vieraat ja ennen kaikkea vastenmieliset. Siitä jyrkkä - ja sinun mielestäsi naiivi - reaktio.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      63
      1668
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1146
    3. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1044
    4. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      13
      924
    5. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      31
      817
    6. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      255
      778
    7. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      749
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      59
      719
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      706
    10. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      208
      706
    Aihe